روشهای رفع نگرانی در اسلام,رفع نگران, روشهای رفع نگرانی و ارامش دهنده

توکل به خداوند سبب می شود که انسان با خیال راحت و آسوده به امور زندگی خود بپردازد

 

نخستین و مهم ترین عاملی که در ایجاد پریشانی و نگرانی نقش اساسی دارد، ضعف باور و ایمان به خداوند و وعده های اوست.

نگرانی های روحی در زندگی

فشار روانی یکی از پر رونق ترین بیماری های دوران فعلی است. نگرانی های روحی و عقده های درونی که منشا رنج های مختلف جسم و جان است، از نظر مذهبی و علمی درمان پذیر هستند و مبتلایان به این بیماری های روحی میتوانند در پرتو اراده مستحکم و تصمیم قطعی، خود را معالجه کنند و بر ناراحتی ها و بیقراری های خود غلبه نمایند.


روانشناسان روشهایی را برای مبارزه با فشار روانی و نگرانی مطرح کرده اند و دین اسلام هم در طی قرون متمادی موفق شده است میلیون ها انسان را در مناطق گوناگون جغرافیائی و از نژادهای مختلف بخود جذب کند و با تغيير سبک زندگی آن ها برای زندگی اجتماعی و شخصی آنان قوانین مطلوبی وضع نماید.


افردی که ناخوشی آن ها از نگرانی های باطنی خودشان سرچشمه گرفته و پیوسته جسم و جانشان به آتشی که در ضمیر خود افروخته اند می سوزد، تنها درمانشان ریشه کن کردن اصل مرض است. اینان باید دل های خویش را از ناپاکی ها و افکار پلید تطهیر کنند و تیرگی های بدبینی و بدخواهی را از صفحه خاطر بشویند و در عوض ، خویش را به سجایای اخلاقی و ملکات پسندیده متخلق نمایند و این برنامه، هدف تربیتی مکتب مقدس اسلام است. در این مطلب چهار راهکار برای مقابله با نگرانی ها بیان شده است.

 

راهکارهایی برای مقابله با نگرانی و پریشانی
- تقویت ایمان و باور
نخستین و مهم ترین عاملی که در ایجاد پریشانی و نگرانی نقش اساسی دارد، ضعف باور و ایمان به خداوند و وعده های اوست. مسلماً تنها خداوند  بعنوان آفریننده انسانها ، از تمام زوایای وجودی انسان آگاه است و درد و علاج او را هم تنها خداوند و برگزیدگان وی می دانند، هر چند امکان دارد بعضی از این زوایای وجودی را هم خود بشر پی ببرد، ولی روشن است که علم بشر محدود است و هم درصد خطای بالائی دارد.
یک شخص واقعا متدین، تذلزل ناپذیر است و فارغ از هر دلواپسی و تشویش و برای انجام دادن هر گونه وظیفه ای که روزگار پیش آورد، با خونسردی آماده و مهیاست».

 

روشهای رفع نگرانی در اسلام,رفع نگران,رفع نگرانی با نماز خواندن

یاد خدا و نماز خواندن باعث رفع نگرانی ها و پریشانی ها می شود

 

- نماز خواندن
آرام سازی یکی از روش های مورد استفاده بعضی از روان درمانگران برای درمان بیماری های روانی است و انسان میتواند آن را از راه تمرین بیاموزد. خواندن نماز آن هم پنج بار در روز خود از بهترین برنامه های آرام سازی می باشد. چرا که نماز یکی از مهم ترین پل های ارتباطی با خداوند است و همین مایۀ آرامش انسان و دوری از اضطراب می شود. نماز نوعی کمک خواستن از خداوند با آداب مخصوص است.


- تبدیل نگرانی ها به عمل
دو چیز است که نگرانی در مورد آنها بی مورد است: یکی حوادثی که برای برخورد با آنها کاری از شما ساخته نیست و دیگری حوادثی که میتوانید برای جلوگیری از آنها کاری صورت دهید. این روشی مطلوب برای روبرو شدن با نگرانی هاست. ولی درصورتی که نگرانی باعث شود که دست به کار شوید و کاری صورت دهید، مفید است. تحت تأثیر نگرانی میتوانید بسياري از مسائل ناراحت کننده را حل و فصل کنید. ولی برای حل و فصل مسائل زندگی نیازی به نگرانی نیست. درصورتی که کاری نتوان صورت داد، در این صورتبا امر اجتناب ناپذیر همکاري کنید.

 

- توکل کردن به خدا
انسان ها مدام به دنبال این هستند که امورشان به نحو احسن پیش برود و همیشه در کارهای خویش به پیروزی برسند. بنابراین برای موفقیت خود دست به هر کاری می زنند و از هر کسی که بتواند در موفقیت او موثر باشد، یاری می طلبد. در صورتی که تلاش کردن و سپس توکل و واگذاری امور به خداوند سبب می شود که انسان با خیال راحت و آسوده به امور زندگی خود بپردازد و از حوادث و سرانجامی که برایش رقم می خورد مطمئن باشد.


موضوعات مرتبط: فرهنگی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان رفع نگرانی

تاريخ : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | 1:3 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

آموزش میوه خشک کردن در خانه

 

بهترین راه برای حفظ میوه ها، خشک کردن آنها است. عمر و ماندگاری میوه خشک به عوامل زیادی بستگی دارد.

برای اینکه میوه ها را در همه ی فصول بتوانید مصرف کنید می توانید آن ها را خشک کنید. میوه های خشک را می توانید به عنوان تنقلات مصرف کنید حتی می توانید آن را داخل دمنوش های خود استفاده کنید و از خواص آن بهره ببرید.

 

میوه هایی که برای خشک کردن انتخاب کرده‌اید، کاملا رسیده، سفت و آماده هستند. میوه‌هایی که آسیب دیده‌اند، هنوز به طور کامل نرسیده‌اند، و یا بیش از حد رسیده اند، ارزش غذایی ندارند و زمانی که آن‌ها را خشک می کنید، طعم چندان جذابی نخواهند داشت.

 

چه میوه هایی را میتوان خشک کرد ؟

کشمش، خرما و آلو خشک نمونه هایی از این ها هستند. سایر میوه هایی که می توان آنها را خشک کرد شامل: سیب، زردآلو، موز، توت، کیوی، انجیر، انبه، هلو، گلابی، آناناس، توت فرنگی، گوجه فرنگی و خرمالو است.

 

آماده کردن میوه ها برای خشک کردن

میوه هایی که برای خشک کردن انتخاب کرده ‌اید را با آب سرد بشویید و به آرامی آن ها را بشویید. سپس با استفاده از یک تکه پارچه تمیز یا حوله کاغذی، آنها را خشک کنید. شما می توانید میوه های کوچک مثل انگور یا انواع توت ها را داخل یک آبکش قرار بدهید تا خشک شوند.

 

خرما،‌ انگور، زردآلو، انجیر، سیب، هلو و حتی گلابی، جزو میوه هایی بودند که قدیمی ها با خشک کردن آنها دانسته یا ندانسته، pH شان را پایین و طول مدت ماندگاری شان را بالا می بردند.

 

 


موضوعات مرتبط: گوناگون
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان میوه

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | 1:1 | نویسنده : مهدی اژدری |

در ادامه نمونه هایی از آموزش ساختن جعبه های هدیه را برایتان گردآورده ایم.

 

ساخت جعبه دستبند

 

روش ساخت جعبه های گلبرگی

 

ساخت جعبه برای دستبند

 


موضوعات مرتبط: گوناگون
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-آموزش

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | 1:59 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

در ادامه آموزش تصویری درست کردن نمونه ای از حوله ی آویزی را برایتان آورده ایم و نمونه هایی دیگر از تزیین حوله و دستمال خشک کن را گردآورده ایم.

 

آموزش تصویری ساخت حوله ی آویزی

 


موضوعات مرتبط: گوناگون
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-آموزش

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | 1:55 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

لیفت ابرو,لیفت ابرو چیست,آموزش لیفت ابرو

لیفت یا بالا کشیدن ابرو

 

به مرور زمان و با بالا رفتن سن به علت جاذبه ی زمین، کند شدن تولید کلاژن در پوست و اسیب های ناشی از نور خورشید، عضلات شل و دچار افتادگی میشوند . زیر ابروها و پیشانی به نسبت سایر اجزای بدن بیش تر دچار چین و چروک میشوند .

افتادگی ابروها سبب ميشود که چهره پیر، غمگین، خسته و عصبانی به نظر برسد و خطوط اخم سبب میشوند که چهره بی اندازه اخمو و جدّي به نظر برسد. از آنجایی که چشم و ابرو بيش ترین تأثير را در زيبايي صورت دارند، امروزه با لیفت ابرو به سادگی میتوان این مشکلات را برطرف کرد.

 

لیفت ابرو,لیفت ابرو چیست,آموزش لیفت ابرو

آموزش لیفت ابرو

 

لیفت ابرو چیست؟

آموزش لیفت ابرو، روشی که به تازگی وارد دنیای آرایشگری و مد شده است می تواند برای بالا بردن ابرو ها، حالت دادن و پرپشت تر نشان دادن آنها بسیار مفید است. در واقع لیفت ابرو به معنی بالا بردن ابرو ها به صورت موقت با مواد ارگانیک و بی خطر است. در این روش تک تک تارهای ابرو با مواد ویتامینه می شوند.

 

از مزایای این روش مشکی شدن ابرو ها و در نتیجه پر تر به نظر آمدن آن است. لیفت ابرو باعث می شود علاوه بر بالا رفتن ابرو ها و حالت زیبای آنها، فرم ابرو همانند ابرو هاشور زده شده به نظر بیاید. افرادی که دارای ابرو های با تارهای نازک یا با جهت های به هم ریخته هستند، این روش می تواند با فرم دادن ابرو ها به سمت بالا، ابرویشان پرتر به نظر آید.

 

 


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان آرایش

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | 1:54 | نویسنده : مهدی اژدری |



ازبین بردن جوش صورت,ازبین بردن جوش صورت سریع,درمان جوش صورت

ازبین بردن جوش صورت سریع

 

تا به حال شده كه شب هنگام خواب ناگهان ببینید یك جوش زشت و چركی روی صورت‌تان خودنمایی می‌كند، در حالی كه فردا به یك مهمانی دعوت هستید یا می‌خواهید با فردی ملاقات كنید كه برایتان اهمیت زیادی دارد.

جوش یک زائده‌ی کوچک پوستی است. جوش‌ها، جراحت‌ها یا مشکلات پوستی کوچک ناشی از غدد چربی‌ای هستند که به وسیله‌ی میکروب‌ها آلوده و ملتهب شده و در مرحله‌ی بعد ترشحات سطح آنها را پر می‌کند.

 

از سرکه کمک بگیرید

قبل از خواب با یک شوینده ملایم صورت را بشویید؛ شوینده‌ای که حاوی دانه‌های اسکراب و پاک‌کننده باشد تا سلول‌های مرده سطح پوست را از بین ببرد چرا که تجمع همین سلول‌هاست که اصلی‌ترین عامل ایجاد آکنه است.

 

دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید؛ بعد یک گوش‌پاک‌کن را به این محلول آغشته کنید و روی جوش‌ها بمالید. سرکه سیب باکتری‌‌های مولد آکنه و سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و در نتیجه تا حدی التهاب جوش می‌خوابد و صبح که بیدار شوید میزان قرمزی جوش تا حد زیادی کاهش یافته ‌است.

 

قبل از اینکه به تختخواب بروید مقداری کرم ضدآکنه روی جوش‌ها بزنید، چنین کرمی باید حاوی بنزوئیل پروکساید باشد تا بتواند جوش را خشک کند و سلول‌های مرده سطحی را بردارد.

 

 


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان لک صورت

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | 1:52 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

بهترین کرم پودر برای پوشاندن لک صورت ,پوشاندن لک صورت با کانسیلر

از بین بردن لکه ها از روی پوست با آرایش

 

یکی از مشکلات رایج پوست، وجود لکه ها روی پوست است که با آرایش درست می توان بدترین لک های موجود روی پوست را نیز پوشش داد ‎، این واضح است که همه ما می خواهیم در طول روز بهترین چهره را داشته باشیم و برای اینکه جذاب ترین و بدون ایرادترین پوست را به نمایش بگذاریم هر کاری می کنیم.

برطرف کردن جای لکه ها از روی پوست با آرایش:

ممکن است روی پوست ما لکه ها و آثاری از جوش یا زخم وجود داشته باشد که ندانیم با آنها چه کنیم.

 

علاوه بر درمانهای مختلفی که برای از بین بردن این لک ها وجود دارد ، تا بهبود کامل این آثار پوستی و محو شدنشان از روی پوست زمان نیاز است، ما می توانیم تا زمان بهبود کامل، این آثار با آرایش آنها پنهان کنیم و پوستی یکدست و شفاف به نمایش بگذاریم.

 

 


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-لک صورت

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | 1:50 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

از بین بردن قرمزی جای جوش صورت, از بین بردن جای جوش با لیزر, راه های از بین بردن جای جوش

راه های از بین بردن جای جوش

 

حتما برای شما نیز گاها پیش آمده وقتی یک روز صبح از خواب بیدار شده و در آینه به خود نگاه می کنید ناگهان با یک جوش بزرگ بر روی گونه و صورت خود مواجه شده باشید.از آن بدتر اینکه تا مدتها پس از بهبود جوش جای آن همچنان به شکل های مختلف از جمله تیرگی یا فرو رفتگی بر روی پوست شما باقی مانده و تاثیر بسیاری در زیبایی چهره می گذارد. اگر شما نیز کم و بیش برای رفع جای جوش بر روی صورت خود درگیر هستید.

در برخی موارد خود جوش صورت خیلی زود بهبود یافته اما جای آن مانند یک زخم کوچک بر روی صورت تا مدتها باقی می ماند. جای جوش یا اثر آن نیز در موارد مختلف با یکدیگر متفاوت بوده و در برخی موارد مانند یک لکه سیاه و در برخی موارد مانند اثر سوختگی و یا حتی پس از بهبود کامل مانند یک فرو رفتگی کوچک بر روی گونه و صورت ممکن است باقی بماند. حال چگونه می توان روند بهبود جای جوش بر روی صورت را تسریع کرده و دیگر نشانی از آن بر روی صورت مان باقی نماند؟

 

درمان خودسرانه را کنار بگذارید و به نزد پزشک متخصص مراجعه کنید و بیش از این سرسری به این موضوع نگاه نکنید.

 

به همه افرادی که دنبال درمان اسکارهای آکنه خود هستند، توصیه می‌شود به فرد متخصص که آشنایی کامل با روش‌های اصلاح اسکار دارد مراجعه کنند؛ این متخصص ابتدا مشاوره و معاینه کامل را انجام داده و سپس برنامه‌ریزی‌های لازم و ترکیب روش‌های مختلف درمانی را برای فرد مشخص می‌کند. باید دانست که جهت رسیدن به نتایج مطلوب باید صبر و حوصله داشت و کل مراحل درمانی را به‌طور مداوم و زیر نظر متخصص پوست انجام داد.

 

چکار کنیم که جای جوش ها باقی نماند:

1- در مواقعی که با جوش مواجه شدید به هیچ عنوان آن را فشار ندهید چرا که باعث آسیب های پوستی یا انتشار بیشتر آلودگی زیر سطح پوست می گردد.

2- رعایت اصول بهداشتی و شستشوی صحیح پوست با مواد شوینده ملایم مانند آب و صابون

3- مصرف مواد خوراکی مقوی بخصوص سبزیجات و میوه های تازه

4- عدم استفاده سرخود و بدون تجویز پزشک از کرم ها و داروهای تخصصی در هنگام مواجه با جوش یا برای برطرف کردن اثر آن

5- زیر نور مستقیم خورشید حدالمقدور کمتر قرار گرفته و حتما از ضد آفتاب و آبرسان های پوست استفاده کنید.

6- از لوازم آرایش استاندارد استفاده کرده و هرگاه که نیاز ندارید آرایش خود را پاک و صورتتان را بشوئید.

7- مصرف غذا های با کسیم بالا مانند شیر یا کشک و همچنین غذا های فست فودی در تشدید جوش ها موثر بوده و بهتر است در طول درمان کمتر مورد استفاده قرار گیرند.

 

 


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-جوش صورت

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | 1:48 | نویسنده : مهدی اژدری |



 علائم زردی نوزاد,زردی نوزاد چند روز طول میکشد

زردی نوزاد چیست

 

زردی نوزادان از بیماری هایی است که گاهی بطور جدی برای نوزادو والدین دردسر ساز می گردد. بطورکلی بیش از 70درصد نوزادان درروزهای اولیه تولد دچار زردی می شوند و معمولا آمار زردی درنوزادانی زودرس حدود 80 درصد افزایش میابد.

زردی نوزاد چیست؟

یکی از مواردی که در دوران نوزادی بسیار شایع است و تعداد نوزادان زیادی را درگیر می‌کند زردی است. وقتی نوزادی دچار این مشکل می‌شود چشم‌ها و پوست او زرد می‌شود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که سطح زیادی از بیلی روبین در او وجود داشته باشد. 

 

رنگ زرد نوزادان به علت افزایش ماده ای به نام بیلی روبین (رنگدانه‌های محلول در چربی) در خون است که در مقادیر بالا و در شرایط مختلف، برای نوزاد سمی می‌باشد.

 

بیشتر از نیمی از نوزادان طبیعی و سالم، در چند روز اول زندگی، در پوست صورت خود ته رنگ زرد پیدا می کنند. اگر کودک شما چنین است، احتمالاً چیز نگران کننده ای نیست، ولی مخصوصاً اگر شکم و یا پاهای کودک زرد به نظر می رسد، باید او را به پزشک متخصص اطفال نشان دهید.

 

زردی در یک کودک سالم زمانی اتفاق می افتد که سطح بیلی روبین در خون بالا می رود.

 

زردي از تخريب بخشي از گلبول‌هاي قرمز در نوزاد به‌وجود مي‌آيدو ضايعات باقيمانده از گلبول هاي قرمز به بيلي روبين كه عامل ايجاد كننده زردي در نوزاد به‌شمار مي‌رود، تبدیل می شود.

 

بیلی روبین ماده شیمیایی است که در اثر تخریب طبیعی گلبول های قرمز فرسوده تولید می شود و در کبد تجزیه می شود.

 

نوزادان سطح بیلی روبین بالاتری دارند، چون تعداد گلبول های قرمز حامل اکسیژن در آنها زیادتر است و کبد جوان آنها نمی تواند بیلی روبین اضافی را متابولیزه کند.

 

هر چه سطح بیلی روبین بالاتر از حد طبیعی می رود، زردی از سر به سمت گردن و سپس به قفسه سینه پیش می رود تا اینکه در موارد شدید نهایتاً به پنجه پا می رسد. این نوع زردی که اصطلاحاً فیزیولوژیک نامیده می شود، بر خلاف انواع نادر و شدیدتری که به دلیل بیماری کبدی یا ناسازگاری خونی با مادر ایجاد می شود، معمولاً خطری برای سلامت شیرخواران سالم و کامل (نه ماهه متولد شده) ندارد.

