اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خواستار رعایت نظام منع گسترش سلاح هسته ای در سطح جهانی شد و گفت: استفاده از جنگ افزار اتمی پایان بخش تمدن بشری خواهد بود.

به گزارش ایرنا، پوتین در جمع خبرنگاران، قدرت نمایی هسته ای را غیرقابل قبول خواند و گفت که چنین رویکردی آخرین گزینه ممکن است که می توان انجام داد.

 

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه به نقل از وی نوشت: قدرت نمایی هسته ای زیان بار است و آن را نمی پذیرم، اما باید به واقعیت ها ها توجه کرد که سلاح اتمی عامل بازدارنده و تامین کننده صلح و امنیت در جهان شده است.

 

وی در همین حال هشدار داد که نباید سلاح هسته ای را به عنوان عامل استفاده در جنگ های احتمالی در نظر گرفت، زیرا به معنای پایان موجودیت تمدن بشری خواهد بود.

 

پوتین همچنین بر اهمیت رعایت نظام عدم گسترش سلاح هسته ای و تسلیحات حمل آن در سطح جهانی تاکید کرد.

 

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه برخورد مسئولانه قدرت های هسته ای بسیار ضروری است، گفت که مسکو به چنین رفتاری صرف نظر از هر گونه اختلاف نظر یا مشاجره ای پایبند خواهد بود.

 

پوتین یاداوری کرد زمانی که آمریکا از قرارداد کاهش تسلیحات پدافند موشکی با روسیه خارج شد، مسکو تکامل سلاح های ضربتی راهبردی خود را پیگیری کرد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه به نقل از وی نوشت: قدرت نمایی هسته ای زیان بار است و آن را نمی پذیرم، اما باید به واقعیت ها ها توجه کرد که سلاح اتمی عامل بازدارنده و تامین کننده صلح و امنیت در جهان شده است.

 

وی در همین حال هشدار داد که نباید سلاح هسته ای را به عنوان عامل استفاده در جنگ های احتمالی در نظر گرفت، زیرا به معنای پایان موجودیت تمدن بشری خواهد بود.

 

پوتین همچنین بر اهمیت رعایت نظام عدم گسترش سلاح هسته ای و تسلیحات حمل آن در سطح جهانی تاکید کرد.

 

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه برخورد مسئولانه قدرت های هسته ای بسیار ضروری است، گفت که مسکو به چنین رفتاری صرف نظر از هر گونه اختلاف نظر یا مشاجره ای پایبند خواهد بود.

 

پوتین یاداوری کرد زمانی که آمریکا از قرارداد کاهش تسلیحات پدافند موشکی با روسیه خارج شد، مسکو تکامل سلاح های ضربتی راهبردی خود را پیگیری کرد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- پوتین- شلیک- سلاح اتمی- پایان جهان -

تاريخ : جمعه 7 آبان 1395 | 22:3 | نویسنده : مهدی اژدری |

  

تهران قدیم,محله ثروتمندان قدیم تهران, نام خیایان های قدیم تهران

در بین محلات پنجگانه تهران قدمت چال میدان (چال حصار) قدیمی تر از بقیه است

 

محله های ثروتمندان در تهران قدیم
تهران قدیم از چهار محله تشکیل شده بود به نام‌های سنگلج، اودلاجان (عودلاجان)، بازار و چاله‌میدان. در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار چندین محله تازه در تهران ساخته شد به نام‌های ارگ، چاله حصار، خانی آباد، جوادیه، قنات‌آباد، پاچنار، پامنار، یافت‌آباد، گار ماشین، گود زنبورک‌خانه، صابون‌پزخانه، گود عرب‌ها و دروازه قزوین. محله‌های دیگر شهر تهران بزرگ؛ ری یا شاه عبدالعظیم، شمیران یا تجریش، تهران‌پارس، تهران نو، نارمک، کَن و فرحزاد، طرشت و حسن‌آباد، بریانک یا هفت چنار می‌باشد.


هنوز بسیاری از آن محلات با همان اسم و رسم قدیم وجود دارند. محله دولت که به دلیل نزدیکی با کاخ‌های سلطنتی به این نام خوانده می‌شد، خیابان‌های لاله‌زار، خیابان شاه‌آباد، خیابان اسلامبول، خیابان علاء‌الدوله (فردوسی) خیابان لختی (سعدی) خیابان واگن‌خانه (خیابان اکباتان) عین الدوله، دوشان‌تپه (ژاله)، نظامیه (بهارستان) و دروازه شمیران را شامل بود.


محله عودلاجان (اودلاجان) تشکیل می‌شد از خیابان جلیل‌آباد (خیام) کاخ گلستان تا ناصریه (ناصر خسرو) و حدود مسجد شاه و شمال بوذرجمهری شرقی و پامنار و جنوب خیابان چراغ برق (امیر کبیر) و میدان توپخانه، که محله کلیمیان و زرتشتیان مقیم تهران بود.


محله سنگلج که بخش اعظم و عمده آن را امروزه پارک شهر تشکیل می‌دهد، در گذشته یکی از مراکز مهم سیاسی بود و با اینکه در حال حاضر تقریباً از بین رفته ولی هنوز اشتهار تاریخی خود را از دست نداده.


چاله حصار یکی دیگر از محلات جنوب تهران بود که چون آن را خاکبرداری و خاکش را به مصرف حصار کشی تهران رسانده بودند، مقدار زیادی چاله گود مانند داشت، بعدها برای تخلیه زباله‌های شهر از آنجا استفاده می‌کردند.


چاله میدان نیز که قبلاً در دوره صفویه خاک آن را به مصرف حصارکشی تهران رسانده بودند، وضعی تقریباً مشابه چاله حصار داشت و محل تخلیه زباله تهران به حساب می‌آمد، این محله محدود به جنوب بازار چهل تن و امامزاده سید اسماعیل و میدان مال فروش‌ها، میدان امین السلطان، گمرک، خانی آباد، دروازه غار و پاقاپوق (اعدام) بود.


در بین محلات پنجگانه تهران قدمت چال میدان (چال حصار) قدیمی تر از بقیه است. بافت قدیم شهر تهران تا زمان حکومت پهلوی اول به شکل قدیم خود – البته با تغییراتی جزیی – باقی مانده بود. با تخریب حصار شهر تهران و دروازه های آن، تغییرات عمده ای در تمام شهر به وجود آمد. به رغم تداوم دگرگونی‌ها در زمان پهلوی دوم، هسته قدیمی شهر تهران همچنان مرکزیت خود را تا به امروز حفظ کرده است.


*محله دولت
این محله حد فاصل خیابان های لاله زار، فردوسی، سعدی، اکباتان، ایران، 17 شهریور، بهارستان و دروازه شمیران را در بر می‌گرفت. محله ای که دیرتر از بقیه محلات به تهران اضافه شد و مردم همیشه به آن به چشم یک محله حاشیه ای و بی اعتبار نگاه می کردند. البته تا وقتی که در زمان ناصرالدین شاه لاله زار رونق گرفت و تبدیل به خیابان فرهنگ و هنر تهران شد.

 

*میدان‌ها
در تهران عهد قاجار پنج میدان توپخانه، بهارستان، ارگ، پاقاپق و مشق ساخته شد. بعد از آن 12 میدان دیگر در تهران بنا شد. طراحان میدان‌های جدید ابتدا مهندسان چک و فرانسه و سپس آلمانی و دانمارکی بودند. بعدها 150 میدان کوچک و بزرگ به مرور به این مجموعه اضافه شد. از 50 میدان احداث شده در سال های اخیر، آفریقا (آرژانتین) و بسیج، بزرگ ترین آنها هستند.


*محله پولدارهای تهران
شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در قدیم محله ثروتمندان تهران کدام نقطه از مناطق 22 گانه امروزی تهران به شمار می رفت.
در نقشه های بجا مانده از روزگار قاجار- برزین ۱۲۵۸- چهار محله عودلاجان، چاله میدان، بازار و سنگلج قید شده است. بعدها محله های ارک و دولت به آن چهار محله اضافه شدند و وجه تمایز این دو محله جدید، آن بود که اربابان قدرت و زورمداران روزگار در این دو محله در میان باغ‌های وسیع زندگی می کردند و هرگز تراکم جمعیت محله هایی چون سنگلج، چاله میدان و بازار را نداشتند. در این محله ها، از کوچه های تنگ، باریک و دراز خبری نبود و سکنی گزینی افراد سرشناسی همچون میرزا یوسف مستوفی الممالک و تصرف اراضی وسیع در قسمت شمالی تهران آن روزگار محله هایی چون بهجت آباد، یوسف آباد و حسن آباد شکل گرفتند.

 

تهران قدیم,محله ثروتمندان قدیم تهران, نام خیایان های قدیم تهران

 محله عودلاجان، چاله میدان، بازار و سنگلج از محله های ثروتمندان در تهران قدیم بوده است

 

گفته می شود که رضاشاه دراین محله بزرگ شده بود و اصرار داشت که برای از بین بردن سوابق خود، محل را تخریب کند. سابقه تاریخی سنگلج به سال۱۲۵۰ ه. ق، است که برای استفاده منطقه مسکونی طراحی شد و ساخت آن بر عهده محمد تقی خان بوده است.
امروزه در خیابان بهشت معماری قدیمی و جدید به چشم میخورد، اما خیابان بیش تر به مرکز اداره های دولتی تبدیل شده است. سنگلج در عصر خود یکی از بزرگ ترین و آبادترین و پرجمعیت ترین محلات تهران بود که تکیه های آن شهرت بسیاری داشت. تکیه مشهور قورخانه کهنه از جمله آن ها است که در حال حاضر به خیابان قورخانه تبدیل شده و در آن اتصالات لوله و پیراهن و کت و شلوار به فروش می رسد.


از تکیه های سنگلج چندین گذرگاه و خیابان انشعاب پیدا می کرد که خیابان شاهپور (وحدت اسلامی)؛ واقع در غرب سنگلج، یکی از آنها است. گذرهای معروف آن نیز گذر تقی خان در شمال و گذر شریف الدوله در ضلع جنوبی است که به در خونگاه می رسید.


محله سنگلج در روزگار گذشته، دارای یک یا چند کدخدا بود، مثل: حاج میرزا زکیخان که متصدی تدارکات و هزینه چراغانی و تنظیم امور دسته های عزاداری و حرکت آن ها در روز عاشورا در چاله حصار بود. از اشخاص صاحب نام دیگر مانند آیت الله سید محمد طباطبایی و آیت الله سید عبدالله بهبهانی را، که از روحانیان صدر مشروطیت و طراز اول دارالخلافه ناصری بود، می توان نام برد. از مشخصه های امروز این محله میتوان به تالار نمایش سنگلج اشاره کرد که در دهه ۱۳۴۰، ساخته شده است.


دو گذر معروف این محله گذر تقی خان و گذر شریف الدوله بود که به درخونگاه منتهی می شد. چندین حمام بزرگ با خزینه ها و چال حوضهای عظیم در سنگلج وجود داشت. در نقشه های بجا مانده از روزگار قاجار چهار محله عودلاجان، چاله میدان، بازار و سنگلج از محله های ثروتمندان در تهران قدیم قید شده است.


* وجه تسمیه نام قدیمی محلات شمال تهران
اقدسیه: نام قبلی اقدسیه (تا قبل از 1290) قمری حصارملا بوده است. ناصرالدین شاه زمین های آنجا را به باغ تبدیل و برای یکی از همسران خود به نام امینه اقدس (اقدس الدوله) کاخی ساخت و به همین دلیل این منطقه به اقدسیه معروف شد.


آجودانیه: آجودانیه در شرق نیاوران قرار دارد و تا اقدسیه ادامه پیدا می کند. آجودانیه متعلق به رضاخان اقبال السلطنه وزیر قورخانه، ناصرالدین شاه بود، او ابتدا آجودان مخصوص شاه بوده است.

 

درکه: اگرچه هنوز دلیل اصلی نامگذاری این محل مشخص نیست اما برخی آنرا مرتبط به نوعی کفش برای حرکت در برف که در این منطقه استفاده می شده و به زبان اصلی «درگ» نامیده می شده است دانسته اند.

 

فرمانیه: در گذشته املاک زمین های این منطقه متعلق به کامران میرزا، نایب السلطنه بوده است و بعد از مرگ وی به عبدالحسین میرزا فرمانفرما فروخته شد.

 

جماران: زمین های جماران متعلق به سید محمدباقر جمارانی از روحانیون معروف در زمان ناصرالدین شاه بوده است. برخی از اهالی معتقدند که در کوه های این محله از قدیم مار فراوان بوده و مارگیران برای گرفتن مار به این ده می آمدند و دلیل نام گذاری این منطقه نیز همین بوده است و عده ای هم معتقدند که جمروکمر به معنی سنگ بزرگ است و چون از این مکان سنگ های بزرگ به دست می آمده است، آن را جماران، یعنی محل به دست آمدن جمر نامیده اند.

دزاشیب: (در نزدیکی تجریش) روایت شده است که قلعه بزرگی در این منطقه به نام «شیب» وجود داشته است و در گذشته نیز به این منطقه دزآشوب و درج سفلی در لهجه محلی ددرشو می گفتند. احتمالا دلیل نامگذاری این محل کشف سکه ها و اشیاء قیمتی در این محل بوده است. در گذشته این منطقه ییلاق کارکنان روسیه بوده است.


