باز عاشوراییان پیدا شدند / باز هم سوداییان شیدا شدند

اربعین غصه های گل کجاست / اربعین ناله بلبل کجاست

اربعین عشق، عباست چه شد / اربعین، فریاد احساست چه شد ...

 

عکس های روز اربعین, جدیدترین تصاویر اربعین

تصاویر اربعین, عکس های اربعین

تصاویر اربعین حسینی, تصویر اربعین

 


موضوعات مرتبط: مذهبی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- اربعین-

تاريخ : شنبه 29 آبان 1395 | 18:32 | نویسنده : مهدی اژدری |

هدف در زندگی

هرگز بدون هدف، هیچ کاری را شروع نکنید‎

 

ابتدا قرار بود توصیه‌های نظریه‌پردازان مختلف درباره تعیین هدف، در این مقاله ارائه شود؛ اما بعد تصمیم بر این شد یک میزگرد فرضی و کاربردی در نظر گرفته و نظر هر صاحبنظری از زبان خودش گفته شود و تا کمی جذاب‌تر و متفاوت‌تر باشد.

 

امید است در پایان این میز گرد لااقل یک تصمیم مهم بگیرید؛ اینکه هرگز بدون هدف، هیچ کاری را شروع نکنید.

 

* خوب، آقای آنتونی رابینز، چون ردپای هدف و هدفگذاری در همه کتاب‌های‌تان به چشم می‌خورد، بهتر است شما شروع کنید.

 

آنتونی رابینز: بله، متشکرم. همان طور که در نوشته‌هایم می‌بینید، هدف‌های بزرگ، انگیزه‌های بزرگ ایجاد می‌کنند و باعث آزادشدن نیروهای عظیم درونی می‌شوند. در حقیقت، تعیین هدف، پایه همه موفقیت‌های زندگی و اولین قدم برای تبدیل ذهنیت‌‌ها به عینیت است. پس بهتر است هر چه زودتر هدف‌ها (آرزوها و رویاها)ی خود را نظم دهید.

 

ممکن است این قواعد را برای ما بگویید؟

جو کاربو: اهداف بهتر است کوتاه‌مدت، ساده و واقع‌بینانه بوده و زیاد سنگین و غیرقابل دستیابی نباشند. اگر به برخی از هدف‌ها نرسیدید، بهتر است از خود انتقاد نکنید و دوباره به شکل واقع‌بینانه‌تری هدفگذاری کنید. اما دقیقاً همان هدفی را انتخاب کنید که خواستار رسیدن به آن هستید،‌ نه هدف‌های کلیشه‌ای را.

 

دنیس ویتلی: من هم معتقدم که باید هدف‌های کوتاه‌مدت در نظر گرفت و از قبل برای بعد از رسیدن به آنها، پاداشی برای خود تعیین کرد. به نظر من بهتر است همه هدف‌های سال جاری را بنویسیم و درون پاکتی قرار دهیم، اما برای تعیین اهداف ماه آینده از تقویم رومیزی یا سررسید استفاده کنیم.

 

آنتونی رابینز: علاوه بر این، هدف را به صورت مثبت بیان کنید. مثلاً بگویید: هدفم این است که از نظر فیزیکی قوی‌تر شوم و نگویید هدفم این است که از نظر فیزیکی ضعیف نباشم (هر چند که ظاهراً هر دو یک معنا دارند).

 

حالا باید چکار کنم؟

جو کاربو: بعد از فهرست‌کردن اهداف، باید درباره‌ تک‌تک آنها به چند سوال مهم پاسخ بدهید و بعد با توجه به پاسخی که می‌دهید مجدداً هدف‌های‌تان را بررسی کنید.

آلبرت پویسانت: هدف‌ها باید با توجه به عزت نفس ما تعیین شوند؛ یعنی با توجه به ارزشی که برای خود قائلیم، در نظر گرفته شوند و چه بهتر که ما قدر و ارزش خود را که بالا هم هست، بشناسیم و بزرگ اندیش باشیم. همچنین باید دقیقاً بدانیم از هدف‌های مالی و شغلی خود در آینده چه انتظاری داریم.

 

ریچارد دنی: در همین راستا اضافه کنم که هدف بهتر است تا حدی جاه‌طلبانه و همچنین قابل دسترس باشد.

 

الکس مک میلان: و بهتر است از خود بپرسیم که آیا آمادگی لازم برای رسیدن به آنها را داریم یا نه؟

 

* بدین ترتیب، بهتر است بعضی هدف‌ها را حذف کنم. مثلاً فعلاً آمادگی ازدواج ندارم و شاید سفر به کره دیگر در حال حاضر برایم امکان‌پذیر نباشد. همچنین تحصیل و آموختن یک علم جدید با راه انداختن یک بیزینس بزرگ، به طور همزمان، ‌کمی غیر واقع‌بینانه و شاید متناقض باشد.

 

حالا بعد از اعمال این تغییرات در فهرست هدف‌‌ها، دیگر چه کاری باید انجام بدهم؟

مک میلان: برای دستیابی به هدف‌ها باید نقشه‌هایی طرح‌ریزی کنیم. هر یک از این طرح‌ها و نقشه‌ها،‌ مثل پله‌های یک نردبان هستند که باید تک تک آنها برای ما مشخص باشند،‌ ضمناً اگر در حال انجام کاری هستید که شما را در رسیدن به اهداف‌تان یاری نمی‌کند، آن را رها کنید یا تغییر دهید.

 

جو کاربو: من اعلان روزانه را پیشنهاد می‌کنم؛ یعنی این که هر روز صبح بلافاصله پس از بیدار شدن، فهرست اهداف خود را مرور کنید (چه بهتر که این مرور با صدای بلند انجام شود). پس از خواندن هر کدام از هدف‌ها،‌ کمی صبر کنید و آنچه را که خوانده‌اید، کاملاً مجسم نمایید. هر شب نیز درست پیش از خواب هر قدر هم که خسته باشید، کار صبح را تکرار کنید.

آنتونی رابینز: موانع رسیدن به هر هدف را هم مشخص کنید و راه‌هایی برای برداشتن تک‌تک آنها از سر راه کشف یا اختراع نمایید.

 

دنیس ویتلی: تمرکز یادتان نرود. باید روی اهداف تمرکز کنید و طوری به آنها بیندیشید که انگار به دست‌شان آورده‌اید.

 

رابرت اوریلی: هدف خود را در هر زمینه به طور مشروح بر روی کاغذ بنویسید و با افراد صاحبنظر درباره آنها صحبت کنید تا کاملاً مطمئن شوید درست همان چیزهایی هستند که طالب آن هستید و از طرف دیگران (و به طور ناخودآگاه) به شما تحمیل نشده‌اند.

 

آنتونی رابینز: تقسیم بندی پیشنهادی من هم این است: هدف‌های مربوط به توسعه و پرورش شخصی، هدف‌های شغلی ـ اقتصادی، اهداف تفریحی و ماجراجویانه و هدف‌های خیرخواهانه.

 

* چون توضیحات همه دوستان نظریه‌پرداز روشن و گویا بود، جمع‌بندی نهایی را به‌عهده خود شما می‌گذارم و سخن را با یکی از جملات آهنگساز مشهور، بتهوون به پایان می‌برم:

«هیچ روزی بی‌هدف نباش، من اگر یک روز اجازه دهم که الهه الهام بخش هنرم به خواب رود، فقط برای این است که روز دیگر، نیرومندتر از خواب بیدار شود».

  

منبع: زیباشو دات کام


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- هدف-

تاريخ : شنبه 29 آبان 1395 | 18:31 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

افشای یك راز

راز و البته حفظ آن مقوله ای است که همیشه با آدمی بوده است

 

تا دلمان می‌گیرد به دنبال بهانه کوچکی می‌گردیم تا با اطرافیان‌مان درد و دل کنیم و با حرف زدن، کمی از بار روانی مشکلات‌مان کم کنیم، اما گاهی همین درد و دل‌های ساده و خودمانی کار دست مان می دهد. وقتی درد و دل می کنیم یادمان می رود بعضی حرف ها نه تنها از دلمان بلکه نباید از چاردیواری مان بیرون رود.

 

راز و البته حفظ آن مقوله ای است که همیشه با آدمی بوده است. این که فرد رازش را به چه کسی بگوید و به چه کسی نگوید، دغدغه ای است که همواره ذهن آدمی را به خود مشغول داشته است. یکی از دشوارترین مواقع در زندگی آدمی وقتی است که بفهمد رازش فاش شده و دشوارتر از آن وقتی است که بفهمیم این راز از سوی فردی خودی فاش شده که زمانی محرم اسرارمان بوده است.

 

حریم خصوصی را چگونه تعریف می کنید؟ 

براساس منابع علمی، حریم خصوصی یعنی یک فرد یا گروه بتواند خود یا اطلاعات مربوط به خود را مجزا کند و در نتیجه بتواند خود یا اطلاعاتش را با انتخاب خویش در برابر دیگران آشکار کند. ریشه و اساس مشکل حریم خصوصی مربوط به افشاگری نامناسب و بدون کنترل داده های شخصی است. 

 

برخی از مردم به سادگی رازهای خود و دیگران را افشا می کنند و پیامدهای منفی آن را نمی سنجند. و به قول سعدی: «خامشی به که ضمیر دل خویش - به کسی گویی و گویی که: مگوی» «ای سلیم! آب ز سرچشمه ببند - که چو پر شد، نتوان بستن جوی».

 

چند قدم تا رازداری:

 

راز حق الناس است 

این حرفی كه درحال گفتنش هستم چیست؟ راست است؟ دروغ است؟ اجازه دارم آن را بیان كنم؟ شكل گفتنم درست است؟ در حال انتقال چه اطلاعاتی به شنونده خود هستم؟ و عواقب احتمالی این حرفم چیست؟  

 

اگر بدانید كه یك لحظه بی‌ملاحظگی به ظاهر ساده شما در  نگه نداشتن یك راز تا چه حد می‌تواند خطرناك باشد - احتمالا مثل نارنجكی كه به كمر شماست - مواظب ضامن آن خواهید بود. راز، یكی از انواع حق‌الناس محسوب می‌شود. 

 

پس همانطور كه از فاش‌شدن اسرار زندگی خصوصی خودتان می‌ترسید، از گفتن راز مردم بترسید و خیالتان جمع باشد كه كاملا ترس بجایی دارید. این خطر را جدی بگیرید و با ضامن این نارنجك هیچ‌وقت بازی نكنید.

 

زبان شما، ضامن نارنجك است 

امیر مؤمنان زبان را مانند تیری كه به خطا می‌رود خطرناك می‌شمرد و اینگونه وصفش می‌كند: «احذروا اللسان فانه سهم یخطی؛ از زبان بترسید كه آن تیری است كه (بسیار) به خطا می‌رود.»

 

آنقدر این صفت‌ شناخته شده است كه بسیاری از كنایه‌ها مثل اینكه «فلانی دهان لق است»، «دلش در و طاقچه ندارد» و «سفره‌ دلش را هر جایی باز می‌كند» یا «حرف كسی را این طرف و آن طرف می‌برد» و نظایر آن اشاره به همین صفت زبان دارند. 

 

کمتر حرف بزنید

 برای اینكه بتوانید مراقب زبان خود باشید باید در قدم اول كمتر حرف بزنید. كسی كه پر حرفی می‌كند دقت در پردازش حرف‌هایش را از دست می‌دهد. به همین‌خاطر است كه افراد پر حرف برای رازداری چندان قابل اطمینان نیستند. اگر می‌خواهید رازدار باشید كمتر حرف بزنید تا‌ چیزی كه نباید بگویید، ناگهان از دهانتان بیرون نپرد. مطمئن باشید ضرر نمی‌كنید.

 

با شیوع غیبت بجنگید! 

اگر كسی با اشتیاق، برای گفتن راز دیگران به‌سراغ شما می‌آید و با بی‌میلی شما به شنیدن آن راز روبه‌رو شود و به در بسته بخورد، حتما دفعه بعد به‌دنبال مشتری دیگری خواهد بود. نه زبانی باشید برای گفتن راز دیگران و نه گوشی برای شنیدن اسرار خلق خدا از زبان دیگری. اگر همه اینطور باشیم حلقه شایعه خواهد شكست و بازار آبروبری و غیبت كساد خواهد شد. 

 

مواظب عادت‌های غلط باشید 

یكی از چیزهایی كه باعث افشای یك راز، چه راز  خودتان و چه راز دیگری می‌شود عادت‌های غلطی است كه ممكن است برای شما گران تمام شوند. مثل دادن اطلاعات غیرضرور به افرادی كه نمی‌شناسید یا گفتن بی‌دلیل هر حرفی حتی به كسانی كه می‌شناسید. تا زمانی كه سری در اختیار شماست او اسیر شماست اما وقتی آشكار شد شما اسیر او هستید. حضرت امیر می‌فرمایند: «من كتم سره كانت الخیره بیده؛ كسی كه راز خویش را حفظ كند اختیار خود را در دست دارد.»

 

محرم راز

اگر شما رازدار نباشید از گروههای دوستی و فامیلی حذف خواهید شد

 

چند مورد از اثرات نامطلوب عدم رازداری 

برخی از مردم به سادگی رازهای خود و دیگران را افشا می کنند و پیامدهای منفی آن را نمی سنجند. و به قول سعدی: «خامشی به که ضمیر دل خویش - به کسی گویی و گویی که: مگوی» «ای سلیم! آب ز سرچشمه ببند - که چو پر شد، نتوان بستن جوی»

 

- پرورش شخصیت منفی

- شیوع اختلالات روانی از جمله افسردگی و اضطراب

- شیوع بدبینی در جامعه یا پایین آمدن مشارکت عمومی

- کاهش درجه ایمان و اعتقاد به خدا

- غفلت و انحطاط اخلاقی

- اشاعه زشتی

 

پس عادت كنید قبل ازگفتن هر حرفی 3 سؤال از خودتان بپرسید:

 

چه می‌گویم؟ 

این حرفی كه درحال گفتنش هستم چیست؟ راست است؟ دروغ است؟ اجازه دارم آن را بیان كنم؟ شكل گفتنم درست است؟ در حال انتقال چه اطلاعاتی به شنونده خود هستم؟ و عواقب احتمالی این حرفم چیست؟ 

 

برای چه می‌گویم؟ 

دلیل من برای بیان این حرف چیست؟ آیا دلیل معقولی برای آن دارم؟ مطمئن باشید اگر دلیل معقولی برای بازگو كردن حرف خود پیدا نكنید حتما بیان آن حرف، احتمال اشتباه كردن‌تان را بالاتر می‌برد.

 

به كه می‌گویم؟ 

آیا شنونده و مخاطب خودم را خوب می‌شناسم؟ آیا دقیقا خصوصیات اخلاقی او را می‌شناسم؟ آیا می‌دانم ممكن است بعد از شنیدن حرف‌های من چه عكس‌العملی نشان بدهد؟ بسیاری از مشكلات از جایی شروع می‌شوند كه ما به‌اصطلاح سفره دلمان را پیش هركس و ناكسی باز می‌كنیم و بعد نتایج زیانبار آن دامان خودمان را هم می‌گیرد.

 

نکته آخر 

راز سخن گفتن طوطی‌ها هم برملا شد.پس از همین امروز تصمیم بگیرید،طوطی نباشید، طوطی‌ها در تقلید آواها و صحبت کردن انسان باشد، بی نظیر هستند و برای مردم جذاب، در صورتی که اگر شما رازدار نباشید از گروههای دوستی و فامیلی  حذف خواهید شد. 

 

منبع: تبیان


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- راز دار -

تاريخ : شنبه 29 آبان 1395 | 18:30 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

آرایش صورت

اکثر آرایش های پاییزه در مجموع روشن هستند

 

هنگامی که تابستان به پایان میرسد باید ظاهرتان را پاییزی آرایش کنید. رنگ‌های آرایش منعکس کننده ی فصل سردتری هستند و رسیدن زمستان که در همین گوشه کنارهاست را نوید می‌دهند. اکثر آرایش های پاییزه در مجموع روشن هستند و در آن برای اضافه کردن رنگ به صورت از تن های گرم استفاده میشود.

 

اکثر آرایش های پاییزه در مجموع روشن هستند و در آن برای اضافه کردن رنگ به صورت از تن های گرم استفاده میشود. این نوشته را بخوانید تا بیاموزید چگونه یک آرایش پاییزه را انتخاب کنید.

 

دستورالعمل آرایش پاییز 

۱. فونداسیون را دوباره به سیستم آرایشی تان بازگردانید. اگر در تابستان استفاده از فونداسیون را متوقف کرده بودید، دوباره استفاده از یک فونداسیون یا کرم پودری سبک را شروع کنید.

 

۲. از رنگ‌های شکلاتی برای چشمانتان استفاده کنید. برای مژه و ابروهپاییزه ایتان باید از رنگ قهوه ای تیره استفاده کنید. و به دنبال سایه و خط چشمی در همین تناژ رنگی باشید.

 

۳. رژ گونه را چند درجه کم‌رنگ تر کنید. از سایه‌های صورتی که در ماه های تابستان استفاده می‌کردید دوری کنید. در عوض، سایه‌های تیره تری روی گونه هایتان قرار دهید. روی هم رفته می‌توانید رژ گونه را نادیده بگیرید و در عوض از یک برنزه کننده استفاده کنید.

 

۴. رنگ‌های با دوامی را به روی لب‌هایتان قرار دهید. رژ لبی در رنگ‌های تیره تر پاییز پیدا کنید که تمام روز را بدون محو شدن پوشش دهد. این خیلی اهمیت دارد که رنگ هایی که در طول تابستان استفاده می‌کردید تغییر کند.

 

۵. خنثی باشید. استفاده از رنگ‌های خنثی در فصل پاییز هیچ وقت بد نخواهد شد. رنگ‌های قهوه ای و خنثی همیشه مد هستند.

 

۶. رنگ‌های تیره و جسورانه را امتحان کنید. اگر ترجیح می‌دهید از سایه‌های تیره و جسورانه تری استفاده کنید، قبل از خرید آن رنگ‌ها را روی پوستتان امتحان کنید. لب‌ها بهترین مکان برای بکار بردن قرمز تیره و ارغوانی هستند.

 

نکته و ترفند 

۱. در پاییز آرایش درخشان نکنید. درخشش و زرق و برق بیشتر مناسب فصل تابستان و بهار است.

 

۲. در پاییز خط چشم بیش از اندازه تیره نکشید. فقط در حدی که چشمانتان بیشتر مشخص شود.

 

منبع: تناسب اندام


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- چگونه -پاییز -آرایش-

تاريخ : شنبه 29 آبان 1395 | 18:29 | نویسنده : مهدی اژدری |

داروهای گیاهی برای سرفه کودکان,ضد سرفه کودکان

علت سرفه‌های خلط دار ویروسی است و کودک را در روزهای اول بسیار آزار می‌دهد

  

 با سرد شدن هوا دیدن بچه‌هایی که حسابی پوشیده‌اند و در حال سرفه کردن هستند منظره آشنایی است. شاید هم کودک شما هنوز از سرفه سرماخوردگیِ چند هفته‌پیش رنج می‌برد و نگرانید که چرا خوب نمی‌شود. به همین دلیل در این مطلب انواع سرفه‌های کودکان که باید جدی گرفته شوند را برایتان توضیح می‌دهیم.


1- سرفه‌هایی شبیه پارس کردن
 فرزند‌تان سرما خورده  و اگرچه بینی‌اش کیپ شده اما به خواب آرامی فرورفته است . چند ساعتی را می‌خوابد که ناگهان با سرفه از خواب بیدار می‌شود. سرفه‌هایش شبیه پارس کردن است . فرزند شما با چنین سرفه‌هایی به سختی نفس می‌کشد.


علت چنین سرفه‌هایی چیست؟
این بیماری در اثر ویروسی است که باعث تورم حنجره و نای می‌شود. معمولا از اول پاییز تا آخر زمستان چنین بیماری ویروسی رایج است و بیشتر کودکان شش ماهه تا سه ساله دچار آن می‌شوند. این نوع سرفه‌ها در روز کمتر است اما معولا تا دو شب ادامه دارد. گاهی اوقات وقتی کودک نفس می‌کشد صدایی شبیه سوت از حنجره‌اش شنیده می‌شود.


چگونه سرفه‌ها را کاهش دهیم؟
وقتی فرزند‌تان با سرفه از خواب بیدار می‌شود، او را در معرض جریان هوای سرد قرار دهید . این کار به او کمک می‌کند تا بهتر نفس بکشد. اگر چنین کاری ممکن نیست او را زیر دوش آب گرم ببرید و حدود 15 تا بیست دقیقه در حمام پر از بخار با او بمانید. زیرا گرما هوا را لطیف‌تر و به او کمک می‌کند تا بهتر نفس بکشد. اما اگر همچنان بسیار سخت نفس می‌کشد یا اینکه دم و بازدم‌هایش نیمه‌کاره تمام می‌شود و این حالت پنج دقیقه بیشتر طول می‌کشد حتما اورژانس را خبر کنید. از دستگاه بخور سرد نیز در خانه استفاده کنید و مایعات کافی به او بدهید. در بیشتر موارد این بیماری بدون نیاز مراجعه به پزشک بهبود می‌یابد اما اگر نگران هستید می‌توانید با پزشک خانوادگی‌تان تماس بگیرید.

   
2- سرفه‌های خلط‌ دار
گاهی اوقات وقتی فرزند‌تان سرما می‌خورد؛ آب بینی‌اش سرازیر می‌شود یا وقتی آب دهانش را قورت می‌دهد گلویش می‌سوزد؛ چشم‌هایش اشک‌آلود است؛ اشتهای کمی دارد و سرفه‌هایش خلط دار است.


علت سرفه‌های خلط دار چیست؟
این یک سرما‌خوردگی ساده است که معمولا یک یا دو هفته طول می‌کشد. این نوع سرما‌خوردگی ویروسی است و کودک را در روزهای اول بسیار آزار می‌دهد . کودکان معمولا شش تا ده بار در سال سرما می‌خورند بنابراین از پشت سرهم سرما خوردن او نگران نباشید.


چگونه می‌توانید به او کمک کنید

از آنجایی‌که عامل سرماخوردگی ویروس است آنتی بیوتیک‌ها به درمان آن هیچ کمکی نمی‌کنند بنابراین از پزشک اطفال خواهش نکنید تا برای فرزندتان آنتی‌بیوتیک تجویز کند اما اگر متوجه شدید آب بینی فرزندتان سبزرنگ است و تب کرده است حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است سینوس‌های او عفونی شده باشد.


اگر فرزندتان بسیار کوچک است و نمی‌تواند فین کند از قطره‌های شستشوی بینی استفاده کنید تا بینی‌اش کاملا تخلیه شود. حمام آب گرم و بخور سرد را فراموش نکنید. برای دادن دارو به فرزندتان حتما با پزشک مشورت کنید.

داروهای گیاهی برای سرفه کودکان,ضد سرفه کودکان

علت سرفه‌های خشک شبانه، آسم است حالتی که در آن راه تنفسی متورم  می‌شود


3- سرفه‌های خشک شبانه
فرزند شما همیشه سرفه‌های خشک می‌کند خصوصا در شب‌های زمستان به طوری‌که خواب آرام را از او گرفته است.


علت چیست؟
علت این نوع سرفه‌ها آسم است حالتی که در آن راه تنفسی متورم و باریک می‌شود . گاهی اوقات بیشتر والدین تصور می‌کنند خس‌خس سینه اولین نشانه آسم است اما سرفه‌های بسیار بد‌و آزار‌دهنده همی می‌تواند نشانه این بیماری باشد. بلغم‌هایی که در شش‌ها وجود دارد باعث قلقلک گلوی کودک می‌شود و در نتیجه او را وادار به سرفه میک‌ند. این سرفه‌ها با سرمای هوا، آلرژی و ورزش بیشتر می‌شود.


چگونه می‌توانید به فرزندتان کمک کنید؟
حتما به پزشک مراجعه کنید.تشخیص این بیماری در کودکان بین پنج تا شش سال از طریق فوت کردن در یک  لوله صورت می‌گیرد. در کودکان کوچکتر پزشک با توجه به نشانه‌هایی که والدین توضیح می‌دهند و سابقه این بیماری در خانواده آن را تشخیص می‌دهد.


4- سرفه‌های خسته‌کننده
فرزند شما بسیار ناتوان شده است. سرفه‌هایی که می‌کند توان زیادی از او می‌گیرد. تب بالایی دارد. درد عضله دارد و تو دماغی صحبت می‌کند.


چرا فرزندتان این طور شده است؟
او دچار آنفولانزا شده است؛ یک نوع بیماری ویروسی که به سیستم تنفسی حمله می‌کند. پیش از اینکه نشانه‌های بیماری ظاهر شود این ویروس در بدن کودک شما وجود دارد و می‌تواند آن را به دیگران منتقل کند. حتی سرفه و عطسه کودکان بیمار این ویروس را در محیط پراکنده می‌کند.


راهی برای درمان
مایعات کافی به فرزندتان بدهید. مصرف استامینوفن در کودکان بالای شش ماه کمک می‌کند. ایبوبروفن نیز همراه غذا یا شیر تب و درد او را کاهش می‌دهد.

سرفه کودکان,درمان سرفه کودکان

علت سرفه‌های سوت دار, برونشیت است

 

 5- سرفه‌های سوت دار
چند روزی است که فرزندتان سرما خورده است و حالا سرفه‌هایش شدیدتر شده. وقتی سرفه می‌کند صدای سوت مانندی شنیده می‌شود. به نظر تندتر نفس می‌کشد.


علت چیست؟
چنین علائمی حاکی از برونشیت است بیماری‌ای که در آن، مجاری تنفسی به شدت باریک می‌شود. در این بیماری نفس کشیدن برای کودک بسیار سخت می‌شود.علت اصلی برونشیت نوعی ویروس است و معمولا در فصل‌های زمستان کودکان دچار آن می‌شوند.


