شیعیان کشورهای مختلف جهان با حضور در "کربلا" هر ساله یاد قیام امام حسین را گرامی می دارند. اما موضوع امنیت مسیرهای پیاده روی از نکات مهمی است که حائز اهمیت می باشد.
به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کربلای معلی در اربعین حسینی میزبان میلیون ها زائر عاشق امام حسین (ع) است که با زنده کردن حماسه "سید الشهدا" در اربعین حسینی با پای پیاده راهی کربلا می شوند.

آیا مسیر پیاده روی اربعین امن است؟/نقش فرمانده سپاه قدس در تامین امنیت کربلا

آیا مسیر پیاده روی اربعین امن است؟/نقش فرمانده سپاه قدس در تامین امنیت کربلا


شیعیان کشورهای مختلف جهان با حضور در "کربلا"  هر ساله یاد قیام امام حسین را گرامی می دارند. اما موضوع امنیت مسیرهای پیاده روی از نکات مهمی است که حائز اهمیت می باشد.

مسیرهای پیاده روی که در کشور عراق جهت مشتاقین پیاده روی به سوی کربلای معلی تعیین  می گردد عمدتا در سال های اخیر  محورهای  "نجف-حیدریه-کربلا" ؛ "کوفه-سهله-کربلا" ؛ "بغداد-مسیب-کربلا" ؛ "حله-طویریج-کربلا" بوده است.

مسیر انتخابی زائرین ایرانی جهت برنامه پیاده روی عمدتا مسیر "نجف-حیدریه-کربلا" است و خدمات ارائه شده در قالب طرح ساماندهی در مسیرهای فوق الذکر در سال های اخیر (از جمله سال گذشته) ارائه شده است.  

مسیریادشده کوتاه ترین،پرترددترین،امن ترین ومشهورترین مسیر دسترسی نجف به کربلا ومحور اصلی پیاده روی زائرین اربعین می باشد و امتداد آن از سمت جنوب به شمال می باشد.

این جاده به صورت دو مسیر رفت و برگشت بزرگراهی و یک مسیر پیاده روی بوده که به مسـیر یا حسـین مشـهور است و طول آن برابر82 کـیلومـتر مـی باشـد که از ابتدای آن در هر 50 متر یک میله در وسط جاده نصب شده است تا به عنوان نشانه ای برای مردم و زایرین پیاده باشد.

اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا "کربلا" در سال هایی که تروریست های تکفیری-صهیونیستی داعش در این مسیر حضور دارند ، امن بوده است؟

 یک نکته قابل تامل اینکه ارتش و حشد الشعبی عراق در سال 2014 میلادی با انجام عملیات پاکسازی "جرف الصخر" اطراف کربلا را از وجود تروریست های تکفیری صهیونیستی داعش پاکسازی کردند.

**توپولوژی "جرف الصخر"    
 
"جرف‌الصخر"  شهری در عراق است که در 60 کیلومتری جنوب غرب  "بغداد" و 80 کیلومتری شهر "فلوجه"  قرار دارد که جمعیتی معادل 80 هزار نفر را در خود جای داده است.   در منطقه  "جرف‌الصخر"  یک مجتمع نظامی بزرگ به نام "الحکوم" قرار دارد.

شهر "جرف الصخر" برای دولت عراق و دستگاه‌های امنیتی آن از اهمیت راهبردی برخوردار بود، به ویژه اینکه در ماه محرم و به ویژه اربعین حسینی این مناطق محل تردد صد‌ها هزار تن از شیعیان به استان‌های جنوبی به ویژه "کربلا"  در ایام عزاداری حضرت امام حسین(ع) خواهد بود.


آیا مسیر پیاده روی اربعین امن است؟/نقش فرمانده سپاه قدس در تامین امنیت کربلا


**نقش مستشاری سردار سلیمانی در کمک به تامین امنیت "کربلا"

روزنامه "واشنگتن پست  Washingtonpost"  نوشت: دولت عراق گفته است که در یک عملیات 2 روزه، "جرف‌الصخر"  که یک شهر 80 هزار نفری حد فاصل 40 مایلی جنوب غرب پایتخت بوده ، آزاد کرده که در اشغال ماندن آن می‌توانست خطرات بسیاری برای  "کربلا"  داشته باشد و در این آزادسازی،  "ژنرال قاسم سلیمانی"  نیز حضور (مستشاری) داشت.

آیا مسیر پیاده روی اربعین امن است؟/نقش فرمانده سپاه قدس در تامین امنیت کربلا

سایت "واتس اوپیک Whatsupic " درباره آزادسازی  "جرف‌الصخر"  نوشت:  "ائتلاف ضد داعش"  هیچ نقشی در مبارزه با تروریسم ایفا نکرد، بلکه  "ژنرال سلیمانی" و "نیروهای عراقی"،  شهر راهبردی  "جرف‌الصخر"  را آزاد کردند.

آیا مسیر پیاده روی اربعین امن است؟/نقش فرمانده سپاه قدس در تامین امنیت کربلا

"جرف الصخر"  که در شمال شرق کربلا  است، نقش مهمی در امنیت این شهر دارد و حضور نیروهای امنیتی در این منطقه آرامش شهر کربلا را افزایش داده است. 

در حقیقت در سال 2014 که مسیرهای مواصلاتی کربلا بیشترین خطرها را داشت، با انجام عملیات پاکسازی "جرف الصخر" نگرانی ها برطرف شد. اما اکنون که دو سال از عملیات راهبردی "جرف الصخر" می گذرد، مناطق وسیعی در نزدیکی یا در همسایگی و یا در اطراف  "کربلا" همچون "رمادی" ، "فلوجه"، "جزیره خالدیه" ، "تکریت" و ... آزاد شده و داعش تنها در دژ خود یعنی "موصل" در لاک دفاعی فرورفته و این یعنی امنیت کربلا و مسیرهای آن در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.

کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران ، نقش مهمی در تامسن امنیت عتبات عالیات داشته و در این مسیر سردار شهید "تقوی"  و سردار سرلشکر پاسدار "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران نقش مشورتی مهمی را ایفا کردند .

موضوعات مرتبط: سیاسیفرهنگی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-مسیر- پیاده روی -اربعین امن -

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:27 | نویسنده : مهدی اژدری |
پنجاه و هشتمین شماره‌ هفته‌نامه‌ خبری-تبیینی خط حزب‌الله در خصوص رسوایی انتخابات آمریکا در برابر افکار عمومی با عنوان «بی‌آبرو» منتشر شد.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، پنجاه و هشتمین شماره‌ی هفته‌نامه‌ خبری-تبیینی خط حزب‌الله با گزارش هفته‌‌ای در خصوص رسوایی انتخابات آمریکا در برابر فکار عمومی با عنوان «بی‌آبرو» منتشر شد.
 
هفته‌نامه‌ خط حزب‌الله در سخن هفته‌ خود با عنوان «ما و از نفس‌افتاده‌ها» به تبیین خطرهای پیش رو در مسیر حرکت انقلاب، پرداخته است.
 
عکس ویژه‌ این هفته‌ نشریه، تصویری از حضور رهبر انقلاب  در شهر خمین‌ زادگاه‌ بنیانگذار کبیر انقلاب در آبان‌ماه 1379 است.
 
پنجاه و هشتمین شماره‌ هفته‌نامه‌ خط حزب‌الله به آستان ملکوتی دختر بزرگوار امیرالمومنین حضرت زینب کبرا علیهاالسلام، تقدیم شده است.
 
نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ تابلوی اعلانات، A4 جهت مطالعه و A3 برای چاپ و تکثیر بر روی پایگاه KHAMENEI.IR قرار گرفته است.
 