 

زردی فیزیولوژیک از روز دوم و سوم بعد از تولد شروع شده و به حداکثر میزان خود می‌رسد و سپس به تدریج کاهش می‌یابد و در روز پنجم تا هفتم و پس از 10 تا 14 روز به حد طبیعی برمی‌گردد. تغذیه بلافاصله نوزاد با شیر مادر، سطح بیلی روبین را کاهش می‌دهد.

 

 


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-زردی

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | 1:45 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

چمن مصنوعی,انواع چمن مصنوعی,خرید چمن مصنوعی

 
چمن مصنوعی یک کالا لوکس در دکوراسیون محسوب میشود و برای همین کار میتوانید این محصول بسیار زیبا را در مکانهای زیر به کار ببرید.
- چمن مصنوعی تزئینی بالکن
- چمن مصنوعی تراس
- چمن مصنوعی پشت بام
- چمن مصنوعی روف گاردن
- چمن مصنوعی حیاط
- چمن مصنوعی محوطه
- چمن مصنوعی سالن پذیرایی
- چمن مصنوعی اتاق خواب
- چمن مصنوعی مخصوص محیط های داخلی اداری
- چمن مصنوعی راه پله و چمن مصنوعی ورودی ها

 


موضوعات مرتبط: دکوراسون
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-چمن مصنوعی

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | 1:35 | نویسنده : مهدی اژدری |
وعده قاطعانه رهبر انقلاب درباره آینده آمریکا در سوریه و عراق

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: آمریکایی‌ها صریحاً می‌گویند در سوریه نیروی نظامی پیاده کردیم چون آنجا نفت وجود دارد البته آنها نه در عراق نه در سوریه ماندنی نیستند و قطعاً باید از آنجا خارج شوند و بدون تردید اخراج خواهند شد.

به گزارش خبرآنلاین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در نشستی تصویری با مجموعه‌ای از جوانان دانشجو و تشکلهای دانشگاهی، تردیدافکنی را ستون فقرات کار فرهنگی دشمن و اساس کار نرم علیه انقلاب خواندند و با تأکید بر اینکه باید در مقابل کسانی که به این کار دشمن کمک می‌کنند ایستاد، فرمودند: با وجود هزینه‌های سنگینی که آمریکایی‌ها در طول سالهای متمادی برای تزیین و القای چهره‌ای جذاب از خود انجام داده‌اند، امروز کشور و نظام آمریکا در بخش مهمی از دنیا منفورند.

>>>> رهبر انقلاب: دولت جوان و حزب‌اللهی علاج مشکلات کشور است

رهبر انقلاب اسلامی از آتش زدن پرچم آمریکا در بسیاری از کشورهای دنیا و حتی در داخل خود آمریکا به‌عنوان یکی از مصادیق نفرت ملتها از این رژیم یاد کردند و افزودند: علاوه بر ملتها، حتی رؤسای برخی دولتهای همکار آمریکا نیز وقتی حرف دلشان را بیان می‌کنند از دولتمردان و حکومت آمریکا متنفر و به آن بی‌اعتماد و بی‌اعتنا هستند.

ایشان بخشی از نفرت کنونی از آمریکا را ناشی از رفتار مسئولان فعلی آن از جمله رئیس‌جمهور و وزیر خارجه کم‌مایه، پرحرف، بی‌منطق و مهمل‌گوی این رژیم دانستند و فرمودند: البته علت نفرت از آمریکا فقط این مسئله نیست بلکه به عملکرد بلندمدت آمریکا از جمله کشتار، جنایت، بی‌عدالتی، تروریست‌پروری، کمک به دولتهای مستبد و بدنام، حمایت بی‌دریغ از ظلم روزافزون رژیم صهیونیستی و اخیراً مدیریت افتضاح در قضیه کرونا برمی گردد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای جنگ‌افروزی در کشورها از جمله افغانستان، عراق و سوریه را از دیگر دلایل منفور بودن آمریکا برشمردند و تاکید کردند: آمریکایی‌ها صریحاً می‌گویند در سوریه نیروی نظامی پیاده کردیم چون آنجا نفت وجود دارد البته آنها نه در عراق نه در سوریه ماندنی نیستند و قطعاً باید از آنجا خارج شوند و بدون تردید اخراج خواهند شد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-رهبر

تاريخ : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | 1:34 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

نحوه ضدعفونی کردن تخم مرغ

 

یک بحث قدیمی وجود دارد که پیرامون ایده شستن تخم مرغ تازه وجود دارد، و واقعاً دو روش برای بررسی آن وجود دارد.

چگونه تخم مرغ ها را بشوییم؟

برای درک اینکه چرا سؤالات زیادی پیرامون معضل بزرگ شستشوی تخم مرغ وجود دارد، باید نگرانی های ناشی از شستشوی تخم مرغ را حل کنیم.

 

چرا تخم مرغ ها را بشویید؟

به درستی، شستن تخم مرغ یک ضرورت است. من فکر می کنم همه تقریباً در این مورد موافق هستند.

 

زمانی که تخم مرغ بیرون می آید در مورد بهداشت آن مشکلی نیست، اما چه چیزی باعث ایجاد مشکل می شود هنگامی که تخم ها با قطره یا سایر باکتری های محیطی در تماس هستند، این بیماری می تواند باعث بیماری های شدید و گاه کشنده در افرادی که آنها را مصرف می کنند شود.

 

1) کولی تنها یکی از باکتری های کشنده است که می تواند به تخم مرغ های شما وارد شود ، به خصوص هنگامی که بدون شستن آنها را می شکنید.

2) سالمونلا 

 

آیا باید تخم مرغ های فروشگاهی را بشوییم؟

اگر یک بسته تازه تخم مرغ از فروشگاه مواد غذایی خریدید، احتمالاً می توانید فرض کنید که تخم مرغ ها مراحل سخت شستشو را پشت سر گذاشته اند.

 

آیا می توانم تخم های تازه خود را بدون شستشو رها کنم؟

نکته جالب در مورد تخم های تازه، درست از باغچه، این است که آنها شسته نشده اند. البته و آنها فوق العاده تازه هستند.

 

 


موضوعات مرتبط: تغذیه سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-تخم مرغ

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | 2:38 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

وقت گذراندن زوجین بدون فرزند, تفریح بدون فرزندان, فواید وقت گذراندن زوجین بدون فرزند

سفر رفتن زوجین بدون فرزند

 

چنانچه زوج ها بتوانند هر چند وقت یک بار قدری از کودکان دور شوند و فقط به رابطهٔ بین خودشان توجه کنند، به نفع شان خواهد بود. با این کار میتوانند تا حدودی احساسات اولیهٔ دوران آشنایی را مجدداً تجربه کنند و انرژی بیشتری براي زندگی بگیرند؛ مثل این که در روابط، دکمه ای براي شروع دوباره داشته باشید.

زندگی مشترک شما بدون هیجان و فراز و فرود شده است؟ حس می کنید در کش و قوس سختی های روزانه، فرصتی براي خلوتی عاشقانه با همسرتان ندارید و روز های خوب اول ازدواج تکرار نمی شود؟

 

احتمالا اهل تفریح و سرگرمی و گردش هستید، ولی حضور فرزندان تان مانع از این ميشود که با همسرتان حرف بزنید و روابط عاطفی تان را تقویت کنید. حتماً شما هم اصطلاح طلاق عاطفی را شنیده باشید؛ وضعیتی که بانوان ، روابط عاطفی و حتی کلامی چندانی با هم‌دیگر ندارند، ولی به واسطه مسایل دیگری، مانند وجود کودک، هنوز زیر یک سقف زندگی ميکنند . اگر در زندگی دچار روزمرگی و تکرار می شوید ديگر حرفی براي گفتن با همسرتان ندارید. زمانیکه روابط ما به همسرمان آن گرمای قبلی را ندارد، جز سکوت یا در نهایت ، گله و گلایه هیچ کار دیگری از دست ما بر نمی آید.

 

درست است که امدن کودکان به زندگیِ زوج ها ثبات می دهد و آنها میتوانند براي بلندمدت برنامه ريزي کنند و هر روز کاری براي انجام دادن داشته باشند. ولی در سوی ديگر، میتواند صمیمیت بین زوج ها را کمرنگ کند. در زندگی روزانه، کنار کودکان ، زن و شوهر ديگر نمی توانند حضور عمیق یکدیگر را حس کنند؛ یا آنکه حالت های ازخودبی خودیِ ابتدای زمان آشنایی شان را تجربه کنند.

 

 


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-تفریح

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | 2:36 | نویسنده : مهدی اژدری |
هادیان گفت: نهاجا، از آمادگی کامل برای پاسخ قاطع به تهدیدات برخوردار بوده و قادر است صلح را در منطقه برقرار کند.

نیروی هوایی ارتش از آمادگی کامل برای پاسخ قاطع به تهدیدات برخوردار استبه گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه گفت: بازدارندگی ایران اسلامی در عرصه جنگ سخت، طی چهار دهه گذشته بحدی بوده که جرأت هرگونه تجاوز و تعدی را از دشمن سلب کرده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در شرایط فعلی هیچ نیازی به حضور نیرو‌های فرامنطقه‌ای در غرب آسیا وجود ندارد، گفت: نیروی هوایی ارتش در کنار سایر نیرو‌های مسلح، از آمادگی کامل برای پاسخ قاطع به تهدیدات برخوردار بوده و قادر است صلح را در منطقه برقرار کند.

او گفت: دشمنان ما امروز از اینکه جبهه مقاومت ایران اسلامی را الگو قرار داده و در مرز‌های رژیم صهیونیستی حضور دارند ملت ایران را محکوم به تحریم کرده‌اند، اما یفین بدانید آن‌ها از این حربه خود نیز موفقیتی به دست نخواهند آورد.

انتهای پیام/


موضوعات مرتبط: گوناگون
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-نیروی هوایی

تاريخ : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | 19:54 | نویسنده : مهدی اژدری |
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس از رونمایی دستاوردهای هسته‌ای کشور در ۲۰ فروردین سال آینده خبر داد.

رونمایی از دستاوردهای هسته‌ای در ۲۰ فروردین ۹۹محمدابراهیم رضایی، رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تأخیر در ارائه گزارش‌های ۶ ماهه برجام از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گزارش پیشین این کمیسیون هنوز قرائت نشده است و پس از اتمام فشار شیوع بیماری کرونا، تشکیل جلسه‌های مجلس و موافقت نمایندگان مربوط،گزارش‌های برجام را در قالب یک گزارش نهایی در این دوره از پارلمان می‌توان ارائه کرد.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انجام نشدن هیچ یک از تعهدات برجام از سوی غربی‌‌ها و بازگشت همه تحریم‌ها از مهم‌ترین موضوع‌های این گزارش است. طبق توافقنامه برجام، به محض امضای این توافق همه تحریم‌ها باید برداشته می‌شد و در حال حاضر عملاً مسئله مذکور از بین رفته است.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی همه مراحل کاهش تعهدات را طی کرد که اثرهای خوبی داشته است؛ این موضوع با ایجاد یک تحرک ویژه و امید در دل دانشمندان جوان کشور، دستاوردهای خیلی قوی و ارزشمندی  را رقم زده است.

رضایی از رونمایی دستاوردهای هسته‌ای کشور خبر داد و گفت: بنا داریم از دستاوردهای هسته‌ای کشور در ۲۰ فروردین سال آینده رونمایی کنیم.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی کمبود منابع مالی را از مشکلات حوزه انرژی هسته‌ای کشور دانست و تصریح کرد: از وقتی محدودیت‌ها برداشته شده است، باید بودجه مورد نیاز طرح‌ها و برنامه‌ها در اختیار دانشمندان گذاشته شود تا کشور دچار کُندی یا توقف در پیشبرد آنها نشود.


 

انتهای پیام/ 


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-کرونا

تاريخ : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | 19:53 | نویسنده : مهدی اژدری |
موسوی:

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: آمریکایی‌ها کاملاً راه را بسته‌اند و تجهیزات پزشکی را تحریم کرده‌اند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادعا‌های مطرح شده از سوی مقامات آمریکایی را فریب دانست و اظهار کرد: با دلیل و فکت عرض می‌کنم. یک کانال مالی باز کردند که اقداماتی انجام می‌شود؛ ولی محدود است و حتی اجازه نمی‌دهند منابعی که از جا‌های مختلف داریم به کانالی که با سر و صدا باز کردند، وارد کنیم. سه هفته است با یکی از این کشور‌ها که منابع مالی در آنجاست در حال صحبت و گفتگو هستیم، ولی آن‌ها تأکید دارند که آمریکایی‌ها مانع این کار هستند و اجازه نمی‌دهند منابع خود ما که در آن کشور است وارد این کانال شود تا در این شرایط از آن استفاده و اقلام مورد نیاز خود را بخریم.

او با بیان اینکه تا آمریکایی‌ها اقدام عملی نکنند و موانع برطرف نشود این را جز یک حرف گزاف و فریب چیز دیگری نمی‌دانیم، گفت: آن‌ها اعلام کنند تمام راه‌ها برای ارسال اقلام دارویی، تجهیزات پزشکی و ملزومات مورد نیاز باز است و اعلام کنند کجا و چگونه. متأسفانه فقط شعار دادند، علی‌رغم اینکه ادعا می‌کنند اقلام دارویی جزو تحریم نیست، ولی عملاً راه را بسته‌اند و کانال سوئیس را هم که باز کردند، منابع آن کانال محدود است.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: درخواست کردیم منابع دیگری در کشور‌های مختلف داریم، اجازه دهند منابع ما وارد آن کانال شود، ولی تا الان اجازه ندادند منابعی که متعلق به ما و با پول ملت ماست، وارد کانال شود که از آن برای اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی استفاده کنیم. سه هفته است که با یک کشور صحبت می‌کنیم که منابع را منتقل کنیم، ولی اجازه نمی‌دهند و اینجاست که عملاً راه را بسته‌اند و تجهیزات پزشکی را تحریم کرده‌اند.

انتهای پیام/


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-آمریکا-تحریم

تاريخ : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | 19:45 | نویسنده : مهدی اژدری |

مجله دلتا/ دندان درد، دردی است که همه ما بارها با آن مواجه شده ایم و حتما از دوستان و نزدیکان هم توصیه هایی برای درمان خانگی دندان درد شنیده ایم. مثلا این که روی دندانت سیر یا روغن میخک بگذار و… . بله، این درست است که این روش ها درمان قطعی برای درد شما نخواهند بود و برای درمان باید به دندان پزشک مراجعه کنید؛ اما تا زمانی که نزد دندان پزشک بروید که نمی خواهید درد را تحمل کنید؟! در این مطلب مجله دلتا، به برخی از ساده ترین روش ها برای درمان خانگی دندان درد اشاره کرده ایم که به کمک آن ها درد را تسکین دهید و در فرصت مناسب به دندان پزشک مراجعه کنید.

روغن میخک

میخک، یک داروی گیاهی برای تسکین دندان درد است. در این گیاه، یک مسکن طبیعی وجود دارد که به آرام شدن درد شما کمک می کند. دو قطره از روغن میخک را روی یک پنبه بریزید و آن را تا زمان فروکش کردن درد، روی دندانتان قرار دهید. می توانید سراغ راه طبیعی تری هم بروید؛ کافی است یک دانه میخک را آنقدر بجوید که روغنش بیرون بیاید.

زنجبیل و فلفل

زنجبیل و فلفل هر دو داروهای ضد درد است. میزان مساوی از این دو ادویه را با آب مخلوط کنید و یک سس خمیری بسازید. توپ کوچکی از پنبه رابه به ترکیب مورد نظر آغشته کنید؛ سپس تا زمانی که درد فروکش کند؛ روی دندانی که درد می کند نگه دارید. سعی کنید جوری پنبه را وارد دهان کنید که این مخلوط با لثه و زبانتان تماس پیدا نکند.

آب نمک درمانی

نمک یک ضدعفونی کننده قوی است؛ پس اگر درد دندان شما به سبب عفونت ایجاد شده باشد، استفاده از نمک می تواند زودتر از هر چیز دیگری شما را آرام کند. آب نمک برای شستن عوامل عفونت زا از محل کاربرد دارد و التهاب را کاهش می دهد. یک قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب جوش حل کنید، بعد از این که سرد شد مقداری از آن را به مدت 30 ثانیه در دهان خود بچرخانید. می توانید این کار را 2 تا 3 بار انجام دهید.

دم کرده نعناع

دمنوش نعناع نیز عطر و طعم مطبوعی دارد و می تواند به عنوان یک بی حس کننده خوب برای درمان خانگی دندان درد مورد استفاده قرار گیرد. یک قاشق چای خوری نعناع را در یک فنجان آب جوش بریزید و برای دم کشیدنش 20 دقیقه صبر کنید. وقتی که دمنوش خنک شد، آن را در دهان بچرخانید و بعد بیرون بریزید.

سیر

سیر علاوه بر این که سیستم ایمنی بدن تان را تقویت می کند و مانع از ابتلا به بسیاری از بیماری ها می شود، مسکن خوبی برای درد دندان هم به حساب می آید. برای استفاده از سیر دو روش پیش روی شماست: 1) یک حبه سیر له شده را با کمی نمک مخلوط کنید و روی دندان قرار دهید. 2) یکی دو حبه سیر را بجوید. این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید تا درد تسکین یابد.

پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن یا همان آب اکسیژنه مانند آب نمک باکتری ها را می شوید و از محل دور می کند و یکی از بهترین روش ها برای درمان خانگی دندان درد است. این محلول به خصوص اگر دندان دردی همراه با تب و دهانی بدمزه دارید، به شما کمک می کند دقایقی از درد خلاص شوید. مقداری محلول 3 درصد پراکسید هیدروژن را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید و به مدت 30 ثانیه در دهان بگردانید و سپس بیرون بریزید و در آخر چند بار آب را در دهانتان بگردانید و بیرون بریزید. حواستان باشد پراکسید هیدروژن ماده ای قوی است و نباید آن را قورت دهید؛ زیرا دچار مشکلاتی در معده و روده ها می شوید.

استفاده از یخ، چای سیاه و عصاره وانیل نیز روش های دیگری برای تسکین و درمان خانگی دندان درد است.


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-دندان

تاريخ : یک شنبه 18 اسفند 1398 | 23:44 | نویسنده : مهدی اژدری |

آشنایی با وسایلی که برای دوران قرنطینه خانگی نیاز داریم.