قلهک: کلمه قلهک از دو کلمه «قله» و «ک» تشکیل شده است که قلعه معرب کلمه کله، مخفف کلات به معنای قلعه است. عقیده اهالی بر این است که به دلیل اهمیت آبادی قلهک که سه راه گذرگاه های لشگرک، ونک و شمیران بوده است، به آن (قله-هک) گفته شده است.

 

کامرانیه: زمین های این منطقه ابتدا به میرزا سعیدخان، وزیرامورخارجه ناصرالدین شاه تعلق داشت و سپس کامران میرزاپسر بزرگ ناصرالدین شاه، با خرید زمین های حصار بوعلی، جماران و نیاوران اهالی منطقه را مجبور به ترک زمین ها کرد و سپس آن جا را کامرانیه نامید.

فرحزاد: این منطقه به دلیل آب و هوای فرح انگیزش به همین نام معروف شده است.

منبع : tebyan.net


موضوعات مرتبط: گردشگری
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- محله- ثروتمندان -تهران قدیم -

تاريخ : دو شنبه 3 آبان 1395 | 22:13 | نویسنده : مهدی اژدری |

  

ویژگی های دوران نوجوانی

در دوران نوجوانی نیاز به ارتباط والدین و فرزندان بیشتر به چشم می آید و ضروری تر است‎

 

در دوران نوجوانی نیاز به ارتباط والدین و فرزندان بیشتر به چشم می آید و ضروری تر است. معمولا در این دوران در ظاهر نوجوان از والدین دور می شود و به سوی دوستان هم سن و سال سوق داده می شود.همچنین گاهی رفتارهای نسنجیده و پرخاشگرانه ای را از خود بروز می دهند و اینجاست که والدین از خود می پرسند «کجای کار را اشتباه کرده ایم؟»

 

ارتباط تبادل نظر کلامی با نوجوانان به نظر سهل و ساده می رسد، اما متاسفانه گاه همه کوششی که والدین برای این ارتباط به کار می برند، منحصر به پند و اندرزدادن آنان و انتظار ژس العمل های مطلوب است. حقیقت این است هیچ گونه تضمینی وجود ندارد که نوجوانان همیشه به حرف های ما با دقت گوش دهند. حتی می توان گفت هیچ تضمینی وجود ندارد که نوجوانمان همیشه حرف ما را بشنود. وادار کردن آنان به این که به حرف های ما گوش دهند، مستلزم همان اندازه مهارت است که ما به عنوان بزرگسال در گوش دادن آنچه آنان برای گفتن دارند، به کار بریم.

 

به جای پرچانگی، عمل کنید 

بیشتر والدین سعی در صحبت کردن، تشویق کردن، توضیح دادن و نزدیک شدن به آنها دارند، اما روان شناسی به والدین این چنین نصیحت می کند که «به جای پرچانگی، عمل کنید.»

پیام های والدین به فرزندان باید کوتاه، مشخص و مستقیم باشد. از زمان های کوتاه برای صحبت کردن با نوجوانتان استفاده کنید، از آنها پرسش هایی که پاسخ یک کلمه نداشته باشد، بپرسید. مثلا بپرسید «امروز در مدرسه چه کرده اید؟» آنان را تشویق به صحبت کردن کنید. بعضی از نوجوانان کم حرف ترند و حوصله صحبت ندارند. سعی کنید آنها را نیز به سر شوق آورید تا حرف بزنند. مطمئن باشید اگر مهارت های موثر کلامی را با نوجوانتان بدانید، والدینی موثر و موفق به حساب می آیید.

 

جر و بحث را حذف کنید

در این دوران بهتر است والدین درباره موضوعات بحث نکنند، زیرا جر و بحث اختلاف و نزاع میان فرزندان و والدین را تشدید می کند، البته به این معنا نیست که نوجوانمان را آزاد بگذاریم و اجازه دهیم هر کاری که می خواهد انجام دهد. در واقع این مساله که تا چه اندازه استقلال طلبی در دوران نوجوانی می تواند سبب درگیری و نزاع شود، به میزان نافرمانی و سرکشی فرزندان بستگی ندارد بلکه به عملکرد والدین و چگونگی اداره کردن این حس و آزادی طلبی از سوی والدین وابسته است.

 

پدر و مادری که دائم فرزند خود را کنترل می کنند و اجازه رشد حس استقلال و آزادی را در او نمی دهند، در واقع نوجوانی پرخاشگر و عصبانی را پرورش می دهند. یکی از بهترین راه های موثر برای جلوگیری یا کاهش جنگ و جدل در خانواده این است که برای نوجوانمان روشن کنیم چه انتظاراتی از آنان داریم. والدین باید خواسته های خود را برای فرزندشان مطرح و او را با ساختارها و قوانین منسجم خود آشنا کنند.

 

شوخی و خنده را فراموش نکنید 

شوخی و خنده سبب سلامت روحی  روانی و در واقع باعث مهار ناامیدی، استرس و عصبانیت می شود. شوخی و بذله گویی همچنین باعث سلامت جسمانی شده، آرامش را افزایش داده و استرس و فشار روحی را کاهش می دهد.

 

پژوهش ها نشان داده است افراد خشن، عصبی  و غیرشوخ بیشتر از دیگران در معرض بیماری های جسمانی هستند و از زندگی خود نیز لذت کمتری می برند. البته توجه به این نکته نیز ضروری است خندیدن در مورد یک جوک، داستان  یا حتی اشتباهات خودمان تجربه ای مفید و سلامت بخش است، اما شوخی هایی که سبب شرمندگی، مسخره کردن و خجالت دادن کسی شود، نه تنها خنده دار نیست بلکه مضر و مخرب نیز است.شوخی باید حال و هوای خوبی را به لحاظ روحی روانی در افراد ایجاد کند، نه این که سبب ناراحتی شان شود.

 

همنشین جذابی باشید 

باید دانست که نوجوانان حوصله ساعت ها حرف و حدیث را با طول و تفصیل و مخلفات اضافه را ندارند، بنابراین از ابتدا کاری کنید که حرف زدن با شما برای او جذاب باشد. رسیدن به این مرحله هم زیاد سخت نیست؛ کافی است به جای یک خط در میان پیام اخلاقی دادن، فقط مثل یک دوست در کنارش باشید.

 

هنگام گفتگو با یک نوجوان، خلاصه حرف بزنید و اجازه بدهید در کنار شما احساس امنیت داشته باشد؛ یعنی اطمینان داشته باشید بابت اشتباهاتش سرزنش یا تنبیه سختی نخواهد شد، ضمن اینکه اگر دوست دارید بین صحبت هایتان در موردی به او آگاهی بدهید فقط در مورد خوبی ها و بدی های هر عادت و رفتاری حرف بزنید و نتیجه گیری را به عهده خودش بگذارید. نکته مهم آن است که هر چه می توانید مثبت تر صحبت کنید.

 

ویژگی های دوران نوجوانی

مسئولیت انجام تکالیف درسی نوجوان را به خود او واگذار کنید‎

 

راهبردهای عملی رفتار با نوجوان

- به نوجوان فرصت بدهید تا خودش به تنهایی مهارت های تازه ای را فرا بگیرد. برای ابراز شخصیت نوجوانان به آن ها مسئولیت هایی در حد توانایی شان واگذار کنید، با سپردن مسئولیت های جزئی، نوجوانان را برای زندگی اجتماعی و قبول مسئولیت های بزرگ آماده کنید. به آن ها اجازه بدهید نظرات و عقایدشان را بیان کنند و هر کجا لازم است دست به انتخاب بزنند.

 

- آن ها را با نتایج طبیعی و منطقی اعمالشان مواجه سازید؛ این روش مسئولیت رفتار نوجوان را به عهده خودش می گذارد و به او فرصت می دهد از حوادث اجتماعی و طبیعی درس بگیرد.

 

- مسئولیت انجام تکالیف درسی نوجوان را به خود او واگذار کنید. حق انتخاب نوجوان را در انتخاب های مختلف محفوظ نگه دارید تا خودش انتخاب کند و مسئولیت انتخاب های مختلف را برعهده بگیرد.

 

- نوجوان را در شرایطی قرار دهید که بتواند تصمیم بگیرد. او را از نگرش های دیگران آگاه سازید زیرا انتخاب های وی از نیازها، حقوق و مسئولیت های دیگران متاثر است. برای افزایش مسئولیت پذیری، باید بازخورد مناسب را درباره اثربخش بودن پاسخ های مناسب به او بدهید.

 

- انتظارات خود را از فرزندتان مشخص و آن ها را به شیوه ای بیان کنید که نوجوان به خوبی درک کند. پیامدهای ناشی از رعایت نکردن محدودیت ها را به نوجوانان بیان کنید.

 

- به هنگام ناتمام ماندن کارهای نوجوانان از سرزنش کردن آن ها پرهیز کنید. از تصمیم گیری به جای او، خودداری کنید.

 

- اعطای پاداش، وقتی که بخشی از کارش را با موفقیت انجام داد را فراموش نکنید. به عهد و وعده ای که به نوجوان می دهید وفا کنید.

 

- به شیوه صحیح و منطقی به او محبت کنید. بین فرزندان خود تبعیض روا مدارید و بین آن ها به عدالت رفتار کنید. در عمل و گفتار الگوی مناسبی برای فرزندان خود باشید. توانایی ها و استعدادهای نوجوان را به خود او بشناسانید و وی را برای شکوفایی استعدادهایش تشویق و ترغیب کنید. به سوالات آنان به شیوه ای منطقی پاسخ دهید. درباره مسائل مختلف امور خانواده با او مشورت کنید.

 

به طور کلی افراد در سنین مختلف و در شرایط اجتماعی مختلف با هم تفاوت های زیادی دارند که هنر ما در زندگی فهم این تفاوت ها و یافتن راه حل هایی برای این قبیل مسائل است، باید بدانیم اگر نوجوان محبت و علاقه و اشتیاق را در خانه و خانواده بدست نیاورد به دنبالش در جای دیگری خواهد رفت که تضمینی برای حفظ سلامت روحی وی وجود ندارد و ممکن است آسیب های جبران ناپذیری ببیند. نکاتی که در بالا آمده است گوشه ای از کارهایی است که باید بدان توجه کنیم تا بتوانیم با نوجوانمان تعامل بهتری داشته باشیم.

 

منبع: تبیان


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-نوجوان- صمیمی-

تاريخ : دو شنبه 3 آبان 1395 | 22:11 | نویسنده : مهدی اژدری |

  

خرید گوشت گوسفندی سالم, مهارت های خرید گوشت

گوشت گردن و سینه گوسفند برای داخل خورش ها بسیار مناسبند

 

گوشت گوسفند یکی از بهترین نوع گوشت است که در تمامی غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا به بررسی قسمتهای مختلف گوشت گوسفند می پردازیم تا بتوانیم بهترین برشها را از قصابی خریداری کنیم.

 

گوشت گوسفند سالم و مناسب را با این نکته ها بخرید

هیچ کسی لذت خوردن گوشت گوسفندی که خوب پخته شده باشد را نمی تواند انکار کند. فیله یا دنده کباب نسبتاً گران است. می توانید گاهی با درست کردن آنها دلی از عزا در آورید. پیدا کردن برشهای ارزان قیمت بدان معناست که همیشه می توانید از گوشت گوسفند لذت ببرید. با قصاب خود آشنا شوید آنها خیلی بهتر از گوشتهای بسته بندی شده آماده در سوپر مارکتها به شما کمک خواهند کرد.

 

شانه گوسفند

این قسمت در حقیقت نیمه پائینی تنه گوسفند است. این برش بزرگ جایگزین ارزان قیمتی برای ران است. می توان این قسمت را به همراه سبزیجات معطر و سیر کباب کرد. گوشت را می توان روی برشهای سیب زمینی قرار داد بدین ترتیب سیب زمینی های شما به همراه عصاره گوشت پخته خواهند شد. یا می توانید آن را به تکه های کوچک خرد کرده داخل خورش بپزید.

 

گردن و سینه گوسفند

این قسمت از گردن گوسفند ارزان تر است و بیشتر به سمت میانه بدن گوسفند قرار دارد. این برشها برای خرد کردن داخل خورشها بسیار مناسبند. قسمت میانی گردن به صورت فیله یا تکه ای وجود دارد. به دنبال گوشتی بگردید که همه قسمتهای آن یکرنگ است و لایه ای از چربی روی آن را پوشانده است.

 

دمبالچه گوسفند

یک برش آبدار از پشت بدن گوسفند. می توان قسمتهای استیکی را به همراه یا بدون استخوان در فر یا روی منقل کباب یا در ماهیتابه سرخ کرد.

 

سینه گوسفند

این برش از قسمت زیر شکم گوسفند بریده می شود. این قسمت را به آرامی بپزید تا چربی آن جدا شود. ممکن است دنده ها و استخوان ها به آن متصل باشند. می توان زمانیکه گوشت پخته شد آنها را جدا کرد یا می توان گوشت را بدون استخوان و رول شده خریداری کرد که و درون آن را با سبزیجات پر کرد. از قصاب خود بخواهید که پوست روی گوشت را جداکند تا لایه چربی روی پوست نیز برداشته شود.