رسوایی انتخابات آمریکا در برابر افکار عمومی با عنوان «بی‌آبرو» منتشر شد
 
انتهای پیام/
 

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-حوادث -رهبر معظم انقلاب ، خط حزب الله ، خط حزب الله -

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:25 | نویسنده : مهدی اژدری |
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر ترامپ برای بازنویسی برجام تلاش کند آمریکا زیان زیادی خواهد دید چرا که ایران نقاط اشتباه برجام را اصلاح خواهد کرد.
به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه جمعه در یادداشت کوتاهی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در طول بازنویسی و مذاکره برجام جدید که ممکن است سال ها طول بکشد ما چرخه سوخت و غنی‌سازی خود را کامل می‌کنیم و همچنین از نتایج توافقات فعلی با دیگر کشورها بهره خواهیم برد. 
 
وی ادامه داد: البته اگر ترامپ سعی کند از اجراشدن تعهدات آمریکا و جهان جلوگیری کند بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران برنامه تلافی‌جویانه خود را عملیاتی خواهد کرد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر ترامپ برای بازنویسی برجام تلاش کند آمریکا زیان زیادی خواهد دید چرا که ایران نقاط اشتباه برجام را اصلاح خواهد کرد و این آمریکاست که باید با کشورهای دیگر وارد چالش شود.
 
گفتنی است؛ دونالد ترامپ در ماه های آغازین تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود برجام را پاره خواهد کرد. وی بعد از مدتی از لزوم بازنگری در برجام سخن گفت. این درحالی است که رهبر معظم انقلاب در واکنش به این اظهارات فرمودند اگر آنها برجام را پاره کنند ما آن را آتش خواهیم زد.  
 
انتهای پیام/

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-محسن رضایی- آمریکا -برجام -

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:21 | نویسنده : مهدی اژدری |
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: سیاست‌ها و بازی‌هایی که‌ آمریکا در قبال ایران در پیش گرفته، بازی با دم شیر است.

دروغ آسیب بزرگ جامعه ما است/ هر خبری که نقل شد پذیرفتنی نیستبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگارن جوان، احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با دعوت مؤمنین به رعایت تقوای الهی گفت: برای ذات مقدس خداوند حریم نگهداریم مولای ما علی (ه) نیز فرموده‌ است برای خدا حریم نگه دارید و با اعمال نیک خود بر مرگ پیش بگیرید و به استقبال سعادت‌مندانه آن رفته و با اعمال صالح زاد و توشه فراهم کنید.

 

وی در ادامه اظهار داشت: در خطبه‌‌های گذشته سخن از سبک زندگی دینی داشتیم و از بایدها و نباید‌ها گفتیم و موضوع تهمت و افترا مورد بحث قرار گرفت و امروز دروغ را به عنوان دومین مبحث بیان می‌کنم.

 

خاتمی تصیریح کرد: موضوع دروغ از بحث‌های ابتدایی دوران طلبگی ما بود که بر عکس آنچه که ما فکر می‌کردیم بحث چندان مهمی نباشد اما تا به همین امروز با آن درگیر هستیم.

 

وی خاطر نشان کرد: آسیب‌های اخلاقی باید مدام گفته شود و کهنه شدنی نیست و هم اکنون نیز به عنوان یک آفت به جان سیاست‌مداران افتاده است.

خطیب موقت نماز جمعه گفت: سخن من فراتر از بحث‌های جناحی و جریانی است و اصلا کاری به این حرف ها ندارم و رسالت خود را در این میدانم که با ماهی یکبار در محضر شما بودن در ارتباط با این مسائل دین خود را ادا کنم.

 

خاتمی ادامه داد: دروغ آسیب بزرگ جامعه ما است و به فرموده پیغمبر همه گناهان در یک اتاقی قرار گرفته و کلید آن دروغ است کسی که به دروغ گفتن عادت می کند بسیاری از گناهان دیگر برای او آسان می‌شود و در احادیث بسیاری آمده که دروغ میانه‌ای با ایمان ندارد.

 

خطیب نماز جمعه گفت: بنده به تمام کسانی که در فضای جدید به دروغ‌پراکنی می پردازند نصیحت می‌کنم طبق سوره احزاب آیه 70 تقوا داشته باشید و حرف قابل اثبات بزنید و اگر مطلبی به طور اشتباه منتشر کردید با عذرخواهی آن را تکذیب کنید.

 

خاتمی ادامه داد: در پذیرش خبر از سوی مردم نیز باید فیلتر وجودداشته باشد و هر خبری که نقل شد پذیرفتنی نیست.

امام جمعه موقت تهران درباره راه‌پیمایی بزرگ اربعین حسینی اظهار داشت: راه‌پیمایی بزرگ اربعین که با حضور بیش از 20 میلیون نفر برگزار می‌شود در دنیا بی‌نظیر است که دشمنان چشم دیدن این مسئله را ندارند.

 

خاتمی با اشاره به آغاز عملیات آزاد‌سازی موصل عراق بیان داشت: قدم به قدم شاهد پیروز‌ی‌های چشم‌گیر ارتش و نیرو‌های بسیج مردمی عراق در برابر داعش هستیم در حالی که ائتلاف دروغین غربی هیچ‌کاری نمی‌کند و به همین دلیل دنیا باید از مردم عراق تشکر کند.

 

وی ادامه داد: ارتش عراق قوی است و نیاز به کمک هیچ کشور دیگری ندارد و آمریکا و برخی کشور‌های منطقه که بی‌دلیل نیرو به سمت موصل روانه کرده‌اند باید بدانند که موصل متعلق به خاک عراق است و در این خاک باقی خواهد ماند و هیچ کشوری نمی‌تواند آن را به نفع خود مصادره نماید.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران به مناسبت پنجمین سالگرد شهادت حسن تهرانی مقدم بیان داشت: شهید تهرانی مقدم خدمات بی‌بدیلی در عرصه موشکی برای دفاع از کشور انجام داده است.

 

خاتمی با اشاره به برگزاری چهل و پنجمین دوره انتخابات آمریکا تصریح کرد: سیاست نظام ما پیش از برگزاری انتخابات سیاستی معقول بود که بی‌طرف باشیم چرا که همگان می‌دانند مسئولان آمریکایی همگی مانند هم بوده و دست نشانده اسرائیل هستند و این تدبیری که نظام ما در پیش گرفت تدبیر هوشمندانه بود. البته متأسفانه برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها جانبدارانه وارد صحنه شدند و پیروز انتخابات را زودتر معرفی کردند که این موضع آن‌ها هوشمندانه نبود و بهتر بود باسیاست‌های نظام پیش می‌رفتند.

 

وی افزود: بعد از برگزاری انتخابات نیز نظام ما موضع خوبی گرفت و همانطور که بارها گفته‌ایم در سیاست هیچ کشوری دخالت نمی‌کنیم و به انتخاب مردم این کشور‌ها احترام می‌گذاریم که این همان سیاست 37 ساله ما است که می‌گوییم هر کس در عراق، فلسطین، یمن و عربستان حق یک رأی را دارند اما آن‌ها که دم از دموکراسی می‌زنند در مسائل کشورها دخالت می‌کنند و به مردم هیچ کشوری احترام نمی‌گذارند.

 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: شما ببینید در سوریه چه می کنند در حال که رئیس جمهوری سوریه بیش از 70 درصد آرا کسب نموده در حالی که در آمریکا 47 درصد مردم در انتخابات مشارکت نموده‌اند و همینطور اعترافاتی که خود کاندیدا کرده‌اند مانند بدهکاری‌های بزرگ و یا میزان بالای کشتار در این کشور نشانه از ورشکستگی آمریکا دارد.

