لیفت ابرو,لیفت ابرو چیست,آموزش لیفت ابرو

لیفت یا بالا کشیدن ابرو

 

به مرور زمان و با بالا رفتن سن به علت جاذبه ی زمین، کند شدن تولید کلاژن در پوست و اسیب های ناشی از نور خورشید، عضلات شل و دچار افتادگی میشوند . زیر ابروها و پیشانی به نسبت سایر اجزای بدن بیش تر دچار چین و چروک میشوند .

افتادگی ابروها سبب ميشود که چهره پیر، غمگین، خسته و عصبانی به نظر برسد و خطوط اخم سبب میشوند که چهره بی اندازه اخمو و جدّي به نظر برسد. از آنجایی که چشم و ابرو بيش ترین تأثير را در زيبايي صورت دارند، امروزه با لیفت ابرو به سادگی میتوان این مشکلات را برطرف کرد.

 

لیفت ابرو,لیفت ابرو چیست,آموزش لیفت ابرو

آموزش لیفت ابرو

 

لیفت ابرو چیست؟

آموزش لیفت ابرو، روشی که به تازگی وارد دنیای آرایشگری و مد شده است می تواند برای بالا بردن ابرو ها، حالت دادن و پرپشت تر نشان دادن آنها بسیار مفید است. در واقع لیفت ابرو به معنی بالا بردن ابرو ها به صورت موقت با مواد ارگانیک و بی خطر است. در این روش تک تک تارهای ابرو با مواد ویتامینه می شوند.

 

از مزایای این روش مشکی شدن ابرو ها و در نتیجه پر تر به نظر آمدن آن است. لیفت ابرو باعث می شود علاوه بر بالا رفتن ابرو ها و حالت زیبای آنها، فرم ابرو همانند ابرو هاشور زده شده به نظر بیاید. افرادی که دارای ابرو های با تارهای نازک یا با جهت های به هم ریخته هستند، این روش می تواند با فرم دادن ابرو ها به سمت بالا، ابرویشان پرتر به نظر آید.

 

 


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان آرایش

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | 1:54 | نویسنده : مهدی اژدری |



ازبین بردن جوش صورت,ازبین بردن جوش صورت سریع,درمان جوش صورت

ازبین بردن جوش صورت سریع

 

تا به حال شده كه شب هنگام خواب ناگهان ببینید یك جوش زشت و چركی روی صورت‌تان خودنمایی می‌كند، در حالی كه فردا به یك مهمانی دعوت هستید یا می‌خواهید با فردی ملاقات كنید كه برایتان اهمیت زیادی دارد.

جوش یک زائده‌ی کوچک پوستی است. جوش‌ها، جراحت‌ها یا مشکلات پوستی کوچک ناشی از غدد چربی‌ای هستند که به وسیله‌ی میکروب‌ها آلوده و ملتهب شده و در مرحله‌ی بعد ترشحات سطح آنها را پر می‌کند.

 

از سرکه کمک بگیرید

قبل از خواب با یک شوینده ملایم صورت را بشویید؛ شوینده‌ای که حاوی دانه‌های اسکراب و پاک‌کننده باشد تا سلول‌های مرده سطح پوست را از بین ببرد چرا که تجمع همین سلول‌هاست که اصلی‌ترین عامل ایجاد آکنه است.

 

دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید؛ بعد یک گوش‌پاک‌کن را به این محلول آغشته کنید و روی جوش‌ها بمالید. سرکه سیب باکتری‌‌های مولد آکنه و سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و در نتیجه تا حدی التهاب جوش می‌خوابد و صبح که بیدار شوید میزان قرمزی جوش تا حد زیادی کاهش یافته ‌است.

 

قبل از اینکه به تختخواب بروید مقداری کرم ضدآکنه روی جوش‌ها بزنید، چنین کرمی باید حاوی بنزوئیل پروکساید باشد تا بتواند جوش را خشک کند و سلول‌های مرده سطحی را بردارد.

 

 


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان لک صورت

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | 1:52 | نویسنده : مهدی اژدری |



مدل آرایش لب

رژ لب مدت زیادی روی لب‌هایتان دوام نمی‌آورد‎

 

شاید اکثر شما به این موضوع توجه کرده باشید که رژ لب مدت زیادی روی لب‌هایتان دوام نمی‌آورد، مخصوصا زمانی که چیزی می‌نوشید یا می‌خورید. در این راهنما می‌توانید نکاتی درباره رژ لب و درباره اینکه چطور دوام آنرا زیاد کنید بیابید.

 

چند نکته مهم در مورد رژ لب 

همه خانم‌ها عاشق استفاده از رژ لب هستند. رژ لب به تنهایی توانایی رنگ و رو دادن به چهره ی شما را دارد. رژ لب باید به درستی استفاده شود و باید رنگ مناسبی هم داشته باشد. شاید اکثر شما به این موضوع توجه کرده باشید که رژ لب مدت زیادی روی لب‌هایتان دوام نمی‌آورد، مخصوصا زمانی که چیزی می‌نوشید یا می‌خورید. در این راهنما می‌توانید نکاتی درباره رژ لب و درباره اینکه چطور دوام آنرا زیاد کنید بیابید.

 

_ رژ لب‌هایتان را در یخچال نگهداری کنید تا عمرشان طولانی‌تر شود. این کار، همچنین باعث از بین رفتن باکتری های آن نیز خواهد شد.

 

_ زمانی که می‌خواهید رژ لب بخرید، هرگز تستر را بر روی لب‌هایتان استفاده نکنید. این کار بسیار غیر بهداشتی است. می‌توانید رژ را روی نوک انگشتانتان تست کنید. نوک انگشتان انتخاب بهتری از پشت دستتان است، چرا که بافتی شبیه تر به لب دارد.

 

_ از خط لبتان بعنوان زمینه‌ای برای رژ لب استفاده کنید. با این کار مطمئن باشید که دوام رژ لب روی لب‌هایتان بیشتر خواهد شد. زمانی که از رژ لب روشن استفاده می‌کنید، از خط لب بی‌رنگ یا همرنگ با لبتان استفاده کرده، سپس رژ لب را روی آن بزنید.

 

ماندگاری رژ لب

از خط لبتان بعنوان زمینه‌ای برای رژ لب استفاده کنید‎

 

_ هر زمانی که از رژ لب استفاده می‌کنید، خط لب نیز بکشید. بدون آن لب شما برجسته و شاخص نخواهد شد و بنظر خواهد رسید رژ لبتان محو شده است.

 

_ برای اینکه رژ لب به دندان هایتان نمالد، پس از اینکه رژ لب را به لب‌هایتان مالیدید، انگشت اشاره خود را در دهانتان فرو برده و خارج کنید. رژ اضافه، به دستانتان مالیده خواهد شد.

 

_ رژ لب را می‌توانید بعنوان رژ گونه نیز استفاده کنید! اما هیچ گاه رژ گونه را به جای رژ لب به کار نبرید.

 

_ ابتدا خط لب بکشید. اگر ابتدا رژ لب بزنید و سپس سعی کنید که خط لب بکشید، قادر نخواهید بود تا خط طبیعی لب خود را پیدا کنید.

 

_ خانم‌های مسن، باید از برق لب و رژ لب‌های مات پرهیز کرده و از رژ لب‌های کرمی استفاده کنند.

 

_ اگر شما رنگی از رژ لب‌هایتان را دوست نداشتید، آنرا دور نیندازید. کافیست تا آنرا با رنگ دیگری ترکیب کرده تا سایه ی مورد علاقه ی خودتان را بسازید.

 

_ اگر لب‌های پری دارید، می‌توانید خط لبتان را کمی بیرون تر از خط طبیعی لب بکشید.

 

_ برای اینکه برق لب، دوام بیشتری پیدا کند، ابتدا تمام لبتان را با خط لب پر کنید، سپس روی آن برق لب بزنید.

 

_ اگر رژ لبتان شکسته، کبریتی زیر قطعه ی شکسته روشن کنید، زمانی که کمی آب شد، آن را روی قطعه ی اصلی بگزارید. سپس رژ لب را به پایین بچرخانید و حداقل برای ۵ دقیقه آنرا در یخچال بگزارید.

 

_ سعی کنید از رژ لب‌هایی با سایه‌های رنگی نارنجی و قهوه ای استفاده نکنید، در آن صورت دندان‌های شما زرد به نظر خواهند رسید!

 

_ وقتی رژ لب مورد علاقه تان تمام شد، می‌توانید باقی‌مانده ی آنرا با چیزی مثل خلال دندان خراشیده و خارج کنید، و آن را با برق لب یا وازلین مخلوط نمایید و استفاده کنید.

 

منبع : sorkhabsefidab.com


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-آرایش لب -ماندگاری رژ لب -

تاريخ : سه شنبه 14 دی 1395 | 23:55 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

آرایش صورت

اکثر آرایش های پاییزه در مجموع روشن هستند

 

هنگامی که تابستان به پایان میرسد باید ظاهرتان را پاییزی آرایش کنید. رنگ‌های آرایش منعکس کننده ی فصل سردتری هستند و رسیدن زمستان که در همین گوشه کنارهاست را نوید می‌دهند. اکثر آرایش های پاییزه در مجموع روشن هستند و در آن برای اضافه کردن رنگ به صورت از تن های گرم استفاده میشود.

 

اکثر آرایش های پاییزه در مجموع روشن هستند و در آن برای اضافه کردن رنگ به صورت از تن های گرم استفاده میشود. این نوشته را بخوانید تا بیاموزید چگونه یک آرایش پاییزه را انتخاب کنید.

 

دستورالعمل آرایش پاییز 

۱. فونداسیون را دوباره به سیستم آرایشی تان بازگردانید. اگر در تابستان استفاده از فونداسیون را متوقف کرده بودید، دوباره استفاده از یک فونداسیون یا کرم پودری سبک را شروع کنید.

 

۲. از رنگ‌های شکلاتی برای چشمانتان استفاده کنید. برای مژه و ابروهپاییزه ایتان باید از رنگ قهوه ای تیره استفاده کنید. و به دنبال سایه و خط چشمی در همین تناژ رنگی باشید.

 

۳. رژ گونه را چند درجه کم‌رنگ تر کنید. از سایه‌های صورتی که در ماه های تابستان استفاده می‌کردید دوری کنید. در عوض، سایه‌های تیره تری روی گونه هایتان قرار دهید. روی هم رفته می‌توانید رژ گونه را نادیده بگیرید و در عوض از یک برنزه کننده استفاده کنید.

 

۴. رنگ‌های با دوامی را به روی لب‌هایتان قرار دهید. رژ لبی در رنگ‌های تیره تر پاییز پیدا کنید که تمام روز را بدون محو شدن پوشش دهد. این خیلی اهمیت دارد که رنگ هایی که در طول تابستان استفاده می‌کردید تغییر کند.

 

۵. خنثی باشید. استفاده از رنگ‌های خنثی در فصل پاییز هیچ وقت بد نخواهد شد. رنگ‌های قهوه ای و خنثی همیشه مد هستند.

 

۶. رنگ‌های تیره و جسورانه را امتحان کنید. اگر ترجیح می‌دهید از سایه‌های تیره و جسورانه تری استفاده کنید، قبل از خرید آن رنگ‌ها را روی پوستتان امتحان کنید. لب‌ها بهترین مکان برای بکار بردن قرمز تیره و ارغوانی هستند.

 

نکته و ترفند 

۱. در پاییز آرایش درخشان نکنید. درخشش و زرق و برق بیشتر مناسب فصل تابستان و بهار است.

 

۲. در پاییز خط چشم بیش از اندازه تیره نکشید. فقط در حدی که چشمانتان بیشتر مشخص شود.

 

منبع: تناسب اندام


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- چگونه -پاییز -آرایش-

تاريخ : شنبه 29 آبان 1395 | 18:29 | نویسنده : مهدی اژدری |

جوش اصلاح با تیغ

اگر هر روز اصلاح می‌کنید، باید تیغ تان را هفته ای یکبار دور بیندازید‎

 

از اولین باری که شما شروع به استفاده از تیغ برای اصلاح موهای صورت و بدن خود کرده‌اید سال ها می‌گذرد، اما این به این معنا نیست که همیشه اصلاح با تیغ را درست انجام می‌دهید.

 

صرف نظر از اینکه شما چقدر در استفاده از تیغ مهارت دارید، سوختگی ها، شکاف‌ها و موهای فرو‌‌‌‌‌‌رفته در پوست، فوق العاده شایع هستند. در اینجا رایج ترین اشتباهاتی که زنان در اصلاح با تیغ انجام می دهند را از زبان متخصصان پوست بیان می‌کنیم و به شما می‌گوییم که چگونه دیگر این اشتباهات را انجام ندهید.

  

قبل از اصلاح با تیغ پوستتان را کف مالی نمی‌کنید 

اصلاح کردن بدون استفاده از کف! هر چند این کار باعث صرفه جویی در زمان می‌شود اما همیشه باعث ایجاد برجستگی‌های قرمز کوچکی روی پوست می‌شود که از بین رفتن آنها چند روز طول می‌کشد. دکتر Joel Schlessinger، متخصص پوست و مشاور سایت خدمات زیبایی Real self می‌گوید: ژل ها و کرم های اصلاح برای این ساخته شده‌اند تا به کمک آن تیغ به آرامی ‌روی پوست لیز بخورد، بدون هیچ گونه حالت کشیدن یا نیشگون گرفتن پوست. بدون این ژل‌ها و کرم‌ها قطعا دچار سوختگی بعد از اصلاح با تیغ، بریدگی، سوزش و آسیب پوست خواهید شد. استفاده از آب در  اصلاح با تیغ نیز بهتر  از استفاده نکردن از ژل‌ها و کرم های اصلاح است.

  

از تیغ یکبار مصرف، بیشتر از یک هفته استفاده می‌کنید 

اگر هر روز اصلاح می‌کنید، باید تیغ تان را هفته ای یکبار دور بیندازید. دکتر Schlessinger می‌گوید: تیغه‌های کند به احتمال زیاد باعث برآمدگی ناشی از تیغ، سوزش و شکاف می‌شوند و تیغه‌های قدیمی‌ می‌‌توانند محل تجمع باکتری شود و عفونت ایجاد کند. اگر  اصلاحی نزدیک تر به سطح پوست با کمترین التهاب می‌خواهید، به تعداد روزهایی که از تیغ فعلی تان استفاده می‌کنید، به دقت توجه کنید. دکتر Dendy Engelman، متخصص پوست در مرکز تخصصی پوست و جراحی زیبایی شهر منهتن می‌گوید: قانون کلی این است که اگر احساس می‌کنید تیغ پوست یا مو را می‌کشد، آن را دور بیندازید چرا که مثل یک بمب ساعتی است که منتظر تحریک پوستتان است.

 

تیغ برای اصلاح مو

قبل از اصلاح با تیغ پوستتان را کف مالی کنید ‎

 

بر‌خلاف جهت رویش مو تیغ اصلاح را بر روی پوست می‌کشید 

این قضیه درست است که این روش ممکن است به شما کمک کند اصلاحی ‌نزدیک تر به سطح پوست و پوست صاف تری بعد از اصلاح با تیغ داشته باشید اما باعث درد نیز خواهد شد. علاوه بر این، نوک کند موها می‌تواند به جای رشد کردن به سمت بیرون، به سمت داخل پوست رشد کند. امان از موهای فرو رفته در پوست! دکتر Schlessinger می‌گوید: علی الخصوص افرادی با پوست حساس، بهتر است اصلاح فقط در همان جهت رشد موها انجام دهند. اگر شما مستعد دچار شدن به سوختگی تیغ یا موهای فرو رفته در پوست هستید، از یک ژل یا سرم مخصوص اصلاح که التهاب‌های ناشی از تیغ زدن را تسکین می‌دهد، استفاده کنید.

  

شما با بیشترین سرعت ممکن با تیغ اصلاح می کنید 

دکتر Engelman می‌گوید: هنگامی‌که سعی می‌کنید با سرعت زیاد اصلاح کنید، احتمال بیشتری وجود دارد پوستتان  را ببرید، پوستتان را تحریک کنید یا برخی جاها را اصلاح نکنید. در عوض، شما باید برای جلوگیری از هرگونه مشکلات پوستی از حرکات ملایم و نرم استفاده کنید. اگر پوست خود را حتی کمی ببرید احتمالا بیشتر از مقدار مورد انتظاررخونریزی خواهد داشت، بنابراین بهترین کار این است که که ناحیه مورد نظر را فشار دهید تا خونریزی بند بیاد. اگر عجله دارید و وقتتان کم است، یک قابض کوچک روی آن قرار دهید تا جریان خون را بند بیاورد و مقداری ضد عرق روی آن ناحیه بمالید.»