 


 


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-کرونا

تاريخ : یک شنبه 18 اسفند 1398 | 23:42 | نویسنده : مهدی اژدری |

۲۷ توصیه یک پزشک مبتلا به کرونا از قرنطینه خانگی

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی که به علت ابتلا به کروناویروس جدید، چند روزی است در قرنطینه خانگی به سر می‌برد، در مطلبی ضمن اشاره به طی دوران نقاهت بیماری‌اش، مواردی که باعث آزار بیمار مبتلا به کرونا می‌شود و همچنین راهکارهایی که سبب تخفیف علایم و عوارض آزاردهنده آن می‌شود را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین کرمانپور در مطلبی آورده است:
«بدترین چیزهایی که بیمار  مبتلا به کرونا از جمله مرا اذیت کرد را با نمونه و چگونگی کنترل حداکثری تقدیم می‌کنم:
۱- تب و درد: تب باعث سردرگمی و بی‌انگیزگی و یک حالت بی‌قراری آزارنده می‌شود.

موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-دکتر حسین کرمانپور – ۱۸ اسفند ۹۸ – قرنطینه خانگی – تهران»

ادامه مطلب

تاريخ : یک شنبه 18 اسفند 1398 | 23:39 | نویسنده : مهدی اژدری |

یک ویروس شناسی گفت: گرما لزوما موجب از بین رفتن ویروس کرونا نمی شود و تنها حالت تهاجمی آن را کاهش می دهد.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ ابراهیم فقیه پور عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و متخصص ویروس شناسی، اظهار کرد: نه تنها شیوع ویروس کرونا بلکه شیوع ویروس‌های تنفسی در فصول گرم سال کمتر خواهد شد.

او افزود:  احتمال از بین رفتن کامل کرونا در اثر گرما  وجود ندارد.  اما مسئله ای که وجود دارد این است که  گرمای هوا موجب کاهش  ماندگاری ویروس کرونا خواهد شد. مطالعات خارجی نشان داده اند که وقتی دما به ۳۰ تا ۴۰ درجه می رسد، مدت زمان باقی ماندن ویروس بر اجسام را کوتاه خواهد کرد و این قضیه تنها احتمال انتقال ویروس را کمتر می‌کند.

متخصص ویروس شناسی بیان کرد: آنفلوانزا، سرفه‌کردن و سرماخوردگی به صورت عمومی در فصل‌های سرد سال بیشتر شیوع پیدا می‌کنند. به عنوان مثال هوای سرد و خشک باعث تحریک بیشتر مجراهای تنفسی می‌شود و این موضوع، بدن را برای ابتلا به بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی، آماده‌تر خواهد کرد.

فقیه پور ادامه داد: یکی دیگر از دلایلی که بیماری‌های  واگیردار در زمستان شیوع پیدا می کند تجمع زیاد  افراد در محیط‌های بسته است زیرا مدت زمان طولانی را در کنار هم می‌گذرانند و شانس انتقال ویروس‌ها بیشتر خواهد شد. بنابراین ممکن است تغییرات فصلی به دلیل تغییر در رفتار مردم و همچنین ارگان‌های بدن، باعث تغییر در روند شیوع بیماری‌های واگیردار باشد. البته این موضوع  ارتباطی به کشته شدن ویروس بر اثر گرما ندارد.

متخصص ویروس شناسیگفت: اگر هوا گرم شود ما مشکلاتی که در فصول پاییز و زمستان داریم را دیگر نخواهیم داشت، به همین دلیل در فصول گرم افراد می توانند در مکان‌های بسته  پنجره‌ها را بیشتر باز کرده یا از  تهویه‌های مناسب استفاده کنند.

او اظهار کرد:هیچکس نمی‌داند که این بیماری در کشور ما چه الگویی خواهد داشت، چراکه در اقلیم‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد، بنابراین اینکه این بیماری با شروع فصل گرما فروکش می کند تنها در حد یک حدس و گمان است و هنوز بصورت قطعی و علمی ثابت نشده است.

فقیه پور گفت: برخی از خانواده‌ها با این تصور که این بیماری در فضای گرم از بین می‌رود، اقدام به گرم کردن فضای خانه می‌کنند که باید بگویم این اقدام تاثیری ندارد. چیزی که می‌دانیم این است که این بیماری با محیط های سرما سازگاری بیشتری دارد، اما این بدان معنا نیست که با گرم شدن محیط منزل از بین می‌رود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

 
 
 

موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- گرم شدن هوا ویروس کرونا شیوع کرونا کرونا ویروس کرونا در ایران

تاريخ : یک شنبه 18 اسفند 1398 | 23:37 | نویسنده : مهدی اژدری |

کرونا اواخر فروردین در ایران به اوج می‌رسد

یک متخصص طب اورژانس گفت: اوج بیماری کرونا در کشور اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت اتفاق می‌افتد و اکنون در ابتدای راه هستیم.

به گزارش ثریا کوروش احمدی متخصص طب اورژانس، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، افزود: باید در ورودی اورژانس‌های بیمارستان‌ها بیماران کرونایی از دیگر بیماران جدا شوند و آنان را به بخش دیگری منتقل کنند تا از بیماران دیگر جدا باشند.

وی گفت: البته بسیاری از بیماران مبتلا به ویروس کرونا علائم چندانی ندارند و می‌توانند در خانه بیماری خود را علاج کنند.

احمدی افزود: هر روز ورودی‌ها به اورژانس بیمارستان‌ها بیشتر می‌شود، اما ۸۰ تا ۹۰ درصد آنان علائمی مانند آنفلوانزای خفیف یا سرماخوردگی دارند که با خود درمانی ساده در منزل می‌توانند خود را درمان کنند.

این متخصص طب اورژانس، گفت: کسانی که علائم خفیف بیماری دارند به اورژانس‌ها مراجعه نکنند.

وی افزود: در استان البرز یک بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است که ورودی آن هر روز بیشتر می‌شود.

احمدی گفت: تاکنون کمبود تخت بیمارستانی در استان البرز نداشته ایم، اما انتظار داریم با این کمبود روبرو شویم.

وی اضافه کرد: در نیروی انسانی درمانی کمبودی وجود ندارد و امیدواریم کمبود ماسک و کالاهای بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در مراکز درمانی رفع شود.

احمدی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در استان البرز ۱۵ مورد کرونایی شناسایی شده اند، اما به دلیل داشتن علائم خفیف برای خوددرمانی به منزل راهنمایی شدند.

وی افزود: بر این اساس مردم از خارج شدن غیر ضروری از منزل پرهیز کنند، زیرا امکان دارد در کنار فرد کرونایی قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

 
 

 


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- کرونا ایران پیک کرونا فروردین

تاريخ : یک شنبه 18 اسفند 1398 | 23:30 | نویسنده : مهدی اژدری |

فتح‌ الله‌ زاده: کمپ حجازی با استانداردهای فیفا مجهز می‌شود

 
علی فتح‌الله‌زاده

سرپرست باشگاه استقلال در اولین اقدام مهمش برای آبی پوشان وعده داد : زمین کمپ حجازی قرار است با استاندارد‌های فیفا ترمیم و تجهیز شود تا تیم بزرگ استقلال از مستاجری خارج شود به یک زمین در شأن خود برای تمرین داشته باشد.

 
خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

فتح‌ الله‌ زاده سرپرست باشگاه استقلال گفت:

زمین کمپ حجازی قرار است با استاندارد‌های فیفا ترمیم و تجهیز شود تا تیم بزرگ استقلال از مستاجری خارج شود به یک زمین در شأن خود برای تمرین داشته باشد.

علی فتح‌ الله‌ زاده ، سرپرست باشگاه استقلال تهران درخصوص وضعیت کمپ مرحوم حجازی و اقداماتی که باشگاه می‌خواهد برای آن انجام دهد اظهار داشت:

کمپ حجازی به حال خودش رها شده و نمی‌شود در حال حاضر تیم را به آن‌جا برد اما من برنامه کوتاه مدتی برای این کمپ دارم. چند روز پیش که از این کمپ بازدید کردم مذاکراتی هم انجام دادم تا یک زمین خالی که آن‌جا وجود دارد را به سطح استاندارد برسانیم و تیم را تقریباً از خرداد به آن زمین ببریم.

وی افزود:

این زمین قرار است با استاندارد‌های فیفا ترمیم و تجهیز شود تا تیم استقلال از مستاجری خارج شود و یک زمین در شأن خود برای تمرین داشته باشد.

فتح‌ الله‌ زاده گفت: زمین حجازی قرار است با استاندارد‌های فیفا ترمیم و تجهیز شود تا استقلال از مستاجری خارج شود به یک زمین در شأن خود برای تمرین داشته باشد.

 
 

برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-باشگاه استقلال, سرپرست باشگاه استقلال, علی فتح‌ الله ‌‌زاده

تاريخ : یک شنبه 18 اسفند 1398 | 23:26 | نویسنده : مهدی اژدری |

تهران- ایرنا- مراسم تدفین مرحومه فاطمه رهبر نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بهشت زهرا برگزار شد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مراسم تدفین پیکر فاطمه رهبر، نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم روز یکشنبه در قطعه ۲۱ بهشت زهرا(س) با حضور بستگان نزدیکش برگزار شد.
«فاطمه رهبر» منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز شنبه بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. فاطمه رهبر ۱۴ ساله بود که انقلاب اسلامی مردم ایران به پیروزی رسید و به این ترتیب دوران نوجوانی، جوانی و تحصیلات او در نظام جمهوری اسلامی سپری شد. مرحوم رهبر سال ها در شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی عضویت و دستکم دو دهه به صورت مستمر در عرصه سیاست ایران حضور فعال و مستمر داشت.

فاطمه رهبر در سال ۱۳۸۳ به عنوان نماینده هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. دغدغه های فرهنگی او سبب شد که به عضویت کمیسیون فرهنگی در آید. اعتماد مردم به این عضو حزب موتلفه اسلامی در دوره بعد یعنی مجلس هشتم هم تکرار شد و رهبر باز هم کمیسیون فرهنگی را برای فعالیت ترجیح داد. در مجلس نهم رییس فراکسیون زنان و خانواده و عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی بود.

فاطمه رهبر در انتخابات مجلس یازدهم از حزب موتلفه اسلامی در فهرست انتخاباتی اصولگرایان موسوم به وحدت قرار گرفت و توانست با ۷۸۷ هزار و چهارصد و هشتاد و پنج رای به عنوان نفر دوازدهم از تهران به مجلس راه یابد. در سابقه فعالیت او معاونت حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره)، دبیری شورای عالی سیاستگذاری اینترنت صداوسیما و نیز مدیر طرح و توسعه سیستم های رایانه ای این سازمان به چشم می­‌خورد.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-کرونا

تاريخ : یک شنبه 18 اسفند 1398 | 23:20 | نویسنده : مهدی اژدری |
رمزگشایی از حضور فرمانده چشم آبی در یمن/ با ژنرال اجاره‌ای «محمد بن زاید» آشنا شوید!

ارتش امارات به عنوان یک کشور میکروسکوپی عربی در حاشیه خلیج فارس و با ثروتی بادآورده، برای اشغال و سیطره خاک یمن در کنار عربستان، همواره متکی به افسران و مزدوران بیگانه بوده است.

 

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ شبکه الجزیره قطر در راستای پرداختن به نقش افسران و نیروهای مزدور خارجی در ارتش یمن و مهم‌تر از آن گارد ریاستی امارات که به عنوان یکی از پروژه‌های «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی که در سال ۲۰۱۰ تشکیل شد، گزارشی از بارزترین ژنرال خارجی اجاره‌ای امارات که سمت فرماندهی گارد ریاستی این کشور را -که جایگاه بسیار بالایی محسوب می‌شود- در اختیار دارد، تهیه کرده است.

در دنیای اطلاعات برای کسب یک نتیجه، مجموعه‌ای از اطلاعات پراکنده و شاید بی‌ربط در کنار هم قرار گرفته و سپس تحلیلگر باید بتواند میان این واژه‌ها ارتباط برقرار کرده و سپس بهترین خروجی را ارائه دهد.

در این گزارش٬ زمان٬ سال ٬۲۰۱۶ مکان٬ تقریبا نیمی از دنیا و داده‌ها به این ترتیب است: صنعا٬ تعز (شهری در یمن) ٬ استرالیا٬ بغداد٬ افغانستان٬ طالبان٬ ابوظبی٬ محمد بن زاید٬ ایالات متحده٬ سازمان عفو بین‌الملل٬ جنایت‌های جنگی٬ نیروهای ویژه «ساس».

ایجاد ارتباط میان این اطلاعات نیازی به جادوگر ندارد؛ «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی وحاکم کنونی آن و شاید مهم ترین فرد در ارتش امارات را می توان با قرار دادن در کنار یک فرد به نام «مایک هندمارش» به این اطلاعات ربط داد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-امارات-یمن

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 18 اسفند 1398 | 23:14 | نویسنده : مهدی اژدری |

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه ادعاهای مطرح شده از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا در خصوص احتمال ساخت واکسن کرونا صرفا یک ادعای تبلیغاتی است، مطرح کرد که در صورت کشف چنین دارویی توسط هر کشوری ایران می‌تواند آن را تهیه کند و این موضوع از نظر روابط سیاسی و حقوق بین الملل منعی نخواهد داشت.

رحیمی‌جهان آبادی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رحیمی جهان آبادی در خصوص ادعاهای اخیر رژیم صهیونیستی و آمریکا مبنی بر امکان ساخت واکسن کرونا از سوی آنها گفت: این مباحث گفته شده صرفا ادعا است؛ این گفته رژیم صهیونیستی یا آمریکا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد چرا که آن ها قصد دارند در این فضای رعب و وحشتی که در جهان ایجاد شده توانایی خودشان را به رخ جهان کشیده  و خود را به لحاظ علمی کشوری پیشرفته نشان دهند.

رییس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره اینکه اگر این ادعا به منصه ظهور برسد آیا کشوری همچون ایران می تواند به این دارو دست پیدا کند، توضیح داد: نه تنها ما بلکه هر انسانی از این که هر کشوری بتواند این کار را انجام دهد و جان بشر را نجات دهد خوشحال خواهد شد؛ هر کشوری چه آمریکا که رابطه ای با آن نداریم و چه رژیم صهیونیستی که آن را به رسمیت نمی شناسیم چنین دارویی کشف کند این دارو قدر مسلم وارد چرخه بازار جهانی می شود و ما نیز می توانیم این دارو را از طریق واسطه ها و کشور های دیگر  تهیه کنیم؛ این موضوع به لحاظ حقوق بین الملل منعی ندارد که حالا چون رابطه ای با آمریکا نداریم و رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسیم نتوانیم به این دارو دست پیدا کنیم.

وی‌ اضافه کرد: خیلی از کالاهایی که در جهان تولید و خرید و فروش می‌شود بین کشورهایی مراوده می شود که این کشور ها ممکن است با هم رابطه سیاسی نداشته باشند؛ پس هر کشوری که به این کشف پزشکی و علمی دست پیدا کند آن را در معرض فروش جهانی قرار داده و هر کشور دیگری آن را تهیه می کند. ما هم برای تهیه آن مشکلی نخواهیم داشت؛ ولی به لحاظ علمی و پزشکی فکر نکنم این‌ها چنین قدرتی داشته باشند و بتوانند این کار را انجام دهند.

اخیرا آمریکا و رژیم صهیونیستی ادعایی را مبنی بر احتمال ساخت واکسن کرونا در هفته های آتی و قرار دادن این دارو در چرخه بازار جهانی مطرح کرده بودند.


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-کرونا

تاريخ : یک شنبه 18 اسفند 1398 | 23:1 | نویسنده : مهدی اژدری |
ر
خبرگزاری میزان- خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت نمایندگان مجلس ایران روز دوشنبه طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن بودجه دفاعی ایران در  راستای توسعه برنامه موشک‌های بالستیک افزایش می‌یابد.
 
 موشک بالستیک
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت نمایندگان مجلس ایران روز دوشنبه طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن بودجه دفاعی ایران در راستای توسعه برنامه موشک‌های بالستیک افزایش می‌یابد.
 
رویترز در ادامه افزود: ایران بودجه دفاعی خود را در راستای توسعه برنامه موشک‌های بالستیک، که دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا پیش از این گفته است آن را متوقف خواهد کرد، 5 درصد افزایش می‌دهد.
 
در این گزارش آمده است: این برنامه ایران می‌تواند موجب ایجاد تنش بین ایران با دولت آینده آمریکا و کشورهای غربی شود زیرا این کشورها برنامه موشک‌های بالستیک ایران را در تضاد با قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص ایران می‌دانند.
 
رویترز نوشت: نمایندگان مجلس ایران روز دوشنبه با 173 رأی موافق، طرح  افزایش بودجه دفاعی در راستای تقویت توان دفاعی را تصویب کردند.
 
به نوشته رویترز دولت اوباما آزمایش موشک‌های بالستیک را نقض توافق هسته‌ای نمی‌داند ولی دونالد ترامپ که توافق هسته‌ای را فاجعه بار خوانده، گفته است که برنامه موشک‌های بالستیک ایران را متوقف خواهد کرد.
 
 
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها: پاتوق نارنجی-ایران ، موشک بالستیک ، توان دفاعی ، توافق هسته‌ای ، ترامپ-

تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 9:5 | نویسنده : مهدی اژدری |

دلایلی که باعث حمله ناگهانی قلبی می شوند

برخی ازحملات قلبی ناگهانی و شدید هستند اما اکثر آنها به آهستگی آغاز می شوند و با درد یا ناراحتی خفیفی همراه هستند.

به گزارش پارس نیوز، حمله قلبی عامل اول مرگ و میر در ایران است. از آنجا که اکثر این مرگ و میرها به دلیل بیماری های کروناری قلبی است، آگاهی در مورد حمله قلبی مهم است. هیچ گاه مشکلات قلبی را فراموش نکنید چرا که موضوع آنها چیزی غیراز مرگ و زندگی نیست .

 

برای مثال آگاهی شما در مورد علایم هشدار دهنده حمله قلبی باید زیاد باشد، چرا که شمارا در کمک به خودتان و نزدیکانتان توانمندتر می کند. واکنش و عملکرد سریع باعث نجات بسیاری از زندگی ها می شود.

برخی ازحملات قلبی ناگهانی و شدید هستند. اما اکثر آنها به آهستگی آغاز می شوند و با درد یا ناراحتی خفیفی همراه میباشند. در این قسمت برخی از علایم حمله قلبی ذکر می شوند: احساس ناراحتی، فشار، پری یا درد در مرکز قفسه سینه که بیش از چند دقیقه به طول انجامیده یا رفع شده و دوباره بر گردد .

 

علائم حمله قلبی

نشانه های فردی که دچار حمله قلبی شده است چیست؟

احساس سنگینی و فشار غیرطبیعی بر روی قفسه سینه، گویی که وزنه سنگینی بر روی قفسه سینه قرار دارد.

بسیاری از افرادی که دچار حمله قلبی می شوند از احساس فشار و سنگینی بر روی وسط سینه خود و یا سمت چپ قفسه سینه رنج می برند. این حس ناخوشایند معمولا بیشتر از چند دقیقه طول می کشد و ممکن است رفع شود و دوباره برگردد. حتی ممکن است احساسی مانند سوزش سردل یا سوء هاضمه به فرد دست دهد و همچنین احساس درد شدید در قسمت پشت، گردن و فک صورت افراد از جمله علائم به شمار می آیند.