 

منبع : seemorgh.com


موضوعات مرتبط: تغذیه سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- خرید -گوشت -گوسفندی-

تاريخ : دو شنبه 3 آبان 1395 | 22:10 | نویسنده : مهدی اژدری |

  مدل آرایش

مدل های آرایش در پاییز‎

 

سبک های روتین آرایش که در هر فصل می توان بکار برد متفاوتند. برای مثال در تابستان بیشتر از ضدآفتاب استفاده می شود و کمتر کرم پودر به کار می رود تا پوست بیشتر استراحت کند، به همین خاطر است که پوست بیشتر برنزه می شود.

 

در مقابل از ریمل بیشتر استفاده می شود. میکاپ برنزه روتین تابستان است، طوری که در فصل های دیگر شاهد چنین سبکی نیستیم. ولی میکاپ های فشن شوهای زیر نشان می دهند که سبک میکاپ تابستانی را می توان برای پائیز هم به کار برد، بدون آنکه خطای سبک رخ داده باشد.

 

حتی سایه ها و خط چشم ای رنگی و رژ های قرمز بیشتر مد شده اند و خارج از دایره سبک معمول در زیبایی، نشان دهنده جسارت بیشتر و سبک متفاوت است.

 

روی سکوی دفیله های سال 2016 رنگ ها نقش مهمی ایفا می کردند، طیف رنگی رژها گسترش بیشتری یافته بودند و برای مثال در فشن شوی کریستین دیور شاهد رژهای شربتی و در فشن شوی تاپ شاپ یونیک شاهد رژهای مات مخملی بودیم. سرخ فوشیا، ارغوانی و قهوه ای در دفیله جیسون وو، ژیل و حسین چالایان به وفور دیده شدند. طیف های برنزه ولی شاد زیادی در رژ گونه های فشن شوی مایکل کورس، مرواریدی در روشن کننده های فشن شوی آلبرتا فرتی و کانتورینگ سبک در فشن شوی بالمن دیده شد.

 

در مورد آرایش چشم ها، سبک ها متفاوت بودند. از طرفی، تأکید بیشتری روی مواد ویتامینه بود: در شوی دایان وون فورستنبرگ خط چشم ها آبی و سبز استوایی بود و در نتیجه میکاپ مدل ها حالت شادتری داشت، در حالیکه در فشن شوی جیامباتیستا والی، پلک ها سایه های اکلیلی در طیف های رنگی وسیع داشتند و سبک "ملکه دیسکو" را یادآور بودند. در فشن شوی ورونیک لوروی، چشم ها میکاپ مدرن تر و در عین حال رمانتیک تری داشتند.

 

از طرف دیگر این روزها آرایش های گرافیکی و رنگارنگ بیشتری در فشن شوها دیده می شود و تنوع فراوان است: در فشن شوی های فندی یا موگلر، سایه های دودی بیشتر دیده می شد و شوی سونیا رایکیل یا جورجو آرمانی نیز به همین سبک بود.

 

نمونه های میکاپ های ملهم از فشن شوهای سال 2016 که در پائیز هم می توان بکار برد را در زیر مشاهده می نمایید.

 

فشن شوی دایان وون فورستنبرگ

مدل آرایش جدید

مدل های آرایش در پاییز‎

  

فشن شوی تاپ شاپ یونیک

مدل آرایش

تاپ شاپ یونیک‎

 

فشن شوی مایکل کورس

مدل آرایش

مایکل کورس‎

 

فشن شوی بالمَن

مدل آرایش

بالمَن‎

 

فشن شوی جیسون وو

مدل آرایش جدید

جیسون وو‎

 

فشن شوی آلبرتا فرتی

مدل آرایش

آلبرتا فرتی‎

  

فشن شوی ورونیک لوروی

مدل آرایش جدید

ورونیک لوروی‎

 

فشن شوی جاناتان ساندرز

مدل آرایش

جاناتان ساندرز‎

  

فشن شوی کریستین دیور

مدل آرایش جدید

کریستین دیور‎

 

فشن شوی فِندی

مدل آرایش

فِندی‎

  

فشن شوی مارنی

مدل آرایش جدید

مارنی‎

 

فشن شوی دولچه و گابانا

مدل آرایش

دولچه و گابانا‎

 

فشن شوی سونیا رایکیل

مدل آرایش جدید

سونیا رایکیل‎

 

فشن شوی استلا جین

مدل آرایش

استلا جین‎

  

فشن شوی ژیل

مدل آرایش جدید

ژیل‎

 

فشن شوی موگلر

مدل آرایش

موگلر‎

 

فشن شوی جیامباتیستا والی

مدل آرایش جدید

جیامباتیستا والی‎

 

فشن شوی حسین چالایان

مدل آرایش

حسین چالایان‎

  

فشن شوی جورجو آرمانی

مدل آرایش جدید

جورجو آرمانی‎

 


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- مدل - آرایش - پاییز-

تاريخ : دو شنبه 3 آبان 1395 | 22:0 | نویسنده : مهدی اژدری |

نحوه ی مرگ کورش کبیر , مرگ کورش کبیر

آرامگاه کوروش کبیر

 

مرگ کوروش بزرگ در حدود سال ۵۲۹ پیش از میلاد، در سال بیست‌وهشتم یا سی‌ام سلطنت او بر انشان و بیست‌ودوم پس از فتح پادشاهی ماد اتفاق افتاد. روایات مختلفی دربارهٔ مرگ کورش وجود دارد. بیشتر مورخینی که در مورد مرگ او نوشته‌اند آن را در جنگ با یکی از طوایف سکایی در شمال شرق ایران گزارش کرده‌اند.

 

اما در مورد نام قومی که کورش در جنگ با آنان کشته شده یا زخمی و بر اثر جراحت آن کشته شد، اختلاف است. هرودوت آن را ماساژت نامیده، کتزیاس دربیک و برس کلدانی هم دها، که هر سه از اقوام سکایی بوده که در فاصلهٔ گرگان تا ورای دریای آرال و رود سیحون سکونت داشته‌اند. نتیجهٔ جنگ هم مشخص نیست. به‌گفتهٔ هرودوت سپاه کوروش شکست خورد، به‌گفتهٔ کتزیاس با کمک یکی از اقوام سکایی پیروز شد و به گفتهٔ استرابون هم پیروز شدند.

 

شکی نیست که کوروش مقدمات امر را برای تسخیر مصر فراهم کرده‌است ولی ابتدا تصمیم گرفت مرزهای شمال شرقی امپراطوری اش را از تاخت و تاز اقوام چادرنشین ماساگت‌ها در امان بدارد. این تاخت و تازها زیان‌ها و صدمات چشمگیری بر ایرانیان شهرنشینی که آمیخته امپراطوری هخامنشی شده بودند وارد کرده بود. 

 

هرودوت می‌گوید که کوروش با حیله به یکی از اردوگاه‌های ماساگت حمله‌ور شد و تمامی ساکنان آنجا را کشت. ولی پس از این جریان، قسمت اعظم نیروهای ماساگت تحت فرماندهی ملکه تومی‌ریس، شکست سنگینی بر ایرانیان وارد آوردند و کوروش کشته شد. سر بریدهٔ کوروش در یک پوست خیک که پر از خون انسانی بود انداخته شده تا وی عطش خون‌آشامی خود را تسکین دهد. هرودوت می‌نویسد این نبرد، خونین‌ترین جنگی بود که توسط «بربرها» صورت گرفته بود. بنابر گزارش مورخین یونانی، کوروش در جنگ با ماساگت‌ها ۲۰۰ هزار مرد جنگی را از دست داد که اغراق آشکاری است. 

 

از نگاه داندامایف داستان‌های روایت شده توسط مورخین یونانی بیشتر از آنکه شرح یک رویداد واقعی باشند، رنگ و بوی یک رمان را دارند. اگرچه حقیقت دقیق مرگ کوروش را نمی‌دانیم، اما مشخص است که او در پاسارگارد دفن شده‌است. این حقیقت ممکن است که گفته‌های هرودوت را دروغ جلوه دهد اما ممکن است جنازهٔ کوروش از دشمن پس گرفته شده و به پایتخت آورده شده باشد. ریچارد فرای می‌گوید احتمالاً داستان هرودوت ساختگی است، اما گرفتن آسیای میانه توسط کوروش صحیح است زیرا دورترین شهری که در سغد وجود دارد، سایرس‌چَتا (سایروپولیس) نام دارد که گستردگی فتوحات شرقی او را ثابت می‌کند. کتزیاس می‌گوید که کمبوجیه باگاپاتس - یکی از درباریان - را همراه جسد کوروش به مراسم دفن فرستاده‌است. 

 

انتقال جسد کوروش، یکی دیگر از نشانه‌های نادرست بودن جنگ کوروش با ماساگت‌هاست؛ زیرا اگر ملکه تومی‌ریس، کوروش را کشته و سر او را بریده باشد، چگونه هخامنشیان توانسته‌اند با سپاهی شکست‌خورده جسد را از آنان پس بگیرند و آن را به درون قسمت‌های داخلی ایران وارد کنند؟ 

 

در دوازدهم اوت ۵۳۰ پیش از میلاد، زنی بابلی به نام «بورسیپه» زمینی را در نزدیکی دروازهٔ سنگ‌براق به نام یکی از خویشاوندانش کرد. تاریخ این لوحی گلی که به خط میخی اکدی نوشته شده بود، «نهمین سال کورش، شاه کشورها» را نشان می‌داد. در سی و یکم همین سال در پایتخت بابل، مردی بابلی الاغش را فروخت. تاریخ این لوح مربوط به «سال آغاز فرمانروایی کمبوجیه، شاه کشورها»ست. این دو سند که در ظاهر اهمیت چندانی ندارند، در واقع نشان می‌دهند که کوروش در فاصلهٔ بین ۱۲ تا ۳۱ اوت سال ۵۳۰ پیش از میلاد درگذشته‌است و یا حداقل، خبر درگذشت وی و بر تخت‌نشینی کمبوجیه در این تاریخ به بابل رسیده‌است. 

 

نحوه ی مرگ کورش کبیر , مرگ کورش کبیر

این نگاره، اثر الکساندر زیک، بردن سر کوروش نزد تهم‌رییش را به تصویر کشیده است

 

روایت هرودوت

هرودوت کشته‌شدن کوروش بزرگ در جنگ با ماساژت‌ها محتمل‌ترین واقعه می‌داند. این نگاره، اثر الکساندر زیک، بردن سر کوروش نزد تهم‌رییش را به تصویر کشیده است.

هرودوت مورخ یونانی نوشته که کورش پس از آن‌که بابل را فتح کرد برای مطیع کردن ماساژت‌ها که در شرق رود آراکس (سیحون) سکونت داشتند لشکرکشی کرد. وی ابتدا به فرمان‌روای ماساژت‌ها تهم‌رییش («تُمیریس) که بیوهٔ پادشاه سابقشان بود پیشنهاد ازدواج داد اما او که دانست مقصود کوروش تسلط بر سرزمین اوست نپذیرفت و کورش به قصد جنگ با او به سوی سیحون حرکت کرد. او در ابتدا با حیلهٔ جنگی توانست یک‌سوم سپاه ماساژت‌ها را نابود کند اما ملکه تمیریس با جمع‌آوری تمام قوای خود به او حمله‌ور شد و در جنگی سنگین به پیروزی رسید.

 

بیشتر سپاه کورش نابود شده و او نیز کشته شد. هرودوت با اشاره به اینکه حکایات متعددی در مورد مرگ کوروش مطرح است و او آن که به حقیقت نزدیک‌تر است را انتخاب کرده مشخص می‌کند که خود نیز از صحت آن مطمئن نبوده‌است. 

 

هرودوت می‌نویسد، راجع به درگذشت کوروش روایات مختلف است اما من شرحی را که بیشتر در نظرم معتبر می‌نماید نقل می‌کنم. کوروش در آخرین نبرد خود به قصد سرکوب قوم ماساگت (ماساژت) قومی از سکاها که با حمله به نواحی مرزی ایران به قتل و غارت می‌پرداختند، به سمت شمال شرقی کشور حرکت کرد، میان مرز ایران و سرزمین سکاها رودخانه‌ای بود که لشگریان کوروش باید از آن عبور می‌کردند.

 

هنگامی که کوروش به این رودخانه رسید، تهم‌رییش (تومیریس) ملکهٔ سکاها به او پیغام داد که برای جنگ دو راه پیش رو دارد یا از رودخانه عبور کند و در سرزمین سکاها به نبرد بپردازند و یا اجازه دهند که لشگریان سکا از رود عبور کرده و در خاک ایران به جنگ بپردازند. کوروش این دو پیشنهاد را با سرداران خود در میان گذاشت. بیشتر سرداران ایرانی، جنگ در خاک ایران را برگزیدند، اما کرزوس امپراتور سابق لیدیه و دایی مادر کوروش که تا پایان عمر، به عنوان یک مشاور به کوروش وفادار ماند، جنگ در سرزمین سکاها را پیشنهاد کرد.

