مدل مویی مناسب برای موهای کم پشت

 

شما دختر خانم یا خانمی که جلوی موی کم پشت و کمی خالی دارید و یا آنقدر تار موهایتان نازک است که زمینه ی سرتان دیده میشود می توانید با این مدل مو مشکلتان را به راحتی حل نمایید به این ترتیب که از مرکز سر موها را جدا کرده و به سمت جلو ی سر شانه کنید و روی پیشانی و صورت بریزید و با توجه به اندازه ی جلوی موها چه به شکل چتری کوتاه تا بالای ابرو و یا بلندتر و هر اندازه ی دلخواهی که دوست دارید هم اندازه ی قد موهای جلو آنها را کوتاه کنید، بهتر است برای انجام آن از آرایشگرتان کمک بگیرید.

 

توجه داشته باشید که موهایی که از مرکز سر آورده اید با اینکه هم اندازه ی موهای پیشانی زده شده اند اما از آنها خیلی بلندترند که این را می توانید با بالا گرفتن موها از سطح سر مشاهده کنید .

 

می توانید این مدل را هم صاف و چتری بریزید و هم اگر بلندتر بود کج به گوشه ی صورت مایل کنید که علاوه بر پرشدن موهای کم پشت آنها را با مدلی خاص و جدید درست کرده اید .

 

بلند یا کوتاه بودن پشت موها تاثیری در پیاده کردن این مدل برای قسمت جلو نخواهد داشت زیرا شما تنها از قسمت بالا و مرکزسر مو جدا می کنید و به دوطرف و پشت سر که می تواند بسته هم باشد کاری ندارید.

 

 

چند نکته:

 

۱-هیچگاه برای پر نشان دادن جلوی موها پوش دادن را انتخاب نکنید زیرا به مرور باعث ریزش موها خواهد شد.

 

۲-می توانید بعد از درست کردن موها در جلوی سر در قسمت وسط و مرکز سر از تلهای بافت به رنگ مویتان استفاده نمایید تا هم موها شکیلتر و زیباتر دیده شود و هم در پر نشان دادن مو به شما کمک کند.

 

۳-موهای نازک و خیلی نرم با رنگ کردن محکمتر و ضخیمتر خواهند شد با توجه به اینکه حتما این کار را با اکسیدانهای ضعیف و تنها به مدت نیم ساعت انجام دهید.

 

۴- گاهی دکلره و بلوند کردن موهای ضعیف و نازک به ریزش آنها کمک کرده، تاثیر منفی خواهد داشت و باعث بیشتر دیده شدن زمینه ی سرخواهد شد پس توصیه نمی شود.

 

۵- از فر کردن برای پر نشان دادن و یا گلت و صاف کردن در صورت فر بودن آنها بپرهیزید هر کار شیمیایی قوی بر روی مو های ضعیف ریزش آنها را دوچندان خواهد کرد.

 

۶- از سشوار و اتوی مو کمتر و در مواقع ضروری استفاده نمایید بهتر است برای فرم و حالت دادن به جای موپیچ یا شانه های گرد و زبری که باعث ریزش مو می شوند از بیگودی های نرم و درشت پس از حمام و روی موی نمدار نه خیس استفاده نمایید تا به حالت طبیعی مو صاف شده و فرم بگیرد .

منبع:partab.org


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- مدل موی- موهای کم پشت -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:50 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

موی فر

 

اگر از مدل موهای تان خسته شده باشید، شاید به فکر فر کردن آن ها بیفتید. در این صورت اگر می خواهید موهای تان آسیب ببینند، حتما فر شیمیایی را انتخاب می ‌کنید، ولی اگر نمی ‌خواهید موهای تان آسیب زیادی ببینند، توصیه ما این است که سراغ بیگودی و یا فر داغ بروید.

 

اگر برای فر کردن شش ماهه موهای تان به آرایشگاه بروید، باید منتظر یک جنگ شیمیایی تمام عیار بین موهای تان با مواد شیمیایی باشید.

 

برای فر کردن موها در آرایشگاه از ماده شیمیایی به نام "پرمننت" استفاده می ‌شود. با این ماده، ابتدا پل‌ های گوگردی موجود در ساختمان مو طوری شكسته می ‌شوند كه موی پیچیده شده در بیگودی، شكل فر مورد نظر را بپذیرد.

 

در مرحله دوم، پیوندهای گوگردی در حالت جدید قرار می ‌گیرند كه بعد با استفاده از یك محلول خنثی ‌كننده، فر مو «سفت و ثابت» می ‌گردد.

 

ابتدا موها شسته شده و در بیگودی مخصوص پیچیده می ‌شود. قطر لوله بیگودی، طرز قرار گرفتن و تعداد آن ها در سر، تراكم فر و مدل نهایی مو را مشخص می ‌كند. وقتی همه بیگودی‌ ها سرجای خود قرار گرفتند، هر بیگودی با محلول فر آغشته می‌ گردد. به دلیل اینکه محلول فر پوست را تحریك می ‌كند، باید دقت کنید که با پوست ناحیه مجاور تماس پیدا نكند.

 

محلول فر معمولا 10 تا 20 دقیقه روی مو باقی می ‌ماند. این مدت زمان با در نظر گرفتن شرایط مو، قدرت محلول فر، درجه حرارت محیط و تعداد بیگودی ‌های فر به‌ طور دقیق تعیین می ‌گردد.

 

پس از آن كه موی پیچیده شده به‌ طور كامل آب‌ كشی شد، هر بیگودی را با محلول خنثی ‌كننده آغشته می ‌كنند. پس از چند دقیقه موها با آب، آب‌ كشی شده و بیگودی ها برداشته می ‌شوند.

 

موی فر

 

از بیگودی های دیروز تا بابلیس‌های امروز

 

امروزه بیگودی ‌های الكتریكی، رایج‌ ترین وسیله فر هستند. اكثر مردم از روش سنتی "شستن و مدل دادن و خشك كردن" راضی نیستند. به جای آن موهای شان را خشك می‌ كنند و سپس برای فر كردن از بیگودی ‌های الكتریكی یا فر داغ استفاده می‌ كنند. بیگودی‌ های الكتریكی معمولا لوله‌های سفت پلاستیكی در چند اندازه مختلف هستند و در جعبه‌های 20 تا 24تایی قرار دارند. لوله‌ های بیگودی، سطح دندانه‌ دار یا صاف دارند. لوله‌ های صاف برای موها بهترند، زیرا موقع برداشتن از روی موها، کمتر گره می خورند.

 

دستگاه بیگودی الكتریكی دارای كلید قطع و وصل است. هنگامی كه تا درجه مشخصی گرم شد، به‌ طور اتوماتیك قطع می ‌گردد. بعضی مدل ‌ها یك فیوز اطمینان حرارتی نیز دارند كه از گرم شدن خیلی زیاد بیگودی كه باعث سوختن یا آسیب‌ دیدن مو می ‌گردد، جلوگیری می‌ كند.

 

برخی لوله‌ های بیگودی الكتریكی دارای محفظه پلاستیكی مخصوص آب هستند. وقتی رول گرم شد، آب بخار می ‌شود و با فشار در لوله‌ ها نفوذ می ‌كند. بخار، اندكی رطوبت به مو اضافه می ‌كند كه با گردش خود، به مدل دادن موقتی مو كمك می ‌كند.