این علایم می تواند شامل درد و ناراحتی در یک یا دو بازو، پشت، شانه ها، گردن، فک و قسمت بالای معده باشد. درد در ناحیه پشت و گردن و فک از علایم شایع حملات قلبی در خانم ها است.

تنگی نفس شدید

این علامت می تواند به شکل ناگهانی رخ دهد، در حالی که شما در حال استراحت هستید و یا فعالیت بدنی کمی دارید. فرد ممکن است برای نفس کشیدن تلاش کند و به سختی بیفتد. تنگی نفس می تواند قبل و یا همزمان با درد قفسه سینه رخ دهد و یا حتی می تواند تنها علامت حمله قلبی باشد.

 

عرق سرد

عرق بیش از حد که به عرق سرد مشهور است، از علایم حمله قلبی می باشد. البته در خانم های یائسه باید این علامت را بیشتر بررسی کرد، زیرا آنها در یائسگی دچار گرگرفتگی می شوند.

یکی از علایم حمله قلبی در خانم ها، خستگی ناگهانی و شدید و یا احساس کمبود انرژی در فرد است که افراد به راحتی از آن چشم پوشی می کنند.

 

خستگی غیرعادی و شدید

یکی از علایم حمله قلبی در خانم ها، خستگی ناگهانی و شدید و یا احساس کمبود انرژی در فرد است که افراد به راحتی از آن چشم پوشی می کنند. این علامت می تواند به طور ناگهانی و یا به مدت چند روز وجود داشته باشد. بسیاری از خانم ها در اثر سابقه حمله قلبی ، تجربه خستگی و ضعف عضلانی را دارند که مربوط به فعالیت و ورزش کردن نیست.

احساس گیجی و یا سردرد

بر خلاف بسیاری از فیلم ها، حمله قلبی سبب بیهوشی فرد نمی شود، بلکه احساس گیجی و منگی به فرد دست می دهد.

 

تهوع و استفراغ

خانم ها دو برابر آقایان تجربه تهوع و استفراغ و یا سوء هاضمه را درطی حمله قلبی خود دارند. این علایم گاهی جدی گرفته نمی شود و با بیماری های دیگر اشتباه گرفته می شود.

اگر هریک از علایم ذکر شده در بالا را در فردی مشاهده کردید که بیش از 5 دقیقه طول کشید، با اورژانس تماس بگیرید. به یاد داشته باشید که تسریع کمک رسانی، می تواند زندگی فرد مبتلا به حمله قلبی را نجات دهد.

 

چه چیزی سبب حمله قلبی می شود؟

یک حمله کروناری (حمله قلبی )‌ زمانی رخ می دهد که جریان خون به ناحیه ای از قلب قطع می شود (اغلب توسط یک لخته خون). این حالت اغلب بدین دلیل رخ می دهد که سرخرگهای تامین کننده خون عضلات قلب بدلیل رسوب چربی، کلسترول و سایر مواد که پلاک نامیده می شود، بتدریج ضخیم تر، سفت تر و تنگ ترمی شوند.

اگر پلاک جدا شود و لخته خون تشکیل شود، جریان خون دچار انسداد شده و حمله قلبی رخ می دهد .بنابراین کم کم عضله قلبی که توسط رگ مزبور خونرسانی می شود، می میرد . هر چه که مدت زمان انسداد سرخرگ طولانی تر باشد، آسیب بیشتر می شود. زمانیکه عضله قلبی بمیرد، آسیب قلبی دایمی خواهد بود


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق نارنجی-دلایل-حمله ناگهانی- قلبی-

تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 8:48 | نویسنده : مهدی اژدری |
کد خبر: 419915۱۳۹۵/۱۰/۲۱ - ۰۷:۴۵0میزانمنبع:
دلایلی که باعث حمله ناگهانی قلبی می شوند

برخی ازحملات قلبی ناگهانی و شدید هستند اما اکثر آنها به آهستگی آغاز می شوند و با درد یا ناراحتی خفیفی همراه هستند.

به گزارش پارس نیوز، حمله قلبی عامل اول مرگ و میر در ایران است. از آنجا که اکثر این مرگ و میرها به دلیل بیماری های کروناری قلبی است، آگاهی در مورد حمله قلبی مهم است. هیچ گاه مشکلات قلبی را فراموش نکنید چرا که موضوع آنها چیزی غیراز مرگ و زندگی نیست .

 

برای مثال آگاهی شما در مورد علایم هشدار دهنده حمله قلبی باید زیاد باشد، چرا که شمارا در کمک به خودتان و نزدیکانتان توانمندتر می کند. واکنش و عملکرد سریع باعث نجات بسیاری از زندگی ها می شود.

برخی ازحملات قلبی ناگهانی و شدید هستند. اما اکثر آنها به آهستگی آغاز می شوند و با درد یا ناراحتی خفیفی همراه میباشند. در این قسمت برخی از علایم حمله قلبی ذکر می شوند: احساس ناراحتی، فشار، پری یا درد در مرکز قفسه سینه که بیش از چند دقیقه به طول انجامیده یا رفع شده و دوباره بر گردد .

 

علائم حمله قلبی

نشانه های فردی که دچار حمله قلبی شده است چیست؟

احساس سنگینی و فشار غیرطبیعی بر روی قفسه سینه، گویی که وزنه سنگینی بر روی قفسه سینه قرار دارد.

بسیاری از افرادی که دچار حمله قلبی می شوند از احساس فشار و سنگینی بر روی وسط سینه خود و یا سمت چپ قفسه سینه رنج می برند. این حس ناخوشایند معمولا بیشتر از چند دقیقه طول می کشد و ممکن است رفع شود و دوباره برگردد. حتی ممکن است احساسی مانند سوزش سردل یا سوء هاضمه به فرد دست دهد و همچنین احساس درد شدید در قسمت پشت، گردن و فک صورت افراد از جمله علائم به شمار می آیند.

این علایم می تواند شامل درد و ناراحتی در یک یا دو بازو، پشت، شانه ها، گردن، فک و قسمت بالای معده باشد. درد در ناحیه پشت و گردن و فک از علایم شایع حملات قلبی در خانم ها است.

تنگی نفس شدید

این علامت می تواند به شکل ناگهانی رخ دهد، در حالی که شما در حال استراحت هستید و یا فعالیت بدنی کمی دارید. فرد ممکن است برای نفس کشیدن تلاش کند و به سختی بیفتد. تنگی نفس می تواند قبل و یا همزمان با درد قفسه سینه رخ دهد و یا حتی می تواند تنها علامت حمله قلبی باشد.

 

عرق سرد

عرق بیش از حد که به عرق سرد مشهور است، از علایم حمله قلبی می باشد. البته در خانم های یائسه باید این علامت را بیشتر بررسی کرد، زیرا آنها در یائسگی دچار گرگرفتگی می شوند.

یکی از علایم حمله قلبی در خانم ها، خستگی ناگهانی و شدید و یا احساس کمبود انرژی در فرد است که افراد به راحتی از آن چشم پوشی می کنند.

 

خستگی غیرعادی و شدید

یکی از علایم حمله قلبی در خانم ها، خستگی ناگهانی و شدید و یا احساس کمبود انرژی در فرد است که افراد به راحتی از آن چشم پوشی می کنند. این علامت می تواند به طور ناگهانی و یا به مدت چند روز وجود داشته باشد. بسیاری از خانم ها در اثر سابقه حمله قلبی ، تجربه خستگی و ضعف عضلانی را دارند که مربوط به فعالیت و ورزش کردن نیست.

احساس گیجی و یا سردرد

بر خلاف بسیاری از فیلم ها، حمله قلبی سبب بیهوشی فرد نمی شود، بلکه احساس گیجی و منگی به فرد دست می دهد.

 

تهوع و استفراغ

خانم ها دو برابر آقایان تجربه تهوع و استفراغ و یا سوء هاضمه را درطی حمله قلبی خود دارند. این علایم گاهی جدی گرفته نمی شود و با بیماری های دیگر اشتباه گرفته می شود.

اگر هریک از علایم ذکر شده در بالا را در فردی مشاهده کردید که بیش از 5 دقیقه طول کشید، با اورژانس تماس بگیرید. به یاد داشته باشید که تسریع کمک رسانی، می تواند زندگی فرد مبتلا به حمله قلبی را نجات دهد.

 

چه چیزی سبب حمله قلبی می شود؟

یک حمله کروناری (حمله قلبی )‌ زمانی رخ می دهد که جریان خون به ناحیه ای از قلب قطع می شود (اغلب توسط یک لخته خون). این حالت اغلب بدین دلیل رخ می دهد که سرخرگهای تامین کننده خون عضلات قلب بدلیل رسوب چربی، کلسترول و سایر مواد که پلاک نامیده می شود، بتدریج ضخیم تر، سفت تر و تنگ ترمی شوند.

اگر پلاک جدا شود و لخته خون تشکیل شود، جریان خون دچار انسداد شده و حمله قلبی رخ می دهد .بنابراین کم کم عضله قلبی که توسط رگ مزبور خونرسانی می شود، می میرد . هر چه که مدت زمان انسداد سرخرگ طولانی تر باشد، آسیب بیشتر می شود. زمانیکه عضله قلبی بمیرد، آسیب قلبی دایمی خواهد بود


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- دلایل- باعث -حمله -ناگهانی قلبی -

تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 8:46 | نویسنده : مهدی اژدری |
 
اوباما در یکی از آخرین مصاحبه‌های تلویزیونی خود از جانشین خود خواست که روابط خود را با جامعه اطلاعاتی اصلاح و در دیدگاه خود نسبت به پوتین تجدید نظر کند.

سرویس جهان مشرق - رییس جمهور آمریکا، باراک اوباما، که آخرین روزهای حضور خود را در این جایگاه می گذراند، به آمریکایی ها و جانشین خود دانلد ترامپ هشدار داد که ولادیمیر پوتین  یک «دشمن» است که هرگز نباید با نادیده گرفتن جامعه اطلاعاتی به آن اعتماد کرد.

 

به گزارش راشا تودی، اوباما که روز یکشنبه بعد از انتشار گزارش برآورد جامعه اطلاعاتی از مداخله ادعایی روسیه در رقابت های انتخاباتی آمریکا، با شبکه ABC گفتگو می کرد، دوباره بر عقیده سفت و سخت خود نسبت به مسکو و نقش آن در به قدرت رسیدن ترامپ تاکید کرد:

 

" به نظرم حقیقت آن است که روس ها قصد مداخله داشتند و مداخله کردند، و در آینده می تواند کشور دیگری (هدف آن ها) باشد."

 

اوباما از نیاز مبرم آمریکا به اتحاد در هنگامه «هیستری سایبری» روسیه سخن گفت که به زعم او، کشور را بر سر گستره‌ی نفوذ مسکو بر رقابت های انتخاباتی آمریکا دچار اختلاف و انشقاق کرده است.

 

ترامپ که به نوعی منتقد این برآورد جامعه اطلاعاتی بوده، اصرار داشت که حملات سایبری و هک سرورهای کمیته ملی حزب دموکرات، و انتشار ایمیل های محرمانه " مطلقا تاثیری بر نتیجه انتخابات نداشت." اوباما در این باره گفت:

 

" یکی از چیزهایی که خواستار انجام آن توسط  رییس جمهور منتخب هستم، ایجاد یک رابطه کاری قوی با جامعه اطلاعاتی است. به عقیده من بسیار مهم است که کنگره، از جانب هر دو حزب، با دولت آینده همکاری کند تا به حداقل رسیدن چنین اعمال نفوذهایی، تضمین شود."

 

او خطاب به ترامپ افزود: " باید به خودمان یادآور شویم که در یک تیم هستیم. ولادیمیر پوتین در تیم ما نیست. اگر به نقطه ای برسیم که مردم آمریکا احساس کنند با یک رهبر(خارجی) که دشمن محسوب می شود، دلبستگی بیشتری دارند و ایالات متحده و شیوه زیست ما را تهدیدی برای آن رهبر بدانند، آن گاه مشکلات ما بزرگ تر از حملات سایبری خواهد بود."

 

اوباما گفت که گمان می کند " برخی سیاستمداران و خبرنگاران در آمریکا نسبت به پوتین، بیش از برخی هموطنان آمریکایی خود، اعتماد دارند، چرا که این هموطنان «دموکرات» هستند. (اوضاع) نمی تواند این گونه باشد."

 

وقتی از او سوال شد که "آیا پوتین را دست کم گرفته بود؟" او اذعان کرد که بیش از آن که پوتین را دست کم بگیرد، آسیب پذیری افکار عموی آمریکا نسبت به دیدگاه ها و روایت های آلترناتیو(بدیل) را دست کم گرفته بود:

 

" فکر نمی کنم که پوتین را دست کم گرفتم، ولی به نظرم، من در این عصر اطلاعات، امکان القاء اطلاعات گمراه کننده را دست کم گرفتم، و امکان حملات سایبری و اثرگذاری بر جامعه باز ما، اثرگذاری بر سیستم های باز ما و القائات آن ها بر روش های دمکراتیک ما به اعتقاد من در حال شتاب گیری است."

 

اوباما سپس با هشدار به آلمان و فرانسه(که انتخاباتی پیش روی خود دارند) تلاش کرد این هیستری روس-هراسی را صادر کند. او به این کشورها هشدار داد که " مراقب «دست روسیه» در روندهای سیاسی خود باشند."

 

اوباما مدعی شد که روسیه مدتی است که در اروپا روی اثرگذاری بر روندهای سیاسی کار می کند، و این روند ابتدا از اقمار پیشین اتحاد شوروی که جمعیت روس زبان در خود دارند، آغاز شد و اکنون به طور فزاینده ای در دموکراسی های غربی در جریان است.

 

روز جمعه، گزارش دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا(ODNI)، گزارش خود را که به دستور اوباما تهیه شده بود با عنوان «برآورد فعالیت ها و مقاصد روسیه در انتخابات آمریکا» منتشر کرد.

 

گزارش برآورد اطلاعاتی  در واکنش به اوج گیری تردیدها و و گمانه زنی ها درباره ادعاهای «هک روسی» و حملات سایبری مسکو در انتخابات آمریکا منتشر شد، لیکن در این گزارش اطلاعاتی هم مدارک فنّی و قابل اتکایی درباره این ادعاها ارایه نشده است، بلکه عمدتا تکرار اتهام زنی به کرملین و حتی شبکه راشا تودی مبنی بر تلاش آن ها برای «اثرگذاری» بر افکار عمومی آمریکاست.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق نارنجی-اوباما - ترامپ-پوتین -جامعه اطلاعاتی-

تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 8:43 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

اوباما در یکی از آخرین مصاحبه‌های تلویزیونی خود از جانشین خود خواست که روابط خود را با جامعه اطلاعاتی اصلاح و در دیدگاه خود نسبت به پوتین تجدید نظر کند.

سرویس جهان مشرق - رییس جمهور آمریکا، باراک اوباما، که آخرین روزهای حضور خود را در این جایگاه می گذراند، به آمریکایی ها و جانشین خود دانلد ترامپ هشدار داد که ولادیمیر پوتین  یک «دشمن» است که هرگز نباید با نادیده گرفتن جامعه اطلاعاتی به آن اعتماد کرد.

 

به گزارش راشا تودی، اوباما که روز یکشنبه بعد از انتشار گزارش برآورد جامعه اطلاعاتی از مداخله ادعایی روسیه در رقابت های انتخاباتی آمریکا، با شبکه ABC گفتگو می کرد، دوباره بر عقیده سفت و سخت خود نسبت به مسکو و نقش آن در به قدرت رسیدن ترامپ تاکید کرد:

 

" به نظرم حقیقت آن است که روس ها قصد مداخله داشتند و مداخله کردند، و در آینده می تواند کشور دیگری (هدف آن ها) باشد."

 

اوباما از نیاز مبرم آمریکا به اتحاد در هنگامه «هیستری سایبری» روسیه سخن گفت که به زعم او، کشور را بر سر گستره‌ی نفوذ مسکو بر رقابت های انتخاباتی آمریکا دچار اختلاف و انشقاق کرده است.

 

ترامپ که به نوعی منتقد این برآورد جامعه اطلاعاتی بوده، اصرار داشت که حملات سایبری و هک سرورهای کمیته ملی حزب دموکرات، و انتشار ایمیل های محرمانه " مطلقا تاثیری بر نتیجه انتخابات نداشت." اوباما در این باره گفت:

 

" یکی از چیزهایی که خواستار انجام آن توسط  رییس جمهور منتخب هستم، ایجاد یک رابطه کاری قوی با جامعه اطلاعاتی است. به عقیده من بسیار مهم است که کنگره، از جانب هر دو حزب، با دولت آینده همکاری کند تا به حداقل رسیدن چنین اعمال نفوذهایی، تضمین شود."

 

او خطاب به ترامپ افزود: " باید به خودمان یادآور شویم که در یک تیم هستیم. ولادیمیر پوتین در تیم ما نیست. اگر به نقطه ای برسیم که مردم آمریکا احساس کنند با یک رهبر(خارجی) که دشمن محسوب می شود، دلبستگی بیشتری دارند و ایالات متحده و شیوه زیست ما را تهدیدی برای آن رهبر بدانند، آن گاه مشکلات ما بزرگ تر از حملات سایبری خواهد بود."

 

اوباما گفت که گمان می کند " برخی سیاستمداران و خبرنگاران در آمریکا نسبت به پوتین، بیش از برخی هموطنان آمریکایی خود، اعتماد دارند، چرا که این هموطنان «دموکرات» هستند. (اوضاع) نمی تواند این گونه باشد."

 

وقتی از او سوال شد که "آیا پوتین را دست کم گرفته بود؟" او اذعان کرد که بیش از آن که پوتین را دست کم بگیرد، آسیب پذیری افکار عموی آمریکا نسبت به دیدگاه ها و روایت های آلترناتیو(بدیل) را دست کم گرفته بود:

 

" فکر نمی کنم که پوتین را دست کم گرفتم، ولی به نظرم، من در این عصر اطلاعات، امکان القاء اطلاعات گمراه کننده را دست کم گرفتم، و امکان حملات سایبری و اثرگذاری بر جامعه باز ما، اثرگذاری بر سیستم های باز ما و القائات آن ها بر روش های دمکراتیک ما به اعتقاد من در حال شتاب گیری است."

 

اوباما سپس با هشدار به آلمان و فرانسه(که انتخاباتی پیش روی خود دارند) تلاش کرد این هیستری روس-هراسی را صادر کند. او به این کشورها هشدار داد که " مراقب «دست روسیه» در روندهای سیاسی خود باشند."

 

اوباما مدعی شد که روسیه مدتی است که در اروپا روی اثرگذاری بر روندهای سیاسی کار می کند، و این روند ابتدا از اقمار پیشین اتحاد شوروی که جمعیت روس زبان در خود دارند، آغاز شد و اکنون به طور فزاینده ای در دموکراسی های غربی در جریان است.