خاتمی ادامه داد: یکی از خصلت‌های بد آمریکا ماجراجویی در سرتاسر جهان است که باعث شده تا مردم آمریکا از این ماجراجویی‌ها خسته شوند و همه شاهد هستند که هر جا شلوغی به وجود می‌آید آمریکا نیز در آنجا حضور دارد و یا مالیاتی که مردم این کشور می‌دهند با وجود مشکلاتی در داخل خود کشور آمریکا خرج آدمکشی در یمن و سوریه می‌شود.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان داشت: من به ریاست جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا می‌گویم که از سرگذشت رئیس جمهور‌های پیشین کشورش درس بگیرد تا به سرانجام آنها دچار نشودآن‌ها در گذشته غرور استکباری داشتند و خود را کدخدای جهان می‌دانستند دروغگو بودند و پرونده آن‌ها در منطقه و بالخص در ایران سیاه بوده و جنایت‌های زیادی را علیه اسلام انجام داده‌اند که رئیس جمهور جدید نباید اینگونه عمل کند.

 

وی در مورد برخی اهانت‌های کاندید‌های ریاست جمهوری آمریکا به ایران بیان داشت: در مناظرات انتخاباتی در اهانت به ایران کاندید‌های ریاست جمهوری سنگ تمام گذاشتند و مردم آمریکا نیز یکی از آن‌ها را انتخاب کرده‌اند اما او باید بداند اگر در مقابل ملت ایران همان رویه زمان تبلیغات را ادامه دهدمانند رئیس جمهور گذشته آمریکا در برابر این ملت سر تعظیم فرود خواهد آورد و خسته خواهد شد و اگر خود را مرد می‌داند باید از ملت ایران بابت آن اهانت‌ها عذرخواهی نماید.

 

خاتمی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: ایران یک منش و یک شعاردارد که منشش مقاومت تا آخرین نفس و شعارش هیهات منه ظله است و رئیس جمهور جدید آمریکا باید بداند که بازی ملت و کشور ایران بازی با دم شیر است البته این آقا وعده داده که با کشور‌های جهان کنار می‌آید که امیدوارم اینگونه باشد اما اگر نتوانست به وعده خود را عمل کند باید نگاهش نسبت به ایران را تغییر دهد.

 

انتهای پیام /


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-خطیب موقت- نماز جمعه-دم شیر-

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:19 | نویسنده : مهدی اژدری |

 وزیر خارجه کشورمان گفت: برجام یک توافق چندجانبه متعادل است که به تائید شورای امنیت سازمان ملل رسیده است. ما به همه تعهدات خود عمل کرده ایم.

ظریف: در صورت عدم پایبندی دیگران به برجام ما گزینه‌های بسیاری داریمبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف که در چک به سر می‌برد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار چک گفت: برجام توافقی معتدل است. در صورت عدم پایبندی دیگران ما گزینه‌های بسیاری داریم.
 
وزیر خارجه کشورمان گفت: برجام یک توافق چندجانبه متعادل است که به تائید شورای امنیت سازمان ملل رسیده است. ما به همه تعهدات خود عمل کرده ایم؛ هرچند که دولت فعلی آمریکا به بخشی از تعهدات خود عمل نکرده است.
 
وی افزود: ما اعتقاد داریم اجرای برجام به نفع همه است؛ لذا  ترجیح ما این است که همه به برجام پایبند بمانند و ما هم ‌پایبند خواهیم ماند. اینچنین نیست که در صورت عدم پایبندی دیگران گزینه های دیگری نداشته باشیم. ما گزینه های بسیاری داریم.
 
انتهای پیام/

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-حوادث -ظریف-عدم پایبندی - برجام-

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:18 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، انفجار تروریستی علیه سرکنسولگری آلمان در مزارشریف افغانستان که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از انسان‌های بی‌گناه منجر شد را به شدت محکوم کرد.
محکومیت حوادث تروریستی اخیر در مزارشریف از سوی ایرانبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام قاسمی ، با ابراز تسلیت این حادثه دردناک، با تمامی بازماندگان این اقدامات جنایت هولناک و شوم تروریستی ابراز همدردی کرد و بار دیگر بر مسؤولیت خطیر و تاریخی جامعه جهانی در مقابله با گسترش تروریسم و اقدامات وحشیانه گروه‌های تکفیری تأکید کرد.
 
بهرام قاسمی حمله به اماکن دیپلماتیک در افغانستان را نشانه‌ای روشن از وابستگی این گروه‌های تروریستی با دشمنان ملت بزرگ افغانستان دانست و اظهار کرد: به نظر می‌رسد این گروه‌ها و حامیان آنان با این نوع اقدامات، مترصد افزایش حضور نیروهای بیگانه در این کشور می‌باشند.
 
قاسمی با تاکید بر مصونیت اماکن دیپلماتیک در هر نقطه از جهان گفت: سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اولین سرکنسولگری کشوری بود که در سال 1377 در شهر مزارشریف افغانستان مورد تهاجم این نوع گروه‌های تروریستی قرار گرفت که متاسفانه تعدادی از خبرنگاران، دیپلمات‌ها و کارکنان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر به درجه رفیع شهادت نایل آمدند. تکرار این گونه رفتار وحشیانه، بار دیگر یادآور ضرورت یک اجماع جهانی و تلاش همه‌جانبه از سوی تمامی دولت‌ها، ملت‌ها و وجدان‌های بیدار جامعه بشری در مبارزه‌ای قاطع و بی‌امان علیه این تراژدی هولناک عصر ما می‌باشد.
 
وی تاکید کرد: واقعه اخیر بار دیگر نشان می‌دهد که تروریسم ملیت و مکان نمی‌شناسد.
 
انتهای پیام/

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-حوادث -مزارشریف-ایران-

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:11 | نویسنده : مهدی اژدری |
پارلمان لبنان سرانجام به خلأ قدرت موجود در این کشور خاتمه داده و میشل عون را به عنوان رییس‌جمهور جدید انتخاب کرد.
 
میشل عون گزینه سیدحسن نصرالله رئیس جمهور لبنان شد
 
به این مطلب امتیاز دهید
100% 0%
 
 
 
 

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، دو سال و نیم بعد از خاتمه دوره شش ساله ریاست جمهوری میشل سلیمان، پارلمان لبنان  سرانجام به خلأ قدرت موجود در این کشور خاتمه داده و میشل عون فرمانده سابق ارتش این کشور و از متحدان حزب‌الله را به عنوان رییس‌جمهور جدید انتخاب کرد.

 

"میشل عیون"کیست؟

 میشل عون رئیس جریان ملی آزاد لبنان می‌باشد. وی در سال 1955 وارد ارتش شد و در 23 ژوئیه 1984 به فرماندهی ارتش رسید.


عون قبل از فرماندهی ارتش، در 14 دسامبر 1970، معاون فرمانده هنگ اول توپخانه شد و در 1970 به سمت معاونت فرماندهی گردان اول توپخانه رسید. وی در 23 آگوست 1976 فرمانده توپخانه ارتش لبنان شد و در 14 آگوست 1982 به عنوان رئیس ستاد نیروهای ارتش به فعالیتهای خود ادامه داد. در 14 آگوست 1982 مسؤولیت حفظ امنیت بیروت به عون سپرده شد.


میشل عون در 23 ژوئیه 1984 فرمانده ارتش شد.
میشل عون در دوران خدمت خود در ارتش، دوره هایی را در داخل لبنان و همچنین فرانسه و آمریکا گذراند.


* تشکیل کابینه نظامی
وی همچنین در پایان دوران جنگ داخلی در لبنان، از سوی امین جمیل رئیس جمهور وقت لبنان به عنوان نخست وزیر، مأمور تشکیل کابینه نظامی شد.
عون درحالی مأمور تشکیل کابینه نظامی شد که هنوز فرماندۀ ارتش لبنان بود.
پس از تشکیل دولت نظامی، جمیل قدرت را به او سپرد تا به مقابله با دولت مدنی به ریاست "سلیم الحص" بپردازد. وزرای مسلمان چند ساعت پس از تشکیل کابینه استعفا کردند، و بدین ترتیب لبنان برای نخستین بار به صورت همزمان با 2 دولت مواجه شد.


