علائم خون دماغ شدن, خون دماغ شدن ناگهانی

مصرف روزانه  ویتامین C و ویتامین K برای جلوگیری از خون‌ریزی بینی توصیه می‌شود

 

خون‌ریزی ممكن است جزیی و یا خیلی شدید باشد. در واقع بعد از خونریزی‌های قاعدگی، خون‌ریزی بینی شایع‌ترین خون‌ریزی در انسان است كه به علت پارگی عروق مخاط بینی اتفاق می‌افتد.

 

دكتر لوئیس لوری- استاد بیماری های گوش و حلق و بینی دانشگاه تگزاس- می‌گوید: «بینی ما شبیه بینی حیوانات، خیس، مرطوب و لغزنده نیست، اما بینی انسان هم روزانه مقدار زیادی ماده مخاطی ترشح می‌كند كه 95 درصد آن را آب تشكیل می‌دهد و باعث مرطوب شدن هوایی می‌شود كه به ریه‌ها می‌فرستیم.

 

با بالا رفتن سن و پیر شدن افراد، از رطوبت بینی كاسته می‌شود و غشاء ظریف داخل بینی خشك و شكننده می‌شود كه با وارد شدن كوچك‌ترین فشاری، سیاهرگ ها و سرخرگ ها پاره شده و موجب بروز خون‌ریزی از بینی می‌شود.»

 

علل خون ریزی بینی

شایع‌ترین علت خونریزی بینی، ضربه (تروما) تلقی می‌شود. ضربه‌های خفیف، نظیر دست كاری بینی با انگشت، سبب از بین رفتن ترشحات طبیعی كه محافظ پوست و عروق هستند، می شود و منجر به خون‌ریزی بینی می‌گردد.

 

افراد با فشار خون بالا نیز مستعد خون‌ریزی بینی هستند. این مشكل در میان افراد مسن و به خصوص زنان یائسه كه موجب جمع و خشك شدن بافت‌های بدن از جمله مخاط بینی می‌شود، رایج‌تر است.

 

دست كاری بینی با انگشت،فشار خون بالا، تحریك غشاء مخاط بینی توسط جسم خارجی، تخلیه شدید بینی به هنگام سرماخوردگی، خشكی مخاط در فصل زمستان، یا تحریك آن زیر آفتاب شدید تابستان، عفونت‌های بینی و پولیپ یا مصرف برخی از داروها از عوامل بروز خون ریزی بینی هستند.

 

بیماران معمولاً از خونریزی هر دو سوراخ بینی شكایت دارند، در حالی كه در حقیقت یك سوراخ بینی خونریزی دارد و مشكلی جدی تلقی نمی‌شود، اما آزاردهنده بوده و ایجاد ترس می‌كند.

 

صرف نظر از اینكه خونریزی در اثر كدام یك از عوامل فوق ایجاد شده است، آنچه در میان همه موارد یكسان می باشد، انجام راه كارهایی جهت جلوگیری از خروج هر چه بیشتر خون از بینی است.

 

راه حل هایی ساده برای بند آوردن خون ریزی بینی

خونسردی خود را حفظ كنید.

اگر هنگام خونریزی به حالت دراز كشیده قرار گرفته و بنا به توصیه ی عامه مردم سرتان را عقب می‌گیرید، باید به شما تذكر دهیم كه ممكن است مقدار زیادی خون وارد حلق شما شده و احساس خفگی در شما ایجاد كند، بنابراین صاف بنشینید.

 

راست و مستقیم بنشینید، سر را به جلو خم كنید تا خون به گلو وارد نشود.

 

با ملایمت هر نوع لخته خون را كه می تواند از بسته شدن رگ ها و قطع خون ریزی جلوگیری كند، از دماغ خارج سازید (با فین كردن ملایم).

 

در حالی كه بالاتنه خود را به جلو خم كرده‌اید، دهان خود را باز نمایید. در این حالت می‌توانید خون را تف كرده و آن را قورت ندهید. سرانجام بالاتنه باید به حالت معمول درآید.

 

اگر برای مدت  5 تا 7 دقیقه بینی را در سمت خونریزی به روی تیغه بینی با انگشت دست بفشارید، بسیاری از خونریزی‌های بینی، مهار می‌شوند. ولی بهتر است مدت 20 دقیقه بینی را با انگشتان دست فشار دهید.

 

بعضی اوقات افراد نمی‌‌دانند كجا را فشار دهند، اما بینی طوری طراحی شده كه انگشتان می‌توانند به راحتی قسمت نرم بینی را از خارج بگیرند.

نوعی درمان سنتی وجود دارد كه برای بند آمدن خون ریزی بینی اثرات مثبتی را به همراه داشته است و آن عبارت است از چكاندن چند قطره آب لیموی تازه در مجرای بینی.

 

توصیه می‌شود كه برای متوقف كردن خون‌ریزی بینی، از فرو كردن پنبه یا دستمال در بینی خودداری كنید. زیرا ممكن است هنگام درآوردن آنها  دچار مشكل شوید و مخاط بینی بیشتر دچار آسیب شود.

 

قرار دادن كیسه یخ بر روی تیغه میانی بینی و حتی پیشانی، می‌تواند در قطع خونریزی تأثیرگذار باشد، زیرا سرما سبب انقباض رگ‌ها شده و لخته سریع‌تر تشكیل می‌شود و بالاخره خونریزی پایان می‌یابد.

 

علاج واقعه قبل از وقوع

نكاتی نیز وجود دارد كه با پرداختن به آنها می‌توان از بروز خون‌ریزی بینی جلوگیری كرد و در واقع علاجی برای واقعه، قبل از وقوع آن است:

 

مخاط بینی را مرطوب كنید. درصد بالایی از خون‌ریزی‌های بینی به دلیل خشكی مخاط بینی رخ می‌دهد كه توصیه اغلب پزشكان، شست و شوی روزانه بینی با سرم فیزیولوژیك یا آب نمك رقیق در صبح و شب است.

 

دوم اینكه از پمادهای نرم كننده مخاط، در صورت افزایش خشكی استفاده كنید و سومین نكته این است كه هوای خانه را همیشه مرطوب نگه دارید، این كار را می‌توانید با استفاده از دستگاه‌‌های مرطوب كننده هوا (بُخور)  انجام دهید.

 

اجسام سنگین را بلند نكنید. گرچه فشار مستقیم روی رگ ها باعث بند آمدن خون می‌شود، اما فشاری كه از داخل رگ ها وارد می‌شود باعث جریان مجدد خون می‌شود، مخصوصاً  اگر سابقه خون‌ریزی دارید، از بلندكردن اشیاء سنگین كه به رگ ها فشار وارد می‌كنند، پرهیز نمایید.

 

ویتامین‌ها را فراموش نكنید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید كه استعداد خون دماغ شدن دارید، به قدر كافی ویتامین C بخورید، زیرا ویتامین C ماده‌ای حیاتی برای تشكیل كلاژن است و به حفظ سلامتی عروق كمك می‌كند.

 

ویتامین K هم یكی از ویتامین‌هایی است كه در انعقاد خون نقش دارد.

مصرف روزانه 60 میلی گرم ویتامین C و 80 میكروگرم ویتامین K برای جلوگیری از خون‌ریزی بینی توصیه می‌شود.

 

مراقب مصرف آسپرین باشید. از آنجایی ‌كه آسپرین از دسته داروهای رقیق كننده خون به شمار می‌آید، ممكن است از بروز لخته و انعقاد خون جلوگیری كرده و در صورت تكرار خون‌ریزی ها، با پزشك خود مشورت كنید.