  

فشار زیادی روی تیغ اصلاح وارد می‌کنید 

در مورد میزان فشاری که باید هنگام تیغ زدن بر پوستتان وارد کنید، به یاد داشته باشید که هر چه کمتر باشد، بهتر است. دکتر Engelman می‌گوید: هر چه بیشتر به پوستتان فشار وارد کنید، سطح پوست ناهموارتر می‌شود، چون شما در جاهایی که تیغ پایین می‌آید، فرورفتگی ایجاد می‌کنید. بسیاری از تیغ‌های چند لبه، اصلاحی بسیار نزدیک به سطح پوست انجام می‌دهند و اگر فشار بیش از حد بر آنها وارد کنید، باعث عفونت و رفتن مو  در پوست می‌شوند.

 

شما پس از اصلاح با تیغ، پوست را مرطوب نمی‌کنید 

دکتر Schlessinger می‌گوید: بهتر است که به محض بیرون آمدن از حمام، پوستتان را مرطوب کنید، چون استفاده از مرطوب کننده در حالی‌که پوست هنوز نمناک است کمک می‌کند تا آنچه در پوست است حفظ شود. اگر پس از اصلاح با تیغ پوست را مرطوب نکنید و این مرحله را نادیده بگیرید، لایه های رویی پوست به علت لایه برداری و اصلاح با تیغ، به سرعت خشک می شود و رطوبت خود را از دست می دهد. دکتر Engelman توصیه می‌کند که برای کاهش التهاب و قرمزی پوست از یک روغن بدن آبرسان به پوست نیز استفاده کنید.

 

منبع: fitnessmagazine.ir


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- اشتباه -صلاح - تیغ -

تاريخ : جمعه 7 آبان 1395 | 22:16 | نویسنده : مهدی اژدری |

  مدل آرایش

مدل های آرایش در پاییز‎

 

سبک های روتین آرایش که در هر فصل می توان بکار برد متفاوتند. برای مثال در تابستان بیشتر از ضدآفتاب استفاده می شود و کمتر کرم پودر به کار می رود تا پوست بیشتر استراحت کند، به همین خاطر است که پوست بیشتر برنزه می شود.

 

در مقابل از ریمل بیشتر استفاده می شود. میکاپ برنزه روتین تابستان است، طوری که در فصل های دیگر شاهد چنین سبکی نیستیم. ولی میکاپ های فشن شوهای زیر نشان می دهند که سبک میکاپ تابستانی را می توان برای پائیز هم به کار برد، بدون آنکه خطای سبک رخ داده باشد.

 

حتی سایه ها و خط چشم ای رنگی و رژ های قرمز بیشتر مد شده اند و خارج از دایره سبک معمول در زیبایی، نشان دهنده جسارت بیشتر و سبک متفاوت است.

 

روی سکوی دفیله های سال 2016 رنگ ها نقش مهمی ایفا می کردند، طیف رنگی رژها گسترش بیشتری یافته بودند و برای مثال در فشن شوی کریستین دیور شاهد رژهای شربتی و در فشن شوی تاپ شاپ یونیک شاهد رژهای مات مخملی بودیم. سرخ فوشیا، ارغوانی و قهوه ای در دفیله جیسون وو، ژیل و حسین چالایان به وفور دیده شدند. طیف های برنزه ولی شاد زیادی در رژ گونه های فشن شوی مایکل کورس، مرواریدی در روشن کننده های فشن شوی آلبرتا فرتی و کانتورینگ سبک در فشن شوی بالمن دیده شد.

 

در مورد آرایش چشم ها، سبک ها متفاوت بودند. از طرفی، تأکید بیشتری روی مواد ویتامینه بود: در شوی دایان وون فورستنبرگ خط چشم ها آبی و سبز استوایی بود و در نتیجه میکاپ مدل ها حالت شادتری داشت، در حالیکه در فشن شوی جیامباتیستا والی، پلک ها سایه های اکلیلی در طیف های رنگی وسیع داشتند و سبک "ملکه دیسکو" را یادآور بودند. در فشن شوی ورونیک لوروی، چشم ها میکاپ مدرن تر و در عین حال رمانتیک تری داشتند.

 

از طرف دیگر این روزها آرایش های گرافیکی و رنگارنگ بیشتری در فشن شوها دیده می شود و تنوع فراوان است: در فشن شوی های فندی یا موگلر، سایه های دودی بیشتر دیده می شد و شوی سونیا رایکیل یا جورجو آرمانی نیز به همین سبک بود.

 

نمونه های میکاپ های ملهم از فشن شوهای سال 2016 که در پائیز هم می توان بکار برد را در زیر مشاهده می نمایید.

 

فشن شوی دایان وون فورستنبرگ

مدل آرایش جدید

مدل های آرایش در پاییز‎

  

فشن شوی تاپ شاپ یونیک

مدل آرایش

تاپ شاپ یونیک‎

 

فشن شوی مایکل کورس

مدل آرایش

مایکل کورس‎

 

فشن شوی بالمَن

مدل آرایش

بالمَن‎

 

فشن شوی جیسون وو

مدل آرایش جدید

جیسون وو‎

 

فشن شوی آلبرتا فرتی

مدل آرایش

آلبرتا فرتی‎

  

فشن شوی ورونیک لوروی

مدل آرایش جدید

ورونیک لوروی‎

 

فشن شوی جاناتان ساندرز

مدل آرایش

جاناتان ساندرز‎

  

فشن شوی کریستین دیور

مدل آرایش جدید

کریستین دیور‎

 

فشن شوی فِندی

مدل آرایش

فِندی‎

  

فشن شوی مارنی

مدل آرایش جدید

مارنی‎

 

فشن شوی دولچه و گابانا

مدل آرایش

دولچه و گابانا‎

 

فشن شوی سونیا رایکیل

مدل آرایش جدید

سونیا رایکیل‎

 

فشن شوی استلا جین

مدل آرایش

استلا جین‎

  

فشن شوی ژیل

مدل آرایش جدید

ژیل‎

 

فشن شوی موگلر

مدل آرایش

موگلر‎

 

فشن شوی جیامباتیستا والی

مدل آرایش جدید

جیامباتیستا والی‎

 

فشن شوی حسین چالایان

مدل آرایش

حسین چالایان‎

  

فشن شوی جورجو آرمانی

مدل آرایش جدید

جورجو آرمانی‎

 


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- مدل - آرایش - پاییز-

تاريخ : دو شنبه 3 آبان 1395 | 22:0 | نویسنده : مهدی اژدری |

   مدل مو یکی از نکات مهمبرای داشتن چهره ای زیبا و جوان است. در این بین برخی از مدل مو ها وجود دارند که می توانند سن واقعی شما را مخفی کرده و شما را چند سال جوان تر نشان دهند.

 

جدیدترین مدل مو

مدل مو شماره یک‎

تصاویر مدل مو

مدل مو شماره دو‎

تصاویر مدل مو

مدل مو شماره سه‎

جدیدترین مدل مو

مدل مو شماره چهار‎

 

تصاویر مدل مو

مدل مو شماره پنج‎

تصاویر مدل مو

مدل مو شماره شش‎

جدیدترین مدل مو

مدل مو شماره هفت‎

جدیدترین مدل مو

مدل مو شماره هشت‎

تصاویر مدل مو

مدل مو شماره نه‎

جدیدترین مدل مو

مدل مو شماره ده‎

 

منبع: سیمرغ


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- مدل مو -

تاريخ : جمعه 30 مهر 1395 | 23:29 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

سلامت پوست صورت

برای اینکه پوست شادابی داشته باشیم مرتب در طول روز آب بنوشیم‎

 

برای اینکه پوست شادابی داشته باشم به‌طور مرتب در طول روز آب می‌نوشم. غیر از این کار به تمیزی پوستم هم اهمیت می‌دهم و حتما قبل از خواب آرایش را از روی پوستم پاک می‌کنم و از ماسک ماست هم برای تقویت پوست صورت و موهایم زیاد استفاده می‌کنم.

 

داشتن صورتی زیبا با پوستی سالم، بدون‌لک و بی‌چین‌وچروک، آرزوی خیلی از خانم‌هاست و بسیاری از آنها برای رسیدن به این آرزو دنبال مواد شیمیایی و کرم‌های گرانقیمت آرایشی می‌روند. این در حالی است که بسیاری از مشاهیری که با وجود بالا رفتن سن، صورت‌های صاف و یکدستی دارند، از مواد طبیعی برای رسیدن به این هدف کمک گرفته‌اند.

 

پری‌یانکا چوپرا یکی از همین خانم‌های هنرپیشه است که قرار است با اسرار سلامت و زیبایی پوست او در 33 سالگی‌اش بیشتر آشنا شوید اما قبل از آن بد نیست در مورد علل بروز چین و چروک بیشتر بدانید زیرا همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. واقعیت این است که پوست زمانی چروک می‌شود که ساختارش شل شود و این اتفاق معمولا از 30 سالگی شروع می‌شود اما غیر از افزایش سن عوامل دیگری هم در شل شدن و بروز چین و چروک‌های پوستی دخیل‌اند؛ از جمله:

 

• تغذیه ناسالم: این الگوی غذایی می‌تواند باعث تجمع رادیکال‌های آزاد در بدن شود و روند پیری پوست را تسریع کند. در مقابل، مصرف انواع میوه و سبزی تازه و ارگانیک، بهترین راه مقابله با رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از پیری پوست است.

 

• مواجهه طولانی‌مدت با نور خورشید: اشعه‌ ماورای‌بنفش خورشید، روند پیری پوست را تسریع می‌کند و مسبب بروز چین و چروک می‌شود بنابراین برای پوست مضر است و باید از مواجهه بلندمدت با آن پرهیز کرد.

 

• ‌کم‌خوابی: عامل مهم و ضروری دیگر در پیشگیری از بروز چین و چروک و سیاهی اطراف چشم و برای داشتن پوست شفاف، خواب کافی است. اگر فردی دچار اختلالات خواب باشد، میزان تولید و ترشح کلاژن در بدنش کم می‌شود و به مرور قوام پوستش از بین می‌رود و شل می‌شود. متخصصان توصیه می‌کنند به‌طور متوسط در طول شب، 8 ساعت بخوابید تا زیبا شوید.

 

• نشستن‌های طولانی: کم‌تحرکی هم برای پوست مضر است. تحرک به داشتن بدنی سالم کمک می‌کند. به کمک ورزش، سموم از بدن دفع می‌شود و به این ترتیب، پوست راحت‌تر نفس می‌کشد و شفاف‌تر خواهد بود.

  

برگردیم به موضوع راهکارهای پیشگیری از چین و چروک پری‌یانکا چوپرا که در سال 2000 به‌عنوان دختر شایسته دنیا معرفی و بعد از آن وارد حرفه هنرپیشگی در بالیوود شد و تاکنون در 2 فیلم پرفروش بازی کرده است. چوپرا ساعات زیادی از روز را به مراقبت از بدن خود اختصاص می‌دهد و توجه ویژه‌ای به مراقبت‌های سنتی و طبیعی دارد. او در گفت‌وگویی مطبوعاتی با مجلات مد و زیبایی به راهکار‌هایی اشاره کرده که باعث شده در 33 سالگی پوستی بدون چروک داشته باشد و موهای ابریشمی‌اش بدرخشد.

 

داشتن پوست شفاف

ماسک ماست برای پوست بسیار توصیه شده زیرا پوست به رطوبت‌رسانی عمقی نیاز دارد‎

 

1. راز اول، آب است: او در یکی از مصاحبه‌های اخیرش اولین اصل سلامت پوستش را آ‌رسانی خوب عنوان کرده: «آبرسانی، آبرسانی، آبرسانی! این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد و هر چه از آن بگویم، کم است. من برای اینکه پوست شادابی داشته باشم مرتب در طول روز آب می‌نوشم. غیر از این کار به تمیزی پوستم اهمیت می‌دهم و حتما قبل از خواب آرایش را از روی پوستم پاک می‌کنم. در ضمن از ماسک ماست برای تقویت پوست صورت و موهایم استفاده می‌کنم که بسیار موثر است.»

 

2. راز دوم، راز ماست: ماست غنی از ریزمغذی‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که به صورت عمقی پوست را تغذیه می‌کنند و در ضمن باعث متعادل شدن pH و فلور باکتریایی پوست می‌شود. ماسک موی ماست نیز برای افرادی که موهای آسیب‌دیده و شکننده دارند، بسیار مفید است. برای تهیه ماسک ماست به ماست طبیعی و آب لیمو نیاز دارید. آب لیمو نیز خواص آنتی‌باکتریال دارد و روشن‌کننده پوست است. در عین حال از بروز شوره سر پیشگیری می‌کند و باعث درخشش موها می‌شود.

 

ماسک ماست برای پوست بسیار توصیه شده زیرا پوست به رطوبت‌رسانی عمقی نیاز دارد و لاکتوز و اسید لاکتیک موجود در ماست می‌تواند در عین لایه‌برداری و زدودن سلول‌های مرده از روی پوست به رطوبت‌رسانی عمقی کمک کند. البته واضح است برای نتیجه گرفتن باید استفاده از این ماسک عادت شود. برای استفاده از ماست به‌عنوان ترکیب درمانی و زیبایی چند راهکار وجود دارد:

 

1-2. اگر لب‌هایتان خشک‌ شده: یک قاشق غذاخوری ماست را با چند قطره آب لیمو مخلوط کنید و آن را 45 دقیقه روی لب‌هایتان قرار دهید. این ترکیب را برای چند روز پیاپی استفاده کنید تا مشکل رفع شود. ماست حاوی چربی و اسید لاکتیک است که ضمن برداشتن پوست‌های مرده از روی لب سبب رطوبت‌رسانی عمقی لب و بهبود وضعیت آن می‌شود.

 

2-2. اگر دچار آفتاب‌سوختگی شده‌اید: ترکیب ماست و آب لیمو موثر است و سبب از بین رفتن لک ناشی از آفتاب سوختگی می‌شود. ماست خاصیت خنک‌کنندگی دارد و درد ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش می‌دهد و آب لیمو خاصیت سفیدکنندگی دارد و سبب از بین رفتن لک قهوه‌ای ناشی از آن می‌شود.

 

3-2. پاک کردن آرایش: برای این کار3 قاشق غذاخوری ماست را با چند قطره روغن بادام شیرین مخلوط کنید و هم بزنید تا بافت آن یکسان شود. قبل از استفاده صورتتان را با آب بشویید تا مازاد آرایش از روی پوست پاک شود. بعد ماست را روی صورت بزنید و با یک دستمال نخی نرم آرایش را پاک کنید. نکته‌ای که نباید فراموش کرد اینکه این ماسک حاوی آب لیمو است و باید شب‌ها استفاده شود. در غیر این صورت ممکن است نسبت به نور آفتاب حساسیت ایجاد کند و پوست‌تان لک‌دار شود.

 

4 هنرپیشه، 4 پیشنهاد 

1. مادوری دیکسیت: این هنرپیشه به داشتن موهای زیبا معروف است. او برای مراقبت از موهایش روغن زیتون را با روغن کرچک به نسبت مساوی مخلوط می‌کند و روی پوست سر و مویش می‌زند. همچنین او به جای ماسک مو از مخلوط سس مایونز و موز استفاده می‌کند.

 

2.سونان کاپور: او به داشتن اندام زیبا معروف است. او راز این اندام را در نوشیدن ناشتای آب ولرم و عسل می‌داند که به هضم بهتر مواد غذایی کمک می‌کند و انرژی را بالا می‌برد.

 

3. هما مالینی: او نیز برای داشتن موهای زیبا از روغن زیتون استفاده می‌کند. او همچنین از دمنوش چای برای خلاصی از شوره سر کمک می‌گیرد و معتقد است خواص آنتی‌باکتریال چای به رشد سریع‌تر موها کمک می‌کند.

 

4. آشواریا: او نیز برای پاکسازی پوست از مواد طبیعی کمک می‌گیرد. او مخلوطی از پودر نخود و شیر و زردچوبه را برای لایه‌برداری به پوستش می‌زند و پس از آن برای رطوبت‌رسانی از ماسک خیار استفاده می‌کند.

 

منبع: هفته نامه سلامت

 


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- سلامت پوستم -آب- ماست-

تاريخ : چهار شنبه 28 مهر 1395 | 8:1 | نویسنده : مهدی اژدری |

داشتن سینه های شل و آویزان در بین بانوان، به ویژه در سنین میان سالی، مشکلی رایج است. با وجود این که این مسئله هیچ تهدیدی برای سلامتی ایجاد نمی کند به خاطر اثراتی که روی شکل ظاهری افراد می گذارد باعث از بین رفتن اعتماد به نفس آنها می شود.

8 راه برای خلاص شدن از شلی و افتادگی سینه  

دلایل و نشانه ها

 پیش از آن که به راه های درمان این معضل بپردازیم بد نیست به طور مختصر به دلایل و نشانه های آن بپردازیم.

