ساسانیان,دوره ساسانی,تعلیم و تربیت در زمان ساسانیان

یكی از علوم متداول و پیش‌رفته در دوران ساسانیان علم نجوم و هیئت بود

 

تعلیم و تربیت در دوره ساسانی چگونه بود؟
عصر ساسانی یكی از درخشان‌ترین دوره‌های فرهنگ و دانش ایران پیش از اسلام می‌باشد و بسیاری از پژوهندگان و دانشمندان برآنند كه ریشه و شالوده تمدن و نهضت‌های علمی و دانشهای اسلامی ، همین فرهنگ و دانش ایرانی بوده است، زیرا نوشته‌ها و كتابهای علمی پهلوی و همچنین كتابهای یونانی و هندی كه به زبان پهلوی برگردانده شده بود ، به عربی ترجمه و پایه و مایه فرهنگ اسلامی گردید.

 

در پایان این مقاله سعی خواهد شد كه برای تأیید این موضوع به آراء و عقاید دانشمندان و پژوهندگان دوره اسلامی و خاورشناسان قرون اخیر تا اندازه‌ای كه مجال سخن باشد اشاره گردد. جنبشهای علمی و پیشرفتهای فرهنگی ایران در عهد ساسانی از زمان اردشیر ، بنیان‌گذار شاهنشاهی ساسانی و شاپور اول آغاز و در دوران فرخنده و طلائی خسرو انوشیروان به برترین پایه و اوج خود رسید ، تا آنجا كه ایران در بین كشورهای مشرق‌زمین از این لحاظ نیز در اعداد بزرگترین و برجسته‌ترین دولت جهان شمرده می‌شد.


 پادشاهان این دودمان، آنهائی‌ كه دانش‌ پژوه و دانش‌ پرور بوده‌اند از تجلیل و تشویق دانشمندان، خواه ایرانی و غیر‌ ایرانی و جلب آنها به دربار و مراكز علمی ، فروگذار نكرده‌اند، و این رویه تا بدان پایه رسید كه انوشیروان پس از باز گشت برزویه حكیم از مسافرت هندوستان، او را با اعزاز تمام پذیرفت و نزد خود نشانید و به او گفت: هرچه خواهی به تو می‌دهم هر چند كه شركت در پادشاهی باشد. لیكن متأسفانه ذخایر و آثار علمی ایران كه در این دوره اندوخته شده بود، هنگام تاخت‌وتاز تازیان و برچیده شدن شاهنشاهی ساسانی، به دست مهاجمین بی‌دانش و متعصب، از بین رفت و طعمه آب و آتش گردید.

معدودی از آن كه از تباهی و رویدادهای تاریخی در امان بماند همان‌ها است كه بعدها در زمان خلفای دانش‌پرور عباسی به عربی ترجمه شده و پایه و مایه دانش‌های اسلامی گردید.

 

آموزشگاهها
از تحقیق و تفحص در تاریخ ایران عصر ساسانی چنین برمی آید که سازمان های علمی و تربیتی آن روزگاران عبارت از خانواده، مدرسه و آتشکده ها بودند. براساس نوشته های کتاب کریستین سن، غلامی  از خدمتگزاران دربار خسرو اول تفصیل تعلیماتی را که آموخته بود بیان داشته است. روشن است که آگاهی از چگونگی آموزش یافتن او کمک بسیاری برای شناخت ویژگی های آموزشی آموزشگاه های عصر ساسانی می نماید.


«در سن مقرر او را به مدرسه گذاشته اند و قسمت های مهم اوستا و زند را به مانند یک هیربد در آنجا از برکرده، سپس در تعلیمات متوسطه ادبیات، تاریخ، فن بیان، هنر، اسب سواری، تیراندازی، نیزه بازی و به کار بردن تبرزین را آموخته و موسیقی و سرود و ستاره شناسی را فرا گرفته و در شطرنج و سایر بازی ها به حد کمال رسیده است و...»


همچنان که پیشتر نیز یاد گردید، عصر ساسانیان با گسترش و توسعه آیین مسیح و همچنین ظهور مکتب های مانوی و مزدکی که مبلغان هریک از اینان در آموزش و تعلیم اصول مورد نظر خویش کوشا و فعال بودند همراه گردید. از سوی دیگر، توسعه و پیشرفت باورهای بودایی و عقاید و افکار چینی نقش اساسی در ایجاد سازمان های نوین آموزشی در ایران ساسانی ایفا نمود، بر این اساس، آموزشگاه ها هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت توسعه یافته و بسط پیدا نمودند.

 

بارزترین نمونه آموزشگاه های عصر ساسانی دو مدرسه مشهور ایرانی یکی در شهر «رها» و دیگری در شهر «نصیبین» بود که هریک حدود هشتصد جوینده دانش در خود جای داده بودند. بنا به اسناد به جای مانده از آن دوران، مدت تحصیل در مدرسه نصیبین سه سال بود و طی دو دوره تابستانی و زمستانی مجالس درس برگزار می شد. برای اقامت شاگردان آن نیز مجموعه های متشکل از خانه های کوچک اختصاص یافته بود که در هرکدام هشت الی 10 نفر می زیستند.

 

از دیگر سوی، شاگردان بدون اجازه مسوولان مدرسه حق خروج از محوطه مدرسه را نداشته و تنها به هنگام تعطیلی مجالس درس اجازه بیرون رفتن می یافتند. شایان توجه است که کلاس های درس مدرسه نصیبین به طور معمول از صبح تا شام برقرار بود. در این روزگار با گسترش دین مسیح و زبان سریانی، حوزه های علمی بسیاری به توسط مسیحیان در شهرهای مختلف ایران بنیان نهاده شد. از این مدارس دانشمندان بزرگ و نام آوری چون نرسی و فرهاد، رئیس دیر شهر موصل و پولس ایرانی که کتابی مشتمل بر بحث منطق به ویژه منطق ارسطویی برای انوشیروان نوشت برخاستند.

 

نجوم و هیئت
یكی از علوم متداول و پیش‌رفته در دوران ساسانیان علم نجوم و هیئت بود كه دانشمندان و منجمان دوره بعد از اسلام از بقایای كتابهای این دوره استفاده كردند و از عقاید ایرانیان در این باب هم ردیف با عقاید رومیان و بابلیان و هندیان مطالبی نقل نموده‌اند كه مورد تأئید و استفاده ستاره‌شناسان و علمای علم هیئت قرار گرفته است.


فلسفه مانی - اندیشه مزدک
در عهد ساسانی دو مکتب نوین مزدکی و مانوی ظهور نمودند و البته این دو مکتب صفحاتی نوین را در تاریخ فلسفه ایران باز نمودند که به جای خود شایان توجه است. آنچه روشن است، مزدکیان و مانویان به تبلیغ اصول خویش پرداخته و بدین ترتیب این دو مکتب توسعه ای روزافزون یافتند، به خصوص حکمت مانوی گسترش بسیار یافت و در پهنه وسیعی از دنیای آن روزگار یعنی از چین تا سرزمین گل (فرانسه) هوادارانی یافت.


شایان توجه است که مانی برای سهولت آموزش اصول آیین خویش به مردم عادی و بی سواد از تصاویر زیبا سود می جست و به همین سبب به مانی نقاش نیز ملقب گردید. از معروفترین کتاب های او که تصاویر زیبا در آن جلوه می نمود کتاب ارژنگ را می توان نام برد.

 

 مزدک نیز با نشر افکار خویش که به مرام اشتراکی اشتهار یافته بود و بسیار به فلسفه مارکسیستی - سوسیالیستی امروزین شباهت داشت از نیروهای موثر در فرآیند دانش و دانش پژوهی عصر ساسانی به شمار می آمد. پیام اجتماعی فلسفه مزدک ایجاد نظام مساوات جویانه توزیع ثروت بود. آیین مزدک که از نظر اقتصادی به تقریب ماهیت سوسیالیستی داشت یک جنبش دینی عرفانی با جنبه های اجتماعی نیرومند بود.

 

جنبشی که توسط مزدک برپا گشت خیزشی توده پسند و برابری خواهانه بود که در شکل افراطی خود برابری توزیع ثروت و شکستن یا کاستن موانعی را توصیه می کرد که سبب شده بود دارایی و زن در دست طبقات ممتاز قرار گیرد. فردوسی در اثر سترگ خویش، شاهنامه، جزئیات بیشتری درباره فلسفه اخلاقی و اجتماعی آیین مزدک به دست داده و اقرار داشته است که در آیین مزدک انسان می بایست بر پنج دیو رشک، کین، خشم، نیاز و آز چیره باشد تا سعادتمند گردد.


در حقیقت، همانگونه که دکتر احسان یارشاطر، از نویسندگان مجموعه تاریخ ایران دانشگاه کمبریچ، اذعان داشته است فلسفه اخلاقی مزدک بر پایه های صلح و عدالت مبتنی بود. وی بر آن باور بود دور کردن رنج از مردمان که علت آن وسوسه های دیو تاریکی است تنها با از میان برداشتن  انگیزه های هم چشمی و ستیزه و با سهیم کردن مردم در بهره برداری از وسایل و منابع موجود با روحیه عشق به برادری و برابری امکان می یابد. مزدک نیز چون مانی کتابی را برای تبلیغ آیین خویش نگاشته بود که امروزه در دست نمی باشد، اما در منابع تاریخی سده های نخستین اسلامی به دو ترجمه ابن مقفع و ابان لاحقی از آن اشاره شده است.

منبع:

تاریخ ساسانیان تألیف كریستن سن

tebyan.net


موضوعات مرتبط: تاریخی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-تعلیم و تربیت-دوره ساسانی -

تاريخ : پنج شنبه 22 مهر 1395 | 10:56 | نویسنده : مهدی اژدری |

 



جوانسازی پوست صورت

با استفاده از راه های طبیعی پوست خود را جوان کنید

 

امروزه تزریق بوتاکس از روش‌هایی است که برای رفع چین‌و چروک‌های صورت و ایجاد ظاهری جوان‌ تر به کار می‌رود؛ اما برخی افراد طرفدار راه های طبیعی هستند که نیازی به تزریق این ماده سمی ندارد.

 

می توان به این افراد روش های زیر را پیشنهاد کرد.

 

استفاده از یک دستگاه بخور:

هنگام استراحت یا خواب ، یک دستگاه بخور کنار خود قرار دهید تا به حفظ حداکثر رطوبت پوست کمک کند. این کار به ویژه اگر در مناطق خشک‌ زندگی می‌کنید و یا در زمستان به ‌طور مرتب در معرض حرارت داخل ساختمان قرار دارید، بسیار مهم است.

  

مصرف بیشتر آب:

پوست خشک یعنی پوست چروکیده. مثالی که می توان زد این است که مصرف آب کافی، پوست را به یک انگور پر آب و مصرف نکردن آب کافی آن را به کشمش خشک ‌شده شبیه می کند.

  

مصرف ماهی، میوه و سبزی‌های تازه:

با مصرف این محصولات بدن آنتی‌اکسیدان کافی دریافت می‌کند تا از پوست در برابر آسیب‌ رادیکال‌های آزاد محافظت کند. علاوه بر آن دوز بالای اسیدهای چرب امگا 3 باعث استحکام پوست می شود .

  

شکر کمتری مصرف کنید:

مصرف زیاد شکر باعث تضعیف کلاژن و اختلال در الاستین پوست می‌شود. بنابراین مصرف شیرینی‌ها را کاهش دهید.

  

از کرم حاوی رتینول استفاده کنید:

این مشتق ویتامین A به ترمیم سلول کمک و رشد کلاژن جدید را تحریک می‌کند. این امر باعث می شود پوست صاف ‌تر و پرتربه نظر بیاید. البته استفاده از رتینول باید با تجویز متخصص پوست باشد.

  

درمان با لیزر:

درمان با لیزر لکه‌های قهوه‌ای‌ رنگ را از سروصورت بر می‌دارد و نیز پوست را سفت می‌کند. البته پس از انجام دادن لیزر حتماً باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد.

  

خواب کافی:

به اندازه کافی بخوابید تا دچار سیاهی دور چشم نشوید. سیاهی دور چشم ظاهرشما را پیر می‌کند.

 

منبع: سلامت نیوز


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-ظاهری جوان- بدون بوتاکس-

تاريخ : پنج شنبه 22 مهر 1395 | 10:54 | نویسنده : مهدی اژدری |

 درمان ریزش مو

ریزش مو اغلب قابل درمان است‎

 

هیچ انسانی دوست ندارد تا با ریزش موی سر مواجه باشد، اما این شرایط برای میلیون ها نفر در سراسر جهان رخ می دهد. ریزش مو اغلب قابل درمان است و در بسیاری موارد تنها با دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم که سرشار از ویتامین هایی مشخص برای مقابله با ریزش مو است می توان این کار را انجام داد.