 

زمان اقدامات فوری

اگر بیش از 20 دقیقه بینی را فشار دادید و خون‌ریزی آن متوقف نشد، بایستی به سرعت به پزشك مراجعه كنید.

اگر احساس كردید كه پس از گرفتن بینی، زمانی كه می‌نشینید یا می‌ایستید، خون به طرف گلو فرو می‌رود، ممكن است علامت آن باشد كه خون دماغ از ته گلو ایجاد شده است (این اتفاق به كرات برای سالمندان می‌افتد). در این صورت اگر اقدام فوری به عمل نیاورید، ممكن است خون بدن را به سرعت از دست بدهید، زیرا در این حالت رگ های بزرگتری كه در پشت بینی واقع شده‌اند، تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

منبع:tebyan.net


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-علل- خون‌ دماغ - درمان -

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:50 | نویسنده : مهدی اژدری |



مضرات نشستن توالت ایرانی,درباره توالت ایرانی

نحوه نشستن روی توالت فرنگی باعث ایجاد و تشدید مشکلات گوارشی می شود

 

براساس یافته های جدید محققان ژاپنی نشستن در حالت 90 درجه روی توالت فرنگی ممکن است که باعث بروز مشکلاتی برای بدن شود. به گفته محققان چمباتمه زدن (وضعیت نشستن روی توالت ایرانی) بهترین وضعیت بدنی برای دفع راحت و تخلیه کامل روده و کلیه ها است.

 

نشستن روی توالت فرنگی

هر روز به تعداد افرادی که از مشکلات گوارشی و یبوست شکایت می کنند افزوده می شود. تغذیه اکثر ما سرشار از قند، نمک و مواد چرب است که بدن برای هضم و دفع آنها دچار مشکل می شود. البته باید بدانید که نوع تغذیه تنها دلیل بروز چنین مشکلاتی نیست.

 

شاید باورتان نشود، اما نحوه نشستن روی توالت فرنگی که امروزه در کشور رواج زیادی دارد نیز  باعث ایجاد و تشدید این مشکلات می شود و البته خطر برخی دیگر از بیماری ها را نیز افزایش می دهد. در این مطلب قصد داریم شما را با تاثیر نحوه نشستن صحیح در توالت فرنگی بر سلامتی مان بیشتر آشنا کنیم.

 

خطا در نحوه نشستن

احتمالا شما هم در سایت ها و شبکه های اجتماعی در خصوص وضعیت نادرست نشستن روی توالت فرنگی، زیاد مطلب دیده و خوانده اید. در واقع به عقیده متخصصان وضعیت نشستن در حالت 90 درجه مناسب فیزیولوژی بدن ما نیست و این شیوه های مدرن می توانند برای بدن مشکل ساز شوند.

 

امروزه خیلی از خانه های قدیمی کوبیده شده و با معماری مدرن ساخته می شوند. به همین دلیل نیز در اکثر خانه ها توالت فرنگی استفاده می شود. خیلی از افراد نیز به دلیل زانودرد و مشکلات دیگر علاقه بیشتری به استفاده از این نوع توالت ها نشان می دهند. اما باید بدانید که این توالت های مدرن منشا بسیاری از مشکلات گوارشی است و مدل آنها باعث می شود که در حین استفاده در وضعیتی بنشینید که برای سلامتی مفید نیست. بر اساس یافته های محققان آلمانی نشستن 90 درجه روی توالت فرنگی در حین دفع مدفوع باعث افزایش خطر بروز بواسیر و یبوست می شود

 

واقعیت این است که نشستن روی توالت فرنگی که مانند نشستن روی صندلی است، یعنی قرار دادن پاها روی زمین و ایجاد زاویه 90 درجه بین باسن و بالاتنه باعث فشار به رکتوم شده و مدفوع به سختی از روده عبور می کند و به بیرون دفع می شود.

 

نشستن با زاویه 90 درجه چه مشکلاتی برای بدن ایجاد می کند؟

براساس یافته های جدید محققان ژاپنی، نشستن در حالت 90 درجه روی توالت فرنگی ممکن است باعث بروز مشکلاتی در بدن شود، از قبیل:

- یبوست های مکرر

- تحریک مکرر رکتوم

- عفونت ادراری

- دردهای موضعی

- مشکلات متعدد زنانگی

- هموروئید یا بواسیر

 

بررسی های محققان میکروبیولوژیست آلمانی نیز این یافته را تایید می کند. بر اساس یافته های آنها نیز نشستن 90 درجه روی توالت فرنگی در حین دفع مدفوع باعث افزایش خطر بروز بواسیر و یبوست می شود.

 

به عقیده این محققان نشستن 90 درجه، به جای تسریع روند دفع، باعث باعث طولانی شدن آن می شود. در واقع در این وضعیت، کانال مقعد که زمینه خروج مدفوع را فراهم می کند به خوبی باز نمی شود. در نتیجه روده به سختی و با سرعت کم تخلیه می شود.

 

مضرات نشستن توالت ایرانی,درباره توالت ایرانی

در روش چمباتمه زدن، مشکل دفع مدفوع کاهش پیدا کرده

 

چمباتمه زدن به جای نشستن

به گفته محققان ژاپنی چمباتمه زدن (وضعیت نشستن روی توالت ایرانی) یا همان وضعیت اسکات در ورزش، بهترین وضعیت بدنی برای دفع راحت و تخلیه کامل روده و کلیه ها است. البته در سال 1964 نیز اعلام شده بود که بهترین وضعیت نشستن روی توالت فرنگی، حالت چمباتمه زدن و جمع کردن ران ها به داخل شکم است.

 

توجه داشته باشید که در روش چمباتمه زدن، مشکل دفع مدفوع کاهش پیدا کرده و روده بزرگ در وضعیت بهتری قرار می گیرد. وضعیت چمباتمه زدن باعث کاهش فشار وارده به پرینه شده و فشار روی رگ های مقعد و رکتوم را کاهش می دهد. این وضعیت همچنین از بروز هموروئید، آپاندیسیت، التهاب روده و دیگر مشکلات مربوط به یبوست پیشگیری می کند. گفته می شود که قرار گرفتن در وضعیت نامناسب (نشستن 90 درجه) در هنگام دفع مدفوع می تواند خطر بروز سکته  مغزی را نیز بالا ببرد. اگر مشکل زانودرد ندارید و می توانید از توالت ایرانی استفاده کنید، باید بدانید که بیشتر به نفع سلامتی تان است.

 

البته اگر از مشکل یبوست رنج می برید، یادتان باشد که علاوه بر اصلاح وضعیت نشستن در توالت لازم است که از موادغذایی حاوی فیبر فراوان مانند میوه ها و سبزیجات استفاده کنید. کاهو و دیگر سبزیجات سبز رنگ و همچنین میوه های خشک مانند آلوخشک و غیره به دفع راحت کمک می کنند. توصیه می کنیم از مصرف عدس و دیگر میوه های خشک مانند برگه زردآلو نیز غافل نشوید.

 

بنابراین اگر مشکل زانودرد و غیره ندارید و می توانید از توالت ایرانی استفاده کنید، باید بدانید که بیشتر به نفع سلامتی تان است. اما اگر به هر دلیلی مجبور هستید از توالت فرنگی استفاده کنید، بهتر است همیشه یک چهارپایه پلاستیکی کوچک زیر پاهایتان قرار دهید و کمی به سمت جلو خم شوید تا بدن تان در زاویه 35 درجه (بین باسن و بالاتنه) قرار بگیرد. در این صورت بدن در وضعیت چمباتمه قرار می گیرد و روده و کلیه ها بدون درد و ناراحتی، کاملا تخلیه می شوند.