میشل عون، همزمان با نخست وزیری، پستهای وزارت دفاع و همچنین وزارت اطلاع رسانی را نیز برعهده داشت، درحالیکه همچنان جایگاه و درجه نظامی خود در ارتش را حفظ کرده بود.
در 4 اکتبر 1988، پستهای وزارت امورخارجه، وزارت آموزش ملی و هنرهای زیبا و سرپرستی وزارت کشور را عهده دار شد.


* توافقنامه "طائف" و تبعید میشل عون به فرانسه
در آگوست 1989 با میانجی گری عربستان توافقنامه طائف برای پایان به جنگ داخلی لبنان امضا شد. ولی میشل عون با این توافقنامه به دلیل مشخص نشدن وضعیت حضور نیروهای سوریه در لبنان و راهکار خروج آنها، مخالفت کرد. پس از جدالی سنگین وی سرانجام در 13 اکتبر 1990 با توافق لبنانی ها و سوری ها از کاخ بعبدا اخراج شد و به سفارت فرانسه در بیروت رفت و پس از مدتی با توافق صورت گرفته در 28 آگوست 1991 به فرانسه تبعید شد.


میشل عون در 7 مه 2005 به کشورش بازگشت و با استقبال بسیاری از هوادارانش مواجه شد.
وی پس از آن در رقابتهای انتخابات پارلمان 2005 شرکت کرد و با گروهی متشکل از 21 نماینده وارد پارلمان شد و دومین فراکسیون پرجمعیت را تشکیل داد.

 

* توافق با حزب الله
میشل عون در 6 فوریه 2006 یادداشت تفاهمی را با حزب الله لبنان در کلیسای مار مخایل امضا کرد.

 

* کنفرانس دوحه و تشکیل دولت وحدت ملی
عون در کنفرانس دوحه شرکت کرد. این کنفرانس در 21 مه 2008 تشکیل و به امضای توافقنامه ای برای تشکیل دولت وحدت ملی با حضور همه اقشار مختلف لبنانی منجر شد.

 

* روابط نزدیک عون با دولت سوریه
پس از خروج ارتش سوریه از لبنان، وی روابط بسیار خوب و نزدیکی را با دولت سوریه از سرگرفت و در 3 دسامبر 2008 با سفر به سوریه با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

 

* زندگی خصوصی میشل عون
همسر میشل عون "نادیه عون" نام دارد. آنها سه دختر به نامهای میرای، کلودین و شانتال (همسر جبران باسیل) دارند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- پارلمان لبنان- گزینه- سیدحسن نصرالله -رئیس جمهور-

تاريخ : دو شنبه 10 آبان 1395 | 23:0 | نویسنده : مهدی اژدری |

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خواستار رعایت نظام منع گسترش سلاح هسته ای در سطح جهانی شد و گفت: استفاده از جنگ افزار اتمی پایان بخش تمدن بشری خواهد بود.

به گزارش ایرنا، پوتین در جمع خبرنگاران، قدرت نمایی هسته ای را غیرقابل قبول خواند و گفت که چنین رویکردی آخرین گزینه ممکن است که می توان انجام داد.

 

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه به نقل از وی نوشت: قدرت نمایی هسته ای زیان بار است و آن را نمی پذیرم، اما باید به واقعیت ها ها توجه کرد که سلاح اتمی عامل بازدارنده و تامین کننده صلح و امنیت در جهان شده است.

 

وی در همین حال هشدار داد که نباید سلاح هسته ای را به عنوان عامل استفاده در جنگ های احتمالی در نظر گرفت، زیرا به معنای پایان موجودیت تمدن بشری خواهد بود.

 

پوتین همچنین بر اهمیت رعایت نظام عدم گسترش سلاح هسته ای و تسلیحات حمل آن در سطح جهانی تاکید کرد.

 

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه برخورد مسئولانه قدرت های هسته ای بسیار ضروری است، گفت که مسکو به چنین رفتاری صرف نظر از هر گونه اختلاف نظر یا مشاجره ای پایبند خواهد بود.

 

پوتین یاداوری کرد زمانی که آمریکا از قرارداد کاهش تسلیحات پدافند موشکی با روسیه خارج شد، مسکو تکامل سلاح های ضربتی راهبردی خود را پیگیری کرد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه به نقل از وی نوشت: قدرت نمایی هسته ای زیان بار است و آن را نمی پذیرم، اما باید به واقعیت ها ها توجه کرد که سلاح اتمی عامل بازدارنده و تامین کننده صلح و امنیت در جهان شده است.

 

وی در همین حال هشدار داد که نباید سلاح هسته ای را به عنوان عامل استفاده در جنگ های احتمالی در نظر گرفت، زیرا به معنای پایان موجودیت تمدن بشری خواهد بود.

 

پوتین همچنین بر اهمیت رعایت نظام عدم گسترش سلاح هسته ای و تسلیحات حمل آن در سطح جهانی تاکید کرد.

 

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه برخورد مسئولانه قدرت های هسته ای بسیار ضروری است، گفت که مسکو به چنین رفتاری صرف نظر از هر گونه اختلاف نظر یا مشاجره ای پایبند خواهد بود.

 

پوتین یاداوری کرد زمانی که آمریکا از قرارداد کاهش تسلیحات پدافند موشکی با روسیه خارج شد، مسکو تکامل سلاح های ضربتی راهبردی خود را پیگیری کرد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- پوتین- شلیک- سلاح اتمی- پایان جهان -

تاريخ : جمعه 7 آبان 1395 | 22:3 | نویسنده : مهدی اژدری |

  اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

گزارش‌ها حاکی از آن است که میزان تمایل رای دهندگان جمهوری خواه به ترامپ پس از آخرین اظهارات نامزد آنها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره زنان کاهش یافته است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس اولین نظرسنجی پیگیری انتخابات 2016 شبکه ABC، هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا با توجه به "نارضایتی رای دهندگان نسبت به نحوه برخورد جمهوری خواهان نسبت به زنان و احتمال نپذیرفتن نتیجه انتخابات از سوی آنها در حال افزایش فاصله خود با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان است.

 

کلینتون در حال حاضر براساس نتایج نظرسنجی سراسری از رای دهندگان احتمالی 50 درصد و ترامپ 38 درصد آرا را کسب کرده است.

 

این آمار نشان دهنده پیشرفت شدید کلینتون در برابر ترامپ پس از 13 اکتبر است. این فاصله 12 درصدی بیشترین میزان فاصله‌ای است که در نظرسنجی‌ها میان دو نامزد حاصل شده است.

 

در همین حال 65 درصد رای دهندگان احتمالی نسبت به ادعای ترامپ مبنی بر اینکه انتخابات مهندسی شده است و او تمایلی ندارد که در صروت پیروی کلینتون نتایج انتخابات را بپذیرد،‌ ابراز نارضایتی کرده‌اند.

 

همچنین 69 درصد دیگر از رای دهندگان به واکنش ترامپ در قبال اتهامات تعرض‌های جنسی را نادرست دانسته‌اند.

 

این نظرسنجی در روزهای پنج شنبه تا شنبه گذشته و میان 1391 تن از جمله 874 تن که خودرا رای دهندگان احتمالی می‌دانند، صورت گرفته است. با  این حال ترامپ همچنان در سه نظرسنجی ملی از کلینتون پیش است.

 

او با اختلاف یک درصد در نظرسنجی روزنامه سرمایه‌گذاران تجاری، 2 درصد در نظرسنجی راسموسن و یک درصد در تازه‌ترین نظرسنجی لس آنجلس تایمز از کلینتون پیش است.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- کلینتون- ترامپ-

تاريخ : دو شنبه 3 آبان 1395 | 21:39 | نویسنده : مهدی اژدری |

      اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ظریف  وجان  کری

یک روزنامه انگلیسی مدعی شدکه ایمیل‌هایی در اختیارش قرار گرفته که نشان می‌دهند محمدجواد ظریف از جان کری خواسته تا وزیر خارجه مصر نیز در گفت‌وگوی لوزان درباره سوریه که هفته پیش انجام شدحضور داشته باشد.