چگونه مراحل درمان را آغاز کنیم؟
اگر فرزند شما به سختی نفس می‌کشد یا آشامیدنی می‌نوشد بهتر است با پزشک تماس بگیرید. معولا در موارد برونشیت نیاز به عکس از قفسه سینه یا آزمایش خون نیست. بهتر است فرزندتان استراحت کند و مقدار زیادی مایعات بنوشد. طبق آخرین مطالعات درمان برونشیت نیازی به دارو ندارد در موارد جدی کودک در بیمارستان بستری می‌شود تا با دریافت اکسیژن، مایعات و دارو درمان شود.

 

منبع: ninisite.com


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- سرفه کودکان-جدی-

تاريخ : شنبه 29 آبان 1395 | 18:26 | نویسنده : مهدی اژدری |

گلچینی دیگر از شیک ترین مدل پالتوهای سال 2017

 

جدیدترین مدل پالتو 2017, پالتوهای شیک 2017

مدل پالتوهای شیک و ساده

 

مدل پالتو رنگی, پالتو مشکی

مدل پالتو مشکی, طرح پالتوهای 2017

مدل پالتو سال 2017

 

طرح پالتوهای 2017,جدیدترین مدل پالتو 2017

پالتوهای ساده 2017,مدل پالتو 2017

مدل پالتو بلند

 

پالتوهای شیک 2017,مدل پالتو بلند

مدل پالتو 2017,جدیدترین مدل پالتو 2017

شیک ترین مدل پالتوهای خفاشی

 

پالتو مشکی, مدل پالتو مشکی

طرح پالتوهای 2017, پالتوهای ساده 2017

مدل پالتو 2017

 

مدل پالتو بلند, شیک ترین مدل پالتوهای بلند

جدیدترین مدل پالتو 2017, پالتوهای شیک 2017

مدل پالتوهای ساده و طرح دار

 

مدل پالتو رنگی, پالتو مشکی

مدل پالتو مشکی, طرح پالتوهای 2017

مدل پالتو سال 2017

 

پالتوهای شیک 2017,مدل پالتو بلند

طرح پالتوهای 2017,جدیدترین مدل پالتو 2017

مدل پالتوهای شیک بلند

 


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- جدیدترین- مدل پالتو 2017- -

تاريخ : شنبه 29 آبان 1395 | 18:25 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

حدیث, مدارا كردن, حدیث درباره مدارا کردن

مدارا كردن با مردم، سرآمد حكمت است

 

احادیثی گهربار درباره مدارا كردن
رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله :

أمَرَني رَبّي بِمُداراةِ النّاسِ كَما أمَرَني بِأداءِ الفَرائضِ .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : پروردگارم، همان گونه كه مرا به انجام واجبات فرمان داده ، به مدارا كردن با مردم نيز فرمان داده است.

 

____________________________________
رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله :

مُداراةُ النّاسِ نِصفُ الإيمانِ ، و الرِّفقُ بِهِم نِصفُ العَيشِ .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : مدارا كردن با مردم نصف ايمان است و نرمى و مهربانى كردن با آنان نصف زندگى است.

 

____________________________________
رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله :

ثَلاثٌ مَن لَم يَكُن فِيه لِمَ يَتِمَّ لَهُ عَمَلٌ : وَرَعٌ يَحجُزُهُ عَن مَعاصِي اللّه ِ ، و خُلُقٌ يُدارِي بِهِ النّاسَ ، و حِلْمٌ يَرُدُّ بِهِ جَهلَ الجاهِلِ .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : سه چيز است كه هر كس نداشته باشد هيچ عملى از او تمام و كامل نيست: پاكدامنى و ورعى كه او را از نافرمانى خدا بازدارد و خويى كه به سبب آن با مردم مدارا كند و بردبارى و حلمى كه به وسيله آن رفتار جاهلانه نادان را دفع كند.

 

____________________________________
الإمامُ عليٌّ عليه السلام :

المُداراةُ أحمَدُ الخِلالِ .
امام على عليه السلام : مدارا كردن، پسنديده ترين خصلت است.

 

____________________________________
الإمامُ عليٌّ عليه السلام :

ثَمَرَةُ العَقلِ مُداراةُ النّاسِ .
امام على عليه السلام : ميوه خرد، مدارا كردن با مردم است.

 

____________________________________

الإمامُ عليٌّ عليه السلام : لَيسَ الحَكيمُ مَن لَم يُدارِ مَن لا يَجِدُ بُدّاً مِن مُداراتِهِ .
امام على عليه السلام : فرزانه نيست آن كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.

 

____________________________________

رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله :

إنَّ الأنبِياءَ إنّما فَضَّلَهُمُ اللّه ُ عَلى خَلْقِهِ بِشِدَّةِ مُداراتِهِم لِأعداءِ دِينِ اللّه ِ ، و حُسنِ تَقِيَّتِهِم لِأجلِ إخوانِهِم في اللّه.
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : خداوند از اين رو پيامبران را بر ديگر مردمان برترى داد كه با دشمنان دين خدا بسيار با مدارا رفتار مى كردند و براى حفظ برادران همكيش خود، نيكو تقيه مى كردند.

 

____________________________________

الإمامُ عليٌّ عليه السلام : 

عُنوانُ العَقلِ مُداراةُ النّاسِ .
امام على عليه السلام : مدارا كردن با مردم، سر لوحه خِرد است.


____________________________________
الإمامُ عليٌّ عليه السلام : 

مُداراةُ الرِّجالِ مِن أفضَلِ الأعمالِ .
امام على عليه السلام : مدارا كردن با مردمان، از بهترين كارهاست.


____________________________________

الإمامُ عليٌّ عليه السلام : 

رَأسُ الحِكمَةِ مُداراةُ النّاسِ .
امام على عليه السلام : مدارا كردن با مردم، سرآمد حكمت است.

 

____________________________________

الإمامُ الحسنُ عليه السلام ـ عِندَ ما سُئلَ عن العَقلِ ـ :

التَّجَرُّعُ لِلغُصَّةِ ، و مُداهَنَةُ الأعداءِ .
امام حسن عليه السلام ـ در پاسخ به اين سؤال كه : عقل چيست؟ ـ فرمود : جام اندوه را جرعه جرعه نوشيدن و سازش و نرمى با دشمنان .


____________________________________
الإمامُ الباقرُ عليه السلام :

فِي التَّوراةِ مَكْتوبٌ فيما ناجَى اللّه ُ عزّ و جلّ بِه موسَى بنَ عِمرانَ عليه السلام : يا موسى ، اُكتُمْ مَكتومَ سِرّي في سَريرَتِكَ ، و أظهِرْ في عَلانِيَتِكَ المُداراةَ عَنّي لِعَدُوّي و عَدُوِّكَ مِن خَلْقي ، و لا تَستَسِبَّ لي عِندَهُم بِإظهارِ مَكتومِ سِرّي فَتُشرِكَ عَدُوَّكَ و عَدُوّي في سَبّي .
امام باقر عليه السلام : از جمله نجواهاى خداوند عزّ و جلّ با موسى بن عمران كه در تورات نوشته شده است [اين است كه] : اى موسى! رازِ پنهانِ مرا در دل خويش نهان دار و در آشكار با دشمن من و دشمن خودت مدارا كن و با فاش كردن رازِ نهان من، باعث ناسزاگويى آنان به من مشو، كه در آن صورت در ناسزاگويى به من، با دشمن من و دشمن خودت شريك گشته اى.

 

 ____________________________________

الإمامُ الصّادقُ عليه السلام :

جاءَ جَبرَئيلُ عليه السلام إلى النَّبيِّ صلى الله عليه و آله فَقالَ : يا مُحمَّدُ ، رَبُّكَ يُقْرِئُكَ السَّلامَ وَ يَقولُ لكَ : دارِ خَلْقِي .
امام صادق عليه السلام : جبرئيل عليه السلام نزد پيامبر صلى الله عليه و آله آمد و گفت : اى محمّد! پروردگارت تو را سلام مى رساند و مى فرمايد : با بندگانم مدارا كن.

 

____________________________________

الإمامُ الصّادقُ عليه السلام:

إنَّ مُداراةَ أعداءِ اللّه ِ مِن أفضَلِ صَدَقَةِ المَرءِ عَلى نَفسِهِ و إخوانِهِ .
امام صادق عليه السلام : مدارا كردن با دشمنان خدا از بهترينِ صدقه هايى است كه انسان براى خود و برادرانش مى دهد.

 

____________________________________
الإمامُ الرِّضا عليه السلام ـ عِندَ ما سُئلَ عَنِ العَقلِ :

التَّجَرُّعُ لِلغُصَّةِ ، و مُداهَنَةُ الأعداءِ ، و مُداراةُ الأصدِقاءِ .
امام رضا عليه السلام ـ در پاسخ به اين سؤال كه عقل چيست ـ فرمود : جام اندوه را جرعه جرعه نوشيدن ، با دشمنان مسامحه كردن و با دوستان مدارا نمودن.

 

____________________________________

الإمامُ الصّادقُ عليه السلام ـ في قولِهِ تَعالى :

«وَ قولُوا لِلنَّاسِ حُسْنا»: أي للنّاسِ كُلِّهِم مُؤمِنِهِم و مُخالِفِهِم ، أمَّا المُؤمِنونَ فَيَبسُطُ لَهُم وَجهَهُ ، و أمَّا المُخالِفونَ فَيُكَلِّمُهُم بالمُداراةِ لاِجتِذابِهِم إلى الإيمانِ ، فإنَّهُ بِأيسَرَ مِن ذلِكَ يَكُفُّ شُرورَهُم عَن نَفسِهِ ، و عَن إخوانِهِ المُؤمِنِينَ .


امام صادق عليه السلام ـ درباره آيه : «و با مردم نيك سخن گوييد» ـ فرمود : مقصود، همه مردمان اعم از مؤمن و مخالفان است. اما با مؤمنان، بايد گشاده رو بود و اما با مخالفان بايد به نرمى و مدارا سخن گفت، تا به سوى ايمان كشيده شوند و كمترين ثمرش اين است كه خود و برادران مؤمنش را از گزند آنان مصون مى دارد.

منبع : hadithlib.com


موضوعات مرتبط: مذهبی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-ا حادیث- گهربار - مدارا كردن-

تاريخ : چهار شنبه 26 آبان 1395 | 7:51 | نویسنده : مهدی اژدری |

دعای توبه در مفاتیح

دعای توبه

 

حقیقت توبه، بازگشت از گناه و روى آوردن به خداوند است. با توجّه به این که انسان همیشه در معرض لغزش ها و معصیت قرار دارد؛ باید پیوسته از خدا توفیق ترک گناهان و بازگشت به او را طلب کند، و با آب توبه، زنگارهاى دل را شستشو دهد. البته توبه واقعى، با پشیمانى حقیقى، عزم بر ترک آن گناه، جبران آنچه را ترک کرده، و اداى حقوق خدا و خلق محقّق مى شود؛ ولى به یقین دست عنایت الهى و امدادهاى ویژه پروردگار، در این مسیر نقش مؤثرى دارد، و البته امداد و عنایتش شامل حال آنها که صداقت در توبه دارند، مى شود.

 

ائمّه اطهار (علیهم السلام) با آن که پیراسته از هر گناهى بوده اند، ولى با توجّه به عظمت پروردگار و نگاه به جلال و جبروت حق تعالى، خود را در پیشگاه ذات ربوبى، مقصّر مى دیدند و معتقد بودند، نمى توانند آن گونه که شایسته خداوندى است، اطاعت و بندگى او را بجا آورند، و لذا از درگاه خداى مهربان عذرخواهى مى کردند و استغفار و توبه مى نمودند. علاوه بر آن که، این گونه دعاها و طلب توبه و استغفار از سوى آن بزرگواران براى مردم جنبه سرمشق و آموزشى دارد؛ و راه بازگشت به خداوند و توبه و انابه به درگاه او را، به ما مى آموزد، و عظمت گناه و سنگینى نافرمانى حق را به درستى براى ما مجسّم مى سازد. باشد که ما – انسانهاى گناهکار – به خود آییم و هر چه بیشتر در مسیر تهذیب نفس و پاکى روح و جان بکوشیم و اگر به گناهى آلوده شده ایم، هر چه سریع تر توبه نموده و آن را جبران نماییم. در این قسمت، یکى از دعاهاى امام سجّاد (علیه السلام) را که درباره توبه و طلب توفیق آن و بازگشت به سوى پروردگار است، ذکر مى کنیم:

دعای توبه در مفاتیح

دعای توبه همراه با ترجمه

 

اَللّهُمَّ یا مَنْ لایَصِفُهُ نَعْتُ الْواصِفینَ، وَ یا مَنْ لایُجاوِزُهُ رَجآءُ

خدایا اى که وصفش نکند توصیف وصف کنندگان و اى که از او نگذرد امید

 

الرّاجینَ، وَ یا مَنْ لایَضیعُ لَدَیْهِ اَجْرُ الْمُحْسِنینَ، وَ یا مَنْ هُوَ مُنْتَهى

امیدواران و اى که تباه نشود در نزدش مزد نیکوکاران و اى که اوست سرحد نهایى

 

خَوْفِ الْعابِدینَ، وَ یا مَنْ هُوَ غایَهُ خَشْیَهِ الْمُتَّقینَ، هذا مَقامُ مَنْ تَداوَلَتْهُ

ترس عبادت کنندگان و اى که اوست غایت بیم پرهیزکاران این است جایگاه کسى که دست بدستش داده اند

 

اَیْدِى الذُّنُوبِ، وَ قادَتْهُ اَزِمَّهُ الْخَطایا، وَاسْتَحْوَذَ عَلَیْهِ الشَّیْطانُ، فَقَصَّرَ

دست هاى گناهان و کشانده اند او را مهارهاى خطاها و چیره شده بر او شیطان و بدین سبب کوتاهى کرده

 

عَمّا اَمَرْتَ بِهِ تَفْریطاً، وَ تَعاطى ما نَهَیْتَ عَنْهُ تَغْریراً، کَالْجاهِلِ بِقُدْرَتِکَ

از دستوراتت از روى کاهلى و دست زده بدانچه نهى کردى از غرور چون کسى که خبر ندارد از قدرتى که تو

 

عَلَیْهِ، اَوْ کَالْمُنْکِرِ فَضْلَ اِحْسانِکَ اِلَیْهِ، حَتّى اِذَا انْفَتَحَ لَهُ بَصَرُ الْهُدى،

بر او دارى یا مانند کسى که منکر فزونى احسان تو بر خود است تا چون چشم بصیرتش گشوده شد

 

وَتَقَشَّعَتْ عَنْهُ سَحائِبُ الْعَمى،اَحْصى ماظَلَمَ بِهِ نَفْسَهُ،وَفَکَّرَ فیما خالَفَ

و ابرهاى گمراهیش برطرف شد ستم هاى خود را بر خویشتن برشمرد و در آنچه مخالفت پروردگارش را کرده

 

بِهِ رَبَّهُ، فَرَأى کَبیرَ عِصْیانِهِ کَبیراً، وَ جَلیلَ مُخالَفَتِهِ جَلیلاً، فَاَقْبَلَ نَحْوَکَ

اندیشه کرد و نافرمانى بزرگش را بزرگ دید و مخالفت عظیم خود را عظیم پس رو آورده بسویت

 

مُؤَمِّلاً لَکَ، مُسْتَحْیِیاً مِنْکَ، وَ وَجَّهَ رَغْبَتَهُ اِلَیْکَ ثِقَهً بِکَ، فَاَمَّکَ بِطَمَعِهِ

امیدوار به تو و شرمنده و روى اشتیاقش را به تو متوجّه کرد از روى اعتماد به تو و از روى یقین با طمعش

 

یَقیناً، وَ قَصَدَکَ بَخَوْفِهِ اِخْلاصاً، قَدْ خَلا طَمَعُهُ مِنْ کُلِّ مَطْمُوع فیهِ

آهنگت کرده و از روى اخلاص با ترس قصد تو کرده طمعش از هر مورد طمعى جز تو

 

غَیْرِکَ، وَاَفْرَخَ رَوْعُهُ مِنْ کُلِّ مَحْذُور مِنْهُ سِواکَ، فَمَثَلَ بَیْنَ یَدَیْکَ

بریده و از هر ترسناکى جز تو نمى ترسد پس مجسّم شده در برابرت

 

مُتَضَرِّعاً، وَ غَمَّضَ بَصَرَهُ اِلىَ الاَْرْضِ مُتَخَشِّعاً، وَ طَاْطَاَ رَأسَهُ لِعِزَّتِکَ

با تضرّع و دوخته است چشم خود را بر زمین با حال خشوع و براى عزّتت با خوارى سر بزیر

 

مُتَذَلِّلاً، وَاَبَثَّکَ مِنْ سِرِّهِ ما اَنْتَ اَعْلَمُ بِهِ مِنْهُ خُضُوعاً، وَ عَدَّدَ مِنْ ذُ نُوبِهِ

ما افکنده و فاش کرده راز خود را برایت آن رازى که تو خود داناترى بدان با حال خضوع و برشمرده از گناهانش آنچه را

 

اَنْتَ اَحْصى لَها خُشُوعاً، وَاسْتَغاثَ بِکَ مِنْ عَظیمِ ما وَقَعَ بِهِ فى عِلْمِکَ،

تو بهتر شمرده اى با خشوع، و استغاثه کند به تو از گناه بزرگى که در علم تو او را تباه ساخته

 

وَقَبیحِ ما فَضَحَهُ فى حُکْمِکَ، مِنْ ذُ نُوب اَدْبَرَتْ لَذّاتُها فَذَهَبَتْ،

و زشتى آنچه در حکم تو او را رسوا کرده، گناهانى که خوشیش رفته

 

وَاَقامَتْ تَبِعاتُها فَلَزِمَتْ، لایُنْکِرُ یا اِلهى عَدْلَکَ اِنْ عاقَبْتَهُ، وَلایَسْتَعْظِمُ

و مسئولیّتش بجا مانده، معبودا اگر عقابش کنى منکر عدل تو نیست و اگر از او درگذرى

 

عَفْوَکَ اِنْ عَفَوْتَ عَنْهُ وَ رَحِمْتَهُ، لاَِنَّکَ الرَّبُّ الْکَریمُ الَّذى لا یَتَعاظَمُهُ

و رحمش کنى گذشتت را بزرگ نداند زیرا تو پروردگار کریمى هستى که بزرگ نباشد در نزدش

 

غُفْرانُ الذَّنْبِ الْعَظیمِ، اَللّهُمَّ فَها اَنَا ذا قَدْ جِئْتُکَ مُطیعاً لاَِمْرِکَ فیما اَمَرْتَ

آمرزش گناه بزرگ خدایا من اکنون آمده ام بدرگاهت و فرمانبردارم دستورى را که فرمودى

 

بِهِ مِنَ الدُّعآءِ، مُتَنَجِّزاً وَعْدَکَ فیما وَعَدْتَ بِهِ مِنَ الاِْجابَهِ، اِذْ تَقُولُ:

در دعا کردن و خواهانم وفاى به وعده ات را در اجابتى که وعده دادى چون که فرمودى

 

اُدْعُونى اَسْتَجِبْ لَکُمْ. اَللّهُمَّ فَصَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ آلِهِ، وَالْقِنى بِمَغْفِرَتِکَ

«بخوانید مرا تا اجابت کنم» خدایا پس درود فرست بر محمّد و آلش و با آمرزشت به من روآور

 

کَما لَقیتُکَ بِاِقْرارى، وَارْفَعْنى عَنْ مَصارِعِ الذُّنُوبِ کَما وَضَعْتُ لَکَ

چنانچه من با اقرار (به گناه) به تو روآوردم و بردار مرا از افتادن گاه هاى گناه چنانچه خود را برایت

 

نَفْسى، وَاسْتُرْنى بِسِتْرکَ کَما تَاَنَّیْتَنى عَنِ الاِْنْتِقامِ مِنّى، اَللّهُمَّ وَ ثَبِّتْ فى

پَست کردم و به پوشش خود مرا بپوشان چنانچه مهلتم دادى از انتقام خدایا نیّتم را در

 

طاعَتِکَ نِیَّتى، وَ اَحْکِمْ فى عِبادَتِکَ بَصیرَتى، وَ وَفِّقْنى مِنَ الاَْعْمالِ لِما

اطاعتت ثابت گردان و بیناییم را در بندگیت محکم کن و به کارهایى موفقم دار که

 

تَغْسِلُ بِهِ دَنَسَ الْخَطایا عَنّى، وَ تَوَفَّنى عَلى مِلَّتِکَ وَ مِلَّهِ نَبِیِّکَ مُحَمَّد

بشویى بدان چرکى خطاها را از من و بمیرانم بر کیش خود و کیش پیامبرت محمّد

 

عَلَیْهِ السَّلامُ اِذا تَوَفَّیْتَنى، اَللّهُمَّ اِنّى اَتُوبُ اِلَیْکَ فى مَقامى هذا مِنْ کَبائِرِ

علیه السّلام آنگاه که بمیرانى مرا خدایا من در این جایگاهم بدرگاهت توبه کنم از گناهان

 

ذُنُوبى وَ صَغائِرها، وَ بَواطِنِ سَیِّئاتى وَ ظَواهِرِها، وَ سَوالِفِ زَلاّتى

کبیره و صغیره ام و از بدى هاى پوشیده و آشکارم و از لغزش هاى گذشته

 

وَحَوادِثِها، تَوْبَهَ مَنْ لایُحَدِّثُ نَفْسَهُ بِمَعْصِیَه، وَلایُضْمِرُ اَنْ یَعُودَ فى

و تازه ام توبه کسى که به خود تلقین نکند تجدید گناهى را و در دل نگیرد که دوباره به

 

خَطیئَه، وَقَدْ قُلْتَ یا اِلهى فى مُحْکَمِ کِتابِکَ، اِنَّکَ تَقْبَلُ التَّوْبَهَ عَنْ

خطایى بازگردد و تو اى خداى من در کتاب محکمت فرمودى که توبه را از بندگانت مى پذیرى

 

عِبادِکَ، وَ تَعْفُو عَنِ السَّیِّئاتِ، وَ تُحِبُّ التَّوّابینَ، فَاقْبَلْ تَوْبَتى کَما

و از بدى ها مى گذرى و دوست دارى توبه کاران را پس چنانچه وعده فرمودى توبه ام بپذیر

 

وَعَدْتَ، وَاعْفُ عَنْ سَیِّئاتى کَما ضَمِنْتَ، وَ اَوْجِبْ لى مَحَبَّتَکَ کَما

و از بدى هایم درگذر چنانچه ضمانت کردى و مقرّر دار برایم دوستیت را چنانچه

 

شَرَطْتَ، وَ لَکَ یا رَبِّ شَرْطى اَلاَّ اَعُودَ فى مَکْرُوهِکَ، وَ ضَمانى اَلاَّ شرط

فرمودى و من با تو شرط مى کنم که در کار ناپسند تو بازنگردم و ضمانت کنم که بازنگردم

 

اَرْجِعَ فى مَذْمُومِکَ، وَ عَهْدى اَنْ اَهْجُرَ جَمیعَ مَعاصیکَ، اَللّهُمَّ اِنَّکَ اَعْلَمُ

در امر نکوهیده ات و تعهد کنم که ترک کنم تمام نافرمانیهایت را خدایا تو داناترى

 

بِما عَمِلْتُ، فَاغْفِرْلى ما عَلِمْتَ، وَ اصْرِفْنى بِقُدْرَتِکَ اِلى ما اَحْبَبْتَ،

بدانچه کرده ام بیامرز گناهانى را که از من دانى و بگردانم به نیرویت بدانچه دوست دارى

 

اَللّهُمَّ وَ عَلَىَّ تَبِعاتٌ قَدْ حَفِظْتُهُنَّ، وَ تَبِعاتٌ قَدْ نَسیتُهُنَّ، وَ کُلُّهُنَّ بِعَیْنِکَ

خدایا بر من بازخواست هایى است که به یاد دارم و بازخواست هایى است که فراموش کرده ام و همه در برابر دیده توست

 

الَّتى لا تَنامُ، وَ عِلْمِکَ الَّذى لا یَنْسى، فَعَوِّضْ مِنْها اَهْلَها، وَاحْطُطْ عَنّى

که خواب نرود و علمت که فراموشى ندارد عوض آنها را به صاحبانش بده و سنگینیش را

 

وِزْرَها، وَ خَفِّفْ عَنّى ثِقْلَها، وَاعْصِمْنى مِنْ اَنْ اُقارِفَ مِثْلَها، اَللّهُمَّ وَ اِنَّهُ

از دوش من بردار و سبک کن گرانیش را و نگاهم دار از ارتکاب امثال آن خدایا جز

 

لا وَفآءَ لى بِالتَّوْبَهِ اِلاَّ بِعِصْمَتِکَ، وَ لاَ اسْتِمْساکَ بى عَنِ الْخَطایا اِلاَّ عَنْ

به نگهدارى تو نتوانم به توبه ام وفا کنم و جز به نیروى تو نتوانم خود را از خطا نگهدارم

 

قُوَّتِکَ، فَقَوِّنى بِقُوَّه کافِیَه، وَ تَوَلَّنى بِعِصْمَه مانِعَه، اَللّهُمَّ اَیُّما عَبْد تابَ

پس تقویتم کن به نیرویى کافى و سرپرستیم کن به نگهدارى بازدارنده خدایا هر بنده اى که توبه کند

 

اِلَیْکَ وَ هُوَ فى عِلْمِ الْغَیْبِ عِنْدَکَ فاسِخٌ لِتَوْبَتِهِ، وَ عائِدٌ فى ذَنْبِهِ

بدرگاهت ولى در علم غیب نزد تو توبه شکن باشد و بازگردنده به گناه

 