منبع:tebyan.net


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-مزیت- توالت- ایرانی-توالت فرنگی-

تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 | 7:48 | نویسنده : مهدی اژدری |

توصيه مي شود كه افراد تا سن ۴۰ سالگي هر پنج سال و بعد از آن هر يك تا سه سال يك بار چكاپ انجام دهند.

 اين چكاپ ها براي خانم ها و آقايان متفاوت است؛ هر چند كه آزمون هاي مشتركي هم وجود دارد. با ما همراه باشيد تا از جزئيات همه اين چكاپ ها با خبر شويد.

 

پیشگیری از بیماریها , چکاپ سالانه

سرطان پروستات يكي از سرطان هاي شايع ميان تمام مردان دنياست

 

فقط آقايان بخوانند

چكاپ هاي مردانه

به طور كلي آقايان كمتر از خانم ها به سلامت شان اهميت مي دهند و معمولاً زماني به پزشك مراجعه مي كنند كه تحمل درد برايشان غير ممكن است.

متاسفانه گاهي اين سهل انگاري برايشان گران تمام مي شود چرا كه تاخير در مراجعه به پزشك، ممكن است بيماري را به مراحل پيشرفته و خطرناك برساند. بنابراين انجام چكاپ هاي سلامت به پيشگيري و تشخيص زود هنگام و درمان مناسب بيماري احتمالي منجر خواهد شد.

 

براساس آمار سرطان معده در مردان ايراني مانند ديگر نقاط دنيا رتبه اول را به خود اختصاص داده و پس از آن سرطان هاي پروستات، مثانه، سرطان هاي روده بزرگ و راست روده، سرطان خون، ريه، مري و سرطان هاي دستگاه اعصاب مركزي به ترتيب سرطان هاي شايع مردان در كشور محسوب مي شوند كه البته با چكاپ هاي به موقع مي توان درمان اميدواركننده اي را دنبال كرد.

 

آزمون سرطان معده

سرطان معده در افرادي كه وضعيت اقتصادي مناسبي ندارند و مقدار مصرف پروتئين در برنامه غذايي شان كم است، شايع تر است اما ابتلا به اين بيماري مي تواند ناشي از تغذيه غير اصولي و حتي ژنتيكي باشد.

 

متاسفانه به دليل اينكه تومور در معده فضاي رشد دارد و فرد متوجه آن نمي شود، اين نوع سرطان بسيار دير تشخيص داده مي شود؛ يعني زماني كه متاسفانه كار از كار گذشته است. به همين خاطر ميزان زنده ماندن بيش از ۵ سال از زمان تشخيص سرطان حدود ۱۵ درصد است.

 

بنابراين همه آقايان با بروز كوچكترين علائمي مثل كاهش اشتها، كاهش وزن، درد معده، سوءهاضمه، احساس پري معده حتي پس از خوردن مقادير كم غذا، تهوع و استفراغ و مدفوع سياه بايد به پزشك مراجعه كنند تا به كمك آندوسكوپي و ام آر آي از وضعيت سلامت سيستم گوارش شان با خبر شوند.

 

آزمون سرطان پروستات

سرطان پروستات يكي از سرطان هاي شايع ميان تمام مردان دنياست كه مانند خيلي از سرطان هاي ديگر علت شناخته شده اي براي آن وجود ندارد اما اختلال در عوامل هورموني مرداني و آنتي ژن ها، رژيم غذايي نامناسب، عوامل محيطي مانند زندگي در شهرهاي بزرگ صنعتي، عوامل ژنتيكي و سابقه خانوادگي مي تواند احتمال ابتلا به سرطان پروستات را افزايش دهد.

 

بنابراين آقايان بايد از سنين ۴۵ تا ۵۰ سالگي سالي يك بار چكاپ شوند. در اين آزمايش با معاينه انگشتي مي توان بزرگي غير سرطاني پروستات را تشخيص داد و در صورت مشكوك بودن و بروز علائمي مثل درد مداوم قسمت پايين كمر، سوزش و تكرر ادرار، جاي شدن ضعيف و بي اختيار ادرار، ناتواني در ادرار كردن، جريان منقطع و ضعيف ادرار، وجود خون در ادرار، خروج مايع مني همراه با درد و آزمون PSA يا همان آنتي ژن اختصاصي پروستات سرطان پروستات رديابي خواهد شد.

 

توجه كنيد:

افرادي كه پدر يا عموي آنها به سرطان پروستات مبتلا بوده اند، چهار برابر بيشتر از سايرين در معرض خطر ابتلا به اين بيماري قرار دارند و بعد از ۴۰ سالگي بايد سالي يك بار براي چكاپ به ارولوژيست مراجعه كنند.

 

آزمون سرطان مثانه

سرطان مثانه يكي از علت هاي شايع مرگ و مير در دنيا محسوب مي شود كه شيوع آن در آقايان بيشتر از خانم هاست.

به طور كلي هر مردي كه سيگاري است يا قبلاً سيگار مي كشيده (سيگاري ها ۲ تا ۴ برابر بيشتر از سايرين در معرض خطر ابتلا به سرطان مثانه قرار دارند) و يا سابقه قرار گرفتن در معرض مواد شيميايي مورد استفاده در صنايع رنگ، چرم و لاستيك را دارد، بايد پس از ۵۰ سالگي، به طور دوره اي، آزمون ادرار بدهد تا وجود يا عدم وجود خون در ادرار (يكي از مهمترين علائم سرطان مثانه) او مشخص شود.

 

همچنين يكي از كليدهاي تشخيصي در اين نوع سرطان، تغيير رنگ ادرار (قهوه اي مايل به قرمز) است. به همين دليل مردان بالاي ۴۰ سال هر روز بايد رنگ ادرار خود را كنترل و در صورت تغيير رنگ ماندگار ادرار به ارولوژيست مراجعه كنند. در شرايط عادي اين سرطان علامت ديگري ندارد، مگر اينكه تومور تا نزديكي كليه ها پيشروي كند و موجب درد در پهلوها شود.

 

آزمون سرطان روده بزرگ و راست روده

متخصصان مي گويند سرطان روده بزرگ در بيشتر موارد از پوليپ هاي روده بزرگ منشا مي گيرد و اگر پوليپ ها به زودي شناسايي و برداشته شوند، از ايجاد سرطان روده بزرگ جلوگيري مي شود. براي تشخيص زودرس پوليپ ها و سرطان روده بزرگ، ممكن است آزمايش مخفي خون لازم باشد. اين يك آزمايش شيميايي است كه مقادير اندك خون در مدفوع را شناسايي مي كند.

 

همچنين سيگموئيدوسكوپي قابل انعطاف و كولونوسكوپي نيز ممكن است براي تشخيص اين بيماري انجام شود. بنابراين همه آقايان بايد در ۵۰ سالگي آزمايش خون مخفي به طور سالانه و سيگموئيدوسكوپي هر ۵ سال يك بار انجام دهند. يك روش ديگر هم انجام كولونوسكوپي در ۵۰ سالگي و سپس انجام آن هر ۱۰ سال يك بار است.

 

آزمون سرطان ريه

مصرف سيگار چهارمين دليل مرگ در ميان مردان و عامل ۸۰ تا ۹۰ درصد موارد سرطان ريه است و افزايش ميزان خلطه سينه، خس خس كردن سينه، سرفه هاي طولاني مدت، مشاهده خون در خلط سينه، خستگي مفرط و از دست دادن اشتها مي تواند نشانه بروز سرطان ريه باشد.

پس اگر سيگاري هستيد بايد در مصرف آن تجديدنظر كرده، با بروز اين علائم به پزشك مراجعه كنيد.