  به  گزارش ایسنا  ؛ روزنامه گاردین مدعی شد، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران به طور شخصی خواستار حضور مصر در نشست کلیدی مذاکرات سوریه که هفته پیش در لوزان سویس انجام شد، بوده است.

 

به گزارش گاردین این امر باعث ایجاد نگرانی‌ها در مورد دور شدن مصر از موضع نزدیک خود به غرب در منطقه شده است.

 

این مذاکرات که با حضور جان کری، وزیر خارجه آمریکا شنبه گذشته در لوزان انجام شد در دستیابی به یک استراتژی مشترک با روسیه برای اتمام جنگ سوریه ناکام ماند.

 

این روزنامه انگلیسی مدعی شد که ایمیل‌هایی را که بنابر آن، محمدجواد ظریف از جان کری در خواست کرده است تا تیم قاهره نیز در این مذاکرات حضور داشته باشند را در اختیار دارد. بنابراین ادعا زمانی که کری مذاکرات شش جانبه را برای دستیابی به یک منطقه مشترک پیشنهاد داده است، ظریف خواستار حضور مصر نیز در مذاکرات شده است. ایران پیش از مذاکرات لوزان تنها در صورتی با حضور در آن موافقت کرده است که وزیران خارجه عراق و مصر نیز در لوزان حضور داشته باشند.

 

مصر و عراق هر دو از موضع ایران در قبال رژیم بشار اسد حمایت می‌کنند اما مصر به دلیل این که پرجمعیت‌ترین کشور عرب سنی در منطقه دارای اهمیت بیش‌تری است.

 

هدف ایران هم‌چنین جلوگیری از برتری ائتلاف ضد رژیم اسد شامل آمریکا، عربستان، قطر و ترکیه در مذاکرات لوزان بود.

 

رایزنی‌ها برای حضور مقامات مصری در لوزان چند روز پیش‌ از آن که مصر در حرکتی غافلگیرانه نسبت به حامی اقتصادی خود، عربستان سعودی، همراه با روسیه به پیش‌نویس قطعنامه فرانسه در شورای امنیت برای تعیین منطقه پرواز ممنوع رای منفی دهد، انجام شد.

 

نماینده عربستان در سازمان ملل پس از رای منفی مصر به این پیش‌نویس، تصمیم مصر را دردآور خواند.

 

روز پس از آن ریاض کمک نفتی خود به مصر که حدود ۷۰۰ هزار بشکه نفت‌خام تخمین‌زده می‌شود را تعلیق کرد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- گاردین - ظریف - جان کری-

تاريخ : جمعه 30 مهر 1395 | 23:9 | نویسنده : مهدی اژدری |
سخنگوی وزارت خارجه ایران به آمریکایی‌ها توصیه کرد که مراقب دام‌هایی که دیگران برایشان در منطقه پهن می‌کنند، باشند.
آمریکا مراقب دام‌های پهن شده در منطقه باشد/ تلاش عربستان برای کشاندن دیگران به صحنه یمن
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما در خصوص تحولات یمن اظهار داشت: از مجموعه تحولات منطقه و یمن می‌شود برداشت کرد که عربستان سعودی در پی شکست‌های مکرر در منطقه به ویژه در تجاوز به یمن، اقدامات جدیدی انجام می‌دهد تا دیگران را درگیر ماجرای یمن کند.
 
وی افزود: هدف عربستان این است که با افزایش تنش و تشنج در منطقه، پای دیگران را هم به صحنه مشکلات خودش بکشاند تا بتواند مفری برای خودش پیدا کند.
 
سخنگوی وزارت خارجه هشدار داد: دولت آمریکا باید بداند دریای سرخ و منطقه‌ای که یمن در آن قرار دارد از حساسیت ویژه و راهبردی برخودار است و حفظ ثبات در آن بسیار مهم است.
 
قاسمی هدف از این توطئه عربستان را یافتن راه نجات برای خروج از بن بست جنگ یمن دانست و ادامه داد: به دولتمردان آمریکایی توصیه می‌کنم که با نگاه واقع‌بینانه و دقیق موضوعات را رصد کنند و مراقب دام‌هایی که دیگران برایشان در منطقه پهن می‌کنند باشند و از تجربیات سه دهه گذشته در عراق، سوریه و دیگر کشورها استفاده کنند.
 
وی ورود آمریکا به منجلاب‌های جدید مانند جنگ در یمن را برای آنان و دیگر کشورهای منطقه و جهان خطرناک و بسیار زیان آور دانست.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین اجلاس لوزان را در تفاهم شرکت‌کنندگان برای برقراری آتش‌بس و امدادرسانی به مردم سوریه ناموفق دانست و گفت: این اجلاس در ادامه نشست‌های گذشته درباره سوریه نبود، بلکه اجلاسی ویژه با حضور تعداد مشخصی از کشورها و در نوع خود بی‌نظیر بود.
 
قاسمی افزود: نخستین بار بود که چنین اجلاسی با حضور کشورهای منطقه، آمریکا و روسیه برگزار می‌شد و طبیعی بود که نتواند به نتیجه برسد همچنانکه قبل از آن اعلام و پیش‌بینی کرده بودیم که نشستی چهار، پنج ساعته نمی‌تواند درباره همه مسائل سوریه به نتایج ملموس برسد.
 
وی ادامه داد: در این اجلاس هر یک از کشورهای شرکت‌کننده دیدگاه‌هایشان را بیان کردند، اما هنوز فاصله دیدگاه‌ها درباره مسائل سوریه بسیار است.
 
سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: ما تردید داریم که همه کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس از حسن نیت و دلسوزی لازم درباره ملت، دولت و کشور سوریه برخوردار باشند و تناقض‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد.
 
قاسمی خاطرنشان کرد: تلاش برای برگزاری اینگونه اجلاس‌ها در مواقعی جدی می‌شود که تروریست‌ها در سوریه در محاصره قرار می‌گیرند و در مواجهه با مشکلات عدیده در معرض شکست‌های بزرگ هستند؛ به این علت باید بین موضوع تروریسم و برگزاری اینگونه اجلاس‌ها تفکیک قائل شد.
 
وی افزود: اگر قرار بر برگزاری اینگونه اجلاس و صحبت از صلح و ثبات و امنیت شود، اما از طرف دیگر باز هم با ارسال امکانات نظامی، لجستیک و حتی اعزام نیروی انسانی، تروریست‌ها را تقویت کنند چه سودی دارد؟
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: این دوگانگی‌ها نشان می‌دهد کسانی که در این اجلاس از صلح، ثبات و امنیت در سوریه دم می‌زنند خیلی صادق نیستند.
 
قاسمی درباره اینکه آیا در لوزان برای برقراری آتش‌بس و امدادرسانی به ملت سوریه تفاهمی شد؟ گفت: تفاهم جامعی در این باره ایجاد نشد و هر یک از شرکت‌کنندگان صرفا با بیان مواضع و دیدگاهشان، تبادل نظر کردند و گام مشخصی در این زمینه برداشته نشد.
 
وی همچنین درباره ادامه مذاکرات درباره سوریه گفت: طبعا با توجه به برجسته بودن مسئله سوریه در صحنه بین‌الملل و حساسیت آن برای منطقه و دیگر کشورها باز هم شاهد برگزاری اینگونه اجلاس‌ها خواهیم بود.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: مهم این است که برخی حاضران در این اجلاس نگاه و برخورد دوگانه دارند به نحوی که از یک سو از تروریست‌ها و متجاوزان به سوریه دفاع و از آنان علیه حاکمیت و دولت این کشور حمایت می‌کنند و از سوی دیگر در این اجلاس، قیافه انسان‌دوستانه و صلح‌طلبانه می‌گیرند که این دوگانگی تردیدهای ما را بیشتر می‌کند.
 