 

روز جمعه، گزارش دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا(ODNI)، گزارش خود را که به دستور اوباما تهیه شده بود با عنوان «برآورد فعالیت ها و مقاصد روسیه در انتخابات آمریکا» منتشر کرد.

 

گزارش برآورد اطلاعاتی  در واکنش به اوج گیری تردیدها و و گمانه زنی ها درباره ادعاهای «هک روسی» و حملات سایبری مسکو در انتخابات آمریکا منتشر شد، لیکن در این گزارش اطلاعاتی هم مدارک فنّی و قابل اتکایی درباره این ادعاها ارایه نشده است، بلکه عمدتا تکرار اتهام زنی به کرملین و حتی شبکه راشا تودی مبنی بر تلاش آن ها برای «اثرگذاری» بر افکار عمومی آمریکاست.


موضوعات مرتبط: سیاسی امنیتی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- اوباما - ترامپ-پوتین - جامعه اطلاعاتی -

تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 8:43 | نویسنده : مهدی اژدری |
 
وزارت خزانه داری آمریکا هفت نفر از جمله یک فرد ایرانی را در لیست تحریم قرار داد.
به گزارش مشرق، اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ( اوفک) اسامی پنج شهروند روسیه، یک تبعه لبنان و یک فرد ایرانی را به فهرست سیاه تحریم های خود اضافه کرد.
 
بر اساس این گزارش، حمایت از حزب الله لبنان و نقض قوانین داخلی آمریکا دو اتهامی است که به افراد ایرانی و لبنانی زده شده است.
منبع: ایرنا
 

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- وزارت خزانه داری آمریکا ، تحریم ، -، حمایت از حزب الله لبنان

تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 8:39 | نویسنده : مهدی اژدری |

وزارت خزانه داری آمریکا هفت نفر از جمله یک فرد ایرانی را در لیست تحریم قرار داد.

به گزارش مشرق، اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ( اوفک) اسامی پنج شهروند روسیه، یک تبعه لبنان و یک فرد ایرانی را به فهرست سیاه تحریم های خود اضافه کرد.
 
 
بر اساس این گزارش، حمایت از حزب الله لبنان و نقض قوانین داخلی آمریکا دو اتهامی است که به افراد ایرانی و لبنانی زده شده است.
 
منبع: ایرنا
 

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق نارنجی-وزارت خزانه داری آمریکا ، تحریم ، تحریم امریکا ، حمایت از حزب الله لبنان

تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 8:40 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

از شر موهای سفید خلاص شوید
خیلی از ما با پیدا شدن تار سفید در موهایمان احساس پیری و افسردگی می کنیم و آن را نشانه بالا رفتن سن میدانیم.

به گزارش بهداشت نیوز، از دیدگاه طب سنتی سفید شدن موها نشانه بالا رفتن سال های زندگی نمی باشد، بلکه عوامل مختلفی در این امر نقش دارند. از مهمترین این عوامل می توان از ژنتیک نام برد، همچنین کمبود ویتامین B12 ،اختلال در عملکرد تیروئید ،سیگار کشیدن و کم خونی نیز از جمله عواملی است که باعث سفید شدن موها در سنین پایین می شود .

اگر سفید شدن موها به دلیل ژنتیک و وراثت نیست، طبق نظر پزشکان طب سنتی می توان به مبارزه با آنها رفت.رنگ کردن ساده ترین راه برای تیره کردن موهای سفید می باشد . اما در اینجا میخواهیم راه هایی را به شما پیشنهاد کنیم که با روش های طبیعی و غیر شیمیایی بتوانید با موهای سفید خود مبارزه کنید .


1-سیر
حتی الامکان سیر را در وعده های غذایی خود بگنجانید و از آن به عنوان چاشنی اصلی غذا استفاده کنید، سیر تاثیر مستقیمی بر کاهش روند سفید شدن موها دارد .


2- چای سیاه
یکی از راه های کم هزینه و بی دردسر استفاده از لوسیون چای سیاه می باشد . این لوسیون را به راحتی میتوانید در منزل تهیه کنید . برای تهیه آن یک قاشق چای سیاه را با یک قاشق گیاه مریم گلی خشک و دو لیوان آب روی حرارت گذاشته تا آرام آرام بجوشد و به اندازه یک لیوان از این محلول باقی بماند، اجازه دهید تا خنک شود و آن را صاف کنید . سپس موهایتان را با شامپو ملایم شستشو داده و با این لوسیون ماساژ دهید . برای نتیجه مطلوب تر این کار را 5 بار در هفته تکرار کنید .


3-مصرف گندم
برخی مطالعات نشان داده مصرف مداوم گندم میتواند در برگرداندن موهای سیاه بسیار موثر باشد . همچنین گنجاندن برنج سبوس دار ، هلیله سیاه ، پیاز ،سیر و شاهی نیز تاثیر زیادی در برطرف شدن سفیدی موها دارند.در هر حال اصلاح رژیم غذایی و مصرف مواد غذایی طبیعی تاثیر بسزایی در کاهش روند سفید شدن موها دارد.


4-عصاره بابونه
یکی از سریع ترین شیوه ها برای تیره شدن موهای سفید استفاده از عصاره بابونه می باشد . برای تهیه این عصاره 3 قاشق از برگ های خشک شده بابونه را با 3 لیوان آب مخلوط و آن را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید بجوشد . به طوریکه نصف آب آن باقی بماند . سپس این محلول را صاف کرده و بعد از شستشوی موهای خود با شامپو ،از این عصاره روی موها بمالید و ماساژ دهید  و اجازه دهید که روی موهایتان خشک شود.


5- آب پیاز و تاثیر آن روی موهای سفید
ماساژ آب پیاز بر روی موها علاوه بر تیره کردن موهای سفید، به رشد مجدد موهای از دست رفته نیز کمک می کند . بنابراین کافیست یک عدد پیاز را رنده کرده آب آن را گرفته و با آن موهای خود را ماساژ دهید.


6- ماسک حنا
برای تهیه این ماسک کافیست 2 قاشق پودر حنا ، 1 قاشق ماست ،1قاشق برگ ریحان خشک و3 قاشق قهوه را ترکیب کرده و به موهای خود بمالید . این ماسک علاوه بر تیره کردن موهای سفید ،به تقویت تارهای مو و ریشه موها نیز کمک میکند .


7- روغن حنا و نارگیل
برای تهیه این روغن، مقداری روغن نارگیل خریداری نمایید و کمی از آن را درون ظرفی ریخته و به روش غیر مستقیم روی کتری حرارت دهید تا جوش آید . سپس از روی حرارت برداشته، برگ های خشک حنا را به آن اضافه کنید . بعداز مدتی رنگ آن به قهوه ای تغییر خواهد کرد. وقتی کاملا سرد شد چند قطره از آن را روی سر ریخته و به آرامی ماساژ دهید.

در پایان باید خاطر نشان کرد تاثیر استرس و عصبانیت در سفید شدن موها، بیش از هر عامل دیگری است، پس آرام باشید تا گرد سپید روی موهایتان ننشیند.

منبع: تبیان


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق نارنجی-مو- سفید -

تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 8:37 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

از شر موهای سفید خلاص شوید
خیلی از ما با پیدا شدن تار سفید در موهایمان احساس پیری و افسردگی می کنیم و آن را نشانه بالا رفتن سن میدانیم.

به گزارش بهداشت نیوز، از دیدگاه طب سنتی سفید شدن موها نشانه بالا رفتن سال های زندگی نمی باشد، بلکه عوامل مختلفی در این امر نقش دارند. از مهمترین این عوامل می توان از ژنتیک نام برد، همچنین کمبود ویتامین B12 ،اختلال در عملکرد تیروئید ،سیگار کشیدن و کم خونی نیز از جمله عواملی است که باعث سفید شدن موها در سنین پایین می شود .

اگر سفید شدن موها به دلیل ژنتیک و وراثت نیست، طبق نظر پزشکان طب سنتی می توان به مبارزه با آنها رفت.رنگ کردن ساده ترین راه برای تیره کردن موهای سفید می باشد . اما در اینجا میخواهیم راه هایی را به شما پیشنهاد کنیم که با روش های طبیعی و غیر شیمیایی بتوانید با موهای سفید خود مبارزه کنید .


1-سیر
حتی الامکان سیر را در وعده های غذایی خود بگنجانید و از آن به عنوان چاشنی اصلی غذا استفاده کنید، سیر تاثیر مستقیمی بر کاهش روند سفید شدن موها دارد .


2- چای سیاه
یکی از راه های کم هزینه و بی دردسر استفاده از لوسیون چای سیاه می باشد . این لوسیون را به راحتی میتوانید در منزل تهیه کنید . برای تهیه آن یک قاشق چای سیاه را با یک قاشق گیاه مریم گلی خشک و دو لیوان آب روی حرارت گذاشته تا آرام آرام بجوشد و به اندازه یک لیوان از این محلول باقی بماند، اجازه دهید تا خنک شود و آن را صاف کنید . سپس موهایتان را با شامپو ملایم شستشو داده و با این لوسیون ماساژ دهید . برای نتیجه مطلوب تر این کار را 5 بار در هفته تکرار کنید .


3-مصرف گندم
برخی مطالعات نشان داده مصرف مداوم گندم میتواند در برگرداندن موهای سیاه بسیار موثر باشد . همچنین گنجاندن برنج سبوس دار ، هلیله سیاه ، پیاز ،سیر و شاهی نیز تاثیر زیادی در برطرف شدن سفیدی موها دارند.در هر حال اصلاح رژیم غذایی و مصرف مواد غذایی طبیعی تاثیر بسزایی در کاهش روند سفید شدن موها دارد.


4-عصاره بابونه
یکی از سریع ترین شیوه ها برای تیره شدن موهای سفید استفاده از عصاره بابونه می باشد . برای تهیه این عصاره 3 قاشق از برگ های خشک شده بابونه را با 3 لیوان آب مخلوط و آن را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید بجوشد . به طوریکه نصف آب آن باقی بماند . سپس این محلول را صاف کرده و بعد از شستشوی موهای خود با شامپو ،از این عصاره روی موها بمالید و ماساژ دهید  و اجازه دهید که روی موهایتان خشک شود.


5- آب پیاز و تاثیر آن روی موهای سفید
ماساژ آب پیاز بر روی موها علاوه بر تیره کردن موهای سفید، به رشد مجدد موهای از دست رفته نیز کمک می کند . بنابراین کافیست یک عدد پیاز را رنده کرده آب آن را گرفته و با آن موهای خود را ماساژ دهید.


6- ماسک حنا
برای تهیه این ماسک کافیست 2 قاشق پودر حنا ، 1 قاشق ماست ،1قاشق برگ ریحان خشک و3 قاشق قهوه را ترکیب کرده و به موهای خود بمالید . این ماسک علاوه بر تیره کردن موهای سفید ،به تقویت تارهای مو و ریشه موها نیز کمک میکند .


7- روغن حنا و نارگیل
برای تهیه این روغن، مقداری روغن نارگیل خریداری نمایید و کمی از آن را درون ظرفی ریخته و به روش غیر مستقیم روی کتری حرارت دهید تا جوش آید . سپس از روی حرارت برداشته، برگ های خشک حنا را به آن اضافه کنید . بعداز مدتی رنگ آن به قهوه ای تغییر خواهد کرد. وقتی کاملا سرد شد چند قطره از آن را روی سر ریخته و به آرامی ماساژ دهید.

در پایان باید خاطر نشان کرد تاثیر استرس و عصبانیت در سفید شدن موها، بیش از هر عامل دیگری است، پس آرام باشید تا گرد سپید روی موهایتان ننشیند.

منبع: تبیان


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- مو- سفید-

تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 8:36 | نویسنده : مهدی اژدری |

یاران انقلابی کشور بار سفر می‌بندند تا روزبه‌روز شاهد مرگ یا شهادت نسل اول انقلاب باشیم. به بهانه رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مروری می‌کنیم بر علمای انقلابی که در این سال‌ها از دستشان دادیم

به گزارش مشرق، یار دیرین انقلاب رفت. ایران اسلامی امروز در سوگ یکی از یاران دلسوز و دیرینه‌اش نشسته است. کسی که هم پیش از انقلاب و در زندان‌های ساواک شکنجه‌ شده و برای به ثمر رسیدن انقلاب تلاش کرده هم در بحران‌های سال‌های اول انقلاب همیشه حضور مؤثر داشته و تاکنون مسئولیت‌های خطیر زیادی را بر عهده داشته است؛ اما این اولین بار نیست که ایران داغ  یاران نسل اول انقلابی خود را تجربه می‌کند. انقلابی‌های زیادی بوده‌ و هستند که در این سال‌ها درگذشته و شهید شده‌اند و میراث انقلاب را به فرزندان خود به امانت گذاشته و رهسپار شده‌اند. در این گزارش نیم‌نگاهی می‌اندازیم به تاریخ انقلاب و یاران و علمای انقلابی که در این سال‌ها از دست داده‌ایم و تعدادی از آنها را گلچین می کنیم.

آیت‌الله مهدوی کنی

«آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی»‌ در ۱۴ مرداد ۱۳۱۰ در روستای کن به دنیا آمد. ایشان پس از طی دوره دبستان در کن، وارد مدرسه علمیه لرزاده در تهران شد و از محضر مرحوم آیت‌الله برهان بهره‌های علمی و اخلاقی فراوان برد. آیت‌الله مهدوی کنی پس از بازگشت به تهران در سال ۱۳۴۰، در مدرسه مروی به تدریس علوم حوزوی مشغول شدند و از سال ۱۳۴۲ امامت جماعت مسجد جلیلی در میدان فردوسی را پذیرفتند. این مسجد پایگاه مناسبی برای فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی ایشان شد. مبارزات ایشان علیه حکومت طاغوت، باعث دستگیری‌های متعدد،‌ تبعید،‌ شکنجه و زندانی شدن ایشان شد. ایشان آخرین عالمی هستند که در روزهای نزدیک پیروزی انقلاب اسلامی برای چندمین بار دستگیر و در آستانه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آزاد شدند. آیت‌الله مهدوی کنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی سمت‌های مختلفی سرپرستی کمیته انقلاب اسلامی، نخست‌وزیری پس از شهادت شهیدان رجایی و باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مؤسس و دبیر کل جامعه روحانیت مبارز، ریاست دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و ...را عهده‌دار بوده‌اند. آیت‌الله مهدوی کنی عصر روز چهاردهم خرداد ۱۳۹۳، پس از شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) دچار عارضه قلبی شد و در بیمارستان بستری شد. در صبح روز سه‌شنبه ۲۹/۷/۱۳۹۳ و در آستانه ماه محرم وفات پیدا کردند.

شهید بهشتی

«سید محمد حسینی بهشتی» دوم آبان ماه ۱۳۰۷ در محله‌ی لُنبان اصفهان و در خانواده‌ای روحانی متولد شد. تحصیلات خود را در زادگاهش آغاز کرد، اما به شوق فراگیری علوم دینی، دبیرستان را نیمه‌تمام رها کرد و به مدرسه‌ی علمیه صدر اصفهان رفت و هم‌زمان زبان انگلیسی را نیز آموخت. سپس به قم رفت و درس خود را نزد استادانی چون آیت‌الله بروجردی و حضرت امام خمینی (ره) ادامه داد و هم‌زمان دیپلم متوسطه را نیز گرفت و در دانشکده‌ی علوم معقول و منقول دانشگاه تهران پذیرفته شد. او در سال ۱۳۳۰ برای تحصیل و تدریس به قم بازگشت. او به‌عنوان دبیر زبان انگلیسی در دبیرستان حکیم نظامی قم مشغول به کار شد و هم‌زمان به‌عنوان شاگرد در کلاس‌های علامه طباطبایی شرکت کرد. دکتر بهشتی به‌منظور ایجاد مرکزی فرهنگی برای ترویج افکار اسلامی به همراهی آیت‌الله مطهری و چند تن دیگر، دبیرستان دین و دانش را تأسیس کرد که اداره‌ی آن تا سال ۱۳۴۲ به‌طور مستقیم بر عهده‌ خود وی بود.
با هجرت امام (ره) به پاریس، دکتر بهشتی نیز به آنجا رفت و از سوی رهبر انقلاب برای عضویت در هسته‌ی مرکزی شورای انقلاب به همراهی آیت‌الله مطهری، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله موسوی اردبیلی و دکتر باهنر انتخاب شد.
چندی بعد، آیت‌الله مهدوی کنی، مهندس بازرگان، دکتر سحابی و آیت‌الله خامنه‌ای نیز به این شورا پیوستند. پس از پیروزی انقلاب او به عضویت مجلس خبرگان انتخاب شد و نقش مهمی در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایفا کرد. بعدها با رسمیت یافتن حزب جمهوری اسلامی دبیر کلی آن را بر عهده گرفت و در اسفندماه ۱۳۵۸ به ریاست دیوان عالی کشور منصوب شد و تا پایان عمر این سمت را بر عهده داشتسرانجام در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ در انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی به دست منافقین به همراه ۷۲ نفر از یاران خود به شهادت رسید.

آیت‌الله دستغیب

«آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب» فرزند آیت‌الله سیدمحمدتقی دستغیب بود که در سال ۱۲۹۲ در شیراز متولد شد. تحصیلات خود را در حوزه علمیه شیراز  ادامه داد و جای پدر -که سال‌ها پیش‌ازاین فوت کرده بود– امام جماعت مسجد باقرخان شد.
وی کم‌کم مخالفت خود را با برنامه‌های ضد مذهبی حکومت آشکار ساخت و در شرایطی که روزگار سختی را ازنظر مادی می‌گذراند، پیشنهاد پیوستن به کادر قضایی دادگستری را نپذیرفت.در زمان اجرای قانون  کشف حجاب، مخالفت‌های آشکار او موجب شد که حکومت اجازه وعظ و منبر را از او بگیرد و سرانجام براثر فشارهای زیاد رژیم در سال ۱۳۱۴ مجبور به ترک ایران و مهاجرت به نجف اشرف شد.
پس از تبعید رضاشاه از ایران، او نیز به توصیه آیت‌الله محمدکاظم شیرازی به ایران بازگشت و با همکاری مردم‌، ‌مسجد جامع شیراز را که بیش از هزار سال قدمت داشت و به‌صورت خرابه درآمده بود، بازسازی کرده و آن را به مرکزی برای فعالیت‌های مذهبی و سیاسی تبدیل کرد.تجدید بنای مدرسه علمیه حکیم و تأسیس دیگر مدارس علوم دینی ازجمله فعالیت‌های او در آن دوران است.
پس از اعلام لوایح شش‌گانه، او نیز به پیروی ازحضرت امام خمینی (س‌)‌ به مخالفت با اهداف سیاسی رژیم پرداخت و چنان نقش مهمی در گسترش مبارزات در میان مردم داشت که رژیم مجبور شد هم‌زمان با سرکوبی قیام ۱۵ خرداد، او را نیز شبانه دستگیر کند. در طول دوران اقامت اجباری امام در نجف، بارها به ملاقات ایشان رفت و ضمن بیان اخبار ایران و مبارزات مردم، رهنمودهای لازم را کسب کردبار دیگر، درگیری خشونت‌آمیز رمضان سال ۵۶ در شیراز، باعث تبعید او از زادگاهش شد.
در همین دوران، به همراهی چهار تن از دیگر روحانیون، طی اعلامیه‌ای شاه را از سلطنت خلع کردپس از پیروزی انقلاب، به‌عنوان نماینده اول استان فارس به مجلس خبرگان رفت و در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی مشارکت ورزید. چندی بعد، محبوبیت او در میان مردم باعث شد به‌حکم امام به امامت جمعه شیراز انتخاب شود. آیت‌الله دستغیب، صاحب تألیفات و ترجمه‌های بسیاری است که بیشتر آن‌ها درباره اخلاق، معاد و خودسازی نوشته‌شده‌اند. از معروف‌ترین کتاب‌های ایشان می‌توان به «صلاة الخاشعین» ، «معاد»‌ ، «‌گناهان کبیره» ‌، «قلب قرآن»‌ و «‌قیامت و قرآن» ‌اشاره کرد.
او سرانجام در روز ۲۰ آذرماه ۱۳۶۰، هنگامی‌که عازم نماز جمعه بود، به دست یکی از اعضای گروهک منافقین به شهادت رسید.