بالا رفتن سن: بعد از سی سالگی پوست زنان به دلیل کاهش سطح استروژن در بدن انعطاف پذیری خود را از دست می دهد.
 استعمال دخانیات: شاید باور این موضع برای خیلی ها دشوار باشد، اما کشیدن سیگار یکی از عوامل اصلی افتادگی سینه زنان است. این کار اثرات منفی روی نوعی پروتئین به نام الاستین که باعث سفتی  پوست می شود، می گذارد .
 بارداری: بارداری یکی از مهم ترین عوامل ایجاد افتادگی سینه است و به ویژه زنانی که چند دوره بارداری را پشت سر گذاشته اند بیشتر در معرض ابتلا به این مشکل قرار دارند.
 اضافه وزن: سینه های شل و آویزان در زنانی که اضافه وزن دارند بسیار رایج تر است.
 وراثت: علاوه بر دلایلی که در بالا ذکر شد، این احتمال که زنی به دلیل مشکلات ژنتیکی به این وضعیت دچار شود نیز وجود دارد.
نشانه اصلی این مشکل به سادگی و از مراحل اولیه آن آشکار است و خود را به شکل حرکت نیپل از بخش میانی به سمت پایین نشان می دهد. اما چطور می توان به صورت طبیعی با روند پیشرفت این معضل مبارزه کرد؟! این مهم ترین بخش از این مطلب است که پس از خواندن آن از این که چقدر راحت می توان جلوی افتادگی سینه را گرفت شگفت زده خواهید شد. شما خواهید دید که برای رهایی از این وضعیت لزومی ندارد که به جراحی های گران قیمت زیبایی روی بیاورید!
1. ماساژ با یخ

 این یکی از مهم ترین راه های مقابله با افتادگی سینه است! این کار به شما کمک خواهد کرد سفتی اولیه سینه های خود را به آنها بازگردانده و لبخند را به لب های خود هدیه کنید. خیلی ها با استفاده از این روش ساده توانسته اند به نتایجی مطلوب دست پیدا کنند. یک قطعه یخ را به صورت دورانی به مدت دو دقیقه روی هر سینه ماساژ داده و پس از خشک کردن آنها با استفاده از حوله برای نیم ساعت روی پشت خود دراز بکشید. این کار را تا رسیدن به نتیجه مورد نظرتان 4 تا 5 بار در روز تکرار کنید.

2.  روغن زیتون

هیچگاه نقشی که روغن زیتون می تواند در مبارزه با این مشکل ایفا کند را دست کم نگیرید. این روغن سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های قوی است که می توانند در پیشگیری و درمان افتادگی سینه به شما کمک کنند. خیالتان راحت باشد که از استفاده از این درمان خانگی پشیمان نخواهید شد. برای هر یک از سینه ها یک قاشق روغن زیتون را به گونه ای کف دست هایتان بمالید که حرارت را در دست های خود احساس کنید. سپس با کف دست هایتان سینه ها را از سمت پایین رو به بالا به مدت 20 دقیقه ماساژ دهید. این کار را حداقل 4 بار در هفته انجام دهید.

3. زرده تخم مرغ و خیار

اگر از آن دسته آدم هایی هستید که فکر می کنند هزینه های سرسام ور تنها راه حل این مشکل هستنداین روش درمان نظرتان را عوض خواهد کرد. شما با این روش به طور همزمان از ویتامین ها و پروتئین فراوان موجود در زرده تخم مرغ و اثرات مفیدی که خیار برای پوستتان دارید بهره مند خواهید شد.

یک خیار را در دستگاه به شکل پوره در بیاورید و سپس یک زرده تخم مرغ و یک قاشق کره را به آن اضافه کرده و به شکل یک خمیر دربیاورید. خمیر به دست آمده را روی سینه ها مالیده و بگذارید برای 30 دقیقه روی پوستتان بماند. سپس آن را با آب سرد به طور کامل بشویید. این کار را حداقل یک بار در هفته انجام دهید.

4. پیاز و تخم مرغ

این یک روش طبیعی فوق العاده دیگر برای درمان این مشکل است. پیاز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای سلامت پوست بسیار مفید هستند. برای دیدن نتیجه این روش مجبور نیستید خیلی صبر کنید. یک تخم مرغ را تا زمانی که شکلی کرم مانند به خود بگیرد هم زده و آن را روی قسمت پایینی سینه مالیده و به مدت نیم ساعت صبر کنید. سپس آب یک پیاز را گرفته و با یک لیوان آب ترکیب کنید و سینه هایتان را با محلول به دست آمده شستشو دهید.

5. پودر تخم شنبلیله

اگر سرسختانه به دنبال راه حلی برای این مشکل خود می گردید پودر تخم شنبلیله می تواند به دادتان برسد. این دانه ها سرشار از موادی هستند که باعث سفتی پوست می شوند. اثرگذاری این روش شما را شگفت زده کرده و به محض استفاده از آن می توانید مشکلتان را حل شده بدانید!

 یک فنجان پودر تخم شنبلیله را با یک فنجان آب ترکیب کنید تا به شکل خمیری در بیاید و آن را روی سینه ها مالیده و بگذارید برای یک ربع روی پوست بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. اگر به صورت روزانه از این روش استفاده کنید خیلی زود نتیجه آن را خواهید دید.

6. انار و روغن خردل

ترکیب انار و روغن خردل یک درمان خانگی موثر دیگر است که می تواند کمک زیادی به شما بکند. ویتامین های زیادی که در این دو یافت می شوند اثرات زیادی روی سلامت پوست و به ویژه استحکام آن می توانند داشته باشند. پوست یک انار را کنده و یک قاشق غذاخوری روغن خردل به آن اضافه کرده و ترکیب پوست انار و روغن خردل را به شکل خمیری یک دست در بیاورید. این ترکیب را هر شب قبل از خواب روی سینه ها بمالید.

7.  ژل آلوئه ورا

بدون حرف زدن در مورد آلوئه ورا این مطلب ناتمام باقی خواهد ماند. آنتی اکسیدان های موجود در آلوئه ورا با رادیکال های آزاد موجود در بدن شما مقابله می کنند و این بخشی اساسی در رویارویی با این مسئله است. همچنین محتویات فوق العاده ی موجود در این ماده به حفظ حالت کشسانی و استحکام پوست کمک می کنند.  دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را به مدت 15 دقیقه روی سینه ها ماساژ دهید و سپس اجازه دهید 15 دقیقه دیگر نیز روی پوستتان باقی بماند و در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید. این کار را هر روز تا رسیدن به نتیجه مورد نظرتان ادامه دهید.

8. پرس سین


پرس سینه یکی از بهترین تمرین هایی است که در به دست آوردن مجدد سفتی سینه ها می تواند به شما کمک کند. به شرط آن که این حرکت به درستی و به صورت مداوم انجام شود خیلی زود با سینه های شل خود خداحافظی خواهید کرد. دو دمبل را در دست گرفته و کف زمین رو به سقف دراز بکشید و هر یک از دمبل ها را در یک دست خود نگه دارید.

 دست هایتان را روی سینه قرار داده و به آرامی تا زمانی که دست هایتان کاملا باز و کشیده شوند رو به بالا ببرید. به مدت 15 ثانیه این حالت را حفظ کرده و سپس به آرامی دست هایتان را به حالت اولیه باز گردانید. این حرکت را روزانه به صورت سه ست ده تایی انجام دهید.

 در کنار این راه هایی که برای مبارزه با افتادگی سینه یاد گرفته اید برخی نکات دیگر نیز هستند که باید رعایت شوند:
 این که لباس زیر شما به طور کامل با اندازه سینه هایتان مطابقت داشته باشد و نه براتان کوچک و نه گشاد باشد بسیار مهم است.
 تا جای ممکن خودتان را از نور آفتاب محافظت کنید. قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب می تواند اثراتی منفی روی استحکام پوست شما بگذارد.
 هر روز به مقدار کافی آب بنوشید تا استحکام پوست خود را حفظ کنید.
 اگر قصد دارید وزنتان را کاهش دهید این کار را به صورت تدریجی انجام دهید. کاهش سریع و ناگهانی وزن افتادگی سینه را به شدت افزایش خواهد داد.

منبع:برترین ها


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-سکه،-خلاص شدنشلی افتادگی سینه-

تاريخ : یک شنبه 25 مهر 1395 | 7:41 | نویسنده : مهدی اژدری |

 



جوانسازی پوست صورت

با استفاده از راه های طبیعی پوست خود را جوان کنید

 

امروزه تزریق بوتاکس از روش‌هایی است که برای رفع چین‌و چروک‌های صورت و ایجاد ظاهری جوان‌ تر به کار می‌رود؛ اما برخی افراد طرفدار راه های طبیعی هستند که نیازی به تزریق این ماده سمی ندارد.

 

می توان به این افراد روش های زیر را پیشنهاد کرد.

 

استفاده از یک دستگاه بخور:

هنگام استراحت یا خواب ، یک دستگاه بخور کنار خود قرار دهید تا به حفظ حداکثر رطوبت پوست کمک کند. این کار به ویژه اگر در مناطق خشک‌ زندگی می‌کنید و یا در زمستان به ‌طور مرتب در معرض حرارت داخل ساختمان قرار دارید، بسیار مهم است.

  

مصرف بیشتر آب:

پوست خشک یعنی پوست چروکیده. مثالی که می توان زد این است که مصرف آب کافی، پوست را به یک انگور پر آب و مصرف نکردن آب کافی آن را به کشمش خشک ‌شده شبیه می کند.

  

مصرف ماهی، میوه و سبزی‌های تازه:

با مصرف این محصولات بدن آنتی‌اکسیدان کافی دریافت می‌کند تا از پوست در برابر آسیب‌ رادیکال‌های آزاد محافظت کند. علاوه بر آن دوز بالای اسیدهای چرب امگا 3 باعث استحکام پوست می شود .

  

شکر کمتری مصرف کنید:

مصرف زیاد شکر باعث تضعیف کلاژن و اختلال در الاستین پوست می‌شود. بنابراین مصرف شیرینی‌ها را کاهش دهید.

  

از کرم حاوی رتینول استفاده کنید:

این مشتق ویتامین A به ترمیم سلول کمک و رشد کلاژن جدید را تحریک می‌کند. این امر باعث می شود پوست صاف ‌تر و پرتربه نظر بیاید. البته استفاده از رتینول باید با تجویز متخصص پوست باشد.

  

درمان با لیزر:

درمان با لیزر لکه‌های قهوه‌ای‌ رنگ را از سروصورت بر می‌دارد و نیز پوست را سفت می‌کند. البته پس از انجام دادن لیزر حتماً باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد.

  

خواب کافی:

به اندازه کافی بخوابید تا دچار سیاهی دور چشم نشوید. سیاهی دور چشم ظاهرشما را پیر می‌کند.

 

منبع: سلامت نیوز


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-ظاهری جوان- بدون بوتاکس-

تاريخ : پنج شنبه 22 مهر 1395 | 10:54 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

رنگ کردن مو با مواد گیاهی

 

استفاده از محصولاتی مانند چای، قهوه و ادویه برای رنگ کردن موها روش جالب برای اجتناب از استفاده مواد شیمیایی رنگ‌ها و همچنین کاهش هزینه است. برای آشنایی بیشتر با روش رنگ کردن موها با این مواد، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید.

 

 

آنچه لازم داریم:

 

- چای

- قابلمه کوچک

- اپلیکاتور یا همان چوب‌های بستنی

- مواد رنگ‌زا مانند چای، قهوه یا ادویه

- ظرفی که از جنس فلز نباشد

- آب

 

 

1) اپلیکاتورها را درون ظرفی که از قبل تهیه کردید، قرار دهید و برای هم زدن رنگ از آنها استفاده کنید.

 

2) درون ظرفی که از جنس فلز نیست و رنگ تحت تاثیر فلز قرار نمی‌گیرد، رنگ را بریزید.

 

3) رنگ‌های طبیعی را با هم مخلوط کنید. این مواد باید در همان روز استفاده شوند و نباید بیشتر از یک روز بمانند.

 

4) موهای سیاه و یا قهوه‌ای تیره با قهوه خالص و یا چای سیاه و یا پوسته آلبالو رنگ می‌شوند. اجازه دهید که این مواد به مدت 20 دقیقه در آب به آهستگی بجوشند تا در نهایت به حالت رنگ غلیظ درآیند.

 

5) با استفاده از چای بابوبه یا زنجبیل، این رنگ را روشن‌تر کنید.

 

6) اگر رنگ قرمز می‌خواهید، این مواد را با فلفل شیرین یا غنچه گل مخلوط کنید تا رنگ قرمز آن بیشتر شود و سپس آن را آبکشی کنید و اجازه دهید خنک شود. بعد آن را روی موها بمالید.

 

7) در صورتی که موهایی با رنگ خیلی روشن می‌خواهید، این مایع را با ریشه گیاه ریواس و آب مخلوط کنید و به مدت یک ساعت آن را بجوشانید. پس از سرد شدن، آن را صاف کنید. برای ایجاد تن رنگ گرم‌تر، از سرکه قرمز به جای آب استفاده کنید.

 

8) در صورتی که موهای خاکستری دارید، موها را با مخلوطی از نصف فنجان ساژ و رزماری که آنها را در دو فنجان آب گرم حل کرده‌اید، رنگ کنید. این کار را یک بار در هفته تا زمانی که به رنگ دلخواه برسید، تکرار کنید.

 

9) سه قاشق چای‌خوری چای سیاه، سه قاشق چای‌خوری ساژ و آب جوشیده تمیز را با یکدیگر مخلوط کنید و برای رنگ کردن موهای خاکستری تیره مورد استفاده قرار دهید.


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- رنگ کردن موها - چای- قهوه -ادویه‌جات -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 19:8 | نویسنده : مهدی اژدری |

رنگ ابرو,رنگ کردن ابرو

 

زمانی که رنگ موی خود را چه به صورت مش یا هایلایت و یا یکدست رنگ می کنید و در اینکه همزمان با آن در شک هستید که رنگ ابرویتان را نیز تغییر دهید یا نه بهتر است بدانید که اولین چیزی که با این تغییر باید در نظر بگیرید رنگ پوست شماست چرا که گاهی رنگ موی شما فهوه ای تیره با پوستی گندمی است اما ابرویتان مشکی است که این تضاد نزدیک به هم چهره را جذابتر خواهد کرد و یا گاهی پوستی روشن و سفید با رنگ مویی روشن و بلوند دارید که اگر ابرو را نیز به همین روشنی در بیاورید چهره ای کاملا بی روح خواهید داشت که همیشه باید با آرایشهای تند آن را از این بی حالی در آورید پس توصیه میشود.

 

ابتدا بدون در نظر گرفتن رنگ مو، رنگ پوستتان رامطابق چهره در نظر گرفته و رنگ ابرو را براساس آن تغییریا ثابت نگه دارید برای مثال فردی که پوستی روشن با ابروی مشکی داشته و هم اکنون رنگ موی خود را بلوند کرده بهتر است یک تا دو درجه رنگ ابروی خود را روشن کند و یا کسی که چهره ای سبزه دارد و رنگ مو را به صورت مش یا کامل روشن کرده بهتر است رنگ ابرو را چهار پنج درجه نسبت به رنگ ریشه روشن کند که در مورد افراد سبزه برخلاف افراد سفید پوست روشنی رنگ ابرو چهره را بازتر و جذابتر خواهد کرد.

 

موهای شرابی و فندقی و گروه رنگ موهای قرمز بهتر است با هر رنگ پوستی ابرو را تیره نگه دارند .گروه زیتونی با پوستهای سفید و روشن رنگ ابرو را تنها یکی دو درجه روشنتر ازرنگ مو کنند و گروه زیتونی با پوستهای تیره آن را کاملا روشن سازند.

منبع:سیمرغ

 


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- معیار- رنگ ابرو - رنگ پوست-مو-

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 19:7 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

رنگ کردن ابرو

بهتر است رنگ ابروها یك درجه تیره‌تر از رنگ موها باشد

 

رنگ كردن ابرو در ظاهر كار ساده‌ای است اما همین كار ساده نكات و تكنیك‌های ریزی دارد كه می‌تواند جلوه متفاوتی به ابروها بدهد و زیبایی آنها را دوچندان كند. برخی هم چندان موافق رنگ كردن نیستند و ترجیح می‌دهند با مداد و سایه به ابروها رنگ دهند اما باید بدانید تنها با آرایش نمی‌توانید ابروهای‌تان را روشن و مثلا آنها را با رنگ موی بلوند خود هماهنگ كنید پس برای هیچ‌كس ضرر ندارد كه كمی با تكنیك‌های رنگ كردن بیشتر آشنا شود.

اول از همه باید بدانید بیشتر آرایشگرها می‌گویند رنگ ابروها باید یك درجه تیره‌تر از رنگ موها باشد اما باز هم همه موافق این امر نیستند و نظرات مختلفی وجود دارد. برای همین در اینجا ما برای‌تان تمام نكاتی را كه برای رنگ كردن ابرو نیاز دارید، آورده‌ایم؛ از انتخاب رنگ گرفته تا تكنیك‌های رنگ زدن ابرو.