 

آشنایی با انواع مختلف ویتامین ها و مواد معدنی که به آنها نیاز دارید و تصمیم گیری درباره این که به مقدار بیشتر یا کمتر از کدام یک نیاز دارید، ایده خوبی است.

 

هیچ انسانی دوست ندارد تا با ریزش موی سر مواجه باشد، اما این شرایط برای میلیون ها نفر در سراسر جهان رخ می دهد. ریزش مو اغلب قابل درمان است و در بسیاری موارد تنها با دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم که سرشار از ویتامین هایی مشخص برای مقابله با ریزش مو است می توان این کار را انجام داد.

 

به نقل از "پروگرسیو هلث"، حصول اطمینان از این که مواد غذای مناسب برای سلامت کلی خود را مصرف می کنیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آن چه مصرف می کنیم نقش چشمگیری در سلامت موهای ما ایفا می کند.

 

هم مردان و هم زنان نیازمند دریافت مقادیر زیادی از ویتامین ها و مواد مغذی از رژیم غذایی خود برای جلوگیری از ریزش مو هستند و این مواد در بسیاری از مواد غذایی و مکمل های غذایی یافت می شوند.

 

بسیاری از مردم جهان درباره ویتامین ها و مواد معدنی موثر در کاهش ریزش مو و نقشی که در سلامت کلی ما ایفا می کنند اطلاعات چندانی ندارند و یا اصلا با آنها آشنا نیستند. بر همین اساس، آشنایی با انواع مختلف ویتامین ها و مواد معدنی که به آنها نیاز دارید و تصمیم گیری درباره این که به مقدار بیشتر یا کمتر از کدام یک نیاز دارید، ایده خوبی است.

 

در ادامه قصد داریم با برخی از ویتامین ها و مواد معدنی که در ریزش مو موثر هستند، بیشتر آشنا شویم.

 

 

منبع: عصر ایران


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- پایان-ریزش مو -

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 22 مهر 1395 | 10:49 | نویسنده : مهدی اژدری |

خلیج همیشه فارس در جنوب کشورمان قرار دارد و نام خلیج فارس تا ابد خلیج فارس باقی خواهد ماند. در این میان آنچه که کمتر به آن پرداخته شده آشنایی با جزایر ایرانی موجود در خلیج همیشه فارس است.
 
به نظر می رسد ما ایرانیان باید بیش از پیش با جزایر ایرانی موجود در خلیج فارس آشنا شویم تا بتوانیم هرچه بهتر و علمی تر به هرگونه ادعای جعلی در رابطه با جزایر ایرانی و خلیج فارس پاسخ گوییم. در خلیج همیشه فارس در حدود 30 جزیره بزرگ و کوچک قرار دارند که تعدادی از آنها مسکونی بوده و تعدادی نیز غیر مسکونی اند. 

جزیره های خلیج فارس,جزایر ایرانی خلیج فارس

 خلیج همیشه فارس در جنوب کشورمان قرار دارد

 

    

منبع:bartarinha.ir


موضوعات مرتبط: گردشگری
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-جزایر ایرانی -خلیج فارس-

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 22 مهر 1395 | 10:46 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

آبشار سردابه کجاست,عکس های آبشار سردابه اردبیل  آبشار سردابه در حدود 24 کیلومتری غرب اردبیل در دامنه شرقی کوه سبلان قرار دارد

 

 آبشار سردابه در حدود 24 کیلومتری غرب اردبیل در دامنه شرقی کوه سبلان قرار دارد.

 

این آبشار که در نزدیکی آبگرم معدنی سردابه قرار دارد، 15 متر ارتفاع دارد و حجم جریان آن نسبتاً کم و محدود به خروجی چند چشمه بالادست است.

 

دمای آبشار سردابه در حدود 35 درجه سانتی گراد است. حجم جریان این آبشار در مواقع بارش و پیوستن جریان‌های سطحی حوزه آبخیز افزایش می‌یابد.دبی این آبشار در حدود 25 لیتر در ثانیه و بصورت دائمی در جریان است.

 

آب آن شفاف، کمی ترش مزه و بیرنگ بوده و بوی شدید گوگرد از آن به مشام می‌رسد.

 آبشار سردابه کجاست,عکس های آبشار سردابه اردبیل

آبشار سردابه، در نزدیکی آبگرم معدنی سردابه قرار دارد

    آبشار سردابه کجاست,عکس های آبشار سردابه اردبیل

دمای آبشار سردابه در حدود 35 درجه سانتی گراد است

   آبشار سردابه،تصاویر آبشار سردابه

 آبشار سردابه، 15 متر ارتفاع دارد

  آبشار سردابه کجاست,عکس های آبشار سردابه اردبیل

حجم جریان آبشار سردابه، در مواقع بارش و پیوستن جریان‌های سطحی حوزه آبخیز افزایش می‌یاید

  آبشار سردابه کجاست,عکس های آبشار سردابه اردبیل

 

  منبع:mashreghnews.ir


موضوعات مرتبط: گردشگری
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-آبشار -سردابه اردبیل - تصاویر-

تاريخ : پنج شنبه 22 مهر 1395 | 10:45 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

رفع تیرگی واژن خانم ها وز ناحیه تناسلی زنان با روشهای طبیعی امکان پذیر است. بسیاری از خانم ها به مرور زمان واژن و کشاله رانشان تیره می شود و نمیدانند باید برای سفید شدن یا روشن تر شدن ان چه کنند. در این پست از سایت زیگیل ، به ۱۰ راه برای رفع تیرگی واژن خانم ها اشاره میکنیم.


برخی روشها برای رفع تیرگی واژن زن ها
۱-پوست پرتقال : برای رفع تیرگی واژن خانم ها مقداری پوست پرتقال خشک شده را جمع کنید. سپس انها را آسیاب کنید. کمی آب لیمو به آن اضافه کنید تا خمیری حاصل شود. این خمیر را به واژن و نقاط سیاه ان بمالید.

درمان تیرگی کشاله ران پا,رفع تیرگی کشاله ران,رفع تیرگی کشاله ی ران

   برای رفع تیرگی واژن خانم ها مقداری پوست پرتقال خشک شده استفاده کنید

 
۲-بادام : برای رفع تیرگی واژن خانم ها چند بادام را در طول شب درآب گرم بخیسانید. سپس آن را حسابی آسیاب کرده و با مقداری شیر مخلوط کنید این خمیر را تا دو هفته هر شب به واژنتان بمالید.

درمان تیرگی کشاله ران پا,رفع تیرگی کشاله ران,رفع تیرگی کشاله ی ران

برای رفع تیرگی واژن خانم ها چند بادام از مخلوط بادام و شیر استفاده کنید

 

۳-برگ نعناع :برای درمان تیرگی واژن مقداری برگ‌ نعناع را خرد کنید. سپس این برگها را با یک کرم پوست بدون رایحه مخلوط کنید و بر روی نواحی تیره‌ی پوستتان بمالید. 

درمان تیرگی کشاله ران پا,رفع تیرگی کشاله ران,رفع تیرگی کشاله ی ران

    برای درمان تیرگی واژن مقداری برگ‌ نعناع را با کرم مخلوط کنید و به پوستتان بمالید

   
۴-آب لیمو تنها یا همراه با عسل یا شیر خشک یا روغن بادام : آبلیمو را با عسل یا شیر یا شیر خشک یا روغن بادام ترکیب کنید و به واژن و کشاله رانتان بمالید . مراقب باشید داخل  واژن نرود . 

درمان تیرگی کشاله ران پا,رفع تیرگی کشاله ران,رفع تیرگی کشاله ی ران      مخلوط آبلیمو  و عسل برای رفع تیرگی واژن مفید است

 
۵- با ماست و پرتقال : برای درمان تیرگی واژن زن ها ،  ماست و پرتقال پوست کنده را با مقدار کمی پودر جو دوسر ترکیب کرده و خمیر حاصل را  به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی مکان مورد نظر قرار دهید .۱۰ راه سفید شدن تیرگی زیر بغل و کشاله ران چیست ؟

درمان تیرگی کشاله ران پا,رفع تیرگی کشاله ران,رفع تیرگی کشاله ی ران  برای درمان تیرگی واژن زن ها ،مخلوط ماست و پرتقال مفید است

 
۶-ماسک ماست و آبلیمو : مقداری ماست و چند قطره آبلیمو را مخلوط کرده و به محل بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ملایم شست و شو دهید .

درمان تیرگی کشاله ران پا,رفع تیرگی کشاله ران,رفع تیرگی کشاله ی ران مخلوط ماست و چند قطره آبلیمو  برای درمان تیرگی واژن مفید است

  
۷-ماسک لیمو و زردچوبه : آبلیمو و زردچوبه  را با هم ترکیب کنید تا خمیری بدست اید . این خمیر را حدود  ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود بمالید .  

درمان تیرگی کشاله ران پا,رفع تیرگی کشاله ران,رفع تیرگی کشاله ی ران برای درمان تیرگی واژن از ماسک لیمو و زردچوبه استفاده کنید

 

 ۸-ماست و آرد نخودچی : برای رفع تیرگی واژن و اطراف ان ماست، آرد نخودچی، زردچوبه، و شیر را با هم مخلوط کرده و آنرا روی نواحی تیره‌ قرار دهید .  

درمان تیرگی کشاله ران پا,رفع تیرگی کشاله ران,رفع تیرگی کشاله ی ران مخلوط آرد نخودچی، زردچوبه، و شیر یرای درمان تیرگی واژن مفید است

 

 ۹-جوش شیرین : جوش شیرین را با چند قطره آب لیمو ترکیب کنید و روی مکان مورد نظر بمالید. این کار هم تیرگی پوست ناحیه تناسی را درمان میکند و هم عفونت واژن را از بین میبرد .   درمان تیرگی کشاله ران پا,رفع تیرگی کشاله ران,رفع تیرگی کشاله ی ران  جوش شیرین را با چند قطره آب لیمو ترکیب کنید و برای درمان تیرگی واژن استفاده کنید

 

۱۰-آب گوجه فرنگی : یکی از راه های رفع تیرگی واژن اینست که  آب گوجه را با بلغور جو دو سر مخلوط کنید و روی مکان مورد نظر بمالید. همچنین میتوانید گوجه‌ی رنده شده را با آب لیمو مخلوط کنید و از ان برای روشن شدن واژن و اطراف ان استفاده کنید.

  درمان تیرگی کشاله ران پا,رفع تیرگی کشاله ران,رفع تیرگی کشاله ی ران

یکی از راه های رفع تیرگی واژن اینست که  آب گوجه را با بلغور جو دو سر مخلوط کنید و استفاده کنید

 

 منبع: zigil.ir


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-روش های طبیعی-رفع تیرگی- واژن -خانم ها-

تاريخ : پنج شنبه 22 مهر 1395 | 10:43 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

کالری انجیر خشک, خاصیت انجیر

مصرف انجیر چه به صورت تازه و چه به صورت خشک حاوی فواید متعددی است

 

به گفته محققان دانشگاه اینسبروک اتریش، میوه کاملا رسیده انجیر که در آستانه خراب شدن باشد حاوی بیشترین میزان آنتی اکسیدان است. در ادامه به برخی فواید انجیر برای سلامت اشاره می شود.

 

حفظ رطوبت پوست

خوردن انجیر کمک می کند تا پوست جوان و شاداب به نظر برسد. اسیدهای چرب اُمگا-۳ موجود در انجیر از پوست حفاظت می کنند؛ با علائم پیری مقابله می کنند؛ و قرمزی مربوط به آکنه و سایر مشکلات پوستی ناشی از ترکیبات ضدالتهابی را کاهش می دهند.

 

کمک به هضم غذا و کاهش وزن

 انجیر منبع عالی فیبر رژیمی بوده که به هضم غذا و کنترل وزن کمک می کند. میزان فیبر بالای این میوه، آب را جذب می کند و دفع مدفوع را راحت تر می نماید. این میوه بهترین گزینه برای درمان یبوست است. همچنین وجود آنزیم موسوم به فیسین در انجیر قادر به متابولیز پروتئین به اسیدآمینه است که می تواند منجر به کاهش وزن شود.