انتهای پیام/

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-آمریکا - دام‌های پهن شده -عربستان -یمن-

تاريخ : چهار شنبه 28 مهر 1395 | 7:46 | نویسنده : مهدی اژدری |
 
یک عضو فراکسیون ولایت مجلس دهم از سازوکار جدید فراکسیون متبوع خود در مجلس خبر داد.

 

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از ساختار جدید فراکسیون ولایت در مجلس خبر داد.

 

وی با بیان اینکه هئیت رئیسه و مجمع عمومی فراکسیون ولایت طی هفته آینده تشکیل جلسه خواهد داد، تاکید کرد: فرآیند ثبت نام جدید از نمایندگان در فراکسیون ولایت تقریبا به اتمام رسیده  و در حال حاضر 130 نماینده برای حضور در این فراکسیون ثبت نام کردند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای لاریجانی در ساختار جدید فراکسیون ولایت حضور خواهد داشت یا خیر گفت: آقای لاریجانی در فرایند جدید فراکسیون ولایت حضور ندارد و هنوز دلیل اینکه چرا آقای لاریجانی در این فراکسیون حضور ندارند را نمی‌دانیم و شاید در آینده وی برای حضور در این فراکسیون ثبت نام کنند.

کوچکی نژاد در ادامه تصریح کرد: قالب جدید فراکسیون ولایت وابسته به کسی نیست و کاملا از بطن نمایندگان اصولگرا تشکیل شده است.

وی در ادامه درباره چرایی حضور نیافتن لاریجانی در این فراکسیون گفت: آقای لاریجانی ممکن است به نوعی بخواهند از دور دو فراکسیون نزدیک به خود را مدیریت کنند؛ یعنی شاید ائتلافی از دو فراکسیون شکل گیرد و وی بخواهد به این فراکسیون‌ها کمک کند و چنین نظری برای ادامه کار فراکسیونی داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه با اشاره به اینکه ما از حضور علی لاریجانی در ساختار جدید  فراکسیون ولایت استقبال می‌کنیم، بیان داشت: آقای لاریجانی همواره تلاش داشتند که فراکسیون‌های مجلس انشقاق پیدا نکند اما دوستان وی با تشکیل یک فراکسیون جدید به این انشقاق دامن زدند و به نوعی بدعهدی کردند.

کوچکی نژاد در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌توان گفت که فراکسیون ولایت در آینده بدون حضور آقای لاریجانی ادامه مسیر خواهد داد، تأکید کرد: معتقدم این اتفاق رخ خواهد داد.

وی در ادامه با بیان اینکه تشکیل فراکسیون سوم در مجلس شفاف سازی خطوط سیاسی پارلمان را ضرورت بخشید، اظهار داشت: با این وجود قطعا فراکسیون ولایت ریاست جدیدی به غیر از لاریجانی در آینده خواهد داشت. 

کوچکی نژاد در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این فراکسیون گزینه‌هایی برای ریاست جدید خود دارد و یا خیر گفت: نیروهای زیادی برای ریاست این فراکسیون وجود دارد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه چه دلایلی باعث شد تا فراکسیون مجددا قالب خود را تغییر دهد، تأکید کرد: باید گفت که یکسری اختلافات از سوی برخی احزاب و گروه‌های سیاسی در زمان انتخابات و در انتخاب افراد وجود داشت که برخی از این موضوعات حتی از قم آغاز شد البته در ابتدای مجلس شاید همه تلاش‌ها بر این بود که دیدگاه‌ها نزدیک بهم باشد اما واقعا ما در ادامه راه دیدیم که بسیاری از نگاه‌ها مثلا در موضوعاتی نظیر برجام، FATF و مبارزه با فساد متفاوت است و نهایتا اختلاف این دیدگاه‌ها ما را به جایی رساند که در زمینه خطوط سیاسی شفاف‌سازی کنیم.

انتهای پیام/


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- فراکسیون-اصولگرایان -

تاريخ : چهار شنبه 28 مهر 1395 | 7:43 | نویسنده : مهدی اژدری |
 
« سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی ، ضرورت یا تشریفات مضاعف»، در گفتگوی ویژه خبری امشب بررسی شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی ، ضرورت یا تشریفات مضاعف»، موضوع گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما بود که محمد دهقان و محمد کاظمی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی به بحث و گفتگو پیرامون آن پرداختند.
 
در ابتدای این بحث محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص علت متوقف شدن بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی ( طرح مبارزه با جرایم اقتصادی) در  مجلس نهم اظهار داشت:  با توجه به اشکالات دولت نسبت به بخشی از این طرح و عدم تفاهم کامل دولت و مجلس در این رابطه، دکتر لاریجانی بررسی این طرح را زمان دیگری موکول کرد که این فرصت در مجلس نهم پیش نیامد.
 
وی در تشریح ضرورت تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: متاسفانه در کشور متولی منحصری که کاری جز مبارزه با مفاسد نداشته باشد نداریم ضمن آنکه معتقدیم فساد به گونه ای در کشور رشد کرده که نیازمند جراحی جدی است که با سازو کارهای موجود نمی توان با آن مبارزه کرد.
 
نهادسازی راه مبارزه با فساد اقتصادی نیست/ طرح مبارزه با جرایم اقتصادی با ماهیت استقلال قوا در تضاد است
 
محمد کاظمی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه در قانون اساسی و قوانین عادی کشور به خوبی بحث مبارزه با فساد اقتصادی ، ارتشاء ، فساد اداری و مسائلی از این قبیل پیش بینی شده و سازمان های متولی در امر مبارزه با فساد و مجازات های مربوطه نیز مشخص شده است، تاکید کرد: نهاد سازی راه مبارزه با مفاسد اقتصادی نیست چراکه مشکل ما در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی مشکلات ساختاری است لذا باید نهادهای مبارزه با فساد را تقویت کرد.
 
وی اضافه کرد: بر اساس این طرح، تداخل در کار  قوا پیش خواهد آمد و این مسئله با ماهیت استقلال قوا در تضاد است.
 
نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه، دیوان محاسبات در هر وزارتخانه و در هر اداره ای ذیحساب دارد که بر مسائل مالی نظارت می کند گفت: تمامی دستگاه ها باید به وظایف خود به خوبی عمل کنند.
 
وی با بیان اینکه، سازمان بازرسی کل کشور باید در راستای کشف فساد مالی اقدام کند افزود: باید در بحث حقوق های نجومی به سمت و سوی پیشگیری سوق پیدا کنیم.
 
کاظمی با تأکید بر ضرورت شفاف عمل کردن دستگاه ها به منظور جلوگیری از بروز فساد اظهار داشت : در مباحث عمرانی  به دلیل گستردگی خانواده دولت کارها بیشتر شده است.
 
وی با بیان اینکه، ساختار اداريمان مریض است ادامه داد: شفاف سازی در قواعد و مقررات اداری نداریم  و از سوی دیگر گردش آزاد اطلاعات در سازمان ها وجود ندارد.
 
تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی با مسولیت قوه قضاییه برخلاف استقلال قوا در قانون اساسی است 
 
نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس  با بیان اینکه، تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی با مسولیت قوه قضاییه برخلاف استقلال قوا در قانون اساسی است خاطرنشان کرد: قوه قضاییه رسیدگی قضایی در پرونده ها را دارد و در بحث کشف جرم نمی تواند مسولیت داشته باشد.
 
پاليزدار در ادامه با اشاره به اینکه، اعضای ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی عالی ترین مقامات سه قوه است اظهار داشت: باید بسترهای به وجود آورنده فساد مشخص شود و از طریق دولت الکترونیک به صورت شفاف عمل کرد.
 
متولی فساد در کشور معلوم نیست 
 
دهقان با اشاره به اینکه، متولی مبارزه با فساد در کشور معلوم نیست گفت: بدون متولی نمی توان با فساد برخورد کرد لذا مبارزه با فساد مستلزم کار مشترک و هماهنگ پلیسی، قضایی و امنیتی است.
 