 

بابلیس، جدیدترین نوع بیگودی ‌های الكتریكی است و میله پلاستیكی بلند و قابل انعطافی است كه مو را دور آن می ‌پیچند. بابلیس‌ بیشتر از رول معمولی به موها حالت فر و استحكام می‌ دهد.

 

موی فر

 

فر داغ الكتریكی

 

فر گرم الكتریكی امروزه بعد از سشوار، رایج ‌ترین وسیله فر كردن مو است. زندگی مدرن كه شستشوی مكرر مو را ضروری نموده، فرصتی برای مراجعه هفتگی به سالن‌ های آرایشی نمی ‌گذارد. به همین دلیل این فرها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. گرمای ناشی از فر داغ، برخی از پیوندهای هیدروژن ضعیف مو را تجزیه نموده و حالت موجی موقتی به آن می ‌دهد. اكثر فرهای داغ، درجه بالا و متوسط دارند. درجه پایین ‌تر، مو و پوست سر را كمتر می ‌سوزاند، ولی فر سفتی ایجاد نمی‌ كند. بیگودی‌ های فر داغ از بیگودی ‌های الكتریكی گرم‌ تر هستند و در صورت بی‌ توجهی ممكن است به پوست سر آسیب بزنند.

 

موقع استفاده از فر داغ الكتریكی، معمولا جای نگرانی برای آسیب مو وجود ندارد، زیرا اكثرا مجهز به درجه كنترل گرما هستند و به محض رسیدن گرما به درجه‌ای كه به مو آسیب برساند (حدود 100 درجه سانتی‌ گراد) دستگاه خاموش می ‌گردد. بیگودی‌ های فر داغ با سطح صاف یا سطح دندانه‌ دار موجودند. با نوع دندانه ‌دار ممكن است مو گره‌ بخورد و آسیب ببیند. اكثر بیگودی ‌های فر داغ به صورت دو یا چند حلقه ‌ای و در دو اندازه كوچك و بزرگ وجود دارند.

 

 

مراقبت از موهای فر

 

موهای فر شده دچار تخریب ساختمانی شده‌ اند. به هم خوردن لایه خارجی مو(كوتیكول) كه خاصیت انعكاسی زیادی دارد، یكی از این تغییرات است. شدت این به هم‌ خوردگی با شدت واکنش شیمیایی متناسب است. مو، زبر به نظر آمده و از درخشندگی آن كاسته می ‌گردد و در مقایسه با موهای معمولی، به سختی آرایش و مرتب می ‌گردد.

 

سلول ‌های كوتیكول مو از جا كنده یا بلند می‌ شوند كه این امر باعث گیركردن و گره خوردن موها می ‌گردد. توان مو كم شده و نیروی الكترواستاتیك آن افزایش می ‌یابد و باعث می ‌شود كه مرتب نمودن آن مشكل گردد. در نقاط مرطوب، موهای منفذ دار، آب بیشتری جذب می ‌نمایند كه موقتا مو را سنگین ‌تر نموده و آن را بد حالت می ‌كند. چنین موهایی باید با شامپوهای نسبتا اسیدی شسته شوند. این شامپوها موقعی كه موها خیس هستند، كمتر از شامپوهای قلیایی مو را متورم می‌ كنند و با خواباندن موقتی كوتیكول برآمده، منافذ سطح مو را كمتر می ‌كنند.

 

استفاده از نرم کننده هنگام آب‌ كشی، مو را صاف می‌ كند و مو راحت ‌تر شانه می ‌گردد و تجمع بار الكتریكی را كه باعث پف كردن مو می ‌گردد، كم می ‌كند.


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- فر کردن -مو -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:49 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

 

مو

 

 

براي صاف کردن موهاي مجعد، روش‌هاي زيادي وجود دارد که در مورد آثار حاصله و بي‌خطر بودن آنها حرف و حديث فراوان است.

 

به طور عمده براي موهاي مجعد طبيعي سه روش صاف کردن وجود دارد:

 

 

lمو استفاده از پماد يا رزين‌هاي ثابت کننده

 

lمو استفاده از شانه حرارت داده شده

 

lمو استفاده از صاف‌کننده‌هاي شيميايي

 

هيچ کدام از اين روش‌ها کاملا بي‌خطر و موثر نيست و هر کدام، مشکلات خاصي دارند. کاربرد پمادها آسان و نسبتا بي‌خطر است اما کثيف بوده و اثر موقتي دارند. شانه گرم نيز آثار موقتي ايجاد کرده و خيلي به پوست سر و موها آسيب مي‌رساند و بايد در يک سالن زيبايي و توسط شخص حرفه‌اي به کار روند.

 

محصولات شيميايي نتايج طولاني‌تر داشته اما بعضي از اين مواد باعث ايجاد صدمه به پوست سر و موها مي‌شوند. از محصولات شيميايي هم براي مصارف خانگي و هم مصرف حرفه‌اي استفاده مي‌شود.

 

پمادها معمولا از روغن‌هاي سنگين يا وازلين مي‌باشند که موها را به پوست سر چسبانده و با اثر کوتاه‌مدت و بدون هيچ تغيير شيميايي به صاف کردن موها منجر مي‌شوند.اين روش اغلب توسط مردان استفاده مي‌شود.

 

گاهي به دليل وجود ماده معطر و يا ديگر ترکيبات در پمادها، درماتيت يا التهاب پوستي ايجاد مي‌شود. گاهي هم جوش‌هاي پوستي در پوست کنار خط مرز موها پديد مي‌آيند که جوش پمادي ناميده مي‌شوند.

 

 

مو

 

 

در مورد شانه‌هاي گرم بايد گفت حرارت 90 تا 150 درجه‌اي اين شانه باعث شکسته شدن بعضي از پيوندهاي مو شده و باعث صاف شدن تحت فشار آن مي‌شود. سپس درجه حرارت موها با برداشتن شانه به سرعت پايين آمده و پيوندها دوباره به حالت اول برمي‌گردند.

 

موهاي صاف شده در معرض آب، رطوبت محيط و يا حتي تعريق پوست به حالت و شکل مجعد اوليه خود باز مي‌گردند. کمپرس گرم با اين شانه‌ها باعث سوختگي درجه يک تا درجه سه پوست سر يا اطراف آن مي‌شود. تکنيک اشتباه، بي‌دقتي و استفاده مکرر از اين روش مي‌تواند باعث ايجاد يک قسمت طاس موقتي بشود اماصاف کردن شيميايي موها تنها روش طولاني اثر است.

مواد شيميايي قوي باعث تورم، شکستن و تغيير پيوندهاي شيميايي مو مي‌شود. به خاطر سرعت عمل سريع واکنش اين محصولات شيميايي نبايد بيشتر از 5 تا 10 دقيقه روي موها بمانند وگرنه به طور جدي آسيب خواهند رساند.

 

حتي‌ امکان سوختگي پوست سر و پوست اطراف سر در اثر تماس با اين مواد وجود دارد. اگر مواد صاف‌کننده قليايي با چشم تماس پيدا کنند امکان از دست رفتن بينايي نيز هست. محصولات حاوي غلظت بالا که در سالن‌هاي زيبايي مصرف مي‌شوند بهتر است مورد مصارف خانگي قرار نگيرد.