وَخَطیئَتِهِ، فَاِنّى اَعُوذُ بِکَ اَنْ اَکُونَ کَذلِکَ، فَاجْعَلْ تَوْبَتى هذِهِ تَوْبَهً لا

و خطایش باشد من به تو پناه برم که چنین باشم و این توبه ام را چنان کن که

 

اَحْتاجُ بَعْدَها اِلى تَوْبَه، تَوْبَهً مُوجِبَهً لِمَحْوِما سَلَفَ، وَالسَّلامَهِ فیما بَقِىَ،

محتاج نباشم دوباره توبه کنم، توبه اى که سبب شود گناهان گذشته ام محو گردد و در آینده نیز آلوده نگردم

 

اَللّهُمَّ اِنّى اَعْتَذِرُ اِلَیْکَ مِنْ جَهْلى، وَاَسْتَوْهِبُکَ سُوءَ فِعْلى، فَاضْمُمْنى اِلى

خدایا من از تو پوزش خواهم از نادانیم و از تو بخشش خواهم از کار بدم پس به احسان خود

 

کَنَفِ رَحْمَتِکَ تَطَوُّلاً، وَاسْتُرْنى بِسِتْرِ عافِیَتِکَ تَفَضُّلاً، اَللّهُمَّ وَ اِنّى اَتُوبُ

مرا در پناه رحمتت درآور و به فضلت در پرده عافیت بپوشانم خدایا من بدرگاهت توبه کنم

 

اِلَیْکَ مِنْ کُلِّ ما خالَفَ اِرادَتَکَ، اَوْ زالَ عَنْ مَحَبَّتِکَ مِنْ خَطَراتِ قَلْبى،

از هر چه مخالف اراده ات کردم یا بیرون از دوستیت از خاطرات دلم و

 

وَلَحَظاتِ عَیْنى، وَ حِکایاتِ لِسانى، تَوْبَهً تَسْلَمُ بِها کُلُّ جارِحَه عَلى

نگاه هاى چشمم و سرگذشت هاى زبانم توبه اى که سالم ماند بدان هر عضوى

 

حِیالِها مِنْ تَبِعاتِکَ، وَ تَأْمَنُ مِمّا یَخافُ الْمُعْتَدُونَ مِنْ اَلیمِ سَطَواتِکَ،

جداگانه از کیفرهاى تو و ایمن گردد از آنچه تجاوزکاران مى ترسند از سطوت هاى دردناکت

 

اَللّهُمَّ فَارْحَمْ وَحْدَتى بَیْنَ یَدَیْکَ، وَ وَجیبَ قَلْبى مِنْ خَشْیَتِکَ،

خدایا رحم کن به تنهاییم در برابرت و طپیدن دلم از ترست

 

وَاضْطِرابَ اَرْکانى مِنْ هَیْبَتِکَ، فَقَدْ اَقامَتْنى یا رَبِّ ذُنُوبى مَقامَ الْخِزْىِ

و لرزش اندامم از هیبتت که برپا داشته پروردگارا گناهانم مرا بدرگاه تو در جاى

 

بِفِنائِکَ، فَاِنْ سَکَتُّ لَمْ یَنْطِقْ عَنّى اَحَدٌ، وَ اِنْ شَفَعْتُ فَلَسْتُ بِاَهْلِ

رسوایى پس اگر سکوت کنم کسى از جانب من سخن نکند و اگر شفاعت خواهم شایسته

 

 

الشَّفاعَهِ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ آلِهِ، وَ شَفِّعْ فى خَطایاىَ کَرَمَکَ، وَعُدْ

شفاعت نیستم خدایا درود فرست بر محمّد و آلش و شفیع گردان در خطاهایم بزرگواریت را و ببخش

 

عَلى سَیِّئاتى بِعَفْوِکَ، وَلاتَجْزِنى جَزآئى مِنْ عُقُوبَتِکَ، وَابْسُطْ عَلَىَّ

گناهانم را به گذشتت و بپاداشم که عذاب تو است پاداشم مده و احسانت را بر من

 

طَوْلَکَ، وَ جَلِّلْنى بِسِتْرِکَ، وَافْعَلْ بى فِعْلَ عَزیز تَضَرَّعَ اِلَیْهِ عَبْدٌ ذَلیلٌ

بگستران و به پرده پوشیت بپوشانم و رفتار کن با من به رفتار نیرومندى که زارى کند بدرگاهش بنده خوار

 

فَرَحِمَهُ، اَوْ غَنِىٍّ تَعَرَّضَ لَهُ عَبْدٌ فَقیرٌ فَنَعَشَهُ، اَللّهُمَّ لاخَفیرَ لى مِنْکَ

و رحمش کند، یا بى نیازى که بنده نیازمندى به نزدش رفته و بى نیازش کرده خدایا پناه دهى از تو ندارم

 

فَلْیَخْفُرْنى عِزُّکَ، وَلا شَفیعَ لى اِلَیْکَ فَلْیَشْفَعْ لى فَضْلُکَ، وَ قَدْ اَوْجَلَتْنى

و باید نیروى تو پناهم دهد و شفیعى ندارم و فضل تو باید شفیعم گردد و خطاهایم به سختى

 

خَطایاىَ، فَلْیُؤْمِنّى عَفْوُکَ، فَما کُلُّ ما نَطَقْتُ بِهِ عَنْ جَهْل مِنّى بِسُوءِ

مرا ترسانده و گذشتت باید ایمنم گرداند و هر چه گفتم چنان نیست که همه از روى نادانى به بدکاریم باشد

 

اَثَرى، وَلانِسْیان لِما سَبَقَ مِنْ ذَمیمِ فِعْلى، لکِنْ لِتَسْمَعَ سَماؤُکَ وَ مَنْ

و نه از روى فراموشى کردار نکوهیده ام در گذشته بلکه براى آن که آسمانت و هرکه فیها،

 

وَاَرْضُکَ وَ مَنْ عَلَیْها، ما اَظْهَرْتُ لَکَ مِنَ النَّدَمِ، وَ لَجَاْتُ اِلَیْکَ فیهِ

در آن است و زمینت و هر که بر آن است اظهار پشیمانى مرا بدرگاهت بشنوند و پناهندگیم را

 

مِنَ التَّوْبَهِ، فَلَعَلَّ بَعْضَهُمْ بِرَحْمَتِکَ یَرْحَمُنى لِسُوءِ مَوْقِفى، اَوْ تُدْرِکُهُ

در توبه بسویت ببینند شاید برخى از آنها به رحمتت بر توقّفگاه بَدَم رحم کند یا براى

 

الرِّقَّهُ عَلَىَّ لِسُوءِ حالى،فَیَنالَنى مِنْهُ بِدَعْوَه هِىَ اَسْمَعُ لَدَیْکَ مِنْ دُعآئى

، حال بَدَم دلش بسوزد و دعایى کند که نزد تو پذیرفته تر از دعاى من باشد

 

اَوْ شَفاعَه اَوْکَدُ عِنْدَکَ مِنْ شَفاعَتى، تَکُونُ بِها نَجاتى مِنْ غَضَبِکَ،

یا شفاعتى کند که مؤثرتر از شفاعت من باشد و همان وسیله نجات من از خشمت

 

وَفَوْزَتى بِرِضاکَ، اَللّهُمَّ اِنْ یَکُنِ النَّدَمُ تَوْبَهً اِلَیْکَ فَاَ نَا اَنْدَمُ النّادِمینَ، وَ اِنْ

و رسیدنم به خشنودیت گردد خدایا اگر پشیمانى توبه محسوب گردد من پشیمانترین پشیمانانم و اگر

 

یَکُنِ التَّرْکُ لِمَعْصِیَتِکَ اِنابَهً فَاَ نَاَ اَوَّلُ الْمُنیبینَ، وَ اِنْ یَکُنِ الاْسْتِغْفارُ

ترک معصیت بازگشت حساب شود من نخستین بازگشت کننده ام و اگر آمرزش خواهى

 

حِطَّهً لِلذُّنُوبِ فَاِنّى لَکَ مِنَ الْمُسْتَغْفِرینَ، اَللّهُمَّ فَکَما اَمَرْتَ بِالتَّوْبَهِ،

گناهان را بریزد من از آمرزش خواهانم خدایا چنانچه دستور به توبه دادى

 

وَضَمِنْتَ الْقَبُولَ، وَحَثَثْتَ عَلَى الدُّعآءِ وَ وَعَدْتَ الاْجابَهَ، فَصَلِّ عَلى

و پذیرفتنش را ضمانت کردى و به دعا تشویق کردى و اجابتش را وعده دادى درود فرست بر

 

مُحَمَّد وَ آلِهِ، وَ اقْبَلْ تَوْبَتى، وَلاتَرْجِعْنى مَرْجِعَ الْخَیْبَهِ مِنْ رَحْمَتِکَ،

محمّد و آل محمّد و بپذیر توبه ام را و بازم مگردان نومیدانه از رحمتت

 

اِنَّکَ اَنْتَ التَّوّابُ عَلَى الْمُذْنِبینَ، وَالرَّحیمُ لِلْخاطِئینَ الْمُنیبینَ، اَللّهُمَّ

که تو براستى توبه پذیرى بر گنهکاران و مهرورزى به خطاکاران بازگشته خدایا

 

صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ آلِهِ، کَما هَدَیْتَنا بِهِ، وَ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِهِ، کَمَا

درود فرست بر محمّد و آلش چنانچه بدو راهنماییمان کردى و درود فرست بر محمّد و آلش چنانچه

 

اسْتَنْقَذْتَنا بِهِ، وَ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِهِ، صَلاهً تَشْفَعُ لَنا یَوْمَ الْقِیامَهِ،

به وى نجاتمان دادى و درود فرست بر محمّد و آلش درودى که شفیع ما گردد در روز قیامت

 

وَیَوْمَ الْفاقَهِ اِلَیْکَ، اِنَّکَ عَلى کُلِّ شَىْء قَدیرٌ، وَ هُوَ عَلَیْکَ یَسیـرٌ.

و در روز نیازمندى به درگاهت که تو بر هر چیز توانایى و این کار بر تو آسان است.

 

انشااله که همگی مورد بخشش و عفو خداوند قرار گیریم.

 

منبع: razavionline.mihanblog.com


موضوعات مرتبط: مذهبی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-دعا- توبه-

تاريخ : چهار شنبه 26 آبان 1395 | 7:50 | نویسنده : مهدی اژدری |

دعاهای قنوت در قرآن,اذکار قنوت

دعاهای زیبای قرآن برای قنوت نماز

 

آنچه می‌آید مجموعه‌ای از دعاهای زیبای قرآن است که از زبان پیامبران،‌ صالحان و مومنان و... از خداوند متعال خواسته شده است.

این ادعیه نجات‌بخش متضمن سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت انسان است که می‌تواند در هر موقعیتی خاصه در محراب عبادت، آذین لب‌ها و زینت‌بخش قنوت‌ نمازمان باشد.

دعاى براى پدر و مادر

رَبِّ اغْفِرْ لِی وَلِوَالِدَیَّ نوح آیه 26
پروردگارا! مرا، و پدر و مادرم را بیامرز

وَاغْفِرْ لِأَبِی إِنَّهُ کَانَ مِنَ الضَّالِّینَ شعرا آیه 86
و پدرم ( عمویم) را بیامرز، که او از گمراهان بود

رَبَّنَا اغْفِرْ لِی وَلِوَالِدَیَّ وَلِلْمُؤْمِنِینَ یَوْمَ یَقُومُ الْحِسَابُ ابراهیم آیه 41
پروردگارا! من و پدر و مادرم و همه مؤمنان را، در آن روز که حساب برپا مى‏شود، بیامرز

رَّبِّ ارْحَمْهُمَا کَمَا رَبَّیَانِی صَغِیرًا اسراء آیه 24
پروردگارا! همان‏گونه که آنها مرا در کوچکى تربیت کردند، مشمول رحمتشان قرار ده

 دعاى براى همسر

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّهَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا فرقان آیه 74
پروردگارا! از همسران و فرزندانمان مایه روشنى چشم ما قرارده، و ما را براى پرهیزگاران پیشوا گردان

دعا براى برادر
رَبِّ اغْفِرْ لِی وَلأَخِی وَأَدْخِلْنَا فِی رَحْمَتِکَ وَأَنتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ اعراف آیه 151
پروردگارا! من و برادرم را بیامرز، و ما را در رحمت خود داخل فرما، و تو مهربانترین مهربانانى

 دعای مؤمنان در رابطه با مؤمنان دیگر
رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا وَ لِإِخْوانِنَا الَّذِینَ سَبَقُونا بِالْإِیمانِ وَ لا تَجْعَلْ فِی قُلُوبِنا غِلًّا لِلَّذِینَ آمَنُوا رَبَّنا إِنَّكَ رَؤُفٌ رَحِیم‏ [حشر / 10]

پروردگارا! ما و برادران ما را كه در ایمان بر ما پیشى گرفتند بیامرز، و در دلهایمان حسد و كینه‏اى نسبت به مؤمنان قرار مده، پروردگارا! تو مهربان و رحیمى‏

 دعای بندگان خاص خدای رحمان
رَبَّنَا اصْرِفْ عَنَّا عَذابَ جَهَنَّمَ إِنَّ عَذابَها كانَ غَراما إِنَّها ساءَتْ مُسْتَقَرًّا وَ مُقاما [فرقان / 65 و 66]
پروردگارا! عذاب جهنم را از ما بر طرف گردان كه عذابش سخت و شدید و پر دوام است‏ چرا كه جهنم بد جایگاه و بد محل اقامتى است‏

 دعای پرهیزکاران
رَبَّنا إِنَّنا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا وَ قِنا عَذابَ النَّار ( آل عمران/ 16 )
پروردگارا! براستى كه ما ایمان آورده ‏ایم، پس گناهان ما را ببخش و ما را از عذاب آتش حفظ فرما.

 دعا برای نعمت دنیوی و رحمت اخروی
رَبَّنا اتِنا فِی الدُّنْیا وَ مالَهُ فِی‌الاخِرَهِ منْ خَلاقٍ. (بقرة/200)
پرودگارا  در دنیا رحمت و نعمت به ما عنایت کن هر که از رحمت تو محروم شد در آخرت بهره ندارد.
 
دعا برای دور کردن انسانهای بدکار
رَبَّنا اتِهِمْ ضِعْفَینِ مِنَ الْعَذابِ وَ الْعَنْهُمْ لَعْناً کَبیراً.(احزاب/68)
پروردگار ما، آنها که ما را گمراه نمودند عذاب آنها را دو چندان کن و از نعمتهای خود محروم ابدی فرما.

دعا برای آسان شدن کارهاى سخت
 وَ یَسِّرْ لِی أَمْرِی (طه آیه 26)
و کارم رابرایم آسان گردان
 
آرزوى بهتر از آنچه از دسته رفته
عَسَى رَبُّنَا أَن یُبْدِلَنَا خَیْرًا مِّنْهَا إِنَّا إِلَى رَبِّنَا رَاغِبُونَ (قلم آیه 33)
امیدواریم پروردگارمان (ما را ببخشد و) بهتر از آن به جاى آن به ما بدهد، چرا که ما به او علاقه‏مندیم!

 دعای برای فزونی رحمت و گسترش عقل
رَبَّنا اتِنا مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَهً وَهَیَّیْ لَنا مِنْ اَمْرِنا رَشَدًا(الکهف/10)
پروردگارا ما، از جانب خود بر ما رحمتی فرست و برای رشد عقلی ما وسایل هدایت و ارشاد آمده فرما.
 
استعاذه
رَّبِّ أَعُوذُ بِکَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّیَاطِینِ / وَأَعُوذُ بِکَ رَبِّ أَن یَحْضُرُونِ مؤ منون آیات ۹۷ و ۹۸
پروردگارا! از وسوسه‏هاى شیاطین به تو پناه مى‏برم / و از اینکه آنان نزد من حاضر شوند (نیز) -اى پروردگار من- به تو پناه مى‏برم!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ (۱) مِن شَرِّ مَا خَلَقَ (۲) وَمِن شَرِّ غَاسِقٍ

إِذَا وَقَبَ (۳) وَمِن شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ (۴) وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ (۵)

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر بگو: پناه مى‏برم به پروردگار سپیده صبح، (۱) از شر تمام آنچه آفریده است؛ (۲) و از شر هر موجود شرور هنگامى که شبانه وارد مى‏شود؛ (۳) و از شر آنها که با افسون در گره‏ها مى‏دمند (و هر تصمیمى را سست مى‏کنند)؛ (۴) و از شر هر حسودى هنگامى که حسد مى‏ورزد! (۵)

 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ (۱) مَلِکِ النَّاسِ (۲) إِلَهِ النَّاسِ (۳) مِن شَرِّ

الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ (۴) الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ (۵) مِنَ الْجِنَّهِ وَ النَّاسِ (۶)

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر بگو: پناه مى‏برم به پروردگار مردم، (۱) به مالک و حاکم مردم، (۲) به (خدا و) معبود مردم، (۳) از شر وسوسه‏گر پنهانکار، (۴) که در درون سینه انسانها وسوسه مى‏کند، (۵) خواه از جن باشد یا از انسان! (۶)

رَبِّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ أَنْ أَسْأَلَکَ مَا لَیْسَ لِی بِهِ عِلْمٌ هود آیه ۴۷
پروردگارا! من به تو پناه مى‏برم که از تو چیزى بخواهم که از آن آگاهى ندارم

 تفویض
أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ (غافر/44)
من کار خود را به خدا واگذارم که خداوند نسبت به بندگانش بیناست

 دعا براى آغاز کارها
بِسْمِ اللّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْسَاهَا إِنَّ رَبِّی لَغَفُورٌ رَّحِیمٌ هود (هود/41)
به نام خدا بر آن سوار شوید! و هنگام حرکت و توقف کشتى، یاد او کنید، که پروردگارم آمرزنده و مهربان است

رَّبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّی مِن لَّدُنکَ سُلْطَانًا نَّصِیرًا (اسراء/80)
پروردگارا! مرا (در هر کار،) با صداقت وارد کن، و با صداقت خارج ساز! و از سوى خود، حجتى یارى کننده برایم قرار ده!

دعاهای قنوت در قرآن,اذکار قنوت

ذکر قنوت نماز

 

  دعا پیروزى بر کافران
أَنِّی مَغْلُوبٌ فَانتَصِرْ (قمر/10)
من مغلوب (این قوم طغیانگر) شده‏ام، انتقام مرا از آنها بگیر

رَبِّ انصُرْنِی بِمَا کَذَّبُونِ مؤمنون (مؤمنون/26)
پروردگارا! مرا در برابر تکذیبهاى آنان یارى کن

رَبِّ انصُرْنِی عَلَى الْقَوْمِ الْمُفْسِدِینَ (عنکبوت/30)
پروردگارا! مرا در برابر این قوم تبهکار یارى فرما!

وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ (البقرة/250)
و ما را بر جمعیت کافران، پیروز بگردان

أَنتَ مَوْلاَنَا فَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ (البقرة/286)
تو مولا و سرپرست مایى، پس ما را بر جمعیت کافران، پیروز گردان

 دعا پیشواى متقین شویم
وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا (الفرقان/74)
و ما را براى پرهیزگاران پیشوا گردان

رَبِّ اجْعَلْنِی مُقِیمَ الصَّلاَهِ وَمِن ذُرِّیَّتِی (الإبراهیم/40)
پروردگارا: مرا برپا کننده نماز قرار ده، و از فرزندانم (نیز چنین فرما)

 ذکر تسبیح الهى
سُبْحانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنَا هَذَا وَمَا کُنَّا لَهُ مُقْرِنِینَ (الزخرف/13)
پاک و منزه است کسى که این را مسخر ما ساخت، وگرنه ما توانایى تسخیر آن را نداشتیم؛

سُبْحَانَ رَبِّنَا إِنَّا کُنَّا ظَالِمِینَ (الأعراف/5)
منزه است پروردگار ما، مسلما ما ظالم بودیم

لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ (الأنبیاء/87)
«(خداوندا!) جز تو معبودى نیست! منزهى تو! من از ستمکاران بودم! »

سُبْحَانَکَ تُبْتُ إِلَیْکَ وَأَنَاْ أَوَّلُ الْمُؤْمِنِینَ (الأعراف/143)
خداوندا! منزهى تو (از اینکه با چشم تو را ببینم)! من به سوى تو بازگشتم! و من نخستین مؤمنانم!

سُبْحَانَکَ أَنتَ وَلِیُّنَا مِن دُونِهِم (سبأ/41)
منزهى (از اینکه همتایى داشته باشى)! تنها تو ولى مائى

رَبَّنَا افْتَحْ بَیْنَنَا وَبَیْنَ قَوْمِنَا بِالْحَقِّ وَأَنتَ خَیْرُ الْفَاتِحِینَ (الأعراف/89)
 
نیکی در دنیا و آخرت
رَبَّنا آتِنا فِی الدُّنْیا حَسَنَةً وَ فِی الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النَّار ( بقرة / 201 )
پروردگارا! در دنیا به ما نیكى عطا كن و در آخرت نیز نیكى مرحمت فرما و ما را از عذاب آتش نگهدار.


رَبِّ إِنِّی لا أَمْلِکُ إِلاَّ نَفْسِی وَأَخِی فَافْرُقْ بَیْنَنَا وَبَیْنَ الْقَوْمِ الْفَاسِقِینَ (المائدة/25)
پروردگارا! من تنها اختیار خودم و برادرم را دارم، میان ما و این جمعیت گنهکار، جدایى بیفکن

 دعای زیاد شدن علم
رَبِّ زِدْنی‏ عِلْما ( سوره طه آیه 114 )
پروردگارا! علم مرا زیاد كن.
 
دعاى براى فرزندان و نوادگان
رَبِّ هَبْ لِی مِنَ الصَّالِحِینَ (صافات/100)
پروردگارا! به من از صالحان ( فرزندان صالح) ببخش

رَبَّنَا وَاجْعَلْنَا مُسْلِمَیْنِ لَکَ وَمِن ذُرِّیَّتِنَا أُمَّهً مُّسْلِمَهً لَّکَ (بقرة/128)
پروردگارا! ما را تسلیم فرمان خود قرار ده! و از دودمان ما، امتى که تسلیم فرمانت باشند

رَّبَّنَا إِنِّی أَسْکَنتُ مِن ذُرِّیَّتِی بِوَادٍ غَیْرِ ذِی زَرْعٍ عِندَ بَیْتِکَ الْمُحَرَّمِ رَبَّنَا لِیُقِیمُواْ الصَّلاَهَ


رَبِّ اجْعَلْنِی مُقِیمَ الصَّلاَهِ وَمِن ذُرِّیَّتِی رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاء (الإبراهیم/40)

پروردگارا: مرا برپا کننده نماز قرار ده، و از فرزندانم (نیز چنین فرما)، پروردگارا: دعاى مرا بپذیر

رَبِّ هَبْ لِی مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّیةً طَیبَةً إِنَّكَ سَمِیعُ الدُّعَاءِ(آل عمران/38)
«خداوندا! از طرف خود، فرزند پاکیزه‌ای (نیز) به من عطا فرما، که تو دعا را می‌شنوی!»

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّهَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا (الفرقان/74)
پروردگارا! از همسران و فرزندانمان مایه روشنى چشم ما قرارده، و ما را براى پرهیزگاران پیشوا گردان

  وَزَكَرِیا إِذْ نَادَى رَبَّهُ رَبِّ لَا تَذَرْنِی فَرْدًا وَأَنْتَ خَیرُ الْوَارِثِینَ(الأنبیاء/89)
و زکریا را (به یاد آور) در آن هنگام که پروردگارش را خواند (و عرض کرد): «پروردگار من! مرا تنها مگذار (و فرزند برومندی به من عطا کن)؛ و تو بهترین وارثانی!»

وَأَصْلِحْ لِی فِی ذُرِّیَّتِی (الأحقاف/15)
و فرزندان مرا صالح گردان.

 

منبع:tebyan.net


موضوعات مرتبط: مذهبی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- دعا- قنوت- نماز- قرآن-

تاريخ : چهار شنبه 26 آبان 1395 | 7:48 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

در هفت مورد، به جاى وضو و غسل بايد تيمم كرد:

1 - پيدا نكردن آب

2 - مشقت بيش از حد

3 - ترس از ضرر

4 - نياز به آب براى حفظ جان

5 - نياز به آب براى تطهير

6 - نداشتن آب مباح

7 - نداشتن وقت براى وضو يا غسل

 

,شرایط تیمم,طریقه تیمم کردن,آموزش تیمم تصویری,تیمم بدل از غسل

آموزش تیمم

,شرایط تیمم,طریقه تیمم کردن,آموزش تیمم تصویری,تیمم بدل از غسل

آموزش تصویری تیمم

,شرایط تیمم,طریقه تیمم کردن,آموزش تیمم تصویری,تیمم بدل از غسل

روش تیمم کردن

,شرایط تیمم,طریقه تیمم کردن,آموزش تیمم تصویری,تیمم بدل از غسل

 

منبع:cloob.com


موضوعات مرتبط: مذهبی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-آموزش- تیمم -

تاريخ : چهار شنبه 26 آبان 1395 | 7:47 | نویسنده : مهدی اژدری |

 دریاچه ها یکی از پرطرفدار ترین مکان های گردشگری ایران هستند. باید بدانید که دریاچه های زیبایی در کشورمان وجود دارد که ما از وجود آنها بی خبریم. بهتر است هرچه زودتر با آنها آشنا شوید. پس با ما همراه شوید.

دریاچه خزر
1. موقعیت: استان های گیلان، مازندران، گلستان
«دریاچه خزر» بزرگ ترین دریاچه دنیاست که به همین دلیل آن را دریا می نامند. از نظر زمین شناسی، پوسته زمین زیر دریای خزر پوسته اقیانوسی محسوب می شود، بنابراین می توان گفت خزر، اقیانوسی محصور در میان خشکی هاست. این دریاچه دارای تنوع زیستی متمایزی است و حدود 100 گونه ماهی در آن زندگی می کنند که ماهیان خاویاری مهم ترین آنها هستند.