انتهای پیام/

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-گفتگوی ویژه خبری ، مبارزه با فساد اقتصادی ، مبارزه با فساد ، راهکار مبارزه با فساد اقتصادی-

تاريخ : چهار شنبه 28 مهر 1395 | 7:30 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

سخنگوی کاخ سفید روز چهار شنبه گفت همکاری های امنیتی واشنگتن و ریاض به منزله یک چک سفید نیست.

  به  گزارش  ایرنا  ؛ سخنگوی کاخ سفید روز چهار شنبه بار دیگر حمله هوایی رژیم سعودی به مراسم ختم در شهر صنعا را عمیقا نگران کننده خواند و گفت که همکاری های امنیتی واشنگتن و ریاض به منزله یک چک سفید نبوده و کشورش در حال تجدید نظر در مورد ارسال کمک به این کشور است.

 

جاش ارنست در کنفرانس خبری روز چهارشنبه تایید کرد که واشنگتن موضوع ارسال کمک به عربستان سعودی را تحت بررسی های مجددقرار داده و مدعی شد که کمک های واشنگتن در همکاری های امنیتی با ریاض به کمک های لجستیکی و اطلاعاتی محدود بوده و کشورش هیچ گاه در جریان تهاجم نیروهای سعودی به مردم یمن در هدف گیری ها شرکت نداشته است.

 

وی افزود که آمریکا همواره سعی زیادی کرده است تا در جریان درگیری ها از تلفات نظامی جلوگیری کند و از متحدین خود نیز انتظار دارد که چنین احتیاط هایی را به عمل بیاورند.

 

ارنست به صراحت حمله روز شنبه هواپیماهای سعودی به مجلس ختمی در صنعا را که منجر به مرگ صد ها نفر از غیر نظامیان یمنی شد، موجب نگرانی عمیق واشنگتن توصیف کرد و افزود که واشنگتن در ازای کمک به متحدین خود انتظاراتی از آنان دارد که باید بر آورده شوند.

 

سخنگوی اوباما در نهایت نگرانی های امنیتی ریاض را که به گفته او به دلیل همین نگرانی ها به تهاجم خود علیه مردم یمن ادامه می دهد، قابل توجیه خواند اما بار دیگر تکرار کرد که واشنگتن در قبال این تفاهم و کمک به گردانندگان ریاض از آن ها انتظاراتی دارد که با ید به آنها توجه شود.

 

در همین حال یک قانونگذار امریکا مصرانه از دولت اوباما خواست که همکاری با ائتلاف تحت رهبری عربستان را که در حال حملات هوایی در یمن است به حال تعلیق در آورد و در نامه ای که روز چهارشنبه انتشار یافت، تلفات غیر نظامی ناشی از این حملات را ظاهرا مصداق جنایت های جنگی دانست.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، ' تد لیو ' نماینده دمکرات کالیفرنیا در نامه خود به جان کری نوشت : این ائتلاف بیش از 70 مورد ' حمله هوایی غیر قانونی ' در یمن انجام داده است.

 

لیو هنگامی که در نیروی هوایی بود در کلاس هایی در مورد قوانین جنگ تدریس می کرد، افزود : ظاهرا یا ائتلاف سعودیها به طور قصد به اهداف غیر نظامی حمله می کنند یا قادر به تشخیص این اهداف از اهداف نظامی نیستند. هردوی این موارد جنایات جنگی محسوب می شوند.

 

این نامه وی، فشار بر کاخ سفید را بر سر یمن در پی اعلام روز شنبه دولت اوباما مبنی بر بازنگری در حمایت از ائئلاف تحت رهبری سعودی پس از حمله به یک مراسم ترحیم که 140 کشته بر جای گذاشت، بیشتر کرد.

 

لیو نوشت: فروش تسلیحاتی امریکا به ریاض و حمایت های دیگر از ائتلاف باید تا زمان تکمیل بازنگری امریکا متوقف شود.

 

وی همچنین به یک گزارش رویترز در روز دوشنبه مبنی بر این که امریکا به فروش تسلیحاتی خود به عربستان سعودی با وجود نگرانی برخی از مقامات این کشور در مورد متهم شدن واشنگتن به همدستی در جنایات حنگی ادامه می دهد، استناد کرده است.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- فشار-واشنگتن --عربستان -

تاريخ : پنج شنبه 22 مهر 1395 | 10:31 | نویسنده : مهدی اژدری |
سرویس‌های اطلاعاتی بدلیل مخفی‌کاری ذاتی‌شان،همواره ازموضوعات موردعلاقه بودندوبزرگترین بمب‌های خبری جهان نیزبه افشای عملیات و فعالیت‌های سرویس‌های اطلاعاتی اختصاص داشته است.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای صاحب قدرت در جهان بدلیل مخفی‌کاری ذاتی‌شان، همواره از موضوعات مورد علاقه بودند و بزرگترین بمب‌های خبری جهان نیز به افشای عملیات و فعالیت‌های سرویس‌های اطلاعاتی اختصاص داشته است.
 
MI6
 
سرویس اطلاعات مخفی موسوم (MI6) (Military Intelligence, Section 6) است که در سال 1909 با اجاره دفتر کوچکی در لندن آغاز به کار کرد. البته در واقع اولین مامور اطلاعاتی انگلیس سر "فرانسیس والسینگهام" در دوره الیزابت بود که با شنود و کشف طرح‌­های وی، علیه ملکه دسیسه و فتنه می­‌کرد. با اینکه این سازمان شباهت زیادی به همتای آمریکایی خود دارد، اما بسیار محرمانه­‌تر از آن عمل می­کند. MI6 معاونت خارجه سازمان مرکزی اطلاعات و امنیت انگلیس به شمار می­‌رود. وظیفه این نهاد، جمع­‌آوری، تحلیل، و انتشار اطلاعات برون مرزی است. حیطه قدرت این نهاد مانند همتای آمریکایی خود مشخص نیست. مثلا مسئولیت ضد اطلاعات MI5 با MI6 است. عملیات­‌های جاسوسی بسیاری تابحال از این سازمان صورت گرفته است. 
 
M.I.6؛ پدرخوانده تروریست‌های سوری + تصاویر
 
این سرویس امنیتی، با ورود آمریکا به عرصه جنگ جهانی دوم، نیروهای اطلاعاتی این کشور را تحت آموزش قرار داد. با ظهور هیتلر و به قدرت رسیدن وی، MI6 تمرکز خود را بر اروپا، آمریکای لاتین و بیشتر بخش­‌های آسیا قرار داد. تا دهه 1990 نام رییس سازمان و جزییات عملیاتی آن به هیچ وجه در رسانه‌­ها شنیده و دیده نمی‌­شد و هنوز هم دستیابی جزییات مربوط به آن خیلی محدودتر از جزییات مربوط به MI5 ارائه می­‌شود. البته نباید از سرویس امنیت داخلی انگلیس موسوم به MI5 غافل شویم و یا این دو را با یکدیگر اشتباه بگیریم. با وجود اینکه حیطه وظایف این دو با یکدیگر متفاوت است، اما اشتراکاتی نیز دارند. این دو نهاد در سرتاسر جنگ­‌های جهانی و جنگ سرد، موازی با یکدیگر حرکت می‌­کردند. با اینکه MI5 ظاهرا سیاست فضای باز نسبت به جامعه انگلیس را از دهه 90 آغاز کرده، اما MI6 به دلیل اهمیت اطلاعات و نوع فعالیتش رویکردی کاملا بسته و محرمانه دارد. با اینکه سالیانه بودجه دو میلیارد پوندی این نهاد بطور روشن توسط دولت انگلیس تامین می­‌شود، اما در واقع MI6 به دلیل عملکرد فوق محرمانه‌­اش، در ظاهر هیچگاه وجود ندارد.
 