 

با تکنولوژي حاضر هيچ روش بي‌خطر و رضايت‌بخشي براي تغيير موهاي فردار به موهاي کاملا صاف وجود ندارد. به درجاتي مي‌توان موها را صاف کرد اما بعضي صدمات نيز به موها وارد مي‌شود.


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- بهترين روش -صاف کردن موها -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:47 | نویسنده : مهدی اژدری |

اگر از رنگ موهای خود خسته شده اید و دوست دارید کمی به ظاهرتان تنوع دهید، ما در اینجا مدل های پاییزه زیبایی را برایتان آورده ایم که می توانید با توجه به سلیقه خود انتخاب و موهایتان را رنگ کنید.

1. اگر می خواهید رنگ کل موهایتان را تغییر دهید، این رنگ بسیار مناسب است زیرا در تمام نقاط یکدست است. اگر می خواهید موهای خاکستری خود را بپوشانید، این همان رنگی است که باید انتخاب کنید.

رنگ موی پاییزی

 

2. برای این مدل، اول باید زمینه موهایتان را رنگ سپس روی آن را هایلایت کنید. این مدل بسیار طبیعی جلوه می کند. اگر چه می گویند این روش موها را می سوزاند اما اگر آرایشگر شما حرفه ای باشد، هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

رنگ موی پاییزی،رنگ کردن مو در پاییز

 

3. برای این مدل کافی است تنها خط مو یا همان دو طرف سرتان را رنگ کنید. این مدل بیانگر ظرافت است و به هایلایت زیادی هم احتیاج ندارد. اگر موهای خوش حالتی دارید، این رنگ مو برازنده شما است.

رنگ موی پاییزی

 

4. اگر نمی خواهید هایلایت موهایتان زیاد به چشم آید و همچنان پس از رنگ کردن طبیعی به نظر برسد، تنها بالای گوش و بالای گردن تان را رنگ کنید. در این صورت اگر موهایتان را به حالت دم اسبی ببندید، این رنگ های روشن به چشم می آیند و زیبایی شما را تشدید می کند.

رنگ موی پاییزی،رنگ کردن مو در پاییز

 

5. ما هم آخر نفهمیدیم که موهای تیلور سویفت دقیقا چه رنگی است اما برای رسیدن به این رنگ ابتدا از بلوند تیره یا قهوه ای روشن استفاده سپس چند لایه هایلایت به آن اضافه کنید.

رنگ موی پاییزی

 

6. لولایت دقیقا برعکس هایلایت است. هنگامي که موي خود را هايلايت مي‌کنيد، موي شما حداقل دو درجه روشن‌تر از رنگ زمينه می شود در صورتي که براي انجام لولايت باید موهاي شما تقريباً دو درجه تيره تر از رنگ زمينه رنگ شود که معمولا از اطراف گردن و لایه های زیرین مو انتخاب می شود، درست مثل موهای کودکانی که زیاد زیر نور آفتاب مانده اند و بالای سرشان روشن تر از باقی قسمت ها شده است.

رنگ موی پاییزی،رنگ کردن مو در پاییز

 

7. اگر حوصله رفتن به آرایشگاه را هر چند ماه یک بار برای ترمیم موهایتان ندارید، از آرایشگر خود بخواهید پس از رنگ کردن موهایتان، کمی ریشه های آن را تیره تر کند تا هنگام رشد موهایتان، زیاد به چشم نیاید.

رنگ موی پاییزی

 

8. در این مدل مو ریشه موها رنگی متضاد و کاملا متفاوت با کل مو می شود. مدل های رنگین کمانی آن نیز بسیار زیبا و خاص است. اگر می خواهید کاملا از دیگران متفاوت شوید، این مدل را انتخاب کنید.

رنگ موی پاییزی،رنگ کردن مو در پاییز

 

9. این مدل مو هیچگاه از مد نمی افتد. به خصوص در تابستان، خانم های بسیاری علاقه دارند موهایشان را در قسمت بالا تیره و هر چه به سمت پایین می آید، روشن تر کنند. این مدل طبیعی است، حتما شما هم کودکان زیادی را دیده اید که به طور طبیعی موهایی این چنینی دارند.

رنگ موی پاییزی

 

10. در این مدل مو نیز موهای رنگ شده تا نزدیکی فرق سر می آید اما به آن نمی رسد و بیشتر تمرکز بر پایین موها است.

رنگ موی پاییزی،رنگ کردن مو در پاییز

 

11. هایلایت این مدل نسبت به قبلی بیشتر است. از آرایشگرتان بخواهید تا رنگ های کاراملی، مسی و عسلی را با هم مخلوط کند. این رنگ مو تنی طلایی دارد و بسیار دخترانه و جذاب است.

رنگ موی پاییزی

 

منبع:برترین ها


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- پاییز موهایمان - رنگ-

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:44 | نویسنده : مهدی اژدری |

۱/ اگر در سنی هستید که هنوز آثار جوشهای غرور جوانی بر روی پوست شما نمایان است و دوست دارید با کرم پودر و پنکیک آنها را بپوشانید و پوست صورت خود را صاف نشان دهید بهتر است از ضد آفتاب های مخصوص پوستتان (چرب،خشک،مختلط) که دارای کرم پودر هم هستند استفاده کنید،چرا که شاید الان شما با زدن هر کرم پودر یا پنکیکی پوستی صاف برای آرایش داشته باشید اما به مرور زمان و تنها در سه ،چهار سال آینده پوست شما این زیبایی راازدست خواهد داد و برای شل شدن و پیری زود رس آماده خواهد شد و لکه ها، خیلی زود تر از وقت خود بر روی پوست شما نمایان خواهند شد،پس توصیه می شودحتی المکان از کرم پودرو پنکیک ها دوری کنید وتنها کرم آرایشی خود را یک ضد آفتاب خوب انتخاب کنید.

 

نکات آرایشی

 

۲/در صورت علاقه ی زیاد به زدن کرم پودر و پنکیک می توانید در مجالس خاص بر روی ضد آفتابتان کمی از آنها بزنید و حتما بعد از تمام شدن مهمانی با شیر پاک کن آنها را از روی پوست پاک کنید و هیچگاه شب با آرایش نخوابید.

 

نکات آرایشی

 

۳/ در مورد چشمها بهتر است در این سنین تنها از ریمل آن هم بدون خورده مژه وبا کشیدن چند بار آرام تنها بر روی مژه های بالا به طور کاملا طبیعی چشمانتان را جذاب تر کنید.

 

نکات آرایشی

 

۴/ در صورت تمایل به خط چشم نیز بهتر است از یک خط بسیار نازک در پشت چشم که آن هم از چشم بیرون نزده باشد به چشمانتان به طور طبیعی فرم دهید.

 

۵/سعی کنید بعداز حمام به مژه ها فر مژه بزنید تا از شکستگی مژه ها جلوگیری شود واز بغل مژه ها زاویه دار به نظر نیایدوبعد چند بار ریمل را به آرامی به طور افقی وکمی هم به سمت بالا بزنید،در صورت چسبندگی مژه ها هم بهتر است از یک برس ریمل جداگانه که مخصوص شانه کردن مژه هاست و یا از سنجاق ته گرد استفاده کرده وتا کاملا خشک نشده اند آنها را از هم جدا کنید تا شکل طبیعی تری داشته باشد.