 

کوروش نظر کرزوس را پذیرفت و از رودخانه عبور کرد. نخست عده‌ای از جنگاوران ماساگت‌ها به رهبری سپارگاپیس فرزند ملکه، به دسته‌ای از سربازان لشکر کوروش که از بقیه جدا افتاده‌بودند، حمله کرده و همه را به خاک هلاکت انداختند. بعد از آن پیروزی آنها بر سفرهٔ طعام بازمانده از لشکر کوروش نشسته و با اشتیاق فراوان انقدر خوردند و نوشیدند که مست و بیهوش شدند. پارسیان در این هنگام وقت را غنیمت شمرده بر سر آنها ریختند و سپارگاپیس را اسیر کردند.

 

سپارگاپیس وقتی به هوش آمد و خود را اسیر دید، از کوروش استدعا کرد که غل و زنجیر از او بردارند. کوروش این تقاضا را اجابت کرد. وقتی دستان او آزاد شد، از شدت ننگ و عار خود را درجا کشت. بعد از جنگی بین دو سپاه درگرفت که از جهات شدت و خشونت در میان سایر اقوام سابقه نداشت و عاقبت ماساگت‌ها غلبه کردند و خود کوروش نیز کشته‌شد.

 

بروسوس (مورخ کلدانی) در ۲۸۰ پیش از میلاد آورده‌است که کوروش در جنگ با طوائف داهه (دها، یکی از عشایر سکایی) کشته شده‌است. از قول کتزیاس پزشک دربار هخامنشی آمده‌است که کوروش در اثر جراحاتی که در جنگ با دربیک‌ها (به انگلیسی: Derbike) به او وارد آمده‌بود، کشته شده‌است. آنها فیل‌هایشان را رها کردند، اسب کوروش رم کرده و کوروش بر زمین افتاد. یکی از سربازان هندی که با دربیک‌ها متحد بودند، زوبینی به ران او انداخته‌است و کوروش را به خیمه‌اش بردند و او در اثر این زخم بعد از سه روز درگذشته‌است. 

 

اینکه هر سه قوم یاد شده، در بالا از طوایف سکاها بوده‌اند، نشان می‌دهد که آخرین جنگ‌های کوروش با طوایف سکاها بوده‌است اما به نوشته زرین‌کوب بعید به نظر می‌رسد که وی در این جنگ‌ها کشته شده‌باشد. مخصوصاً در روایت هرودوت بسیار بعید می‌رسد که باقیماندهٔ سپاه شکست خورده توانسته باشند، جسد بدون سر او را برای دفن به پاسارگاد بیاورند. بر طبق روایت‌های گزنفون و استرابون این جنگ‌ها به کشته شدن کوروش منجر نشده‌است و وی به مرگ طبیعی وفات یافته‌است. در هر حال راجع به پایان کارش، هیچ روایتی را از روی قطع بر روایت دیگر، نمی‌توان ترجیح داد.

 

روایت کتزیاس 

کتزیاس مورخ دیگر یونانی جنگ کورش را با قومی به نام دِربیک به پادشاهی آمُرّایوس گزارش کرده‌است. دربیک‌ها توانستند با فیل‌های جنگی خود سواره‌نظام ایرانیان را محاصره کرده و کوروش بزرگ از اسب به زیر افتاده و یک جنگجوی هندی - که از متحدین دربیک‌ها بودند- او را با زوبینی که به رانش می‌خورد، مجروح می‌کند. روز بعد «آمورگِس» پادشاه سکائی به کمک ایرانیان آمده و آن‌ها فاتح شده و دربیک‌ها مطیع می‌شوند اما کورش چند روز بعد پس از وصیت به اطرافیان خود و تعیین کمبوجیه به عنوان جانشین خود می‌میرد. 

 

روایت برس کلدانی

از بروسوس مورخ کلدانی نقل قول شده که کوروش در نبرد با قوم داها کشته شد. دها از اقوام ساکن اطراف گرگان بوده‌اند.

 

روایت تروگ پمپه‌ای

تروگ پمپه‌ای مورخ رومی هم روایتی مشابه هرودوت را اتخاذ کرده با این تفاوت که می‌نویسد سپاه ۲۰۰ هزار نفرهٔ کوروش در گردنه‌های کوهستان به محاصرهٔ سپاه ملکه ماساژت‌ها درآمده و تمامی آن‌ها نابود شده، حتی یک نفر هم زنده نمی‌ماند تا خبر این واقعه را ایرانیان برساند.

 

روایت گزنفون

کسنوفون مورخ یونانی مرگ کورش را در کتاب کوروش‌نامه به شکل طبیعی و در پارس گزارش داده. به گفتهٔ او کورش در خواب از مرگ خود مطلع می‌شود و پس از نیایش و وصیت‌هایی به نزدیکان و دوستان و بزرگان کشور از دنیا می‌رود. روایت کسنوفون در مورد مرگ کورش به داستان‌های اساطیری مربوط به مرگ کیخسرو پادشاه کیانی شباهت دارد.

منبع:wikipedia.org


موضوعات مرتبط: تاریخی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- مرگ -کوروش کبیر -

تاريخ : دو شنبه 3 آبان 1395 | 21:59 | نویسنده : مهدی اژدری |

گلچینی از جدیدترین مدل مانتو پاییز

 

مدل مانتو پاییزه, جدیدترین مدل مانتو پاییزی

مدل مانتو پاییز, مدل مانتو پاییزی

مدل مانتو پاییزی بلند

 

جدیدترین مدل مانتوهای پاییزی, مدل مانتو پاییزی بلند

مدل مانتو پاییز, مدل مانتو پاییزی

مدل مانتو پاییزی

 

جدیدترین مدل مانتوهای پاییزی, مدل مانتو پاییزی بلند

مدل مانتو پاییز, مدل مانتو پاییزی

مدل مانتو پاییز

 

مانتو پاییزی, جدیدترین مدل مانتوهای پاییزی

مدل مانتو پاییزی بلند, مانتو پاییزه زنانه

جدیدترین مدل مانتو پاییزی

 

مانتو پاییزه زنانه,مدل مانتو پاییزی

جدیدترین مدل مانتوهای زنانه,مدل مانتو پاییز

مانتو پاییزی

 

مدل مانتو پاییزه, جدیدترین مدل مانتو پاییزی

مدل مانتو پاییز, مدل مانتو پاییزی

مدل مانتو پاییزی بلند

 

جدیدترین مدل مانتوهای پاییزی, مدل مانتو پاییزی بلند

مدل مانتو پاییز, مدل مانتو پاییزی

مدل مانتو پاییزی

 

جدیدترین مدل مانتوهای پاییزی, مدل مانتو پاییزی بلند

مدل مانتو پاییز, مدل مانتو پاییزی

مدل مانتو پاییز

 

مانتو پاییزی, جدیدترین مدل مانتوهای پاییزی

مدل مانتو پاییزی بلند, مانتو پاییزه زنانه

جدیدترین مدل مانتو پاییزی

 

مانتو پاییزه زنانه,مدل مانتو پاییزی

مانتو پاییزی

 


موضوعات مرتبط: اجتماعیگوناگون
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- مدل- مانتو -پاییز -

تاريخ : دو شنبه 3 آبان 1395 | 21:58 | نویسنده : مهدی اژدری |

 رنگ ها یکی از موثر ترین نکات و جزییات در زیبایی هر فضایی محسوب می شوند، بخصوص دکوراسیون فضایی مانند اتاق خواب که بی شک یکی از مهمترین المان های طراحی آن انتخاب رنگ مناسب می باشد.

 

شاید شما هم جزو آن دسته از زوج های جوانی هستید که در تکاپوی چیدمان فضای اتاق خواب خود هستید و می خواهید برای این فضا یکی از رنگ های پر طرفدار و جذاب را انتخاب کنید، پس اگر چنین است با این مطلب از  اینجا همراه باشید تا با هم پرطرفدارترین رنگ اتاق خواب عروس را بررسی کنیم، با ما همراه باشید.

 

رنگ سفید

رنگ سفید یکی از پرطرفدارترین رنگ ها برای اتاق خواب تازه عروس ها محسوب می شود انتخاب این رنگ برای سرویس خواب و فضای زمینه می تواند فضایی خنثی و نسبتا آرامش بخش را برای شما ایجاد نمایید. این فضای سفید رنگ می تواند به عنوان یک بستر مناسب برای ترکیب با سایر رنگ ها محسوب شود و به راحتی با رنگ های دیگر آن را ترکیب نمایید و ظاهر منحصر به فری به فضای داخلی تان ببخشید.

 

انتخاب رنگ اتاق خواب,رنگ فضای اتاق خواب

رنگ سفید یکی از پرطرفدارترین رنگ ها برای اتاق خواب تازه عروس ها محسوب می شود

 

رنگ آبی

رنگ آبی از دیرباز به عنوان رنگ آرامش بخش برای دکوراسیون اتاق خواب محسوب می شود، کافی است میزان تندی این را در فضای اتاق خواب تان تعیین کنید. رنگ آبی کم رنگ به عنوان یکی از بهترین رنگ ها برای اتاق خواب عروس محسوب می شود. شما می توانید بر حسب سلیقه و میزان تندی و یا روشنی این رنگ را برای فضای اتاق خواب خود انتهاب کنید و ظاهر منحصر به فردی به فضای داخلی اتاق خواب خود ببخشید.

 

رنگ های پرطرفدار اتاق خواب,بهترین رنگ های اتاق خواب

رنگ آبی از دیرباز به عنوان رنگ آرامش بخش برای دکوراسیون اتاق خواب محسوب می شود

 

رنگ بنفش

رنگ بنفش یا یاسی یکی دیگر از پرطرفدارترین رنگ ها برای اتاق خواب محسوب می شود، ترکیب رنگ سفید با رنگ بنفش می تواند جلوه ی منحصر به فردی به فضای اتاق خواب شما ببخشد، بهتر است برای فضاهای کوچک تر از رنگ بنفش کم رنگ استفاده شود تا ظاهر فضای داخلی تان بازتر و بزرگتر نشان دهد.

 

بهترین رنگ برای اتاق خواب, انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب

ترکیب رنگ سفید با رنگ بنفش می تواند جلوه ی منحصر به فردی به فضای اتاق خواب شما ببخشد

 

رنگ صورتی

رنگ های گلبهی یا صورتی یکی از طیف رنگ های پر طرفدار برای اتاق دختر خانم ها محسوب می شود، همواره جزو یکی از رنگ های مورد علاقه ی پرنسس ها محسوب می شود! پس اگر هنوز غرق در دنیای شاهزاده و پری ها هستید! این را مناسب ترین رنگ برای اتاق خواب شما محسوب می شود و می تواند به رویاهای شما تحقق بببخشد.

 

رنگ دکوراسیون اتاق خواب,رنگ فضای داخلی اتاق خواب

رنگ های گلبهی یا صورتی یکی از طیف رنگ های پر طرفدار برای اتاق دختر خانم ها محسوب می شود

 

رنگ شیری

این رنگ می تواند جایگزین مناسبی برای رنگ سفید در دکوراسیون اتاق خواب شما باشد، اگر به رنگ سفید علاقه دارید و دوست دارید گرمای بیشتری در فضای اتاق خواب خود داشته باشید بهتر است این رنگ را جایگزین رنگ رنگ سفید برای اتاق خواب خود انتخاب کنید و از دکوراسیون گرم اتاق خواب خود لذت ببرید.

 

رنگ فضای اتاق خواب, فضای داخلی اتاق خواب

رنگ شیری می تواند جایگزین مناسبی برای رنگ سفید در دکوراسیون اتاق خواب شما باشد

 

رنگ کرم، قهوه ای

رنگ های کرم و قهوه ای یکی از دیگر از رنگ های پر طرفدار برای اتاق خواب عروس محسوب می شود، این رنگ ها به دلیل چرکتاب بودن عمدتا در بین همه محبوب هستند، پس اگر از جمله افراد پر مشغله هستید رنگ کرم، قهوه ای یکی از بهترین رنگ ها برای دکوراسیون اتاق خواب شما محسوب می شود.

 

بهترین رنگ های اتاق خواب،انتخاب رنگ اتاق خواب

رنگ های کرم و قهوه ای یکی دیگر از رنگ های پر طرفدار برای اتاق خواب عروس محسوب می شود

 

رنگ خاکستری

اگر انتخاب شما برای فضای اتاق خوابتان رنگ خاکستری و طوسی است بهتر است در کنار آن از رنگ های شاد و نسبتا پر هیجان مانند نارنجی استفاده کنید تا ظاهر اتاق خواب شما گرفته و دل مرده نکند و پویایی و نشاط را در فضای داخلی شما مهمان کند.

 

پرطرفدارترین رنگ اتاق خواب, بهترین رنگ برای اتاق خواب

در کنار رنگ های خاکستری اتاق خواب از رنگ های پر هیجان مانند نارنجی استفاده کنید

 

رنگ سبز

رنگ سبز طراوت و شادابی را به فضای داخلی شما می آورد کافی است تناژ کم رنگ آن را برای دکوراسیو اتاق خواب خود انتخاب کنید؛ چرا که همانند سایر رنگ ها نوع پر رنگ آن فضای اتاق خواب شما را کوچکتر و بسته تر نشان می دهد پس بهتر است ترکیب رنگ روشن تر این رنگ را برای دکوراسیون  فضای اتاق خواب خود استفاده نمایید و از طراوت رنگ های طبیعت در فضای داخلی تان لذت ببرید. 