 

مقابله با سرطان پوست

 انجیر حاوی فیتوشیمیایی موسوم به «بنزآلدئید»، عنصر فعال موجود در عصاره آب این میوه، است که دارای قابلیت های مقابله با سرطان است. در مطالعه سال ۲۰۱۲ مشخص شد انجیر منبع خوب ترکیبات بیواکتیو نظیر فنولیک، کومارین و اسیدهای چرب است که می تواند در درمان سرطان های پوست بجز ملانوم موثر باشد. بعلاوه، انجیر حاوی کومارین های است که برای سرطان های پوست و پروستات مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاهش فشارخون

انجیر منبع غنی پتاسیم است، عنصری که به کنترل فشارخون کمک می کند. پتاسیم می تواند تاثیرات منفی ناشی از نمک بر روی فشارخون را کنترل کند. بسیاری از افراد به قدرکافی میوه و سبزیجات مصرف نمی کنند اما میزان بالای سدیم در قالب نمک استفاده می کنند که می تواند منجر به کمبود پتاسیم شده و احتمالا بروز فشارخون بالا را به همراه دارد.

 محققان هشدار می دهند مصرف نمک موجب افزایش میزان سدیم خون شده و در نتیجه توانایی کلیه ها در دفع آب کاهش می یابد. این آب اضافی در بدن موجب افزایش فشارخون می شود.

منبع:salamatnews.com


موضوعات مرتبط: تغذیه سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-فواید -خوردن انجیر - کاهش وزن- فشارخون-

تاريخ : پنج شنبه 22 مهر 1395 | 10:41 | نویسنده : مهدی اژدری |

   اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل,وزیر خارجه روسیه

وزیر خارجه روسیه می‌گوید اقدامات آمریکا این گمانه‌زنی‌ها را ایجاد می‌کند که واشنگتن جبهه النصره را ابزاری یدکی می‌داند که در صورت نیاز می‌توان از آن استفاده کرد.

 به گزارش  فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، واشنگتن را به تلاش برای استفاده ابزاری از تروریسم متهم کرد.

 

وی که با شبکه سی‌ان‌ان گفت‌وگو می‌کرد، در مورد سیاست‌های آمریکا در سوریه گفت: «مسئله اصلی، ناتوانی کامل ایالات متحده و دیگر اعضای ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده در جدا کردن میانه‌روها از (جبهه) النصره است.»

 

به گفته لاوروف، مقامات آمریکایی از جمله «جان برنان» رئیس آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در ماه فوریه به روسیه وعده داده بودند که ظرف دو هفته تروریست‌ها و را از میانه‌روها جدا کنند، «اما هرگز این کار را نکردند.»

 

وی گفت روسیه «اینطور احساس می‌کند آنچه که ایالات متحده می‌خواهد این است که النصره یدک باشد و برای زمانی که تصمیم به استفاده از گزینه دوم گرفته شد، از آن استفاده شود.»

 

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: «نمی‌خواهم بگویم که ایالات متحده مشوق تروریسم است، اما آنچه که آن‌ها در ارتباط با النصره انجام می‌دهند، واقعا مرا ظنین می‌کند.»

 

لاوروف به حمله آمریکا به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور هم اشاره کرد و گفت این حمله زمانی انجام شد که تنها دو روز از آتش‌بس در سوریه می‌گذشت.

 

وی افزود: «آن‌ها گفتند که این حمله اشتباها انجام شده، اما بیانیه سرهنگ تامپسون نماینده رسمی پنتاگون را که خواندم متوجه شدم که گفته است که این حمله از دو روز قبل به طور کامل برنامه‌ریزی شده و بر اساس اطلاعات دقیق بوده است. دقیقا بعد از این حمله اشتباه، داعش در دیرالزور عملیات تهاجمی انجام داد.»

 

در جریان حمله جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا به نیروهای سوری، دستکم 81 سرباز کشته شدند. حمله دو روز بعد به یک کاروان امدادی در حلب و موارد مکرر نقض آتش‌بس که به گفته روسیه از سوی معارضین رخ داد، نهایتا به شکست توافق دوجانبه مسکو و واشنگتن منجر شد. 


موضوعات مرتبط: سیاسی امنیتی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-لاوروف- آمریکا -جبهه النصره-

تاريخ : پنج شنبه 22 مهر 1395 | 10:38 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

سخنگوی کاخ سفید روز چهار شنبه گفت همکاری های امنیتی واشنگتن و ریاض به منزله یک چک سفید نیست.

  به  گزارش  ایرنا  ؛ سخنگوی کاخ سفید روز چهار شنبه بار دیگر حمله هوایی رژیم سعودی به مراسم ختم در شهر صنعا را عمیقا نگران کننده خواند و گفت که همکاری های امنیتی واشنگتن و ریاض به منزله یک چک سفید نبوده و کشورش در حال تجدید نظر در مورد ارسال کمک به این کشور است.

 

جاش ارنست در کنفرانس خبری روز چهارشنبه تایید کرد که واشنگتن موضوع ارسال کمک به عربستان سعودی را تحت بررسی های مجددقرار داده و مدعی شد که کمک های واشنگتن در همکاری های امنیتی با ریاض به کمک های لجستیکی و اطلاعاتی محدود بوده و کشورش هیچ گاه در جریان تهاجم نیروهای سعودی به مردم یمن در هدف گیری ها شرکت نداشته است.

 

وی افزود که آمریکا همواره سعی زیادی کرده است تا در جریان درگیری ها از تلفات نظامی جلوگیری کند و از متحدین خود نیز انتظار دارد که چنین احتیاط هایی را به عمل بیاورند.

 

ارنست به صراحت حمله روز شنبه هواپیماهای سعودی به مجلس ختمی در صنعا را که منجر به مرگ صد ها نفر از غیر نظامیان یمنی شد، موجب نگرانی عمیق واشنگتن توصیف کرد و افزود که واشنگتن در ازای کمک به متحدین خود انتظاراتی از آنان دارد که باید بر آورده شوند.

 

سخنگوی اوباما در نهایت نگرانی های امنیتی ریاض را که به گفته او به دلیل همین نگرانی ها به تهاجم خود علیه مردم یمن ادامه می دهد، قابل توجیه خواند اما بار دیگر تکرار کرد که واشنگتن در قبال این تفاهم و کمک به گردانندگان ریاض از آن ها انتظاراتی دارد که با ید به آنها توجه شود.

 

در همین حال یک قانونگذار امریکا مصرانه از دولت اوباما خواست که همکاری با ائتلاف تحت رهبری عربستان را که در حال حملات هوایی در یمن است به حال تعلیق در آورد و در نامه ای که روز چهارشنبه انتشار یافت، تلفات غیر نظامی ناشی از این حملات را ظاهرا مصداق جنایت های جنگی دانست.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، ' تد لیو ' نماینده دمکرات کالیفرنیا در نامه خود به جان کری نوشت : این ائتلاف بیش از 70 مورد ' حمله هوایی غیر قانونی ' در یمن انجام داده است.

 

لیو هنگامی که در نیروی هوایی بود در کلاس هایی در مورد قوانین جنگ تدریس می کرد، افزود : ظاهرا یا ائتلاف سعودیها به طور قصد به اهداف غیر نظامی حمله می کنند یا قادر به تشخیص این اهداف از اهداف نظامی نیستند. هردوی این موارد جنایات جنگی محسوب می شوند.

 

این نامه وی، فشار بر کاخ سفید را بر سر یمن در پی اعلام روز شنبه دولت اوباما مبنی بر بازنگری در حمایت از ائئلاف تحت رهبری سعودی پس از حمله به یک مراسم ترحیم که 140 کشته بر جای گذاشت، بیشتر کرد.

 

لیو نوشت: فروش تسلیحاتی امریکا به ریاض و حمایت های دیگر از ائتلاف باید تا زمان تکمیل بازنگری امریکا متوقف شود.

 

وی همچنین به یک گزارش رویترز در روز دوشنبه مبنی بر این که امریکا به فروش تسلیحاتی خود به عربستان سعودی با وجود نگرانی برخی از مقامات این کشور در مورد متهم شدن واشنگتن به همدستی در جنایات حنگی ادامه می دهد، استناد کرده است.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- فشار-واشنگتن --عربستان -

تاريخ : پنج شنبه 22 مهر 1395 | 10:31 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

معنی اسامی سوره های قرآن کریم,تعداد سوره های قرآن کریم

معنای اسامی سوره های قرآن کریم

 

1. فاتحه :باز کردن ـ 7 آیه.
2. بقرة :گاو ماده ـ 286 آیه.
3. آل عمران :خاندان عمران ـ 200 آیه.
4. نساء :زنان ـ 176 آیه.
5. مائده :طَبَق غذا (سفرة غذا) ـ 120 آیه.
6. انعام :چهارپایان ـ 165 آیه.
7. اعراف : مکانی بین بهشت و جهنم ـ 206 آیه.
8. انفال : زیادی، غنیمت، هبه ـ 75 آیه.
9. توبه : بازگشتن ـ 129 آیه.
10. یونس :نام حضرت یونس ـ علیه السّلام ـ یکی از پیامبران خدا ، 109 آیه.
11. هود : نام حضرت هود ـ علیه السّلام ـ یکی از پیامبران خدا ، 123 آیه.
12. یوسف :نام حضرت یوسف ـ علیه السّلام ـ یکی از پیامبران خدا ، 111 آیه.
13. رعد:صدای غرش ابر، 43 آیه.
14. ابراهیم: نام حضرت ابراهیم ـ علیه السّلام ـ یکی از پیامبران خدا ، 52 آیه.
15. حِجر: منع، نام شهر اصحاب الحجر ـ 99 آیه.
16. نحل: زنبور عسل ـ 128 آیه.
17. اسراء: رفتن در شب ـ 111 آیه.
18. کهف: غار وسیع ـ 110 آیه.
19. مریم: نام حضرت مریم سلام الله علیها ـ ، 98 آیه.
20. طه: از حروف مقطعه و نیز از اسامی پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ ، 135 آیه.
21. انبیاء: پیامبران ـ 112 آیه.
22. حج: قصد، نام یکی از فروعات دین ـ 78 آیه.
23. مؤمنون:ایمان آورندگان، گروندگان ـ 118 آیه.
24. نور:روشنایی ـ 64 آیه.
25. فرقان:قرآن، روشنگر و جداکننده حق از باطل ـ 77 آیه.
26. شعراء: شاعران ـ 227 آیه.
27. نمل: مورچه ـ 93 آیه.
28. قصص: داستان ها ـ 88 آیه.
29. عنکبوت: نام حشره ـ 69 آیه.
30. روم: نام شهر یا کشور ـ 60 آیه.
31. لقمان:نام فردی حکیم ـ 34 آیه.
32. سجده:خضوع و اظهار فروتنی ـ 30 آیه.
33. احزاب:گروه ها ـ 73 آیه.
34. سباء:نام قوم که پادشاه شان زن بود ـ 54 آیه.
35. فاطر:شکافنده ـ 45 آیه.
36. یس:حروف مقطعه و رمز است ـ 83 آیه.
37. صافات:منظم ساختن صفوف ـ 182 آیه.
38. ص:حروف مقطعه قرآن ـ 88 آیه.
39. زُمر:دسته، جماعت ـ 75 آیه.
40. غافر:بخشاینده ـ 85 آیه.
41. فصلت:بیان روشن ـ 54 آیه.
42. شوری:مشورت ـ 53 آیه.
43. زخرف:زینت ـ 89 آیه.
44. دخان:دود ـ 59 آیه.
45. جاثیه:به زانو درآمده ـ 37 آیه.
46. احقاف:نام مکانی در عمان ـ 35 آیه.
47. محمّد:نام پیامبر اسلام ـ صلّی الله علیه و آله ـ ، 38 آیه.
48. فتح:پیروزی ـ 29 آیه.
49. حُجُرات:خانه ها ـ 18 آیه.
50. ق:حروف مقطعه ـ 45 آیه.
51. ذاریات:بادهایی که اشیاء را به پرواز در می آورد ـ 60 آیه.
52. طور:نام کوه است ـ 49 آیه.
53. نجم:ستاره ـ 62 آیه.
54. قمر:ماه ـ 55 آیه.
55. رحمن:بخشنده ـ 78 آیه.
56. واقعه:حادثه عظیم قیامت ـ 96 آیه.
57. حدید:آهن ـ 29 آیه.
58. مجادله:تابیدن طناب، جدل و مناظره ـ 22 آیه.
59. حشر:جمع کردن ـ 24 آیه.
60. ممتحنه: آزمون شده (مؤنث) ـ 13 آیه.
 61. صف:صف کشیدن ـ 14 آیه.
62. جمعه:آخرین روز هفته ـ 11 آیه.
63. منافقون:منافقان (نفاق پیشه گان و دورویان) ـ 11 آیه.
64. تغابن:مغبون کردن یکدیگر ـ 18 آیه.
65. طلاق:باز کردن عقد نکاح ـ 12 آیه.
66. تحریم:حرام کردن ـ 12 آیه.
67. ملک:حکومت و اداره امور ـ 30 آیه.
68. قلم:وسیله نگارش و نوشتن ـ 52 آیه.
69. الحاقه:روز رستاخیز ـ 52 آیه.
70. معارج:صعود از پله ـ 44 آیه.
71. نوح:نام حضرت نوح ـ علیه السّلام ـ یکی از پیامبران خدا ، 28 آیه.
72. جن:پوشیده، نام موجود نامرئی ـ 28 آیه.
73. مُزمّل:پیچیدن پارچه (خطاب به پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ است که بعد از فرود از غار حرا خود را در پارچه پیچیده بود) ـ 20 آیه.
74. مُدثّر:آرامیدن در بستر ـ 56 آیه.
75. قیامت:به پاداشتن ـ 40 آیه.
76. انسان:نوع انسان، بشر ـ 31 آیه.
77. مرسلات:فرستاده شدگان ـ 50 آیه.
78. نبأ:خبر مهم ـ 40 آیه.
79. نازعات:کشیدن ـ 46 آیه.
80. عبس:عبوس، چهره در هم کشیدن ـ 42 آیه.
81. تکویر:پیچیدن نور خورشید ـ 29 آیه.
82. انفطار:شکافته شدن ـ 19 آیه.
83. مطففین:کم فروشان ـ 19 آیه.
84. انشقاق:شکافته شدن ـ 25 آیه.
85. بروج:شیء ظاهر و آشکار، 22 آیه.
86. طارق:کوبیدن ـ 17 آیه.
87. اعلی:برتر، بالاتر ـ 19 آیه.
88. غاشیه:پوشاندن ـ 26 آیه.
89. فجر:شکافتن وسیع، صبح ـ 30 آیه.
90. بلد:شهر (مکه) ـ 20 آیه.
91. شمس:خورشید ـ 15 آیه.
92. لیل:شب ـ 21 آیه.
93. ضحی:اوائل روز ـ 11 آیه.
94. انشراح:شرح صدر، آرامش ـ 8 آیه.
95. تین:انجیر ـ 8 آیه.
96. علق:خون بسته ـ 19 آیه.
97. قدر:اندازه گیری و تقدیر ـ 5 آیه.
98. بینه:دلیل روشن ـ 8 آیه.
99. زلزله:به لرزه درآمدن ـ 8 آیه.
100. عادیات:دویدن با سرعت ـ 11 آیه.
101. قارعه:حادثه مهم و سخت ـ 11 آیه.
102. تکاثر:تفاخر و فخرفروشی ـ 8 آیه.
103. عصر:فشردن، وقت عصر ـ 3 آیه.
104. همزه:عیب جو و غیبت کننده ـ 9 آیه.
105. فیل:نام حیوان - 5 آیه.
106. قریش:قدرت، اکتساب، اجتماع. نام قبیله معروف در مکه که پیامبر اسلام ـ صلّی الله علیه و آله ـ نیز جزء آن قبیله بود. ـ 4 آیه.
107. ماعون:چیز کم ـ 7 آیه.
108. کوثر:خیر کثیر و فراوان ـ 3 آیه.
109. کافرون:کسانی که حق را می پوشانند ـ 6 آیه.
110. نصر:پیروزی ـ 3 آیه.
111. مسد:طنابی که از الیاف بافته شده ـ 5 آیه.
112. توحید:یگانگی ـ 4 آیه.
113. فلق:شکافتن، طلوع صبح ـ 5 آیه.
114. ناس:مردم ـ 6 آیه.