 

اگر هم قصد ترك سيگار را نداريد بعد از ۴۰ سالگي و سالي يك بار به وسيله يك متخصص ريه معاينه شويد زيرا روش هاي تشخيص اين بيماري بايد مرحله به مرحله انجام شود ولي متاسفانه در مرحله اي كه سلول ها دچار تكثير هستند، نمي توان آن را تشخيص داد اما بررسي خلط از نظر سلول هاي سرطاني، عكس سينه، سي تي اسكن و در صورت نياز برونكوسكوپي از مهمترين روش هاي تشخيص سرطان ريه است.

 

پیشگیری از بیماریها , چکاپ سالانه

پاپ اسمير بهترين روش براي شناسايي عوارض پيش سرطاني گردن رحم است

 

فقط خانم ها بخوانند

الفباي چكاپ هاي زنانه

خانم ها در سنين مختلف مستعد ابتلا به برخي از بيماري ها هستند. اين در حالي است كه با انجام برخي آزمون ها و چكاپ هاي دوره اي مي توان از بروز اين مشكلات پيشگيري كرد و يا با تشخيص زود هنگام آنها نسبت به درمان به موقع اقدام كرد. در ادامه با مهمترين چكاپ هاي زنانه آشنا خواهيد شد.

 

ماموگرافي

گرچه گاهي آقايان نيز به سرطان سينه مبتلا مي شوند اما تعداد آقايان مبتلا به اين بيماري تقريباً يك صدم خانم هاست.

در بعضي از خانم ها عوامل مستعد كننده اي وجود دارد كه احتمال ابتلا به اين بيماري را افزايش مي دهد و از بين آنها مي توان به وجود سابقه سرطان سينه در بستگان مخصوصاً بستگان درجه اول فرد (مادر، خواهر، دختر)، كم تحركي و چاقي پس از سن يائسگي، مصرف چربي به مقدار زياد، افزايش سن، سابقه سرطان سينه و عود مجدد بيماري، يائسگي ديررس (بعد از ۵۵ سالگي)، بچه دار نشدن يا حتي تولد اولين فرزند بعد از سن ۳۰ سالگي اشاره كرد.

 

خانم ها نبايد منتظر اين علائم باشند بلكه از سن ۲۵ سالگي بايد سالي يك بار توسط پزشك معاينه شوند و از ۳۵ سالگي به بعد، با توصيه پزشك در پنج سال اول يك ماموگرافي و سپس هر دو سال يك بار ماموگرافي داشته باشند.

به طور معمول بين ۴۰ تا ۵۰ سالگي بايد هر دو سال يك بار و از سن ۵۰ تا ۷۰ سالگي بايد به صورت سالانه ماموگرافي سينه انجام شود اما خانم هايي كه عوامل مستعد كننده مانند سابقه فاميلي و سرطان سينه در سنين پايين در آنها وجود داشته باشد بايد ماموگرافي را تحت نظر پزشك از سنين پايين تري شروع كنند.

همچنين مراجعه به پزشك ربطي به اينكه خانم متاهل يا مجرد است ندارد و گاهي توده ها در خانم هاي مجرد هم ديده مي شود.

 

پاپ اسمير

پاپ اسمير (PAP SMEAR) آزمايش نمونه هاي سلولي برداشته شده از قسمت گردن رحم در خانم هاست. اين آزمون بهترين روش براي شناسايي عوارض پيش سرطاني و مخفي تومورهاي كوچكي است كه به سرطان گردن رحم منتهي مي شوند.

 

اين در حالي است كه اگر سرطان گردن رحم زود شناسايي شود، مي توان آن را درمان كرد. به طور كلي همه خانم هايي كه ازدواج كرده اند بايد سالي يك بار براي آزمون پاپ اسمير به متخصص زنان مراجعه كنند اما انجام اين آزمون براي دختران مجرد ضرورتي ندارد.

خانم هايي كه سه سال مداوم نتيجه آزمايش شان منفي باشد مي توانند با نظر پزشك شان آن را هر سه سال يك بار انجام دهند اما افرادي كه به زگيل و عفونت مبتلا شده اند بيش از بقيه مستعد ابتلا به سرطان دهانه رحم هستند و بايد با فاصله زماني كمتري آزمون پاپ اسمير انجام بدهند.

 

در اين بين بهترين زمان انجام اين آزمون بعد از اتمام قاعدگي يعني حدود روز ۱۲ يا ۱۳ سيكل قاعدگي است كه ضخامت مخاط دهانه رحم بيشتر و سلول هاي بيشتري در پاپ اسمير قابل برداشت است.

بنابراين قبل از انجام آزمون با پزشك خود مشورت كنيد تا از شرايط آن مطلع شويد؛ به عنوان مثال بايد بدانيد تا ۴۸ ساعت قبل از آزمايش پاپ اسمير نمي توانيد رابطه زناشويي داشته باشيد.

 

آزمون سنجش تراكم استخوان

به گفته متخصصان، ذخيره شدن كلسيم در استخوان قبل از تولد آغاز مي شود و تا سن ۳۰ سالگي ادامه دارد؛ به طوري كه توده استخوان هر فرد معمولاً در ۳۰ تا ۳۵ سالگي به بيشترين ميزان خود مي رسد و پس از اين سن كاهش توده استخواني به صورت يك روند طبيعي آغاز مي شود و معمولاً ۳۰ درصد خانم هايي كه به سن ۷۵ سالگي مي رسند دچار شكستگي ناشي از پوكي استخوان مي شوند.

 

به كمك آزمون سنجش تراكم استخوان يا دانسيتومتري استخوان مي توان سفتي و سختي و درجه محكم بودن استخوان هاي بدن را تعيين كرده و براي انجام آن راه هاي متفاوتي وجود دارد ولي رايج ترين روش آن استفاده از روش DEXA است كه از اشعه ايكس براي سنجش تراكم استخوان استفاده مي كند و براي همه خانم ها از سن ۶۰ سال و براي آقايان از سن ۷۰ سالگي جهت تشخيص زود هنگام و درمان به موقع پوكي استخوان و جلوگيري از پيشرفت آن توصيه مي شود.

 

براي افرادي كه سابقه شكستگي و يا سابقه خانوادگي پوكي استخوان دارند، اين آزمون بايد از سن ۴۰ تا ۴۵ سالگي انجام شود؛ به عنوان مثال ۷۰ درصد پوكي استخوان ها ژنتيكي است و فردي كه يك نفر از بستگان درجه اولش دچار شكستگي شده يا پوكي استخوان دارد، بايد هر سال آزمون سنجش استخوان انجام دهد.

 

آقايان و خانم ها بخوانند

اين چكاپ ها را جدي بگيريد

علاوه بر چكاپ هاي زنانه و مردانه، آزمايش هايي هم وجود دارد كه هم خانم ها و هم آقايان بايد به آنها توجه كنند و با انجام آنها به صورت دوره اي از وضعيت سلامت شان با خبر شوند. اين چكاپ ها عبارتند از:

 

آزمون فشار خون بالا

فشارخون براساس ميزان خوني كه قلب شما پمپ مي كند و مقاومتي كه شريان هاي شما در برابر آن نشان مي دهند، اندازه گيري مي شود.

در اين بين هر چه قلب شما بخواهد خون بيشتري پمپ كند و شريان هاي شما هم تنگ تر باشند، قلب براي پمپ كردن همان ميزان خون بايد كار بيشتري انجام دهد و هر چه بالا بودن فشارخون ديرتر تشخيص داده شود، خطر حمله قلبي، سكته مغزي، نارسايي قلبي و آسيب هاي كليوي هم افزايش مي يابد. به طور كلي فشارخون يك فرد بالغ و سالم در صورتي به عنوان «فشارخون بالا» تخمين زده مي شود كه فشارخون ماكزيمم بالاي ۱۴۰ و فشارخون مينيمم بالاي ۹۰ ميليمتر جيوه باشد.