مواد مورد نیاز برای رنگ كردن ابروها
1. رنگ مخصوص ابرو و قابل استفاده روی مناطق ظریف مانند اطراف چشم
2. برس رنگ با سر باریك و گوش‌پاك‌كن
3. ظرف شیشه‌ای كوچك كه مواد را درونش مخلوط كنید.
4. اكسیدان مخصوص ابرو
5. پنبه برای پاك كردن رنگ‌ها از روی ابرو
6. وازلین یا كرم برای چرب كردن قسمت‌هایی كه می‌خواهید رنگ نگیرند.

رنگ پوست مهم است
یادتان باشد رنگ ابروها تنها با رنگ مو مشخص نمی‌شود بلكه رنگ پوست هم نقش تعیین‌كننده‌ای دارد؛ مثلا اگر رنگ موی قهوه‌ای تیره با پوستی گندمی دارید و ابروی‌تان مشكی است، این تضاد نزدیك به هم چهره‌تان را جذاب‌تر می کند یا مثلا فردی كه پوستی روشن با ابروی مشكی داشته و هم‌اكنون رنگ موی خود را بلوند كرده، بهتر است یك تا دو درجه رنگ ابروی خود را روشن كند. كسانی كه چهره‌ای سبزه دارند و رنگ مو را مش یا كامل روشن كرده‌اند، بهتر است رنگ ابروی شان را چهار تا پنج درجه نسبت به رنگ ریشه روشن كنند چون این رنگ ابرو چهره را بازتر و زیباتر خواهد كرد.  افراد با موهای شرابی و فندقی و گروه رنگ موهای قرمز بهتر است با هر رنگ پوستی ابرو را تیره نگه دارند. گروه زیتونی با پوست‌های سفید و روشن رنگ ابرو را تنها یكی، دو درجه روشن‌تر از رنگ مو كنند و گروه زیتونی با پوست‌ تیره آن را كاملا روشن سازند.

از چه اكسیدانی برای ابرو استفاده كنید؟
شما نباید همان اكسیدانی را كه برای رنگ‌ كردن موهای‌تان استفاده می‌كنید برای ابرو یا مژه‌های‌تان هم به كار ببرید. ابرو و مژه‌ها هم موهای كمتری نسبت به سر دارند و هم كوتاه‌تر هستند بنابراین خیلی سریع‌تر رنگ می‌گیرند. پس بهتر است برای آسیب دیدن كمتر از اكسیدان ضعیف‌تری استفاده كنید. برای رنگ مژه باید از اكسیدان‌هایی استفاده كرد كه حداقل 9/1 و حداكثر سه است، برای رنگ ابرو تا شش هم می‌توانید استفاده كنید البته توصیه ما این است كه برای ابروها هم همان اكسیدان سه یا كمتر را به كار ببرید.
 
آیا همیشه با تغییر رنگ مو، ابروها را هم رنگ كنیم؟
اگر رنگ موهای خود را تغییر مختصری داده‌اید، كافی است كمى‌ سایه پودری یا مداد ابرو روی ابروها بزنید. این كار ابروها را با هر رنگ مویی خوشرنگ تر و خوش‌فرم‌تر مى‌كند. اگر رنگ موهای‌تان را تغییر اساسی داده‌اید (مثلا موهای قهوه‌ای تیره را به رنگ بلوند روشن درآورده‌اید) از متخصص ابرو در آرایشگاه‌تان مشاوره بگیرید و رنگ ابروهای‌تان را هماهنگ با رنگ موها‌ی‌تان عوض كنید.

چه رنگی برای ابرو انتخاب كنید؟
همیشه رنگ مداد ابروی‌تان را هماهنگ با رنگ موها و پوست‌تان انتخاب كنید. معمولا برای روز رنگ طبیعی و برای عصر از رنگ‌های تندتر استفاده كنید. اگر رنگ موهای‌تان را اغراق‌‌آمیز تغییر دهید باید متناسب با آن رنگ ابروی‌تان را كمرنگ یا پررنگ كنید. تنوع رنگ ابروی پودری بیشتر از مداد ابروست. قبل از هر بار استفاده، نوك مداد ابروی‌تان را تیز كنید. اگر از رنگ پودری استفاده می‌كنید، بعد از هر دو یا سه بار استفاده برس آن را بشویید و با باد خشك كنید. اگر پودر زیادی روی برس باشد رنگ را بیش از حد پخش می‌كند.

تكنیك‌های رنگ زدن ابروها

رنگ ابروهای‌تان را هماهنگ با رنگ موها‌ی‌تان عوض كنید

 

چطور ابروها را روشن كنید؟
كسانی كه ابروهایی ضخیم، زبر و بسیار تیره‌ای دارند برای روشن كردن‌شان دچار مشكل می‌شوند. این افراد می‌توانند برای روشن‌ كردن ابروها سراغ دكلره و مواد بی‌رنگ‌كننده بروند؛ البته هنگام كار با این مواد باید بیشتر دقت كنند و هیچ‌گاه به‌طور مداوم ابرو‌ها را دكلره نكنند چون می‌تواند آسیب‌زننده باشد.

1- كار را با ابروهای تمیز آغاز كنید؛ یعنی باید ابروها پیش از دكلره برداشته و موهای آن مرتب شده‌ باشند همچنین بهتر است قبل از كار با شامپو آنها را بشویید.

2- با استفاده از یك گوش‌پا‌ك‌كن پوست اطراف ابرو را با وازلین بپوشانید. این كار پوست را از آسیب‌ها و التهابات ناشی از دكلره محافظت می‌كند به‌خصوص اگر تازه ابروها را برداشته ‌باشید پوست حساس‌تر است و ملتهب می‌شود.

3- ماده دكلره را آماده كنید و در یك كاسه بلوری بریزید. تهیه ماده دكلره با توجه به نوع آن متفاوت است. می‌توانید از فروشنده یا آرایشگرتان كمك بخواهید. با برس مخصوص رنگ ابرو یا برس تمیز ریمل مواد را روی ابروها بمالید. اگر می‌خواهید همه موها به خوبی رنگ باز كنند چندین‌بار با حركات رفت و برگشتی موها را برس بزنید.

4- بعد از اینكه ابروها كامل با مواد پوشانده شدند ساعت را نگاه كنید. اگر می‌خواهید ابروها فقط كمی روشن شوند و رنگ باز كنند حدود پنج دقیقه زمان بگیرید اما اگر می‌خواهید خیلی روشن شوند مواد باید حدود 10 دقیقه روی ابرو بمانند. مدام موها را چك كنید تا نسوزند.

5-  مواد را با پنبه یا دستمال كاغذی مرطوب از روی ابرو پاك كنید.

6- صورت را بشویید و ابروها را با حوله خشك كنید.

7- در این مرحله ممكن است در رنگ ابروهای‌تان زردی یا نارنجی وجود داشته باشد که می‌توانید با واریاسیون بنفش این زردی را بگیرید. چند قطره واریاسیون را با اكسیدان مخلوط كنید، به ابروها بزنید و حدود 10 دقیقه صبر كنید.


8- ابروها را بشویید و با حوله خشك كنید. به‌راحتی می‌توانید تفاوت مرحله هفت را با این مرحله متوجه شوید. در اینجا دیگر ابروها زردی ندارند و رنگی طبیعی‌تر به دست آورده‌اند.

9- اگر كمی ابروها را با مداد و سایه مرتب كنید، دیگر می‌توانید ادعا كنید ابروهایی ایده‌آل دارید.

راهنمای قدم به قدم تیره كردن ابروها
- با گوش‌پاك‌كن دورتا دور ابرو و محلی را كه نمی‌خواهید رنگ كنید با وازلین یا كرم چرب بپوشانید.

- رنگ انتخابی را حدود یك سانتی‌متر داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و حدود سه قطره اكسیدان روی آن بچكانید. مواد را با برس خوب مخلوط كنید و از قسمت كلفت ابرو خیلی سریع و با دقت تمام بزنید؛ طوری كه همه ابروها با رنگ پوشانده شود.

- دقت كنید این رنگ خیلی سریع می‌گیرد، معمولا برای رنگ‌های تیره و مشكی یك دقیقه كافی است. با پنبه مرطوب ابروها را تمیز كنید تا جایی كه دیگر پنبه رنگ نگیرد.

- بیشتر از دو تا سه دقیقه رنگ را نگه ندارید برای اینكه شما به‌راحتی می‌توانید دوباره ابروها را تیره كنید ولی روشن كردن رنگ تیره بسیار سخت است.

منبع:مجله زندگی ایده آل


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- رنگ کردن -ابرو -روش آرایشگران حرفه ای -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 19:4 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

رنگ کردن ابرو,رنگ ابرو,رنگ ابرو و مژه

 

نکاتی مهم برای رنگ کردن ابرو

اولین مرحله رنگ کردن داشتن مواد مخصوص رنگ ابرو و مژه می‌باشد. این مواد دارای اکسیدان ۳درصد است و مخصوص استفاده روی مناطق ظریف مانند چشم ساخته شده‌اند.

 

مواد مورد نیاز برای رنگ کردن ابروها رنگ مخصوص ابرو و برس رنگ است و بید یا ظرف شیشه‌ای کوچک که مواد را درونش مخلوط کنید و اکسیدان مخصوص ابرو که معمولا ۳ می‌باشد. پنبه برای پاک کردن رنگ‌ها از روی ابرو و وازلین برای چرب کردن قسمت‌هایی که می‌خواهید رنگ نگیرند و همین طور کرم تمیز کننده آرایش که قبل از رنگ کردنبرای تمیز کردن لازم است.

سعی کنید در دمای معمولی اتاق قرار بگیرید چون رنگ در جای سرد مدت بیشتری طول می‌کشد تا عمل کند.

 

1 - با کرم پاک کننده آرایش ابروها را تمیز کنید، با گوش پاک‌کن دورادور ابرو و محلی که نمی‌خواهید رنگ کنید را با وازلین بپوشانید.

 

2 - رنگ انتخابی را حدود ۱ سانتیمتر داخل بید شیشه‌ای بریزید و ۳ حدود قطره اکسیدان روی آن بچکانید، مواد را با برس خوب مخلوط کنید و از قسمت کلفت ابرو خیلی سریع و با دقت تمام بزنید. طوریکه همه ابرو ها با رنگ پوشانده شود.

 

3 - دقت کنید که این رنگ خیلی سریع می‌گیرد. معمولا برای رنگهای تیره و مشکی یک دقیقه کافیست. با پنبه مرطوب ابروها را تمیز کنید تا جایی‌که دیگر پنبه رنگ نگیرد.

 

4 - بیشتر از ۲-۳ دقیقه رنگ را نگه ندارید برای اینکه شما براحتی می‌توانید دوباره ابروها را تیره کنید ولی روشن کردن رنگ تیره بسیار سخت می‌باشد.


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- نکات- رنگ کردن ابرو -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 19:3 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

چشم ها قسمتی از صورت هستند که دارای خلقت فوق العاده زیبا و عجیبی می باشند. بر عکس لب ها که شما می توانید تغییر شکل کمی به آن دهید، برای چشم ها واقعا محدودیتی وجود دارند. شما می توانید با استفاده از انواع سایه ها، مدادها ویا خط چشم ها، بسته به شکل صورت وانتخاب شما، مدل مختلفی به آن بدهید.

 

بهتر است لنز چشمی را قبل از آرایش از چشم ها خارج کرده وپس از اتمام آرایش مجددا در چشم ها قرار داد.

 

گریم

 

شکل های مختلف سایه چشم

 

انواع مهتلف سایه چشم در بازار وجود دارد که هر کدام می توانند حالت کاملا متفاوتی را به وجود آورند.تقریبا استفاده از اغلب آنها بسیار ساده است؛ بجز تعداد معدودی که کمی پیچیده تر است هستند. اما به یاد داشته با شید که باید زیاد تمرین کرده وبا علاقه پافشاری کنید. برای آسان شده کار، من حالت های مختلفی که با سایۀ چشم شکل می گیرند را به شش دسته تقسیم کرده ام؛ حلقه ای؛ رنگی؛ دودی؛ خمار؛ بادامی؛ گربه ای. شما می توانید بنا بر سلیقه وحالت چشم هایتان هر یک از این مدل ها را انتخاب کنید.

 

گریم

 

مدل حلقه ای

 

ابتدا مقدار کمی پوشش دهنده روی صورت زده وسپس با اسفنج پودر زنی(مخملی نباشد) پودر غیر فشرده را روی آن بزنید.(به زیر چشم ها پودر بیشتری بزنید تا سایۀ حلقه سیاه آن گرفته شود.)

 

حاشیه داخلی بالا وپایین چشم را با خط چشم مدادی به رنگ سیاه بکشید(با این خط چشم داخل خط مژه را هم بکشید).

 

سایۀ چشم پودری به رنگ سیاه را با برس با سر اسفنجی به بالای حلقۀ کشیدۀ قبل تا بزنید تا شکل دودی در اطراف چشم ایجاد شود. برای گرفتن نتیجه بهتر باید در هر بار از مقدار کمی سایه استفاده شود. می توان به پایین چشم ها سایه نزد ویا سایۀ کمتری زد.

 

با استفاده از برس با سر اسفنجی یا برس سایۀ چشم(بسته به انتخاب شما) خط کشیده شده را پخش کنید تا یک حلقه سیاه در اطراف چشم به وجود آید. در مرحلۀ بعد، با استفاده از برس سایۀ چشم و سایۀ چشم پودری به رنگ سیاه، یک هلال روی چین پلک از گوشه خارجی به طرف گوشه داخلی، همچنین زیر چشم ها بزنید(سایۀ چشم درنیمه خارجی چشم ها باید پر رنگ تر باشد).


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- گریم -چشم ها -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 19:0 | نویسنده : مهدی اژدری |



رازهای آرایش از زبان معروفترین آرایشگر

 

بابی براون یکی از مشهورترین‌ها در زمینه آرایش و محصولات آرایشی است. او سالانه میلیون‌ها دلار در سراسر دنیا فروش دارد. نام محصولات او جزء برندهای اصلی و معتبر لوازم آرایشی است. از جمله مشتریان بسیار معروف او مریل استریپ، کاترین زتا جونز و سیدنی کلافورد هستند. علاوه بر اینها او نویسنده سه کتاب پرفروش در زمینه زیبایی و آرایشگری است که در آموزش آرایشگری معروف‌اند تا جایی که مجله نیویورک تایمز از او به عنوان معروف‌ترین فروشنده لوازم آرایشی و مشاور زیبایی نام می‌برد. از این پس می‌خواهیم سلسله آموزش‌های او را در زمینه زیبایی و آرایشگری برای استفاده شما چاپ كنیم. ‌آموزش‌هایی که بر سادگی و زیبایی بیشتر تاكید دارند.

 

 


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- راز- آرایش- زبان -معروفترین- آرایشگر دنیا -

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:57 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه ابرویی را دوست دارید. در زیر یک ابرو با کمان طبیعی اش که بیشتر مسیر آن مستقیم است نشان داده شده است. برای فرم دادن به ابروها باید با دقت در آینه نگاه کنید . شکل اصلی کمان ابرو را موهای بالای ابرومشخص می کند. باید این شکل را به عنوان راهنما درنظرگرفته وبراساس آن موهای زیر ابروها را بگیرد.

 

مدل ابرو

 

بهتر است با کمک یک مداد سفید زیر ابرو را به شکل دلخواه رسم کنید ( که در اینجا به رنگ قرمز نشان داده شده است). همچنین می توان روی ابرو را به شکل دلخواه با پوشش دهنده پوشاند.

 

سپس موهای زاید را در جهت خوابشان با موچین بکنید ( این کار آسان تر و درد آ« نیز کمتر است).

 

حالا با مداد ابروی نوک تیز وهم رنگ با ابرو، قسمت هایی را که دارای جای خالی هستند با کشیدن خطوط کوتاه ونامنظم به آن فرم موهای طبیعی دهید.

 

مدل ابرو

 

مدل ابروی دلخواه من دارای کمانی زیباست که در وسط چهارگوش بوده ودنباله آن کم کم باریک می شود وخیلی هم بلند نیست.

 

موهای ابرو را همیشه به طرف بالا برس بزنید. اگر می خواهید که موها درجایشان ثابت باشند، روی آن ریمل شفاف، واکس سبیل ویا اسپری موی سر بزنید.


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- درست کردن ابرو روش آسان -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:56 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

مدادابرو

 

همیشه رنگ مداد ابرویتان را هماهنگ با رنگ موها و پوستتان انتخاب کنید. معمولا برای روز رنگ طبیعی و برای عصر از رنگهای تندتر استفاده کنید.

 

اگر رنگ موهایتان را تغییر شدیدی بدهید، متناسب با آن رنگ ابرویتان را کمرنگ یا پررنگ کنید. تنوع رنگ در رنگ ابروهای پودری بیشتر از مداد ابروها است.چند سایه چشم را انتخاب کنید تا رنگ متناسب را پیدا کنید.

 

مدادابرو

 

کسانی که میخواهند آرایششان بی نقص باشد، میتوانند یک یا دو رنگ را با هم استفاده کنند تا آرایش چشمانشان جلوه بخصوصی پیدا کند.