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-نکات- آرایش- مخصوص- دختران جوان -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:43 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که بانوان در آرایش می کنند، انتخاب فوندیشن نامناسب برای پوست شان است، به همین علت، صورت بعضی ها بسیار طبیعی و شاداب به نظر می آید و برخی دیگر از خانم ها مثل این است که یک ماسک بر چهر ه شان زده اند.

 

به طور کلی رنگ پوست بیشتر بانوان یک ته زمینه زردرنگ دارد و این ته رنگ پوست در بانوان آسیایی، آمریکای لاتین و برخی از مناطق آفریقا دیده می شود.

 

اشتباه خانم ها

 

بنابراین برای اینکه پوست شان طبیعی تر به نظر بیاید، باید فوندیشنی را انتخاب کنند که یک ته رنگ زرد داشته باشد.

 

بیشتر فوندیشن های موجود در بازار، ته رنگ نارنجی یا صورتی رنگ دارند. به همین دلیل بانوانی که این رنگ فوندیشن ها را استفاده می کنند، صورتی مصنوعی پیدا می کنند.

 


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- اشتباه- بانوان - آرایش -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:41 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

شاید با خواندن این تیتر برای خیلی ها این سوال پیش بیاد که آیا مجلس عزا هم نیاز به آرایش داره و آیا در مجالسی این چنین جایز است که با آرایش وارد شد؟ جواب این سوال قطعا خیر است اما از آنجایی که متاسفانه چند صباحی است در جامعه ی ما به نام تمیزی و مرتب بودن و کلماتی از این قبیل، مجوزی برای آرایش آن هم از نوعی که واقعا در خور آن مکان و جای خاص نیست یافت شده ، بر آن شد یم که در این باره و در مورد چگونگی و نحوه ی این نوع آرایشها مطلبی ارائه دهیم تا راهکاری مناسب و در خور و شایسته ی خانمهایی باشد که دوست دارند همیشه و درهمه جا آرایش داشته باشند :

 

آرایش

 

1- شانه زدن ابروها به سمت بالا که می تواند با ژل ابروی بی رنگ هم همراه باشد:

 

2- زدن ضد آفتاب رنگی به جای کرم پودر و پنکیک :

 

3-فرمژه ی مژه ها بدون ریمل و یا گاهی تنها یکی دوبار زدن برس ریمل از نوع ضد آب بر روی مژه ها آن هم تنها مژه های بالا :

 

4- با یک مداد قهوه ای هاله ای کمرنگ در پشت و زیر چشمها کشیده و با انگشت خود آن را کمی پخش و محو کنید:

 

آرایش

 

5- آرایشی که مناسب مجالس ختم و عزاست نیاز به هیچ نوع سایه ای حتی مات و کمرنگ ندارد چون زدن سایه تمام آرایش و میکاپ شما را هر چند کم به چشم خواهد آورد:

 

6-بهتر است از رژ لب بخصوص از نوع براق استفاده نشود و به جای آن تنها با یک مداد لب همرنگ لب یعنی مدادی به رنگ بژ یا رنگ پوست، کرم و خردلی رنگ، خط لبی کشیده و همان مداد را بر روی کل لب نیز کشید تا لبها علاوه بر فرم گرفتن و زیبا تر شدن حالت آرایشی مشخص و واضحی به خود نگیرند:

 

7- رژ گونه حتی کمرنگ تمام آرایش چهره ی شما را بر ملا می سازد، پس توصیه می شود از رژ گونه نیز درمراسم عزاداری و مجالس ختم استفاده نشود تا آرایش شما به همان حالت ملیح و ملایم باقی بماند .


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- آرایش- مناسب -مجالس عزا -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:39 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

بدون آرایش

 

اين روزها شيک بودن ديگر در استفاده زياد از لوازم آرايش نيست بلکه در سادگي است.از حداقل لوازم آرايش استفاده کنيد و در خانه هم کمتر اين مواد را به کار ببريد.حجم کمتر کرم‌ها و پودرها در صورت حتي موجب زيبايي بيشتر هم مي‌شود.

 

خانم‌ها مجبور نيستند تا هر روز زمان زيادي را نگران استفاده از انواع کرم‌هاي شل و آبکي با پودرهاي عطسه‌آور گران‌قيمت باشند تا زيبا به نظر برسند، بيشتر وقت دارند تا به خود زندگي بپردازند.

با اينکه خيلي از خانم‌ها براي اينکه به خود يا خانواده‌شان برسند خيلي وقت ندارند اما ناخودآگاه زمان زيادي را جلوي آينه تلف مي‌کنند.

 

اولين حسن آرايش کم هم اين است که کمي به وقت‌هاي آنها اضافه مي‌کند. اما به همين راحتي هم نمي‌توان از کنار زيبايي و شيک بودن گذشت.

 

 

12 توصيه ساده براي زيبايي بدون آرايش:

 

1- به جاي آرايش به سلامت پوست صورت‌تان توجه کنيد. شرط لازم و کافي براي استفاده نکردن از لوازم آرايش داشتن يک پوست سالم و باطراوت است. غذاي سالم بخوريد. بهداشت پوست‌تان را مراقبت کنيد و مراقب جوش‌هاي مزاحم باشيد.

 

2- پول لوازم آرايش را بدهيد و يک صابون صورت خوب و يک شوينده مناسب براي پوست تهيه کنيد.

 

3-يک لايه‌بردارملايم داراي spf بالا هم مي‌تواند در صاف و سالم به نظر رسيدن پوست مفيد باشد.

 

4-اغلب کرم‌هاي ضد پيري پوست براي خانم‌هاي زير 30 سال خيلي قوي هستند و نيازي به استفاده از آنها نيست اما اگر هنوز فکر مي‌کنيد که بايد از يکي از اين انواع کرم‌ها استفاده کنيد يک مدل ملايم‌تر و ضعيف آن را انتخاب کنيد.

 

5- سعي کنيد موها و ناخن‌هاي مرتبي داشته باشيد. آرايش ساده و مناسب مو در زيبا به نظر رسيدن ظاهر بسيار موثر است. داشتن مو و ناخن مرتب موجب مي‌شود حتي بدون استفاده از لوازم آرايش هم نامرتب به نظر نرسيد. يک مانيکور ساده و يا مدل مويي انتخاب کنيد که بتوانيد براي يک هفته آن را نگه داريد.

 

6-به جاي انواع رژلب سعي کنيد فقط از يک مرطوب‌کننده ساده استفاده کنيد.

 

بدون آرایش

 

7-اگر لب‌ها سالم و مرطوب به نظر برسند زيبايي خاص خود را خواهند داشت.

 

8-اگر خيلي اصرار داريد که حتما چيزي روي پوست صورت‌تان استفاده کنيد سعي کنيد کرم ضدآفتابي که ته رنگ مختصري دارد به کار ببريد.

 

9- اين نکته را از ياد نبريد که حتي بدون آرايش هم بايد هر روز از ضدآفتاب استفاده کنيد.