 

اگر فشار ماكزيمم بين ۱۳۰ تا ۱۴۰ و يا فشارخون مينيمم بين ۸۵ تا ۹۰ ميليمتر جيوه باشد، فشارخون، «مرزي» تلقي مي شود.

بنابراين خانم ها و آقايان سالم بعد از ۴۰ سالگي بايد هر دو سال يك بار و آنهايي كه فشارخون حد مرزي دارند بايد هر ۳ تا ۶ ماه يك بار فشارخون شان را اندازه بگيرند.

 

آزمون چربي خون

بالا بودن كلسترول بد (LDL) و تري گليسيريد (TG) و پايين بودن كلسترول خوب (HDL) خطر ايجاد تصلب شرايين و بروز سكته را افزايش مي دهد. به همين دليل افراد بالاي ۳۰ سال، اگر كلسترول LDL آنها كمتر از ۱۳۰ باشد، هر ۵ سال يك بار و اگر كلسترول LDL شان بين ۱۳۰ تا ۱۶۰ (در حد مرزي) باشد، بايد هر يك تا سه سال يك بار آزمايش چربي خون انجام دهند اما در صورتي كه فرد، مبتلا به مشكلات قلبي عروقي باشد و از الگوي غذايي ناسالم و پرچربي پيروي كند، اين آزمايش هر شش ماه يك بار بايد تكرار شود.

 

آزمون سرطان پوست

براي تشخيص سرطان هاي پوستي، معاينه كامل پوست بدن لازم است. جامعه سرطان آمريكا توصيه مي كند بين سنين ۲۰ تا ۴۰ سالگي هر ۳ سال يك بار و پس از ۴۰ سالگي هر سال بايد معاينه پوست انجام شود تا با بررسي وضعيت سلامت پوست و در صورت بروز مشكل، بيماري در مراحل اوليه تشخيص داده شود و بلافاصله فرد تحت درمان قرار بگيرد.

 

آزمون قند خون ناشتا

براساس آمار ۸ تا ۱۹ درصد جمعيت ۲۵ تا ۶۵ ساله كشور ديابتي هستند و اين در حالي است كه با آزمايش قند خون ناشتا مي توان در مراحل اوليه، ديابت نوع ۲ را تشخيص داد و با كنترل بيماري از عوارض چشمي، كليوي، قلبي عروقي و... پيشگيري كرد. آزمايش تشخيص زودرس ديابت نوع دو شامل اندازه گيري قند خون پس از هشت ساعت ناشتايي است. ميزان طبيعي اين آزمايش، كمتر از ۱۱۰ ميلي گرم در دسي ليتر است و ميزان قند خون طبيعي دو ساعت پس از صرف غذا نيز كمتر از ۱۴۰ است.

 

اگر عدد به دست آمده بيشتر از اين مقادير باشد، فرد در آستانه ابتلا به بيماري ديابت قرار دارد و بايد تحت نظر يك متخصص غدد قرار بگيرد.

از طرفي همه افراد سالم بالاي ۴۵ سال بدون سابقه خانوادگي ديابت لازم است كه هر شش ماه يك بار قند خون شان را اندازه گيري كنند و آنهايي كه در معرض خطر بيشتر ابتلا به ديابت هستند، مثلاً افراد داراي اضافه وزن يا افرادي با سابقه ژنتيكي بعد از ۲۵ سالگي بايد هر سه ماه يك بار به آزمايشگاه مراجعه كنند و با يك آزمايش خون ساده چكاپ شوند.

 

 آزمون بيماري هاي چشمي

معاينه چشم يكي از چكاپ هايي است كه هم خانم ها و هم آقايان بايد به آن توجه كنند. هنگام معاينه چشم، چشم پزشك بينايي و حركات چشم شما را بررسي مي كند و هدف از اين معاينه تعيين قدرت بينايي و در صورت نياز تجويز عينك است.

در عين حال مشخص مي شود كه آيا شما در معرض خطر بيماري هايي مثل گلوكوم، آب مرواريد و دژنراسيون ماكولا قرار داريد يا خير.

به همين دليل تا ۵۰ سالگي هر سه سال يك بار و بعد از ۵۰ سالگي به صورت سالانه بايد براي معاينه چشم به چشم پزشك مراجعه كنيد.

 

معاينه هاي دوره اي ضروري

بعد از سن ۴۵ تا ۵۰ سالگي انجام اين چكاپ ها براي خانم ها و آقايان ضروري است:

ـ چكاپ كلي براي بررسي سلامت بدن به كمك آزمايش خون يا همان CBC به منظور تشخيص برخي از بيماري ها مثل كم خوني، انواع سرطان و... به صورت سالانه

ـ آزمايش مدفوع به منظور تشخيص زود هنگام سرطان هاي گوارشي مثل معده به صورت سالانه

ـ آزمون ورزش و بررسي سلامت قلب و عروق هر ۲ سال يك بار و بعد از ۶۰ سالگي به صورت سالانه

ـ مراجعه به دندانپزشك و بررسي سلامت دندان ها و لثه به صورت سالانه و يا هر ۲ سال يك بار

منبع:parsine.com


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- چكاپ - زنانه- مردانه-

تاريخ : یک شنبه 9 آبان 1395 | 11:25 | نویسنده : مهدی اژدری |

از دست دادن مو در واقع یک فرایند طبیعی است‎

 

آیا از ریزش موی ناخواسته رنج می‌برید؟ در حالیکه تعداد زیادی از کالاها ادعا می‌کنند که بهترین درمان موثر برای ریزش مو هستند، اما طبیعت، در این مورد، بسیار قدرتمندتر عمل می‌کند.

 

درمان ریزش مو با آب پیاز 

آیا از ریزش موی ناخواسته رنج می‌برید؟ هیچکس واقعا نمی‌خواهد موهایش را از دست بدهد، اما این، یک مشکل ناخواسته است که بسیاری از افراد مجبورند با آن روبرو شوند (هم مردان و هم زنان). از دست دادن مو در واقع یک فرایند طبیعی است، اکثر مردم بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز از دست میدهند، و هیچوقت هم متوجه این اتفاق نمی‌شوند.

 

با اینحال ریزش مو باعث استرس بسیاری از افراد می‌شود، چون ممکن است آنها در وهله‌ی اول، موی زیادی برای از دست دادن نداشته باشند. کمپشت شدن مو باعث حس نا امنی زیادی می‌شود و می‌تواند اعتماد بنفس را کاهش دهد.

 

در حالیکه تعداد زیادی از کالاها ادعا می‌کنند که بهترین درمان موثر برای ریزش مو هستند، اما طبیعت، در این مورد، بسیار قدرتمندتر عمل می‌کند. چیزی در طبیعیت وجود دارد که نتایج بی نظیری ارائه می‌دهد: آب پیاز! بله، درست خواندید. آب پیاز، یک درمان طبیعی قدرتمند است که رشد مو را افزایش می‌دهد و می‌تواند باعث شود موهایتان بهترین ظاهرشان را داشته باشند.

  

آیا آب پیاز واقعا می‌تواند به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک کند؟ 

پاسخ مثبت است. آب پیاز واقعا می‌تواند به رشد مو کمک کند. مطالعات علمی بسیاری روی ریزش مو، رشد مو و درمان‌های طبیعی که برای هر دو مفید هستند انجام شده است. در بسیاری از مطالعات مختلف، مشخص شده که آب پیاز در جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد موی جدید، کاملا موثر است. گفته می‌شود که آب پیاز از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می‌کند و برای سایر مشکلات مو مانند شوره‌ی سر، عفونت‌های قارچی و عفونت‌های مخمری نیز مفید است.