دیدنی ترین دریاچه های ایران,زیباترین دریاچه های ایران

 «دریاچه خزر» بزرگ ترین دریاچه دنیاست

    
2. دریاچه ارومیه
موقعیت: استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی
«دریاچه ارومیه» بزرگ ترین و شورترین دریاچه دائمی ایران و یکی از دریاچه های فوق اشباع از نمک در دنیاست. میزان نمک محلول در آب دریاچه دو برابر اقیانوس هاست. این دریاچه از اواسط دهه 1380 شروع به خشک شدن کرد و امروز در خطر خشک شدن کامل قرار دارد.  

دیدنی ترین دریاچه های ایران,زیباترین دریاچه های ایران

«دریاچه ارومیه» بزرگ ترین و شورترین دریاچه دائمی ایران است

 
3. دریاچه گهر
موقعیت: لرستان
«دریاچه گهر» دریاچه ای کوهستانی است که در منطقه حفاظت شده اشتران کوه قرار دارد. این دریاچه در اصل دو دریاچه مجزا به نام گهر بالا و گهر پایین است که حدود 100 متر از هم فاصله دارند. سواحل شرقی و غربی دریاچه، ماسه ای و مناسب شنا هستند. در قسمت پایین دریاچه، جنگلی انبوه وجود دارد که در شرف نابودی است.   

دیدنی ترین دریاچه های ایران,زیباترین دریاچه های ایران

«دریاچه گهر» دریاچه ای کوهستانی است که در منطقه حفاظت شده اشتران کوه قرار دارد

  
4. دریاچه زریوار
موقعیت: استان کردستان

دریاچه آب شیرین «زریوار» در فاصله سه کیلومتری غرب شهر مریوان قرار دارد. درباره این دریاچه افسانه های متعددی وجود دارد که مشهورترین آنها حکایت از وجود شهری مدفون زیر آب های دریاچه دارد. در این دریاچه ماهی هایی چون سیاه ماهی خالدار و عروس ماهی و همچنین 31 گونه پرنده بومی و مهاجر زندگی می کنند.    

دیدنی ترین دریاچه های ایران,زیباترین دریاچه های ایران

 دریاچه آب شیرین «زریوار» در فاصله سه کیلومتری غرب شهر مریوان قرار دارد

  
5. دریاچه جازموریان
موقعیت: استان سیستان و بلوچستان

دریاچه جازموریان در 150 کیلومتری شرق ایرانشهر قرار دارد. وسعت این دریاچه در فصل های پرباران 3300 کیلومتر مربع است و به دلیل شرایط اقلیم ویژه در بیشتر مواقع سال بخش اعظم آن به کفه های نمکی و کفه های رسی تبدیل می شود. رود «بمپور» و «هلیل رود» مهم ترین رودهایی هستند که به این دریاچه می ریزند.    

دیدنی ترین دریاچه های ایران,زیباترین دریاچه های ایران

 دریاچه جازموریان در 150 کیلومتری شرق ایرانشهر قرار دارد

 
6. دریاچه هامون
موقعیت: استان سیستان و بلوچستان

«دریاچه هامون» سومین دریاچه بزرگ در ایران پس از دریاچه خزر و دریاچه ارومیه است. دریاچه هامون با حدود 1800 کیلومتر مربع وسعت، از سه حوضچه اصلی «یوزک»، «صابری» و «هیرمند» تشکیل شده است. این حوضچه ها در فصل های کم باران و در زمان بادهای 120 روزه از هم جدا و در زمان های پرباران، دریاچه واحدی را تشکیل می دهند.    

دیدنی ترین دریاچه های ایران,زیباترین دریاچه های ایران

«دریاچه هامون» سومین دریاچه بزرگ در ایران پس از دریاچه خزر و دریاچه ارومیه است

    
7. دریاچه اوان
موقعیت: استان قزوین

دریاچه زیبای اوان در نیمه شمالی «الموت» و در دامنه کوه «خشچال» قرار دارد. این دریاچه عمدتا از آب چشمه های زیرزمینی موجود در بستر دریاچه تغذیه و تنها بخش ناچیزی از آن هنگام بارندگی تامین می شود. در تابستان این دریاچه محل ماهیگیری و قایقرانی و در پاییز مأمن پرندگان مهاجر است و در زمستان هم با توجه به برودت هوا و یخ زدن سطح آن قابل اسکیت بازی است.      

دیدنی ترین دریاچه های ایران,زیباترین دریاچه های ایران

 دریاچه زیبای اوان در نیمه شمالی «الموت» و در دامنه کوه «خشچال» قرار دارد

   
8. دریاچه حوض سلطان
موقعیت: استان قم

دریاچه «حوض سلطان» در 40 کیلومتری شمال قم و به مساحت تقریبی 240 کیلومتر مربع است. وسعت و شکل دریاچه متناسب با ورود آب و میزان بارندگی آن در فصل های مختلف سال متفاوت است. این دریاچه از دو چاله جدا از هم به نام های «حوض سلطان» (چاله غربی) و «حوض مره» (چاله شرقی) تشکیل شده است که به وسیله یک آبراهه به هم وصل می شوند.     

دیدنی ترین دریاچه های ایران,زیباترین دریاچه های ایران

 دریاچه «حوض سلطان» در 40 کیلومتری شمال قم و به مساحت تقریبی 240 کیلومتر مربع است.

   
9. دریاچه وانشت
موقعیت: استان مازندران

دریاچه کوهستانی «وانشت» در جنوب غربی شهر چالوس و شمال شرقی کلاردشت قرار دارد که آب شیرین آن محیط زیست مناسبی را برای پرندگان و آبزیان فراهم کرده است. وجود انواع گونه های گیاهی و جانوری کلاردشت هم از دیگر ویژگی های آن هستند. حضور گردشگران بدون نظارت طی سال های گذشته، وضعیت این منطقه را آسیب پذیر و اکوسیستم طبیعی آن را دگرگون کرده است.       

دیدنی ترین دریاچه های ایران,زیباترین دریاچه های ایران

 دریاچه کوهستانی «وانشت» در جنوب غربی شهر چالوس و شمال شرقی کلاردشت قرار دارد

 
10. دریاچه پریشان
موقعیت: استان فارس

«دریاچه پریشان» یا «فامور» در 15 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان کازرون قرار دارد. این دریاچه یکی از زیباترین دریاچه های آب شیرین ایران است که دور تا دور آن را کوه فرا گرفته است. هر سال با آغاز فصل پاییز پرندگان زیادی از سیبری و کشورهای اسکاندیناوی به زیستگاه ها و دریاچه استان فارس مانند دریاچه پریشان کوچ می کنند و مناظر زیبایی را به وجود می آورند.   

دیدنی ترین دریاچه های ایران,زیباترین دریاچه های ایران

 «دریاچه پریشان» یا «فامور» در 15 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان کازرون قرار دارد


موضوعات مرتبط: گردشگری
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- دیدنی- دریاچه- ایران-

تاريخ : چهار شنبه 26 آبان 1395 | 7:46 | نویسنده : مهدی اژدری |

نکات قابل توجه این رنگ:

1: از نظر روانشناسی، قرمز ضربان قلب و متابولیسم را افزایش می دهد، پس آن را در غذا خوری یا اتاقی که به سرگرمی اختصاص یافته به کار بگیرید.

 

2: برای تعدیل حرارت، قرمز را با سفید همراه کنید و تضاد شادی ایجاد کنید که ثابت شده جلب توجه می کند.

 

3: در فنگ شویی، قرمز با عنصر آتش مرتبط است، پس هر جا که انرژی و محرک بیشتری برای تخیل خواستید مثل دفتر کار خانگی یا آشپزخانه  از آن استفاده کنید.

 

4: قرمز، کهن ترین رنگ است، در هر زبانی بعد از کشف لغات سیاه و سفید، لغتی به نام قرمز را یاد می گیرند.

 

5: از جذابیت های طبیعی این رنگ توانایی آن در خلق کانون توجه روی دیوار است.

 

6: تاکید های سفید همیشه با مبلمان قرمز خوب از کار در می آیند. برای ایجاد جذابیت مدرن و جامع، به علامت های ایست و کاربرد قرمز در پرچم های ملی توجه کنید.

 

چیدمان خانه به رنگ قرمز,دکوراسیون قرمز خانه

یاقوت یا فلفل قرمز، کافی است به این مواد و اشیای نیرومند فکر کنید تا قدرت قرمز را به خاطر آورید

 

یاقوت یا فلفل قرمز، کافی است انسان به این مواد و اشیای نیرومند فکر کند تا قدرت قرمز را به خاطر آورد. قرمز و تقریبا همه ی سایه ها و مظاهر آن رنگی است درخشان، روشن و بسیار مهیج. با این وجود، قرمز انگار همیشه فرهیخته، پیچیده و احساساتی است. قرمز می تواندهم صمیمی و هم رعب آور باشد: افسونگر و بی تکلف، شیک و آرام بخش است و تاثیر روحی دیر پایی بر جا می گذارد.

 

این نخستین رنگ از رنگ های روشن است که فراوان هم در مُد لباس و هم در خانه از آن استفاده شده است. زیرا کاربرد آن در بسیاری از سنت های فرهنگی ریشه دارد. قرمز رنگی است درخشان و خیره کننده، روشن و پر فروغ و کلاسیک است که هیچگاه نیروی خود را از دست نخواهد داد.

 

بر سر استفاده از رنگ قرمز همیشه نوعی افراط وجود دارد: آدم عادت دارد هنگام استفاده از آن دچار هیجان شود و هر چه می تواند از آن استفاده کند. و خود را در سایه های مختلف آن غرق کند. اگر می خواهید رنگ درخشان را بدون عدم تحمل اضافه کنید، مقدار کمی از سایه های آن را در بالش، آثار هنری یا در کفپوش اتاق در نظر بگیرید.

 

روانشناسی رنگ قرمز,دکوراسیون خانه به رنگ قرمز

چیدمان خانه به رنگ قرمز,دکوراسیون قرمز خانه

از جذابیت های طبیعی رنگ قرمز توانایی آن در خلق کانون توجه روی دیوار است

 

نکاتی برای چیدمان خانه به رنگ قرمز, نحوه چیدمان خانه به رنگ قرمز

دکوراسیون و چیدمان خانه, دکوراسیون و طراحی خانه

رنگ شناسی قرمز

 

دکوراسیون قرمز خانه, دکوراسیون و چیدمان قرمز خانه

دکوراسیون خانه به رنگ قرمز, چیدمان خانه به رنگ قرمز

روانشناسی دکوراسیون رنگ قرمز

 

دکوراسیون و چیدمان خانه,دکوراسیون خانه به رنگ قرمز

دکوراسیون خانه به رنگ قرمز

 

منبع : arel.ir


موضوعات مرتبط: دکوراسون
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- -روانشناسی- رنگ قرمز-دکوراسیون منزل-

تاريخ : چهار شنبه 26 آبان 1395 | 7:44 | نویسنده : مهدی اژدری |



جملات زیبا در مورد زندگی , زندگی زیباست

 

وقتي ناگهان اندوه سنگيني وارد شده است ....

وقتي ناگهان رنج عميقي وارد شده است .......

بسادگي اين به بدين معناست كه 

حالا ،فضايي بيشتري در خودت داري

واول بايد هزينه داشتنش را بپردازي

و اين چنين قلبت ،بزرگ و بزرگ تر شده است

و در ادامه به همان اندازه شادي و سرور ناب ،دريافت خواهي كرد

هنگامي كه بار الكتريكي محتوايي فضاي وارد شده درونت كه مي تواند هر نوعي از رنج نيز باشد ،تخليه شد ،

فضا خالي شده است و دل بزرگ براي جشن بزرگ ،آماده شده است

بنابرين ارزش آن را دارد

وهمه رنج اين بزرگ شدن فضاي درونت را ،با كمال ميل بپذير

زيرا پاداشي كه در انتظار توست ،

به مراتب بزرگ تر از رنجي ست که متحمل میشوی

 

جملات زیبا در مورد زندگی , زندگی زیباست

 

افراد زیادی هر روز می‌گویند زمان کافی ندارند، در حالی که دقیقا همان مقدار زمان را در روز دارند که به بیل گیست ، استیو جابز ، ادیسون ، رونالدو ، پاستور، مادر ترزا، لئوناردو داوینچی، آلبرت انیشتین و... داده شده بود.

 دوستان عزیزم زمان برای همه انسان ها به یک صورت می گذرد.همه در ابتدا یک شرایط را دارند و البته هر کسی با شناخت استعداد خویش می تواند بهترین باشد.همین امروز ساعاتی را به اینکه آیا در زمینه استعداد خویش گام برداشته اید یا خیر بپردازید.

به شما قول می دهم که اگر خود را باور کنید ، قطعا بهترین هستید.

 

جملات زیبا در مورد زندگی , زندگی زیباست

 

ﺧﺪﺍﯾﺎ؛ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪﺍﯼ ﮐﻪ ﻧﺎﻥ ﻣﺮﺍ ﺭﺑﻮﺩ،ﻧﺎﻥ

ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻭﺳﺘﯽ ﮐﻪ ﻗﻠﺐ ﻣﺮﺍ ﺷﮑﺴﺖ،ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ 

ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻧﮑﻪ ﺭﻭﺡ ﻣﺮﺍ ﺁﺯُﺭﺩ،ﺑﺨﺸﺎﯾﺶ 

ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﯾﺸﺘﻦِ ﺧﻮﯾﺶ، ﺁﮔﺎﻫﯽ ﻭ ﻋﺸﻖ ﻣﯽﻃﻠﺒﻢ...

ﺧــــــــــــــــــــــــــــــــــﺪﺍﯾﺎ؛

ﺩﺭ ﺁﻥ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﮐﻪ ﻏﺮﻭﺭ ﻣﺮﺍ ﺩﺭ ﺁﻏﻮﺷﺶ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ، ﺑﻪ ﺗﻮ ﭘﻨﺎﻩ ﻣﯽﺑﺮﻡ...

ﺩﺭ ﺁﻥ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﮐﻪ ﻫﻮﺱ ﭼﻮﻥ ﺯﯾﺒﺎﺭﻭﯾﯽ ﺯﺷﺖ ﻃﯿﻨﺖ، ﺑﻪ ﻣﻦ ﺍﺷﺎﺭﻩ

ﻣﯿﮑﻨﺪ، ﺑﻪ ﺗﻮ ﭘﻨﺎﻩ ﻣﯿﺒﺮﻡ...

ﺩﺭ ﺁﻥ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﮐﻪ ﻫﺮ ﺻﺪﺍﯾﯽ ﺟﺰ ﺻﺪﺍﯼ ﺗﻮ ﺑﻪ ﮔﻮﺷﻢ ﺯﯾﺒﺎ ﻣﯿﺸﻮﺩ، ﺑﻪ

ﺗﻮ ﭘﻨﺎﻩ ﻣﯿﺒﺮﻡ...

ﺩﺭ ﺁﻥ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﮐﻪ ﻣﺮﺍ ﺑﺮ ﺩﺳﺘﻬﺎ ﻣﯿﺒﺮﻧﺪ،

ﺑﯽ ﻫﯿﭻ ﺯﺍﺩ ﻭ ﺗﻮﺷﻪﺍﯼ،

ﺑﻪ ﺗﻮ ﭘﻨﺎﻩ ﻣﯿﺒﺮﻡ...

 

جملات زیبا در مورد زندگی , زندگی زیباست

 

هر وقت روز بدى را تجربه ميكنيد

و انگار تمام اتفاق هاى آن روزتان بر خلاف ميل شماست

اين را فراموش نكنيد كه

هيچكس به شما وعده نداده است كه زندگى شما بدون مشكل خواهد بود!

بدون روزهاي سخت ، شما هيچوقت قدر روزهاى خوب رو نميدونيد!

يك نفس عميق بكشيد،و به خود بگوييد

اين فقط يك روز بد است، نه يك زندگى بد!

يادت بماند كه،

"مردم همانقدر شاد هستند كه ذهنشان را به سمت شادى مى برند....

 


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- - زندگی- زیبا-

تاريخ : چهار شنبه 26 آبان 1395 | 7:37 | نویسنده : مهدی اژدری |
 قنبری گفت: امروزه مساله ازدواج و تشکیل خانواده با توجه به تغییر و تحولات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در جامعه از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و ساختن جامعه نیازمند خانواده سازی است.
 

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان اصفهان سمینار یک روزه (مدیریت تعالی ) بمنظور هم اندیشی و تبادل نظر درباره موضوع مدیریت تعالی و مهندسی خانواده با حضور شورای معاونان دادگستری، روسای حوزه‌های قضایی، دادستان ها و مدیران کل ادارات استان اصفهان در تالار فرشچیان این شهر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمدرضا قنبری معاون اجتماعی دادگستری اصفهان با اشاره به اهمیت موضوع خانواده بیان کرد: ازدواج و تشکیل خانواده پیوندی مقدس، میثاقی محکم، بنایی محبوب نزد خداوند و عاملی موثر در حفظ دین، پذیرش عبادت انسان، تکوین مودت در رحمت، پاسداری از حریم عفت، تضمین رزق و روزی و تعظیم سنت نبوی است.

وی گفت: مکتب متعالی اسلام ازدواج را وسیله ای برای رشد و کمال و بقای دین، تکامل اخلاق، تشکیل نهاد خانواده، تامین سلامت جامعه و دوام و بقای نسل می‌داند و پیروان خود را به تسریع در امر ازدواج دعوت می کند و آن را گامی مثبت در انجام مسئولیت عبودی و اجتماعی انسان به شمار می آورد.

این مقام قضایی اظهار کرد: امروزه مساله ازدواج و تشکیل خانواده با توجه به تغییر و تحولات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در جامعه از جمله گسترش فرهنگ تجمل گرایی، فاصله افتادن بین ارزش های والدین و فرزندان، بالا رفتن سن ازدواج بنا به دلایل مختلف اقتصادی، اجتماعی و ... با چالش جدی روبرو شده است.

معاون اجتماعی دادگستری اصفهان تصریح کرد: از آنجا که یکی از عوامل مهم از هم گیسختگی مهمترین نهاد اجتماعی و اساس جامعه یعنی خانواده، طلاق است، بررسی طلاق و بویژه عواملی که منجر به این امر می‌شوند خود به خود ضرورت پیدا می کند. همچنین بررسی عواملی که باعث گرایش زوجین به طلاق می شود بخاطر پیامدهایی که در پی دارد بیشتر حائز اهمیت است.

در ادامه این همایش  جلال ریزانه مدیر امور اداری و استخدامی دادگستری استان اصفهان نیز گفت: رمز موفقیت افراد، داشتن چشم انداز روشن در زندگی است. هوش و توان اقتصادی بـالا تاثیر چندانی در رسیدن به موفقیت ندارد بلکه داشتن چشم انداز روشن از آیـنده رمز اصلی موفقیت است.

وی گفت: چشم انداز سازی از مهمتریـن نقش های رهبر و مدیران جامعه محسوب می‌شود. لذا داشتن مهارت‌های سرپرستی، رهبری و مربیگری در رسیدن به موفقیت از ارزش بـالایی برخوردار است.

این مقام مسئول بـا بیان ایـنکه جدیدتریـن روش در حوزه مربیگری، مدل مونتوریـنگ است،گفت: ایـن مدل به نوعی مشاوره در زمیـنه شناسایی استعداد افراد و تغییراتی می پردازد که بـاید در ایـن افراد رخ دهد تا بتوانند مسیر رشـد و تعالی خود را طی کنند.

انتهای پیام/


موضوعات مرتبط: فرهنگی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- ازدواج -تشکیل خانواده -

تاريخ : دو شنبه 24 آبان 1395 | 7:52 | نویسنده : مهدی اژدری |

 هنگامی که موضوع میوه های عضو خانواده مرکبات مطرح می شود، پرتقال و لیمو محبوب‌ترین گزینه ها هستند. اما میوه دیگری نیز در این خانواده وجود دارد که اغلب دست کم گرفته می شود. گریپ فروت میوه ای است که از برخی فواید سلامت قابل توجه بهره می برد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، گریپ فروت به واسطه ویژگی های ارتقا سلامت و مبارزه با بیماری خود به عنوان «میوه ای از بهشت» شناخته می شود. گریپ فروت میوه ای احیاکننده و خوشمزه است که از محتوای ویتامین C، یک نوع آنتی اکسیدان، بالایی سود می برد. همچنین، این میوه منبع خوبی برای ویتامین A، پتاسیم، فولات، تیامین، ویتامین B6، کلسیم، آهن، مس، فسفر، منیزم، مواد مغذی گیاهی و فلانوئیدها است.

گریپ فروت از میزان کالری پایینی برخوردار است. در ادامه با برخی از فواید سلامت این میوه بیشتر آشنا می شویم.

کمک به کاهش وزن

گریپ فروت سرشار از ویتامین C، فیبر و آب است و برای افرادی که در تلاش برای کاهش وزن هستند، گزینه ای ایده‌آل محسوب می شود. ویتامین C موجود در گریپ فروت عملکرد سیستم سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد و همچنین سوخت و ساز چربی را تنظیم می کند و از این رو، به چربی سوزی کمک می کند.

محتوای فیبر و آب گریپ فروت نیز به کاهش دردهای گرسنگی کمک می کنند. این میوه می تواند به جذب و کاهش نشاسته و قند در بدن کمک کند.

پس در رژیم کاهش وزن خود نوشیدن یک لیوان آب گریپ فروت یا خوردن نیمی از یک میوه گریپ فروت پیش از وعده های غذایی را فراموش نکنید.

تثبیت قند خون

انجمن دیابت آمریکا مصرف گریپ فروت را برای افرادی که از دیابت رنج می برند، توصیه می کند. این میوه با شاخص قند خون پایین به افزایش ناگهانی و شدید قند خون پس از مصرف آن منجر نمی شود.

فلانوئید موجود در گریپ فروت که به نام نارینجنین شناخته می شود، حساسیت بدن به انسولین را افزایش می دهد و همچنین به حفظ وزنی سالم کمک می کند.

افراد مبتلا به دیابت باید روزانه نصف یک میوه گریپ فروت را در رژیم غذایی خود بگنجانند تا به مدیریت سطح قند خون آنها کمک کند.

نکته: گریپ فروت برای افرادی که داروهای خاص مانند استاتین ها و مسدودکننده های کانال کلسیم مصرف می کنند، مناسب نیست.

محافظت در برابر سرطان

گریپ فروت به کاهش خطر ابتلا به سرطان های معده، روده بزرگ، مثانه، پستان و مری کمک می کند. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان با رادیکال های آزاد، مواد خطرناکی که موجب آسیب سلول ها در بدن می شوند و در نهایت مسئول بیماری های مرگبار مانند سرطان هستند، مبارزه می کند.

کاهش خطر سنگ های کلیه

با نوشیدن روزانه آب گریپ فروت، شما می توانید خطر سنگ های کلیه اگزالات کلسیم را کاهش دهید. محتوای بالای اسید سیتریک موجود در گریپ فروت به جلوگیری از تشکیل سنگ ها و حتی شکستن سنگ های کوچکی که شکل گرفته اند، کمک می کند. اسید سیتریک موجب می شود تا ادرار محیطی کمتر مطلوب برای شکل گیری سنگ ها باشد.

نه تنها برای سنگ کلیه، بلکه گریپ فروت برای سلامت کلی کلیه ها نیز خوب است. مطالعه ای که در سال 2011 در نشریه Plos One منتشر شد، نشان داد که محتوای فلانوئید بالای گریپ فروت دارای آثار هیپولیپیدمیک و ضد التهابی است و از این رو، به درمان چربی خون، دیابت و عفونت ویروس هپاتیت C کمک می کند.

محافظت از سلامت قلب

گریپ فروت سرشار از ویتامین C است و از این رو، مصرف آن برای سلامت قلب خوب است. مطالعه ای که در سال 2015 در نشریه American Journal of Clinical Nutrition منتشر شد، نشان داد، خطر ابتلا به بیماری قلبی در افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند 15 درصد کمتر است. افرادی که دارای بالاترین سطوح ویتامین C در پلاسمای خون خود بودند از نرخ های کاهش یافته بیشتر بیماری قلبی برخوردار بودند.

محتوای بالای پتاسیم در گریپ فروت نیز به عنوان یک گشادکننده عروق کار می کند که به معنای کمک به رگ های خونی و عروق در کسب آرامش است. این شرایط به نوبه خود فشار خون را کاهش می دهد و خطر حملات قلبی و سکته های مغزی کمتر می شوند.

کاهش کلسترول بد

گریپ فورت سرشار از چندین فلانوئید است. هسپریدین یکی از آنها است که به افزایش کلسترول خوب (HDL) و پایین آمدن کلسترول بد (LDL) و تری گلیسیرید کمک می کند.

بنابر نتایج مطالعه ای که در سال 2006 در نشریه Journal of Agricultural and Food Chemistry منتشر شد، تنها با خوردن یک گریپ فروت در روز می توانید به کاهش سطوح کلسترول بد به میزان 15.5 درصد و تری گلیسیرید به میزان 27 درصد کمک کنید.

فیبر محلول در گریپ فروت از ورود کلسترول به جریان خون طی فرآیند گوارش جلوگیری می کند که این شرایط مانع از سخت شدن رگ ها شده و خطر بیماری های قلبی عروقی و فشار خون بالا را کاهش می دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

گریپ فروت به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و مشکل عفونت های مکرر و سرماخوردگی ها را کاهش می دهد. ویتامین C موجود در گریپ فروت به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل می کند و با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. این شرایط به بدن در ایجاد مقاومت در برابر پاتوژن ها (عوامل بیماری‌زا) که موجب سرماخوردگی و دیگر بیماری های عفونی می شوند، کمک می کند. همچنین، این ویتامین می تواند به کوتاه کردن دوره بیماری و کاهش شدت نشانه های بیماری های عفونی کمک کند.