 

انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب,رنگ دکوراسیون اتاق خواب

از رنگ سبز کم رنگ برای دکوراسیو اتاق خواب خود انتخاب کنید


موضوعات مرتبط: دکوراسون
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- پرطرفدار- رنگ - اتاق خواب -

تاريخ : دو شنبه 3 آبان 1395 | 21:57 | نویسنده : مهدی اژدری |

   نمونه هایی از شیک ترین و جدیدترین مدل پاپوش دخترانه

 

جدیدترین مدل پاپوش, مدل پاپوش نوزادی

پاپوش دخترانه،مدل پاپوش دخترانه

پاپوش های شیک دخترانه

 

مدل پاپوش های کارشده دخترانه, مدل کفش های نوزادی

کفش های نوزادی دخترانه, مدل پاپوش های مجلسی دخترانه

مدل پاپوش دخترانه

 

مدل پاپوش نوزادی, پاپوش های کار شده دخترانه

مدل پاپوش دخترانه, جدیدترین مدل پاپوش

مدل کفش های نوزادی

 

جدیدترین پاپوش دخترانه, مدل پاپوش های کارشده دخترانه

مدل کفش های نوزادی, کفش های نوزادی دخترانه

مدل پاپوش دخترانه

 

کفش های نوزادی دخترانه,مدل پاپوش دخترانه

مدل پاپوش های مجلسی دخترانه,پاپوش دخترانه

جدیدترین مدل پاپوش دخترانه

 

جدیدترین مدل پاپوش, مدل پاپوش نوزادی

پاپوش دخترانه،مدل پاپوش دخترانه

پاپوش های شیک دخترانه در رنگ های متفاوت

 

مدل پاپوش های کارشده دخترانه, مدل کفش های نوزادی

کفش های نوزادی دخترانه, مدل پاپوش های مجلسی دخترانه

مدل پاپوش های مجلسی دخترانه

 

مدل پاپوش نوزادی, پاپوش های کار شده دخترانه

مدل پاپوش دخترانه, جدیدترین مدل پاپوش

پاپوش های کارشده با مروارید

 

جدیدترین پاپوش دخترانه, مدل پاپوش های کارشده دخترانه

مدل کفش های نوزادی, کفش های نوزادی دخترانه

مدل پاپوش قرمز دخترانه

 


موضوعات مرتبط: گوناگون
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- شیک - مدل -پاپوش- دخترانه -

تاريخ : دو شنبه 3 آبان 1395 | 21:54 | نویسنده : مهدی اژدری |

  اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

گزارش‌ها حاکی از آن است که میزان تمایل رای دهندگان جمهوری خواه به ترامپ پس از آخرین اظهارات نامزد آنها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره زنان کاهش یافته است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس اولین نظرسنجی پیگیری انتخابات 2016 شبکه ABC، هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا با توجه به "نارضایتی رای دهندگان نسبت به نحوه برخورد جمهوری خواهان نسبت به زنان و احتمال نپذیرفتن نتیجه انتخابات از سوی آنها در حال افزایش فاصله خود با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان است.

 

کلینتون در حال حاضر براساس نتایج نظرسنجی سراسری از رای دهندگان احتمالی 50 درصد و ترامپ 38 درصد آرا را کسب کرده است.

 

این آمار نشان دهنده پیشرفت شدید کلینتون در برابر ترامپ پس از 13 اکتبر است. این فاصله 12 درصدی بیشترین میزان فاصله‌ای است که در نظرسنجی‌ها میان دو نامزد حاصل شده است.

 

در همین حال 65 درصد رای دهندگان احتمالی نسبت به ادعای ترامپ مبنی بر اینکه انتخابات مهندسی شده است و او تمایلی ندارد که در صروت پیروی کلینتون نتایج انتخابات را بپذیرد،‌ ابراز نارضایتی کرده‌اند.

 

همچنین 69 درصد دیگر از رای دهندگان به واکنش ترامپ در قبال اتهامات تعرض‌های جنسی را نادرست دانسته‌اند.

 

این نظرسنجی در روزهای پنج شنبه تا شنبه گذشته و میان 1391 تن از جمله 874 تن که خودرا رای دهندگان احتمالی می‌دانند، صورت گرفته است. با  این حال ترامپ همچنان در سه نظرسنجی ملی از کلینتون پیش است.

 

او با اختلاف یک درصد در نظرسنجی روزنامه سرمایه‌گذاران تجاری، 2 درصد در نظرسنجی راسموسن و یک درصد در تازه‌ترین نظرسنجی لس آنجلس تایمز از کلینتون پیش است.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- کلینتون- ترامپ-

تاريخ : دو شنبه 3 آبان 1395 | 21:39 | نویسنده : مهدی اژدری |

   مدل مو یکی از نکات مهمبرای داشتن چهره ای زیبا و جوان است. در این بین برخی از مدل مو ها وجود دارند که می توانند سن واقعی شما را مخفی کرده و شما را چند سال جوان تر نشان دهند.

 

جدیدترین مدل مو

مدل مو شماره یک‎

تصاویر مدل مو

مدل مو شماره دو‎

تصاویر مدل مو

مدل مو شماره سه‎

جدیدترین مدل مو

مدل مو شماره چهار‎

 

تصاویر مدل مو

مدل مو شماره پنج‎

تصاویر مدل مو

مدل مو شماره شش‎

جدیدترین مدل مو

مدل مو شماره هفت‎

جدیدترین مدل مو

مدل مو شماره هشت‎

تصاویر مدل مو

مدل مو شماره نه‎

جدیدترین مدل مو

مدل مو شماره ده‎

 

منبع: سیمرغ


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- مدل مو -

تاريخ : جمعه 30 مهر 1395 | 23:29 | نویسنده : مهدی اژدری |

تغذیه بعد از ورزش

برای اینکه از ورزش نتیجه بهتری بگیرید، باید به تغذیه خود بعد از ورزش توجه داشته باشید

 

برای اینکه از ورزش های هوازی نتیجه بهتری بگیرید، باید به تغذیه خود بعد از انجام این ورزش ها توجه داشته باشید. چیزهایی که بعد از ورزش می خورید از نظر نوع متابولیسم در بدن متفاوتند.

 

تحقیقات نشان داده است که ورزش کردن می تواند میزان مقاومت به انسولین را افزایش دهد، به ویژه اگر غذاهایی که بعد از ورزش می خورید میزان کربوهیدرات کمی داشته باشند. جالب است بدانید که وقتی بعد از ورزش غذاهای کم کالری می خورید، میزان حساسیت شما به انسولین نسبت به زمانی که کالری کافی مصرف می کنید بهتر نمی شود، بنابراین نیازی نیست بعد از تمرین به خود گرسنگی دهید.

 

افزایش حساسیت به انسولین به این معناست که بدن شما راحت تر می تواند قند را از جریان خون گرفته و به بافت های عضلانی برساند تا در آنجا به شکل گلیکوژن ذخیره شوند یا به عنوان سوخت مصرف شوند. مقاومت به انسولین یکی از نشانه های دیابت نوع دوم و همچنین از نشانه های بعضی بیماری های خطرناک دیگر است.

 

دکتر مارکولا می گوید: ” ورزش کردن پادشاه است و تغذیه ملکه آن. این دو در کنار هم می توانند به تناسب اندام شما کمک کنند”.

 

هر چیزی که بعد از ورزش می خورید می تواند تاثیرات مثبتی بر بدن شما بگذارد. اما آنچه باید بدانید این است که همه ورزش ها حساسیت به انسولین را بالا می برند. بنابراین ورزش کردن یکی از قدرتمندترین ابزارها برای این است که انسولین خون خود را به حد نرمال برسانید.

 

چیزی که در مطالعات خیلی جالب توجه بوده اتفاقی بوده که بعد از تغییر رژیم غذایی بعد از ورزش کردن رخ داده است. وقتی افراد بعد از ورزش کردن کربوهیدارت کمتری مصرف می کنند، میزان حساسیت به انسولین در آنها خیلی افزایش می یابد، حتی نسبت به زمانی که یک رژیم کم کالری مصرف کرده اند. یعنی بعد از ورزش کردن لازم نیست به خود گرسنگی دهید، چرا که این کار باعث می شود متابولیسم بدن شما کاهش یابد .

 

توصیه های پزشکان درباره تغذیه بعد از ورزش 

به طور کلی، بعد از ورزش بدن شما دچار کاهش نیتروژن می شود و عضلات شما تخریب می شود، برای همین است که نیز به آمینو اسید و پروتئین های حیوانی مثل مرغ، تخم مرغ، گوشت گوساله و کربوهیدرات های گیاهی دارید.

 

آنچه اهمیت دارد این است که در هر وعده غذایی پروتئین های حیوانی را همراه با کربوهیدرات های گیاهی مصرف کنید، حال می خواهد روزی باشد که ورزش کرده اید یا هر روز دیگری که در حال استراحت و ریکاوری بوده اید.

 

نوع تغذیه بعد از ورزش

بعد از انجام ورزش های قدرتی و بی هوازی به غذاهایی نیاز دارید که به سرعت جذب شوند

 

بسته به نوع ورزشی که انجام داده اید نوع تغذیه بعد از آن متفاوت است:

 

غذاهایی که بعد از ورزش های هوازی باید خورد 

بعد از انجام ورزش های هوازی (جهت چربی سوزی) ۴۵ الی ۶۰ دقیقه صبر کنید و بعد یک پروتئین حیوانی و کربوهیدارت گیاهی مصرف کنید، مثلا سالاد اسفناج و کمی مرغ بخورید.

 

علت اینکه باید یکساعت صبر کنید و بعد چیزی بخورید این است که چربی سوزی در شما افزایش یابد. اما صبر کردن بیش از یک ساعت خوب نیست چون بدن شما را به حالت گرسنگی شدید می رساند.

 

غذاهایی که بعد از ورزش های بی هوازی باید خورد 

بعد از انجام ورزش های قدرتی و بی هوازی به غذاهایی نیاز دارید که به سرعت جذب شوند. این برخلاف چیزی است که اغلب به آن علاقه دارید، چون مواد غذایی که مانند کربوهیدارت ها سریع جذب می شوند قند خون شما را به سرعت بالا برده و به شکل چربی در بدن ذخیره می شوند.

 

پس بهتر است تا یکساعت بعد از ورزش های قدرتی شدید از مواد مغذی که دارای آمینو اسید، گلیکوژن و سایر مواد نیرو بخش هستند استفاده کنید تا به ترمیم بافت های عضلانی تخریب شده کمک کنند.

 

اگر از این یکساعت بگذرد، شانس عضلات شما برای ترمیم و بزرگ شدن و قوی شدن به شدت کاهش می یابد.

 

بهترین مواد غذایی برای استفاده در این یکساعت، پروتئین آب پنیر، غذاهایی که شاخص گلیسمیک بالا دارند (کربوهیدرات های پرنشاسته مثل موز) هستند. پتاسیم موجود در موز هم به ریکاوری عضلات کمک می کند. پروتئین موجود در آب پنیر هم که حالت نیمه هضم شده دارد به سرعت جذب بدن می شود.

 

از مواد غذایی کامل استفاده کنید، نه فقط نوشیدنی های ورزشی و شکلات

 

آمریکایی ها سالانه هزاران دلار صرف خرید نوشیدنی های انرژی زا و شکلات می کنند. سازندگان این مواد به آنها ویتامین، مواد معدنی، پروتئین آب پنیر و گیاهان معطر اضافه می کنند.

 

گرچه مواد موجود در آنها معمولا به دو بخش ساده تر تجزیه می شود: قند و کافئین.

 

در اغلب افراد استفاده از این شکلات ها و مواد انرژی زا تنها سبب افزایش توکسین، مواد شیمیایی، و کالری بیهوده می شود. بدتر از همه این ها فروکتوز است. شما باید از مصرف این ماده در نوشیدنی های ورزشی خودداری کنید مگر اینکه در عرض نیم ساعت یک چهارم آب بدن خود را از طریق عرق کردن از دست داده باشید.

 

حقیقت این است که چه یک ورزشکار حرفه ای باشید و چه تفریحی ورزش کنید استفاده از غذاهای کامل و ارگانیک برای شما بهتر است تا عملکرد بهتری داشته باشید.