  

آب پیاز چگونه عمل می‌کند؟ 

شاید این مانند یک راه غیر محتمل برای افزایش رشد مو بنظر برسد، اما بارها و بارها نشان داده آنقدر موثر است که بسیاری از مردم، در مورد قدرت آن قسم می‌خورند. مقدار فراوان گوگرد موجود در پیاز است که با کمک به افزایش گردش خون به پوست سر، این روش را اینقدر موثر می‌سازد. همچنین گوگرد، تولید کلاژن که برای تولید موی جدید ضروری است را نیز افزایش می‌دهد. موها در فولیکول‌ها تولید می‌شوند و هنگامیکه خون و کلاژن بیشتری به این فولیکول‌ها راه بیابند، آنها مواد مغذی، و تحریکی که برای رشد موهای جدید نیاز دارند را دریافت می‌کنند.

 

در بعضی مواقع، پوست سر از طریق باکتری‌ها آلوده می‌شود. این مسئله ممکن است به سرعت به ریزش مو منجر شود، اما می‌تواند بدون استفاده از آنتی بیوتیک‌ها به شیوه‌ای بسیار مطمئن تر درمان شود. همان محتوای گوگردی که به افزایش گردش خون کمک می‌کند، دارای خواص ضد باکتریایی هم هستند که از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها روی پوست سر جلوگیری می‌کند. جلوگیری از رشد بیشتر این عفونت‌ها به جلوگیری از هرگونه ریزش موی اضافی کمک خواهد کرد.

 

پیاز به استحکام مو نیز می‌افزاید و این مسئله به جلوگیری از شکستگی و نازک شدن موها کمک می‌کند. این استحکام، همان چیزی است که برای افزایش رشد موی جدید و جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر، نیاز است.

 

برای بهره مندی از مزایایی که پیازها برای افزایش رشد مو ارائه می‌دهند، شما باید آب چند عدد پیاز را بگیرید و آن را روی تمام پوست سرتان بمالید. اجازه ندهید بوی تند آن شما را بترساند، این روش بسیار موثر است. آب پیاز باید حداقل بمدت ۳۰ دقیقه روی پوست سرتان بماند. اگر می‌توانید بوی آن را تحمل کنید، بگذارید مدت بیشتری روی سرتان بماند. بعد از شستن آن باید موهایتان را شامپو بزنید. برای دیدن نتایج، این کار را حداقل ۳ بار در هفته و برای حداقل ۲ ماه انجام دهید. شما نتایج مثبت آن را خواهید دید، بنابراین این روال را رها نکنید.

  

گرفتن آب پیاز برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو 

گرفتن آب پیاز برای استفاده به عنوان یک تونیک مو آسان است. اگر یک آبمیوه گیر ندارید، می‌توانید از یک مخلوط کن، غذا ساز یا رنده برای گرفتن حداکثر آب پیاز ممکن، استفاده کنید. شما برای این کار به چند عدد پیاز نیاز خواهید داشت و باید مقدار آن را با توجه به حجم موهایتان تنظیم کنید.

  

4 راه آسان برای استفاده از آب پیاز برای رشد مو 

امتحان کردن هر یک از درمان‌های خانگی زیر برای ریزش مو و افزایش رشد مو مفید خواهد بود. نکته مهم این است که یک روش را انتخاب کرده و برای چند ماه به آن عمل کنید. شما بدون شک نتایج مثبتی خواهید دید، اما باید صبور باشید. هر یک از روش‌های زیر را که برایتان جذاب‌تر است انتخاب کنید، تا در مسیر افزایش رشد موها و سلامت کلی موهایتان قرار بگیرید.

  

آبکشی موها با آب پیاز 

این روش واقعا ساده است، و فقط به ۵ پیاز قطعه قطعه شده که بمدت ۱۵ دقیقه در یک لیتر آب درحال جوش، جوشانده شده نیاز دارد. اجازه دهید خنک شود، آن را صاف کنید و پس از شامپو کردن، موهایتان را با آن آبکشی نمایید. بوی آن ممکن است باقی بماند، اما باید در یک یا دو روز، پس از آنکه دوباره شسته شد، از بین برود.

  

آب پیاز و عرق نیشکر برای درمان ریزش مو 

نه، این برای نوشیدن نیست… این دستور برای گذاشتن روی موهای شما تهیه شده است. یک پیاز متوسط باید خرد شده و برای تمام شب در یک لیوان عرق نیشکر قرار بگیرد. بعد از حداقل ۱۲ ساعت، این مخلوط را صاف کرده و پیاز خرد شده را دور بیندازید. می‌توانید آن را روی پوست سر ماساژ دهید و سپس بشویید، یا می‌توانید پس از شامپو کردن، موهایتان را با آن آبکشی نمایید.

  

آب پیاز و عسل 

این متد آسان به دو روش عمل می‌کند. می‌توانید آن را بصورت خوراکی مصرف کنید، یا می‌توانید آن را روی پوست سرتان بمالید. هر دو روش موثرند، و هر دو نتایج قابل توجهی ارائه می‌دهند. یک چهارم فنجان آب پیاز و ۱ قاشق غذاخوری عسل باید با هم مخلوط شوند. پس از آن، انتخاب با شماست. می‌توانید آن را سر بکشید یا بمدت ۱۵ دقیقه روی پوست سرتان ماساژ دهید. این کار را هر روز انجام دهید تا خیلی سریع، نتایج مثبت آن را ببینید.

  

فقط کافی است پیاز بیشتری بخورید 

تقریبا اینگونه بنظر می‌رسد که پیازها، فقط برای افزایش رشد مو و یک پوست سر سالم ساخته شده اند! خوردن پیاز بیشتر و اضافه کردن آنها به رژیم غذایی‌تان باعث می‌شود متوجه تفاوت زیادی در سلامت موهایتان شوید. این، مانند روش‌های دیگر عمل نمی‌کند، اما با اینحال خواهید دید که چقدر به موهایتان کمک می‌کند که بهترین ظاهرشان را داشته باشند.

  

منبع : fitnessmagazin.ir


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- بهترین درمان -ریزش مو -

تاريخ : جمعه 7 آبان 1395 | 22:14 | نویسنده : مهدی اژدری |

 درمان ریزش مو

ریزش مو اغلب قابل درمان است‎

 

هیچ انسانی دوست ندارد تا با ریزش موی سر مواجه باشد، اما این شرایط برای میلیون ها نفر در سراسر جهان رخ می دهد. ریزش مو اغلب قابل درمان است و در بسیاری موارد تنها با دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم که سرشار از ویتامین هایی مشخص برای مقابله با ریزش مو است می توان این کار را انجام داد.

 

آشنایی با انواع مختلف ویتامین ها و مواد معدنی که به آنها نیاز دارید و تصمیم گیری درباره این که به مقدار بیشتر یا کمتر از کدام یک نیاز دارید، ایده خوبی است.

 

هیچ انسانی دوست ندارد تا با ریزش موی سر مواجه باشد، اما این شرایط برای میلیون ها نفر در سراسر جهان رخ می دهد. ریزش مو اغلب قابل درمان است و در بسیاری موارد تنها با دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم که سرشار از ویتامین هایی مشخص برای مقابله با ریزش مو است می توان این کار را انجام داد.

 

به نقل از "پروگرسیو هلث"، حصول اطمینان از این که مواد غذای مناسب برای سلامت کلی خود را مصرف می کنیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آن چه مصرف می کنیم نقش چشمگیری در سلامت موهای ما ایفا می کند.