آیت‌الله منتظری

آیت‌الله منتظری رئیس اولین مجلس خبرگان و از روحانیون و سیاستمداران قبل و بعد از انقلاب  بود. او در سال ۱۳۰۱ در نجف‌آباد اصفهان در میان یک خانواده کشاورز متولد شد.تحصیلات دینی خود را در اصفهان آغاز کرد و سپس برای ادامه در سطوح بالاتر به قم رفت. او که از شاگردان حضرت امام خمینی (ره) بود، در سال‌های دهه ۴۰ به دلیل همراهی با نهضت ایشان تحت تعقیب ساواک قرار گرفت و به زندان افتاد و شکنجه‌های بسیاری را تحمل کرد. با اوج‌گیری قیام مردم در سال ۱۳۵۷ به همراه آیت‌الله طالقانی از زندان آزاد شد. او که از روحانیون مبارز و فعال در طول دوران انقلاب بود، بعد از فوت آیت‌الله طالقانی از سوی امام خمینی (ره) برای مدت کوتاهی به امامت جمعه تهران منصوب شد. در سال ۱۳۶۴ مجلس خبرگان، آیت‌الله منتظری را به‌عنوان قائم‌مقام رهبری تعیین کرد. ولی در سال ۱۳۶۸، به دلیل پاره‌ای مسائل به‌حکم امام خمینی (ره) از این سمت برکنار شد.

شهید مطهری

«آیت‌الله مرتضی مطهری» در سال ۱۲۹۸ در فریمان و در خانواده‌ای روحانی به دنیا آمد و در سال ۱۳۱۰ برای تحصیل علوم دینی به حوزه علمیه مشهد رفت و دروس مقدماتی را آنجا آغاز کرد. ایشان در سال ۱۳۲۳۳ برای فراگیری فلسفه به حوزه علمیه‌ی قم رفتند و از شاگردان درس فلسفه حضرت امام خمینی(س) شدند.
بعد از فوت آیت‌الله بروجردی در سال ۱۳۴۰، آیت‌الله مطهری به تهران آمد و از همان ابتدا در مدرسه مروی به تدریس فلسفه ملاصدرا برای طلاب پرداخت و به‌زودی در دانشکده علوم معقول و منقول (دانشکده الهیات) دانشگاه تهران مشغول به کار شد و در آنجا نیز به تدریس کلام و فلسفه اسلامی پرداخت.
در این زمان او که در محیط متنوع دانشگاه با مسائل جدید جوانان آشنا می‌شد، نوشتن مقاله‌ها و کتاب‌هایی را برای پاسخ‌گویی به این سؤال‌ها آغاز کرد و به خاطر رواج افکار سوسیالیستی و ماتریالیستی در میان جوانان، تلاش خود را صرف معرفی اسلام به‌عنوان دینی پوینده و نیز زدودن خرافات و بدعت‌ها از چهره دین کرد.
کتاب‌های بسیاری حاصل این دوره از عمر اوست؛ کتاب‌هایی چون حماسه حسینی، نهضت‌های اسلامی در صدسال اخیر و ...
او از مسائل سیاسی جامعه نیز غافل نبود و با مجامع اسلامی آشنا شد و در این محافل سخنرانی‌ها و بحث‌های مختلفی را ایراد نموددر همین دوران در رادیو تهران نیز هر هفته یک‌بار سخنرانی داشت که مخاطبان وسیع‌تری را جذب افکار و اعتقاداتش می‌کرد. او برای نخستین بار در سال ۱۳۴۲ بعد از وقایع ۱۵ خرداد دستگیر شد و در سال ۱۳۴۴ به همراهی متفکران مذهبی دیگر، نظیر دکتر علی شریعتی به حسینیه ارشاد دعوت شد.
در سال ۱۳۵۰ به دلیل سوءتفاهم‌ها و اختلافاتی که میان او و دیگر گردانندگان حسینیه پیش آمد، کانون فعالیت خود را به مسجد الجواد که آنجا نیز محل تجمع مردم مشتاق شنیدن از اسلام راستین بود، تغییر داد اما سال ۱۳۵۱ مسجد الجواد نیز تعطیل و او به‌طور موقت بازداشت شد.
ایشان در سال ۱۳۵۶ «جامعه روحانیت مبارز تهران» را پایه‌گذاری کرد و با آغاز انقلاب نقش مهم‌تری را به عهده گرفت و به‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) رئیس «شورای انقلاب» شد. اردیبهشت ۱۳۵۸ درحالی‌که چون همیشه از یک مجلس سخنرانی برمی‌گشت به دست یکی از اعضاء گروهک «فرقان» به شهادت رسید.
ازآن‌پس روز شهادتش را برای گرامیداشت یاد مردی که همه زندگی‌اش را وقف تعلیم و تربیت و آموزش کرده بود «روز معلم» نام گذاشتند و امام او را «حاصل عمر» خویش خواندند و همه‌ کتاب‌هایش را مفید و سودمند دانستند.

آیت‌الله طالقانی

«آیت‌الله سید محمود طالقانی» در سال ۱۲۸۹ شمسی در یک خانواده‌ی ساده و مذهبی در روستای «کَل یزد» از توابع طالقان دیده به جهان گشود. پدرش سید ابوالحسن طالقانی از مبارزان دوره‌ی رضاخان و همکار و هم‌رزم مرحوم «سید حسن مدرس» بود و از طریق شغل ساعت‌سازی روزگار می‌گذراندآیت‌الله طالقانی نیز تحصیلات ابتدایی را در همان روستا و نزد پدر گذراند و پس‌ازآن برای تحصیل علوم دینی به مدرسه رضویه و بعد فیضیه قم رفت و تا سال ۱۳۱۷ مشغول تحصیل بودپس‌ازآن در مدرسه سپهسالار مشغول تدریس علوم دینی شد.

پس از شکل‌گیری نهضت روحانیت به رهبری امام خمینی(س) در سال ۱۳۴۱ و طرح مسائلی چون «انجمن‌های ایالتی و ولایتی» و «انقلاب سفید» به پیروی از حضرت امام خمینی(س) به مخالفت با رژیم شاه پرداخت و به دلیل فعالیت‌های بسیار در همان سال به زندان افتاد و در اوایل خرداد ۱۳۴۲، به همراه چند تن از روحانیون آزاد گردید ولی بار دیگر در همان سال در ارتباط با وقایع ۱۵ خرداد و انتشار مقاله‌ای از سوی او با عنوان «دیکتاتوری خون می‌ریزد» دستگیر و در زندان قصر مورد شکنجه و آزار قرار گرفت. ایشان به‌عنوان نماینده اول مردم تهران به مجلس خبرگان راه یافتند و همچنان در صحنه سیاست فعال بودندآیت‌الله سید محمود طالقانی در ۱۹ شهریور سال ۱۳۵۸ پس از سال‌ها مبارزه و تبعید و زندانی شدن از زمین خاکی به دیار باقی شتافت.

حجت‌الاسلام شجونی

«حجت‌الاسلام جعفر شجونی فومنی»، متولد ۱۳۱۱ فومن، سیاستمدار باسابقه گیلانی ،عضو جامعه روحانیت مبارز، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، فعال سیاسی و زندانی در زندان‌های مخوف ساواک بوده است.او نماینده کرج در اولین دوره مجلس شورای اسلامی بوده و از همراهان شهید نواب صفوی در دوران مبارزه با رژیم پهلوی محسوب می‌شود. از ۱۸ سالگی مبارزه را آغاز کرده و تا پیروزی انقلاب ۲۵ بار زندان رفته است. شجونی زندگی در زندان را به دو دوره پیش از سال ۴۵ و پس‌ازآن تقسیم می‌کند و معتقد است تا قبل از سال ۴۵ زندانی‌ها در زندان ریاست و آقایی می‌کردند اما پس‌ازآن شرایط زندان بسیار بر آن‌ها بسیار سخت گذشته است

او در صبح روز یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ (۶ صفر ۱۴۳۸ قمری) در سن ۸۴ سالگی درحالی‌که در بیمارستان فیروزگر بستری بود بر اثر سکته قلبی درگذشت.

آیت الله موسوی اردبیلی

 آیت‌الله موسوی اردبیلی در ۸ بهمن ۱۳۰۴ ه ش در شهر اردبیل در خانواده‏‌ای روحانی و تهی‌دست متولد شد. آیت‌الله موسوی اردبیلی در رمضان‏ ۱۳۲۲ تصمیم گرفت به شهر مقدس قم مهاجرت نموده، تحصیلات عالیه را در آن شهر مقدس ادامه دهد و در آخر همان ماه از اردبیل خارج و در نهم شوال وارد قم شد. آیت ا... ‏ موسوی اردبیلی به‌اتفاق سه نفر از فضلای حوزه علمیه قم تصمیم گرفت به نجف‏ اشرف مهاجرت کند. با انصراف دو نفر از همراهان،  با نفر سوم یعنی مرحوم شیخ ابوالفضل حلال‌زاده اردبیلی در ۱۶ آبان ۱۳۲۴ از قم حرکت کرد. آیت‌الله ‏ موسوی اردبیلی پس از برگشت از عراق، در سال ۱۳۲۷  وارد قم شده در مدرسه  فیضیه اقامت کرد. آیت‌الله اردبیلی در منبرهای خود شدیداً به نفع اعراب و مسلمین موضع‌گیری کرد که در پی آن رژیم تصمیم گرفت که او را دستگیر نموده به تبریز تبعید کند. در پی این حادثه علما و ائمه جماعت اردبیل متحد شدند و همه به مسجد وی رفته و اعلام کردند که اگر رژیم به دستگیری و تبعید وی اقدام نماید، تمامی مساجد را تعطیل کرده و از شهر خارج خواهند شد. رژیم پهلوی که با مقاومت روحانیون مواجه شد و از عواقب کار نگران بود، از دستگیری وی منصرف گردید. در طی یازده سال اول  انقلاب، اشتغالات علمی و فرهنگی وی روند و وضع دیگری پیدا کرد. ازجمله اشتغالات جدید او، تدوین قوانین کیفری، جزائی و حقوقی دادگستری و انطباق آن‌ها با موازین شرع و فقه اسلامی بود. اول آذرماه ۱۳۹۵۵ آیت‌الله موسوی اردبیلی دچار ایست قلبی شد و به کما رفت و برای بستری به بیمارستان لالهٔ تهران منتقل شد. در نهایت در ظهر ۳ آذر ۱۳۹۵۵ به علت عارضهٔ قلبی و فرورفتن در کمای عمیق، در ۹۰ سالگی درگذشت و پیکر وی در قم تشییع شد و در حرم فاطمه معصومه در کنار قبر علامه طباطبایی مدفون شد.

شهید باهنر

«حجت‌الاسلام دکتر محمدجواد باهنر» در سال ۱۳۱۲ در یک خانواده پیشه‌ور ساده در شهر کرمان به دنیا آمد و خواندن و نوشتن و قرائت قرآن را در مکتب آموخت و سپس به تحصیل علوم دینی در مدرسه معصومیه آن شهر پرداخت .شهید باهنر سپس به تحصیلات دانشگاهی رو آورد و حدود سال ۱۳۳۷ موفق به اخذ لیسانس در رشته الهیات و بعدازآن موفق به اخذ فوق‌لیسانس در رشته علوم تربیتی و سپس دکترای الهیات از دانشگاه تهران شد .

شهید باهنر در سال ۱۳۴۱ همکاری خود را با نهضت اسلامی و سیاسی روحانیت به رهبری امام خمینی ( ره ) آغاز کرد و در اسفندماه ۱۳۴۲ پس از ایراد سخنرانی‌هایی در مساجد هدایت ، الجواد ، و حسینیه ارشاد به مناسبت سالگرد حادثه فیضیه دستگیر شد و پس‌ازآن متناوباً شش بار به زندان‌های کوتاه‌مدت محکوم شد و از سال ۱۳۵۰ ممنوع المنبر گردید و بالاجبار در جلساتی که به‌عنوان کلاس درس بر پا می‌شد سخنرانی و به بیان نقطه نظرات اسلامی و انقلابی خود می‌پرداخت . در سال ۱۳۵۷ به‌فرمان امام ( ره ) و به همراه چند تن از یاران مأمور تنظیم اعتصابات شد و در همان سال نیز با فرمان امام ( ره ) به عضویت شورای انقلاب درآمد . دیگر مسئولیت‌های شهید باهنر پس از پیروزی انقلاب اسلامی عبارت‌اند از: مسئولیت نهضت سوادآموزی ، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان ، نماینده شورای انقلاب اسلامی در وزارت آموزش‌وپرورش ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی. شهید باهنر که به سرنوشت آموزش کشور و آینده نونهالان انقلاب اسلامی بی‌اندازه توجه داشت و مدام به فکر بهبود و پیشرفت آن بود سرانجام در کابینه محمدعلی رجایی به سمت وزیر آموزش‌وپرورش منصوب شد . پس از فاجعه شوم بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت دکتر بهشتی ، شهید باهنر به‌عنوان دبیر کل حزب جمهوری اسلامی انتخاب شد و به دنبال انتخاب شهید رجایی به سمت ریاست جمهوری به‌عنوان نخست‌وزیر جمهوری اسلامی به مجلس معرفی شد که با رأی قاطع مجلس به تشکیل کابینه خودپرداخت .

این شهید که خود را وقف خدمت به مردم ستمدیده کرده بود سرانجام پس از سال‌ها مبارزه و تلاش به همراه یار دیرینه‌اش شهید رجایی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در هشتم شهریور ۱۳۶۰ در انفجار ساختمان نخست‌وزیری که به دست منافقین صورت گرفت به شهادت رسید. 


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: پاتوق نارنجی-یاران- انقلاب -تصاویر-

تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 8:23 | نویسنده : مهدی اژدری |
یاران انقلابی کشور بار سفر می‌بندند تا روزبه‌روز شاهد مرگ یا شهادت نسل اول انقلاب باشیم. به بهانه رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مروری می‌کنیم بر علمای انقلابی که در این سال‌ها از دستشان دادیم

به گزارش مشرق، یار دیرین انقلاب رفت. ایران اسلامی امروز در سوگ یکی از یاران دلسوز و دیرینه‌اش نشسته است. کسی که هم پیش از انقلاب و در زندان‌های ساواک شکنجه‌ شده و برای به ثمر رسیدن انقلاب تلاش کرده هم در بحران‌های سال‌های اول انقلاب همیشه حضور مؤثر داشته و تاکنون مسئولیت‌های خطیر زیادی را بر عهده داشته است؛ اما این اولین بار نیست که ایران داغ  یاران نسل اول انقلابی خود را تجربه می‌کند. انقلابی‌های زیادی بوده‌ و هستند که در این سال‌ها درگذشته و شهید شده‌اند و میراث انقلاب را به فرزندان خود به امانت گذاشته و رهسپار شده‌اند. در این گزارش نیم‌نگاهی می‌اندازیم به تاریخ انقلاب و یاران و علمای انقلابی که در این سال‌ها از دست داده‌ایم و تعدادی از آنها را گلچین می کنیم.

آیت‌الله مهدوی کنی

«آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی»‌ در ۱۴ مرداد ۱۳۱۰ در روستای کن به دنیا آمد. ایشان پس از طی دوره دبستان در کن، وارد مدرسه علمیه لرزاده در تهران شد و از محضر مرحوم آیت‌الله برهان بهره‌های علمی و اخلاقی فراوان برد. آیت‌الله مهدوی کنی پس از بازگشت به تهران در سال ۱۳۴۰، در مدرسه مروی به تدریس علوم حوزوی مشغول شدند و از سال ۱۳۴۲ امامت جماعت مسجد جلیلی در میدان فردوسی را پذیرفتند. این مسجد پایگاه مناسبی برای فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی ایشان شد. مبارزات ایشان علیه حکومت طاغوت، باعث دستگیری‌های متعدد،‌ تبعید،‌ شکنجه و زندانی شدن ایشان شد. ایشان آخرین عالمی هستند که در روزهای نزدیک پیروزی انقلاب اسلامی برای چندمین بار دستگیر و در آستانه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آزاد شدند. آیت‌الله مهدوی کنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی سمت‌های مختلفی سرپرستی کمیته انقلاب اسلامی، نخست‌وزیری پس از شهادت شهیدان رجایی و باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مؤسس و دبیر کل جامعه روحانیت مبارز، ریاست دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و ...را عهده‌دار بوده‌اند. آیت‌الله مهدوی کنی عصر روز چهاردهم خرداد ۱۳۹۳، پس از شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) دچار عارضه قلبی شد و در بیمارستان بستری شد. در صبح روز سه‌شنبه ۲۹/۷/۱۳۹۳ و در آستانه ماه محرم وفات پیدا کردند.