 

 منبع: gizmiz.com


موضوعات مرتبط: مذهبی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-معنا- اسامی- سوره های قرآن کریم - فارسی-

تاريخ : دو شنبه 19 مهر 1395 | 8:3 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

راز زیارت اربعین,زیارت اربعین,اربعین حسینی,اعمال روز اربعین,

راز زیارت اربعین

با فرا رسیدن اربعین حسینی شور غیر قابل وصفی شیعیان و دوستداران حضرت ابا عبدالله علیه السلام را در بر می گیرد. راز و رمز این همه دلدادگی و تکاپو برای زیارت کردن سید الشهداء علیه السلام در روز اربعین چیست؟ این کشش و میل درونی فراتر از یک سفارش معمولی از سوی بزرگان دینی است. که سفارشات بزرگان بر بسیاری از اعمال مستحب و حتی واجب بسیار است اما داستان اربعین و زیارت امام حسین علیه السلام در روز بیستم صفر حساب دیگری دارد. چرا در میان زیارات مخصوصی که برای امام حسین صلوات الله علیه وارد شده است زیارت اربعین جایگاه ویژه ای دارد. درباره اربعین سۆالات دیگری نیز مطرح است: اینکه چرا بزرگان دینی به زیارت اربعین این قدر توصیه کرده اند؟ نقش اربعین در تداوم قیام عاشورا چیست؟

 چرا به زیارت اربعین توصیه شده است؟
 در قرآن توصیه شده است که مۆمنان ایام الله را یاد آور شوند تا این روزهای بزرگ الهی فراموش نشود. اربعین در تداوم واقعه کربلا است؛ از این رو برای پاس داشتن روز عاشورا که از اعظم ایام الله است در روز اربعین عاشقان حسینی با حرکت امام حسین علیه السلام تجدید عهد می کنند و این تجدید عهد را در بهترین وجه خود یعنی رفتن به زیارت کربلا ابراز می نمایند.

از این روست که در روایت امام حسن عسکری علیه السلام، زیارت کردن امام حسین علیه السلام در روز اربعین را از علائم مۆمن دانسته اند. امام حسن‏ عسكرى علیه السلام فرموده است: پنج چیز از نشانه‏هاى مۆمن است. گزاردن پنجاه و یك ركعت نماز واجب و نافله و زیارت اربعین‏ و انگشتر در دست راست كردن و پیشانى بر خاك ساییدن و بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم.   [1]

یکی از دلایلی که باعث شده این روز، روز مخصوص زیارتی امام حسین علیه السلام باشد این است که در این روز سر مقدس حضرت به بدن شریفش ملحق شد. «سید مرتضى در بعضى از مسائل خود فرموده: سر مقدس امام حسین علیه السلام از شام به كربلا برگشت و به بدن مباركش ملحق شد. طوسى فرمود: زیارت‏ اربعین‏ از همان است.» [2]

 اولین احیاکنندگان اربعین عاشورا چه کسانی بودند؟
در برخی نقل ها آمده است که اولین زائر امام حسین علیه السلام جابر بن عبدالله انصاری از صحابی جلیل القدر رسول خدا صلی الله علیه و آله بوده است که به همراه عطیه در روز اربعین شهادت امام به کربلا آمد و حضرت را زیارت نمود.


سنت زیارت اربعین توسط اهل بیت علیهم السلام احیاء شده است و شیعیان به تبعیت از ایشان هر ساله به زیارت قبر حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام می روند و الا زیارت جابر هر چند از اصحاب پیامبر خداست اما موجب ترغیب به خصوص شیعیان نمی توانست باشد. بلکه نگاه مۆمنان به سیره عملی اهل بیت علیهم السلام بوده است و نه کس دیگر

عَنْ عَطِیَّةَ الْعَوْفِیِّ قَالَ‏: خَرَجْتُ مَعَ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِیِّ زَائِرَیْنِ قَبْرَ الْحُسَیْنِ‏ بْنِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ علیهماالسلام فَلَمَّا وَرَدْنَا كَرْبَلَاء.. [3]

عطیة بن سعد بن جنادة العوفى از علمای بزرگ زمان خود است که در مورد او گفته شده است «انه أول من زار الحسین‏ علیه السلام مع جابر الأنصاری‏.» [4] اولین کسی است که با جابر، امام حسین علیه السلام را زیارت کرد.

عطیه‏ عوفى گوید: همراه جابر بن عبد اللَّه انصارى براى زیارت قبر امام حسین‏ علیه السّلام بیرون شدیم، هنگامى كه وارد كربلا شدیم جابر به نزدیك شط فرات رفت و غسل نمود، بعد لنگى به كمر بست و پارچه‏اى را هم به دوش افكند، و كیسه‏اى بیرون آورد و مقدارى سعد بر خود پاشید. پس در حالى كه مشغول ذكر خداوند بود به طرف قبر حركت كرد هنگامى كه نزدیك قبر رسید گفت: دست مرا بالاى قبر بگذارید، من هم دست او را روى قبر نهادم او از حال رفت و بى‏هوش گردید من مقدارى آب به صورت او پاشیدم و او به حال آمد. بعد از این گفت: اى حسین، و سه بار این كلمه را تكرار كردند و بعد گفت: دوست جواب دوست را نمى‏دهد، سپس گفت: چگونه جواب مرا بدهى كه سرت را از بدنت جدا كرده‏اند و رگهایت را قطع نموده‏اند، من گواهى مى‏دهم كه تو فرزند پیامبران هستى و فرزند سرور مۆمنان مى‏باشى. اى حسین تو با تقوى هم پیمان بودى و ریشه هدایت به شمار مى‏رفتى، تو پنجمین نفر از اصحاب كسا هستى، تو فرزند سید نقباء مى‏باشى، تو فرزند فاطمه زهرائى‏... [5]


همچنین زیارت اهل بیت علیهم السلام در اولین اربعین نیز نقل شده است، هر چند در اینکه ایشان در اولین اربعین به کربلا رفته اند یا اربعین سال بعد اختلاف است اما آنجه دارای اهمیت است این است که سنت زیارت اربعین توسط اهل بیت علیهم السلام احیاء شده است و شیعیان به تبعیت از ایشان هر ساله به زیارت قبر حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام می روند و الا زیارت جابر هر چند از اصحاب پیامبر خداست اما موجب ترغیب به خصوص شیعیان نمی توانست باشد. بلکه نگاه مۆمنان به سیره عملی اهل بیت علیهم السلام بوده است و نه کس دیگر.

در نقل دیگر گفته شده است که عبدالله حرّ جعفی که از یاری امام در کربلا دریغ ورزید بعد از دیدار با عبیدالله بن زیاد به سمت کربلا حرکت کرد و در رسای امام به نوحه سرایی پرداخت.
 
اولین زائر كوفى بر مزار سید شهیدان‏
 [عبیدالله بن حر از كوفه‏] خارج شد و به كربلا آمد و در آنجا [اشعارى به این مضمون‏] گفت:

- فرمانده خیانتكار، فرزند خیانت پیشه به من مى‏گوید چرا تو با آن شهید [فرزند فاطمه‏] جنگ نكردى؟!- آرى، پشیمانم كه چرا او را یارى نكرده‏ام، بلى هر شخصى كه [به موقع‏] توفیق نیابد، پشیمان خواهد گردید.

- من از اینكه از حامیانش نبوده‏ام حسرتى در خود احساس مى‏كنم كه هرگز از من جدا نخواهد شد.

- خدا روان كسانى را كه در نصرتش كمر همت بسته‏اند از باران [رحمت خویش‏] همواره سیراب گرداند.

- [اكنون‏] كه بر قبور و جایگاه آنان ایستاده‏ام اشكم ریزان است و نزدیك است جگرم پاره شود. [6]

 در امتداد عاشورا
پس آنچه می توان راز زیارت اربعین امام حسین علیه السلام در کربلا دانست نقش این روز در تداوم قیام حسینی است. شواهد خارجی و نحوه برخورد شیعیان به این روز نیز همین را تأیید می کند. اینکه ائمه علیهم السلام عمل جابر را مورد تحسین قرار دادند و بنا بر نقلی خود اهل بیت علیهم السلام  در اربعین به زیارت ایشان رفتند و اینکه زیارتنامه مخصوص برای اربعین از امام صادق علیه السلام وارد شده است همه نشان از جایگاه ویژه اربعین در ماندگاری واقعه عاشوراست.