 

هم مردان و هم زنان نیازمند دریافت مقادیر زیادی از ویتامین ها و مواد مغذی از رژیم غذایی خود برای جلوگیری از ریزش مو هستند و این مواد در بسیاری از مواد غذایی و مکمل های غذایی یافت می شوند.

 

بسیاری از مردم جهان درباره ویتامین ها و مواد معدنی موثر در کاهش ریزش مو و نقشی که در سلامت کلی ما ایفا می کنند اطلاعات چندانی ندارند و یا اصلا با آنها آشنا نیستند. بر همین اساس، آشنایی با انواع مختلف ویتامین ها و مواد معدنی که به آنها نیاز دارید و تصمیم گیری درباره این که به مقدار بیشتر یا کمتر از کدام یک نیاز دارید، ایده خوبی است.

 

در ادامه قصد داریم با برخی از ویتامین ها و مواد معدنی که در ریزش مو موثر هستند، بیشتر آشنا شویم.

 

 

منبع: عصر ایران


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- پایان-ریزش مو -

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 22 مهر 1395 | 10:49 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

رفع تیرگی واژن خانم ها وز ناحیه تناسلی زنان با روشهای طبیعی امکان پذیر است. بسیاری از خانم ها به مرور زمان واژن و کشاله رانشان تیره می شود و نمیدانند باید برای سفید شدن یا روشن تر شدن ان چه کنند. در این پست از سایت زیگیل ، به ۱۰ راه برای رفع تیرگی واژن خانم ها اشاره میکنیم.


برخی روشها برای رفع تیرگی واژن زن ها
۱-پوست پرتقال : برای رفع تیرگی واژن خانم ها مقداری پوست پرتقال خشک شده را جمع کنید. سپس انها را آسیاب کنید. کمی آب لیمو به آن اضافه کنید تا خمیری حاصل شود. این خمیر را به واژن و نقاط سیاه ان بمالید.

درمان تیرگی کشاله ران پا,رفع تیرگی کشاله ران,رفع تیرگی کشاله ی ران

   برای رفع تیرگی واژن خانم ها مقداری پوست پرتقال خشک شده استفاده کنید

 
۲-بادام : برای رفع تیرگی واژن خانم ها چند بادام را در طول شب درآب گرم بخیسانید. سپس آن را حسابی آسیاب کرده و با مقداری شیر مخلوط کنید این خمیر را تا دو هفته هر شب به واژنتان بمالید.

درمان تیرگی کشاله ران پا,رفع تیرگی کشاله ران,رفع تیرگی کشاله ی ران

برای رفع تیرگی واژن خانم ها چند بادام از مخلوط بادام و شیر استفاده کنید

 

۳-برگ نعناع :برای درمان تیرگی واژن مقداری برگ‌ نعناع را خرد کنید. سپس این برگها را با یک کرم پوست بدون رایحه مخلوط کنید و بر روی نواحی تیره‌ی پوستتان بمالید. 

درمان تیرگی کشاله ران پا,رفع تیرگی کشاله ران,رفع تیرگی کشاله ی ران

    برای درمان تیرگی واژن مقداری برگ‌ نعناع را با کرم مخلوط کنید و به پوستتان بمالید

   
۴-آب لیمو تنها یا همراه با عسل یا شیر خشک یا روغن بادام : آبلیمو را با عسل یا شیر یا شیر خشک یا روغن بادام ترکیب کنید و به واژن و کشاله رانتان بمالید . مراقب باشید داخل  واژن نرود . 

درمان تیرگی کشاله ران پا,رفع تیرگی کشاله ران,رفع تیرگی کشاله ی ران      مخلوط آبلیمو  و عسل برای رفع تیرگی واژن مفید است

 
۵- با ماست و پرتقال : برای درمان تیرگی واژن زن ها ،  ماست و پرتقال پوست کنده را با مقدار کمی پودر جو دوسر ترکیب کرده و خمیر حاصل را  به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی مکان مورد نظر قرار دهید .۱۰ راه سفید شدن تیرگی زیر بغل و کشاله ران چیست ؟

درمان تیرگی کشاله ران پا,رفع تیرگی کشاله ران,رفع تیرگی کشاله ی ران  برای درمان تیرگی واژن زن ها ،مخلوط ماست و پرتقال مفید است

 
۶-ماسک ماست و آبلیمو : مقداری ماست و چند قطره آبلیمو را مخلوط کرده و به محل بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ملایم شست و شو دهید .

درمان تیرگی کشاله ران پا,رفع تیرگی کشاله ران,رفع تیرگی کشاله ی ران مخلوط ماست و چند قطره آبلیمو  برای درمان تیرگی واژن مفید است

  
۷-ماسک لیمو و زردچوبه : آبلیمو و زردچوبه  را با هم ترکیب کنید تا خمیری بدست اید . این خمیر را حدود  ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود بمالید .  

درمان تیرگی کشاله ران پا,رفع تیرگی کشاله ران,رفع تیرگی کشاله ی ران برای درمان تیرگی واژن از ماسک لیمو و زردچوبه استفاده کنید

 

 ۸-ماست و آرد نخودچی : برای رفع تیرگی واژن و اطراف ان ماست، آرد نخودچی، زردچوبه، و شیر را با هم مخلوط کرده و آنرا روی نواحی تیره‌ قرار دهید .  

درمان تیرگی کشاله ران پا,رفع تیرگی کشاله ران,رفع تیرگی کشاله ی ران مخلوط آرد نخودچی، زردچوبه، و شیر یرای درمان تیرگی واژن مفید است

 

 ۹-جوش شیرین : جوش شیرین را با چند قطره آب لیمو ترکیب کنید و روی مکان مورد نظر بمالید. این کار هم تیرگی پوست ناحیه تناسی را درمان میکند و هم عفونت واژن را از بین میبرد .   درمان تیرگی کشاله ران پا,رفع تیرگی کشاله ران,رفع تیرگی کشاله ی ران  جوش شیرین را با چند قطره آب لیمو ترکیب کنید و برای درمان تیرگی واژن استفاده کنید

 

۱۰-آب گوجه فرنگی : یکی از راه های رفع تیرگی واژن اینست که  آب گوجه را با بلغور جو دو سر مخلوط کنید و روی مکان مورد نظر بمالید. همچنین میتوانید گوجه‌ی رنده شده را با آب لیمو مخلوط کنید و از ان برای روشن شدن واژن و اطراف ان استفاده کنید.

  درمان تیرگی کشاله ران پا,رفع تیرگی کشاله ران,رفع تیرگی کشاله ی ران

یکی از راه های رفع تیرگی واژن اینست که  آب گوجه را با بلغور جو دو سر مخلوط کنید و استفاده کنید

 

 منبع: zigil.ir


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-روش های طبیعی-رفع تیرگی- واژن -خانم ها-

تاريخ : پنج شنبه 22 مهر 1395 | 10:43 | نویسنده : مهدی اژدری |

 عفونت گوش میانی,آنتی بیوتیک برای عفونت گوش,عفونت گوش در کودکان

فصل زمستان یکی از زمینه‌های ابتلا به عفونت گوش است

  

اگر نوزادتان بی‌قرار است و مدام دست‌هایش را به گوشش می‌برد و یا کودکتان با گریه به شما می‌گوید که گوشش خیلی درد می‌کند، یاد درمان‌های خانگی نیفتید و او را یکراست پیش دکتر برید چون ممکن است «عفونت گوش میانی» شنوایی کودکتان را تحت تأثیر قرار دهد. بنابر‌این ما در گفتگو با دکتر رادان، متخصص کودکان و نوزادان، از او درباره عفونت‌های گوش پرسیدیم.