شهید بهشتی

«سید محمد حسینی بهشتی» دوم آبان ماه ۱۳۰۷ در محله‌ی لُنبان اصفهان و در خانواده‌ای روحانی متولد شد. تحصیلات خود را در زادگاهش آغاز کرد، اما به شوق فراگیری علوم دینی، دبیرستان را نیمه‌تمام رها کرد و به مدرسه‌ی علمیه صدر اصفهان رفت و هم‌زمان زبان انگلیسی را نیز آموخت. سپس به قم رفت و درس خود را نزد استادانی چون آیت‌الله بروجردی و حضرت امام خمینی (ره) ادامه داد و هم‌زمان دیپلم متوسطه را نیز گرفت و در دانشکده‌ی علوم معقول و منقول دانشگاه تهران پذیرفته شد. او در سال ۱۳۳۰ برای تحصیل و تدریس به قم بازگشت. او به‌عنوان دبیر زبان انگلیسی در دبیرستان حکیم نظامی قم مشغول به کار شد و هم‌زمان به‌عنوان شاگرد در کلاس‌های علامه طباطبایی شرکت کرد. دکتر بهشتی به‌منظور ایجاد مرکزی فرهنگی برای ترویج افکار اسلامی به همراهی آیت‌الله مطهری و چند تن دیگر، دبیرستان دین و دانش را تأسیس کرد که اداره‌ی آن تا سال ۱۳۴۲ به‌طور مستقیم بر عهده‌ خود وی بود.
با هجرت امام (ره) به پاریس، دکتر بهشتی نیز به آنجا رفت و از سوی رهبر انقلاب برای عضویت در هسته‌ی مرکزی شورای انقلاب به همراهی آیت‌الله مطهری، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله موسوی اردبیلی و دکتر باهنر انتخاب شد.
چندی بعد، آیت‌الله مهدوی کنی، مهندس بازرگان، دکتر سحابی و آیت‌الله خامنه‌ای نیز به این شورا پیوستند. پس از پیروزی انقلاب او به عضویت مجلس خبرگان انتخاب شد و نقش مهمی در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایفا کرد. بعدها با رسمیت یافتن حزب جمهوری اسلامی دبیر کلی آن را بر عهده گرفت و در اسفندماه ۱۳۵۸ به ریاست دیوان عالی کشور منصوب شد و تا پایان عمر این سمت را بر عهده داشت. سرانجام در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ در انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی به دست منافقین به همراه ۷۲ نفر از یاران خود به شهادت رسید.

آیت‌الله دستغیب

«آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب» فرزند آیت‌الله سیدمحمدتقی دستغیب بود که در سال ۱۲۹۲ در شیراز متولد شد. تحصیلات خود را در حوزه علمیه شیراز  ادامه داد و جای پدر -که سال‌ها پیش‌ازاین فوت کرده بود– امام جماعت مسجد باقرخان شد.
وی کم‌کم مخالفت خود را با برنامه‌های ضد مذهبی حکومت آشکار ساخت و در شرایطی که روزگار سختی را ازنظر مادی می‌گذراند، پیشنهاد پیوستن به کادر قضایی دادگستری را نپذیرفت.در زمان اجرای قانون  کشف حجاب، مخالفت‌های آشکار او موجب شد که حکومت اجازه وعظ و منبر را از او بگیرد و سرانجام براثر فشارهای زیاد رژیم در سال ۱۳۱۴ مجبور به ترک ایران و مهاجرت به نجف اشرف شد.
پس از تبعید رضاشاه از ایران، او نیز به توصیه آیت‌الله محمدکاظم شیرازی به ایران بازگشت و با همکاری مردم‌، ‌مسجد جامع شیراز را که بیش از هزار سال قدمت داشت و به‌صورت خرابه درآمده بود، بازسازی کرده و آن را به مرکزی برای فعالیت‌های مذهبی و سیاسی تبدیل کرد.تجدید بنای مدرسه علمیه حکیم و تأسیس دیگر مدارس علوم دینی ازجمله فعالیت‌های او در آن دوران است.
پس از اعلام لوایح شش‌گانه، او نیز به پیروی ازحضرت امام خمینی (س‌)‌ به مخالفت با اهداف سیاسی رژیم پرداخت و چنان نقش مهمی در گسترش مبارزات در میان مردم داشت که رژیم مجبور شد هم‌زمان با سرکوبی قیام ۱۵ خرداد، او را نیز شبانه دستگیر کند. در طول دوران اقامت اجباری امام در نجف، بارها به ملاقات ایشان رفت و ضمن بیان اخبار ایران و مبارزات مردم، رهنمودهای لازم را کسب کرد. بار دیگر، درگیری خشونت‌آمیز رمضان سال ۵۶ در شیراز، باعث تبعید او از زادگاهش شد.
در همین دوران، به همراهی چهار تن از دیگر روحانیون، طی اعلامیه‌ای شاه را از سلطنت خلع کرد. پس از پیروزی انقلاب، به‌عنوان نماینده اول استان فارس به مجلس خبرگان رفت و در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی مشارکت ورزید. چندی بعد، محبوبیت او در میان مردم باعث شد به‌حکم امام به امامت جمعه شیراز انتخاب شود. آیت‌الله دستغیب، صاحب تألیفات و ترجمه‌های بسیاری است که بیشتر آن‌ها درباره اخلاق، معاد و خودسازی نوشته‌شده‌اند. از معروف‌ترین کتاب‌های ایشان می‌توان به «صلاة الخاشعین» ، «معاد»‌ ، «‌گناهان کبیره» ‌، «قلب قرآن»‌ و «‌قیامت و قرآن» ‌اشاره کرد.
او سرانجام در روز ۲۰ آذرماه ۱۳۶۰، هنگامی‌که عازم نماز جمعه بود، به دست یکی از اعضای گروهک منافقین به شهادت رسید.

آیت‌الله منتظری

آیت‌الله منتظری رئیس اولین مجلس خبرگان و از روحانیون و سیاستمداران قبل و بعد از انقلاب  بود. او در سال ۱۳۰۱ در نجف‌آباد اصفهان در میان یک خانواده کشاورز متولد شد.تحصیلات دینی خود را در اصفهان آغاز کرد و سپس برای ادامه در سطوح بالاتر به قم رفت. او که از شاگردان حضرت امام خمینی (ره) بود، در سال‌های دهه ۴۰ به دلیل همراهی با نهضت ایشان تحت تعقیب ساواک قرار گرفت و به زندان افتاد و شکنجه‌های بسیاری را تحمل کرد. با اوج‌گیری قیام مردم در سال ۱۳۵۷ به همراه آیت‌الله طالقانی از زندان آزاد شد. او که از روحانیون مبارز و فعال در طول دوران انقلاب بود، بعد از فوت آیت‌الله طالقانی از سوی امام خمینی (ره) برای مدت کوتاهی به امامت جمعه تهران منصوب شد. در سال ۱۳۶۴ مجلس خبرگان، آیت‌الله منتظری را به‌عنوان قائم‌مقام رهبری تعیین کرد. ولی در سال ۱۳۶۸، به دلیل پاره‌ای مسائل به‌حکم امام خمینی (ره) از این سمت برکنار شد.

شهید مطهری

«آیت‌الله مرتضی مطهری» در سال ۱۲۹۸ در فریمان و در خانواده‌ای روحانی به دنیا آمد و در سال ۱۳۱۰ برای تحصیل علوم دینی به حوزه علمیه مشهد رفت و دروس مقدماتی را آنجا آغاز کرد. ایشان در سال ۱۳۲۳۳ برای فراگیری فلسفه به حوزه علمیه‌ی قم رفتند و از شاگردان درس فلسفه حضرت امام خمینی(س) شدند.
بعد از فوت آیت‌الله بروجردی در سال ۱۳۴۰، آیت‌الله مطهری به تهران آمد و از همان ابتدا در مدرسه مروی به تدریس فلسفه ملاصدرا برای طلاب پرداخت و به‌زودی در دانشکده علوم معقول و منقول (دانشکده الهیات) دانشگاه تهران مشغول به کار شد و در آنجا نیز به تدریس کلام و فلسفه اسلامی پرداخت.
در این زمان او که در محیط متنوع دانشگاه با مسائل جدید جوانان آشنا می‌شد، نوشتن مقاله‌ها و کتاب‌هایی را برای پاسخ‌گویی به این سؤال‌ها آغاز کرد و به خاطر رواج افکار سوسیالیستی و ماتریالیستی در میان جوانان، تلاش خود را صرف معرفی اسلام به‌عنوان دینی پوینده و نیز زدودن خرافات و بدعت‌ها از چهره دین کرد.
کتاب‌های بسیاری حاصل این دوره از عمر اوست؛ کتاب‌هایی چون حماسه حسینی، نهضت‌های اسلامی در صدسال اخیر و ...
او از مسائل سیاسی جامعه نیز غافل نبود و با مجامع اسلامی آشنا شد و در این محافل سخنرانی‌ها و بحث‌های مختلفی را ایراد نمود. در همین دوران در رادیو تهران نیز هر هفته یک‌بار سخنرانی داشت که مخاطبان وسیع‌تری را جذب افکار و اعتقاداتش می‌کرد. او برای نخستین بار در سال ۱۳۴۲ بعد از وقایع ۱۵ خرداد دستگیر شد و در سال ۱۳۴۴ به همراهی متفکران مذهبی دیگر، نظیر دکتر علی شریعتی به حسینیه ارشاد دعوت شد.
در سال ۱۳۵۰ به دلیل سوءتفاهم‌ها و اختلافاتی که میان او و دیگر گردانندگان حسینیه پیش آمد، کانون فعالیت خود را به مسجد الجواد که آنجا نیز محل تجمع مردم مشتاق شنیدن از اسلام راستین بود، تغییر داد اما سال ۱۳۵۱ مسجد الجواد نیز تعطیل و او به‌طور موقت بازداشت شد.
ایشان در سال ۱۳۵۶ «جامعه روحانیت مبارز تهران» را پایه‌گذاری کرد و با آغاز انقلاب نقش مهم‌تری را به عهده گرفت و به‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) رئیس «شورای انقلاب» شد. اردیبهشت ۱۳۵۸ درحالی‌که چون همیشه از یک مجلس سخنرانی برمی‌گشت به دست یکی از اعضاء گروهک «فرقان» به شهادت رسید.
ازآن‌پس روز شهادتش را برای گرامیداشت یاد مردی که همه زندگی‌اش را وقف تعلیم و تربیت و آموزش کرده بود «روز معلم» نام گذاشتند و امام او را «حاصل عمر» خویش خواندند و همه‌ کتاب‌هایش را مفید و سودمند دانستند.

آیت‌الله طالقانی

«آیت‌الله سید محمود طالقانی» در سال ۱۲۸۹ شمسی در یک خانواده‌ی ساده و مذهبی در روستای «کَل یزد» از توابع طالقان دیده به جهان گشود. پدرش سید ابوالحسن طالقانی از مبارزان دوره‌ی رضاخان و همکار و هم‌رزم مرحوم «سید حسن مدرس» بود و از طریق شغل ساعت‌سازی روزگار می‌گذراند. آیت‌الله طالقانی نیز تحصیلات ابتدایی را در همان روستا و نزد پدر گذراند و پس‌ازآن برای تحصیل علوم دینی به مدرسه رضویه و بعد فیضیه قم رفت و تا سال ۱۳۱۷ مشغول تحصیل بود. پس‌ازآن در مدرسه سپهسالار مشغول تدریس علوم دینی شد.

پس از شکل‌گیری نهضت روحانیت به رهبری امام خمینی(س) در سال ۱۳۴۱ و طرح مسائلی چون «انجمن‌های ایالتی و ولایتی» و «انقلاب سفید» به پیروی از حضرت امام خمینی(س) به مخالفت با رژیم شاه پرداخت و به دلیل فعالیت‌های بسیار در همان سال به زندان افتاد و در اوایل خرداد ۱۳۴۲، به همراه چند تن از روحانیون آزاد گردید ولی بار دیگر در همان سال در ارتباط با وقایع ۱۵ خرداد و انتشار مقاله‌ای از سوی او با عنوان «دیکتاتوری خون می‌ریزد» دستگیر و در زندان قصر مورد شکنجه و آزار قرار گرفت. ایشان به‌عنوان نماینده اول مردم تهران به مجلس خبرگان راه یافتند و همچنان در صحنه سیاست فعال بودند. آیت‌الله سید محمود طالقانی در ۱۹ شهریور سال ۱۳۵۸ پس از سال‌ها مبارزه و تبعید و زندانی شدن از زمین خاکی به دیار باقی شتافت.

حجت‌الاسلام شجونی

«حجت‌الاسلام جعفر شجونی فومنی»، متولد ۱۳۱۱ فومن، سیاستمدار باسابقه گیلانی ،عضو جامعه روحانیت مبارز، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، فعال سیاسی و زندانی در زندان‌های مخوف ساواک بوده است.او نماینده کرج در اولین دوره مجلس شورای اسلامی بوده و از همراهان شهید نواب صفوی در دوران مبارزه با رژیم پهلوی محسوب می‌شود. از ۱۸ سالگی مبارزه را آغاز کرده و تا پیروزی انقلاب ۲۵ بار زندان رفته است. شجونی زندگی در زندان را به دو دوره پیش از سال ۴۵ و پس‌ازآن تقسیم می‌کند و معتقد است تا قبل از سال ۴۵ زندانی‌ها در زندان ریاست و آقایی می‌کردند اما پس‌ازآن شرایط زندان بسیار بر آن‌ها بسیار سخت گذشته است

او در صبح روز یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ (۶ صفر ۱۴۳۸ قمری) در سن ۸۴ سالگی درحالی‌که در بیمارستان فیروزگر بستری بود بر اثر سکته قلبی درگذشت.

آیت الله موسوی اردبیلی

 آیت‌الله موسوی اردبیلی در ۸ بهمن ۱۳۰۴ ه ش در شهر اردبیل در خانواده‏‌ای روحانی و تهی‌دست متولد شد. آیت‌الله موسوی اردبیلی در رمضان‏ ۱۳۲۲ تصمیم گرفت به شهر مقدس قم مهاجرت نموده، تحصیلات عالیه را در آن شهر مقدس ادامه دهد و در آخر همان ماه از اردبیل خارج و در نهم شوال وارد قم شد. آیت ا... ‏ موسوی اردبیلی به‌اتفاق سه نفر از فضلای حوزه علمیه قم تصمیم گرفت به نجف‏ اشرف مهاجرت کند. با انصراف دو نفر از همراهان،  با نفر سوم یعنی مرحوم شیخ ابوالفضل حلال‌زاده اردبیلی در ۱۶ آبان ۱۳۲۴ از قم حرکت کرد. آیت‌الله ‏ موسوی اردبیلی پس از برگشت از عراق، در سال ۱۳۲۷  وارد قم شده در مدرسه  فیضیه اقامت کرد. آیت‌الله اردبیلی در منبرهای خود شدیداً به نفع اعراب و مسلمین موضع‌گیری کرد که در پی آن رژیم تصمیم گرفت که او را دستگیر نموده به تبریز تبعید کند. در پی این حادثه علما و ائمه جماعت اردبیل متحد شدند و همه به مسجد وی رفته و اعلام کردند که اگر رژیم به دستگیری و تبعید وی اقدام نماید، تمامی مساجد را تعطیل کرده و از شهر خارج خواهند شد. رژیم پهلوی که با مقاومت روحانیون مواجه شد و از عواقب کار نگران بود، از دستگیری وی منصرف گردید. در طی یازده سال اول  انقلاب، اشتغالات علمی و فرهنگی وی روند و وضع دیگری پیدا کرد. ازجمله اشتغالات جدید او، تدوین قوانین کیفری، جزائی و حقوقی دادگستری و انطباق آن‌ها با موازین شرع و فقه اسلامی بود. اول آذرماه ۱۳۹۵۵ آیت‌الله موسوی اردبیلی دچار ایست قلبی شد و به کما رفت و برای بستری به بیمارستان لالهٔ تهران منتقل شد. در نهایت در ظهر ۳ آذر ۱۳۹۵۵ به علت عارضهٔ قلبی و فرورفتن در کمای عمیق، در ۹۰ سالگی درگذشت و پیکر وی در قم تشییع شد و در حرم فاطمه معصومه در کنار قبر علامه طباطبایی مدفون شد.

شهید باهنر

«حجت‌الاسلام دکتر محمدجواد باهنر» در سال ۱۳۱۲ در یک خانواده پیشه‌ور ساده در شهر کرمان به دنیا آمد و خواندن و نوشتن و قرائت قرآن را در مکتب آموخت و سپس به تحصیل علوم دینی در مدرسه معصومیه آن شهر پرداخت .شهید باهنر سپس به تحصیلات دانشگاهی رو آورد و حدود سال ۱۳۳۷ موفق به اخذ لیسانس در رشته الهیات و بعدازآن موفق به اخذ فوق‌لیسانس در رشته علوم تربیتی و سپس دکترای الهیات از دانشگاه تهران شد .

شهید باهنر در سال ۱۳۴۱ همکاری خود را با نهضت اسلامی و سیاسی روحانیت به رهبری امام خمینی ( ره ) آغاز کرد و در اسفندماه ۱۳۴۲ پس از ایراد سخنرانی‌هایی در مساجد هدایت ، الجواد ، و حسینیه ارشاد به مناسبت سالگرد حادثه فیضیه دستگیر شد و پس‌ازآن متناوباً شش بار به زندان‌های کوتاه‌مدت محکوم شد و از سال ۱۳۵۰ ممنوع المنبر گردید و بالاجبار در جلساتی که به‌عنوان کلاس درس بر پا می‌شد سخنرانی و به بیان نقطه نظرات اسلامی و انقلابی خود می‌پرداخت . در سال ۱۳۵۷ به‌فرمان امام ( ره ) و به همراه چند تن از یاران مأمور تنظیم اعتصابات شد و در همان سال نیز با فرمان امام ( ره ) به عضویت شورای انقلاب درآمد . دیگر مسئولیت‌های شهید باهنر پس از پیروزی انقلاب اسلامی عبارت‌اند از: مسئولیت نهضت سوادآموزی ، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان ، نماینده شورای انقلاب اسلامی در وزارت آموزش‌وپرورش ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی. شهید باهنر که به سرنوشت آموزش کشور و آینده نونهالان انقلاب اسلامی بی‌اندازه توجه داشت و مدام به فکر بهبود و پیشرفت آن بود سرانجام در کابینه محمدعلی رجایی به سمت وزیر آموزش‌وپرورش منصوب شد . پس از فاجعه شوم بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت دکتر بهشتی ، شهید باهنر به‌عنوان دبیر کل حزب جمهوری اسلامی انتخاب شد و به دنبال انتخاب شهید رجایی به سمت ریاست جمهوری به‌عنوان نخست‌وزیر جمهوری اسلامی به مجلس معرفی شد که با رأی قاطع مجلس به تشکیل کابینه خودپرداخت .

این شهید که خود را وقف خدمت به مردم ستمدیده کرده بود سرانجام پس از سال‌ها مبارزه و تلاش به همراه یار دیرینه‌اش شهید رجایی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در هشتم شهریور ۱۳۶۰ در انفجار ساختمان نخست‌وزیری که به دست منافقین صورت گرفت به شهادت رسید.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- یاران- انقلاب -تصاویر-

تاريخ : سه شنبه 21 دی 1395 | 8:29 | نویسنده : مهدی اژدری |


حق والدین در قرآن,حق والدین بر فرزندان

 آیاتی که قرض و حق والدین را ادا می‌کند

 

در بحر الغرائب نوشته مردی خدمت پیغمبر آمد گفت: جانم به فدایت! بسیار قرض دارم. فرمود: این آیات را بخوان. بار دیگر آمد آمد گفت: قرضم ادا شد. متاع دنیا ندارم. فرمود: این آیات را بخوان.  بعد از مدتی آمد و گفت: دشمن و همسایه بد دارم.  فرمود: این آیات را بخوان. گفت: از حکام می‌ترسم. فرمود: برای هر مشکلی بخوان و از کسی مترس.