 پی نوشت ها:
1. نصایح، احمد جنتى‏، ص: 231
2. مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى - نجفى، محمد جواد، زندگانى حضرت امام حسن مجتبى علیه السلام (ترجمه جلد 44 بحار الأنوار)، 1جلد، اسلامیه - تهران، چاپ: دوم، 1362 ش. ؛ ص212
3.  عماد الدین طبرى، ‏بشارة المصطفی، نجف: ‏المكتبة الحیدریة، چاپ دوم، 1383 ق‏، ص 75
4.  ابن شاذان، محمد بن احمد، مائة منقبة من مناقب أمیر المۆمنین و الأئمة من ولده علیهم السلام من طریق العامة، 1جلد، مدرسة الإمام المهدى عجّل اللة تعالى فرجة الشریف - ایران ؛ قم، چاپ: اول، 1407ق. ص36
5.  مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى - عطاردى قوچانى، عزیز الله، ایمان و كفر،2جلد، انتشارات عطارد - تهران، چاپ: اول، 1378 ش. ج‏1 ؛ ص258
6.  ابو مخنف كوفى، لوط بن یحیى - سلیمانى، جواد، نخستین گزارش مستند از نهضت عاشورا / ترجمه وقعة الطفّ، 1جلد، مۆسسه آموزشى پژوهشى امام خمینى - قم، چاپ: دوم، 1380 ش، ص204-205

منبع:tebyan.ne


موضوعات مرتبط: فرهنگیمذهبی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-راز -زیارت اربعین-

تاريخ : دو شنبه 19 مهر 1395 | 8:1 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

ثواب زیارت امام حسین,متن زیارت امام حسین,حدیث زیارت امام حسین

 زیارت امام حسین(ع)

 

پاداش زیارت امام حسین(علیه السلام) از راه دور:
همان گونه که از زیارات گذشته به دست آمد زیارت امام حسین(علیه السلام) از راه دور نیز فضیلت بسیار دارد (چنان که زیارت هر معصوم دیگرى نیز این گونه است) و روایات بسیارى در این رابطه وارد شده که ما در این جا به ذکر چند روایت اکتفا مى کنیم:

آنچه به عنوان روایت علقمه گذشت شاهد خوبى است، زیرا در صدر این روایت وقتى امام باقر(علیه السلام)پاداش زیارت عاشورا در حرم آن حضرت را با آن عظمت بیان مى کند. علقمه مى پرسد: فدایت شوم براى کسى که در شهرهاى دور از کربلا باشد و در چنین روزى (روز عاشورا) رفتن به سوى قبر آن حضرت برایش ممکن نباشد و بخواهد در این روز از دور زیارتش کند چه ثوابى دارد؟ حضرت در جواب، پس از بیان آدابى که خواهد آمد، فرمود: من ضمانت الهى مى کنم کسى که امام حسین(علیه السلام) را در این روز (با رعایت آدابى که خواهد آمد) زیارت کند تمام آن ثواب ها برایش نوشته شود.(1)

ابن ابى عمیر از امام صادق(علیه السلام) نقل مى کند که: «هرگاه، راه بعضى از شما دور و از خانه اش تا قبور ما مسافت بسیار باشد، در فضاى باز قرار گیرد و دو رکعت نماز بخواند و با اشاره به سوى قبور ما سلام کند که تحقیقاً به ما مى رسد».(2)

از روایت سُدیر (یکى از یاران امام صادق(علیه السلام)) به خوبى استفاده مى شود که زیارت آن حضرت از دور نیز فضیلت بسیار دارد، به این صورت که در فضاى باز قرار گیرد و به راست و چپ نظر بیفکند، سپس سر خود را به سوى آسمان بلند کند و به جانب قبر امام حسین(علیه السلام) توجّه نماید و بگوید: «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ» که در مقابل آن براى او ثواب بسیار نوشته مى شود».(3)

در مقدمه زیارت اوّل از زیارات مطلقه امام حسین(علیه السلام) گذشت که وقتى راوى از امام صادق(علیه السلام)مى پرسد: فدایت شوم بسیار مى شود که یادى از امام حسین(علیه السلام) مى کنم در آن هنگام چه بگویم؟ فرمود: سه مرتبه بگو «صَلَّى اللهُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ» که سلام به آن حضرت از دور و نزدیک به او مى رسد.(4)
 
آداب زیارت امام حسین(علیه السلام) از راه دور:
از روایات فوق و نیز از آنچه در فصل زیارت امام حسین(علیه السلام) در روز عاشورا گذشت به دست مى آید، که براى زیارت آن حضرت و عرض ادب به آستان مقدّسش از راه دور، آدابى وارد شده که در ذیل به آن اشاره مى شود:

 آداب روز عاشورا:
در روایتى که از علقمه گذشت آمده است: عرض کردم: فدایت شوم کسى که در شهرى دور از کربلا زندگى مى کند و امکان حضور در نزد قبر آن حضرت در چنین روزى (روز عاشورا) برایش وجود ندارد، چه ثوابى خواهد بود؟ فرمود: اگر چنین است به فضاى باز برود و به سوى آن حضرت اشاره کند و بر قاتلین

حضرتش نفرین فرستد و سپس دو رکعت نماز بجا آورد و زمانى را که براى این عمل انتخاب مى کند اوایل روز، پیش از ظهر باشد، آنگاه براى امام حسین(علیه السلام) سوگوارى کند و بر او بگرید و اهل خانه را نیز به عزادارى دعوت کند، و مجلس مصیبت و عزا برپا کند و وقتى (شیعیان آن حضرت) به هم مى رسند تسلیت بگویند، اگر چنین کنند من ضمانت الهى مى کنم که تمام آن ثواب ها (ثواب هایى که در صدر این روایت براى زیارت امام حسین(علیه السلام) در روز عاشورا از نزدیک بیان شده) براى او نوشته شود.

علقمه مى گوید: عرض کردم چگونه وقتى به هم مى رسند به یکدیگر تسلیت گویند؟ فرمود: مى گویند: «عَظَّمَ اللهُ اُجُورَنا بِمُصابِنا بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلام، وَجَعَلَنا وَاِیّاکُمْ مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ، مَعَ وَلِیِّهِ الاِْمامِ الْمَهْدِىِّ مِنْ آلِ مُحَمَّد عَلَیْهِمُ السَّلامُ» یعنى خداوند اجر ما را در مصیبت امام حسین(علیه السلام)فراوان دهد و ما وشما را توفیق جبران خون حضرتش به همراه ولیّش امام مهدى(علیه السلام) که از آل محمّد(علیهم السلام)است،عطا فرماید.

در ادامه این حدیث آمده است: اگر بتوانى در این روز کسب و کار را تعطیل کنى بهتر است; زیرا که روز نحسى است که کسب مؤمن در آن روز به نتیجه نمى رسد و اگر به نتیجه برسد، خیر و برکت در آن نخواهد بود، و نیز در چنین روزى، کسى از شما چیزى را براى خانه اش ذخیره نکند که اگر چنین کند براى اهلش مبارک نخواهد بود.(5)

و در بعضى از روایات استحباب غسل کردن براى زیارت روز عاشورا نیز آمده است(6)، و در سایر ایّام نیز همین اعمال را به قصد رجا به هنگام زیارت مى توان بجا آورد.

 ثواب زیارت امام حسین,متن زیارت امام حسین,حدیث زیارت امام حسین

زیارت امام حسین(ع) از راه دور نیز فضیلت بسیار دارد و روایات بسیارى در این رابطه وارد شده

  
 کیفیّت زیارت امام حسین(علیه السلام) از راه دور:
از مجموع روایات، زیارت آن حضرت از راه دور به یکى از عبارات زیر استفاده مى شود:

سه بار بگوید: «صَلَّى اللهُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ».

بگوید: «السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ».(7)

در روایت حنّان بن سُدیر چنین آمده است:

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مَوْلاىَ وَ ابْنَ مَوْلاىَ، وَ سَیِّدى وَابْنَ سَیِّدى، اَلسَّلامُ
سلام بر تو اى مولاى من و اى فرزند مولاى من و اى آقاى من و اى فرزند آقاى من، سلام

عَلَیْکَ یا مَوْلاىَ اَلشَّهیدُ بْنُ الشَّهیدِ، والقَتیلُ بْنُ الْقَتیلِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ
بر تو اى مولاى من شهید فرزند شهید و اى کشته فرزند کشته، سلام بر تو

وَرَحْمَةُ الله وَبَرَکاتُهُ، أَنَا زائِرُکَ یَابْنَ رَسُولِ اللهِ بِقَلْبى وَ لِسانى
و رحمت خدا و برکاتش بر تو باد، من زائر تو هستم اى فرزند رسول خدا با قلب و زبان

وَجَوارِحى، وَ إِنْ لَمْ اَزُرْکَ بِنَفْسى مُشاهَدَةً لِقُبَّتِکَ، فَعَلَیْکَ السَّلامُ یا
وتمام اعضا، هر چند تو را از نزدیک زیارت نکردم و بارگاه تو را ندیدم اما سلام بر تو اى

وارِثَ آدَمَ صَفْوَةِ اللهِ، وَ وارِثَ نُوح نَبِیِّ اللهِ، وَ وارِثَ إِبْراهیمَ خَلیلِ اللهِ،
وارث آدم برگزیده خدا و وارث نوح پیامبر خدا و وارث ابراهیم خلیل الله

وَ وارِثَ موسى کَلیمِ اللهِ، وَوارِثَ عیسى رُوحِ اللهِ، وَ وارِثَ مُحَمَّد
و وارث موسى کلیم الله و وارث عیسى روح الله و وارث محمد

حَبیبِ اللهِ وَنَبِیِّهِ وَرَسُولِهِ، وَ وارِثَ عَلِیٍّ أَمیرِ الْمُؤْمِنینَ وَصِىِّ رَسُولِ اللهِ
حبیب خدا و نبى او و رسول او و وارث على امیرمؤمنان وصىّ رسول خدا

وَ خَلیفَتِهِ، وَ وارِثَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ وَصِىِّ أَمیرِ الْمُؤْمِنینَ، لَعَنَ اللهُ
و جانشین او و وارث حسن بن على وصىّ امیرمؤمنان خدا لعنت کند

قاتِلیکَ، وَجَدَّدَ عَلَیْهِمُ الْعَذابُ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَة، أَنَا یا
کسانى که تو را شهید کردند و در این ساعت و در هر ساعت عذاب تازه اى بر آنها بفرست اى

سَیِّدى مُتَقَرِّبٌ إلَى اللهِ جَلَّ وَ عَزَّ، وَ إِلى جَدِّکِ رَسُولِ اللهِ، وَ إلى أَبیکَ
آقاى من! به سوى خداوند متعال و جدّت رسول خدا وپدرت

أَمیرِالْمُؤْمِنینَ، وَإلى أَخیکَ الْحَسَنِ، وَإلَیْکَ یا مَوْلاىَ، فَعَلَیْکَ السَّلامُ
امیرمؤمنان و برادرت حسن و به سوى تو اى آقاى من تقرّب مى جویم پس سلام

وَرَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ بِزِیارَتى لَکَ بِقَلْبى وَ لِسانی وَ جَمیعِ جَوارِحی،
و رحمت خدا و برکاتش بر تو باد با زیارتى که تو را با قلبم و زبانم و جمیع اعضایم نمودم

فَکُنْ یا سَیِّدی شَفیعى لِقَبُولِ ذلِکَ مِنِّی، وَ أَنَا بِالْبَراءَةِ مِنْ أَعْدائِکَ
پس اى آقاى من! شفیع من براى قبول این زیارتم باش. من با بیزارى جستن از دشمنان تو

وَاللَّعْنَةِ لَهُمْ وَعَلَیْهِمْ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللهِ وَإِلَیْکُمْ أَجْمَعینَ، فَعَلَیْکَ صَلَواتُ اللهِ
ولعنت بر آنها به خدا و به همه شما تقرّب مى جویم پس درود و

وَ رِضْوانُهُ وَ رَحْمَتُهُ.
رضوان و رحمت خدا بر تو باد.

سپس به قبر على بن الحسین(علیهما السلام) (على اکبر) توجّه مى کنى و بر او سلام مى گویى، و در پایان آنچه دوست دارى از امور دنیا و آخرتت را، از خدا طلب مى کنى، آنگاه چهار رکعت نماز مى خوانى. سپس رو به قبله، به سوى قبر امام حسین(علیه السلام) و سایر شهدا متوجّه مى شوى و به قصد وداع مى گویى:

أَنَا مُوَدِّعُکَ یا مَوْلاىَ وَابْنَ مَوْلاىَ، وَ یا سَیِّدى وَابْنَ سَیِّدى، و مُوَدِّعُکَ
من با تو وداع مى گویم اى مولاى من و اى فرزند مولاى من و اى آقاى من و اى فرزند آقاى من و نیز با تو وداع مى کنم

یا سَیِّدى وَابْنَ سَیِّدى یا عَلِىَّ بْنَ الْحُسَیْنِ، وَ مُوَدِّعُکُمْ یا ساداتی یا
اى آقاى من و اى فرزند آقاى من اى على بن حسین و با شما اى آقایان من و اى شهیدان کربلا

مَعاشِرَ الشُّهَداءِ، فَعَلَیْکُمْ سَلامُ اللهِ وَ رَحْمَتُهُ وَ رِضْوانُهُ وَ بَرَکاتُهُ.(8)
نیز وداع مى کنم پس بر شما باد سلام و رحمت خدا و رضوان و برکاتش.