 

10-اگر قرار است فقط کمي آرايش کنيد سعي کنيد فقط ايرادهاي کلي را برطرف کنيد. لکه‌گيري روي پوست صورت با يک کرم ملايم يا يک نوک انگشت از ماسک صورت روي جاي آبله کوچکي که داريد کافي است.

 

11-لوازم آرايش اضافه خود را دور بريزيد. يک ميز آرايش خلوت کمتر شما را براي آرايش کردن تحريک مي‌کند.

 

12-اگر قرار باشد فقط دو نوع ماده آرايشي انتخاب کنيد فقط يک پودر يا پن‌کيک ساده و يک مرطوب‌کننده و براق‌کننده لب از مارک‌هاي معتبر را انتخاب کنيد.


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- زیبایی -بدون آرایش -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:38 | نویسنده : مهدی اژدری |

درسـت است که خبــره شدن در آرایش یک مهارت است، اما این کار هم مثل بقیــــه کارها رمز و رموزی دارد که می تواند یک چهره کاملاً عادی را بــه چهره ای جذاب و فریبنده تبدیل کند. در این مقاله قصد داریم 10 مورد از مهمترین رمز و رازهای آرایـش را بـــه شما معرفی کنیم که شاید به بهره گیری از این تکنیک ها، بتوانید در این زمینه جزء حرفه ای شوید.

 

رمزآرایش

 

1. فـقط پنـکک را روی قسـمت های تیــره پوست نکشـید. بـرای اینـکـه پـوست شاداب و تر و تازه به نظر برسد، بـایـد سایه سیاه که زیر چشم می افتد را از بین ببرید. برای این منظور، با پنککـی یک درجه روشن تر از کرم پودری که روی کل صورت زده اید، از خط مژه ها را تا انتهای گودی چشم و گوشه های بینی بپوشانید.

 

2. همیشه بلافاصله بعد از اینکه از حمام بیرون می آیید از فرمژه استفاده کنید. وقتی مژه ها با آب گرم خیس شده باشند، راحت تر و زیباتر برمی گردند و نمی شکنند.

 

3. درست است که پودر ابرو بسیار خوب عمل میکند و کاملاً طبیعی به نظر می رسد، اما دقت کنید که این پودر بعد از گذشت چند ساعت لکه دار شده و از بین می رود. برای این منظور بهتر است ابتدا با مداد ابرو نواحی خالی ابرو را پر کنید و بعد پودر را روی آن بزنید.

 

4. بعد از زدن کرم پودر روی صورت، کمی کف دست ها را به هم بمالید و بعد به آرامی آن را روی گونه ها، چانه، پیشانی و بینی بمالید. گرما باعث می شود که پودر بهتر روی صورت بنشیند و کاملاً طبیعی جلوه کند.

 

رمزآرایش

 

5. یک راه خوب برای اطمینان از اینکه آرایشتان افراطی نشود این است که از آخر به اول شروع کنید: مثلاً بعد از زدن کرم پودر، قبل از انجام آرایش چشم، رژگونه و رژلبتان را زنید. با اینکار چهره تان روشن تر به نظر می رسد و درنتیجه سایه و خط چشم و ریملتان را کمرنگ تر خواهید زد و آرایشتان طبیعی تر جلوه خواهد کرد.

 

6. برای اینکه مژه ها بلند و پر بدون گوله گوله جلوه کند، از ریمل های دو سره استفاده کنید. ابتدا سر حجم دهنده آن که کرم رنگ است و مژه ها را پر میکند را استفاده کرده و بعد از گذشت چند دقیقه که خشک شد، سر دیگر را که کار بلند کردن مژه ها را انجام می دهد را استفاده کنید.

 

7. اگر یک روز رژلبتان تمام شد و چیزی دم دستتان نبود، نگران نباشید خودتان هم میتونید رژلب درست کنید. ابتدا انگشتتان را کمی چرب کرده و بعد درون پودر سایه چشم فرو کنید و بعد روی لب بمالید.

 

رمزآرایش

 

8. برای مجذوب کردن بیشتر بیننده، اطمینان یابید که بین خط مژه ها و خط چشمتان فاصله ای نباشد. ابتدا از سایه پودری استفاده کنید بعد پلک را بالا برده و خط چشم را تا حد امکان نزدیک به خط مژه بکشید. اینکار باعث می شود که مژه هایتان هم پرتر نشان دهد.

 

9. موقع کشیدن خط چشم یا خط لب، سعی کنید آرنجتان را روی جایی محکم کنید مثل میز توالتتان. اینکار باعث می شود که بتوانید خط را بدون حرکت و نوسان دست و راحتتر بکشید.

 

10.برای از بین بردن خستگی و قرمزی چشم ها می توانید از خط و سایه چشم آبی استفاده کنید. در این مواقع از استفاده از سایه هایی که قرمز در خود داشته باشد مثل بنفش، ارغوانی، ی حتی قهوه ای، خودداری کنید.


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- آموزش -آرایش -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:36 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

مرحله اول

 

قبل از هر چيز از يک کرم مرطوب کننده روي پوست و لب ها استفاده کنيد.سپس از کرم پودر يا کانسيلر براي لک هاي روي پوست ،حلقه هاي سياه زير چشم وهر ناهماهنگي که روي پوست ميبينيد استفاده کنيد وسپس آنرا محو کنيد تا پوست از لحاظ ظاهر لک ،جوش يا ...نداشته باشد .

 

آرایش صورت

 

مرحله دوم

 

سپس از کرم پودر مقداري روي پوست زير چشم و دور بيني بگذاريد و آنرا پخش کنيد تا پوست کاملا ظاهر يکنواختي پيدا کند.

 

 

مرحله سوم

 

از پودر صورت براي گرفتن براقي و روغني بودن و بخشيدن ظاهري سلامت و سرزنده به پوست استفاده ميکنيم.(ضمنا استفاده از پودر به دوام آرايش کمک ميکند)براي اين کار از يک فرچه بزرگ استفاده ميکنيم و آنرا کمي در پودر ميزنيم و سپس روي تمام صورت پخش ميکنيم.

 

آرایش صورت

 

مرحله چهارم

 

سپس با يه دستمال کوچک پودر اضافي زير چشمها رو ميگيريم تا از به هم ريختن آرايش چشم ها جلو گيري کنيم.

 

 

مرحله پنجم

 

ميتونيم از يه سايه به رنگ بادمجوني براي پشت چشم به طوري که از مژه ها به سمت ابرو اونو محوتر کنيم..و از يه فرجه بزرگ استفاده کنيم تا فقط يه بار تو سايه بزنيم و پشت چشم ا ستفاده کنيم تا فقط يه سايه خيلي مات داشته باشيم و با کمي پودر کناره هاي سايه رو محو کنيم

 

(بعضي از خانوم ها معمولا از خط چشم هم استفاده ميکنن که معمولا مشکي و يا قهوه اي هست.. براي روز زيباتر هست که از يک سوم خط مژه به سمت بيرون و نه خيلي ضخيم کشيده بشه تا آرايش طبيعي تر به نظر بياد)

 

آرایش صورت

 

مرحله ششم

 

از فر مژه براي حالت دادن به مژه ها استفاده ميکنيم و سپس ريمل را هم به مژ هاي بالايي و هم مژه هاي پاييني ميزنيم.