ویتامین C در حفظ و نگهداری از بافت همبند سالم و کمک به بهبود زخم نیز نقش دارد.

افزون بر این، گریپ فروت به کاهش التهاب در بدن کمک می کند که برای افراد مبتلا به بیماری هایی مانند آسم، استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید می تواند مفید باشد.

بهبود سلامت پوست

از آنجایی که گریپ فروت سرشار از ویتامین C است، مصرف آن برای سلامت پوست نیز مفید است. این ویتامین برای تولید کلاژن ضروری است که به حفظ نرمی و انعطاف پذیری پوست کمک می کند.

ماهیت آنتی اکسیدانی ویتامین C با پیری سلولی در بدن که به واسطه رادیکال های آزاد مضر کلید می خورد، مبارزه می کند.

افزون بر این، ماهیت اسیدی گریپ فروت به محو شدن لکه های پوستی به واسطه کاهش تولید بیش از اندازه رنگدانه پوستی کمک می کند.

پتاسیم موجود در گریپ فروت از پوست در برابر پرتوهای مضر فرابنفش خورشید محافظت می کند که این شرایط نشانه های پیری زودرس مانند چین و چروک ها و لکه های سن را کاهش می دهد.

پس به طور مرتب آب گریپ فروت تازه بنوشید تا از پوستی خوب و سالم بهره مند شوید.

برای لایه برداری پوست می توانید ماسکی متشکل از آب نصف یک گریپ فروت، یک قاشق غذاخوری عسل، و نصف فنجان آرد جو دو سر تهیه کنید. این ماسک را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس با دست مرطوب آن را پاک کنید. از این ماسک هفته ای یک بار استفاده کنید.

مبارزه با بیماری لثه

ویتامین C برای برخورداری از لثه هایی سالم ضروری است که دندان های ما را محکم سر جای خود نگه می دارند. از آنجایی که گریپ فروت منبع خوبی برای ویتامین C است، نقشی کلیدی در مبارزه با بیماری لثه ایفا می کند.

مطالعه ای که در سال 2005 در نشریهBritish Dental Journal منتشر شد، نشان داد که مصرف روزانه گریپ فروت خونریزی لثه را در میان افرادی که از بیماری لثه رنج می بردند، کاهش داد. این شرایط به واسطه افزایش سطوح ویتامین C در آنها رخ داد که به ترمیم لثه کمک می کند.

تنها کافی است روزانه یک یا دو عدد گریپ فروت را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از بیماری لثه پیشگیری کرده و حتی آسیب های ناشی از آن را بهبود ببخشید.

پاکسازی کبد

گریپ فروت منبعی سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است و به پاکسازی و سم زدایی کبد کمک می کند. گلوتاتیون، یک آنتی اکسیدان قدرتمند، در خنثی سازی رادیکال های آزاد و کمک به سم زدایی فلزات سنگین از کبد نقش دارد.

مواد مغذی گیاهی به نام لیمونوئیدها که در گریپ فروت یافت می شوند به دفع ترکیبات سمی از کبد به وسیله افزایش محلولیت آنها در آب کمک می کنند.

افزون بر این، ترکیب فلانوئیدی که به نام نارینجنین شناخته می شود به کبد در چربی سوزی به جای ذخیره آن کمک می کند. تجمع چربی در کبد یکی از دلایل اصلی ابتلا به بیماری کبد چرب است.

روزانه نصف لیوان آب گریپ فروت تازه به همراه صبحانه بنوشید تا عملکرد کبد خود را بهبود ببخشید.

 


موضوعات مرتبط: تغذیه سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-خانواده سبزیجات سلامت کاهش وزن مرکبات -

تاريخ : دو شنبه 24 آبان 1395 | 7:46 | نویسنده : مهدی اژدری |

اگر نگران سلامتی تان هستید و به خوردن میوه علاقه دارید این میوه ها را نخرید زیرا با خوردن آن سرطان به جانتان می افتد.

این میوه ها سرطان زا هستند!+ روش تشخیص و تصویر

میوه ها در رژیم غذایی سالم جایگاه ویژه ای دارند اما نکته مهم در مصرف میوه ها نبود سم و مواد شیمیایی مضر کشاورزی است. بسیاری از این سموم شیمیایی، آفت کش ها و واکس های مورد استفاده برای سلامت بدن مضر بوده  و حتی سرطان زا نیز هستند.
 
یکی از مواد شیمیایی که برای حفظ بهتر و طولان مدت میوه، بازار پسندی و فروش بهتر استفاده می شود  واکس است. این ماده شیمیای ازموادی تشکیل شده که روغن موتور از مشتقات آن ساخته می شود. این موم یا واکس برای بدن ما بسیار خطرناک و سمی بوده و تهدید کننده سلامت و جان انسان است و در طی فرآیند انتقال موجب حذف واکس طبیعی میوه می شود.
 
ما به شما یک تست معرفی می کنیم که به کمک آن می توان از وجود واکس بر روی میوه آگاه شوید. در این روش کافی است که آب داغ را بر روی سیب بریزید و اگر این میوه واکس خورده و سرطان زا باشد مواد سفیدی روی آن ظاهر می شود.
تولید کنندگان این ماده ادعا می کنند که این واکس باکتری و قارچ ها را از میوه دورمی کند اما واقعیت این است که این ماده با تغییر رنگ میوه ها آنها را جذاب تر کرده و خوشمزه تر جلوه داده و موجب ترغیب خریداران می شود.
 
پس از جنجال های زیادی که در خصوص استفاده واکس و مضرات آن به وجود آمد، تولیدکنندگان مجبور شدند مواد تشکیل دهنده این ماده شیمیایی را فاش کنند که در نتیجه تحقیقات مشخص شد واکس میوه دارای ترکیبات سمی و آلرژی زا است. 
 
علاوه بر این، واکس میوه سرشار از مواد نگهدارنده، رنگ های مصنوعی و قارچ کش است که متاسفانه همه این مواد به عنوان ترکیبات سرطان زا شناخته شده اند البته به تازگی برخی شرکت های تولید کننده واکس هایی را از ترکیبات طبیعی موم عسل، رزین چوب و موم نخل(از برگ درخت نخل) تولید کرده اند که همان خاصیت های ضد باکتری و قارچ را داشته و به نگه داری بهتر آن نیز کمک می کند.
 
اگر به طور کلی ترجیح می دهید که هیچ ماده مصنوعی بر روی میوه هایی که می‌خورید وجود نداشته باشد باید هر میوه را فقط  در همان فصل برداشت خریداری کنید.

موضوعات مرتبط: تغذیه سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-میوه -سرطان-

تاريخ : دو شنبه 24 آبان 1395 | 7:43 | نویسنده : مهدی اژدری |

خوابیدن روی پهلو کمترین ضرر طبیعی را می تواند برای ستون فقرات به همراه داشته باشد.

فواید خوابیدن روی پهلوی چپ

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که کدام وضعیت می تواند بهترین گزینه برای خوابیدن باشد؟ برخی پاسخ این پرسش را برای خود یافته اند، اما برای بسیاری دیگر این مساله نامشخص باقی مانده و همچنان در به خواب رفتن دچار مشکل هستند. در این میان، کارشناسان نه تنها بهترین گزینه را خوابیدن روی پهلو می دانند، بلکه خوابیدن روی یک پهلوی مشخص را نیز توصیه می کنند.

دکتر جان دویلارد با مد نظر قرار دادن آیورودا، یک روش درمانی قدیمی که در هند ریشه دارد، خوابیدن روی پهلوی چپ را ایده آل‌ترین روش برای استراحت عنوان کرده است. در ادامه برخی دلایل که به مفید بودن انجام این کار اشاره دارند را ارائه می کنیم.

ستون فقرات و تنفس

خوابیدن روی پهلو کمترین ضرر طبیعی را می تواند برای ستون فقرات به همراه داشته باشد. خوابیدن به پشت فشار بیش از انداره روی قسمت بالایی پشت و کفل ها وارد می کند و قسمت پایینی پشت نیز در وضعیت معلق باقی می ماند که در بلند مدت مضر است. به همین ترتیب، خوابیدن روی شکم بر قسمت پایینی پشت و گردن فشار وارد می کند. خوابیدن روی پهلو بهترین حالت محسوب می شود و جریان هوای مطلوب به ریه ها را فراهم می کند.

گوارش

با توجه به مسیری که روده در شکم دنبال می کند، در صورتی که به پهلوی چپ بخوابید ضایعات مواد غذایی هرچه سریع‌تر پردازش می شوند. در این وضعیت غذا روان‌تر و سریع‌تر از روده کوچک به روده بزرگ منتقل می شود. حتی توصیه می شود پس از خوردن غذا به مدت 10 دقیقه روی پهلوی چپ خود دراز بکشید تا به گوارش هر چه بهتر مواد غذایی کمک کرده و بهبودی سریع‌تر از «کمای غذایی»، حالتی از خواب یا بی حالی شدید که واسطه مصرف مقدار زیاد غذا شکل می گیرد، حاصل شود.

تخلیه لنف

بخش اعظم سیستم لنفاوی در سمت چپ بدن قرار گرفته و هنگامی که تراکم لنفاوی رخ می دهد، اغلب سمت چپ بدن را درگیر می کند. در نتیجه هنگامی که روی پهلوی چپ خود خوابیده اید به نیروی گرانش اجازه می دهید تا مقداری از فشار تخلیه لنف از قلب و طحال شما دور شود که هر دو این اندام ها نیز در سمت چپ بدن قرار گرفته اند.

اگرچه خوابیدن روی پهلوی چپ می تواند برای انسان مفید باشد، اما به گفته دکتر استیون پارک، متخصص خواب، تلاش برای ایجاد تغییر اجباری در وضعیت خوابیدن می تواند شرایط را بدتر سازد زیرا فرد عادات خواب خود را از بین می برد. با این وجود، اگر به وضعیت خواب مشخصی عادت نکرده اید و در پی یافتن بهترین گزینه هستید، خوابیدن روی پهلوی چپ می تواند ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

منبع: عصر ایران


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- امام علی -فواید -خوابیدن -پهلوی چپ-

تاريخ : دو شنبه 24 آبان 1395 | 7:41 | نویسنده : مهدی اژدری |

امامان شیعه به تاسی از حضرت امیرالمومنین علیه السلام، در برابر مشکلات سعی کرده اند تا با الگوگیری از ایشان، تصمیمات صحیحی را اتخاذ نمایند.

م

در بررسی سیره، به دنبال هر نوع فعل و رفتار از هر کس نیستیم؛ بلکه به دنبال مجموعه ای از اعمال و رفتار افراد حکیم و عاقلی هستیم که دارای ویژگی های خاصی هستند و صلاحیت رهبری و هدایت مردم را دارند. بر این باوریم که معصومین(علیهم السلام) انسان های کاملی هستند و کوچک ترین رفتار و گفتار آنان دارای دلیلی حکیمانه است؛ چون همه ی رفتار آن بزرگواران دقیق و حساب شده است و بر اساس مصالح معین صادر گردیده.
سیره اخلاقی و تربیتی معصومین(علیهم السلام) عبارت است از: «سبک، روش و قواعد خاص رفتار معصومین(علیهم السلام) که از جنبه های گوناگون زندگی آنان، قابل استنباط است». بدین ترتیب، هر رفتاری که از معصوم(علیه السلام) سرزده است، چه در محیط فردی و عبادی و بدون توجه به دیگران، و چه در محیط اجتماعی و تربیتی به منظور اثرگذاری بر دیگران، منشأ استخراج سبک و روش کلی رفتاری ایشان قرار می گیرند.

روش ائمه در برخورد مشکلات:

الف: سکوت امام علی علیه السلام به خاطر حفظ اصل اسلام همراه با انتقاد در فرصت های مناسب یک اصل اساسی در رفتار سیاسی آن حضرت است؛ آن هم با این تعبیر صریح امیرمؤمنان علیه السلام در خطابه ی شقشقیه که فرمود: صبرت و فی الحلق شجی و فی العین قذی أری تراثی نهبا. امام حسین علیه السلام هم در نامه ای که از مکه به اهل بصره نوشتند، همین مضامین را درباره ی نگرش تاریخی خود مطرح کردند. کلام امام این بود: فاستاثر علینا قومنا بذلک، فرضینا و کرهنا الفرقه قوما - قریش ٓ در این بار بر ما ستم کردند، ما هم راضی شدیم چون از اختلاف پرهیز داشتیم.

امامان شیعه به تاسی از حضرت امیرالمومنین علیه السلام، در برابر مشکلات سعی کرده اند تا با الگوگیری از ایشان، تصمیمات صیحیحی را اتخاذ نمایند.

ب: مرحله ی دوم تلاش برای به دست گرفتن خلافت بود که البته بعد از سقیفه هم وجود داشت. پس از خلافت خلیفه دوم، امام در شوری شرکت کرد و تا مرز خلیفه شدن پیش رفت. با کشته شدن خلیفه ی سوم، امام تمایل چندانی در به عهد گرفتن خلافت نداشت؛ اما به اصرار مردم آن را پذیرفت و سیاست اصلاح را پیشه کرد. چهار سال و نه ماه تلاش، صرف نظر از آثار جانبی آن در برجای گذاشتن میراث گرانبهای سخنان و مکتوبات امام و تأثیری که بر روند تاریخ تشیع در عراق داشت، نتیجه ی عملی در پی نداشت و معاویه که خود را در امتداد تاریخ خلافت می دانست و در این ادعا راست نمی بود، به قدرت رسید.
ج: حکومت ششم ماهه ی امام حسن در ادامه ی حکومت امام علی علیه السلام یعنی تلاش برای اصلاح است؛ پس از آن، کوتاه آمدن اجباری و پذیرفتن معاویه مشروط به آن که این وضیعت موروثی نباشد و ادامه نیابد. یعنی هنوز فرصت برای در دست گرفتن رشته ی امور وجود دارد.
د: تمام شدن مدت صلح تحمیلی؛ روی کار آمدن یزید و عدم بیع تامام حسین علیه السلام با یزید و آغاز نهضت و مخالفت که باز به هدف اصلاح صورت می گرفت.چه به قدرت برسد و چه نرسد. امام حسین علیه السلام در برابر اصرار بر بیعت با یزید، به عتبد بن ابی سفیان می فرماید: یا عبته! قد علمت، انا أهل بیت الکرامه، و معدن الرساله، و أعلام الحق الذین أودعه الله عزوجل قلوبنا و أنطق به ألسنتنا، فنطقت باذن الله و لقد سمعت جدی صلی الله علیه و آله یفول: ان الخلافه محرمه علی ولد أبی سفیان  ای عثبه! تو آگاهی که ما اهل بیت کرامت، معدن رسالت و نشانه های حق هستیم که خداوند آنها را در قلوب ما به ودیعت نهاده و بر زبان ما جاری کرده است. من به اجازه ی خداوند سخن گفتم و خود از جدم شنیدم که فرمود: خلافت بر فرزندان ابو سفیان حرام است.


منبع:
دانشنامه اهل بیت
تاملی در نهضت عاشورا


موضوعات مرتبط: مذهبی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- امام علی - آل علی- مشکلات-دشواری ها-

تاريخ : دو شنبه 24 آبان 1395 | 7:19 | نویسنده : مهدی اژدری |



دیوان اشعار شیخ بهایی , شاعران ایرانی

اشعار زییا و خواندنی شیخ بهایی

 

بهاء الدین محمد عاملی مشهور به شیخ بهایی از دانشمندان بنام عهد شاه عباس صفوی است. وی در سال ۹۵۳ هجری قمری در بعلبک متولد شد. در ۱۳ سالگی همراه پدرش به ایران مهاجرت کرد. از آثار او می‌توان به کشکول، دیوان غزلیات، جامع عباسی (در فقه)، خلاصةالحساب، تشریح الافلاک و دو مثنوی معروف " نان و حلوا" و "شیر و شکر" اشاره کرد. وی در سال ۱۰۳۰ هجری قمری در اصفهان دار فانی را وداع گفت. جنازهٔ او را به مشهد انتقال دادند و در مسجد گوهرشاد دفن کردند.

 

آتش به جانم افکند، شوق لقای دلدار

از دست رفت صبرم، ای ناقه! پای بردار

ای ساربان، ! خدا را؛ پیوسته متصل ساز

ایوار را به شبگیر، شبگیر را به ایوار

در کیش عشقبازان، راحت روا نباشد

ای دیده! اشک می‌ریز، ای سینه! باش افگار

هر سنگ و خار این راه، سنجاب دان و قاقم

راه زیارت است این، نه راه گشت بازار

با زائران محرم، شرط است آنکه باشد

غسل زیارت ما، از اشک چشم خونبار

ما عاشقان مستیم، سر را ز پا ندانیم

این نکته‌ها بگیرید، بر مردمان هشیار

در راه عشق اگر سر، بر جای پا نهادیم

بر ما مگیر نکته، ما را ز دست مگذار

در فال ما نیاید جز عاشقی و مستی

در کار ما بهائی کرد استخاره صد بار

 


موضوعات مرتبط: فرهنگی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-آتش - جانم-شیخ بهایی-

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:56 | نویسنده : مهدی اژدری |

راه حل سحرخیزی

سحرخیزی می‌تواند فواید چشمگیری برای رژیم غذایی، ظاهر و حتی شغل شما داشته باشد

 

همان گونه که خواب کافی و به اندازه شبانه برای بدن مفید است، سحرخیزی نیز می‌تواند فواید چشمگیری برای رژیم غذایی، ظاهر و حتی شغل شما داشته باشد. در ادامه با برخی از فواید سحرخیزی بیشتر آشنا می‌شویم.

 

ورزش می‌کنید 

اگر صبح زود از خواب بیدار شوید می‌توانید زمان اضافه ای که در اختیار دارید را به ورزش کردن اختصاص دهید که از دویدن در پارک تا تمرین با وزنه در باشگاه را شامل می‌شود. ورزش کردن روش خوبی برای آغاز یک روز پر نشاط است و این عادت می‌تواند روحیه و بهره‌وری شما را افزایش دهد.

 

شما می‌توانید زمان اضافی خود را به انجام یوگا اختصاص دهید که نه تنها بدن را بیدار می‌سازد بلکه انرژی بیشتری به شما بخشیده و در کل احساس آرامش و استرس کمتر را به همراه دارد. انجام تمرینات ورزشی صبحگاهی موجب می‌شود تا رویدادها و مسئولیت‌های غیر منتظره عصرگاهی در روند ورزش شما اختلالی ایجاد نکنند.

 

شما می‌توانید از آرامش و سکوت صبحگاهی برای تنظیم فهرست کارهایی که در طول روز باید انجام دهید یا ثبت تفکرات و ایده‌هایی که مد نظر دارید، استفاده کنید. انجام این قبیل کارها می‌تواند آرامش ذهن را به همراه داشته و برای روز پیش رو هرچه بیشتر آماده باشید. مدیتیشن می‌تواند ذهن و روان شما برای ادامه روز تقویت کند. مطالعات نشان داده اند که مدیتیشن می‌تواند اضطراب را کاهش دهد، مهارت‌های استدلالی را بهبود ببخشد، و روابط قوی را حفظ کند.

 

خلق و خوی‌تان بهبود می‌یابد 

مطالعات نشان داده اند که سحرخیزان در مقایسه با آنهایی که تا دیر وقت بیدار می‌مانند، افرادی شادتر هستند و نگاه مثبت‌تری نسبت به محیط اطراف و رویدادهایی که رخ می‌دهند، دارند. همچنین، سحرخیزان احساس سلامتی بیشتری می‌کنند که احتمالا به خاطر همگامی ساعت داخلی بدن آنها با طلوع خورشید است.

 

بهره‌وری بیشتر 

آرامش صبحگاهی می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد. در نبود صداهای مزاحم و ناهنجار جلسات، ایمیل‌ها و گفت‌وگوهای اطراف اداره، شما می‌توانید روز خود را پیش از هر فرد دیگری آغاز کرده و از این زمان آرام بیشترین استفاده را ببرید.

  

از ظاهر بهتری برخوردار می‌شوید 

سحرخیزی نه تنها می‌تواند احساس بهتری در شما ایجاد کند بلکه به کسب ظاهری بهتر نیز کمک می‌کند. زمان اضافی که هنگام صبح در اختیار دارید را می‌توانید به انجام کارهایی کوچک مانند اطو کردن لباس، مرتب کردن مو، کوتاه کردن ناخن و غیره اختصاص دهید. طی مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، ۸۰ درصد پاسخ دهندگان به این نکته اشاره داشتند که ظاهر و لباس یک متقاضی کار اثر قابل توجهی بر احتمال استخدام آنها دارد.

 

سالم‌تر غذا می‌خورید 

هنگامی که عجله دارید ممکن است وسوسه شوید در مسیر رفتن به محل کار غذاهایی مانند یک دونات یا کیک را به عنوان صبحانه انتخاب کنید. اما تمام این کالری‌های اضافی صبحگاهی می‌توانند به سرعت روی یکدیگر جمع شده و به بروز مشکلات سلامت مانند چاقی منجر شوند.نتایج مطالعه ای که در سال ۲۰۱۱ توسط دانشگاه نورث وسترن انجام شد، نشان داد افرادی که شب‌ها دیر می‌خوابند نسبت به افرادی که صبح زود از خواب بیدار می‌شوند روزانه ۲۴۸ کالری بیشتر دریافت می‌کنند، دو برابر بیشتر فست فود و نصف آنها میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند.

 

افرادی که تا دیر وقت بیدار بودند از متوسط شاخص توده بدنی (BMI) بالاتری نیز برخوردار بودند.در مقابل، اگر سحرخیز باشید از زمان کافی برای درست کردن صبحانه ای سالم و سرشار از پروتئین (به عنوان مثال، تخم مرغ، میوه، و نان تست گندم سبوس دار) برخوردار خواهید بود و به واسطه احساس سیری، کمتر درگیر هوس خوردن تنقلات و میان وعده‌ها در طول روز می‌شوید.

  

از شلوغی و ترافیک دور می‌شوید 

گیر افتادن در ساعات شلوغ روز و ترافیک‌های طاقت‌فرسا می‌تواند حتی پیش از آن که کار خود را آغاز کنید، روز شما را مختل کند. در مقابل، صبح زود از خواب بیدار شده و زودتر از خانه خارج شوید تا از ازدحام و شلوغی دور بمانید و البته اگر با خودرو تردد می‌کنید می‌توانید جای پارک بهتری نیز پیدا کنید. اگر به اندازه کافی وقت دارید حتی می‌توانید از نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای در مسیر خود به سمت محل کار لذت ببرید تا روز خود را هرچه بهتر آغاز کنید.

 

منبع: روزنامه آرمان/برترینها


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-سحرخیز -کامروا -

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:55 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

تا به حال فکر کرده اید که حمام های گرم و مرطوب چه تاثیری بر وسایلی که در فضای آن نگهداری می شوند، می گذارند؟ این نکته یکی از دلایلی است که باید دست به کار شوید و وسایل حمام خود را جابه جا کنید. در این مطلب ۱۰ وسیله مهمی را که همین حالا باید از فضای حمام حذف شوند را معرفی می کنیم:

 

صابون جامد را در حمام نگه ندارید.

برای بهداشت بیشتر و تمیز کردن راحت تر حمام خانه صابون قالبی و جامد را کنار بگذارید. از صابون مایع پمپی استفاده کنید تا دیگر نیازی به تمیز کردن جا صابونی جرم گرفته یا رو شور کدر و صابونی در سرویس بهداشتی نداشته باشید.

 

نگهداری وسایل نامناسب در حمام, اشتباهاتی در دکوراسیون حمام

به جای صابون جامد از صابون مایع پمپی استفاده کنید

 

نگهداری نامناسب دارو

هرگز این اشتباه را نکنید! سرویس بهداشتی به علت رطوبت و نوسان دمایی به هیچ وجه فضای مناسبی برای نگهداری دارو نیست. داروها را در مکانی با دمای محیط قرار دهید که دارای درجه حرارت ۳۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد باشند.

 

حذف وسایل داخل حمام,نگهداری وسایل ممنوعه داخل حمام

نگهداری دارو در سرویس بهداشتی نادرست می باشد

 

بدلیجات و جواهرات

محیط مرطوب حمام در فرآیند اکسید شدن جواهرات و بدلیجات تاثیرگذار هستند و باعث تیره و کدر شدن جواهرات و بدلیجات می شوند، حتی اگر شما در زیر دوش هم از آنها استفاده نکنید. بدلیجات و جواهرات گرانبهای خود را در فضای خشک و خنک نگهداری کنید.

 

وسایلی برای قرار ندادن در حمام, دکوراسیون و چیدمان حمام

بدلیجات و جواهرات را هرگز در حمام نگه ندارید

 

لوازم آرایش از رطوبت حمام دور شوند.

تفاوتی نمی کند از چه نوع لوازم آرایشی استفاده می کنید پودر، کرم یا انواع مایع؛ همه لوازم آرایش باید در مکانی با دمای محیط نگهداری شوند. بنابراین آنها را در حمام قرار ندهید. در دکوراسیون اتاق خواب حتما قفسه و فضای مناسبی برای لوازم آرایش پیدا می شود.

 

چیدمان و طراحی حمام,قرار ندادن وسایل داخل حمام

لوازم آرایشی را در محیط مرطوب حما نگهداری نکنید

 

استفاده اشتباه از عطر در دکوراسیون حمام

نکاتی که تا حالا گفته شد درمورد عطر و ادکلن هم صدق می کند. حتی اگر تمایل دارید از شیشه های زیبای عطر در دکوراسیون حمام برای زیباتر شدن فضا استفاده کنید، دست نگه دارید! گرما و رطوبت فرآیند اکسید شدن را سریعتر می شود و باعث می شود اسانس و رایحه عطر خیلی سریعتر از بین برود.