================================
1 کامل الزیارات، باب 71، صفحه 175، حدیث 8.
2. همان مدرک، باب 96، صفحه 286، حدیث 1.
3. همان مدرک، صفحه 287، حدیث 2.
4. کافى، جلد 4، صفحه 575، حدیث 2.
5. کامل الزیارات، باب 71، صفحه 175، حدیث 8 و بحارالانوار، جلد 98، صفحه 290، حدیث 1.
6. بحارالانوار، جلد 78، صفحه 17، حدیث 24 .
7. کامل الزیارات، باب 96، صفحه 287، حدیث 2.
8. کامل الزیارات، باب 96، صفحه 288، حدیث 7.

 

منبع: makarem.ir


موضوعات مرتبط: فرهنگیمذهبی
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-پاداش- زیارت امام حسین(ع) - راه دور-

تاريخ : دو شنبه 19 مهر 1395 | 7:59 | نویسنده : مهدی اژدری |

 عفونت گوش میانی,آنتی بیوتیک برای عفونت گوش,عفونت گوش در کودکان

فصل زمستان یکی از زمینه‌های ابتلا به عفونت گوش است

  

اگر نوزادتان بی‌قرار است و مدام دست‌هایش را به گوشش می‌برد و یا کودکتان با گریه به شما می‌گوید که گوشش خیلی درد می‌کند، یاد درمان‌های خانگی نیفتید و او را یکراست پیش دکتر برید چون ممکن است «عفونت گوش میانی» شنوایی کودکتان را تحت تأثیر قرار دهد. بنابر‌این ما در گفتگو با دکتر رادان، متخصص کودکان و نوزادان، از او درباره عفونت‌های گوش پرسیدیم.

دکتر رادان، با اشاره به اینکه اوج ابتلا به عفونت‌هاى گوش میانى(OM)، در دوسال اول زندگى است، می‌گوید:« جالب است بدانید بیشتر از ٨٠ درصد بچه ها حداقل یك‌بار تا سه سالگى به عفونت گوش میانى مبتلا می‌شوند. عفونت‌هاى گوش میانى(OM) شایع‌ترین علت كم شدن شنوایى كودكان است به‌طوری که ممکن است شنوایی کودک حتى تا سطح50 دِسی‌بِل (db) کاهش پیدا کند.
 
پس از 2‌سالگى احتمال ابتلا به این بیماری كم می‌شود اما دوباره در سنین قبل از مدرسه احتمال بروز آن افزایش پیدا می‌کند. به ویژه دركودكانى كه دچار ضعف یا اختلال در سیستم ایمنى هستند و یا لوله‌ی استاش گوش‌شان ازنظر ساختمانى مشكل دارد.»

عفونت گوش میانی درپسر بچه‌ها شایع‌تر است. بر همین اساس دکتر رادان درباره عوامل بروز عفونت گوش می‌گوید:« این بیماری در کودکانی که در خانواده‌هاى پر‌جمعیت بزرگ می‌شوند و سطح بهداشت پایینی دارند و بچه‌هایى كه تغذیه خوبى ندارند بیشتر دیده می‌شود. یکی دیگر از عوامل زمینه‌ای مهم در بروز عفونت گوش کودکان، دود سیگار است و هر چه بچه‌ها بیشتر در معرض دود سیگار باشند، به همان اندازه احتمال ابتلا به عفونت‌های گوش در آنها افزایش می‌یابد.

عفونت گوش میانی,آنتی بیوتیک برای عفونت گوش,عفونت گوش در کودکان

عفونت گوش میانی درپسر بچه‌ها شایع‌تر است

  
فصل زمستان هم یکی دیگر از زمینه‌های ابتلا به عفونت گوش است چون عفونت‌هاى ویروسى در این فصل بیشتر اتفاق می‌افتند ممکن است ابتلا به عفونت گوش هم بیشتر شود. در بچه‌هایى كه مبتلا به سندروم‌هایی مانند شكاف كام یا سندروم دان هستند، عفونت گوش بیشتر مشاهده می‌شود.»

علائم ابتلا به عفونت گوش در کودکان زیر 1 سال، با بی‌قراری و تغییرات در خواب و خوراک‌شان قابل تشخیص است و آنها مدام به طرف گوش خود دست می‌برند. اما کودکان بزرگ‌تر از درد گوش‌شان شکایت می‌‌کنند و آن را به پدر و مادر‌هایشان می‌گویند.

با استفاده از روش‌های بسیار ساده‌ای می‌توان از عفونت گوش در کودکان جلوگیری کرد. به همین دلیل دکتر رادان درباره پیشگیری و درمان آن توضیح می‌دهد:« تماس نداشتن با افرادی که بیماری‌های تنفسی دارند، دورى از دود سیگار، تغذیه با شیر مادر و تزریق واكسن مناسب بر علیه میكروب‌هاى شایعی که باعث عفونت گوش شده‌اند در پیشگیری از بروز این بیماری بسیار موثر هستند. درمان‌هاى خانگى مانند گرم كردن یا سرد كردن ناحیه‌ی گوش توصیه نمی‌شود و همین که والدین به موقع کودک‌شان را برای معاینه پیش پزشک ببرند و او را درمان کنند، از كم‌شنوایى او جلوگیرى می‌کنند.»

 

منبع:ninisite.com


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-عفونت -گوش میانی-کودکان-

تاريخ : دو شنبه 19 مهر 1395 | 7:57 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

کاریکاتورهای مفهومی جالب, کاریکاتور و تصاویر طنز

کاریکاتور دغدغه برپایی‌کنسرت یا معیشت مردم؟!! 

 

کاریکاتورهای مفهومی جالب, کاریکاتور و تصاویر طنز

کاریکاتور تعطیلی مدارس در برخی شهرها بخاطر آلودگی هوا

 

کاریکاتورهای مفهومی جالب, کاریکاتور و تصاویر طنز

کاریکاتور شاهکار جدید ما ایرانی‌ها! 

 

کاریکاتورهای مفهومی جالب, کاریکاتور و تصاویر طنز

کاریکاتور سقف وام ۸۰ میلیونی مسکن فعلاً افزایش نمی‌یابد

 

کاریکاتورهای مفهومی جالب, کاریکاتور و تصاویر طنز

کاریکاتور «خشونت» عامل 60 درصد طلاق‌ها

 

کاریکاتورهای مفهومی جالب, کاریکاتور و تصاویر طنز

کاریکاتور تفریح شبانه ضرغامی! 

 

کاریکاتورهای مفهومی جالب, کاریکاتور و تصاویر طنز

کاریکاتور کارت سوخت ، سوخت!!! 

 

کاریکاتورهای مفهومی جالب, کاریکاتور و تصاویر طنز

کاریکاتور فروش آب و باد بجای بنزین!

 

کاریکاتورهای مفهومی جالب, کاریکاتور و تصاویر طنز

کاریکاتور این هم بچه‌های تنهای امروز! 

 

کاریکاتورهای مفهومی جالب, کاریکاتور و تصاویر طنز

کاریکاتور کودکان جنگ !!! 

 


موضوعات مرتبط: کاریکاتور
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-کاریکاتور- مفهومی -جالب-

تاريخ : دو شنبه 19 مهر 1395 | 7:54 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

درمان سرطان معده, علائم سرطان معده چیست

مصرف غذاهای چرب، آماده و فرآوری شده از عوامل ابتلا به سرطان معده است

 

سرطان معده یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر دنیاست؛ بنابراین آگاهی از علایم اولیه آن نقش بسزایی در درمان ایفا می کند.

سرطان معده زمانی آغاز می شود که سلول های کنترل نشده در پوشش داخلی معده ایجاد و شروع به رشد و تکثیر می کنند. سلول های سرطانی معمولا به مرور رشد می کنند و تبدیل به تومور می شوند؛ بنابراین آگاهی از علائم بیماری، مهمترین گزینه در درمان موفقیت آمیز است.

 

علایم اولیه بیماری سرطان معده عبارتند از:

- سوء هاضمه

- احساس نفخ پس از غذا خوردن

- سوزش معده

- تهوع خفیف

- کاهش اشتها

این علایم به تنهایی دلیل سرطان نیستند؛ ولی در صورت استمرار، مراجعه به پزشک الزامیست.

 

علایم پیشرفته بیماری سرطان معده عبارتند از :

- دل درد

- وجود خون در مدفوع

- استفراغ

- کاهش وزن

- مشکل در بلع

- زرد شدن رنگ پوست یا چشم

- تورم در ناحیه معده

- یبوست یا اسهال

- ضعف و احساس خستگی

 

سرطان معده از چه عواملی ناشی می شود

با وجود پیشرفت علم هنوز دلیل قطعی سرطان معده مشخص نیست. ولی تحقیقات نشان می دهد عواملی مانند ایجاد زخم در معده از طریق باکتری هلیکوباکتر پیلوری، التهاب روده، کم خونی طولانی مدت و پولیپ معده احتمال سرطان را چندین برابر افزایش می دهند.

 

برخی از مهمترین عوامل خطر سرطان معده عبارتند از :

- سیگار

- اضافه وزن یا چاقی

- مصرف غذاهای چرب، آماده، فرآوری شده، نمک سودشده، دودی وگوشت قرمز

- جراحی برای زخم معده

- گروه خونی A

- عفونت ویروسی اپشتین بار (نوعی ویروس که با برخی از بیماری ها در ارتباط است)

- ژن های خاص

- کار در معادن زغال سنگ، صنایع فلزی، چوب و لاستیک

- قرار گرفتن در معرض آزبست (پنبه نسوز)

 

روش های تشخیص بیماری

تشخیص بیماری با استفاده از آزمایش خون، آندوسکوپی، تصویربرداری با استفاده از اشعه ایکس، تست گوارش، سی تی اسکن و نمونه برداری صورت می گیرد.

 

درمان

معمولا در مرحله اول بخشی از معده و بافت های مجاور آلوده به سلول های سرطانی برداشته می شود و در صورت پیشرفت بیماری تمام معده خارج می شود. شیمی درمانی، رادیو تراپی و ترکیب این دو که کمورادیوتراپی نام دارد، مراحل بعدی درمان هستند.

 

چگونه می توان احتمال ابتلا به سرطان معده را کاهش داد

- همانطور که گفته شد عفونت هلیکوباکتر پیلوری یکی از مهترین دلایل سرطان معده است؛ بنابراین درمان زخم با آنتی بیوتیک ضروری است.

- تغذیه سالم: مصرف غذاهای چرب، آماده، فرآوری شده، نمک سودشده، دودی وگوشت قرمز را کاهش دهید و در عوض به میوه، سبزیجات و غذاهای پرفیبر روی آورید. 

- سیگار نکشید

- وزن خود را کاهش دهید

- پس از مشورت با پزشک به صورت روزانه آسپرین مصرف کنید

 

منبع:salamatnews.com


موضوعات مرتبط: پزشکی سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان-علائم -نشانه - سرطان معده-

تاريخ : دو شنبه 19 مهر 1395 | 7:53 | نویسنده : مهدی اژدری |

نحوه کاشت گیاه سیاه دانه, بذر گل سیاه دانه

گل سیاه دانه دارای غلاف هایی است که این غلاف ها زیبایی گل را افزایش می دهند

 

معرفی گل سیاه دانه دمشقی:

گل سیاه دانه با نام Love-in-a-mist, Ragged lady و نام علمی Nigella damascena از خانواده آلالگان (Ranunculaceae) ، از انواع گیاهان یکساله با گل هایی به رنگ سفید و بنفش است. دارای برگهای سرخسی شکل متشکل از برگچه است که این برگچه ها به گونه ای گل را احاطه کرده اند که هاله ای اطراف آن دیده می شود به همین دلیل به این گیاه، “عشق در هوای مه آلود” هم می گویند. گلهای آن به رنگ سفید آبی و صورتی است و اطراف آن یک غلاف وجود دارد. بهترین زمان برای کاشت این گیاه، اواخر بهار یا اوایل تابستان است. آب و هوای گرم و مرطوب از نیازهای این گیاه برای پرورش در فضای آپارتمان است. دمای اتاق باید طوری تنظیم شود که از ۲۵ درجه سانتیگراد تجاوز نکند و حداقل دمایی که سیاه دانه می تواند آن را تحمل کند ۱۰ درجه سانتیگراد است.

 

ارتفاع گل سیاه دانه (عشق در هوای مه آلود) به 38 تا 50 سانتی متر می رسد. گل سیاه دانه را با دیگر گل های یکساله به صورت ترکیبی در حاشیه ها می کارند و برای تزیین حاشیه ها از این گل استفاده می شود. گلدهی از اواخر بهار شروع می شود و اگر گلهای خشک روی گیاه حذف شود، گلدهی تا پاییز هم ادامه می یابد. رنگ این غلافها با افزایش سن گیاه، تغییر می کند به گونه ای که در ابتدا شیری رنگ هستند بعد سبز و بعد قرمز می شوند.