 

منابع خوب پروتئین شامل: 

مرغ ارگانیک 

تخم مرغ ارگانیک 

گوشت های دامهایی که از علوفه تازه تغذیه کرده اند 

پروتئین پنیر 

آجیل و دانه های گیاهی (خام)

 

منابع خوب کربوهیدرات شامل: 

تقریبا همه گیاهان (البته هویج و چغندر قند بالایی دارند و باید مصرف آن را محدود کنید) 

سبزیجاتی که برگهای تیره و بزرگ دارند مثل اسفناج، کلم برگ و چغندر برگی 

میوه هایی که فروکتوز پایین دارند مثل لیمو ترش، لیمو شیرین، زردآلو، آلو، طالبی، تمشک (مصرف میوه هایی که فروکتوز بالا دارند مثل سیب و هندوانه و هلو را کاهش دهید)

 

منبع: برترینها


موضوعات مرتبط: تغذیه سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- ورزش -

تاريخ : جمعه 30 مهر 1395 | 23:25 | نویسنده : مهدی اژدری |

   سیکس پک چیست

برای داشتن شکمی شش تکه نیاز به تمرینات دقیق و اصولی است 

 

‌یکی از دغدغه‌هایی که این روزها جوانان را درگیر خود کرده است، تب داغ سیکس‌پک یا همان شش تکه کردن عضلات شکم است. چگونه می‌توان به این بافت عضلانی در شکم دست یافت؟

 

در ارتباط با سیکس‌پک کردن عضلات شکم نکات بسیار با اهمیتی وجود دارد که عدم توجه به آنها  بدن را با مشکل مواجه می‎کند و برای سلامتی مضر است. به هر حال برای داشتن شکمی شش تکه نیاز به تمرینات دقیق و  اصولی است تا رویای سیکس‌پک به تحقق برسد. ولی‌پور دکترای فیزیولوژی ورزشی در این باره گفت: امروزه سیستمی که در مجامع ورزشی روی بورس است، داشتن شکمی شش تکه بوده که رسیدن به این هدف به عنوان رویای بسیاری از جوانان نیازمند انجام حرکات مرکز بدن است.

 

وی اظهار کرد: سیستم حرکات مرکز بدن علاوه براینکه بر روی تناسب اندام و استایل ورزشی تاثیر مثبت دارد به شش تکه کردن عضلات شکم نیز کمک می‌کند.

 

وی اضافه کرد: سیستم حرکات مرکز بدن شامل جامع‌ترین حرکات برای تقویت یکپارچگی بدن و رسیدن به استایل مناسب است.

 

وی با تأکید بر تاثیر رژیم غذایی برای داشتن شکمی سیکس پک و صاف یادآور شد: خوردن مواد غذایی که باعث کاهش چربی در شکم و رشد عضلات می‌شود، در این مورد بسیار موثر و کارساز است.

 

این دکترای فیزیولوژی ورزشی خاطرنشان کرد: افرادی که به دنبال خوش‌فرم کردن شکم خود هستند باید به تمرینات تقویت عضلات شکم بپردازند و هر حرکتی را به شیوه اصولی انجام دهند.

 

ولی‌پور ادامه داد: تمرین منظم، نوشیدن آب زیاد، کاهش چربی‌های دور شکم با ورزش و مصرف کربوهیدارت کم به داشتن شکمی زیبا و شش تکه کمک می‌کند.

 

منبع: ایسنا

 


موضوعات مرتبط: گوناگون
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- - شکم- شش تکه -

تاريخ : جمعه 30 مهر 1395 | 23:23 | نویسنده : مهدی اژدری |

نیاز زنان

از دید مردها فهمیدن این که زن ها از یک رابطه چه می خواهند کمی سخت است‎

 

هیچ زنی عادت ندارد چیزی را که می خواهد به زبان بیاورد اما می توانم به شما اطمینان دهم که بیشتر زنان نیاز دارند و از شما می خواهند که موارد زیر را به آن ها تقدیم کنید.

 

از دید مردها فهمیدن این که زن ها از یک رابطه چه می خواهند کمی سخت است. رفتارشان کمی ضد و نقیض و حرف هایشان گیج کننده است. آن ها دقیقا نمی گویند که خواسته شان از یک رابطه چیست و ما را به تصورات و حدس و گمان ها می سپارند.اما این مسئله تا این حد پیچیده نیست. آنچه زن ها می خواهند احساس امنیت، داشتن یک رابطه سالم و حس اعتماد به نفس با همیشه در کنار آن ها بودن است. از زنان زیادی این سوال را پرسیدم که واقعا از یک رابطه چه می خواهند. این ها مواردی است که در پاسخ به این سوال ذکر کرده اند.

  

تواضع و فروتنی 

از نظر مردها روحیه رقابتی و میل ما زن ها به پیشرفت است که ما را به سمت مسیر درست هدایت می کند. ما زن ها دائما سعی داریم که ارزش خودمان را به خودمان و دیگران ثابت کنیم و بهتر از دیگران دیده شویم. اما این مسئله در روابط جایی ندارد. زن ها یک مرد متکبر، کناره گیر و حسود نمی خواهند. بلکه تواضع، برابری و نجابت را می خواهند. آن ها نه برتر بودن را می خواهند و نه پست تر بودن.

  

آسیب پذیری 

این همان چیزی است که ما مردها معمولا مخفی می کنیم و سعی می کنیم آن را فروبنشانیم. زن ها از ما نمی خواهند که احساساتی باشیم بلکه فقط می خواهند آنچه که آزارمان می دهد را با آن ها در میان بگذاریم. اگر احساس استرس داریم یا از چیزی ناراحت هستیم دوست دارند از ما بشنوند. این نشان دهنده اعتماد ما به آن هاست. شاید این برای شما کمی سخت باشد که آسیب پذیر بودنتان را بروز دهید. اما هر چه بیشتر سفره دلتان را پیش او باز کنید در زندگی بیشتر قدرشناسی خواهند کرد.

  

هوشیاری عاطفی (کنترل احساسات) 

زن ها مردی که بتواند بدون عصبانیت و از کوره در رفتن مسائل را بازگو کند تحسین می کنند. رشد و بلوغ عاطفی همان چیزی است که زن ها بیش از هر چیز دیگری از ما می خواهند. پس بدون هیچ قضاوتی به حرف هایشان گوش دهید. همین گوش دادن باعث می شود احساسات منفی او از بین برود. نیازی نیست که مشکل او را حل کنید فقط کافی است به حرف هایش گوش دهید.

  

توجه 

آیا اغلب اوقات هنگام صحبت کردن با همسرتان چند کار را با هم انجام می دهید؟ یا این که حین انجام کارها به حرف های او هم گوش می دهید؟ زن ها به وقت و زمانی که با ما می گذرانند احترام می گذرانند و می خواهند زمانی را که کنارشان هستیم توجه کامل به آن ها داشته باشیم. پس وقتی با آن ها وقت می گذرانید تا جایی که می توانید توجه نشان دهید.

  

مهربانی

مهربانی و لطافت در طبیعت ما مردها نیست. از بچگی یاد گرفتیم که جدی و رقابت پذیر باشیم. اما در رابطه ها مهربانی در فکر، عمل و گفتار حلال تمام مشکلات است. به زن ها احترام بگذارید، مهربان باشید و با لطافت صحبت کنید.

 

رازهایی در مورد زنان

به زن ها احترام بگذارید، مهربان باشید و با لطافت صحبت کنید‎

 

دوست داشتن در عمل 

گفتن جمله دوستت دارم تا حدی احساس عشق شما را به او انتقال می دهد اما زن ها نیاز دارند که در عمل این را ببینند و درک کنند. این یعنی در کنارشان حضور داشته باشید و برنامه ریزی ها را با او انجام دهید. حضور و مشارکت و وقت گذراندن شما چیزی است که زن ها بیشتر از گفتن جملات زیبا و عاشقانه به آن نیاز دارند تا به دوست داشتن شما پی ببرند. عشق در عمل یعنی با ملاحظه بودن، مراقب بودن، سخاوتمند بودن و سازش. جملات عاشقانه بگویید اما در کنارش در عمل نیز دوست داشنتان را به او نشان دهید.

  

محبت 

زن ها چیزهای کوچکی را دوست دارند. حرکاتی که به آن ها نشان می دهد حواسمان به او هست. حرکاتی چون ارسال یک پیام غیرمنتظره، انجام دادن کاری برای شخصی که برای آن ها مهم هست، خریدن میوه و غذای مورد علاقه او یا انجام کاری بدون این که از شما خواسته باشد. همچنین می توان با دادن یک کادو بدون دلیل، کارت پستالی که احساستان را نسبت به او بازگو می کند، یک جمله عاشقانه روی آینه یا دعوت کردن او به رستوران در طول یک هفته پرکار محبت خود را به آن ها نشان داد.

  

قدردانی 

خیلی از کارهای ارزشمندی که در یک رابطه انجام می شود شاید توجهی به آن نشود. زن و شوهرها معمولا خیلی سریع با شکایت و ناموافق بودن ها به سمت هم حجوم می برند اما به سختی می توانند چیزهایی که در همسرشان برایشان ارزشمند است را بیان کنند. زن ها معمولا خیلی کارها را با هم در یک زمان انجام می دهند اما قدرشان دانسته نمی شود. به او نشان دهید که قدر زحماتش را می دانید و متوجه از خود گذشتگی هایش هستید. این گونه او احساس ارزشمند بودن خواهد کرد.

   

پذیرش 

به جای این که همسرتان را در زندگی زیر سوال ببرید چرا او را نمی پذیرید؟ اشتباهاتش را متذکر نشوید، از رفتارهایش شکایت نکنید، کاری نکنید که نسبت به حساسیت هایش احساس بدتری پیدا کند. زن ها عادت دارند که احساس کنند قضاوت می شوند. اگر قضاوت ها را کنار بگذاریم و بدون هیچ قید و شرطی آن ها را بپذیریم از بودن در کنارمان احساس ارزش و امنیت خواهند کرد.

  

قدرت 

زن ها قدرت مردها را تحسین می کنند. برای قوی بودن نیاز نیست که شخصی که او را رنجانده کتک بزنید یا همه مشکلات سر راهش را حل کنید. قدرت برای آن ها یعنی گوش دادن، ارزش دادن به تجربیاتشان است. به او یادآور شوید که توانایی دست و پنجه نرم کردن با تمامی شرایط زندگی را دارد. به او بفهمانید که حامی اش هستید. این ها همان قدرت هایی هستند که او برای پیشرفت نیاز دارد.

  

صراحت و رک بودن 

ما مردها معمولا دوست نداریم مسائل کش بدهیم یا آن را پیچیده تر از آن چیزی که هست کنیم. اصلا نگران طرز فکر دیگران نیستیم و نمی خواهیم که چیزی مجهول بماند. معمولا در مسائل و موقعیت های پیچیده با ساده ترین پاسخ همه چیز را روشن می کنیم وبه مشکلات پایان می دهیم.

  

شوخ طبعی 

زندگی اکنون بیش از حد جدی و خشک است. زن ها به خندیدن نیاز دارند.شوخ طبعی بهترین راه برای از بین بردن تنش های زندگی است. اگر مرد شوخ طبعی هستید سعی کنید در زندگی آن را زیاد به کار ببرید اگر هم نیستید سعی کنید چیزی سرگرم کننده برای سهیم شدن با همسرتان پیدا کنید. خنده (بیشتر از عشق) کوتاه ترین فاصله بین قلب هاست.

 

منبع : bedunim.ir


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- خواسته- زنان-

تاريخ : جمعه 30 مهر 1395 | 23:21 | نویسنده : مهدی اژدری |

صنايع دستي استان كردستان , صنايع دستي چوبي

كردستان مهم ترين استان كشور از لحاظ توليدات نازك كاري است

 

صنايع دستي به عنوان بخشي از ميراث فرهنگي و نمادي از نوع زندگي فرهنگي يك جامعه، همواره مورد توجه مي باشد. به علت ويژگي زندگي سنتي در بسياري از نقاط كردستان و عدم استيلاي بخش صنعتي، هنوز صنايع دستي استان از لحاظ كيفيت و گستردگي در سطح كشور مطرح مي باشد، به گونه اي كه فرش و گليم كردستان به همراه محصولات ظريفه مانند شطرنج شهرت جهاني پيدا كرده است.

 

مهم ترين صنايع دستي استان كردستان عبارتند از: نازك كاري چوب، دست بافي، خراطي، ساخت زينت آلات محلي، سوزن دوزي و روكاري، سفال سازي، حصيربافي، گيوه دوزي، نمدمالي و ساخت محصولات چرمي. دستبافي شامل سجاده، موج، شال، جاجيم، گليم، گليمچه و پارچه لباسي است كه در بيشتر نقاط شهري و روستايي كردستان تهيه مي شود. زينت آلات شامل انواع دستبند، گردن بند، سينه ريز، النگو، سربند، انگشتري و گوشواره است. نازك كاري با چوب شامل قوطي سيگار، شيريني خوري، كيف زنانه، سيني، بشقاب، آجيل خوري و... مي باشد.(سعيديان، 1369، 1023).

 

قالي و گليم

استفاده از رنگ هاي گياهي، تركيب نقش و اصالت طرح، موجب برتري كيفيت قالي و گليم استان كردستان شده است. شهر سنندج و بيجار مهم ترين مركز توليد گليم و قالي مي باشد. شهرت جهاني فرش سنندج و اعتبار آن در ميان بازارهاي جهاني سبب شده است كه در دائره المعارف بريتانيا كه از معتبرترين دائره المعارف هاي دنياست، واژه « سنه» را كه كردي سنندج است به نوعي قالي معروف ترجمه كرده اند.

 

محصولات نازك كاري

كردستان مهم ترين استان كشور از لحاظ توليدات نازك كاري است. هنر نازك كاري تركيب قطعات بسيار كوچك از انواع چوب هاي پرداخت شده طبيعي مي باشد كه با ظرافت خاص در كنار هم قرار گرفته و موجب به وجود آمدن قطعات بسيار ظريف چوبي همانند قلمدان و ساير محصولات مي گردد. علاوه بر نازك كاري، اروسي سازي، منبت و معرق سنندج نيز از شهرت و اعتبار برخوردار است.