 

 

مرحله هفتم

 

ابرو ها رابا يه فرچه گرد مثل برس ريمل شانه ميزنيم.سپس با مداد ابرو يا سايه داخل ابرو ها را پر يا به اون ها مدل ميديم و دوباره با همون فرچه کوچيک ابرو رو شونه ميزنيم تا مداد ابرو ظاهر طبيعي پيدا کنه . آخر سر هم با کمي ژل ابرو دوباره ابرو هارو شونه ميزنيم تا مدل ابروهاثابت بمونه.

 

 

مرحله هشتم

 

شما ميتونين از رژ گونه صورتي يا هلويي با يه فرچه بزرگ روي گونه استفاده کنين و سپس با کمي پودر صورت کناره هاشو محو تر کنين تا طبيعي تر به نظر بياد.

 

 

مرحله نهم

 

يه رژلب کمرنگ بدون استفاده از خط لب رژلب رو حتما با قلم مو استفاده کنين تا طبيعي و زيباتر به نظر بياد.آخر سر يه کمي دوباره پودر بزنين تا همه چيز ظاهري طبيعي داشته باشه و صورتتون هم برق نزنه.

 

 

مرحله دهم مرحله آخر

 

يه وقت هايي شايد دوست داشته باشين که رژلبتون مشخص تر باشه .پس بعد از اين که تمامي مراحل بالا رو انجام دادين..دور لبتون رو با خط لب مشخص ميکنين .سپس با همون خط لب داخل لب هارو هم پر ميکنين و سپس از رژلب همرنگ باخط لب با قلم مو کمي روي لب رو رژ ميزنين.


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- آموزش -آرایش صورت-

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:35 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

خستگی پوست

رفع خستگی پوست صورت با ماسک های خانگی‎

 

خستگی پوست صورت همیشه باعث می شود شما صورتی ناراحت و نازیبا داشته باشید. با ما همراه شوید و با 4 ماسک خانگی خستگی پوست صورت تان را از بین ببرید.

 

ماسک خیار برای از بین بردن خستگی پوست صورت

این ماسک با تنظیم pH اپیدرم و رطوبت‌رسانی به پوست خستگی را از چهره می‌گیرد. برای تهیه این ماسک یک خیار را بشویید و با پوست ریز خرد کنید و در آب بریزید. اجازه دهید خیارها در یک ظرف چینی دربسته تا صبح در آب بماند. بعد آب را صاف و دستمالی را با آن نمناک کنید و روی تمام صورت جز دور چشم‌ها بزنید. این ماسک را می‌توانید تا 3 روز نگه دارید و استفاده کنید.

  

ماسک توت‌فرنگی و روغن بادام برای از بین بردن خستگی پوست صورت

این ماسک پوست صورت را درخشان‌ تر می‌کند و آثار خستگی را از بین می‌برد. برای تهیه توت‌ فرنگی را له و با یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین مخلوط کنید. روی صورت بزنید و 15 دقیقه به آن فرصت دهید و بعد با آب گرم بشویید. توت‌فرنگی مملو از ویتامین‌هایی است که برای پوست مفیدند و روغن بادام هم باعث لطافت پوست می‌شود.

  

ماسک زرده تخم‌ مرغ و عسل برای از بین بردن خستگی پوست صورت

اگر دور چشمانتان سیاه شده و پوستتان لک آورده و تیره شده، ماسکی از زرده تخم‌مرغ و گردو و عسل تهیه کنید و 10 دقیقه روی پوستتان بگذارید.

  

ماسک روغن زیتون و پرتقال برای از بین بردن خستگی پوست صورت

مرکبات و به‌ویژه پرتقال منبع غنی ویتامینC است. اگر صورت شما خسته است این ماسک می‌تواند به سرعت حس خستگی‌تان را رفع کند و شادابی را به پوستتان برگرداند.

 

منبع : salamat.ir


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- رفع خستگی- پوست صورت- ماسک خانگی-

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:33 | نویسنده : مهدی اژدری |



خشکی پوست صورت

خشکی پوست مشکل رایجی است که اگر درمان نشود میتواند منجر به عفونت های جدی گردد‎

 

شما هم از خشکی پوست رنج می برید؟ خشکی پوست مشکل رایجی است که اگر درمان نشود می تواند منجر به عفونت های جدی گردد.

 

تگ‌های پوستی بخش‌های نرم و کوچک رشد یافته روی پوست هستند که اغلب در پوست گردن، زیر بغل، پلک‌ها و زیر سینه‌ها دیده می‌شود. یک فرد ممکن است بین یک تا صد تگ پوستی داشته باشد. بزرگ‌سالان میان‌سال بیشتر مستعد ابتلا به تگ‌های پوستی هستند. اغلب این تگ‌ها بدون نیاز به جراحی برداشته می‌شوند، اگرچه تگ‌های عفونی شاید نیاز به جراحی داشته باشند.

 

6 مشکل رایج خشکی پوست

 

پسورپازیس 

التهاب می‌تواند منجر به مشکل پوستی پسورپازیس شود. افراد چاق مستعد به دیابت یا بیماری‌های قلبی احتمال بیشتری دارد که دچار پسورپازیس شوند. این مشکل غیرقابل درمان است و هیچ دارویی وجود ندارد که بتواند به کاهش علائم آن کمک کند.

 

راش 

افرادی که پوست خشک دارند اغلب از راش رنج می‌برند. راش نوع خاصی از عفونت نیست. بروز نقاط قرمز یا ملتهب روی پوست چیزی است که راش نامیده می‌شود. انواع مختلفی از راش وجود دارد ازجمله اگزما، راش‌های ناشی از گرما و راش پیچک سمی.

 

راش‌ها می‌توانند قارچی، باکتریایی ، انگلی و حتی ویروسی باشد. داروهای زیادی در داروخانه‌ها برای درمان بیشتر نوع راش‌ها وجود دارد. اگر راش‌ها برای بیش از سه روز در بدن شما باقی ماند بهتر است نزد پزشک بروید.

 

خارش 

اصطلاح پزشکی برای خارش پوست پروریتوس است. دلایل مختلفی وجود دارد که می‌تواند سبب تحریک خارش شود ازجمله نیش حشرات، گزیدگی حیوانات، عفونت، آفات و انگل‌ها، رفتن مقابل نور خورشید و خشکی پوست. اغلب کرم‌هایی وجود دارد که مشکلات شما را تسکین می‌دهد. بااین‌وجود اگر برای شما غیرقابل‌تحمل باشد پزشک ممکن است داروهای کورتیکواستروئید را تجویز کند. خاراندن جاهایی که می‌خارند تنها اوضاع را بدتر کرده و باعث مشکلات دیگری مانند عفونت باکتریایی یا قارچی خواهد شد. اگر روی پوست ضایعاتی شروع به پدیدار شدن کرد حتماً در اولین فرصت با پزشک مشورت کنید.

 

پای ورزشکاران 

پای ورزشکاران مشکل پوستی رایجی است که انگشتان و پاشنه‌ی پا را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر یک قارچ محرک مشکل پای ورزشکار باشد ممکن است به بخش‌های دیگر بدن نیز گسترش یابد. پای ورزشکاران شرایطی عفونی است و باید از تماس با وسایل آلوده و زمین خودداری کنید. این بیماری تقریباً دردناک است. پای ورزشکاران می‌تواند باعث سوزش، خارش و پوسته‌پوسته شدن شود. اگر عفونت قارچی باشد داروهایی برای درمان آن وجود دارد. یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از مشکلات خشکی پا این است که مرتباً پاهای خود را خشک کرده و نگذارید مرطوب بمانند. جوراب‌های نخی و کفش‌های باز بپوشید.