 

گل سیاه دانه دارای غلاف هایی است که این غلاف ها زیبایی گل را افزایش می دهند. این گل برای درست کردن دسته گل بسیار مناسب است. برای تهیه دسته گل کافی است چند شاخه متفاوت از این گل را در کنار هم قرار دهید و آن گاه یک دسته گل بسیار زیبا خواهید داشت.

 

گیاه شناسی:

سیاه دانه گیاهی است یکساله با ساقه های ایستاده به ارتفاع 60 تا 70 سانتیمتر برگها دارای بریدگی های نخی، برگچه های ریز، گل های زیبا به رنگ سفید خاکستری تا آبی با پرچم های متعدد، کاسبرگ هایی به رنگ گلبرگ،میوه آن به رنگ کپسول (غلاف دانه دار) که درون آن تعداد زیادی دانه سیاه و معطر قرار دارد. گل ها منظم و دو جنسی، مادگی مرکب و چند برچه ای می باشد. سیاه دانه دارای پرچم های مارپیچی نظم یافته اند.

 

نحوه کاشت بذر:

زمان مناسب کاشت بذر گل سیاه دانه دمشقی اوایل بهار می باشد.

 

بهترین روش برای کاشت این گیاه، از طریق بذر است. گلدان ها باید از خاک غنی از ماسه، سنگریزه و بارور کننده های آلی مانند نیتروژن و فسفر پر شده و بذرها در عمق ۲۵ سانتی متری خاک کاشته شوند.

 

مقداری خاک را دورن گلدان و یا سبد ریخته بذرها را روی خاکی بپاشید و حدود نیم سانت روی آن خاک بریزید و سپس خوب آبیاری کنید حدود ۵ الی ۱۵ روز بعد بذرها سبز می شوند و زمانی که به اندازه ۸ سانت رسیدند آنها را از خزانه در آورده و در محلی که می خواهید به فاصله بیست یا سی سانت نشا کنید بهترین روش همین است.

 

برخی ها بذر را روی محلی که مورد نظرشان هست می پاشند تا همان جا سبز شوند اما این روش درست نیست دلیلش این است که زمان بذر پاشی بذرها نامنظم روی زمین می افتند و وقتی سبز می شوند خیلی از آنها ممکن است کنار هم سبز شوند اما زمانی که بذرها را درون خزانه بکارید بعد می توانید به صورت منظم بوته های این گل را به هر طریقی و به هر فاصله ای که می خواهید بکارید.

 

بذر سیاه دانه را باید در یک خاک با زهکشی خوب کاشت، مکانی که برای کاشت بذر انتخاب می شود باید یک مکان آفتابی باشد.

گل سیاه دانه در اغلب خاک ها رشد می کند ولی در خاک های غنی و بارور رشد بهتری دارد. دانه های گل سیاه دانه لازم نیست پوشانده شوند.

 

همچنین توصیه می شود گل سیاه دانه را به صورت ردیفی بکارند. این گل زمان کوتاهی برای گلدهی نیاز دارد. زمانی که گل خشک می شود غلاف دانه مخطط می شود (در سیاه دانه نوع damascena). از این گل به صورت تازه یا خشک شده برای درست کردن دسته گل استفاده می شود و گل مناسبی برای درست کردن دسته گل خشک است.

 

گیاه سیاه دانه,کاشت سیاه دانه

زمان مناسب کاشت بذر گل سیاه دانه دمشقی اوایل بهار می باشد

 

مراقبت از گل سیاه دانه

مراقبت از گل سیاه دانه (عشق در هوای مه آلود) بسیار آسان است. آبیاری در زمان خشکی باید انجام شود، برای رشد بهتر باید به طور مرتب به خاک مواد مغذی داده شود. برای تشویق رشد، بهتر است گل های پژمرده را از بوته جدا کرد و دانه ها را از غلاف های خشک شده جمع آوری کرد.

 

تکثیر:

این گیاه از طریق بذر تکثیر می یابد ولی باید کشت بذر حتما به صورت مستقیم انجام شود زیرا این گیاه، جا به جایی را دوست ندارد. به همین منظور کشت در اوایل بهار در زمین اصلی صورت می گیرد.

 

آبیاری:

نیاز آبی سیاه دانه، در حد متوسط است. بهترین زمان آبیاری وقتی است که باید بطور منظم و حداقل، دوبار در هفته انجام شود. قبل از آبیاری گیاه، بهتر است، سطح خاک خشک شده باشد. اگر خاک خیس باشد و آب خاک زیاد باشد، به گیاه آسیب می رسد، و احتمال آفت زدگی را بیشتر می کند

 

خاک:

این گیاه در انواع خاکها به خوبی رشد می کند فقط نیاز به زهکش مناسب خاک دارد.

مناسب ترین PH خاک برای پرورش گل سیاه دانه شش تا هفت و نیم است. خاک های اسیدی به تقویت و رشد سریعتر گیاه کمک می کند.

 

این گیاه یک سال پس از کاشت در فصل بهار، گل می دهد، آبیاری منظم و تعویض خاک گلدان در گلدهی و پیشگیری از توقف در رشد گل سیاه دانه نقش دارد. تکثیر این گیاه در فصل تابستان از طریق بذر و قلمه امکان پذیر است.

 

نور و دما:

این گیاه به آفتاب کامل نیاز دارد و البته در مناطق گرم بهتر است که بعد از ظهر در سایه باشد. از نظر دمایی هم سازگاری بالایی دارد.

 

نحوه کاشت بذر سیاه دانه, تکثیر گیاه سیاه دانه

سیاه دانه در انواع خاکها به خوبی رشد می کند فقط نیاز به زهکش مناسب خاک دارد

 

ارزش غذایی سیاهدانه :

در دانه های سیاه دانه 40%روغن ثابت ساپونینی به نام ملانتین وحدود 1.4 در صد اسانس وجود دارد که دارای نیژلون است. ملانتین به صورت مجزا ماده ای سمی است. مواد سمی موجود در این خانواده از آلکالوئیدها (ترکیبات مضر برای قلب) تا اسید لاکتون با زنجیره کوتاه (محرک پوست) متنوع می باشد. حضور مواد دیگری چون ساپونین ها، گلوکوزید های سیانوژنیک نیز در این گیاه غیر معمول نمی باشد.

 

خواص دارویی:

قسمت های مورد استفاده و خواص درمانی:

قسمت های مورد استفاده در سیاه دانه، دانه و روغن فرار آن می باشدکه به عنوان داروی معرق،محرک،بادشکن،صفرا بر و هضم کننده غذا مصرف دارد. از بذر در خوراک نان،چاشنی و در شیرینی ها به عنوان تزئین نسبتا سمی است. از بذر برای زیاد کردن شیر استفاده شده و ملین بوده و دفع کننده ی کرم هم است. این گیاه به صورت موضعی در درمان زگیل و بثورات جلدی مورد استفاده قرار می گیرد. در پزشکی سنتی برای زیاد کردن شیر، ملین، دفع کننده کرم و نیز به عنوان نفخ و قاعده آور توصیه می شده است. عسل سیاه دانه نیز مصارف دارویی فراوان دارد.

 

اکولوژی:

وطن این گیاه جنوب اروپا و آسیای غربی بوده است و از قدیم این گیاه را خصوصا در کشورهای گرمسیر می کاشته اند. این گیاه به سادگی با محیط جدید خو می گیرد. سیاه دانه به کمبود آهن و خاکهای ضعیف حساس است و به سرعت زرد می شود همچنین به شوری و گرما نیز مقاومت خاصی ندارد.

 

 

منابع : forum.unc-co.ir

bazram.com

mansourigol.com


موضوعات مرتبط: گوناگون
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- گیاه -سیاه دانه -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 19:11 | نویسنده : مهدی اژدری |

نیروی جنسی

در تقویت نیروی جنسی، فایده غذا بیشتر از دوا است‎

 

در تقویت نیروی جنسی، فایده غذا بیشتر از دوا است، ولی غذایی که بدین منظور انتخاب می‌شود، باید سه خصوصیت مهم داشته باشد: اول این‌که کثیرالغذا باشد؛ دوم، مولد ریح و باد باشد؛ سوم، مایل به گرمی باشد.

   

پس اگر غذایی دارای این سه خصوصیت باشد، مناسب‌تر است و فرد را از چیزهای دیگر بی‌نیاز می‌کند. اگر همه این خصوصیات در یک غذا جمع نباشد، می‌توان از چند غذا استفاده کرد.

  

میوه‌ها: انگور شیرین، انار شیرین، گلابی، خربزه شیرین رسیده، خرما، انجیر، نارگیل. برای مزاج‌های بسیار گرم، استفاده از هندوانه، خیار و شفتالو نیز مفید است.

  

سبزی‌ها: نعناع، تره، شلغم، ترب، شنبلیله، کلم، ترتیزک (شاهی)، هویج، کرفس، خارخسک (خصوصا اگر همراه با عسل پخته شود و به قوام برسد)، شبدر، مارچوبه و کنگر. افرادی که مزاج خیلی گرمی دارند، می‌توانند از همه سبزی‌های تر، حتی کاهو و کدو و خرفه و تخم خرفه نیز استفاده کنند. خوردن سبزیجات تازه‌ای که با روغن کنجد یا کنجد پخته شده باشد، هیجان را زیاد می‌کند.

  

لبنیات: شیر گاو و روغن آن (مسکه)، سرشیر گاوی با شکر، شیر شتر، شیر گوسفند و شیر بُز. شیر شتر در تقویت غریزه جنسی بسیار موثر است. می‌توان به‌مدت ۲۰ روز و در هروز به مقداری که قابل هضم باشد و بر معده سنگینی نکند، از این شیر استفاده کرد. استفاده از ماست نیز می‌تواند برای گرم‌مزاجان مفید باشد. شیر تازه همراه با میخک، دارچین و عسل یا شیر تازه گاو با ۲.۵ گرم خولنجان، یا شیر گوسفند با تخم گزنه، بسیار سودمند محسوب می‌شوند.

 

منبع: سلامت نیوز

 


موضوعات مرتبط: تغذیه سلامت
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- مواد غذایی -مفید ب- تقویت- نیروی جنسی- باروری -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 19:9 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

رنگ کردن مو با مواد گیاهی

 

استفاده از محصولاتی مانند چای، قهوه و ادویه برای رنگ کردن موها روش جالب برای اجتناب از استفاده مواد شیمیایی رنگ‌ها و همچنین کاهش هزینه است. برای آشنایی بیشتر با روش رنگ کردن موها با این مواد، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید.

 

 

آنچه لازم داریم:

 

- چای

- قابلمه کوچک

- اپلیکاتور یا همان چوب‌های بستنی

- مواد رنگ‌زا مانند چای، قهوه یا ادویه

- ظرفی که از جنس فلز نباشد

- آب

 

 

1) اپلیکاتورها را درون ظرفی که از قبل تهیه کردید، قرار دهید و برای هم زدن رنگ از آنها استفاده کنید.

 

2) درون ظرفی که از جنس فلز نیست و رنگ تحت تاثیر فلز قرار نمی‌گیرد، رنگ را بریزید.

 

3) رنگ‌های طبیعی را با هم مخلوط کنید. این مواد باید در همان روز استفاده شوند و نباید بیشتر از یک روز بمانند.

 

4) موهای سیاه و یا قهوه‌ای تیره با قهوه خالص و یا چای سیاه و یا پوسته آلبالو رنگ می‌شوند. اجازه دهید که این مواد به مدت 20 دقیقه در آب به آهستگی بجوشند تا در نهایت به حالت رنگ غلیظ درآیند.

 

5) با استفاده از چای بابوبه یا زنجبیل، این رنگ را روشن‌تر کنید.

 

6) اگر رنگ قرمز می‌خواهید، این مواد را با فلفل شیرین یا غنچه گل مخلوط کنید تا رنگ قرمز آن بیشتر شود و سپس آن را آبکشی کنید و اجازه دهید خنک شود. بعد آن را روی موها بمالید.

 

7) در صورتی که موهایی با رنگ خیلی روشن می‌خواهید، این مایع را با ریشه گیاه ریواس و آب مخلوط کنید و به مدت یک ساعت آن را بجوشانید. پس از سرد شدن، آن را صاف کنید. برای ایجاد تن رنگ گرم‌تر، از سرکه قرمز به جای آب استفاده کنید.

 

8) در صورتی که موهای خاکستری دارید، موها را با مخلوطی از نصف فنجان ساژ و رزماری که آنها را در دو فنجان آب گرم حل کرده‌اید، رنگ کنید. این کار را یک بار در هفته تا زمانی که به رنگ دلخواه برسید، تکرار کنید.