 

قبل از هر استفاده نوک مداد ابرویتان را تیز کنید. اگر از رنگ پودری استفاده میکنید، هر دو یا سه بار استفاده برس آن را بشویید و با باد خشک کنید. اگر پودر زیادی روی برس باشد رنگ را بیش از حد پخش میکند.


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- رنگ مداد-ابرو - مناسب -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:54 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

رنگ ابرو, رنگ مو, رنگ موها, مو

رنگ کردن موها ظاهرکلی شما را تغییرمی دهد و بیانگراحساس  شماست. بنابراین یکی از بزرگترین مشکلات افراد پیداکردن رنگ موی مناسب است که با رنگ  ابروها  به صورت طبیعی هماهنگی داشته باشد.

در این مقاله از اصول هماهنگی رنگ موها و ابروها را برای شما بیان میکنیم:
با مداد ابرو و سایه های پودری می توان به طور موقت ابروها را رنگ کرد, اما هنگامی که موهایتان را به رنگ روشن تر رنگ می کنید,برای طبیعی نشان دادن رنگ ابروها و جلوگیری از تصنعی بودن آنها ,می توان آنها را رنگ کرد. رنگ کردن ابروها و روشن تر کردن آنها یکی از هنرهای آرایشگران حرفه ای است و به دلیل اینکه باید دقت لازم را برای این کار داشته باشند و از تماس رنگ با چشمها و پوست حساس اطراف چشم جلوگیری شود کاری سخت است و نیاز به تجربه دارد. در غیر اینصورت ممکن است به بینایی انسان صدمه وارد کند و یا برای جبران صدمه به ابروها و پوست هفته ها زمان نیاز است.

به طورکلی افراد دارای موهای خرمایی و یا تیره مایل به مشکی ,باید به به دنبال رنگ های مشکی و تیره باشند. اگر موهایتان قهوه ای متوسط و یا خرمایی هستند می توانید ابروهایتان را به همان رنگ خرمایی  و یا یک درجه تیره تر در آورید. اگر ابروهایتان کم پشت هستند استفاده از مداد ابرو می تواند تجربه جالبی باشد. افرادی که موهای آنها قهوه ای روشن است نباید از قهوه ای تیره برای ابروها استفاده کنند در حالیکه خانم های با موهای بلوند می توانند از بین رنگ های بلوند تا رنگ های قهوه ای روشن  به دلخواه انتخاب کنند.

* موهای روشن و ابروهای تیره انتخاب عاقلانه ای نیست.
خانم هایی که موهای آنها پایه رنگ های قرمز دارد باید از رنگ های گرم قهوه ای برای هماهنگی موها و ابروها استفاده کنند.

به طور کلی سعی کنید ابروهایتان را در چهار پایه رنگی نسبت به موها حفظ کنید: یا دو درجه روشن تر یا دو درجه تیره تر. و اگر بیش از این درجه ها را ترجیح می دهید از مداد ابرو و یا رنگ کردن کمک بگیرید.
منبع:آرایشیک


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- اصول -هماهنگی- رنگ موها - ابروها -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:53 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

رنگ مو

 

وقتی برای خرید رنگ مو به داروخانه می ‌روید و یا سری به آرایشگاه می ‌زنید، احتمالا می ‌گویید یک رنگ مو به من بدهید، ولی نمی ‌دانید انواع مختلفی از رنگ مو وجود دارد که شما می‌ توانید آن ها را هم انتخاب کنید. در واقع رنگ ‌هایی که معمولا استفاده می ‌کنید، رنگ‌ های اکسیداسیون دایم هستند. شناخت انواع رنگ موهای موجود در بازار به شما کمک می ‌کند که هر کدام را در موقع خودش استفاده کنید.

 

اگر شما می خواهید فقط برای رفتن به یک مهمانی و یا یک سفر چند روزه، موهای تان را رنگ کنید و حال و هوایی عوض کنید، پیشنهاد ما این است که سراغ رنگ ‌موهای موقتی بروید. بازیگران سینما و تئاتر هم برای بازی کردن در نقش‌ های کوتاه ‌مدت، با این نوع رنگ ها موهای شان را رنگ می ‌کنند تا بتوانند به راحتی به رنگ موی اولیه خود باز گردند.

 

 

این محصولات دو دسته ‌اند: رنگ موهای موقت و رنگ موهای نیمه دایم.

 

رنگ‌ موهای موقت

 

این فرآورده‌ ها اساسا رنگ طبیعی مو را روشن‌ تر و درخشان ‌تر می ‌کنند، از تندی موهای سفید یا زرد می ‌کاهند و موهای راه راه و مش شده را یکنواخت می ‌کنند. این رنگ ‌ها تغییر شدیدی در رنگ مو ایجاد نمی کنند و چون به راحتی و با یک بار شستشو از بین می ‌روند، برای امتحان کردن یک رنگ مو مناسب هستند.

 

رنگ مو

 

دو نوع رنگ موی موقت وجود دارد: رقیق ‌ها و غلیظ‌ ها.

 

رقیق ‌ها موها را خیلی ملایم رنگ می ‌کنند، در حالی که غلیظ ‌ها رنگ تیره ‌تری ایجاد می‌ کنند. رنگ موهای موقت رقیق اصولا به صورت مایع هستند و پس از استفاده و بدون این که آبکشی شوند، به مو مدل می ‌دهند. وقتی در غلظت بالا استفاده شوند، اثرشان عادی نیست. بعضی از این رنگ‌ های موقت به صورت اسپری در فروشگاه‌ ها موجود است.

 

رنگ‌ های به کار رفته در رقیق ‌ها، معمولا رنگ‌ های تضمین شده و رنگ ‌های مصنوعی تصفیه شده ‌ای هستند که از نقطه ‌نظر ایمنی تست شده اند و برای استفاده در غذاها، داروها و لوازم آرایشی توسط FDA (اداره ی غذا و دارو) مورد تایید واقع گشته اند. این رنگ ‌ها تقریبا بی ‌خطرند، لذا در برچسب روی بسته‌ بندی ‌ها، لزوم انجام تست پاچ قید نشده است (در تست پاچ، باید رنگ مو را 48 ساعت قبل از استفاده، روی قسمت کوچکی از پوست دست گذاشته و پس از نیم ساعت بشویید).

 

 

اسپری رنگ مو

 

رقیق‌ها همچنین حاوی اسید ضعیفی هستند که باعث افزایش قدرت جذب رنگ‌ توسط مو می ‌گردند. برخی فرآورده ‌ها ممکن است علاوه بر رنگ ‌های تضمین شده، حاوی رنگ‌ های ترکیبی دیگر باشند که در این صورت برچسب بسته‌ بندی این فرآورده‌ ها، دارای تذکراتی برای رعایت احتیاط و همچنین آموزش انجام پاچ تست مقدماتی است. اکثر این مواد علاوه بر رنگ، برای مدل دادن مو نیز به کار برده می ‌شوند.

 

برخی فرآورده‌ ها به صورت اسپری، موس یا ژل ساخته شده ‌اند، برخی برای ایجاد رنگ‌ های فانتزی مو، قرمز، آبی، طلایی ‌‌نقره‌ای، صورتی و سایر رنگ‌ های غیرمعمول به کار می ‌روند. همه رنگ ‌های موقت، مواد رنگی را مثل یک پوشش رنگی روی مو می‌ گذارند و به درون ساختمان مو نفوذ نمی ‌کنند و یا خیلی کم نفوذ می ‌کنند.

 

رنگ‌ های خیلی غلیظ ممکن است به بالش یا لباس مالیده شوند. تعریق موجب رنگ دادن مو به پوست می‌ گردد. رنگ‌ های موقت تا اندازه ‌ای نسبت به آب مقاوم هستند، ولی به راحتی با یک بار شستشو از بین می ‌روند.

 

رنگ مو

 

رنگ ‌های نیمه ‌دایم

 

رنگ های نیمه‌ دایم چند امتیاز دارند. دوام‌ شان از رنگ ‌های موقت بیشتر است، ولی پس از 4 تا 5 بار شستشو از بین می ‌روند، لذا اگر خوش تان نیامد، برای تان مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

 

این فرآورده ها کاربردشان آسان است و تقریبا طبیعی به نظر می ‌آیند و کمتر از رنگ‌ های اکسیداسیون دایمی، عکس‌العمل‌های آلرژی ایجاد می ‌کنند. عیبی که دارند این است که اثرشان دایمی نیست، همچنین نمی‌ توانند برای ایجاد رنگی روشن ‌تر از رنگ اصلی مو به کار برده شوند.

 

این فرآورده‌ ها حاوی رنگ‌ های آلی هستند که مخصوصا برای نفوذ در مو و سفت کردن مو در نظر گرفته شده‌اند. به ماده اکسید کننده یا آمونیاک که برای رنگ‌ های اکسیداسیون ضروری هستند، احتیاج ندارند و لذا لازم نیست قبل از استفاده با آن ها مخلوط شوند. به این ترتیب مصرف آن ها آسان ‌تر است و ملایم ‌تر از رنگ ‌های اکسیداسیون هستند. این نوع رنگ‌ها را مستقیما به مو زده و مثل شامپو به تمام قسمت‌ های‌ مو می‌ مالند. اکثرا به صورت مایع بوده، اما تعداد کمی نیز به صورت موس هستند.

 

چون رنگ به داخل مو نفوذ می ‌کند، مو کاملا رنگ می ‌شود و بر خلاف رنگ ‌های موقت به لباس و ملافه و... مالیده نمی ‌شود. بسته به دفعات مصرف و فاصله بین آن ها، برای رنگ کردن تدریجی یا سریع مو به کار می ‌روند.

 

رنگ ‌های نیمه دایم به صورت سری کاملی از بلوند خاکستری تا مشکی معمولی وجود دارند و نیز انواعی از طیف خاکستری، به رنگ‌ های دودی یا نقره‌ای موجود می ‌باشند.

 

در واقع این رنگ‌ها اغلب برای پوشاندن موهای سفید (وقتی کمتر از 40 درصد مو، سفید و به صورت یکنواخت منتشر شده باشد) یا برای از بین بردن رنگ ‌های زرد و خاکستری یا سفید کردن آن ها به کار می ‌روند. همچنین برای طراوت دادن به رنگ مو در فواصل مصرف رنگ‌ های دائمی یا برای افزایش درخشندگی موی طبیعی، مصرف می ‌شوند.

 

رنگ مو

 

معمولا این رنگ‌ ها برای موهای دکلره شده توصیه نمی ‌شوند.

 

با رنگ‌ های نیمه‌ دایم تعداد موارد عکس‌ العمل‌های آلرژیک خیلی پایین است و اغلب در افرادی پیش می ‌آید که به رنگ‌ های اکسیداسیون حساس هستند. با این حال برای احتیاط، در برچسب بسته ‌بندی‌ها، انجام تست پاچ، قبل از هر بار مصرف، دستور داده شده است.

 

اگر شما می خواهید از هر کدام از این رنگ‌ ها استفاده کنید، دستورات برچسب را به دقت مطالعه نموده و به آنها عمل کنید و قبل از هر بار مصرف، پاچ تست انجام دهید.

 


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- شناخت -انواع رنگ مو-

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:51 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

مدل مویی مناسب برای موهای کم پشت

 

شما دختر خانم یا خانمی که جلوی موی کم پشت و کمی خالی دارید و یا آنقدر تار موهایتان نازک است که زمینه ی سرتان دیده میشود می توانید با این مدل مو مشکلتان را به راحتی حل نمایید به این ترتیب که از مرکز سر موها را جدا کرده و به سمت جلو ی سر شانه کنید و روی پیشانی و صورت بریزید و با توجه به اندازه ی جلوی موها چه به شکل چتری کوتاه تا بالای ابرو و یا بلندتر و هر اندازه ی دلخواهی که دوست دارید هم اندازه ی قد موهای جلو آنها را کوتاه کنید، بهتر است برای انجام آن از آرایشگرتان کمک بگیرید.

 

توجه داشته باشید که موهایی که از مرکز سر آورده اید با اینکه هم اندازه ی موهای پیشانی زده شده اند اما از آنها خیلی بلندترند که این را می توانید با بالا گرفتن موها از سطح سر مشاهده کنید .

 

می توانید این مدل را هم صاف و چتری بریزید و هم اگر بلندتر بود کج به گوشه ی صورت مایل کنید که علاوه بر پرشدن موهای کم پشت آنها را با مدلی خاص و جدید درست کرده اید .

 

بلند یا کوتاه بودن پشت موها تاثیری در پیاده کردن این مدل برای قسمت جلو نخواهد داشت زیرا شما تنها از قسمت بالا و مرکزسر مو جدا می کنید و به دوطرف و پشت سر که می تواند بسته هم باشد کاری ندارید.

 

 

چند نکته:

 

۱-هیچگاه برای پر نشان دادن جلوی موها پوش دادن را انتخاب نکنید زیرا به مرور باعث ریزش موها خواهد شد.

 

۲-می توانید بعد از درست کردن موها در جلوی سر در قسمت وسط و مرکز سر از تلهای بافت به رنگ مویتان استفاده نمایید تا هم موها شکیلتر و زیباتر دیده شود و هم در پر نشان دادن مو به شما کمک کند.

 

۳-موهای نازک و خیلی نرم با رنگ کردن محکمتر و ضخیمتر خواهند شد با توجه به اینکه حتما این کار را با اکسیدانهای ضعیف و تنها به مدت نیم ساعت انجام دهید.

 

۴- گاهی دکلره و بلوند کردن موهای ضعیف و نازک به ریزش آنها کمک کرده، تاثیر منفی خواهد داشت و باعث بیشتر دیده شدن زمینه ی سرخواهد شد پس توصیه نمی شود.

 

۵- از فر کردن برای پر نشان دادن و یا گلت و صاف کردن در صورت فر بودن آنها بپرهیزید هر کار شیمیایی قوی بر روی مو های ضعیف ریزش آنها را دوچندان خواهد کرد.

 

۶- از سشوار و اتوی مو کمتر و در مواقع ضروری استفاده نمایید بهتر است برای فرم و حالت دادن به جای موپیچ یا شانه های گرد و زبری که باعث ریزش مو می شوند از بیگودی های نرم و درشت پس از حمام و روی موی نمدار نه خیس استفاده نمایید تا به حالت طبیعی مو صاف شده و فرم بگیرد .

منبع:partab.org


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- مدل موی- موهای کم پشت -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:50 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

موی فر

 

اگر از مدل موهای تان خسته شده باشید، شاید به فکر فر کردن آن ها بیفتید. در این صورت اگر می خواهید موهای تان آسیب ببینند، حتما فر شیمیایی را انتخاب می ‌کنید، ولی اگر نمی ‌خواهید موهای تان آسیب زیادی ببینند، توصیه ما این است که سراغ بیگودی و یا فر داغ بروید.

 

اگر برای فر کردن شش ماهه موهای تان به آرایشگاه بروید، باید منتظر یک جنگ شیمیایی تمام عیار بین موهای تان با مواد شیمیایی باشید.

 

برای فر کردن موها در آرایشگاه از ماده شیمیایی به نام "پرمننت" استفاده می ‌شود. با این ماده، ابتدا پل‌ های گوگردی موجود در ساختمان مو طوری شكسته می ‌شوند كه موی پیچیده شده در بیگودی، شكل فر مورد نظر را بپذیرد.

 

در مرحله دوم، پیوندهای گوگردی در حالت جدید قرار می ‌گیرند كه بعد با استفاده از یك محلول خنثی ‌كننده، فر مو «سفت و ثابت» می ‌گردد.

 

ابتدا موها شسته شده و در بیگودی مخصوص پیچیده می ‌شود. قطر لوله بیگودی، طرز قرار گرفتن و تعداد آن ها در سر، تراكم فر و مدل نهایی مو را مشخص می ‌كند. وقتی همه بیگودی‌ ها سرجای خود قرار گرفتند، هر بیگودی با محلول فر آغشته می‌ گردد. به دلیل اینکه محلول فر پوست را تحریك می ‌كند، باید دقت کنید که با پوست ناحیه مجاور تماس پیدا نكند.

 

محلول فر معمولا 10 تا 20 دقیقه روی مو باقی می ‌ماند. این مدت زمان با در نظر گرفتن شرایط مو، قدرت محلول فر، درجه حرارت محیط و تعداد بیگودی ‌های فر به‌ طور دقیق تعیین می ‌گردد.

 

پس از آن كه موی پیچیده شده به‌ طور كامل آب‌ كشی شد، هر بیگودی را با محلول خنثی ‌كننده آغشته می ‌كنند. پس از چند دقیقه موها با آب، آب‌ كشی شده و بیگودی ها برداشته می ‌شوند.

 

موی فر

 

از بیگودی های دیروز تا بابلیس‌های امروز

 

امروزه بیگودی ‌های الكتریكی، رایج‌ ترین وسیله فر هستند. اكثر مردم از روش سنتی "شستن و مدل دادن و خشك كردن" راضی نیستند. به جای آن موهای شان را خشك می‌ كنند و سپس برای فر كردن از بیگودی ‌های الكتریكی یا فر داغ استفاده می‌ كنند. بیگودی‌ های الكتریكی معمولا لوله‌های سفت پلاستیكی در چند اندازه مختلف هستند و در جعبه‌های 20 تا 24تایی قرار دارند. لوله‌ های بیگودی، سطح دندانه‌ دار یا صاف دارند. لوله‌ های صاف برای موها بهترند، زیرا موقع برداشتن از روی موها، کمتر گره می خورند.