 

اشتباهاتی در دکوراسیون حمام, وسایلی برای قرار ندادن در حمام

قرار دادن شیشه های عطر و ادکلن و در دکوراسیون سرویس بهداشتی اشتباه است

 

وسایل برقی ضد آب

آواز خواندن در هنگام دوش گرفتن برای افراد زیادی جذاب است و از این کار لذت می برند! ولی این نکته را فراموش نکنید که رطوبت بالا وسایل برقی را حتی اگر ضد آب باشند، آسیب پذیر می کند و می تواند موجب خسارت آنها شود. پیشنهاد می کنیم وسایل برقی را از دکوراسیون حمام خارج کنید.

 

نگهداری وسایل ممنوعه داخل حمام,نگهداری وسایل نامناسب در حمام

رطوبت حمام باعث خراب شدن وسایل برقی می شود

 

پارچه کتان یا لینن

از آنجایی که حمام اغلب باعث بوجود آمدن قارچ و کپک می شود، از پارچه کتان، حوله و مانند آن را به فضای دیگری منتقل کنید. سیستم تهویه حمام را تا حد ممکن بهبود ببخشید تا بعد از استفاده از حمام، رطوبت حوله های خیس هرچه زودتر تبخیر شوند.

 

اشتباهاتی در دکوراسیون حمام, وسایلی برای قرار ندادن در حمام

پارچه کتان، حوله و مانند آن را از فضای حمام به مکان دیگر منتقل کنید

 

کتاب و مجلات را از سرویس بهداشتی خارج کنید.

شاید به نظر شما هم مطالعه کردن در سرویس بهداشتی وسوسه کننده باشد. ولی بدانید که رطوبت فضا در کنار صفحات کاغذی، کتاب و مجلات محبوب شما را آسیب می زنند. بعد از مطالعه کتاب و مجله در سرویس بهداشتی، آنها را در مکان خشک نگهداری کنید.

 

دکوراسیون و چیدمان حمام,چیدمان و طراحی حمام

کتاب و قرارگیری آن در رطوبت سرویس بهداشتی اشتباه است

 

حمام و لاک ناخن

برخی از لاک های ناخن از برندهای مرغوبی هستند که تا دو سال هم ماندگاری و عمر دارند. باید بدانید که با نگهداری لاک ناخن در حمام و سرویس بهداشتی، با وجود دمای همیشه در نوسان عمرشان را کوتاه می کنید! بهتر است لاک ناخن را در مکانی به دمای محیط مانند اتاق خواب نگهدارید.

 

چیدمان و طراحی حمام,نگهداری وسایل ممنوعه داخل حمام

بهتر است لاک ناخن را در مکانی به دمای محیط مانند اتاق خواب نگهدارید

 

یدک تیغ اصلاح و ریش تراش

تیغ اصلاحی که در حال حاضر از آن استفاده می کنید، در کابینت حمام و سرویس بهداشتی سالم می ماند. ولی باقی تیغ های اصلاح و یدک ریش تراش خود را درون فضای دیگری ذخیره کنید. رطوبت و بخار حمام موجب کند شدن و زنگ زدن تیغه اصلاح حتی قبل از آنکه آن را به کار ببرید، می شود.

 

قرار ندادن وسایل داخل حمام,حذف وسایل داخل حمام

تیغ اصلاح و ریش تراش در فضای مرطوب حمام کند می شوند

 

منبع : chidaneh.com


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-وسایلی-باید -فورا -داخل حمام -حذف -

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:54 | نویسنده : مهدی اژدری |



اِل  Elle عنوان مجله‌ای است جهانی که اصالتاً" فرانسوی است و از سال ۱۹۴۵ به زبان فرانسوی و از سال‌های بعد به زبان‌های دیگر منتشر می‌شود. این نشریه در رابطه با مد و پوشاک زنانه، زیبایی، سلامت و سرگرمی می‌باشد. ال بزرگترین و پر تیراژ ترین مجله مد و پوشاک جهان است.

 

به تازگی مجله ال Elle میهمانی بزرگی برگزار کرده و در ان از ستارگان هالوودی دعوت کرده بود. به همین بهانه بهترین آرایش ها در این میهمانی را گردآوری کرده ایم.

 

آرایش آجا نائومی کینگ Aja Naomi King در میهمانی مجله ال Elle 

مدل آرایش صورت

آجا نائومی کینگ‎

 

آرایش بریتنی اسنو Brittany Snow در میهمانی مجله ال Elle 

جدیدترین مدل آرایش

بریتنی اسنو‎

 

آرایش کارن دیوید karen david در میهمانی مجله ال Elle

مدل آرایش صورت

کارن دیوید‎

 

آرایش کایلی رولند Kelly Rowland در میهمانی مجله ال Elle

جدیدترین مدل آرایش

کایلی رولند‎

  

آرایش لوسی هال Lucy Hale در میهمانی مجله ال Elle

مدل آرایش صورت

لوسی هال‎

 

آرایش نیکی رید Nikki Reed در میهمانی مجله ال Elle

جدیدترین مدل آرایش

نیکی رید‎

  

آرایش ونسا هاجنز Vanessa Hudgens در میهمانی مجله ال Elle

مدل آرایش صورت

ونسا هاجنز‎

 

منبع: سیمرغ

 


موضوعات مرتبط: فرهنگی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-بهترین -مدل آرایش -ستارگان هالیوودی-

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:53 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

خواص پلو سیر و کلم,درست کردن پلو سیر و کلم

پلو سیر و کلم برای رفع ناتوانی جنسی بسیار موثر است

 

ناتوانی جنسی یکی از مشکلاتی است که باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری بین زوج ها می شود. ولی دیگر نگران نباشید به جای استفاده از داروهای شیمایی این غذای مقوی را درست کنید.

 

سیر و کلم برگ مزاجی گرم دارد و با توجه به مواد اولیه آن نظیر گوشت، برنج، لوبیا و روغن حیوانی، بسیار مقوی است و افراد ضعیف به ‌ویژه مبتلا به ضعف توان جنسی می‌توانند از آن بیشتر استفاده کنند.

 

دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز طرز تهیه پلو سیر و کلم را برای رفع ضعف قوای جنسی و تقویت بدن بیان کرد. به‌ گفته وی نکته جالب در این غذا کاربرد حکیمانه ادویه‌ای نظیر سیر، شوید و زردچوبه کنار اجزای اصلی است که علاوه بر بهبود هضم، باعث رفع عوارض و تقویت اثرات مفید آن می‌شود.

 

وی ادامه داد: این غذا در صورت مصرف میزان مناسب و با رعایت فاصله سه‌ساعته از زمان خواب می‌تواند باعث بهبود خواب شود و برای شب امتحان، کنکور و ... کمک کننده باشد. برای جلوگیری از مضرات آن بهتر است در پخت برنج از ادویه پلویی، گشنیز و شوید استفاده شود. افزودن نمک در حین خیس کردن برنج، لزوجت آن را که عامل ایجاد گرفتگی‌های کبدی و چاقی است، کاهش می‌دهد.

 

مواد لازم برای  تهیه پلو سیر و کلم برای رفع ناتوانی جنسی :

 برنج 500 گرم 
کلم خرد شده  یک عدد 
 لوبیا سبز  300 گرم
روغن مایع  2 قاشق سوپخوری 
پیاز داغ 3 قاشق سوپخوری
نمک، فلفل، زردچوبه به ‌میزان لازم
سیر و شوید 500 گرم
گوشت گوسفند 500 گرم
ادویه پلویی یک قاشق چایخوری
روغن حیوانی 2 قاشق سوپخوری
زعفران دم ‌کرده یک قاشق چایخوری

 

طرز تهیه پلو سیر و کلم برای رفع نا توانی جنسی :

پیاز را نگینی خرد کرده و تفت دهید.

ادویه را به پیاز داغ اضافه کرده و گوشت را درون آن تفت دهید.

کمی آب درون آن بریزید و بگذارید تا گوشت نیمه پز شود.

 

کلم خرد شده، لوبیا سبز و سیر و شوید را به ترتیب اضافه کرده و بگذارید تا گوشت و مابقی مخلفات کامل بپزد.

در آخر زعفران را اضافه کنید.

 

برنج را آبکش کرده و این مایع را مانند پلوهای مخلوط لا به لای برنج ریخته و دم بگذارید.

برای داخل برنج از روغن حیوانی استفاده کنید.

 

منبع : tasnimnews.com


موضوعات مرتبط: تغذیه سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-پلو سیر -کلم-رفع- ناتوانی جنسی-

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:52 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

کت و شلوار مشکی یکی از اصلی ترین لباس های کلاسیک برای مردهاست. مشکی یک رنگ همیشگی است. این رنگ محدودیت زمانی ندارد و به انواع رنگ های پوست و مو می آید. رنگ کلاسیک مشکی اگر درست انتخاب نشوند و با رنگ های مناسبی ترکیب نشوند قدیمی و از مد افتاده به نظر می رسند. اکنون می خواهم در انتخاب کت و شلوار، کراوات و رنگ مناسب کمی شما را راهنمایی کنم تا مطمئن شوید که ظاهرتان کسل کننده و نامناسب نیست.

 

کت و شلوار مشکی را با چه رنگ هایی می شود ست کرد؟

رنگ مشکی معمولا با هر رنگی ست می شود اما یک قانونی که معمولا هنگام پوشیدن کت و شلوار مشکی باید رعایت کرد این است که باید بدانید چه رنگی بیشتر با خصوصیات شما متناسب است. رنگی که به دوست شما می آید ممکن است زیاد به تن شما زیبا نباشد. بنابراین باید به نقاط قوت خودتان تمرکز کنید و ببینید کدام یک از این رنگ های مکمل برای شما مناسب هستند. یکسری رنگ ها هستند که همیشه مناسب ترکیب با کت و شلوارهای مشکی هستند. رنگ هایی مثل سفید، آبی روشن، صورتی و خاکستری.

 

ست کردن کت و شلوار مشکی با پیراهن سفید

نمی توان در انتخاب پیراهن سفید با کت و شلوار مشکی دچار اشتباه شد. اما ممکن است در انتخاب کراوات کمی اشتباه کرد. کراوات هایی که برای این ترکیب رنگ انتخاب می کنید در رنگ های تندی مثل مشکی، سبز زمردی، قرمز تیره، بنفش یا آبی کم رنگ و با طرح شطرنجی یا راه راه باشد. سعی کنید از پارچه های براق استفاده نکنید چون ممکن است جلب توجه کند.

 

اصول ست کردن کت و شلوار مشکی با پیراهن,ست کت و شلوار و پیراهن

نمی توان در انتخاب پیراهن سفید با کت و شلوار مشکی دچار اشتباه شد

 

ست کردن کت و شلوار مشکی با پیراهن آبی

آبی روشن نسخه سر زنده تر و شادتر رنگ سفید کلاسیک است. با کت مشکی و پیراهن آبی از لوازم جانبی با طرح های سفید و مشکی استفاده کنید. این رنگ ها هم تفاوت خیلی جزئی با یکدیگر دارند و هم در تراز با یکدیگر قرار می گیرند. برای این ترکیب لباس کراوات مشکی استفاده کنید. از رنگ های آبی کمی تیره تر مثل آبی لاجوردی و نیلی هم می توانید به کار ببرید.

 

ست کردن کت و شلوار مشکی با پیراهن,ست کردن کت و شلوار مشکی

با کت مشکی و پیراهن آبی از لوازم جانبی با طرح های سفید و مشکی استفاده کنید

 

ست کردن کت و شلوار مشکی با مشکی

در رابطه با این ترکیب رنگ باید کمی احتیاط به خرج دهید. این ترکیب به تن بعضی از آقایان جذابیت چندانی ندارد و بهتر است در رنگ لباس هایی که می پوشند کمی تفاوت وجود داشته باشد. بهتر است همراه با پیراهن و کت و شلوار مشکی کراوات نبندید اما اگر هم خواستید از کراوات استفاده کنید رنگ آن حتما مشکی باشد. به هیچ وجه سعی نکنید کراوات رنگی استفاده کنید چون ظاهرتان را دمده و شلخته می کند.

 

نحوه ست کردن کت و شلوار, راهنمای ست کردن کت و شلوار و پیراهن

برای ست کردن کت و شلوار مشکی و پیراهن مشکی باید کمی احتیاط کنید

 

ست کردن کت و شلوار مشکی با پیراهن صورتی

همراه با کت و شلوار مشکی تنها یک طیف صورتی که در تصویر مشخص است را به شما پیشنهاد می کنم. اگر از کراوات هایی با رنگ های مکمل استفاده کنید ظاهری جذاب تر خواهید داشت. رنگ هایی چون یاسی، صورتی، آبی روشن، مشکی و آبی دریایی. برای بهتر جلوه دادن ترکیب مشکی و صورتی از پارچه هایی که جنس و بافت و طرح های جوان تری دارند استفاده کنید.

 

نحوه ست کردن کت و شلوار با پیراهن,بهترین رنگ پیراهن برای کت و شلوار مشکی

با کت و شلوار مشکی تنها یک طیف صورتی که در تصویر مشخص است را به شما پیشنهاد می کنم

 

ست کردن کت و شلوار مشکی با پیراهن طوسی

مشکی یکی از تطبیق پذیرترین رنگ هاست. بنابراین می توانید آزادانه انواع طیف های طوسی را انتخاب کنید. طوسی تخته سنگی، طوسی زغالی و طوسی روشن رنگ های خوبی برای این ترکیب هستند و چون این رنگ ها از یک خانواده هستند می توانید برای کراوات هم از این تنوع رنگ ها استفاده کنید. می توانید همراه با پیراهن طوسی از یک کراوات طوسی تیره تر یا کراوات مشکی استفاده کنید. کراوات های طرح دار مورب، افقی یا شطرنجی هم می توانید با این ترکیب استفاده کنید.

 

ست کت و شلوار و پیراهن, نحوه ست کردن کت و شلوار

مشکی یکی از تطبیق پذیرترین رنگ هاست می توانید از رنگ های طوسی برای کروات استفاده کنید

 

ست کردن کت و شلوار مشکی با پیراهن بنفش

وقتی می خواهید بنفش را با کت و شلوار مشکی ست کنید بهترین رنگ، رنگ بنفش یاسی است چون روشن ترین و ملایم ترین طیف بنفش است. در ست کردن کراوات با این رنگ می توانید کاملا آزادانه عمل کنید. صورتی تیره، بنفش تیره، بنفش مایل به آبی و بنفش مایل به ارغوانی سیر مناسب هستند. اگر رنگ لباس تان بنفش تیره باشد بهتر است از کراوات های طرح دار برای آن استفاده کنید.

 

ست کردن کت و شلوار مشکی,اصول ست کردن کت و شلوار مشکی با پیراهن

وقتی می خواهید بنفش را با کت و شلوار مشکی ست کنید بهترین رنگ، رنگ بنفش یاسی است

 

منبع : bedunim.ir


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-کت و شلوار- مشکی-

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:51 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

علائم خون دماغ شدن, خون دماغ شدن ناگهانی

مصرف روزانه  ویتامین C و ویتامین K برای جلوگیری از خون‌ریزی بینی توصیه می‌شود

 

خون‌ریزی ممكن است جزیی و یا خیلی شدید باشد. در واقع بعد از خونریزی‌های قاعدگی، خون‌ریزی بینی شایع‌ترین خون‌ریزی در انسان است كه به علت پارگی عروق مخاط بینی اتفاق می‌افتد.

 

دكتر لوئیس لوری- استاد بیماری های گوش و حلق و بینی دانشگاه تگزاس- می‌گوید: «بینی ما شبیه بینی حیوانات، خیس، مرطوب و لغزنده نیست، اما بینی انسان هم روزانه مقدار زیادی ماده مخاطی ترشح می‌كند كه 95 درصد آن را آب تشكیل می‌دهد و باعث مرطوب شدن هوایی می‌شود كه به ریه‌ها می‌فرستیم.

 

با بالا رفتن سن و پیر شدن افراد، از رطوبت بینی كاسته می‌شود و غشاء ظریف داخل بینی خشك و شكننده می‌شود كه با وارد شدن كوچك‌ترین فشاری، سیاهرگ ها و سرخرگ ها پاره شده و موجب بروز خون‌ریزی از بینی می‌شود.»

 

علل خون ریزی بینی

شایع‌ترین علت خونریزی بینی، ضربه (تروما) تلقی می‌شود. ضربه‌های خفیف، نظیر دست كاری بینی با انگشت، سبب از بین رفتن ترشحات طبیعی كه محافظ پوست و عروق هستند، می شود و منجر به خون‌ریزی بینی می‌گردد.

 

افراد با فشار خون بالا نیز مستعد خون‌ریزی بینی هستند. این مشكل در میان افراد مسن و به خصوص زنان یائسه كه موجب جمع و خشك شدن بافت‌های بدن از جمله مخاط بینی می‌شود، رایج‌تر است.

 

دست كاری بینی با انگشت،فشار خون بالا، تحریك غشاء مخاط بینی توسط جسم خارجی، تخلیه شدید بینی به هنگام سرماخوردگی، خشكی مخاط در فصل زمستان، یا تحریك آن زیر آفتاب شدید تابستان، عفونت‌های بینی و پولیپ یا مصرف برخی از داروها از عوامل بروز خون ریزی بینی هستند.

 

بیماران معمولاً از خونریزی هر دو سوراخ بینی شكایت دارند، در حالی كه در حقیقت یك سوراخ بینی خونریزی دارد و مشكلی جدی تلقی نمی‌شود، اما آزاردهنده بوده و ایجاد ترس می‌كند.

 

صرف نظر از اینكه خونریزی در اثر كدام یك از عوامل فوق ایجاد شده است، آنچه در میان همه موارد یكسان می باشد، انجام راه كارهایی جهت جلوگیری از خروج هر چه بیشتر خون از بینی است.

 

راه حل هایی ساده برای بند آوردن خون ریزی بینی

خونسردی خود را حفظ كنید.

اگر هنگام خونریزی به حالت دراز كشیده قرار گرفته و بنا به توصیه ی عامه مردم سرتان را عقب می‌گیرید، باید به شما تذكر دهیم كه ممكن است مقدار زیادی خون وارد حلق شما شده و احساس خفگی در شما ایجاد كند، بنابراین صاف بنشینید.

 

راست و مستقیم بنشینید، سر را به جلو خم كنید تا خون به گلو وارد نشود.

 

با ملایمت هر نوع لخته خون را كه می تواند از بسته شدن رگ ها و قطع خون ریزی جلوگیری كند، از دماغ خارج سازید (با فین كردن ملایم).

 

در حالی كه بالاتنه خود را به جلو خم كرده‌اید، دهان خود را باز نمایید. در این حالت می‌توانید خون را تف كرده و آن را قورت ندهید. سرانجام بالاتنه باید به حالت معمول درآید.

 

اگر برای مدت  5 تا 7 دقیقه بینی را در سمت خونریزی به روی تیغه بینی با انگشت دست بفشارید، بسیاری از خونریزی‌های بینی، مهار می‌شوند. ولی بهتر است مدت 20 دقیقه بینی را با انگشتان دست فشار دهید.

 

بعضی اوقات افراد نمی‌‌دانند كجا را فشار دهند، اما بینی طوری طراحی شده كه انگشتان می‌توانند به راحتی قسمت نرم بینی را از خارج بگیرند.

نوعی درمان سنتی وجود دارد كه برای بند آمدن خون ریزی بینی اثرات مثبتی را به همراه داشته است و آن عبارت است از چكاندن چند قطره آب لیموی تازه در مجرای بینی.

 

توصیه می‌شود كه برای متوقف كردن خون‌ریزی بینی، از فرو كردن پنبه یا دستمال در بینی خودداری كنید. زیرا ممكن است هنگام درآوردن آنها  دچار مشكل شوید و مخاط بینی بیشتر دچار آسیب شود.

 

قرار دادن كیسه یخ بر روی تیغه میانی بینی و حتی پیشانی، می‌تواند در قطع خونریزی تأثیرگذار باشد، زیرا سرما سبب انقباض رگ‌ها شده و لخته سریع‌تر تشكیل می‌شود و بالاخره خونریزی پایان می‌یابد.

 

علاج واقعه قبل از وقوع

نكاتی نیز وجود دارد كه با پرداختن به آنها می‌توان از بروز خون‌ریزی بینی جلوگیری كرد و در واقع علاجی برای واقعه، قبل از وقوع آن است:

 

مخاط بینی را مرطوب كنید. درصد بالایی از خون‌ریزی‌های بینی به دلیل خشكی مخاط بینی رخ می‌دهد كه توصیه اغلب پزشكان، شست و شوی روزانه بینی با سرم فیزیولوژیك یا آب نمك رقیق در صبح و شب است.

 

دوم اینكه از پمادهای نرم كننده مخاط، در صورت افزایش خشكی استفاده كنید و سومین نكته این است كه هوای خانه را همیشه مرطوب نگه دارید، این كار را می‌توانید با استفاده از دستگاه‌‌های مرطوب كننده هوا (بُخور)  انجام دهید.

 

اجسام سنگین را بلند نكنید. گرچه فشار مستقیم روی رگ ها باعث بند آمدن خون می‌شود، اما فشاری كه از داخل رگ ها وارد می‌شود باعث جریان مجدد خون می‌شود، مخصوصاً  اگر سابقه خون‌ریزی دارید، از بلندكردن اشیاء سنگین كه به رگ ها فشار وارد می‌كنند، پرهیز نمایید.

 

ویتامین‌ها را فراموش نكنید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید كه استعداد خون دماغ شدن دارید، به قدر كافی ویتامین C بخورید، زیرا ویتامین C ماده‌ای حیاتی برای تشكیل كلاژن است و به حفظ سلامتی عروق كمك می‌كند.

 

ویتامین K هم یكی از ویتامین‌هایی است كه در انعقاد خون نقش دارد.

مصرف روزانه 60 میلی گرم ویتامین C و 80 میكروگرم ویتامین K برای جلوگیری از خون‌ریزی بینی توصیه می‌شود.

 

مراقب مصرف آسپرین باشید. از آنجایی ‌كه آسپرین از دسته داروهای رقیق كننده خون به شمار می‌آید، ممكن است از بروز لخته و انعقاد خون جلوگیری كرده و در صورت تكرار خون‌ریزی ها، با پزشك خود مشورت كنید.

 

زمان اقدامات فوری

اگر بیش از 20 دقیقه بینی را فشار دادید و خون‌ریزی آن متوقف نشد، بایستی به سرعت به پزشك مراجعه كنید.

اگر احساس كردید كه پس از گرفتن بینی، زمانی كه می‌نشینید یا می‌ایستید، خون به طرف گلو فرو می‌رود، ممكن است علامت آن باشد كه خون دماغ از ته گلو ایجاد شده است (این اتفاق به كرات برای سالمندان می‌افتد). در این صورت اگر اقدام فوری به عمل نیاورید، ممكن است خون بدن را به سرعت از دست بدهید، زیرا در این حالت رگ های بزرگتری كه در پشت بینی واقع شده‌اند، تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

منبع:tebyan.net


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-علل- خون‌ دماغ - درمان -

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:50 | نویسنده : مهدی اژدری |



مضرات نشستن توالت ایرانی,درباره توالت ایرانی

نحوه نشستن روی توالت فرنگی باعث ایجاد و تشدید مشکلات گوارشی می شود

 

براساس یافته های جدید محققان ژاپنی نشستن در حالت 90 درجه روی توالت فرنگی ممکن است که باعث بروز مشکلاتی برای بدن شود. به گفته محققان چمباتمه زدن (وضعیت نشستن روی توالت ایرانی) بهترین وضعیت بدنی برای دفع راحت و تخلیه کامل روده و کلیه ها است.

 

نشستن روی توالت فرنگی

هر روز به تعداد افرادی که از مشکلات گوارشی و یبوست شکایت می کنند افزوده می شود. تغذیه اکثر ما سرشار از قند، نمک و مواد چرب است که بدن برای هضم و دفع آنها دچار مشکل می شود. البته باید بدانید که نوع تغذیه تنها دلیل بروز چنین مشکلاتی نیست.

 

شاید باورتان نشود، اما نحوه نشستن روی توالت فرنگی که امروزه در کشور رواج زیادی دارد نیز  باعث ایجاد و تشدید این مشکلات می شود و البته خطر برخی دیگر از بیماری ها را نیز افزایش می دهد. در این مطلب قصد داریم شما را با تاثیر نحوه نشستن صحیح در توالت فرنگی بر سلامتی مان بیشتر آشنا کنیم.

 

خطا در نحوه نشستن

احتمالا شما هم در سایت ها و شبکه های اجتماعی در خصوص وضعیت نادرست نشستن روی توالت فرنگی، زیاد مطلب دیده و خوانده اید. در واقع به عقیده متخصصان وضعیت نشستن در حالت 90 درجه مناسب فیزیولوژی بدن ما نیست و این شیوه های مدرن می توانند برای بدن مشکل ساز شوند.

 

امروزه خیلی از خانه های قدیمی کوبیده شده و با معماری مدرن ساخته می شوند. به همین دلیل نیز در اکثر خانه ها توالت فرنگی استفاده می شود. خیلی از افراد نیز به دلیل زانودرد و مشکلات دیگر علاقه بیشتری به استفاده از این نوع توالت ها نشان می دهند. اما باید بدانید که این توالت های مدرن منشا بسیاری از مشکلات گوارشی است و مدل آنها باعث می شود که در حین استفاده در وضعیتی بنشینید که برای سلامتی مفید نیست. بر اساس یافته های محققان آلمانی نشستن 90 درجه روی توالت فرنگی در حین دفع مدفوع باعث افزایش خطر بروز بواسیر و یبوست می شود

 

واقعیت این است که نشستن روی توالت فرنگی که مانند نشستن روی صندلی است، یعنی قرار دادن پاها روی زمین و ایجاد زاویه 90 درجه بین باسن و بالاتنه باعث فشار به رکتوم شده و مدفوع به سختی از روده عبور می کند و به بیرون دفع می شود.