 

جولايي ( نساجي سنتي )

كارگاه هاي توليد پارچه لباس كردي مردانه به جولايي معروف است. اين پارچه ها ده سانتيمتر عرض و در حدود بيست و يك متر طول دارند. محصولاتي همانند جاجيم يا رختخواب پيچ و جانمازها هم حاصل كار جولاها مي باشد كه به صورت سنتي تهيه و به بازار عرضه مي گردد.

 

كلاش

در مناطق كردنشين نوعي گيوه به نام كلاش توليد مي شود كه هماهنگي جالبي با لباس كردي دارد. رويه اين كفش از نخ پنبه اي بافته شده و زيره آن از پارچه ي فشرده شده ساخته شده است، به همين دليل كفشي بسيار سبك، نرم، قابل انعطاف و متناسب با محيط كوهستاني است. توليد كلاش در اصل مختص به اورامان بوده ولي اكنون در تمام شهرهاي كردستان توليد مي شود.

 

ساخت ابزار و آلات موسيقي

پيشرفت ساخت صنايع دستي چوبي به علت وجود چوب درختان جنگلي مرغوب و استعداد فراوان در زمينه تعليم و يادگيري موسيقي موجب شده استان كردستان به يكي از مناطق عرضه وسايل موسيقي، به ويژه موسيقي سنتي تبديل شود كه نمونه آن ساخت دف، ديوان، تار، سه تار، ويولن، قانون و سنتور مي باشد. ساير صنايع دستي استان عبارتند از: زرگري سنتي، سفالگري، ساخت مصنوعات چرمي، كارددوزي و خراطي ( استانداري كردستان، 1389 ).

 

شاخص ترين توليدات صنايع دستي استان كرمانشاه نيز عبارتند از: گليم، قالي، گيوه و سازهاي سنتي. در كنار آن ها صنايع دستي ديگري نيز وجود دارد، از جمله: جاجيم بافي، چاقوسازي و ابزارآلات فلزي، قلم زني منبت، معرق، پارچه دستباف، نازك كاري چوب و ريزه كاري چوب، نمدمالي، مصنوعات چرمي، ساخت زيورآلات محلي، چيغ بافي، فلزكاري، دوخت هاي سنتي( رودوزي) گليم گل برجسته، سفالگري، طراحي سنتي، سبدبافي، نساجي ( موج بافي و اهرامي بافي )، تراش شيشه، رنگرزي سنتي، طراحي فرش، تذهيب، نگارگري، خراطي و مجسمه سازي.

منبع:rasekhoon.net


موضوعات مرتبط: گردشگری
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- صنايع دستي -كُردها-

تاريخ : جمعه 30 مهر 1395 | 23:20 | نویسنده : مهدی اژدری |

  نکات زیبا برای زندگی زیبا,جملات زندگی زیبا

 

اگر در خود هیچ امیدی حس نمی کنید، به این معنی نیست که هیچ امیدی وجود ندارد؛ فقط به این علت است که شما به وجود امید اعتقاد ندارید. از آنجایی که ذهن مسوول هدایت بدن است ، نهایتا این ذهن است که باعث می شود رویایی به تحقق برسد و یا بالعکس. 

واقعیت زندگی شما بازتابی از اندیشه و تفکرات شماست و یکی از راههایی است که باعث می شود هرچه که بدان باور دارید اتفاق بیافتد.

 بعضی وقتها بهتر است آنچه را که فکر می کنید نمی توانید انجامش دهید حداقل تلاشتان را بکنید و در نهایت متوجه می شوید که شما واقعا می توانید. 

همه اینها از درون آغاز می شود. شما افکارتان را تنظیم می کنید و تنها کسی که می تواند سر پا نگهتان دارد ، خود شما هستید.

 

نکات زیبا برای زندگی زیبا,جملات زندگی زیبا

 

از خوردن بستنی قیفی در خیابان خجالت نکش!

از اینکه بایستی و از سوژه ای که خوشت آمده عکس بگیری،

از اینکه بنشینی کنار کودکِ فال فروش و با او درد و دل کنی،

از اینکه وسط پیاده رو" البته اگر مامور نبود!" عشقت را در آغوش بگیری...

از اینکه وسط جمع قربان صدقه ی مادرت بروی،

از اینکه در کوچه با بچه ها دنبال بازی کنی،

از ابراز علاقه کردن به کسی که دوستش داری،

از عصبانی شدن

از بلند خندیدن

از گریه کردن های بی دلیل

از کنار گذاشتن آدم هایی که تو را نمی فهمند، خجالت نکش!

عمرِ هیچ کس قرار نیست جاودانه باشد

برای خودت زندگی کن!

 

نکات زیبا برای زندگی زیبا,جملات زندگی زیبا

 

آدم وقتی جوان است به پیری جور دیگری فکر می کند. فکر می کند پیری یک حالت عجیب و غریبی است که به اندازه صدها کیلومتر و صدها سال از آدم دور است.

اما وقتی به آن می رسد می بیند

که هنوز همان دخترک پانزده ساله است

که موهایش سفید شده،

دورِ چشمهایش چین افتاده،

پاهایش ضعف می رود،

و دیگر نمی‌تواند پله ها را سه تا یکی کند..

و از همه بدتر بار خاطره هاست که روی دوش آدم سنگینی می کند.

 

نکات زیبا برای زندگی زیبا,جملات زندگی زیبا

 

گاهی وقتا فراموش کن کجایی، 

به کجا رسیدی و به کجا نرسیدی، گاهی وقتا فقط زندگی کن...

یاد قولهایی که به خودت دادی نباش،

یه وقتایی شرمنده خودت نباش، 

تقصیر تو نیست

تو تلاشتو کردی اما نشد...

یه وقتایی جواب خودتو نده

هر كى پرسید: چرا اینجای زندگی گیر کردی لبخند بزن و بگو کم نذاشتم اما… نشد

یه وقتایی فقط از زنده بودنت لذت ببر...

از بودن کنار کسانی که دوستشان داری و دوستت دارن...

از طلوع خورشید از صدای آواز قمری ها...

از باد...باران از همه لذت ببر...

 


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- زندگی -زیبا-

تاريخ : جمعه 30 مهر 1395 | 23:14 | نویسنده : مهدی اژدری |

غذاهای مضر برای بواسیر,مصرف فیبر برای رفع بواسیر

فلفل قرمز جزو مواد غذایی نامناسب و دردسرساز برای افراد مبتلا به بواسیر است

 

صحبت کردن از بواسیر یا همان هموروئید برای بسیاری از افراد مشکل است. خیلی از افراد برای رفع مشکل شان به سختی نزد پزشک می روند چون از عنوان کردن مشکل خود خجالت می کشند.

 

این مشکل نیز مانند هر مشکل دیگری بدون خواست فرد بروز می کند و باید چاره ای برای آن اندیشیده شود. در خصوص هموروئید آگاهی های زیادی لازم است. تغذیه برای مبتلایان به این مشکل از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع لازم است که در مصرف برخی مواد غذایی احتیاط شود چون احتمال می رود باعث تشدید درد شوند.

 

فلفل قرمز باعث تشدید درد می شود

فلفل قرمز جزو مواد غذایی نامناسب و دردسرساز برای افراد مبتلا به بواسیر است و در زمان حملات آن باعث تشدید مشکل می شود. این تأثیر تحریک کننده ناشی از وجود ترکیبی به نام «کاپسایسین» است. یک ترکیب شیمیایی محرک که روی نورون ها تأثیر گذشته و باعث انتقال درد می شود. با این حال تاکنون هیچ پژوهش علمی این تأثیر را به اثبات نرسانده است و متخصصان تجربه و شکایت های بیماران را مبنا قرار داده اند. معمولاً افراد مبتلا به بواسیر بعد از مصرف فلفل قرمز از درد زیاد شکایت کرده اند.

 

فلفل سیاه: باعث تحریک نورون های حس کننده ی درد می شوند

اگر دوست دارید که غذاهایتان را تند کنید کمی محتاط باشید. اگر از بواسیر رنج می برید و تحت درمان هستید نباید غذاهای تند میل کنید. فلفل سیاه نیز مانند فلفل قرمز حاوی کاپسایسین است که باعث تحریک برخی نورون های حس کننده ی درد شده و می تواند احساس ناخوشایند دوره ی حمله ی بواسیر را تشدید کند.

چربی ها مضر مانند چربی های اشباع شده و ترانس برای شما مفید نیست. محصولات غذایی حیوانی مانند گوشت قرمز در صورت مصرف زیاد باعث بروز یبوست و تشدید بواسیر می شود.

 

روغن آفتابگردان: احتیاط کنید

 روغن کلزا، روغن آفتاب‌گردان و غیره حاوی میزان زیادی چربی هستند. اگر از مشکل بواسیر رنج می برید نباید در مصرف این روغن ها دچار افراط شوید. محققان فرانسوی عادت ‌های غذایی 50 بیمار مبتلا به بواسیر را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدند این افراد بیش از دیگران چربی مصرف می کنند. این محققان معتقد هستند که تغذیه ی ناسالم و سرشار از چربی یکی از عوامل بروز و تشدید هموروئید است. البته روغن هایی مانند روغن زیتون و روغن تخم کتان جزو روغن های خوب برای این دسته افراد هستند. مصرف مکمل روغن ماهی نیز با صلاحدید پزشک توصیه می شود.

 

ادویه ی کاری: باعث بروز مشکلات گوارشی می شود

همان ‌طور که گفته شد ارتباطی بین مصرف غذاهای تند و تشدید درد و مشکل بواسیر وجود دارد. به عقیده ی محققان دانشگاه کلمبیای ایالات متحده ی آمریکا، در مواقع تشدید بواسیر باید از مصرف مواد غذایی حاوی ادویه ی کاری نیز پرهیز شود. این ادویه باعث تحریک معده شده و مشکلات گوارشی به وجود می آورد. در نتیجه باعث تشدید بواسیر نیز می شود.

 

الکل: گشاد کننده عروق است

اگر از بواسیر رنج می برید بدانید که مصرف برخی نوشیدنی ها مشکل زا هست. به عقیده ی متخصصان فرانسوی الکل گشادکننده ی عروق است. انبساط عروق خونی باعث تشدید هموروئید خارجی و داخلی می شود. به همین دلیل محققان توصیه می کنند که از مصرف نوشیدنی های الکلی پرهیز شود.

 

از این‌ ها نیز بپرهیزید

چربی ها مضر مانند چربی های اشباع شده و ترانس برای شما مفید نیست. محصولات غذایی حیوانی مانند گوشت قرمز در صورت مصرف زیاد باعث بروز یبوست و تشدید بواسیر می شود. مصرف ملین ها بدون دستور پزشک نیز توصیه نمی ‌شود. چون باعث بروز اسهال شده و به نوبه ی خود می تواند باعث تحریک هموروئید شود. از مصرف مواد غذایی که باعث ایجاد گاز و نفخ می شوند بپرهیزید.

 

چند توصیه ی کلی برای مقابله و پیشگیری بواسیر

اگر از بواسیر رنج می برید و تحت درمان هستید نباید غذاهای تند میل کنید. فلفل سیاه نیز مانند فلفل قرمز حاوی کاپسایسین است که باعث تحریک برخی نورون های حس کننده ی درد شده و می تواند احساس ناخوشایند دوره ی حمله ی بواسیر را تشدید کند

 

برنامه ی غذایی تان را اصلاح کنید

مواد غذایی تصفیه شده حاوی مقدار کمی فیبر هستند و برعکس چربی های حیوانی آن ‌ها زیاد است. عدم جذب فیبر کافی مانع از عبور مدفوع در روده ها شده و فشار زیادی به فرد تحمیل می کند. بنابراین بهتر است جذب فیبر را افزایش دهید. سبوس ها از قبیل سبوس گندم، سبوس جودوسر و غیره، میوه ها و سبزیجات تازه و غلات برای شما مفید خواهد بود.

 

از مصرف آب کافی غافل نشوید. یادتان باشد کاهش فشار وارد شده به عروق هموروئیدی در حین دفع باعث کاهش تحریکات این ناحیه خواهد شد. مصرف پرتقال و موز به دلیل دارا بودن ویتامین C فراوان و مواد معدنی باعث تقویت بافت ها می شود و برای شما مفید خواهد بود.

 

از ورزش غافل نباشید

ورزش کردن و بی تحرک نبودن به مدت طولانی برای شما مفید خواهد بود. برای مقابله و کاهش عوارض بواسیر لازم است که تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کرده و سالم تر زندگی کنید. نشستن و یا سرپا ماندن های طولانی مدت باعث فشار مضاعف به عروق همورئیدی می شود. اگر شغل تان ایجاد می کند که زیاد پشت میز بنشینید توصیه می کنیم که هر از گاهی از جایتان بلند شده و قدمی بزنید و به طور کلی از نشستن های طولانی مدت بپرهیزید.

منبع:tebyan.net

      


موضوعات مرتبط: تغذیه سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- بواسیر-

تاريخ : جمعه 30 مهر 1395 | 23:10 | نویسنده : مهدی اژدری |

      اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ظریف  وجان  کری

یک روزنامه انگلیسی مدعی شدکه ایمیل‌هایی در اختیارش قرار گرفته که نشان می‌دهند محمدجواد ظریف از جان کری خواسته تا وزیر خارجه مصر نیز در گفت‌وگوی لوزان درباره سوریه که هفته پیش انجام شدحضور داشته باشد.