 

درماتیت آتوپیک 

این بیماری نوعی اگزمای ژنتیکی است. افرادی که پوستشان خیلی حساس است ممکن است گرفتار درماتیت آتوپیک شوند. تکه‌های خشک و پوسته‌پوسته‌شده روی پوست نشانه‌های رایج درماتیت آتوپیک هستند. در این شرایط پوست شما خارش زیادی دارد و نخاراندن آن خیلی سخت خواهد بود.اغلب پوست ترشحاتی داشته و خارش می‌تواند به نقاط دیگر بدن نیز منتقل شود.

 


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- مشکل - خشکی پوست-

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:32 | نویسنده : مهدی اژدری |

ماسک هایی برای پوست های چرب

چربی‌های طبیعی در حد و اندازه مناسب، پوست را سالم و جوان نگه می‌دارند‎

 

چربی‌های طبیعی در حد و اندازه مناسب، پوست را سالم و جوان نگه می‌دارند و از بروز چین و چروک پیشگیری می‌کنند اما چربی بیش از حد هم مشکلاتی برای پوست ایجاد می‌کند.

 

پوست های چرب، بر اثر ترشح بیش از حد غدد که تولید سبوم- چربی طبیعی پوست- بسیار زیادی می کند.

 

در این مقاله چند ماسک خانگی برای رهایی از پوست چرب ارائه شده است.

  

1- ماسک خاک رس

 ماسک خاک رس آلودگی، مواد آرایشی و سلول های مرده روی پوست را به خوبی پاک می کند. در ضمن، این ماسک منافذ روی پوست را بسته و آن را شفاف تر می کند.

 

برای تهیه این ماسک، ابتدا مقداری عرق گلاب را با سه قاشق غذاخوری خاک رس کاملا مخلوط کنید.سپس، خمیر حاصل را روی صورت مالیده و به مدت 20 دقیقه آن را به حال خود رها نمایید.در نهایت، پوست را با آب کاملا بشویید. این کار را یکبار در هفته انجام دهید.

  

2- سرکه 

سرکه سفید و سرکه سیب، پوست را لایه برداری کرده و میزان ترشح هورمون هایی که باعث تولید چربی بیش از حد در پوست می شوند را متعادل می کنند.

 

بدین منظور، یک دستمال نخی را به سرکه آغشته کرده و به آرامی، آن را روی پوست خود بمالید و 5 تا 10 دقیقه صبر کنید.

 

در آخر، پوست را با آب سرد کاملا بشویید. این کار را می توانید سه بار در هفته انجام دهید.

  

3- نمک 

نمک به عنوان یک ضد عفونی کننده بسیار موثر، می تواند به خوبی چربی اضافی پوست را از بین ببرد.

 

برای این کار، یک آبپاش را برداشته و با آب ولرم و همچنین یک قاشق غذاخوری نمک پر کنید.سپس، چشمان خود را بسته و مقداری از مخلوط بدست آمده را روی صورت خود بپاشید.

 

پوست صورت خود را با آّب نشویید تا کل مخلوط توسط پوست جذب شود.می توانید هر روز این فرآیند را تکرار کرده تا از شر چربی اضافی پوست خلاص شوید.

 

ماسک پوست های چرب

چربی بیش از حد هم مشکلاتی برای پوست ایجاد می‌کند‎

 

4- آبلیمو 

آبلیمو چربی اضافی پوست را از بین برده و به بازسازی پوست کمک می کند.برای استفاده از آن، ابتدا یک چهارم آب را با مقداری آبلیموی تازه مخلوط نمایید.سپس، با یک دستمال نخی تمیز، محلول حاصل را روی پوست بمالید.

 

بعد از اینکه پوست کاملا خشک شد، آن را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد کاملا بشویید.این روند را به طور منظم و به ویژه قبل از دوش گرفتن، تکرار کنید.

  

5- سیب 

سیب سرشار از فیبر، ویتامین سی و آلفا هیدروکسی اسید می باشد که پوست را لطیف و مرطوب می کند.

 

بدین منظور، نصف فنجان سیب خرد شده را با نصف فنجان آرد جوی دوسر مخلوط کرده و به آن یک عدد سفیده تخم مرغ و همچنین یک قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه نمایید.

 

سپس، خمیر حاصل را روی پوست صورت مالیده و به مدت 15 تا 20 دقیقه آن را به حال خود رها کنید.

 

در انتها، صورت را با آب سرد کاملا بشویید. این کار را چند بار تکرار کنید.

  

6- گوجه فرنگی 

آب گوجه فرنگی به خوبی چربی اضافی پوست را پاک کرده و منافذ آن را می بندد.بنابراین، ابتدا یک گوجه فرنگی تازه را در مخلوط کن ریخته و آب آن را بگیرید.

 

سپس، با استفاده از یک پارچه نخی آب گوجه را روی پوست خود بمالید.بعد، صبر کنید تا پوست کاملا خشک شود.سپس، پوست را با آب ولرم بشویید. این کار را یک یا دوبار در هفته تکرار نمایید.

  

7- شیر 

شیر ترشحات سبوم را به حداقل رسانده و منجر به کاهش چربی های اضافی روی پوست می شود.

 

برای استفاده از این روش، ابتدا صورت خود را به خوبی با آب بشویید.سپس، دو قاشق غذاخوری شیر را با 3 قطره از روغن اسطوخودوس مخلوط کنید.

 

بعد، با یک پارچه نخی مخلوط بدست آمده را روی پوست خود بمالید.پوست را شب تا صبح به حال خود رها کرده و صبح آن را کاملا با آب بشویید.

 

منبع: سلامت نیوز

 


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- درمان‌- پوست‌های چرب-

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:31 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

آرایش چشم با عینک

نکته آرایشی مهم برای دختران عینکی‎

 

آرایش چشم یکی از مهم ترین قسمت های آرایش صورت علی الخصوص برای خانم های عینکی است. با ما همراه شوید و نکته های مهم آرایشی مخصوص آرایش چشم خانم های عینکی را بدانید.

 

چند نکته آرایشی مهم برای دختران عینکی 

سخت می‌توان مطالبی درباره آرایش دختران عینکی پیدا کرد. اما در این مطلب که در سه بخش آمده، می‌توانید مطالبی در این زمینه بخوانید. چند نکته کلیدی برای دختران عینکی در این مطلب آمده است.

  

می‌توانید چشمان طبیعی داشته باشید

زمانی که عینکی هستید، این بخت را دارید که روی چشمانتان زیاد کار نکنید. دلیلش این است که هر کاری که روی چشمتان انجام دهید، پشت عینک مد روزتان می‌ماند و چندان دیده نمی‌شود.

  

از ریمل نترسید

بسیاری از مقالات آرایشی برای عینکی‌ها می‌گویند که ریمل بد است و به شیشه عینک می‌چسبد. اما این صحت ندارد. ریمل تنها باعث می‌شود که چشمانتان برجسته شود و از پشت عینک بیرون بزند. می‌توانید از ریمل استفاده کنید.