 

نشستن با زاویه 90 درجه چه مشکلاتی برای بدن ایجاد می کند؟

براساس یافته های جدید محققان ژاپنی، نشستن در حالت 90 درجه روی توالت فرنگی ممکن است باعث بروز مشکلاتی در بدن شود، از قبیل:

- یبوست های مکرر

- تحریک مکرر رکتوم

- عفونت ادراری

- دردهای موضعی

- مشکلات متعدد زنانگی

- هموروئید یا بواسیر

 

بررسی های محققان میکروبیولوژیست آلمانی نیز این یافته را تایید می کند. بر اساس یافته های آنها نیز نشستن 90 درجه روی توالت فرنگی در حین دفع مدفوع باعث افزایش خطر بروز بواسیر و یبوست می شود.

 

به عقیده این محققان نشستن 90 درجه، به جای تسریع روند دفع، باعث باعث طولانی شدن آن می شود. در واقع در این وضعیت، کانال مقعد که زمینه خروج مدفوع را فراهم می کند به خوبی باز نمی شود. در نتیجه روده به سختی و با سرعت کم تخلیه می شود.

 

مضرات نشستن توالت ایرانی,درباره توالت ایرانی

در روش چمباتمه زدن، مشکل دفع مدفوع کاهش پیدا کرده

 

چمباتمه زدن به جای نشستن

به گفته محققان ژاپنی چمباتمه زدن (وضعیت نشستن روی توالت ایرانی) یا همان وضعیت اسکات در ورزش، بهترین وضعیت بدنی برای دفع راحت و تخلیه کامل روده و کلیه ها است. البته در سال 1964 نیز اعلام شده بود که بهترین وضعیت نشستن روی توالت فرنگی، حالت چمباتمه زدن و جمع کردن ران ها به داخل شکم است.

 

توجه داشته باشید که در روش چمباتمه زدن، مشکل دفع مدفوع کاهش پیدا کرده و روده بزرگ در وضعیت بهتری قرار می گیرد. وضعیت چمباتمه زدن باعث کاهش فشار وارده به پرینه شده و فشار روی رگ های مقعد و رکتوم را کاهش می دهد. این وضعیت همچنین از بروز هموروئید، آپاندیسیت، التهاب روده و دیگر مشکلات مربوط به یبوست پیشگیری می کند. گفته می شود که قرار گرفتن در وضعیت نامناسب (نشستن 90 درجه) در هنگام دفع مدفوع می تواند خطر بروز سکته  مغزی را نیز بالا ببرد. اگر مشکل زانودرد ندارید و می توانید از توالت ایرانی استفاده کنید، باید بدانید که بیشتر به نفع سلامتی تان است.

 

البته اگر از مشکل یبوست رنج می برید، یادتان باشد که علاوه بر اصلاح وضعیت نشستن در توالت لازم است که از موادغذایی حاوی فیبر فراوان مانند میوه ها و سبزیجات استفاده کنید. کاهو و دیگر سبزیجات سبز رنگ و همچنین میوه های خشک مانند آلوخشک و غیره به دفع راحت کمک می کنند. توصیه می کنیم از مصرف عدس و دیگر میوه های خشک مانند برگه زردآلو نیز غافل نشوید.

 

بنابراین اگر مشکل زانودرد و غیره ندارید و می توانید از توالت ایرانی استفاده کنید، باید بدانید که بیشتر به نفع سلامتی تان است. اما اگر به هر دلیلی مجبور هستید از توالت فرنگی استفاده کنید، بهتر است همیشه یک چهارپایه پلاستیکی کوچک زیر پاهایتان قرار دهید و کمی به سمت جلو خم شوید تا بدن تان در زاویه 35 درجه (بین باسن و بالاتنه) قرار بگیرد. در این صورت بدن در وضعیت چمباتمه قرار می گیرد و روده و کلیه ها بدون درد و ناراحتی، کاملا تخلیه می شوند.

منبع:tebyan.net


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-مزیت- توالت- ایرانی-توالت فرنگی-

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:48 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

ضرب المثل های فارسی,ضرب المثل با معنی

داستان ضرب المثل نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود

 

مورد استفاده:

به كسانی گفته می‌شود كه در مسیر زندگی با تحمل و سختی به موفقیت می‌رسند.

 

سال‌ها پیش در ایران پادشاهی حكومت می‌كرد كه به اهمیت آموزش و پرورش پی برده بود. ولی عیبش این بود كه این پادشاه فقط آموزش را برای پسرش كه ولیعهد خودش بود، لازم می‌دانست.

شاه مدت‌ها به دنبال یك معلم خوب و باسواد بود كه بتواند آموزش پسرش را با اطمینان به او بسپارد. معلم‌های مختلفی آمدند و رفتند تا اینكه شاه از میان این همه معلم، مردی را انتخاب كرد و به او قول داد، اگر بتواند پسرش را به خوبی تعلیم دهد ثروت قابل توجهی به او خواهد داد. معلم قبول كرد كه خواسته‌ی پادشاه را به بهترین نحو انجام دهد.

 

فقط به این شرط كه معلم حق داشته باشد، سخت گیری‌های لازم و حتی تنبیه به موقع را برای ولیعهد انجام دهد. پادشاه با اینكه خیلی پسرش را دوست داشت ولی آگاه بود كه او باید برای سوادآموزی به سختی تلاش كند.

پسر شاهزاده در سن پایین به این معلم سپرده شد تا مورد تعلیم و تربیت قرار گیرد. هر روز از طرف معلم تكالیفی به او سپرده می‌شد كه او موظف بود آنها را انجام دهد و اگر انجام نمی‌شد معلم به شدت با او برخورد می‌كرد. در حیاط قصر درخت آلبالویی بود كه همیشه یك شاخه از آن را معلم كنده بود و به شكل تركه‌ای در دست داشت اگر ولیعهد سؤالات معلم را به درستی پاسخ نمی‌داد، یك تركه می‌خورد.

 

پسر شاه چندین بار از سختگیری معلم نزد پدرش شكایت كرده بود. ولی شرطی بود كه قبل از شروع كار پدرش پذیرفته بود و نمی‌توانست قولش را برهم بزند. البته پدر می‌دید كه این سخت گیری‌ها چقدر مفید بوده و پسرش در درس روز به روز پیشرفت بیشتری می‌كند. پسر كه می‌دید نمی‌تواند پدرش را قانع كند تا معلمش را عوض كند همیشه از معلمش دلخور و ناراحت بود.

 

چندین سال گذشت تا كم كم پسر به سنین جوانی رسید. او تقریباً توانسته بود تمام علوم زمانه را از معلم خود بیاموزد، شاه كه از عملكرد معلم خیلی راضی بود، ثروت قابل توجهی به معلم بخشید و او را راهی خانه‌اش كرد. ولیعهد با رفتن معلم سخت گیرش خیال می‌كرد از تعلیم خلاص شده. ولی مدتی نگذشته بود كه به دستور شاه پسرش آماده آموزش اصول نظامی شد.

 

پسر اول خیلی ناراحت شد ولی كمی كه گذشت متوجه شد آموزش نظامی با تنبیه همراه نیست. چون فرماندگان نظامی مراعات مقام و رتبه‌ی او را در آینده می‌كردند و احترام خاصی برای او قائل بودند. این رفتار مهربانانه‌ی آنها باعث شده بود او روز به روز كینه‌ی بیشتری نسبت به معلم كودكی‌اش پیدا كند.

 

بعد از چند سال شاه مُرد و پسرش جانشین او شد. چند روزی از تاجگذاری نگذشته بود كه یك روز وقتی شاه جوان در حیاط قصر در حال قدم زدن بود. ناگهان چشمش به درخت آلبالو افتاد و تمام تركه‌های آلبالویی كه در كودكی از معلمش خورده بود یادش آمد. شاه جوان با خود فكر كرد حالا كه قدرت را در دست دارد تلافی كند و چند ضربه تركه آلبالو به معلمش بزند و یكی از نگهبانان قصر را به دنبال او فرستاد.

 

نگهبان به منزل معلم رفت و گفت: شاه دستور فرمودند هرچه سریع‌تر خود را به قصر برسانید. معلم كه خبر تاج گذاری پسر شاه را شنیده بود پرسید: شاه با من چه كار دارند؟ نگهبان پاسخ داد: نمی‌دانم. امروز كه در باغ در حال قدم زدن بودند جلوی درخت آلبالو كه رسیدند، نگاهی به درخت انداختند و به من گفتند بیایم و شما را به قصر ببرم. معلم كه از كینه شاه جوان نسبت به خودش آگاه بود فهمید كه شاه حالا كه قدرت در دست اوست می‌خواهد تلافی كند.

 

معلم همین طور كه به طرف قصر می‌رفت دید میوه فروشی آلبالوهای تازه و قرمز رنگی را برای فروش گذاشته مقداری خرید و در جیب خود ریخت. به قصر كه رسید دید شاگرد دیروزش كه حالا بر تخت سلطنت نشسته تركه‌ای در دست دارد و به او لبخند می‌زند. سلام كرد، شاه جوان پاسخش را داد و گفت: استاد كجا رفتید؟ چند سالی هست یكدیگر را ندیده‌ایم؟ بعد به تركه‌ی آلبالو اشاره‌ای كرد و گفت: این را می‌شناسی؟ معلم پاسخ داد: چوب تازه‌ی درخت آلبالوست، بله می‌شناسم.

 

شاه گفت: می‌دانی می‌خواهم با آن چه كار كنم. معلم كه می‌دانست شاه می‌خواهد با آن تركه چه بلایی سرش بیاورد، پیش دستی كرد و گفت: نمی‌دانم ولی بهترین كار این است آن را جایی بگذاری كه همیشه پیش چشم تو باشد. شاه گفت: چرا آن را جلوی چشم‌هایم بگذارم؟

 

معلم آلبالوها را از جیبش درآورد و به طرف شاه گرفت و گفت: این آلبالوها را می‌بینی چقدر قشنگ هستند. اگر درخت آلبالو گرمای تابستان و سرمای زمستان را تاب نمی‌آورد نمی‌توانست چنین آلبالوی خوبی محصول دهد. شما شاگرد قدیم من هم اگر آن همه تلاش و سختی را پشت سر نمی‌گذاشتید به این باسوادی و درك فهم امروز نبودید. شاه از این تشبیه خوشش آمد، لبخندی به معلم زد و از او خواست تا در دربار بماند و از وزیران شاه باشد.

منبع:rasekhoon.net


موضوعات مرتبط: فرهنگی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-ضرب المثل -نابرده رنج- گنج میسر نمی‌شود-

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:48 | نویسنده : مهدی اژدری |
شیعیان کشورهای مختلف جهان با حضور در "کربلا" هر ساله یاد قیام امام حسین را گرامی می دارند. اما موضوع امنیت مسیرهای پیاده روی از نکات مهمی است که حائز اهمیت می باشد.
به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کربلای معلی در اربعین حسینی میزبان میلیون ها زائر عاشق امام حسین (ع) است که با زنده کردن حماسه "سید الشهدا" در اربعین حسینی با پای پیاده راهی کربلا می شوند.

آیا مسیر پیاده روی اربعین امن است؟/نقش فرمانده سپاه قدس در تامین امنیت کربلا

آیا مسیر پیاده روی اربعین امن است؟/نقش فرمانده سپاه قدس در تامین امنیت کربلا


شیعیان کشورهای مختلف جهان با حضور در "کربلا"  هر ساله یاد قیام امام حسین را گرامی می دارند. اما موضوع امنیت مسیرهای پیاده روی از نکات مهمی است که حائز اهمیت می باشد.

مسیرهای پیاده روی که در کشور عراق جهت مشتاقین پیاده روی به سوی کربلای معلی تعیین  می گردد عمدتا در سال های اخیر  محورهای  "نجف-حیدریه-کربلا" ؛ "کوفه-سهله-کربلا" ؛ "بغداد-مسیب-کربلا" ؛ "حله-طویریج-کربلا" بوده است.

مسیر انتخابی زائرین ایرانی جهت برنامه پیاده روی عمدتا مسیر "نجف-حیدریه-کربلا" است و خدمات ارائه شده در قالب طرح ساماندهی در مسیرهای فوق الذکر در سال های اخیر (از جمله سال گذشته) ارائه شده است.  

مسیریادشده کوتاه ترین،پرترددترین،امن ترین ومشهورترین مسیر دسترسی نجف به کربلا ومحور اصلی پیاده روی زائرین اربعین می باشد و امتداد آن از سمت جنوب به شمال می باشد.

این جاده به صورت دو مسیر رفت و برگشت بزرگراهی و یک مسیر پیاده روی بوده که به مسـیر یا حسـین مشـهور است و طول آن برابر82 کـیلومـتر مـی باشـد که از ابتدای آن در هر 50 متر یک میله در وسط جاده نصب شده است تا به عنوان نشانه ای برای مردم و زایرین پیاده باشد.

اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا "کربلا" در سال هایی که تروریست های تکفیری-صهیونیستی داعش در این مسیر حضور دارند ، امن بوده است؟

 یک نکته قابل تامل اینکه ارتش و حشد الشعبی عراق در سال 2014 میلادی با انجام عملیات پاکسازی "جرف الصخر" اطراف کربلا را از وجود تروریست های تکفیری صهیونیستی داعش پاکسازی کردند.

**توپولوژی "جرف الصخر"    
 
"جرف‌الصخر"  شهری در عراق است که در 60 کیلومتری جنوب غرب  "بغداد" و 80 کیلومتری شهر "فلوجه"  قرار دارد که جمعیتی معادل 80 هزار نفر را در خود جای داده است.   در منطقه  "جرف‌الصخر"  یک مجتمع نظامی بزرگ به نام "الحکوم" قرار دارد.

شهر "جرف الصخر" برای دولت عراق و دستگاه‌های امنیتی آن از اهمیت راهبردی برخوردار بود، به ویژه اینکه در ماه محرم و به ویژه اربعین حسینی این مناطق محل تردد صد‌ها هزار تن از شیعیان به استان‌های جنوبی به ویژه "کربلا"  در ایام عزاداری حضرت امام حسین(ع) خواهد بود.


آیا مسیر پیاده روی اربعین امن است؟/نقش فرمانده سپاه قدس در تامین امنیت کربلا


**نقش مستشاری سردار سلیمانی در کمک به تامین امنیت "کربلا"

روزنامه "واشنگتن پست  Washingtonpost"  نوشت: دولت عراق گفته است که در یک عملیات 2 روزه، "جرف‌الصخر"  که یک شهر 80 هزار نفری حد فاصل 40 مایلی جنوب غرب پایتخت بوده ، آزاد کرده که در اشغال ماندن آن می‌توانست خطرات بسیاری برای  "کربلا"  داشته باشد و در این آزادسازی،  "ژنرال قاسم سلیمانی"  نیز حضور (مستشاری) داشت.

آیا مسیر پیاده روی اربعین امن است؟/نقش فرمانده سپاه قدس در تامین امنیت کربلا

سایت "واتس اوپیک Whatsupic " درباره آزادسازی  "جرف‌الصخر"  نوشت:  "ائتلاف ضد داعش"  هیچ نقشی در مبارزه با تروریسم ایفا نکرد، بلکه  "ژنرال سلیمانی" و "نیروهای عراقی"،  شهر راهبردی  "جرف‌الصخر"  را آزاد کردند.

آیا مسیر پیاده روی اربعین امن است؟/نقش فرمانده سپاه قدس در تامین امنیت کربلا

"جرف الصخر"  که در شمال شرق کربلا  است، نقش مهمی در امنیت این شهر دارد و حضور نیروهای امنیتی در این منطقه آرامش شهر کربلا را افزایش داده است. 

در حقیقت در سال 2014 که مسیرهای مواصلاتی کربلا بیشترین خطرها را داشت، با انجام عملیات پاکسازی "جرف الصخر" نگرانی ها برطرف شد. اما اکنون که دو سال از عملیات راهبردی "جرف الصخر" می گذرد، مناطق وسیعی در نزدیکی یا در همسایگی و یا در اطراف  "کربلا" همچون "رمادی" ، "فلوجه"، "جزیره خالدیه" ، "تکریت" و ... آزاد شده و داعش تنها در دژ خود یعنی "موصل" در لاک دفاعی فرورفته و این یعنی امنیت کربلا و مسیرهای آن در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.

کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران ، نقش مهمی در تامسن امنیت عتبات عالیات داشته و در این مسیر سردار شهید "تقوی"  و سردار سرلشکر پاسدار "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران نقش مشورتی مهمی را ایفا کردند .

موضوعات مرتبط: سیاسیفرهنگی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-مسیر- پیاده روی -اربعین امن -

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:27 | نویسنده : مهدی اژدری |
پنجاه و هشتمین شماره‌ هفته‌نامه‌ خبری-تبیینی خط حزب‌الله در خصوص رسوایی انتخابات آمریکا در برابر افکار عمومی با عنوان «بی‌آبرو» منتشر شد.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، پنجاه و هشتمین شماره‌ی هفته‌نامه‌ خبری-تبیینی خط حزب‌الله با گزارش هفته‌‌ای در خصوص رسوایی انتخابات آمریکا در برابر فکار عمومی با عنوان «بی‌آبرو» منتشر شد.
 
هفته‌نامه‌ خط حزب‌الله در سخن هفته‌ خود با عنوان «ما و از نفس‌افتاده‌ها» به تبیین خطرهای پیش رو در مسیر حرکت انقلاب، پرداخته است.
 
عکس ویژه‌ این هفته‌ نشریه، تصویری از حضور رهبر انقلاب  در شهر خمین‌ زادگاه‌ بنیانگذار کبیر انقلاب در آبان‌ماه 1379 است.
 
پنجاه و هشتمین شماره‌ هفته‌نامه‌ خط حزب‌الله به آستان ملکوتی دختر بزرگوار امیرالمومنین حضرت زینب کبرا علیهاالسلام، تقدیم شده است.
 
نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ تابلوی اعلانات، A4 جهت مطالعه و A3 برای چاپ و تکثیر بر روی پایگاه KHAMENEI.IR قرار گرفته است.
 
رسوایی انتخابات آمریکا در برابر افکار عمومی با عنوان «بی‌آبرو» منتشر شد
 
انتهای پیام/
 

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-حوادث -رهبر معظم انقلاب ، خط حزب الله ، خط حزب الله -

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:25 | نویسنده : مهدی اژدری |
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر ترامپ برای بازنویسی برجام تلاش کند آمریکا زیان زیادی خواهد دید چرا که ایران نقاط اشتباه برجام را اصلاح خواهد کرد.
به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه جمعه در یادداشت کوتاهی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در طول بازنویسی و مذاکره برجام جدید که ممکن است سال ها طول بکشد ما چرخه سوخت و غنی‌سازی خود را کامل می‌کنیم و همچنین از نتایج توافقات فعلی با دیگر کشورها بهره خواهیم برد. 
 
وی ادامه داد: البته اگر ترامپ سعی کند از اجراشدن تعهدات آمریکا و جهان جلوگیری کند بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران برنامه تلافی‌جویانه خود را عملیاتی خواهد کرد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر ترامپ برای بازنویسی برجام تلاش کند آمریکا زیان زیادی خواهد دید چرا که ایران نقاط اشتباه برجام را اصلاح خواهد کرد و این آمریکاست که باید با کشورهای دیگر وارد چالش شود.
 
گفتنی است؛ دونالد ترامپ در ماه های آغازین تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود برجام را پاره خواهد کرد. وی بعد از مدتی از لزوم بازنگری در برجام سخن گفت. این درحالی است که رهبر معظم انقلاب در واکنش به این اظهارات فرمودند اگر آنها برجام را پاره کنند ما آن را آتش خواهیم زد.  
 
انتهای پیام/

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-محسن رضایی- آمریکا -برجام -

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:21 | نویسنده : مهدی اژدری |
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: سیاست‌ها و بازی‌هایی که‌ آمریکا در قبال ایران در پیش گرفته، بازی با دم شیر است.

دروغ آسیب بزرگ جامعه ما است/ هر خبری که نقل شد پذیرفتنی نیستبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگارن جوان، احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با دعوت مؤمنین به رعایت تقوای الهی گفت: برای ذات مقدس خداوند حریم نگهداریم مولای ما علی (ه) نیز فرموده‌ است برای خدا حریم نگه دارید و با اعمال نیک خود بر مرگ پیش بگیرید و به استقبال سعادت‌مندانه آن رفته و با اعمال صالح زاد و توشه فراهم کنید.

 

وی در ادامه اظهار داشت: در خطبه‌‌های گذشته سخن از سبک زندگی دینی داشتیم و از بایدها و نباید‌ها گفتیم و موضوع تهمت و افترا مورد بحث قرار گرفت و امروز دروغ را به عنوان دومین مبحث بیان می‌کنم.

 

خاتمی تصیریح کرد: موضوع دروغ از بحث‌های ابتدایی دوران طلبگی ما بود که بر عکس آنچه که ما فکر می‌کردیم بحث چندان مهمی نباشد اما تا به همین امروز با آن درگیر هستیم.

 

وی خاطر نشان کرد: آسیب‌های اخلاقی باید مدام گفته شود و کهنه شدنی نیست و هم اکنون نیز به عنوان یک آفت به جان سیاست‌مداران افتاده است.

خطیب موقت نماز جمعه گفت: سخن من فراتر از بحث‌های جناحی و جریانی است و اصلا کاری به این حرف ها ندارم و رسالت خود را در این میدانم که با ماهی یکبار در محضر شما بودن در ارتباط با این مسائل دین خود را ادا کنم.

 

خاتمی ادامه داد: دروغ آسیب بزرگ جامعه ما است و به فرموده پیغمبر همه گناهان در یک اتاقی قرار گرفته و کلید آن دروغ است کسی که به دروغ گفتن عادت می کند بسیاری از گناهان دیگر برای او آسان می‌شود و در احادیث بسیاری آمده که دروغ میانه‌ای با ایمان ندارد.

 

خطیب نماز جمعه گفت: بنده به تمام کسانی که در فضای جدید به دروغ‌پراکنی می پردازند نصیحت می‌کنم طبق سوره احزاب آیه 70 تقوا داشته باشید و حرف قابل اثبات بزنید و اگر مطلبی به طور اشتباه منتشر کردید با عذرخواهی آن را تکذیب کنید.

 

خاتمی ادامه داد: در پذیرش خبر از سوی مردم نیز باید فیلتر وجودداشته باشد و هر خبری که نقل شد پذیرفتنی نیست.

امام جمعه موقت تهران درباره راه‌پیمایی بزرگ اربعین حسینی اظهار داشت: راه‌پیمایی بزرگ اربعین که با حضور بیش از 20 میلیون نفر برگزار می‌شود در دنیا بی‌نظیر است که دشمنان چشم دیدن این مسئله را ندارند.

 

خاتمی با اشاره به آغاز عملیات آزاد‌سازی موصل عراق بیان داشت: قدم به قدم شاهد پیروز‌ی‌های چشم‌گیر ارتش و نیرو‌های بسیج مردمی عراق در برابر داعش هستیم در حالی که ائتلاف دروغین غربی هیچ‌کاری نمی‌کند و به همین دلیل دنیا باید از مردم عراق تشکر کند.

 

وی ادامه داد: ارتش عراق قوی است و نیاز به کمک هیچ کشور دیگری ندارد و آمریکا و برخی کشور‌های منطقه که بی‌دلیل نیرو به سمت موصل روانه کرده‌اند باید بدانند که موصل متعلق به خاک عراق است و در این خاک باقی خواهد ماند و هیچ کشوری نمی‌تواند آن را به نفع خود مصادره نماید.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران به مناسبت پنجمین سالگرد شهادت حسن تهرانی مقدم بیان داشت: شهید تهرانی مقدم خدمات بی‌بدیلی در عرصه موشکی برای دفاع از کشور انجام داده است.

 

خاتمی با اشاره به برگزاری چهل و پنجمین دوره انتخابات آمریکا تصریح کرد: سیاست نظام ما پیش از برگزاری انتخابات سیاستی معقول بود که بی‌طرف باشیم چرا که همگان می‌دانند مسئولان آمریکایی همگی مانند هم بوده و دست نشانده اسرائیل هستند و این تدبیری که نظام ما در پیش گرفت تدبیر هوشمندانه بود. البته متأسفانه برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها جانبدارانه وارد صحنه شدند و پیروز انتخابات را زودتر معرفی کردند که این موضع آن‌ها هوشمندانه نبود و بهتر بود باسیاست‌های نظام پیش می‌رفتند.

 

وی افزود: بعد از برگزاری انتخابات نیز نظام ما موضع خوبی گرفت و همانطور که بارها گفته‌ایم در سیاست هیچ کشوری دخالت نمی‌کنیم و به انتخاب مردم این کشور‌ها احترام می‌گذاریم که این همان سیاست 37 ساله ما است که می‌گوییم هر کس در عراق، فلسطین، یمن و عربستان حق یک رأی را دارند اما آن‌ها که دم از دموکراسی می‌زنند در مسائل کشورها دخالت می‌کنند و به مردم هیچ کشوری احترام نمی‌گذارند.

 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: شما ببینید در سوریه چه می کنند در حال که رئیس جمهوری سوریه بیش از 70 درصد آرا کسب نموده در حالی که در آمریکا 47 درصد مردم در انتخابات مشارکت نموده‌اند و همینطور اعترافاتی که خود کاندیدا کرده‌اند مانند بدهکاری‌های بزرگ و یا میزان بالای کشتار در این کشور نشانه از ورشکستگی آمریکا دارد.