 

دستگاه بیگودی الكتریكی دارای كلید قطع و وصل است. هنگامی كه تا درجه مشخصی گرم شد، به‌ طور اتوماتیك قطع می ‌گردد. بعضی مدل ‌ها یك فیوز اطمینان حرارتی نیز دارند كه از گرم شدن خیلی زیاد بیگودی كه باعث سوختن یا آسیب‌ دیدن مو می ‌گردد، جلوگیری می‌ كند.

 

برخی لوله‌ های بیگودی الكتریكی دارای محفظه پلاستیكی مخصوص آب هستند. وقتی رول گرم شد، آب بخار می ‌شود و با فشار در لوله‌ ها نفوذ می ‌كند. بخار، اندكی رطوبت به مو اضافه می ‌كند كه با گردش خود، به مدل دادن موقتی مو كمك می ‌كند.

 

بابلیس، جدیدترین نوع بیگودی ‌های الكتریكی است و میله پلاستیكی بلند و قابل انعطافی است كه مو را دور آن می ‌پیچند. بابلیس‌ بیشتر از رول معمولی به موها حالت فر و استحكام می‌ دهد.

 

موی فر

 

فر داغ الكتریكی

 

فر گرم الكتریكی امروزه بعد از سشوار، رایج ‌ترین وسیله فر كردن مو است. زندگی مدرن كه شستشوی مكرر مو را ضروری نموده، فرصتی برای مراجعه هفتگی به سالن‌ های آرایشی نمی ‌گذارد. به همین دلیل این فرها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. گرمای ناشی از فر داغ، برخی از پیوندهای هیدروژن ضعیف مو را تجزیه نموده و حالت موجی موقتی به آن می ‌دهد. اكثر فرهای داغ، درجه بالا و متوسط دارند. درجه پایین ‌تر، مو و پوست سر را كمتر می ‌سوزاند، ولی فر سفتی ایجاد نمی‌ كند. بیگودی‌ های فر داغ از بیگودی ‌های الكتریكی گرم‌ تر هستند و در صورت بی‌ توجهی ممكن است به پوست سر آسیب بزنند.

 

موقع استفاده از فر داغ الكتریكی، معمولا جای نگرانی برای آسیب مو وجود ندارد، زیرا اكثرا مجهز به درجه كنترل گرما هستند و به محض رسیدن گرما به درجه‌ای كه به مو آسیب برساند (حدود 100 درجه سانتی‌ گراد) دستگاه خاموش می ‌گردد. بیگودی‌ های فر داغ با سطح صاف یا سطح دندانه‌ دار موجودند. با نوع دندانه ‌دار ممكن است مو گره‌ بخورد و آسیب ببیند. اكثر بیگودی ‌های فر داغ به صورت دو یا چند حلقه ‌ای و در دو اندازه كوچك و بزرگ وجود دارند.

 

 

مراقبت از موهای فر

 

موهای فر شده دچار تخریب ساختمانی شده‌ اند. به هم خوردن لایه خارجی مو(كوتیكول) كه خاصیت انعكاسی زیادی دارد، یكی از این تغییرات است. شدت این به هم‌ خوردگی با شدت واکنش شیمیایی متناسب است. مو، زبر به نظر آمده و از درخشندگی آن كاسته می ‌گردد و در مقایسه با موهای معمولی، به سختی آرایش و مرتب می ‌گردد.

 

سلول ‌های كوتیكول مو از جا كنده یا بلند می‌ شوند كه این امر باعث گیركردن و گره خوردن موها می ‌گردد. توان مو كم شده و نیروی الكترواستاتیك آن افزایش می ‌یابد و باعث می ‌شود كه مرتب نمودن آن مشكل گردد. در نقاط مرطوب، موهای منفذ دار، آب بیشتری جذب می ‌نمایند كه موقتا مو را سنگین ‌تر نموده و آن را بد حالت می ‌كند. چنین موهایی باید با شامپوهای نسبتا اسیدی شسته شوند. این شامپوها موقعی كه موها خیس هستند، كمتر از شامپوهای قلیایی مو را متورم می‌ كنند و با خواباندن موقتی كوتیكول برآمده، منافذ سطح مو را كمتر می ‌كنند.

 

استفاده از نرم کننده هنگام آب‌ كشی، مو را صاف می‌ كند و مو راحت ‌تر شانه می ‌گردد و تجمع بار الكتریكی را كه باعث پف كردن مو می ‌گردد، كم می ‌كند.


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- فر کردن -مو -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:49 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

 

مو

 

 

براي صاف کردن موهاي مجعد، روش‌هاي زيادي وجود دارد که در مورد آثار حاصله و بي‌خطر بودن آنها حرف و حديث فراوان است.

 

به طور عمده براي موهاي مجعد طبيعي سه روش صاف کردن وجود دارد:

 

 

lمو استفاده از پماد يا رزين‌هاي ثابت کننده

 

lمو استفاده از شانه حرارت داده شده

 

lمو استفاده از صاف‌کننده‌هاي شيميايي

 

هيچ کدام از اين روش‌ها کاملا بي‌خطر و موثر نيست و هر کدام، مشکلات خاصي دارند. کاربرد پمادها آسان و نسبتا بي‌خطر است اما کثيف بوده و اثر موقتي دارند. شانه گرم نيز آثار موقتي ايجاد کرده و خيلي به پوست سر و موها آسيب مي‌رساند و بايد در يک سالن زيبايي و توسط شخص حرفه‌اي به کار روند.

 

محصولات شيميايي نتايج طولاني‌تر داشته اما بعضي از اين مواد باعث ايجاد صدمه به پوست سر و موها مي‌شوند. از محصولات شيميايي هم براي مصارف خانگي و هم مصرف حرفه‌اي استفاده مي‌شود.

 

پمادها معمولا از روغن‌هاي سنگين يا وازلين مي‌باشند که موها را به پوست سر چسبانده و با اثر کوتاه‌مدت و بدون هيچ تغيير شيميايي به صاف کردن موها منجر مي‌شوند.اين روش اغلب توسط مردان استفاده مي‌شود.

 

گاهي به دليل وجود ماده معطر و يا ديگر ترکيبات در پمادها، درماتيت يا التهاب پوستي ايجاد مي‌شود. گاهي هم جوش‌هاي پوستي در پوست کنار خط مرز موها پديد مي‌آيند که جوش پمادي ناميده مي‌شوند.

 

 

مو

 

 

در مورد شانه‌هاي گرم بايد گفت حرارت 90 تا 150 درجه‌اي اين شانه باعث شکسته شدن بعضي از پيوندهاي مو شده و باعث صاف شدن تحت فشار آن مي‌شود. سپس درجه حرارت موها با برداشتن شانه به سرعت پايين آمده و پيوندها دوباره به حالت اول برمي‌گردند.

 

موهاي صاف شده در معرض آب، رطوبت محيط و يا حتي تعريق پوست به حالت و شکل مجعد اوليه خود باز مي‌گردند. کمپرس گرم با اين شانه‌ها باعث سوختگي درجه يک تا درجه سه پوست سر يا اطراف آن مي‌شود. تکنيک اشتباه، بي‌دقتي و استفاده مکرر از اين روش مي‌تواند باعث ايجاد يک قسمت طاس موقتي بشود اماصاف کردن شيميايي موها تنها روش طولاني اثر است.

مواد شيميايي قوي باعث تورم، شکستن و تغيير پيوندهاي شيميايي مو مي‌شود. به خاطر سرعت عمل سريع واکنش اين محصولات شيميايي نبايد بيشتر از 5 تا 10 دقيقه روي موها بمانند وگرنه به طور جدي آسيب خواهند رساند.

 

حتي‌ امکان سوختگي پوست سر و پوست اطراف سر در اثر تماس با اين مواد وجود دارد. اگر مواد صاف‌کننده قليايي با چشم تماس پيدا کنند امکان از دست رفتن بينايي نيز هست. محصولات حاوي غلظت بالا که در سالن‌هاي زيبايي مصرف مي‌شوند بهتر است مورد مصارف خانگي قرار نگيرد.

 

با تکنولوژي حاضر هيچ روش بي‌خطر و رضايت‌بخشي براي تغيير موهاي فردار به موهاي کاملا صاف وجود ندارد. به درجاتي مي‌توان موها را صاف کرد اما بعضي صدمات نيز به موها وارد مي‌شود.


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- بهترين روش -صاف کردن موها -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:47 | نویسنده : مهدی اژدری |

اگر از رنگ موهای خود خسته شده اید و دوست دارید کمی به ظاهرتان تنوع دهید، ما در اینجا مدل های پاییزه زیبایی را برایتان آورده ایم که می توانید با توجه به سلیقه خود انتخاب و موهایتان را رنگ کنید.

1. اگر می خواهید رنگ کل موهایتان را تغییر دهید، این رنگ بسیار مناسب است زیرا در تمام نقاط یکدست است. اگر می خواهید موهای خاکستری خود را بپوشانید، این همان رنگی است که باید انتخاب کنید.

رنگ موی پاییزی

 

2. برای این مدل، اول باید زمینه موهایتان را رنگ سپس روی آن را هایلایت کنید. این مدل بسیار طبیعی جلوه می کند. اگر چه می گویند این روش موها را می سوزاند اما اگر آرایشگر شما حرفه ای باشد، هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

رنگ موی پاییزی،رنگ کردن مو در پاییز

 

3. برای این مدل کافی است تنها خط مو یا همان دو طرف سرتان را رنگ کنید. این مدل بیانگر ظرافت است و به هایلایت زیادی هم احتیاج ندارد. اگر موهای خوش حالتی دارید، این رنگ مو برازنده شما است.

رنگ موی پاییزی

 

4. اگر نمی خواهید هایلایت موهایتان زیاد به چشم آید و همچنان پس از رنگ کردن طبیعی به نظر برسد، تنها بالای گوش و بالای گردن تان را رنگ کنید. در این صورت اگر موهایتان را به حالت دم اسبی ببندید، این رنگ های روشن به چشم می آیند و زیبایی شما را تشدید می کند.

رنگ موی پاییزی،رنگ کردن مو در پاییز

 

5. ما هم آخر نفهمیدیم که موهای تیلور سویفت دقیقا چه رنگی است اما برای رسیدن به این رنگ ابتدا از بلوند تیره یا قهوه ای روشن استفاده سپس چند لایه هایلایت به آن اضافه کنید.

رنگ موی پاییزی

 

6. لولایت دقیقا برعکس هایلایت است. هنگامي که موي خود را هايلايت مي‌کنيد، موي شما حداقل دو درجه روشن‌تر از رنگ زمينه می شود در صورتي که براي انجام لولايت باید موهاي شما تقريباً دو درجه تيره تر از رنگ زمينه رنگ شود که معمولا از اطراف گردن و لایه های زیرین مو انتخاب می شود، درست مثل موهای کودکانی که زیاد زیر نور آفتاب مانده اند و بالای سرشان روشن تر از باقی قسمت ها شده است.

رنگ موی پاییزی،رنگ کردن مو در پاییز

 

7. اگر حوصله رفتن به آرایشگاه را هر چند ماه یک بار برای ترمیم موهایتان ندارید، از آرایشگر خود بخواهید پس از رنگ کردن موهایتان، کمی ریشه های آن را تیره تر کند تا هنگام رشد موهایتان، زیاد به چشم نیاید.

رنگ موی پاییزی

 

8. در این مدل مو ریشه موها رنگی متضاد و کاملا متفاوت با کل مو می شود. مدل های رنگین کمانی آن نیز بسیار زیبا و خاص است. اگر می خواهید کاملا از دیگران متفاوت شوید، این مدل را انتخاب کنید.

رنگ موی پاییزی،رنگ کردن مو در پاییز

 

9. این مدل مو هیچگاه از مد نمی افتد. به خصوص در تابستان، خانم های بسیاری علاقه دارند موهایشان را در قسمت بالا تیره و هر چه به سمت پایین می آید، روشن تر کنند. این مدل طبیعی است، حتما شما هم کودکان زیادی را دیده اید که به طور طبیعی موهایی این چنینی دارند.

رنگ موی پاییزی

 

10. در این مدل مو نیز موهای رنگ شده تا نزدیکی فرق سر می آید اما به آن نمی رسد و بیشتر تمرکز بر پایین موها است.

رنگ موی پاییزی،رنگ کردن مو در پاییز

 

11. هایلایت این مدل نسبت به قبلی بیشتر است. از آرایشگرتان بخواهید تا رنگ های کاراملی، مسی و عسلی را با هم مخلوط کند. این رنگ مو تنی طلایی دارد و بسیار دخترانه و جذاب است.

رنگ موی پاییزی

 

منبع:برترین ها


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- پاییز موهایمان - رنگ-

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:44 | نویسنده : مهدی اژدری |

۱/ اگر در سنی هستید که هنوز آثار جوشهای غرور جوانی بر روی پوست شما نمایان است و دوست دارید با کرم پودر و پنکیک آنها را بپوشانید و پوست صورت خود را صاف نشان دهید بهتر است از ضد آفتاب های مخصوص پوستتان (چرب،خشک،مختلط) که دارای کرم پودر هم هستند استفاده کنید،چرا که شاید الان شما با زدن هر کرم پودر یا پنکیکی پوستی صاف برای آرایش داشته باشید اما به مرور زمان و تنها در سه ،چهار سال آینده پوست شما این زیبایی راازدست خواهد داد و برای شل شدن و پیری زود رس آماده خواهد شد و لکه ها، خیلی زود تر از وقت خود بر روی پوست شما نمایان خواهند شد،پس توصیه می شودحتی المکان از کرم پودرو پنکیک ها دوری کنید وتنها کرم آرایشی خود را یک ضد آفتاب خوب انتخاب کنید.

 

نکات آرایشی

 

۲/در صورت علاقه ی زیاد به زدن کرم پودر و پنکیک می توانید در مجالس خاص بر روی ضد آفتابتان کمی از آنها بزنید و حتما بعد از تمام شدن مهمانی با شیر پاک کن آنها را از روی پوست پاک کنید و هیچگاه شب با آرایش نخوابید.

 

نکات آرایشی

 

۳/ در مورد چشمها بهتر است در این سنین تنها از ریمل آن هم بدون خورده مژه وبا کشیدن چند بار آرام تنها بر روی مژه های بالا به طور کاملا طبیعی چشمانتان را جذاب تر کنید.

 

نکات آرایشی

 

۴/ در صورت تمایل به خط چشم نیز بهتر است از یک خط بسیار نازک در پشت چشم که آن هم از چشم بیرون نزده باشد به چشمانتان به طور طبیعی فرم دهید.

 

۵/سعی کنید بعداز حمام به مژه ها فر مژه بزنید تا از شکستگی مژه ها جلوگیری شود واز بغل مژه ها زاویه دار به نظر نیایدوبعد چند بار ریمل را به آرامی به طور افقی وکمی هم به سمت بالا بزنید،در صورت چسبندگی مژه ها هم بهتر است از یک برس ریمل جداگانه که مخصوص شانه کردن مژه هاست و یا از سنجاق ته گرد استفاده کرده وتا کاملا خشک نشده اند آنها را از هم جدا کنید تا شکل طبیعی تری داشته باشد.


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-نکات- آرایش- مخصوص- دختران جوان -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:43 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که بانوان در آرایش می کنند، انتخاب فوندیشن نامناسب برای پوست شان است، به همین علت، صورت بعضی ها بسیار طبیعی و شاداب به نظر می آید و برخی دیگر از خانم ها مثل این است که یک ماسک بر چهر ه شان زده اند.

 

به طور کلی رنگ پوست بیشتر بانوان یک ته زمینه زردرنگ دارد و این ته رنگ پوست در بانوان آسیایی، آمریکای لاتین و برخی از مناطق آفریقا دیده می شود.

 

اشتباه خانم ها

 

بنابراین برای اینکه پوست شان طبیعی تر به نظر بیاید، باید فوندیشنی را انتخاب کنند که یک ته رنگ زرد داشته باشد.

 

بیشتر فوندیشن های موجود در بازار، ته رنگ نارنجی یا صورتی رنگ دارند. به همین دلیل بانوانی که این رنگ فوندیشن ها را استفاده می کنند، صورتی مصنوعی پیدا می کنند.