  

استفاده از خط چشم ژلی

خط چشم ژلی یکی از بهترین خط چشم‌ها برای دارندگان عینک است و یکی از بهترین نکات برای آرایش عینکی‌هاست. خط چشم ژلی فوق‌العاده است و استفاده از آن هم بسیار آسان است.

 

خط چشم کلفت‌تر

اگر عینک شما قاب ضخیمی داشته باشد، خط چشمتان هم باید مانند آن باشد. این نکته‌ای است که باید رعایت کنید. پس هر چه قاب ضخیم‌تر، خط چشم هم ضخیم‌تر!

  

خط چشم باریک‌تر

همین نکته بالا را درباره عینک‌های با قاب باریک هم در نظر بگیرید. اگر قاب عینک شما باریک است، شما هم خط چشمتان را باریک بکشید.

  

آرایش پلک پایین

نکته خوب عینک این است که چشمانتان را کمی بزرگ‌تر نشان می‌دهد. افزودن کمی رنگ به پلک پایین باعث می‌شود که چشم زیباتر به نظر برسد. این نکته آرایشی برای عینکی‌ها چیزی است که می‌توانید همیشه از آن استفاده کنید. این کار را بکنید و ببینید که چقدر فرق می‌کنید.

  

سایه چشم

این که عینک دارید باعث نمی‌شود که بی‌خیال سایه بشوید. می‌توانید روی پلک بالایتان سایه بزنید. البته باید سایه را پررنگ بزنید تا خوب خودش را نشان دهد. جلو آینه بایستید و ببینید که این سایه چقدر تاثیر می‌گذارد.

 

خط چشم کشیده

این نکته دیگری برای دارندگان عینک است که می‌توانید از آن استفاده کنید؛ این که خط چشمتان را بکشید. کمی در کنار پلک بالا یا پلک پایین را بکشید و به این ترتیب می‌توانید چشمان خود را بهتر نشان دهید.

  

جای ابروهایتان را تعیین کنید

این بستگی به این دارد که لنز عینک شما چقدر بزرگ یا کوچک است، اما می‌توانید ابروهایتان را با مداد پررنگ کنید تا مرز آنها مشخص شود. کمی مداد ابرو می‌تواند تاثیر بسیاری بگذارد.

  

به ابروهایتان سر و شکل بدهید

همچنین، وقتی که عینک دارید، می‌خواهید که ابروهایتان به فرم قاب عینکتان باشد. به این ترتیب ابروهایتان خوب دیده می‌شود.

  

آیا چشمانتان کوچک به نظر می‌رسد؟

آیا چشمانتان به دلیل عینک بسیار کوچک‌تر به نظر می‌رسد؟ مطمئن شوید که خط چشم را در تمامی حوالی چشم کشیده‌اید!

  

آیا چشمانتان بزرگ به نظر می‌رسد؟

آیا چشمانتان به دلیل عینک بسیار بزرگ‌تر به نظر می‌رسد؟ خط چشم کمی بکشید و تمام چشم را با خط پر نکنید. این کار باعث می‌شود که چشمانتان کمی کوچک‌تر شوند و طبیعی‌تر به نظر بیایند.

  

خط چشم گربه‌ای

این نکته برای عینکی‌ها مناسب است چون بسیاری از ماها فراموش می‌کنیم که می‌توانیم با خط چشم بازی کنیم. کمی خط چشم خود را به سمت بالا بیاورید و کاری کنید که خط چشم گربه‌ای شود. در این حالت چشمان شما خوب دیده می‌شود.

  

فر مژه

نمی‌خواهید از ریمل استفاده کنید؟ نگران نباشید، می‌توانید از فر مژه استفاده کنید و تقریبا همان اثر را هم ببینید!

  

زیر چشم را روشن‌تر کنید

کمی کرم های‌لایتر یا کمی پودر می تواند زیر چشمانتان را روشن‌تر کند و باعث شود چشمانتان بهتر به نظر برسند. البته تنها کمی استفاده کنید و بعد هم اثرش را ببینید!

  

ریمل دوگانه

در نهایت، استفاده از ریمل دوگانه می‌تواند کاری کند که چشمانتان خوب به نظر برسد. دست کم دو بار روی چشمتان ریمل بزنید تا این که چشمتان خوب دیده شود.

 

منبع : litemode.ir


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- نکته - آرایش چشم - خانم های عینکی-

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:28 | نویسنده : مهدی اژدری |

آموزش های راحت برای برجسته کردن لب ها

برجسته کردن لب ها یکی از بهترین راه ها برای داشتن لب ها و در نهایت صورتی زیبا است‎

 

برجسته کردن لب ها یکی از بهترین راه ها برای داشتن لب ها و در نهایت صورتی زیبا است. با روش های خانگی زیر از لب های تان مراقبت کرده و آن ها را حجیم و زیبا کنید.

 

لب هایی زیبا و جذاب با چند روش خانگی 

- هر سه روز یک بار از پوست لب تان لایه برداری کنید تا سلول‌های مرده‌ی پوست لب تان از بین رفته و لب تان نرم و صاف شود. می‌توانید از یک اسکراب لب که از عسل، شکر و وازلین تشکیل شده است برای لایه برداری استفاده کنید.

 

- برای اینکه لب‌هایتان نرم شود، یک چای کیسه ای را در آب داغ فرو ببرید. چای را خارج کرده و اجازه دهید حرارتش کم شود. سپس حدود ۳ دقیقه چای را بر روی لب‌های خود بگذارید. این کار در نرم کردن لب‌هایتان معجزه خواهد کرد.

 

- برای اینکه لب‌هایتان برجسته، بزرگ و یا حجیم تر بنظر بیایند بالاتر از کمان لب تان مقدار کمی سایه سفید بزنید. سپس کمی بالاتر از خط طبیعی لب تان خط لب بکشید. حواستان باشد بیش از حد، از خط طبیعی لبتان بالا نروید، اگر چنین شود، لبتان جلوه‌ی خوبی پیدا نخواهد کرد و حتی ممکن است بنظر بیاید که آرایش نکرده اید. در عوض اگر فقط مقدار کمی از خط طبیعی بالا روید، لبتان بزرگ و زیباتر بنظر خواهد آمد. 

 

_ برای لایه برداری از لب تان، مقداری شکر قهوه ای و کمی آب را باهم مخلوط کنید. مخلوط را در حرکت‌های دایره وار بر روی لب تان بمالید. سپس لب‌هایتان را بشویید. آن را لیس نزنید، چرا که لبتان را خشک خواهد کرد! همچنین می‌توانید از مسواکتان هم استفاده کنید. با آب گرم کمی آنرا نرم کرده و در حرکت‌های دایره وار بر روی لبتان بکشید

 

_ آب را فراموش نکنید! همیشه یادتان باشد نوشیدن آب می‌تواند به حجیم شدن لب‌هایتان و هیدراته باقی ماندنش کمک فراوانی کند.

 

منبع : khanomaneh.blogfa.com


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- برجسته کردن -لب ها -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 18:27 | نویسنده : مهدی اژدری |

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سه میل
  • وب آریاروید
  • وب نگاه چت
  • وب ول فتح