دکتر رادان، با اشاره به اینکه اوج ابتلا به عفونت‌هاى گوش میانى(OM)، در دوسال اول زندگى است، می‌گوید:« جالب است بدانید بیشتر از ٨٠ درصد بچه ها حداقل یك‌بار تا سه سالگى به عفونت گوش میانى مبتلا می‌شوند. عفونت‌هاى گوش میانى(OM) شایع‌ترین علت كم شدن شنوایى كودكان است به‌طوری که ممکن است شنوایی کودک حتى تا سطح50 دِسی‌بِل (db) کاهش پیدا کند.
 
پس از 2‌سالگى احتمال ابتلا به این بیماری كم می‌شود اما دوباره در سنین قبل از مدرسه احتمال بروز آن افزایش پیدا می‌کند. به ویژه دركودكانى كه دچار ضعف یا اختلال در سیستم ایمنى هستند و یا لوله‌ی استاش گوش‌شان ازنظر ساختمانى مشكل دارد.»

عفونت گوش میانی درپسر بچه‌ها شایع‌تر است. بر همین اساس دکتر رادان درباره عوامل بروز عفونت گوش می‌گوید:« این بیماری در کودکانی که در خانواده‌هاى پر‌جمعیت بزرگ می‌شوند و سطح بهداشت پایینی دارند و بچه‌هایى كه تغذیه خوبى ندارند بیشتر دیده می‌شود. یکی دیگر از عوامل زمینه‌ای مهم در بروز عفونت گوش کودکان، دود سیگار است و هر چه بچه‌ها بیشتر در معرض دود سیگار باشند، به همان اندازه احتمال ابتلا به عفونت‌های گوش در آنها افزایش می‌یابد.

عفونت گوش میانی,آنتی بیوتیک برای عفونت گوش,عفونت گوش در کودکان

عفونت گوش میانی درپسر بچه‌ها شایع‌تر است

  
فصل زمستان هم یکی دیگر از زمینه‌های ابتلا به عفونت گوش است چون عفونت‌هاى ویروسى در این فصل بیشتر اتفاق می‌افتند ممکن است ابتلا به عفونت گوش هم بیشتر شود. در بچه‌هایى كه مبتلا به سندروم‌هایی مانند شكاف كام یا سندروم دان هستند، عفونت گوش بیشتر مشاهده می‌شود.»

علائم ابتلا به عفونت گوش در کودکان زیر 1 سال، با بی‌قراری و تغییرات در خواب و خوراک‌شان قابل تشخیص است و آنها مدام به طرف گوش خود دست می‌برند. اما کودکان بزرگ‌تر از درد گوش‌شان شکایت می‌‌کنند و آن را به پدر و مادر‌هایشان می‌گویند.

با استفاده از روش‌های بسیار ساده‌ای می‌توان از عفونت گوش در کودکان جلوگیری کرد. به همین دلیل دکتر رادان درباره پیشگیری و درمان آن توضیح می‌دهد:« تماس نداشتن با افرادی که بیماری‌های تنفسی دارند، دورى از دود سیگار، تغذیه با شیر مادر و تزریق واكسن مناسب بر علیه میكروب‌هاى شایعی که باعث عفونت گوش شده‌اند در پیشگیری از بروز این بیماری بسیار موثر هستند. درمان‌هاى خانگى مانند گرم كردن یا سرد كردن ناحیه‌ی گوش توصیه نمی‌شود و همین که والدین به موقع کودک‌شان را برای معاینه پیش پزشک ببرند و او را درمان کنند، از كم‌شنوایى او جلوگیرى می‌کنند.»

 

منبع:ninisite.com


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-عفونت -گوش میانی-کودکان-

تاريخ : دو شنبه 19 مهر 1395 | 7:57 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

درمان سرطان معده, علائم سرطان معده چیست

مصرف غذاهای چرب، آماده و فرآوری شده از عوامل ابتلا به سرطان معده است

 

سرطان معده یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر دنیاست؛ بنابراین آگاهی از علایم اولیه آن نقش بسزایی در درمان ایفا می کند.

سرطان معده زمانی آغاز می شود که سلول های کنترل نشده در پوشش داخلی معده ایجاد و شروع به رشد و تکثیر می کنند. سلول های سرطانی معمولا به مرور رشد می کنند و تبدیل به تومور می شوند؛ بنابراین آگاهی از علائم بیماری، مهمترین گزینه در درمان موفقیت آمیز است.

 

علایم اولیه بیماری سرطان معده عبارتند از:

- سوء هاضمه

- احساس نفخ پس از غذا خوردن

- سوزش معده

- تهوع خفیف

- کاهش اشتها

این علایم به تنهایی دلیل سرطان نیستند؛ ولی در صورت استمرار، مراجعه به پزشک الزامیست.

 

علایم پیشرفته بیماری سرطان معده عبارتند از :

- دل درد

- وجود خون در مدفوع

- استفراغ

- کاهش وزن

- مشکل در بلع

- زرد شدن رنگ پوست یا چشم

- تورم در ناحیه معده

- یبوست یا اسهال

- ضعف و احساس خستگی

 

سرطان معده از چه عواملی ناشی می شود

با وجود پیشرفت علم هنوز دلیل قطعی سرطان معده مشخص نیست. ولی تحقیقات نشان می دهد عواملی مانند ایجاد زخم در معده از طریق باکتری هلیکوباکتر پیلوری، التهاب روده، کم خونی طولانی مدت و پولیپ معده احتمال سرطان را چندین برابر افزایش می دهند.

 

برخی از مهمترین عوامل خطر سرطان معده عبارتند از :

- سیگار

- اضافه وزن یا چاقی

- مصرف غذاهای چرب، آماده، فرآوری شده، نمک سودشده، دودی وگوشت قرمز

- جراحی برای زخم معده

- گروه خونی A

- عفونت ویروسی اپشتین بار (نوعی ویروس که با برخی از بیماری ها در ارتباط است)

- ژن های خاص

- کار در معادن زغال سنگ، صنایع فلزی، چوب و لاستیک

- قرار گرفتن در معرض آزبست (پنبه نسوز)

 

روش های تشخیص بیماری

تشخیص بیماری با استفاده از آزمایش خون، آندوسکوپی، تصویربرداری با استفاده از اشعه ایکس، تست گوارش، سی تی اسکن و نمونه برداری صورت می گیرد.

 

درمان

معمولا در مرحله اول بخشی از معده و بافت های مجاور آلوده به سلول های سرطانی برداشته می شود و در صورت پیشرفت بیماری تمام معده خارج می شود. شیمی درمانی، رادیو تراپی و ترکیب این دو که کمورادیوتراپی نام دارد، مراحل بعدی درمان هستند.

 

چگونه می توان احتمال ابتلا به سرطان معده را کاهش داد

- همانطور که گفته شد عفونت هلیکوباکتر پیلوری یکی از مهترین دلایل سرطان معده است؛ بنابراین درمان زخم با آنتی بیوتیک ضروری است.

- تغذیه سالم: مصرف غذاهای چرب، آماده، فرآوری شده، نمک سودشده، دودی وگوشت قرمز را کاهش دهید و در عوض به میوه، سبزیجات و غذاهای پرفیبر روی آورید. 

- سیگار نکشید

- وزن خود را کاهش دهید

- پس از مشورت با پزشک به صورت روزانه آسپرین مصرف کنید

 

منبع:salamatnews.com


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-علائم -نشانه - سرطان معده-

تاريخ : دو شنبه 19 مهر 1395 | 7:53 | نویسنده : مهدی اژدری |

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سه میل
  • وب آریاروید
  • وب نگاه چت
  • وب ول فتح