 

9) سه قاشق چای‌خوری چای سیاه، سه قاشق چای‌خوری ساژ و آب جوشیده تمیز را با یکدیگر مخلوط کنید و برای رنگ کردن موهای خاکستری تیره مورد استفاده قرار دهید.


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- رنگ کردن موها - چای- قهوه -ادویه‌جات -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 19:8 | نویسنده : مهدی اژدری |

رنگ ابرو,رنگ کردن ابرو

 

زمانی که رنگ موی خود را چه به صورت مش یا هایلایت و یا یکدست رنگ می کنید و در اینکه همزمان با آن در شک هستید که رنگ ابرویتان را نیز تغییر دهید یا نه بهتر است بدانید که اولین چیزی که با این تغییر باید در نظر بگیرید رنگ پوست شماست چرا که گاهی رنگ موی شما فهوه ای تیره با پوستی گندمی است اما ابرویتان مشکی است که این تضاد نزدیک به هم چهره را جذابتر خواهد کرد و یا گاهی پوستی روشن و سفید با رنگ مویی روشن و بلوند دارید که اگر ابرو را نیز به همین روشنی در بیاورید چهره ای کاملا بی روح خواهید داشت که همیشه باید با آرایشهای تند آن را از این بی حالی در آورید پس توصیه میشود.

 

ابتدا بدون در نظر گرفتن رنگ مو، رنگ پوستتان رامطابق چهره در نظر گرفته و رنگ ابرو را براساس آن تغییریا ثابت نگه دارید برای مثال فردی که پوستی روشن با ابروی مشکی داشته و هم اکنون رنگ موی خود را بلوند کرده بهتر است یک تا دو درجه رنگ ابروی خود را روشن کند و یا کسی که چهره ای سبزه دارد و رنگ مو را به صورت مش یا کامل روشن کرده بهتر است رنگ ابرو را چهار پنج درجه نسبت به رنگ ریشه روشن کند که در مورد افراد سبزه برخلاف افراد سفید پوست روشنی رنگ ابرو چهره را بازتر و جذابتر خواهد کرد.

 

موهای شرابی و فندقی و گروه رنگ موهای قرمز بهتر است با هر رنگ پوستی ابرو را تیره نگه دارند .گروه زیتونی با پوستهای سفید و روشن رنگ ابرو را تنها یکی دو درجه روشنتر ازرنگ مو کنند و گروه زیتونی با پوستهای تیره آن را کاملا روشن سازند.

منبع:سیمرغ

 


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- معیار- رنگ ابرو - رنگ پوست-مو-

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 19:7 | نویسنده : مهدی اژدری |

 

رنگ کردن ابرو

بهتر است رنگ ابروها یك درجه تیره‌تر از رنگ موها باشد

 

رنگ كردن ابرو در ظاهر كار ساده‌ای است اما همین كار ساده نكات و تكنیك‌های ریزی دارد كه می‌تواند جلوه متفاوتی به ابروها بدهد و زیبایی آنها را دوچندان كند. برخی هم چندان موافق رنگ كردن نیستند و ترجیح می‌دهند با مداد و سایه به ابروها رنگ دهند اما باید بدانید تنها با آرایش نمی‌توانید ابروهای‌تان را روشن و مثلا آنها را با رنگ موی بلوند خود هماهنگ كنید پس برای هیچ‌كس ضرر ندارد كه كمی با تكنیك‌های رنگ كردن بیشتر آشنا شود.

اول از همه باید بدانید بیشتر آرایشگرها می‌گویند رنگ ابروها باید یك درجه تیره‌تر از رنگ موها باشد اما باز هم همه موافق این امر نیستند و نظرات مختلفی وجود دارد. برای همین در اینجا ما برای‌تان تمام نكاتی را كه برای رنگ كردن ابرو نیاز دارید، آورده‌ایم؛ از انتخاب رنگ گرفته تا تكنیك‌های رنگ زدن ابرو.

مواد مورد نیاز برای رنگ كردن ابروها
1. رنگ مخصوص ابرو و قابل استفاده روی مناطق ظریف مانند اطراف چشم
2. برس رنگ با سر باریك و گوش‌پاك‌كن
3. ظرف شیشه‌ای كوچك كه مواد را درونش مخلوط كنید.
4. اكسیدان مخصوص ابرو
5. پنبه برای پاك كردن رنگ‌ها از روی ابرو
6. وازلین یا كرم برای چرب كردن قسمت‌هایی كه می‌خواهید رنگ نگیرند.

رنگ پوست مهم است
یادتان باشد رنگ ابروها تنها با رنگ مو مشخص نمی‌شود بلكه رنگ پوست هم نقش تعیین‌كننده‌ای دارد؛ مثلا اگر رنگ موی قهوه‌ای تیره با پوستی گندمی دارید و ابروی‌تان مشكی است، این تضاد نزدیك به هم چهره‌تان را جذاب‌تر می کند یا مثلا فردی كه پوستی روشن با ابروی مشكی داشته و هم‌اكنون رنگ موی خود را بلوند كرده، بهتر است یك تا دو درجه رنگ ابروی خود را روشن كند. كسانی كه چهره‌ای سبزه دارند و رنگ مو را مش یا كامل روشن كرده‌اند، بهتر است رنگ ابروی شان را چهار تا پنج درجه نسبت به رنگ ریشه روشن كنند چون این رنگ ابرو چهره را بازتر و زیباتر خواهد كرد.  افراد با موهای شرابی و فندقی و گروه رنگ موهای قرمز بهتر است با هر رنگ پوستی ابرو را تیره نگه دارند. گروه زیتونی با پوست‌های سفید و روشن رنگ ابرو را تنها یكی، دو درجه روشن‌تر از رنگ مو كنند و گروه زیتونی با پوست‌ تیره آن را كاملا روشن سازند.

از چه اكسیدانی برای ابرو استفاده كنید؟
شما نباید همان اكسیدانی را كه برای رنگ‌ كردن موهای‌تان استفاده می‌كنید برای ابرو یا مژه‌های‌تان هم به كار ببرید. ابرو و مژه‌ها هم موهای كمتری نسبت به سر دارند و هم كوتاه‌تر هستند بنابراین خیلی سریع‌تر رنگ می‌گیرند. پس بهتر است برای آسیب دیدن كمتر از اكسیدان ضعیف‌تری استفاده كنید. برای رنگ مژه باید از اكسیدان‌هایی استفاده كرد كه حداقل 9/1 و حداكثر سه است، برای رنگ ابرو تا شش هم می‌توانید استفاده كنید البته توصیه ما این است كه برای ابروها هم همان اكسیدان سه یا كمتر را به كار ببرید.
 
آیا همیشه با تغییر رنگ مو، ابروها را هم رنگ كنیم؟
اگر رنگ موهای خود را تغییر مختصری داده‌اید، كافی است كمى‌ سایه پودری یا مداد ابرو روی ابروها بزنید. این كار ابروها را با هر رنگ مویی خوشرنگ تر و خوش‌فرم‌تر مى‌كند. اگر رنگ موهای‌تان را تغییر اساسی داده‌اید (مثلا موهای قهوه‌ای تیره را به رنگ بلوند روشن درآورده‌اید) از متخصص ابرو در آرایشگاه‌تان مشاوره بگیرید و رنگ ابروهای‌تان را هماهنگ با رنگ موها‌ی‌تان عوض كنید.

چه رنگی برای ابرو انتخاب كنید؟
همیشه رنگ مداد ابروی‌تان را هماهنگ با رنگ موها و پوست‌تان انتخاب كنید. معمولا برای روز رنگ طبیعی و برای عصر از رنگ‌های تندتر استفاده كنید. اگر رنگ موهای‌تان را اغراق‌‌آمیز تغییر دهید باید متناسب با آن رنگ ابروی‌تان را كمرنگ یا پررنگ كنید. تنوع رنگ ابروی پودری بیشتر از مداد ابروست. قبل از هر بار استفاده، نوك مداد ابروی‌تان را تیز كنید. اگر از رنگ پودری استفاده می‌كنید، بعد از هر دو یا سه بار استفاده برس آن را بشویید و با باد خشك كنید. اگر پودر زیادی روی برس باشد رنگ را بیش از حد پخش می‌كند.

تكنیك‌های رنگ زدن ابروها

رنگ ابروهای‌تان را هماهنگ با رنگ موها‌ی‌تان عوض كنید

 

چطور ابروها را روشن كنید؟
كسانی كه ابروهایی ضخیم، زبر و بسیار تیره‌ای دارند برای روشن كردن‌شان دچار مشكل می‌شوند. این افراد می‌توانند برای روشن‌ كردن ابروها سراغ دكلره و مواد بی‌رنگ‌كننده بروند؛ البته هنگام كار با این مواد باید بیشتر دقت كنند و هیچ‌گاه به‌طور مداوم ابرو‌ها را دكلره نكنند چون می‌تواند آسیب‌زننده باشد.

1- كار را با ابروهای تمیز آغاز كنید؛ یعنی باید ابروها پیش از دكلره برداشته و موهای آن مرتب شده‌ باشند همچنین بهتر است قبل از كار با شامپو آنها را بشویید.

2- با استفاده از یك گوش‌پا‌ك‌كن پوست اطراف ابرو را با وازلین بپوشانید. این كار پوست را از آسیب‌ها و التهابات ناشی از دكلره محافظت می‌كند به‌خصوص اگر تازه ابروها را برداشته ‌باشید پوست حساس‌تر است و ملتهب می‌شود.

3- ماده دكلره را آماده كنید و در یك كاسه بلوری بریزید. تهیه ماده دكلره با توجه به نوع آن متفاوت است. می‌توانید از فروشنده یا آرایشگرتان كمك بخواهید. با برس مخصوص رنگ ابرو یا برس تمیز ریمل مواد را روی ابروها بمالید. اگر می‌خواهید همه موها به خوبی رنگ باز كنند چندین‌بار با حركات رفت و برگشتی موها را برس بزنید.

4- بعد از اینكه ابروها كامل با مواد پوشانده شدند ساعت را نگاه كنید. اگر می‌خواهید ابروها فقط كمی روشن شوند و رنگ باز كنند حدود پنج دقیقه زمان بگیرید اما اگر می‌خواهید خیلی روشن شوند مواد باید حدود 10 دقیقه روی ابرو بمانند. مدام موها را چك كنید تا نسوزند.

5-  مواد را با پنبه یا دستمال كاغذی مرطوب از روی ابرو پاك كنید.

6- صورت را بشویید و ابروها را با حوله خشك كنید.

7- در این مرحله ممكن است در رنگ ابروهای‌تان زردی یا نارنجی وجود داشته باشد که می‌توانید با واریاسیون بنفش این زردی را بگیرید. چند قطره واریاسیون را با اكسیدان مخلوط كنید، به ابروها بزنید و حدود 10 دقیقه صبر كنید.


8- ابروها را بشویید و با حوله خشك كنید. به‌راحتی می‌توانید تفاوت مرحله هفت را با این مرحله متوجه شوید. در اینجا دیگر ابروها زردی ندارند و رنگی طبیعی‌تر به دست آورده‌اند.

9- اگر كمی ابروها را با مداد و سایه مرتب كنید، دیگر می‌توانید ادعا كنید ابروهایی ایده‌آل دارید.

راهنمای قدم به قدم تیره كردن ابروها
- با گوش‌پاك‌كن دورتا دور ابرو و محلی را كه نمی‌خواهید رنگ كنید با وازلین یا كرم چرب بپوشانید.

- رنگ انتخابی را حدود یك سانتی‌متر داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و حدود سه قطره اكسیدان روی آن بچكانید. مواد را با برس خوب مخلوط كنید و از قسمت كلفت ابرو خیلی سریع و با دقت تمام بزنید؛ طوری كه همه ابروها با رنگ پوشانده شود.

- دقت كنید این رنگ خیلی سریع می‌گیرد، معمولا برای رنگ‌های تیره و مشكی یك دقیقه كافی است. با پنبه مرطوب ابروها را تمیز كنید تا جایی كه دیگر پنبه رنگ نگیرد.

- بیشتر از دو تا سه دقیقه رنگ را نگه ندارید برای اینكه شما به‌راحتی می‌توانید دوباره ابروها را تیره كنید ولی روشن كردن رنگ تیره بسیار سخت است.

منبع:مجله زندگی ایده آل


موضوعات مرتبط: آرایش
برچسب‌ها: پاتوق بوشیگان- رنگ کردن -ابرو -روش آرایشگران حرفه ای -

تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 | 19:4 | نویسنده : مهدی اژدری |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سه میل
  • وب آریاروید
  • وب نگاه چت
  • وب ول فتح