 


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- اشتباه- بانوان - آرایش -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:41 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

شاید با خواندن این تیتر برای خیلی ها این سوال پیش بیاد که آیا مجلس عزا هم نیاز به آرایش داره و آیا در مجالسی این چنین جایز است که با آرایش وارد شد؟ جواب این سوال قطعا خیر است اما از آنجایی که متاسفانه چند صباحی است در جامعه ی ما به نام تمیزی و مرتب بودن و کلماتی از این قبیل، مجوزی برای آرایش آن هم از نوعی که واقعا در خور آن مکان و جای خاص نیست یافت شده ، بر آن شد یم که در این باره و در مورد چگونگی و نحوه ی این نوع آرایشها مطلبی ارائه دهیم تا راهکاری مناسب و در خور و شایسته ی خانمهایی باشد که دوست دارند همیشه و درهمه جا آرایش داشته باشند :

 

آرایش

 

1- شانه زدن ابروها به سمت بالا که می تواند با ژل ابروی بی رنگ هم همراه باشد:

 

2- زدن ضد آفتاب رنگی به جای کرم پودر و پنکیک :

 

3-فرمژه ی مژه ها بدون ریمل و یا گاهی تنها یکی دوبار زدن برس ریمل از نوع ضد آب بر روی مژه ها آن هم تنها مژه های بالا :

 

4- با یک مداد قهوه ای هاله ای کمرنگ در پشت و زیر چشمها کشیده و با انگشت خود آن را کمی پخش و محو کنید:

 

آرایش

 

5- آرایشی که مناسب مجالس ختم و عزاست نیاز به هیچ نوع سایه ای حتی مات و کمرنگ ندارد چون زدن سایه تمام آرایش و میکاپ شما را هر چند کم به چشم خواهد آورد:

 

6-بهتر است از رژ لب بخصوص از نوع براق استفاده نشود و به جای آن تنها با یک مداد لب همرنگ لب یعنی مدادی به رنگ بژ یا رنگ پوست، کرم و خردلی رنگ، خط لبی کشیده و همان مداد را بر روی کل لب نیز کشید تا لبها علاوه بر فرم گرفتن و زیبا تر شدن حالت آرایشی مشخص و واضحی به خود نگیرند:

 

7- رژ گونه حتی کمرنگ تمام آرایش چهره ی شما را بر ملا می سازد، پس توصیه می شود از رژ گونه نیز درمراسم عزاداری و مجالس ختم استفاده نشود تا آرایش شما به همان حالت ملیح و ملایم باقی بماند .


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- آرایش- مناسب -مجالس عزا -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:39 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

بدون آرایش

 

اين روزها شيک بودن ديگر در استفاده زياد از لوازم آرايش نيست بلکه در سادگي است.از حداقل لوازم آرايش استفاده کنيد و در خانه هم کمتر اين مواد را به کار ببريد.حجم کمتر کرم‌ها و پودرها در صورت حتي موجب زيبايي بيشتر هم مي‌شود.

 

خانم‌ها مجبور نيستند تا هر روز زمان زيادي را نگران استفاده از انواع کرم‌هاي شل و آبکي با پودرهاي عطسه‌آور گران‌قيمت باشند تا زيبا به نظر برسند، بيشتر وقت دارند تا به خود زندگي بپردازند.

با اينکه خيلي از خانم‌ها براي اينکه به خود يا خانواده‌شان برسند خيلي وقت ندارند اما ناخودآگاه زمان زيادي را جلوي آينه تلف مي‌کنند.

 

اولين حسن آرايش کم هم اين است که کمي به وقت‌هاي آنها اضافه مي‌کند. اما به همين راحتي هم نمي‌توان از کنار زيبايي و شيک بودن گذشت.

 

 

12 توصيه ساده براي زيبايي بدون آرايش:

 

1- به جاي آرايش به سلامت پوست صورت‌تان توجه کنيد. شرط لازم و کافي براي استفاده نکردن از لوازم آرايش داشتن يک پوست سالم و باطراوت است. غذاي سالم بخوريد. بهداشت پوست‌تان را مراقبت کنيد و مراقب جوش‌هاي مزاحم باشيد.

 

2- پول لوازم آرايش را بدهيد و يک صابون صورت خوب و يک شوينده مناسب براي پوست تهيه کنيد.

 

3-يک لايه‌بردارملايم داراي spf بالا هم مي‌تواند در صاف و سالم به نظر رسيدن پوست مفيد باشد.

 

4-اغلب کرم‌هاي ضد پيري پوست براي خانم‌هاي زير 30 سال خيلي قوي هستند و نيازي به استفاده از آنها نيست اما اگر هنوز فکر مي‌کنيد که بايد از يکي از اين انواع کرم‌ها استفاده کنيد يک مدل ملايم‌تر و ضعيف آن را انتخاب کنيد.

 

5- سعي کنيد موها و ناخن‌هاي مرتبي داشته باشيد. آرايش ساده و مناسب مو در زيبا به نظر رسيدن ظاهر بسيار موثر است. داشتن مو و ناخن مرتب موجب مي‌شود حتي بدون استفاده از لوازم آرايش هم نامرتب به نظر نرسيد. يک مانيکور ساده و يا مدل مويي انتخاب کنيد که بتوانيد براي يک هفته آن را نگه داريد.

 

6-به جاي انواع رژلب سعي کنيد فقط از يک مرطوب‌کننده ساده استفاده کنيد.

 

بدون آرایش

 

7-اگر لب‌ها سالم و مرطوب به نظر برسند زيبايي خاص خود را خواهند داشت.

 

8-اگر خيلي اصرار داريد که حتما چيزي روي پوست صورت‌تان استفاده کنيد سعي کنيد کرم ضدآفتابي که ته رنگ مختصري دارد به کار ببريد.

 

9- اين نکته را از ياد نبريد که حتي بدون آرايش هم بايد هر روز از ضدآفتاب استفاده کنيد.

 

10-اگر قرار است فقط کمي آرايش کنيد سعي کنيد فقط ايرادهاي کلي را برطرف کنيد. لکه‌گيري روي پوست صورت با يک کرم ملايم يا يک نوک انگشت از ماسک صورت روي جاي آبله کوچکي که داريد کافي است.

 

11-لوازم آرايش اضافه خود را دور بريزيد. يک ميز آرايش خلوت کمتر شما را براي آرايش کردن تحريک مي‌کند.

 

12-اگر قرار باشد فقط دو نوع ماده آرايشي انتخاب کنيد فقط يک پودر يا پن‌کيک ساده و يک مرطوب‌کننده و براق‌کننده لب از مارک‌هاي معتبر را انتخاب کنيد.


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- زیبایی -بدون آرایش -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:38 | نویسنده : مهدی اژدری |

درسـت است که خبــره شدن در آرایش یک مهارت است، اما این کار هم مثل بقیــــه کارها رمز و رموزی دارد که می تواند یک چهره کاملاً عادی را بــه چهره ای جذاب و فریبنده تبدیل کند. در این مقاله قصد داریم 10 مورد از مهمترین رمز و رازهای آرایـش را بـــه شما معرفی کنیم که شاید به بهره گیری از این تکنیک ها، بتوانید در این زمینه جزء حرفه ای شوید.

 

رمزآرایش

 

1. فـقط پنـکک را روی قسـمت های تیــره پوست نکشـید. بـرای اینـکـه پـوست شاداب و تر و تازه به نظر برسد، بـایـد سایه سیاه که زیر چشم می افتد را از بین ببرید. برای این منظور، با پنککـی یک درجه روشن تر از کرم پودری که روی کل صورت زده اید، از خط مژه ها را تا انتهای گودی چشم و گوشه های بینی بپوشانید.

 

2. همیشه بلافاصله بعد از اینکه از حمام بیرون می آیید از فرمژه استفاده کنید. وقتی مژه ها با آب گرم خیس شده باشند، راحت تر و زیباتر برمی گردند و نمی شکنند.

 

3. درست است که پودر ابرو بسیار خوب عمل میکند و کاملاً طبیعی به نظر می رسد، اما دقت کنید که این پودر بعد از گذشت چند ساعت لکه دار شده و از بین می رود. برای این منظور بهتر است ابتدا با مداد ابرو نواحی خالی ابرو را پر کنید و بعد پودر را روی آن بزنید.

 

4. بعد از زدن کرم پودر روی صورت، کمی کف دست ها را به هم بمالید و بعد به آرامی آن را روی گونه ها، چانه، پیشانی و بینی بمالید. گرما باعث می شود که پودر بهتر روی صورت بنشیند و کاملاً طبیعی جلوه کند.

 

رمزآرایش

 

5. یک راه خوب برای اطمینان از اینکه آرایشتان افراطی نشود این است که از آخر به اول شروع کنید: مثلاً بعد از زدن کرم پودر، قبل از انجام آرایش چشم، رژگونه و رژلبتان را زنید. با اینکار چهره تان روشن تر به نظر می رسد و درنتیجه سایه و خط چشم و ریملتان را کمرنگ تر خواهید زد و آرایشتان طبیعی تر جلوه خواهد کرد.

 

6. برای اینکه مژه ها بلند و پر بدون گوله گوله جلوه کند، از ریمل های دو سره استفاده کنید. ابتدا سر حجم دهنده آن که کرم رنگ است و مژه ها را پر میکند را استفاده کرده و بعد از گذشت چند دقیقه که خشک شد، سر دیگر را که کار بلند کردن مژه ها را انجام می دهد را استفاده کنید.

 

7. اگر یک روز رژلبتان تمام شد و چیزی دم دستتان نبود، نگران نباشید خودتان هم میتونید رژلب درست کنید. ابتدا انگشتتان را کمی چرب کرده و بعد درون پودر سایه چشم فرو کنید و بعد روی لب بمالید.

 

رمزآرایش

 

8. برای مجذوب کردن بیشتر بیننده، اطمینان یابید که بین خط مژه ها و خط چشمتان فاصله ای نباشد. ابتدا از سایه پودری استفاده کنید بعد پلک را بالا برده و خط چشم را تا حد امکان نزدیک به خط مژه بکشید. اینکار باعث می شود که مژه هایتان هم پرتر نشان دهد.

 

9. موقع کشیدن خط چشم یا خط لب، سعی کنید آرنجتان را روی جایی محکم کنید مثل میز توالتتان. اینکار باعث می شود که بتوانید خط را بدون حرکت و نوسان دست و راحتتر بکشید.

 

10.برای از بین بردن خستگی و قرمزی چشم ها می توانید از خط و سایه چشم آبی استفاده کنید. در این مواقع از استفاده از سایه هایی که قرمز در خود داشته باشد مثل بنفش، ارغوانی، ی حتی قهوه ای، خودداری کنید.


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- آموزش -آرایش -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:36 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

مرحله اول

 

قبل از هر چيز از يک کرم مرطوب کننده روي پوست و لب ها استفاده کنيد.سپس از کرم پودر يا کانسيلر براي لک هاي روي پوست ،حلقه هاي سياه زير چشم وهر ناهماهنگي که روي پوست ميبينيد استفاده کنيد وسپس آنرا محو کنيد تا پوست از لحاظ ظاهر لک ،جوش يا ...نداشته باشد .

 

آرایش صورت

 

مرحله دوم

 

سپس از کرم پودر مقداري روي پوست زير چشم و دور بيني بگذاريد و آنرا پخش کنيد تا پوست کاملا ظاهر يکنواختي پيدا کند.

 

 

مرحله سوم

 

از پودر صورت براي گرفتن براقي و روغني بودن و بخشيدن ظاهري سلامت و سرزنده به پوست استفاده ميکنيم.(ضمنا استفاده از پودر به دوام آرايش کمک ميکند)براي اين کار از يک فرچه بزرگ استفاده ميکنيم و آنرا کمي در پودر ميزنيم و سپس روي تمام صورت پخش ميکنيم.

 

آرایش صورت

 

مرحله چهارم

 

سپس با يه دستمال کوچک پودر اضافي زير چشمها رو ميگيريم تا از به هم ريختن آرايش چشم ها جلو گيري کنيم.

 

 

مرحله پنجم

 

ميتونيم از يه سايه به رنگ بادمجوني براي پشت چشم به طوري که از مژه ها به سمت ابرو اونو محوتر کنيم..و از يه فرجه بزرگ استفاده کنيم تا فقط يه بار تو سايه بزنيم و پشت چشم ا ستفاده کنيم تا فقط يه سايه خيلي مات داشته باشيم و با کمي پودر کناره هاي سايه رو محو کنيم

 

(بعضي از خانوم ها معمولا از خط چشم هم استفاده ميکنن که معمولا مشکي و يا قهوه اي هست.. براي روز زيباتر هست که از يک سوم خط مژه به سمت بيرون و نه خيلي ضخيم کشيده بشه تا آرايش طبيعي تر به نظر بياد)

 

آرایش صورت

 

مرحله ششم

 

از فر مژه براي حالت دادن به مژه ها استفاده ميکنيم و سپس ريمل را هم به مژ هاي بالايي و هم مژه هاي پاييني ميزنيم.

 

 

مرحله هفتم

 

ابرو ها رابا يه فرچه گرد مثل برس ريمل شانه ميزنيم.سپس با مداد ابرو يا سايه داخل ابرو ها را پر يا به اون ها مدل ميديم و دوباره با همون فرچه کوچيک ابرو رو شونه ميزنيم تا مداد ابرو ظاهر طبيعي پيدا کنه . آخر سر هم با کمي ژل ابرو دوباره ابرو هارو شونه ميزنيم تا مدل ابروهاثابت بمونه.

 

 

مرحله هشتم

 

شما ميتونين از رژ گونه صورتي يا هلويي با يه فرچه بزرگ روي گونه استفاده کنين و سپس با کمي پودر صورت کناره هاشو محو تر کنين تا طبيعي تر به نظر بياد.

 

 

مرحله نهم

 

يه رژلب کمرنگ بدون استفاده از خط لب رژلب رو حتما با قلم مو استفاده کنين تا طبيعي و زيباتر به نظر بياد.آخر سر يه کمي دوباره پودر بزنين تا همه چيز ظاهري طبيعي داشته باشه و صورتتون هم برق نزنه.

 

 

مرحله دهم مرحله آخر

 

يه وقت هايي شايد دوست داشته باشين که رژلبتون مشخص تر باشه .پس بعد از اين که تمامي مراحل بالا رو انجام دادين..دور لبتون رو با خط لب مشخص ميکنين .سپس با همون خط لب داخل لب هارو هم پر ميکنين و سپس از رژلب همرنگ باخط لب با قلم مو کمي روي لب رو رژ ميزنين.


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- آموزش -آرایش صورت-

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:35 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

خستگی پوست

رفع خستگی پوست صورت با ماسک های خانگی‎

 

خستگی پوست صورت همیشه باعث می شود شما صورتی ناراحت و نازیبا داشته باشید. با ما همراه شوید و با 4 ماسک خانگی خستگی پوست صورت تان را از بین ببرید.

 

ماسک خیار برای از بین بردن خستگی پوست صورت

این ماسک با تنظیم pH اپیدرم و رطوبت‌رسانی به پوست خستگی را از چهره می‌گیرد. برای تهیه این ماسک یک خیار را بشویید و با پوست ریز خرد کنید و در آب بریزید. اجازه دهید خیارها در یک ظرف چینی دربسته تا صبح در آب بماند. بعد آب را صاف و دستمالی را با آن نمناک کنید و روی تمام صورت جز دور چشم‌ها بزنید. این ماسک را می‌توانید تا 3 روز نگه دارید و استفاده کنید.

  

ماسک توت‌فرنگی و روغن بادام برای از بین بردن خستگی پوست صورت

این ماسک پوست صورت را درخشان‌ تر می‌کند و آثار خستگی را از بین می‌برد. برای تهیه توت‌ فرنگی را له و با یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین مخلوط کنید. روی صورت بزنید و 15 دقیقه به آن فرصت دهید و بعد با آب گرم بشویید. توت‌فرنگی مملو از ویتامین‌هایی است که برای پوست مفیدند و روغن بادام هم باعث لطافت پوست می‌شود.

  

ماسک زرده تخم‌ مرغ و عسل برای از بین بردن خستگی پوست صورت

اگر دور چشمانتان سیاه شده و پوستتان لک آورده و تیره شده، ماسکی از زرده تخم‌مرغ و گردو و عسل تهیه کنید و 10 دقیقه روی پوستتان بگذارید.

  

ماسک روغن زیتون و پرتقال برای از بین بردن خستگی پوست صورت

مرکبات و به‌ویژه پرتقال منبع غنی ویتامینC است. اگر صورت شما خسته است این ماسک می‌تواند به سرعت حس خستگی‌تان را رفع کند و شادابی را به پوستتان برگرداند.

 

منبع : salamat.ir


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- رفع خستگی- پوست صورت- ماسک خانگی-

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:33 | نویسنده : مهدی اژدری |



خشکی پوست صورت

خشکی پوست مشکل رایجی است که اگر درمان نشود میتواند منجر به عفونت های جدی گردد‎

 

شما هم از خشکی پوست رنج می برید؟ خشکی پوست مشکل رایجی است که اگر درمان نشود می تواند منجر به عفونت های جدی گردد.