طبق گزارش روزنامه تلگراف، در رابطه با حمله داعش به عراق، نیروهای امنیتی کردستان عراق سازمان‌های CIA، MI6، و وزارت اطلاعات و امنیت عراق را از حمله قریب الوقوع داعش به عراق با خبر کرده بودند اما این موضوع خیلی جدی گرفته نشده بود.
 
M.I.6؛ پدرخوانده تروریست‌های سوری + تصاویر
 
"روز بهجت" Rooz Bahjat، در مصاحبه خود با این روزنامه، اذعان کرده بود که سرویس‌­های اطلاعاتی انگلیس و عراق را در جریان حمله قریب الوقوع داعش به عراق با جزییات آن قرار داده بود، اما آنها این موضوع را جدی نگرفته بودند. وی معتقد است که دیگر تقریبا تمامی طول مرز مشترک عراق با سوریه و اردن از دست دولت عراق خارج شده و داعش با تمرکز بر مسلمانان متولد شده در خارج از عراق، آنها را جذب می­‌کند. او، این نیروها را 4 هزار نفر خواند؛ که از این تعداد 400 الی 450 نفر آنها انگلیسی هستند. بهجت معتقد است که اتحاد نیروهای بعثی سابق با داعش موجب حمله این گروه به موصل و دیگر شهرها شد.
 
در حالیکه داعش در حال پیشروی در شهرهای عراق است، خبرها حاکی از بازگشت برخی از تروریست‌های انگلیسی تبار این گروه به خاک انگلیس است. هم اکنون دولت انگلیس به شدت نگران ورود 300 تروریست انگلیسی که اخیرا از خاک عراق بازگشته و وارد انگلیس شده­‌اند است و دیوید کامرون –نخست وزیر- از سرویس‌­های امنیتی این کشور خواسته تا پیش از آنکه انگلیس تبدیل به آماج حملات تروریستی شود، چاره­‌ای بیاندیشند.
 
از طرفی تمرکز MI6 برای یافتن هویت 500 تروریست­ انگلیسی که از درگیری‌­های سوریه خود را به لشگر داعش در عراق رسانده­‌اند، در حال حاضر از اولویت‌­های این سازمان است.
 
M.I.6؛ پدرخوانده تروریست‌های سوری + تصاویر
 
MI6 و حذف صدام
 
سیستم امنیت خارجی انگلیس موسوم بهMI6 در سال 2012 افشا کرد که تصمیم حذف صدام، ۱۸ ماه پیش از آغاز جنگ آمریکا و متحدان در سال ۲۰۰۳ گرفته شد و هدف نهایی دست یافتن به مخازن عظیم نفتی بود نه کنترل سلاح کشتار جمعی.
 
گفتنی است که "دیدو مانینگ" - مشاور امنیتی نخست وزیر وقت انگلیس- نیز در آن مقطع زمانی، طی چندین سفر به ایالات متحده هماهنگی لازم با مقامات کاخ سفید برای طراحی حمله به عراق را انجام داد. در همین باره «العرب آنلاین» به تشکیل گروه ویژه‌ای به نام SIS4 توسط MI6 اشاره کرد که برنامه‌های حمله به عراق را طراحی کرده و این موسسه اطلاعاتی، مشاور اصلی مقامات آمریکایی و انگلیسی در حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ بود.
 
همچنین یکی از اعضای تیم انگلیسی اعزامی به آمریکا به «دیلی میل» گفت که تمامی احتمالات حمله القاعده و طالبان به نیروهای انگلیسی و آمریکایی حمله کننده به عراق نیز بررسی شد و به این نتیجه رسیدیم که تنها در صورتی در عراق موفق خواهیم شد که حمله گاز انبری و از یک کشور دیگر آغاز شود و در این صورت صدام به سرعت سقوط خواهد کرد و نفت عراق به آمریکا و انگیس تعلق پیدا خواهد کرد.
 
M.I.6؛ پدرخوانده تروریست‌های سوری + تصاویر
 
طبق گزارش منتشر شده اتحادیه عرب در ژانویه 2012، MI6، CIA، و موساد نقش اصلی را در برنامه­‌ریزی برای نیروهای شورشی تروریست سوریه داشته‌­اند. این سازمان‌های اطلاعاتی و در راس آنها MI6 در ارتباط نزدیک با شورای ملی و ارتش آزاد سوریه بوده‌­اند و شبه نظامیان اخوان المسلمین که از سوی رژیم اسراییل و دولت‌های ترکیه و آمریکا حمیات مالی و نظامی می‌­شوند را به خاک سوریه انتقال داده‌­اند. یکی از مستندات این گزارش، گزارش نوامبر 2013 به قلم "وبستر تارپلی" در موردحوادث سوریه است.
 
از برنامه‌­های MI6 این بوده که تروریست­‌ها باید با تک تیرانداز مردم بیگناه را هدف شلیک قرار دهند تا بدینوسیله بی‌­ثباتی ایجاد گردد. تارپلی، در این گزارش اشاره می­‌کند که این یک جنگ داخلی نیست. بلکه برقراری جوخه‌­های مرگ و رژه­ جولان­دهی تروریست­‌ها است که همانا روش مورد علاقه این سرویس­‌های اطلاعاتی می‌­باشد.
 
نیکلاس دیویس –نویسنده وبلاگ مشهور «جنگ، جنایت است»- معتقد است که MI6 و CIA با افزودن بر تنش میان تروریست­‌ها و حکومت بشار اسد، با غلو و بزرگنمایی قصد متهم ساختن اسد به جنایات بزرگ را دارند. طبق گزارش مامور اعزامی اتحادیه عرب که از 24 دسامبر 2011 تا 8 ژانویه 2012 در سوریه بوده، اتفاقاتی نظیر انفجار خودروها و قطارهای حامل سوخت، بمب‌گذاری در مراکز شهری، مراکز تجاری، پ‌ل­ها، وسایل نقلیه عمومی، و ترور شخصیت­‌ها و مامورین پلیس و تخریب خطوط لوله سوخت، همه از برنامه‌­های از قبل تعیین شده برای سوریه بوده است.
 
M.I.6؛ پدرخوانده تروریست‌های سوری + تصاویر
 
 MI6 و لیبی 
 
ویلیام هیگ –وزیر خارجه کنونی انگلیس- در مصاحبه­‌ای که در 15 نوامبر 2011 صورت گرفت، نقش پررنگ MI6 در ظهور و افول معمر قذافی -دیکتاتور معدوم لیبی- را تایید کرد. پس از سقوط قذافی و به حاکمیت شورای انتقالی، بسیاری از اسناد محرمانه وزارت امنیت لیبی به دست رهبران این شورا افتاد. MI6 در اولین اقدام این شورا را تهدید کرد که در صورت افشا اسناد (که حاوی اطلاعات جامعی از طرحهای ترور و فسادهای مالی توسط این سرویس امنیتی در همکاری با قذافی بود)، خود را به دردسر می‌­اندازد. شورای انتقالی نیز پس از آن هیچگاه در مورد اسناد سخنی نگفت.
 
M.I.6؛ پدرخوانده تروریست‌های سوری + تصاویر
 
گفتنی است که ملاعمر و طالبان، بن لادن و القاعده، ابوبکر البغدادی و داعش، ابومحمد الجولانی و جبهة‌النصره و احمد معاذ‌الخطیب و ارتش‌آزاد ده‌ها گروهک تروریستی دیگر دنیا؛ همه و همه از دستپخت‌های MI6 برای دموکراسی و حقوق بشر جهان است. داعش که اساسا نهادی وابسته به القاعده است از سوی دستگاه امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و با حمایت MI6 انگلیس، موساد اسرائیل، تشکیلات امنیتی استخبارات عربستان سعودی تشکیل شد.

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- لانه‌های زنبور-MI6 -

تاريخ : چهار شنبه 14 مهر 1395 | 7:57 | نویسنده : مهدی اژدری |

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سه میل
  • وب آریاروید
  • وب نگاه چت
  • وب ول فتح