در جواهر القرآن نوشته حضرت رضا (ع) فرمود: هر که این آیات را بخواند و ثواب آنها را به روح‌ والدین بخشد، ایشان را حقی در گردن آن فرزند نماند و آیات کریمه این است:

بِسْم اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم
فَلِلهِ الْحَمْدُ رَبَّ السَّمواتِ وَ رَبَّ الْأرْضِ رَبَّ الْعالَمینَ وَ لَهُ الْکِبْریاءَ فِی السَّمواتِ وَ الْأرْضِ وَ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیمُ  فَلِلهِ الْحَمْدُ رَبَّ السَّمواتِ وَ رَبَّ الْأرْضِ رّبَ الْعالَمینَ وَ لَهُ الْعَظَمَتُهُ فِی السَّمواتِ والْأرْضِ وَ هُوَ  الْعَزیزُ الْحَکیمْ فَلِلهِ الْحَمْدُ رَبَّ السَّمواتِ وَ رَبَّ الْأرْضِ رَبَّ الْعالَمینَ وَ لَهُ الْفَضْلُ فی السَّمواتِ وَ الْأرْضِ وَ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیمُ فَلِلهِ الْحَمْدُ رَبَّ السَّمواتِ وَ رَبَّ الْأرْضِ رَبَّ الْعالَمینِ وَ لَهُ النُّورِ فِی السَّمواتِ والْأرْضِ وَ هُوَ الْعَزیزُ  الْحَکیمْ فَلِلهِ الْحَمْدُ رَبَّ السَّمواتِ وَ رَبَّ الْأرْضِ رَبَّ الْعالَمینَ وَ لَهُ الْمُلْکُ فِی السَّمواتِ وَ الْأرضِ وَ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیم

 

منبع:myquran.de


موضوعات مرتبط: مذهبی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- آیات- قرض- حق والدین -

تاريخ : سه شنبه 14 دی 1395 | 23:56 | نویسنده : مهدی اژدری |



مدل آرایش لب

رژ لب مدت زیادی روی لب‌هایتان دوام نمی‌آورد‎

 

شاید اکثر شما به این موضوع توجه کرده باشید که رژ لب مدت زیادی روی لب‌هایتان دوام نمی‌آورد، مخصوصا زمانی که چیزی می‌نوشید یا می‌خورید. در این راهنما می‌توانید نکاتی درباره رژ لب و درباره اینکه چطور دوام آنرا زیاد کنید بیابید.

 

چند نکته مهم در مورد رژ لب 

همه خانم‌ها عاشق استفاده از رژ لب هستند. رژ لب به تنهایی توانایی رنگ و رو دادن به چهره ی شما را دارد. رژ لب باید به درستی استفاده شود و باید رنگ مناسبی هم داشته باشد. شاید اکثر شما به این موضوع توجه کرده باشید که رژ لب مدت زیادی روی لب‌هایتان دوام نمی‌آورد، مخصوصا زمانی که چیزی می‌نوشید یا می‌خورید. در این راهنما می‌توانید نکاتی درباره رژ لب و درباره اینکه چطور دوام آنرا زیاد کنید بیابید.

 

_ رژ لب‌هایتان را در یخچال نگهداری کنید تا عمرشان طولانی‌تر شود. این کار، همچنین باعث از بین رفتن باکتری های آن نیز خواهد شد.

 

_ زمانی که می‌خواهید رژ لب بخرید، هرگز تستر را بر روی لب‌هایتان استفاده نکنید. این کار بسیار غیر بهداشتی است. می‌توانید رژ را روی نوک انگشتانتان تست کنید. نوک انگشتان انتخاب بهتری از پشت دستتان است، چرا که بافتی شبیه تر به لب دارد.

 

_ از خط لبتان بعنوان زمینه‌ای برای رژ لب استفاده کنید. با این کار مطمئن باشید که دوام رژ لب روی لب‌هایتان بیشتر خواهد شد. زمانی که از رژ لب روشن استفاده می‌کنید، از خط لب بی‌رنگ یا همرنگ با لبتان استفاده کرده، سپس رژ لب را روی آن بزنید.

 

ماندگاری رژ لب

از خط لبتان بعنوان زمینه‌ای برای رژ لب استفاده کنید‎

 

_ هر زمانی که از رژ لب استفاده می‌کنید، خط لب نیز بکشید. بدون آن لب شما برجسته و شاخص نخواهد شد و بنظر خواهد رسید رژ لبتان محو شده است.

 

_ برای اینکه رژ لب به دندان هایتان نمالد، پس از اینکه رژ لب را به لب‌هایتان مالیدید، انگشت اشاره خود را در دهانتان فرو برده و خارج کنید. رژ اضافه، به دستانتان مالیده خواهد شد.

 

_ رژ لب را می‌توانید بعنوان رژ گونه نیز استفاده کنید! اما هیچ گاه رژ گونه را به جای رژ لب به کار نبرید.

 

_ ابتدا خط لب بکشید. اگر ابتدا رژ لب بزنید و سپس سعی کنید که خط لب بکشید، قادر نخواهید بود تا خط طبیعی لب خود را پیدا کنید.

 

_ خانم‌های مسن، باید از برق لب و رژ لب‌های مات پرهیز کرده و از رژ لب‌های کرمی استفاده کنند.

 

_ اگر شما رنگی از رژ لب‌هایتان را دوست نداشتید، آنرا دور نیندازید. کافیست تا آنرا با رنگ دیگری ترکیب کرده تا سایه ی مورد علاقه ی خودتان را بسازید.

 

_ اگر لب‌های پری دارید، می‌توانید خط لبتان را کمی بیرون تر از خط طبیعی لب بکشید.

 

_ برای اینکه برق لب، دوام بیشتری پیدا کند، ابتدا تمام لبتان را با خط لب پر کنید، سپس روی آن برق لب بزنید.

 

_ اگر رژ لبتان شکسته، کبریتی زیر قطعه ی شکسته روشن کنید، زمانی که کمی آب شد، آن را روی قطعه ی اصلی بگزارید. سپس رژ لب را به پایین بچرخانید و حداقل برای ۵ دقیقه آنرا در یخچال بگزارید.

 

_ سعی کنید از رژ لب‌هایی با سایه‌های رنگی نارنجی و قهوه ای استفاده نکنید، در آن صورت دندان‌های شما زرد به نظر خواهند رسید!

 

_ وقتی رژ لب مورد علاقه تان تمام شد، می‌توانید باقی‌مانده ی آنرا با چیزی مثل خلال دندان خراشیده و خارج کنید، و آن را با برق لب یا وازلین مخلوط نمایید و استفاده کنید.

 

منبع : sorkhabsefidab.com


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-آرایش لب -ماندگاری رژ لب -

تاريخ : سه شنبه 14 دی 1395 | 23:55 | نویسنده : مهدی اژدری |



پوست سالم

بسته شدن منافذ پوست، شروع بسیاری از مشکلات پوستی است

 

بسته شدن منافذ پوست، شروع بسیاری از مشکلات پوستی است. عاداتی وجود دارد که بسته شدن این منافذ را شدیدتر می کند. اگر می خواهید پوستی سالم داشته باشید نباید این اشتباهات را انجام دهید.

 

عادات اشتباهی که باعث بسته شدن منافذ پوستتان می شود

 

سیگار کشیدن 

اگر خطرات سیگار کشیدن برای سلامت بدن تا به حال نتوانسته جلوی این عادت بدتان را بگیرد شاید از بین رفتن زیبایی پوست بتواند قانعتان کند. تحقیقات نشان داده افراد بالغ سیگاری چهار برابر افراد بالغ غیر سیگاری در خطر جوش زدن هستند. در این تحقیقات که روی 1000 نفر انجام شد محققان متوجه شدند 42 درصد از خانم هایی که سیگار می کشیدند دچار آکنه شدند و تنها 10 درصد از خانم های غیر سیگاری مشکل آکنه داشتند. سیگار با ضعیف کردن خاصیت ارتجاعی پوست، آسیب شدیدی به آن می زند علاوه بر این، باعث بسته شدن منافذ پوست و تشدید آکنه نیز می شود.

 

خواب روی روبالشی و ملافه های کثیف 

درستش این است که ملافه ها را به صورت هفتگی بشویید اما اگر منافذ پوستتان بسته شده است شاید بهتر باشد این کار را زود به زود انجام دهید. رو بالشی ها و ملافه ها می توانند به سادگی محل تجمع چربی ها، کثیفی ها و پوست های مرده شوند که شب ها هنگام خواب دوباره به پوستتان باز گشته و منافذ پوست را مسدود می کنند. برای جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست مخصوصا اگر زیاد عرق می کنید حتما ملافه ها و روبالشی ها را زود به زود بشویید. حتی توصیه می شود افرادی که پوستی حساس دارند هر سه روز یکبار این کار را انجام دهند.

 

کل روز، پوست صورتتان را لمس می کنید 

لمس کردن مرتب پوست صورت می تواند باعث تحریک جوش صورت از طریق پخش شدن باکتری های آکنه شود. در طول روز تعداد بی شماری میکروب و باکتری را از طریق وسایل مختلف لمس می کنیم : پول، دستگیره ها، سطوحی که در جاهای عمومی هستند و خیلی چیزهای دیگر. با لمس کردن چهره در طول روز مقدار زیادی باکتری، ویروس، چربی، آلرژن و دیگر ناخالصی هایی که روی دستتان است را به پوست صورت منتقل می کنید که همه اینها می توانند موجب بسته شدن منافذ پوستتان شوند. بهترین روش مقابله با این عادت بد، دائما تمیز نگه داشتن دست ها است و همچنین می توانید از دوستان و اطرافیان نیز بخواهید وقتی دستتان را به سمت صورتتان می برید به شما بگویند تا به مرور این عادت را کنار بگذارید.

 

صحبت کردن با تلفن همراه 

اگر معمولا گوشی همراهتان مثل چسب به گوشتان چسبیده، ممکن است متوجه جوش هایی روی گونه خود شده باشید. گوشی های همراه فوق العاده کثیف هستند و به سادگی آرایش، کثیفی، چربی و باکتری ها را از هر سطحی که با آن در تماس قرار می گیرند جذب می کنند. برای اینکه از بسته شدن منافذ پوست پس از هر بار استفاده از گوشی همراه جلوگیری کنید بهتر است از هندزفری استفاده کنید یا بعد از هر بار استفاده از گوشی، سطح آن را تمیز کنید.

 

استفاده از میکاپ در طول ورزش 

عرق کردن روش طبیعی بدن برای خنک کردن پوست است و استفاده از میکاپ می تواند باعث حبس شدن عرق و باکتری ها شده و منافذ پوست را مسدود کند. در چنین شرایطی ممکن است دچار جوش های سر سیاه، تحریک پوستی و حتی افزایش جوش ها شوید.

 

اگر به استفاده از میکاپ در طول ورزش ادامه دهید به مرور زمان متوجه بدتر شدن جوش ها و حتی ناهم سطح شدن قسمت های مختلف پوست خود می شوید. مهم نیست که چقدر دوست دارید در طول تمرین پیلاتس یا یوگا جذاب به نظر برسید، این کار ارزش خراب کردن پوستتان را ندارد. سعی کنید قبل از شروع تمرین، آرایش خود را به کلی پاک کنید و اجازه دهید پوستتان نفس بکشد.

 

ترکاندن جوش ها 

این ممکن است تبدیل به چرخه ای معیوب شود: در تلاش برای از بین بردن جوش ها، آنها را می ترکانید که در نتیجه جوش های بیشتری می زنید. با ور رفتن به هر جوش، بر آمدگی پوستتان را در معرض التهاب و تحریک پوستی قرار می دهید. این روند به مرور باعث گشاد شدن منافذ پوستی می شود. فشار دادن و خاراندن جای جوش ها نیز باعث می شود ناحالصی های روی دستتان بیشتر با پوست صورت تماس پیدا کند که در نتیجه منافذ پوستی بسته می شوند. بهتر است راهی پیدا کنید تا در برابر وسوسه ی ترکاندن جوش مقاومت کنید و یا حداقل به روشی کاملا استریل این کار را انجام دهید.

 

جا انداختن لایه برداری 

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای کاهش سایز منافذ پوستی انجام دهید، حذف چربی اضافی و تراشیدن پوست های مرده است. با لایه برداری نکردن از پوست باعث می شوید پوست های مرده و چربی ها روی صورتتان انباشته شوند.

 

این مواد انباشته شده باعث بسته شدن منافذ پوست می شود و اجازه نمی دهد پوست جدید ساخته شده راهی به سطح پیدا کند. اگر پوستی چرب یا مستعد به جوش زدن دارید، بهتر است از کرم های لایت برای لایه برداری استفاده کنید. قبل از انتخاب یک کرم لایه بردار نیز سعی کنید ابتدا با یک متخصص پوست مشورت داشته باشید و سپس اقدام کنید.

 

منبع: دکتر کرمانی


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت

تاريخ : سه شنبه 14 دی 1395 | 23:54 | نویسنده : مهدی اژدری |
تمام ضرب المثل های ایرانی,داستان های ضرب المثل ها

داستان ضرب المثل عطایش را به لقایش بخشید 

 

مورد استفاده:

این ضرب المثل در مواقعی به كار می‌رود كه شخصی بدون چشمداشت و توقع چیزی را از روی كرم ببخشد.

 

در روزگاران قدیم تاجری در هنگام سفر گرفتار راه زنان شد و تمام دارایی‌اش را یك شبه از دست داد. او كه مرد سرشناس و بزرگی بود، بی‌پولی و تهی‌دستی خیلی آزارش می‌داد، ولی آنقدر آبرومند بود كه نمی‌توانست دست نیاز در برابر كسی دراز كند. به همین دلیل مدتی با حداقل پولی كه برایش باقی مانده بود روزگار گذراند تا ببیند چه كاری می‌تواند بكند.

 

یك روز یكی از دوستانش كه می‌دید او كمتر از خانه خارج می‌شود به دیدنش رفت تا احوالش را بپرسد. مرد تاجر از بلایی كه بر سرش آمده بود و دزدان دارایی‌اش را برده بود برایش تعریف كرد و گفت: مقداری از پولی كه همراه من بود را از مردم به امید یك تجارت پرسود قرض گرفته بودم. و حالا اگر موقع بازپرداخت قرض‌ها برسد من چه كار كنم؟ دوستش گفت من مقداری پول دارم تا به تو قرض بدهم. ولی پول من خیلی كمتر از مقدار پولی است كه تو نیاز داری؟

 

دوستش فكر كرد و گفت: تو می‌توانی پیش میرزاغضنفر بروی. او مرد پول‌داری است. دستی هم در كار خیر دارد. به دیدنش برو، چون او تنها كسی است كه می‌تواند در این شرایط به تو كمك كند، برو و اتفاقاتی كه برایت رخ داده را برای او تعریف كن. حتماً كمكت خواهد كرد.

مرد تاجر كه آدم آبرودار و سرشناسی بود دلش نمی‌خواست پیش هركسی از ورشكستگی‌اش صحبت كند. ولی هرچه فكر كرد دید چاره‌ای ندارد و بالاخره تصمیم گرفت با دوستش به دیدن میرزا غضنفر برود.

 

مرد تاجر با دوستش به خانه میرزاغضنفر رفتند. خانه او خیلی شلوغ بود و آدم‌های زیادی برای اینكه میرزاغضنفر گره‌ای از مشكلاتشان باز كند به آنجا آمده بودند. مرد تاجر خیلی از آنها را می‌شناخت و خجالت می‌كشید كه مردم بفهمند او هم نیازمند شده و برای گره‌گشایی به دیدن میرزاغضنفر آمده.

 

مرد تاجر آنقدر صبر كرد تا سر میرزاغضنفر خلوت‌تر شود و بتواند خصوصی با او صحبت كند. او كمی كه آنجا نشست متوجه شد میرزاغضنفر اخلاق تندی دارد. و خیلی هم بی‌ادب و بددهن است و تا می‌بیند كمی دوروبرش شلوغ شده بیشتر داد و بیداد می‌كند، و ناسزا می‌گوید. در كنار این كارها كم و بیش به حرف‌های نیازمندان هم گوش می‌كرد و به فراخور حرف‌های مرد نیازمند دستی در كیسه‌اش می‌برد و مقداری پول به او می‌دهد.

 

مرد تاجر كه این رفتار میرزاغضنفر را می‌دید هر لحظه بیشتر از قبل از آمدن خودش به آنجا پشیمان می‌شد. از نتیجه تقاضایش می‌ترسید. او نمی‌خواست میرزا غضنفر یك دفعه جلوی جمع و در حضور مردم حرف ناسزایی به او بگوید و آبرویش را كه سال‌ها برای جمع كردن آن زحمت كشیده بود در چند لحظه بریزد. تاجر آنقدر سبك و سنگین كرد ولی هیچ تصمیمی نتوانست بگیرد و بلند شد و بدون اینكه حرفی بزند از خانه‌ی میرزاغضنفر خارج شد.

 

دوستش كه دید او یك دفعه از جایش بلند شد و از خانه بیرون رفت. دنبالش دوید و در كوچه دست او را گرفت. گفت: مرد چه شد؟ چرا فرار می‌كنی؟ بیا تا دیر نشده برگردیم، كم كم نوبت ما نزدیك بود. دیدی كه كسی دست خالی از خانه‌ی او خارج نشده.

تاجر ورشكسته گفت: شاید اگر من هم از گرفتاری‌هایم برایش می‌گفتم او دلش به رحم می‌آمد و به من هم كمك می‌كرد. ولی او آنقدر بددهن است و به نیازمندانی كه از او كمك می‌خواهند ناسزا می‌گوید، كه من می‌ترسم یك دفعه در جمع حرفی به من بزند و آبروی من را هم در برابر مردم ببرد.

 

دوستش گفت: تو به بددهنی او چه كار داری؟ ما چند لحظه‌ای دادوبیداد او را تحمل می‌كنیم. پولی كه نیاز داریم را از او قرض می‌گیریم و می‌رویم به كار و زندگی‌مان می‌رسیم و تا زمان پس دادن قرض كه مجبوری یكبار دیگر او را ببینی، دیگر در مقابلش قرار نمی‌گیری.

تاجر ورشكسته گفت:‌ می‌ترسم پول را از او بگیرم و بتوانم به كمك آن پول تغییری در زندگی‌ام ایجاد كنم. ولی بعد از آن با آن پول به هر كاری كه خواستم دست بزنم از خودم خجالت بكشم كه برای به دست آوردن این پول چقدر از شخصیت خودم را زیرپایم گذاشتم. نخواستیم دوست من، من عطای این بخشش را به لقایش بخشیدم.

منبع:rasekhoon.net


موضوعات مرتبط: فرهنگیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- ضرب المثل -عطایش- لقایش -

تاريخ : سه شنبه 14 دی 1395 | 23:52 | نویسنده : مهدی اژدری |

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سه میل
  • وب آریاروید
  • وب نگاه چت
  • وب ول فتح