 

تگ‌های پوستی بخش‌های نرم و کوچک رشد یافته روی پوست هستند که اغلب در پوست گردن، زیر بغل، پلک‌ها و زیر سینه‌ها دیده می‌شود. یک فرد ممکن است بین یک تا صد تگ پوستی داشته باشد. بزرگ‌سالان میان‌سال بیشتر مستعد ابتلا به تگ‌های پوستی هستند. اغلب این تگ‌ها بدون نیاز به جراحی برداشته می‌شوند، اگرچه تگ‌های عفونی شاید نیاز به جراحی داشته باشند.

 

6 مشکل رایج خشکی پوست

 

پسورپازیس 

التهاب می‌تواند منجر به مشکل پوستی پسورپازیس شود. افراد چاق مستعد به دیابت یا بیماری‌های قلبی احتمال بیشتری دارد که دچار پسورپازیس شوند. این مشکل غیرقابل درمان است و هیچ دارویی وجود ندارد که بتواند به کاهش علائم آن کمک کند.

 

راش 

افرادی که پوست خشک دارند اغلب از راش رنج می‌برند. راش نوع خاصی از عفونت نیست. بروز نقاط قرمز یا ملتهب روی پوست چیزی است که راش نامیده می‌شود. انواع مختلفی از راش وجود دارد ازجمله اگزما، راش‌های ناشی از گرما و راش پیچک سمی.

 

راش‌ها می‌توانند قارچی، باکتریایی ، انگلی و حتی ویروسی باشد. داروهای زیادی در داروخانه‌ها برای درمان بیشتر نوع راش‌ها وجود دارد. اگر راش‌ها برای بیش از سه روز در بدن شما باقی ماند بهتر است نزد پزشک بروید.

 

خارش 

اصطلاح پزشکی برای خارش پوست پروریتوس است. دلایل مختلفی وجود دارد که می‌تواند سبب تحریک خارش شود ازجمله نیش حشرات، گزیدگی حیوانات، عفونت، آفات و انگل‌ها، رفتن مقابل نور خورشید و خشکی پوست. اغلب کرم‌هایی وجود دارد که مشکلات شما را تسکین می‌دهد. بااین‌وجود اگر برای شما غیرقابل‌تحمل باشد پزشک ممکن است داروهای کورتیکواستروئید را تجویز کند. خاراندن جاهایی که می‌خارند تنها اوضاع را بدتر کرده و باعث مشکلات دیگری مانند عفونت باکتریایی یا قارچی خواهد شد. اگر روی پوست ضایعاتی شروع به پدیدار شدن کرد حتماً در اولین فرصت با پزشک مشورت کنید.

 

پای ورزشکاران 

پای ورزشکاران مشکل پوستی رایجی است که انگشتان و پاشنه‌ی پا را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر یک قارچ محرک مشکل پای ورزشکار باشد ممکن است به بخش‌های دیگر بدن نیز گسترش یابد. پای ورزشکاران شرایطی عفونی است و باید از تماس با وسایل آلوده و زمین خودداری کنید. این بیماری تقریباً دردناک است. پای ورزشکاران می‌تواند باعث سوزش، خارش و پوسته‌پوسته شدن شود. اگر عفونت قارچی باشد داروهایی برای درمان آن وجود دارد. یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از مشکلات خشکی پا این است که مرتباً پاهای خود را خشک کرده و نگذارید مرطوب بمانند. جوراب‌های نخی و کفش‌های باز بپوشید.

 

درماتیت آتوپیک 

این بیماری نوعی اگزمای ژنتیکی است. افرادی که پوستشان خیلی حساس است ممکن است گرفتار درماتیت آتوپیک شوند. تکه‌های خشک و پوسته‌پوسته‌شده روی پوست نشانه‌های رایج درماتیت آتوپیک هستند. در این شرایط پوست شما خارش زیادی دارد و نخاراندن آن خیلی سخت خواهد بود.اغلب پوست ترشحاتی داشته و خارش می‌تواند به نقاط دیگر بدن نیز منتقل شود.

 


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- مشکل - خشکی پوست-

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:32 | نویسنده : مهدی اژدری |

ماسک هایی برای پوست های چرب

چربی‌های طبیعی در حد و اندازه مناسب، پوست را سالم و جوان نگه می‌دارند‎

 

چربی‌های طبیعی در حد و اندازه مناسب، پوست را سالم و جوان نگه می‌دارند و از بروز چین و چروک پیشگیری می‌کنند اما چربی بیش از حد هم مشکلاتی برای پوست ایجاد می‌کند.

 

پوست های چرب، بر اثر ترشح بیش از حد غدد که تولید سبوم- چربی طبیعی پوست- بسیار زیادی می کند.

 

در این مقاله چند ماسک خانگی برای رهایی از پوست چرب ارائه شده است.

  

1- ماسک خاک رس

 ماسک خاک رس آلودگی، مواد آرایشی و سلول های مرده روی پوست را به خوبی پاک می کند. در ضمن، این ماسک منافذ روی پوست را بسته و آن را شفاف تر می کند.

 

برای تهیه این ماسک، ابتدا مقداری عرق گلاب را با سه قاشق غذاخوری خاک رس کاملا مخلوط کنید.سپس، خمیر حاصل را روی صورت مالیده و به مدت 20 دقیقه آن را به حال خود رها نمایید.در نهایت، پوست را با آب کاملا بشویید. این کار را یکبار در هفته انجام دهید.

  

2- سرکه 

سرکه سفید و سرکه سیب، پوست را لایه برداری کرده و میزان ترشح هورمون هایی که باعث تولید چربی بیش از حد در پوست می شوند را متعادل می کنند.

 

بدین منظور، یک دستمال نخی را به سرکه آغشته کرده و به آرامی، آن را روی پوست خود بمالید و 5 تا 10 دقیقه صبر کنید.

 

در آخر، پوست را با آب سرد کاملا بشویید. این کار را می توانید سه بار در هفته انجام دهید.

  

3- نمک 

نمک به عنوان یک ضد عفونی کننده بسیار موثر، می تواند به خوبی چربی اضافی پوست را از بین ببرد.

 

برای این کار، یک آبپاش را برداشته و با آب ولرم و همچنین یک قاشق غذاخوری نمک پر کنید.سپس، چشمان خود را بسته و مقداری از مخلوط بدست آمده را روی صورت خود بپاشید.

 

پوست صورت خود را با آّب نشویید تا کل مخلوط توسط پوست جذب شود.می توانید هر روز این فرآیند را تکرار کرده تا از شر چربی اضافی پوست خلاص شوید.

 

ماسک پوست های چرب

چربی بیش از حد هم مشکلاتی برای پوست ایجاد می‌کند‎

 

4- آبلیمو 

آبلیمو چربی اضافی پوست را از بین برده و به بازسازی پوست کمک می کند.برای استفاده از آن، ابتدا یک چهارم آب را با مقداری آبلیموی تازه مخلوط نمایید.سپس، با یک دستمال نخی تمیز، محلول حاصل را روی پوست بمالید.

 

بعد از اینکه پوست کاملا خشک شد، آن را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد کاملا بشویید.این روند را به طور منظم و به ویژه قبل از دوش گرفتن، تکرار کنید.

  

5- سیب 

سیب سرشار از فیبر، ویتامین سی و آلفا هیدروکسی اسید می باشد که پوست را لطیف و مرطوب می کند.

 

بدین منظور، نصف فنجان سیب خرد شده را با نصف فنجان آرد جوی دوسر مخلوط کرده و به آن یک عدد سفیده تخم مرغ و همچنین یک قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه نمایید.

 

سپس، خمیر حاصل را روی پوست صورت مالیده و به مدت 15 تا 20 دقیقه آن را به حال خود رها کنید.

 

در انتها، صورت را با آب سرد کاملا بشویید. این کار را چند بار تکرار کنید.

  

6- گوجه فرنگی 

آب گوجه فرنگی به خوبی چربی اضافی پوست را پاک کرده و منافذ آن را می بندد.بنابراین، ابتدا یک گوجه فرنگی تازه را در مخلوط کن ریخته و آب آن را بگیرید.

 

سپس، با استفاده از یک پارچه نخی آب گوجه را روی پوست خود بمالید.بعد، صبر کنید تا پوست کاملا خشک شود.سپس، پوست را با آب ولرم بشویید. این کار را یک یا دوبار در هفته تکرار نمایید.

  

7- شیر 

شیر ترشحات سبوم را به حداقل رسانده و منجر به کاهش چربی های اضافی روی پوست می شود.

 

برای استفاده از این روش، ابتدا صورت خود را به خوبی با آب بشویید.سپس، دو قاشق غذاخوری شیر را با 3 قطره از روغن اسطوخودوس مخلوط کنید.

 

بعد، با یک پارچه نخی مخلوط بدست آمده را روی پوست خود بمالید.پوست را شب تا صبح به حال خود رها کرده و صبح آن را کاملا با آب بشویید.

 

منبع: سلامت نیوز

 


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- درمان‌- پوست‌های چرب-

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:31 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

آرایش چشم با عینک

نکته آرایشی مهم برای دختران عینکی‎

 

آرایش چشم یکی از مهم ترین قسمت های آرایش صورت علی الخصوص برای خانم های عینکی است. با ما همراه شوید و نکته های مهم آرایشی مخصوص آرایش چشم خانم های عینکی را بدانید.

 

چند نکته آرایشی مهم برای دختران عینکی 

سخت می‌توان مطالبی درباره آرایش دختران عینکی پیدا کرد. اما در این مطلب که در سه بخش آمده، می‌توانید مطالبی در این زمینه بخوانید. چند نکته کلیدی برای دختران عینکی در این مطلب آمده است.

  

می‌توانید چشمان طبیعی داشته باشید

زمانی که عینکی هستید، این بخت را دارید که روی چشمانتان زیاد کار نکنید. دلیلش این است که هر کاری که روی چشمتان انجام دهید، پشت عینک مد روزتان می‌ماند و چندان دیده نمی‌شود.

  

از ریمل نترسید

بسیاری از مقالات آرایشی برای عینکی‌ها می‌گویند که ریمل بد است و به شیشه عینک می‌چسبد. اما این صحت ندارد. ریمل تنها باعث می‌شود که چشمانتان برجسته شود و از پشت عینک بیرون بزند. می‌توانید از ریمل استفاده کنید.

  

استفاده از خط چشم ژلی

خط چشم ژلی یکی از بهترین خط چشم‌ها برای دارندگان عینک است و یکی از بهترین نکات برای آرایش عینکی‌هاست. خط چشم ژلی فوق‌العاده است و استفاده از آن هم بسیار آسان است.

 

خط چشم کلفت‌تر

اگر عینک شما قاب ضخیمی داشته باشد، خط چشمتان هم باید مانند آن باشد. این نکته‌ای است که باید رعایت کنید. پس هر چه قاب ضخیم‌تر، خط چشم هم ضخیم‌تر!

  

خط چشم باریک‌تر

همین نکته بالا را درباره عینک‌های با قاب باریک هم در نظر بگیرید. اگر قاب عینک شما باریک است، شما هم خط چشمتان را باریک بکشید.

  

آرایش پلک پایین

نکته خوب عینک این است که چشمانتان را کمی بزرگ‌تر نشان می‌دهد. افزودن کمی رنگ به پلک پایین باعث می‌شود که چشم زیباتر به نظر برسد. این نکته آرایشی برای عینکی‌ها چیزی است که می‌توانید همیشه از آن استفاده کنید. این کار را بکنید و ببینید که چقدر فرق می‌کنید.

  

سایه چشم

این که عینک دارید باعث نمی‌شود که بی‌خیال سایه بشوید. می‌توانید روی پلک بالایتان سایه بزنید. البته باید سایه را پررنگ بزنید تا خوب خودش را نشان دهد. جلو آینه بایستید و ببینید که این سایه چقدر تاثیر می‌گذارد.

 

خط چشم کشیده

این نکته دیگری برای دارندگان عینک است که می‌توانید از آن استفاده کنید؛ این که خط چشمتان را بکشید. کمی در کنار پلک بالا یا پلک پایین را بکشید و به این ترتیب می‌توانید چشمان خود را بهتر نشان دهید.

  

جای ابروهایتان را تعیین کنید

این بستگی به این دارد که لنز عینک شما چقدر بزرگ یا کوچک است، اما می‌توانید ابروهایتان را با مداد پررنگ کنید تا مرز آنها مشخص شود. کمی مداد ابرو می‌تواند تاثیر بسیاری بگذارد.

  

به ابروهایتان سر و شکل بدهید

همچنین، وقتی که عینک دارید، می‌خواهید که ابروهایتان به فرم قاب عینکتان باشد. به این ترتیب ابروهایتان خوب دیده می‌شود.

  

آیا چشمانتان کوچک به نظر می‌رسد؟

آیا چشمانتان به دلیل عینک بسیار کوچک‌تر به نظر می‌رسد؟ مطمئن شوید که خط چشم را در تمامی حوالی چشم کشیده‌اید!

  

آیا چشمانتان بزرگ به نظر می‌رسد؟

آیا چشمانتان به دلیل عینک بسیار بزرگ‌تر به نظر می‌رسد؟ خط چشم کمی بکشید و تمام چشم را با خط پر نکنید. این کار باعث می‌شود که چشمانتان کمی کوچک‌تر شوند و طبیعی‌تر به نظر بیایند.

  

خط چشم گربه‌ای

این نکته برای عینکی‌ها مناسب است چون بسیاری از ماها فراموش می‌کنیم که می‌توانیم با خط چشم بازی کنیم. کمی خط چشم خود را به سمت بالا بیاورید و کاری کنید که خط چشم گربه‌ای شود. در این حالت چشمان شما خوب دیده می‌شود.

  

فر مژه

نمی‌خواهید از ریمل استفاده کنید؟ نگران نباشید، می‌توانید از فر مژه استفاده کنید و تقریبا همان اثر را هم ببینید!

  

زیر چشم را روشن‌تر کنید

کمی کرم های‌لایتر یا کمی پودر می تواند زیر چشمانتان را روشن‌تر کند و باعث شود چشمانتان بهتر به نظر برسند. البته تنها کمی استفاده کنید و بعد هم اثرش را ببینید!

  

ریمل دوگانه

در نهایت، استفاده از ریمل دوگانه می‌تواند کاری کند که چشمانتان خوب به نظر برسد. دست کم دو بار روی چشمتان ریمل بزنید تا این که چشمتان خوب دیده شود.

 

منبع : litemode.ir


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- نکته - آرایش چشم - خانم های عینکی-

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:28 | نویسنده : مهدی اژدری |

آموزش های راحت برای برجسته کردن لب ها

برجسته کردن لب ها یکی از بهترین راه ها برای داشتن لب ها و در نهایت صورتی زیبا است‎

 

برجسته کردن لب ها یکی از بهترین راه ها برای داشتن لب ها و در نهایت صورتی زیبا است. با روش های خانگی زیر از لب های تان مراقبت کرده و آن ها را حجیم و زیبا کنید.

 

لب هایی زیبا و جذاب با چند روش خانگی 

- هر سه روز یک بار از پوست لب تان لایه برداری کنید تا سلول‌های مرده‌ی پوست لب تان از بین رفته و لب تان نرم و صاف شود. می‌توانید از یک اسکراب لب که از عسل، شکر و وازلین تشکیل شده است برای لایه برداری استفاده کنید.

 

- برای اینکه لب‌هایتان نرم شود، یک چای کیسه ای را در آب داغ فرو ببرید. چای را خارج کرده و اجازه دهید حرارتش کم شود. سپس حدود ۳ دقیقه چای را بر روی لب‌های خود بگذارید. این کار در نرم کردن لب‌هایتان معجزه خواهد کرد.

 

- برای اینکه لب‌هایتان برجسته، بزرگ و یا حجیم تر بنظر بیایند بالاتر از کمان لب تان مقدار کمی سایه سفید بزنید. سپس کمی بالاتر از خط طبیعی لب تان خط لب بکشید. حواستان باشد بیش از حد، از خط طبیعی لبتان بالا نروید، اگر چنین شود، لبتان جلوه‌ی خوبی پیدا نخواهد کرد و حتی ممکن است بنظر بیاید که آرایش نکرده اید. در عوض اگر فقط مقدار کمی از خط طبیعی بالا روید، لبتان بزرگ و زیباتر بنظر خواهد آمد. 

 

_ برای لایه برداری از لب تان، مقداری شکر قهوه ای و کمی آب را باهم مخلوط کنید. مخلوط را در حرکت‌های دایره وار بر روی لب تان بمالید. سپس لب‌هایتان را بشویید. آن را لیس نزنید، چرا که لبتان را خشک خواهد کرد! همچنین می‌توانید از مسواکتان هم استفاده کنید. با آب گرم کمی آنرا نرم کرده و در حرکت‌های دایره وار بر روی لبتان بکشید

 

_ آب را فراموش نکنید! همیشه یادتان باشد نوشیدن آب می‌تواند به حجیم شدن لب‌هایتان و هیدراته باقی ماندنش کمک فراوانی کند.

 

منبع : khanomaneh.blogfa.com


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- برجسته کردن -لب ها -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:27 | نویسنده : مهدی اژدری |

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سه میل
  • وب آریاروید
  • وب نگاه چت
  • وب ول فتح