خاتمی ادامه داد: یکی از خصلت‌های بد آمریکا ماجراجویی در سرتاسر جهان است که باعث شده تا مردم آمریکا از این ماجراجویی‌ها خسته شوند و همه شاهد هستند که هر جا شلوغی به وجود می‌آید آمریکا نیز در آنجا حضور دارد و یا مالیاتی که مردم این کشور می‌دهند با وجود مشکلاتی در داخل خود کشور آمریکا خرج آدمکشی در یمن و سوریه می‌شود.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان داشت: من به ریاست جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا می‌گویم که از سرگذشت رئیس جمهور‌های پیشین کشورش درس بگیرد تا به سرانجام آنها دچار نشودآن‌ها در گذشته غرور استکباری داشتند و خود را کدخدای جهان می‌دانستند دروغگو بودند و پرونده آن‌ها در منطقه و بالخص در ایران سیاه بوده و جنایت‌های زیادی را علیه اسلام انجام داده‌اند که رئیس جمهور جدید نباید اینگونه عمل کند.

 

وی در مورد برخی اهانت‌های کاندید‌های ریاست جمهوری آمریکا به ایران بیان داشت: در مناظرات انتخاباتی در اهانت به ایران کاندید‌های ریاست جمهوری سنگ تمام گذاشتند و مردم آمریکا نیز یکی از آن‌ها را انتخاب کرده‌اند اما او باید بداند اگر در مقابل ملت ایران همان رویه زمان تبلیغات را ادامه دهدمانند رئیس جمهور گذشته آمریکا در برابر این ملت سر تعظیم فرود خواهد آورد و خسته خواهد شد و اگر خود را مرد می‌داند باید از ملت ایران بابت آن اهانت‌ها عذرخواهی نماید.

 

خاتمی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: ایران یک منش و یک شعاردارد که منشش مقاومت تا آخرین نفس و شعارش هیهات منه ظله است و رئیس جمهور جدید آمریکا باید بداند که بازی ملت و کشور ایران بازی با دم شیر است البته این آقا وعده داده که با کشور‌های جهان کنار می‌آید که امیدوارم اینگونه باشد اما اگر نتوانست به وعده خود را عمل کند باید نگاهش نسبت به ایران را تغییر دهد.

 

انتهای پیام /


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-خطیب موقت- نماز جمعه-دم شیر-

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:19 | نویسنده : مهدی اژدری |

 وزیر خارجه کشورمان گفت: برجام یک توافق چندجانبه متعادل است که به تائید شورای امنیت سازمان ملل رسیده است. ما به همه تعهدات خود عمل کرده ایم.

ظریف: در صورت عدم پایبندی دیگران به برجام ما گزینه‌های بسیاری داریمبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف که در چک به سر می‌برد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار چک گفت: برجام توافقی معتدل است. در صورت عدم پایبندی دیگران ما گزینه‌های بسیاری داریم.
 
وزیر خارجه کشورمان گفت: برجام یک توافق چندجانبه متعادل است که به تائید شورای امنیت سازمان ملل رسیده است. ما به همه تعهدات خود عمل کرده ایم؛ هرچند که دولت فعلی آمریکا به بخشی از تعهدات خود عمل نکرده است.
 
وی افزود: ما اعتقاد داریم اجرای برجام به نفع همه است؛ لذا  ترجیح ما این است که همه به برجام پایبند بمانند و ما هم ‌پایبند خواهیم ماند. اینچنین نیست که در صورت عدم پایبندی دیگران گزینه های دیگری نداشته باشیم. ما گزینه های بسیاری داریم.
 
انتهای پیام/

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-حوادث -ظریف-عدم پایبندی - برجام-

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:18 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، انفجار تروریستی علیه سرکنسولگری آلمان در مزارشریف افغانستان که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از انسان‌های بی‌گناه منجر شد را به شدت محکوم کرد.
محکومیت حوادث تروریستی اخیر در مزارشریف از سوی ایرانبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام قاسمی ، با ابراز تسلیت این حادثه دردناک، با تمامی بازماندگان این اقدامات جنایت هولناک و شوم تروریستی ابراز همدردی کرد و بار دیگر بر مسؤولیت خطیر و تاریخی جامعه جهانی در مقابله با گسترش تروریسم و اقدامات وحشیانه گروه‌های تکفیری تأکید کرد.
 
بهرام قاسمی حمله به اماکن دیپلماتیک در افغانستان را نشانه‌ای روشن از وابستگی این گروه‌های تروریستی با دشمنان ملت بزرگ افغانستان دانست و اظهار کرد: به نظر می‌رسد این گروه‌ها و حامیان آنان با این نوع اقدامات، مترصد افزایش حضور نیروهای بیگانه در این کشور می‌باشند.
 
قاسمی با تاکید بر مصونیت اماکن دیپلماتیک در هر نقطه از جهان گفت: سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اولین سرکنسولگری کشوری بود که در سال 1377 در شهر مزارشریف افغانستان مورد تهاجم این نوع گروه‌های تروریستی قرار گرفت که متاسفانه تعدادی از خبرنگاران، دیپلمات‌ها و کارکنان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر به درجه رفیع شهادت نایل آمدند. تکرار این گونه رفتار وحشیانه، بار دیگر یادآور ضرورت یک اجماع جهانی و تلاش همه‌جانبه از سوی تمامی دولت‌ها، ملت‌ها و وجدان‌های بیدار جامعه بشری در مبارزه‌ای قاطع و بی‌امان علیه این تراژدی هولناک عصر ما می‌باشد.
 
وی تاکید کرد: واقعه اخیر بار دیگر نشان می‌دهد که تروریسم ملیت و مکان نمی‌شناسد.
 
انتهای پیام/

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-حوادث -مزارشریف-ایران-

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:11 | نویسنده : مهدی اژدری |

بهروز افخمی در برنامه «هفت» دیشب، از فروش بسیار بالای فیلم «محمد رسول‌الله» مجید مجیدی در ترکیه خبر داد.

به گزارش افکارنیوز، در حالی که نمایش فیلم «محمد رسول‌الله» از جمعه گذشته (28 اکتبر) در سینماهای ترکیه آغاز شده است، بی‌بی‌سی ترکی در گزارشی اعلام کرده که در سه روز اول نمایش در این کشور بیش از 183 هزار نفر فیلم مجید مجیدی را دیده‌اند. از سوی دیگر وب‌سایت «نامبرز» اعلام کرده که این فیلم در نخستین آخر هفته اکران در ترکیه سومین فیلم پرفروش بوده و بیش از 677 هزار دلار فروخته است.

بی‌بی‌سی ترجمه گزارش محمود همسیچی گزارشگر بی‌بی‌سی ترکی را منتشر کرده که در آن آمده است: «در ترکیه ظرف سه روز ۱۸۳ هزار و ۵۲۴ نفر به تماشای فیلم رفتند. البته وزارت اموردینی ترکیه علیه این فیلم موضع منفی اتخاذ کرده است.»

در ادامه این گزارش آمده است: «ضمیمه روزنامه صباح به اسم "صبح بخیر (گون آیدین)" فیلم را با تیتر "آقا ما را به گریه انداختید (آغلاتدینیز بیزی افندیمیز)" ستود و روزنامه قرار درباره فیلم نوشت:‌ "محمد رسول الله فیلمنامه‌ای دارد که بیننده را تحت تاثیر قرار می‌دهد".»

در این گزارش به بازتاب‌های مثبت و منفی نمایش این فیلم در ترکیه اشاره شده است.

وب‌سایت نامبرز که آمار و ارقام مربوط به نمایش و درآمد فیلم‌ها را در سراسر جهان منتشر می‌کند، در جدول فروش فیلم‌ها در آخر هفته 28 اکتبر فروش افتتاحیه فیلم «محمد رسول‌الله» را 677 هزار و 231 دلار اعلام کرده است. این فیلم بعد از دو فیلم ترکیه‌ای سومین فیلم پرفروش هفته در ترکیه شده است.

نکته جالب آن است که فیلم مجیدی در جدول پرفروش‌ها بالاتر از دو فیلم «دوزخ» ران هوارد و «جک ریچر: هرگز برنگرد» با بازی تام کروز ایستاد که چهارمین و پنجمین فیلم‌های هفته گذشته در ترکیه بودند. بر اساس این جدول 400 سینما «محمدرسول‌الله» را به نمایش گذاشته‌اند.

فیلم مجیدی سال گذشته در ایران به نمایش درآمد و عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به دست آورد. در حالی که قرار بود نمایش جهانی این فیلم از سال گذشته آغاز شود، این امر مدام به تاخیر افتاد تا این که از هفته گذشته در سینماهای ترکیه به نمایش د‌رآمد. رسانه‌های خارجی بودجه تولید این فیلم را 40 میلیون دلار اعلام کرده‌اند.

بی‌بی‌سی ترکی نوشته است: «بعد از فیلم «رسالت» ساخته مصطفی عقاد در سال ۱۹۷۷ که آنتونی کویین در آن نقش ایفا کرده بود، این فیلم پرهزینه‌ترین فیلم درباره پیامبر است.»


موضوعات مرتبط: فرهنگی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- محمد رسول الله-رکورد- آثار هالیوود -

تاريخ : شنبه 15 آبان 1395 | 22:37 | نویسنده : مهدی اژدری |

اخبار داعش : یک خبرگزاری انگلیسی مدعی است ابوبکرالبغدادی در آخرین پیام صوتی خود، راهبرد گروه تروریستی و تکفیری داعش را مشخص کرده است.

 
البغدادی راهبرد داعش را اعلام کرد اتاق خبر 24

خبرگزاری رویترز در یادداشتی که پیام صوتی چند روز پیش خلیفه داعشی می پرداخت، پس از تهدید کشورهایی نظیر عربستان  و ترکیه، درحقیقت استراتژی آتی این گروه تروریستی – در صورت شکست کامل و از دست دادن موصل و رقه- را نیز تبیین کرد.
 
البغدادی در این پیام از همه عناصری که به نوعی به ایدئولوژی داعش و تفکرات آن علاقه دارند خواست در کشورهای غربی عملیات کنند؛ وی همچنین از آنها خواست در کشورهایی نظیر بنگلادش، سومالی، الجزائر، تونس، یمن، فیلیپین، ترکیه، عربستان، اندونزی، پاکستان،مصر، افغانستان، لیبی و غرب آفریقا دست به عملیات بزنند. وی همچنین از مجاهدانی که نمی توانند به عراق و سوریه بیایند هم خواست به سرت لیبی مهاجرت کنند.
 
رویترز معتقد است این سخنان درحقیقت راهبرد جدید تروریست های داعش است و نشان می دهد این گروه حتی در صورت شکست در عراق وسوریه نیز قطعا به حیات و البته حملات خود به غرب و دیگر کشورهای جهان ادامه خواهد داد.
 
 
منبع : شفقنا


موضوعات مرتبط: سیاسی امنیتی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- اخبار داعش- البغدادی-راهبرد -

تاريخ : شنبه 15 آبان 1395 | 22:34 | نویسنده : مهدی اژدری |

 امروزه رژیم‌های لاغری بسیاری تبلیغ می‌شوند که همه‌شان به شما قول صددرصدی می‌دهند که لاغرتان می‌کنند و چربی سوز قوی شکم و پهلو هستند...

بازده: امروزه رژیم‌های لاغری بسیاری تبلیغ می‌شوند که همه‌شان به شما قول صددرصدی می‌دهند که لاغرتان می‌کنند و چربی سوز قوی شکم و پهلو هستند!
 
اما پس از استفاده از بسیاری از آنها پی می‌بریم که نتایجی که منتظرش بودیم سرابی بیش نبوده و علاوه بر اینکه پولمان را هدر داده‌ایم دچار سرخوردگی ناشی از به نتیجه نرسیدن تلاش‌هایمان هم می‌شویم.   
 
اما ناراحت نباشید ما در این نوشتار یک نوشیدنی چربی سوز قوی معجزه آسا به شما معرفی می‌کنیم که در عرض یک هفته ۴ کیلوگرم وزن کم کنید و دور کمرتان تا ۱۰ سانتی متر کوچک‌تر و لاغرتر شود! خب تعجبی ندارد که باورتان نشود یا به این مطلب هم مثل بقیه نوشته‌های لاغری نگاه کنید اما امتحان کردنش اصلا خرج زیاد و سختی زیادی برایتان ندارد. کافی است مواد مورد نیاز این دستورالعمل را که بسیار هم ساده و ارزان هستند آماده کنید و این نوشیدنی را در خانه برای خودتان تهیه کنید و قبل از خواب بنوشید.    

این نوشیدنی به طرز عجیبی لاغرتان می‌کند!
 
مواد مورد نیاز برای تهیه نوشیدنی چربی‌سوز قوی
 
۱. یک لیموی تازه و بزرگ
 
۲. هشت فنجان آب
 
۳. یک خیار بزرگ
 
۴. چند برگ نعناع تازه (از ۲ تا ۴ شاخه نعناع کافی است)
 
۵. یک زنجبیل تازه (حدودا ۱۰۰ گرم)
 
دستور تهیه نوشیدنی چربی سوز قوی
 
ابتدا لیمو را تمیز بشویید و به دو قسمت تقسیم کنید. بهتر است سر و ته لیمو را هم بزنید. و تبدیل به برش دایره‌ای شکلی شود. سپس ۸ فنجان آب را در یک کاسه بزرگ بریزید و لیموها را داخل آن بیندازید. خیار را پوست بکنید و چند برش بزنید و تمام قطعاتش را داخل کاسه آب و لیمو بریزید. هر تعداد برگ نعناعی که داشتید را به این مواد اضافه کنید. سپس زنجبیل را پوست بکنید و داخل کاسه رنده کنید و کل مواد را خوب هم بزنید تا حسابی با هم مخلوط شوند.  
 
معجونی که آماده کرده‌اید در یک ظرف درپوش‌دار بریزید و داخل یخچال نگهداری کنید. از روز بعد قبل از خواب یک فنجان از این نوشیدنی را میل کنید و در طول روز هم دو سه بار که احساس تشنگی کردید می‌توانید به جای آب معمولی این نوشیدنی دست ساز خودتان را بنوشید.   
 
پس از یک هفته مصرف این نوشیدنی اولین نتایج معجزه آسا را خواهید دید.   

موضوعات مرتبط: تغذیه سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- نوشیدنی -عجیب- لاغر-

تاريخ : شنبه 15 آبان 1395 | 22:31 | نویسنده : مهدی اژدری |

ماست وگوشت

مصرف هم‌زمان ماست و گوشت در کنار هم منجر به تولید مواد هضم‌نشده می‌شود که بیشترین ضرر را به مفاصل وارد می‌کند، پس به نوعی مصرف دوغ با کباب نامناسب است، برخلاف اینکه این مسئله رایج بوده و عوارضی را برای فرد مصرف‌کننده به همراه دارد.

به گزارش قدس آنلاین، متخصص طب سنتی با اشاره به پرهیزات و تداخلات غذایی اظهار داشت: مصرف هم‌زمان ماست و گوشت منجر به تولید مواد هضم‌نشده می‌شود که بشترین ضرر را به مفاصل وارد می‌کند.
ریحانه معینی در گفت‌وگوی، در ارتباط با موضوع پرهیزات و تداخلات غذایی در طب سنتی اظهار داشت: مصرف مواد غذایی گاهی در کنار هم منع شده است، البته منظور این نیست که اگر کسی یکبار این مواد را با هم مصرف کند قطعاً دچار عارضه خواهد شد، اما مصرف مداوم آنها مشکل‌ساز خواهد بود.
وی افزود: مصرف هم‌زمان ماست و گوشت در کنار هم منجر به تولید مواد هضم‌نشده می‌شود که بیشترین ضرر را به مفاصل وارد می‌کند، پس به نوعی مصرف دوغ با کباب نامناسب است، برخلاف اینکه این مسئله رایج بوده و عوارضی را برای فرد مصرف‌کننده به همراه دارد.
متخصص طب سنتی اضافه کرد: مصرف هم‌زمان سرکه و برنج درب روده، قولنج و اسپاسم و انسداد گوارشی را به همراه داشته و مصرف انگور بعد از کله‌پاچه معده را متضرر کرده و سبب آسیب به آن می‌شود.
معینی ادامه داد: مصرف ماهی وتخم‌مرغ پخته هم‌زمان سبب بروز فساد هضم و اسهال شده و می‌تواند در صورت استمرار، ابتلا به نقرس را به همراه داشته باشد.
وی افزود: آشامیدن آب سرد بعد از غذای گرم و یا شیرینی، دندان‌ها را آسیب می‌رساند و حتی می‌تواند موجب افتادن آن شود، همچنین شیر و ترشی، گوشت کبوتر و گنجشک با سیر و شیر با خربزه را نباید با هم مصرف کرد.
متخصص طب سنتی در پایان گفت: مصرف هم‌زمان ماهی و شیر احتمال ابتلا به لک و پیس و قولنج روده را داشته، لذا توصیه می‌شود پرهیزات و تداخلات غذایی جهت پیشگیری از بیماری‌ها درنظر گرفته شود.

منبع:عصرایران


موضوعات مرتبط: تغذیه سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-ماست-گوشت -

تاريخ : شنبه 15 آبان 1395 | 22:29 | نویسنده : مهدی اژدری |
 
یک دختر دانشجوی پاکستانی با حفظ کل قرآن در ۲۹ روز رکورد حفظ قرآن در کمترین زمان ممکن در پاکستان را به نام خود زد.
 
قرآن
 دختر پاکستانی در حفظ قرآن رکورد زد +عکس
 
 
 
 

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز به نقل از روزنامه «قدرت» پاکستان، جویریه، دانشجوی پاکستانی موفق شد کل قرآن را در ۲۹ روز حفظ و رکورد حفظ قرآن در کمترین زمان ممکن در این کشور را به نام خود ثبت کند.


جویریه از خانواده‌ای فقر در منطقه «غازی‌آباد» لاهور است که با تلاش جدی و با اشتیاق توانسته است کل قرآن را در کمتر از یک ماه حفظ کند.


به گفته مسئولان پاکستانی دولت این کشور باید این رکورد را در کتاب رکوردهای جهانی(گینس) ثبت کند.


پدر این دختر پاکستانی با دست‌فروشی روزگار می‌گذراند و وی با مشکلات زیادی مواجه است.


جویریه ثبت چنین رکوردی را افتخاری بزرگ برای خود می‌داند.


 

دختر پاکستانی در حفظ قرآن رکورد زد
جویریه، دختر پاکستانی

موضوعات مرتبط: فرهنگیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-حفظ -کل قرآن - ۲۹ روز-دختر پاکستانی -

تاريخ : شنبه 15 آبان 1395 | 22:27 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

اطلاعات کلی

 
 

در میانه ی کویر ایران شهری قرار دارد که با تاریخ و هنر و معماریش توجه مردمانی را از سراسر دنیا به خود جلب کرده است. زیبایی های بی پایانش باعث شده تا لقب نصف جهان را به آن بدهند و سالانه بسیاری از گردشگران به سویش روانه شوند.

اصفهان یکی از گردشگر پذیرترین شهرهای ایران است که در هر گوشه ای از خود جلوه ای دیدنی را به نمایش می گذارد. ساخت بناها در طول تاریخ و به ویژه در دوره ی صفوی اصفهان را به شهری سرشار از دیدنی های تاریخی تبدیل نموده است.

پیش تر به معرفی این شهر در مطلب راهنمای سفر به اصفهان | معرفی شهر پرداختیم و به شما وعده دادیم که تمام دیدنی های آن را برایتان به تصویر می کشیم. به دلیل تعدد آثار تاریخی در این شهر آن ها را در قسمت های مختلفی به شما ارائه می دهیم. در مطلب جاذبه های گردشگری اصفهان | پل ها و مناره های تاریخی به سراغ پل ها و مناره ها رفیتم و امروز قصد داریم مساجد تاریخی این شهر را از نظر بگذرانیم.

با ما قدم به مساجد تاریخی شهر اصفهان بگذارید.

 

مساجد اصفهان
دیدنی های اصفهان

۱- مسجد جامع اصفهان

#مسجد جامع اصفهان از مهم ترین و قدیمی ترین بناهای مذهبی ایران به شمار می رود و با نام مسجد جمعه نیز شناخته می شود. این بنا در مجموعه ای به ابعاد ۱۷۰ در ۱۴۰ متر قرار دارد که شامل قسمت های مختلفی از جمله گنبد نظام‌الملک، گنبد تاج‌الملک، حیاط چهار ایوانی و شبستان‌های گرد آن، مدرسه مظفری و محراب الجایتو می باشد. هر یک از قسمت های این مجموعه بخشی از سیر هنر معماری اسلامی را در دوره های تاریخی نشان می دهند. در حال حاضر این بنا هنر بیزانس و کلاسیک در قالب یک بنای سنتی و اسلامی به نمایش گذاشته است.

در مورد تاریخ بنای این مسجد حدس و گمان هایی وجود دارد بنا بر مطالعات کارشناسان مسجد کنونی بر روی ویرانه‌های مسجدی قدیمی که توسط اعراب ساکن قریه طهران در اصفهان و در قرن دوم هجری بنا شده بود، احداث گردیده است. آن مسجد تاریخی نیز بر روی خرابه‌های بنایی مربوط به اواخر دوره ساسانی ایجاد شده بود. مسجد کنونی در دوران آل بویه و صفویه  دچار تغییراتی گردید و توسعه یافت.

این اثر در تاریخ ۱۵ دی ماه سال ۱۳۱۰ با شماره ی ۹۵ در فهرست آثار ملی ایران و در اجلاس سی و ششم یونسکو در زمره میراث جهانی قرار گرفت.

آدرس: خیابان مجلسی

مساجد اصفهان
مساجد اصفهان

۲- مسجد امام

#مسجد امام اصفهان یکی از مساجد در میدان تاریخی نقش جهان می باشد که در گذشته به نام‌های مسجد سلطانی و مسجدشاه نیز خوانده می شد. این مسجد در سال ۱۰۲۰ هجری قمری به دستور شاه عباس بزرگ و مقارن با بیست و چهارمین سال سلطنت وی، به منظور شادی روح جدش، شاه طهماسب بنا شد. در دوره های بعد ساخت مسجد ادامه یافت و جانشینان وی تزیینات بنا را به پایان رساندند.

این بنا به هنر معماری استاد علی اکبر اصفهانی و خطاطی علیرضا عباسی، عبدالباقی تبریزی، محمد رضا امامی و محمد صالح امامی مزین می باشد و تحت نظارت محب علی بیک الله ساخته شده است.
مسجد امام از بناهای تاریخی دوران صفویه و شاهکار هنر معماری، کاشی‌کاری و نجاری در قرن یازدهم هجری به شمار می رود و نام آن از تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شماره ی ۱۰۷ در فهرست آثار ملی ایران به چشم می خورد.

آدرس: ضلع جنوبی میدان نقش جهان

مساجد اصفهان
مساجد اصفهان

۳- مسجد شیخ لطف ا…

#مسجد شیخ لطف‌الله بنایی مربوط به دوران صفوی است که در میدان تاریخی نقش جهان قرار دارد. هنر معماری و کاشیکاری این مسجد بسیار قابل توجه و حاصل زحمات استاد محمدرضا اصفهانی می باشد. ساخت این مسجد به دستور شاه عباس اول و در مدت ۱۸ سال صورت پذیرفت. رضا شاه در زمان سلطنت خود دستور داد تا مسجد را مورد مرمت و بازسازی قرار دهند.

این مسجد بر خرابه‌های مسجدی قدیمی در همان محل ساخته شده و به نام یکی از علمای بزرگ عصر صفوی به نام شیخ لطف‌الله جبل‌عاملی، نامگذاری گردیده است. مسجد شیخ لطف الله در تاریخ ۱۵ دی ماه سال ۱۳۱۰ با شماره ی ۱۰۵ جزء آثار ملی ایران به شمار می رود.

آدرس: ضلع شرقی میدان نقش جهان ، مقابل عمارت عالی‌قاپو

مساجد اصفهان
photo by Mohammad Yazdi Rad
مساجد اصفهان
 

موضوعات مرتبط: گردشگری
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- جاذبه های گردشگری -اصفهان-مساجد تاریخی-

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 15 آبان 1395 | 22:20 | نویسنده : مهدی اژدری |

مکانهایی روی کره ی سبز و آبی ما وجود دارند که آنقدر از نظر بصری سوررئال و خارق العاده هستند که باور اینکه این دنیایی باشند بسیار سخت است. در این مطلب ما 10 مورد از این مکان های بینظیر را به شما معرفی می کنیم:

1- تنگه آنتلوپ Antelope Canyon، آریزونا، آمریکا

تنگه ی آنتلوپ یک تنگه ی باریک از شکاف ها و پیچ و خم های شگفت انگیز است که در بیابان ناواجو آریزونا واقع شده است. این تنگه با فرم های منحصر به فرد خود نمایش زیبایی از نور را پدید می آورد که هر عکاس آماتور یا طرفدار اینستاگرمی باید حتما از آن بازدید کند.

10 مکان خارق العاده و باورنکردنی روی زمین

10 مکان خارق العاده و باورنکردنی روی زمین

10 مکان خارق العاده و باورنکردنی روی زمین

2- دریاچه نمک سالار د اویونی Salar de Uyuni، بولیوی

هرچند این دریاچه ی نمک در طول زمستان کاملا یخ می زند، در طول فصل های بارانی، بزرگترین دریاچه ی نمک دنیا به آیینه ای بزرگ تبدیل می شود که می توان آسمان را در آن مشاهده نمود.

10 مکان خارق العاده و باورنکردنی روی زمین

10 مکان خارق العاده و باورنکردنی روی زمین

10 مکان خارق العاده و باورنکردنی روی زمین

  


موضوعات مرتبط: گردشگری
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- مکان خارق العاده-

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 15 آبان 1395 | 22:4 | نویسنده : مهدی اژدری |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سه میل
  • وب آریاروید
  • وب نگاه چت
  • وب ول فتح