  به  گزارش ایسنا  ؛ روزنامه گاردین مدعی شد، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران به طور شخصی خواستار حضور مصر در نشست کلیدی مذاکرات سوریه که هفته پیش در لوزان سویس انجام شد، بوده است.

 

به گزارش گاردین این امر باعث ایجاد نگرانی‌ها در مورد دور شدن مصر از موضع نزدیک خود به غرب در منطقه شده است.

 

این مذاکرات که با حضور جان کری، وزیر خارجه آمریکا شنبه گذشته در لوزان انجام شد در دستیابی به یک استراتژی مشترک با روسیه برای اتمام جنگ سوریه ناکام ماند.

 

این روزنامه انگلیسی مدعی شد که ایمیل‌هایی را که بنابر آن، محمدجواد ظریف از جان کری در خواست کرده است تا تیم قاهره نیز در این مذاکرات حضور داشته باشند را در اختیار دارد. بنابراین ادعا زمانی که کری مذاکرات شش جانبه را برای دستیابی به یک منطقه مشترک پیشنهاد داده است، ظریف خواستار حضور مصر نیز در مذاکرات شده است. ایران پیش از مذاکرات لوزان تنها در صورتی با حضور در آن موافقت کرده است که وزیران خارجه عراق و مصر نیز در لوزان حضور داشته باشند.

 

مصر و عراق هر دو از موضع ایران در قبال رژیم بشار اسد حمایت می‌کنند اما مصر به دلیل این که پرجمعیت‌ترین کشور عرب سنی در منطقه دارای اهمیت بیش‌تری است.

 

هدف ایران هم‌چنین جلوگیری از برتری ائتلاف ضد رژیم اسد شامل آمریکا، عربستان، قطر و ترکیه در مذاکرات لوزان بود.

 

رایزنی‌ها برای حضور مقامات مصری در لوزان چند روز پیش‌ از آن که مصر در حرکتی غافلگیرانه نسبت به حامی اقتصادی خود، عربستان سعودی، همراه با روسیه به پیش‌نویس قطعنامه فرانسه در شورای امنیت برای تعیین منطقه پرواز ممنوع رای منفی دهد، انجام شد.

 

نماینده عربستان در سازمان ملل پس از رای منفی مصر به این پیش‌نویس، تصمیم مصر را دردآور خواند.

 

روز پس از آن ریاض کمک نفتی خود به مصر که حدود ۷۰۰ هزار بشکه نفت‌خام تخمین‌زده می‌شود را تعلیق کرد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- گاردین - ظریف - جان کری-

تاريخ : جمعه 30 مهر 1395 | 23:9 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

دستمال سفره یکی از ارکان اصلی تزیین میز نهارخوری و ایجاد تنوع است. این بار دستمال سفره تان را به شکل های زیبا تزیین کنید.

 

روش های تزیین دستمال سفره, تزیینات دستمال سفره

تزیین دستمال سفره, مراحل تزیین دستمال سفره

مدل های تزیین دستمال سفره

 

نحوه تزیین دستمال سفره, تکنیک های تزیین دستمال سفره

مدل تزیین دستمال سفره, مدل های تزیین دستمال سفره

تزیینات دستمال سفره

 

تزیینات دستمال سفره, تزیینات شیک دستمال سفره

مراحل تزیین دستمال سفره, روش های تزیین دستمال سفره

آموزش تصویری تزیین دستمال سفره

 

تزیین کردن دستمال سفره, نحوه تزیین دستمال سفره

تکنیک های تزیین دستمال سفره, مدل تزیین دستمال سفره

مدل های تزیین دستمال سفره

 

مدل تزیین دستمال سفره,مراحل تزیین دستمال سفره

مدل های تزیین دستمال سفره,تزیین دستمال سفره

تزیینات دستمال سفره

 

روش های تزیین دستمال سفره, تزیینات دستمال سفره

مدل های تزیین دستمال سفره

 


موضوعات مرتبط: هنریآشپزی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-آموزش تصویری- تزیین دستمال -سفره-

تاريخ : چهار شنبه 28 مهر 1395 | 8:2 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

سلامت پوست صورت

برای اینکه پوست شادابی داشته باشیم مرتب در طول روز آب بنوشیم‎

 

برای اینکه پوست شادابی داشته باشم به‌طور مرتب در طول روز آب می‌نوشم. غیر از این کار به تمیزی پوستم هم اهمیت می‌دهم و حتما قبل از خواب آرایش را از روی پوستم پاک می‌کنم و از ماسک ماست هم برای تقویت پوست صورت و موهایم زیاد استفاده می‌کنم.

 

داشتن صورتی زیبا با پوستی سالم، بدون‌لک و بی‌چین‌وچروک، آرزوی خیلی از خانم‌هاست و بسیاری از آنها برای رسیدن به این آرزو دنبال مواد شیمیایی و کرم‌های گرانقیمت آرایشی می‌روند. این در حالی است که بسیاری از مشاهیری که با وجود بالا رفتن سن، صورت‌های صاف و یکدستی دارند، از مواد طبیعی برای رسیدن به این هدف کمک گرفته‌اند.

 

پری‌یانکا چوپرا یکی از همین خانم‌های هنرپیشه است که قرار است با اسرار سلامت و زیبایی پوست او در 33 سالگی‌اش بیشتر آشنا شوید اما قبل از آن بد نیست در مورد علل بروز چین و چروک بیشتر بدانید زیرا همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. واقعیت این است که پوست زمانی چروک می‌شود که ساختارش شل شود و این اتفاق معمولا از 30 سالگی شروع می‌شود اما غیر از افزایش سن عوامل دیگری هم در شل شدن و بروز چین و چروک‌های پوستی دخیل‌اند؛ از جمله:

 

• تغذیه ناسالم: این الگوی غذایی می‌تواند باعث تجمع رادیکال‌های آزاد در بدن شود و روند پیری پوست را تسریع کند. در مقابل، مصرف انواع میوه و سبزی تازه و ارگانیک، بهترین راه مقابله با رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از پیری پوست است.

 

• مواجهه طولانی‌مدت با نور خورشید: اشعه‌ ماورای‌بنفش خورشید، روند پیری پوست را تسریع می‌کند و مسبب بروز چین و چروک می‌شود بنابراین برای پوست مضر است و باید از مواجهه بلندمدت با آن پرهیز کرد.

 

• ‌کم‌خوابی: عامل مهم و ضروری دیگر در پیشگیری از بروز چین و چروک و سیاهی اطراف چشم و برای داشتن پوست شفاف، خواب کافی است. اگر فردی دچار اختلالات خواب باشد، میزان تولید و ترشح کلاژن در بدنش کم می‌شود و به مرور قوام پوستش از بین می‌رود و شل می‌شود. متخصصان توصیه می‌کنند به‌طور متوسط در طول شب، 8 ساعت بخوابید تا زیبا شوید.

 

• نشستن‌های طولانی: کم‌تحرکی هم برای پوست مضر است. تحرک به داشتن بدنی سالم کمک می‌کند. به کمک ورزش، سموم از بدن دفع می‌شود و به این ترتیب، پوست راحت‌تر نفس می‌کشد و شفاف‌تر خواهد بود.

  

برگردیم به موضوع راهکارهای پیشگیری از چین و چروک پری‌یانکا چوپرا که در سال 2000 به‌عنوان دختر شایسته دنیا معرفی و بعد از آن وارد حرفه هنرپیشگی در بالیوود شد و تاکنون در 2 فیلم پرفروش بازی کرده است. چوپرا ساعات زیادی از روز را به مراقبت از بدن خود اختصاص می‌دهد و توجه ویژه‌ای به مراقبت‌های سنتی و طبیعی دارد. او در گفت‌وگویی مطبوعاتی با مجلات مد و زیبایی به راهکار‌هایی اشاره کرده که باعث شده در 33 سالگی پوستی بدون چروک داشته باشد و موهای ابریشمی‌اش بدرخشد.

 

داشتن پوست شفاف

ماسک ماست برای پوست بسیار توصیه شده زیرا پوست به رطوبت‌رسانی عمقی نیاز دارد‎

 

1. راز اول، آب است: او در یکی از مصاحبه‌های اخیرش اولین اصل سلامت پوستش را آ‌رسانی خوب عنوان کرده: «آبرسانی، آبرسانی، آبرسانی! این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد و هر چه از آن بگویم، کم است. من برای اینکه پوست شادابی داشته باشم مرتب در طول روز آب می‌نوشم. غیر از این کار به تمیزی پوستم اهمیت می‌دهم و حتما قبل از خواب آرایش را از روی پوستم پاک می‌کنم. در ضمن از ماسک ماست برای تقویت پوست صورت و موهایم استفاده می‌کنم که بسیار موثر است.»

 

2. راز دوم، راز ماست: ماست غنی از ریزمغذی‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که به صورت عمقی پوست را تغذیه می‌کنند و در ضمن باعث متعادل شدن pH و فلور باکتریایی پوست می‌شود. ماسک موی ماست نیز برای افرادی که موهای آسیب‌دیده و شکننده دارند، بسیار مفید است. برای تهیه ماسک ماست به ماست طبیعی و آب لیمو نیاز دارید. آب لیمو نیز خواص آنتی‌باکتریال دارد و روشن‌کننده پوست است. در عین حال از بروز شوره سر پیشگیری می‌کند و باعث درخشش موها می‌شود.

 

ماسک ماست برای پوست بسیار توصیه شده زیرا پوست به رطوبت‌رسانی عمقی نیاز دارد و لاکتوز و اسید لاکتیک موجود در ماست می‌تواند در عین لایه‌برداری و زدودن سلول‌های مرده از روی پوست به رطوبت‌رسانی عمقی کمک کند. البته واضح است برای نتیجه گرفتن باید استفاده از این ماسک عادت شود. برای استفاده از ماست به‌عنوان ترکیب درمانی و زیبایی چند راهکار وجود دارد:

 

1-2. اگر لب‌هایتان خشک‌ شده: یک قاشق غذاخوری ماست را با چند قطره آب لیمو مخلوط کنید و آن را 45 دقیقه روی لب‌هایتان قرار دهید. این ترکیب را برای چند روز پیاپی استفاده کنید تا مشکل رفع شود. ماست حاوی چربی و اسید لاکتیک است که ضمن برداشتن پوست‌های مرده از روی لب سبب رطوبت‌رسانی عمقی لب و بهبود وضعیت آن می‌شود.

 

2-2. اگر دچار آفتاب‌سوختگی شده‌اید: ترکیب ماست و آب لیمو موثر است و سبب از بین رفتن لک ناشی از آفتاب سوختگی می‌شود. ماست خاصیت خنک‌کنندگی دارد و درد ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش می‌دهد و آب لیمو خاصیت سفیدکنندگی دارد و سبب از بین رفتن لک قهوه‌ای ناشی از آن می‌شود.

 

3-2. پاک کردن آرایش: برای این کار3 قاشق غذاخوری ماست را با چند قطره روغن بادام شیرین مخلوط کنید و هم بزنید تا بافت آن یکسان شود. قبل از استفاده صورتتان را با آب بشویید تا مازاد آرایش از روی پوست پاک شود. بعد ماست را روی صورت بزنید و با یک دستمال نخی نرم آرایش را پاک کنید. نکته‌ای که نباید فراموش کرد اینکه این ماسک حاوی آب لیمو است و باید شب‌ها استفاده شود. در غیر این صورت ممکن است نسبت به نور آفتاب حساسیت ایجاد کند و پوست‌تان لک‌دار شود.

 

4 هنرپیشه، 4 پیشنهاد 

1. مادوری دیکسیت: این هنرپیشه به داشتن موهای زیبا معروف است. او برای مراقبت از موهایش روغن زیتون را با روغن کرچک به نسبت مساوی مخلوط می‌کند و روی پوست سر و مویش می‌زند. همچنین او به جای ماسک مو از مخلوط سس مایونز و موز استفاده می‌کند.

 

2.سونان کاپور: او به داشتن اندام زیبا معروف است. او راز این اندام را در نوشیدن ناشتای آب ولرم و عسل می‌داند که به هضم بهتر مواد غذایی کمک می‌کند و انرژی را بالا می‌برد.

 

3. هما مالینی: او نیز برای داشتن موهای زیبا از روغن زیتون استفاده می‌کند. او همچنین از دمنوش چای برای خلاصی از شوره سر کمک می‌گیرد و معتقد است خواص آنتی‌باکتریال چای به رشد سریع‌تر موها کمک می‌کند.

 

4. آشواریا: او نیز برای پاکسازی پوست از مواد طبیعی کمک می‌گیرد. او مخلوطی از پودر نخود و شیر و زردچوبه را برای لایه‌برداری به پوستش می‌زند و پس از آن برای رطوبت‌رسانی از ماسک خیار استفاده می‌کند.

 

منبع: هفته نامه سلامت

 


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- سلامت پوستم -آب- ماست-

تاريخ : چهار شنبه 28 مهر 1395 | 8:1 | نویسنده : مهدی اژدری |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سه میل
  • وب آریاروید
  • وب نگاه چت
  • وب ول فتح